- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Privatiace zisků a socializace ztrát. Po česku TUNEL.
Vláda by klidně mohla počkat až firmy zbankrotujía a při konkurzu koupit dálnice za zlomek ceny. Dálnice není nic, co by se znehodnotilo po měsíčním odstavení z provozu !
To by ale vláda musela jednat v zájmu občanů. A ne v zájmu bank
a dálničních miliardářů
Ani se nedivím... Co jsem měl možnost projezdit (sice jenom Andalusii) španělské dálnice, tak je opravdu lepší jet po té nezpoplateněné.
Rozdíl mezi dálnicí a státní, bych pro čecha přirovnal jako dálnice a silnice pro motorová vozidla... Takže žádný rozdíl jenom občas místo 120 je jenom 100, ale to není taková tragédie. Tak proč platit za něco co nepřinese prakticky nic
protože ještě nestihli zamořit státní silnice kruháčema, jako třeba ve Francii
Ovsem reseni je jednoduche - slevnit. Preci jen lepsi aspon nejaka auta nez zadna.....
Pokud lide penize nemaji tak slevneji nepomuze. Navic timto krokem si snizite zisk od zakazniku, kteri cenu poplatku tolik neresi.
Vzhledem k cene za 1km se ani nedivim. Uz kdysi (pred cca 10 lety) vychazel 1km na nase na cca 2kc, coz pokud ma clovek moznost jet mimo dalnici o trochu pomaleji ale porad pohodlne je velky rozdil za 200 km cesty.
Vse je otazka toho, nakolik si cenite cas. Pokud za 1 hodinu vydelate 700kc, a jizdou po dalnici na 100 km usetrite 45 minut casu tak to za tu cenu rozhodne stoji.
Zlatý dobrý časy,kdy člověk projel celou Evropu bez jakéhokoliv placení a stačilo mít jen peníze na benzínCelá EU si dělá z lidí jen dojnou krávu
Muzu vas ujistit, ze v US mate take myto.
To je nějaká blbost, ne? Ty dálnice byly zaúvěrované. A příjem z mýtného, nebo jak to tam teď mají, byl vypočítaný. Tak jak to jako může zkrachovat? Kor když se to dá přeúvěrovat. Tam je fakt jediná možnost ta, že si rozkradli Španělé dálnice. No tak holt budou chodit pěšky, no. Aspoň zhubnou.
jak chcete vypočítat na roky dopředu něco, co závisí na aktuální solventnosti národa? Navíc mýtné pro osobáky je tam dost přemrštěné.
To je skvělá příležitost k nákupu. Česko, kterému se dálnic naopak nedostává, by po tom mělo ihned skočit a koupit pár stovek km. Cena bude určitě příznivá.
S tou cenou máte pravdu.
Španělská vláda by klidně mohla počkat až firmy zbankrotují a při konkurzu koupit dálnice za zlomek ceny. Dálnice není nic, co by se znehodnotilo po měsíčním odstavení z provozu !
To by ale vláda musela jednat v zájmu občanů. A ne v zájmu bank
a dálničních miliardářů
To je jak u nás. Sice dálnice nezkrachovaly, ale vypadají jako kdyby ano. D1 je v dezolátním stavu, nový most vypadá jako kdyby tady stál 50 let, některé úseky se ihned po dostavbě vlní, na dálnici kterou ještě ani nedostavěli se sesunul kopec z okolí....
To nemohlo dopadnout jinak. Poplatky byly tak vysoké, že státní silnice byly trvale ucpané a na dálnici jsem vždycky byl, až na několik málo dalších turistů, sám
Aha, no tak jestli to tam je takhle, tak to je vážně príma. Se na jihu už ničemu nedivím.
Tak se mi zdá, že lidská paměť je velice krátká. U nás v "rozkvětu privatizace" také banky půjčovaly až se z nich kouřilo. Pak se jejich dluhy převedly do "konsolidační banky" stát - tedy my všichni jsme to zaplatili a banky "prý se ziskem" byly privatizovány. A tak si Rakousko koupilo Českou Spořitelnu, Belgie ČSOB. A co zaplatil tito "privatizéři" státu, již 5x dostali nazpět. Takhle se v současné době řídí stát.
Tehdy bylo potřeba zakrýt skutečnou příčinu zadlužení českých bank, špatná rozhodnutí politiků, kteří je řídili. Navíc tehdy prakticky neexistovala legislativa, která by to postihovala (neznám špinavé peníze atd..). Samotná privatizace byl správný krok, její průběh už je ale přinejmenším diskutabilní, zvláště když se stát zbavoval prakticky celé účasti.
On princip Konsolidační agentury sám o sobě špatný nebyl, problém byl pak v hospodaření s pohledávkami, kdy se odprodávaly zpět dlužníkům za zlomek hodnoty, viz například Charouz.