Diskuze

Ve Španělsku zkrachovalo devět dálnic, vláda je chce zachránit

Španělská vláda připravuje záchranu devíti soukromých mýtných dálnic, které po pádu stavebního boomu v zemi na konci minulého desetiletí vyhlásily bankrot. Agentuře Reuters to sdělily dva informované zdroje. Podle nich by sanace soukromých dálnic měla stát 2,3 miliardy eur (63 miliard Kč).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Privatiace zisků a socializace ztrát. Po česku TUNEL.

Vláda by  klidně mohla  počkat až firmy zbankrotujía a při konkurzu  koupit dálnice za  zlomek ceny. Dálnice není nic, co by se znehodnotilo po měsíčním odstavení z provozu !

To by ale vláda musela  jednat v zájmu občanů. A ne v zájmu bank

a dálničních  miliardářů ;-€

0 0
možnosti
RP

Ani se nedivím... Co jsem měl možnost projezdit (sice jenom Andalusii) španělské dálnice, tak je opravdu lepší jet po té nezpoplateněné.

Rozdíl mezi dálnicí a státní, bych pro čecha přirovnal jako dálnice a silnice pro motorová vozidla... Takže žádný rozdíl jenom občas místo 120 je jenom 100, ale to není taková tragédie. Tak proč platit za něco co nepřinese prakticky nic

0 0
možnosti
MN

protože ještě nestihli zamořit státní silnice kruháčema, jako třeba ve Francii

0 0
možnosti
PS

Ovsem reseni je jednoduche - slevnit. Preci jen lepsi aspon nejaka auta nez zadna.....

0 0
možnosti
MS

Pokud lide penize nemaji tak slevneji nepomuze. Navic timto krokem si snizite zisk od zakazniku, kteri cenu poplatku tolik neresi.

0 0
možnosti
PS

Vzhledem k cene za 1km se ani nedivim. Uz kdysi (pred cca 10 lety) vychazel 1km na nase na cca 2kc, coz pokud ma clovek moznost jet mimo dalnici o trochu pomaleji ale porad pohodlne je velky rozdil za 200 km cesty.

0 0
možnosti
MS

Vse je otazka toho, nakolik si cenite cas. Pokud za 1 hodinu vydelate 700kc, a jizdou po dalnici na 100 km usetrite 45 minut casu tak to za tu cenu rozhodne stoji.

0 0
možnosti
PS

P82a38v91e69l 91S22t47a88r48ý

26. 3. 2014 17:01

Zlatý dobrý časy,kdy člověk projel celou Evropu bez jakéhokoliv placení a stačilo mít jen peníze na benzín!!!!!!Celá EU si dělá  z lidí jen dojnou krávu!!!!!!

1 0
možnosti
MS

Muzu vas ujistit, ze v US mate take myto.

0 0
možnosti
BP

B37e64n 40P63a16v85k26a

26. 3. 2014 15:52

To je nějaká blbost, ne? Ty dálnice byly zaúvěrované. A příjem z mýtného, nebo jak to tam teď mají, byl vypočítaný. Tak jak to jako může zkrachovat? Kor když se to dá přeúvěrovat. Tam je fakt jediná možnost ta, že si rozkradli Španělé dálnice. No tak holt budou chodit pěšky, no. Aspoň zhubnou.

0 0
možnosti
MN

jak chcete vypočítat na roky dopředu něco, co závisí na aktuální solventnosti národa? Navíc mýtné pro osobáky je tam dost přemrštěné.

0 0
možnosti
LM

To je skvělá příležitost k nákupu. Česko, kterému se dálnic naopak nedostává, by po tom mělo ihned skočit a koupit pár stovek km. Cena bude určitě příznivá.R^[>-]

1 0
možnosti

S tou cenou máte pravdu.

Španělská vláda by  klidně mohla  počkat až firmy zbankrotují a při konkurzu  koupit dálnice za  zlomek ceny. Dálnice není nic, co by se znehodnotilo po měsíčním odstavení z provozu !

To by ale vláda musela  jednat v zájmu občanů. A ne v zájmu bank

a dálničních  miliardářů;-€

0 0
možnosti
RK

To je jak u nás. Sice dálnice nezkrachovaly, ale vypadají jako kdyby ano. D1 je v dezolátním stavu, nový most vypadá jako kdyby tady stál 50 let, některé úseky se ihned po dostavbě vlní, na dálnici kterou ještě ani nedostavěli se sesunul kopec z okolí....

0 0
možnosti
RP

To nemohlo dopadnout jinak. Poplatky byly tak vysoké, že státní silnice byly trvale ucpané a na dálnici jsem vždycky byl, až na několik málo dalších turistů, sám :-)

4 0
možnosti
BP

B43e94n 18P86a79v21k77a

26. 3. 2014 15:53

Aha, no tak jestli to tam je takhle, tak to je vážně príma. Se na jihu už ničemu nedivím.

0 0
možnosti
JP

J64a20n 50P27i74r78k18l

26. 3. 2014 11:33

Tak se mi zdá, že lidská paměť je velice krátká. U nás v "rozkvětu privatizace" také banky půjčovaly až se z nich kouřilo. Pak se jejich dluhy převedly do "konsolidační banky" stát - tedy my všichni jsme to zaplatili a banky "prý se ziskem" byly privatizovány. A tak si Rakousko koupilo Českou Spořitelnu, Belgie ČSOB. A co zaplatil tito "privatizéři" státu, již 5x dostali nazpět. Takhle se v současné době řídí stát.Rv

10 0
možnosti
JS

Tehdy bylo potřeba zakrýt skutečnou příčinu zadlužení českých bank, špatná rozhodnutí politiků, kteří je řídili. Navíc tehdy prakticky neexistovala legislativa, která by to postihovala (neznám špinavé peníze atd..). Samotná privatizace byl správný krok, její průběh už je ale přinejmenším diskutabilní, zvláště když se stát zbavoval prakticky celé účasti.  

On princip Konsolidační agentury sám o sobě špatný nebyl, problém byl pak v hospodaření s pohledávkami, kdy se odprodávaly zpět dlužníkům za zlomek hodnoty, viz například Charouz.

1 0
možnosti