Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České rafinerie jsou v ohrožení. Vlastník pump Agip zvažuje odchod

Po Shellu může odejít z ČR další velký hráč v petrochemickém průmyslu - italská Eni, která vlastní čerpací stanice Agip. Firma má podíl v České rafinérské, podle materiálu ministerstva průmyslu a obchodu však zvažuje odchod z této společnosti. Rafinerie v Česku ohrozila krize i klesající spotřeba benzinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š67t90e38f77a75n 24F15r63i16č63a 7472688633856

Zástupci Eni odmítli případný odchod z České rafinérské komentovat. Motoristé také nekomentují, proč jezdí mnohém méně, než dříve.

0/0
2.4.2014 7:51

L56a33d28i67s12l75a86v 25K60a74l29o47u72s 7645396301160

U Agigu jsem natankoval 1x v životě. Shell s tím svým želvím powerem nebyl špatný pro starý motor 1.8 . V 1.4 jsem nezaznamenal žádný přínos. Nejlepší , zdá se, je natankovat u nějakého hyperkarketu se slevou a pak to doaditivovat vlastnoručně VIFem. Pak to jede jak z praku a benzin vlivem biosložek je stabilizován.

0/0
1.4.2014 13:19
Foto

P36e22t87r 57J37a17n77o33v79s24k88ý 1688660862588

Ten svet se zblaznil, jednou je dobre, jde spotreba phm dolu, ekologove jasaji, pak ale placou ekonomové , takze zitra automobilky dostanou ukol zvysit spotrebu ??? Vubec tu neexistuje kontiuita rozhodnuti , odezdi ke zdi , kdyby byl u nas benzin o neco levnejsi nez v okolnich statech, zmensenim daně , tak by na tom nakonec stat vydelal , takhle lidi tankuji kde se da , ale co na to ti ekologové , to je schíza co! A to jeste repka a bioethanol.....;-D

0/0
30.3.2014 23:51

F60r25a53n30t43i32š28e25k 49L44i31m60p96a56u93c87h 2695403746454

Od začátku Poláci rafinérie jenom drancovali, zisky si Poláci stahovali domů a hlavně nic neinvestovali. Asi jako když Romové dostanou nový byt. Tak už máme co jsme chtěli. Nazdar Dybo!

0/0
29.3.2014 2:21

P43e38t72r 74N98e74s45v60a80d36b63a 2964185316569

To že spousta lidí neumí počítat a zainvestují desítky tisíc do dražšího dieselu jen aby jezdili max. o litr a půl výhodněji než s benzínem je velmi smutné. Ono vypadá hezky vidět na papíře ten rozdíl spotřeby, ale vyplatí se kolikrát až při nájezdu 20 tkm ročně a více. Spousta lidí se rozhodně pro diesel a s ročním nájezdem začnou šetřit v tom lepším případě až za 4 roky!!!

+3/−1
28.3.2014 17:50
Foto

L67a98d45i72s97l58a51v 95S72t16r26n75a13d 7344521844318

Jsem si benzíňák nechal přestavět na LPG a benzín beru jen tak dvakrát do roka, i když auto jezdí denně. Přestavba se mi amortizovala po roce provozu. ;-)

+1/0
28.3.2014 23:19

P15e69t34r 37N63e60s10v55a44d24b24a 2394295746759

Plyn bych do auta nechtěl, ale nijak vám to nehaním. Jen bych doporučil občas přepnout na benzín a ujet na něj třeba 50 km. Palivová soustava nečinností trpí a to co jste dal do přestavby můžete dát do opravy:-/

0/0
29.3.2014 9:19
Foto

L31a19d60i23s62l24a52v 97S92t84r68n59a85d 7284961674798

Palivová soustava na benzín je v činnosti do zahřátí motoru na 30°C, potom teprve přepíná na plyn. čerpadlo na benzín běží neustále a vrací benzín do nádrže. Proto se nesmí na plyn jezdit při nedostatku benzínu v nádrži - poškodí se čerpadlo. Navíc, když potřebuji pár koní navíc (např. spěchám a je to do kopce, tak sem tam přepínám na benzín). Tohle je v pohodě. Pohon na LPG má vliv na výkon motoru, o několik procent je nižší. ;-)

0/0
29.3.2014 10:53

P15e11t19r 80N98e39s83v68a57d16b63a 2724935406149

Mě nemusíte vysvětlovat co jak funguje živí mě to už 12 let. Benzín v nádrži je potřeba obměňovat častěji než dvakrát za rok.... Jste snad první člověk který se mi nesnaží vecpat do hlavy že výkon motoru na LPG je stejný jako ne banzínR^

0/0
29.3.2014 11:01
Foto

L64a94d67i34s80l17a82v 24S62t71r41n52a93d 7114231364468

No možná tankuju častěji jak dvakrát za rok, asi třikrát...  Hlavně když je chladno a zima. Nijak to nesleduju. Ale s tím výkonem se shodneme. Sice je to v každé odborné literatuře (i v rglementu k palivové soustavě na LPG) napsáno, ale pochopí to jen ten, kdo jezdí sportovněji. Měl jsem LPG v Xantii a tam jsem ten rozdíl nějak nepoznal (88 kW). Po havárii jsem koupil Fabii 1,2 (43 kW) a tam je to sakra znát, obzvlášť u naloženého auta a rychlejší jízdě např. ve stoupacím dvojpruhu na dálnici a tak. To jsou místa, kde přepínám na benzín, protože i těch několik procent výkonu navíc mi umožní udržet rychlost a plynulost jízdy.

0/0
29.3.2014 11:28
Foto

F56r43a34n28t65i93š32e79k 75Č54e14r17n87ý 2357971548640

Chtěl bych vidět blázna,který by koupil PH od firmy AGIP,nebo podobných zlodějů.Vždy se najde pumpa,kde se dá koupit podstatně levněji.

+2/0
28.3.2014 9:44

P94e89t60r 72N85e72s32v86a55d19b66a 2864885676439

Vím že je to zcestné, ale v Praze na Černém mostě u Makra má Agipka dost často jednu z nejnižších cena ve městě za N95. Dnes jsem v Krči na Shellce tankoval za 34,40 a zmíněná Agip 34,90

+2/0
28.3.2014 17:33
Foto

F79r27a25n59t15i85š97e10k 44Č54e14r62n77ý 2167731468420

výjimka potvrzuje pravidlo ...

0/0
28.3.2014 19:40

J97a39n 15M33a75l73e69n69k12a 6403195843

Já si natankuju v Praze na Kolbenově u Agipu. A vím, že po cestě do Olomouce už na nic levnějšího nenarazím.

0/0
1.4.2014 22:39
Foto

I64v91o 85P85e70t37e70r19k47a 4486785957889

Tak nevím, jednou čtu jak diesely jsou už nevýhodné, protože cena nafty a benzínu se srovnala, a půl roku na to se dočítám, že výhodnější jsou diesely, protože nafta je levnější než benzín. Měli by si v tom udělat pořádek ... .

+1/0
28.3.2014 9:17

M25a28r81t20i53n 80K81a72r34á87s59e61k 9208133528548

Pritom diesel je vyhodny hlavne kvuli tomu, ze zere o ca 2 litry min nez benzin a nejake korunove rozdily v cene nafty s tim nic moc neudelaji...

+3/−1
28.3.2014 10:58

P89e13t54r 88N25e79s61v27a75d17b77a 2134365936599

Ano žere v průměru o litr méně než benzín. Jde však o to komu se vyplatí investovat do dražšího Dieselu který nejmíň o 30 000,- dražší než benzínový motor. Než tedy začnou opravdu šetřit trvá to někdy i 4 roky jelikož mají ročně malý nájezd:-/

+3/−1
28.3.2014 17:38

L60a55d87i59s57l59a37v 22K40a13l35o33u59s 7345286641570

V naftě je víc energie než ve stejném objemu v případě benzinu. Nafta je vhodná při dlouhodobém trvalém výkonu, třeba nákladní vozy, autobusy,lokomotivy apod. U osobních aut je to spíš vhodné u pohonu 4x4 nebo velkých SUV. Nafta má i svoje negativa. Dlouho se zahřívají, mají méně odpadního tepla, nové vozy kvůli emisím musí mít DPF, musí mít kvalitní filtry, aby se neucpaly vstřikovače. Kvalitní nafta je dražší, než obyčejný benzin a náklady na servis jsou taky nezanedbatelné. Nafta je rovněž při akceleraci letargičtější než benzin. Syntetický benzin se dá vyrábět i z uhlí. Pokud by se mělo šetřit palivo, měly by být tomu uzpůsobené silnice. V kolonách se vypálí zbytečně spousta paliva bez užitku. K tomu účelu hlavně Japončíci se uchýlili k hybridům(Lexus,Infinity, Toyota). Časem kombinací všeho to bude směřovat k použití elektriky, stalčeného plynu(CNG), vodík je špatný, neumíme vyrobit těsnění, aby utěsnilo spoje pro velmi malé atomy vodíku. Určitou nadějí je výroba ropy z řas, nebo akumulace energie sloučenin vodíku.

0/0
2.4.2014 8:19
Foto

I33v16o 72P44e65t63e43r46k12a 4776455397389

Celkem pěkný souhrn. Jen s tím, že je nafta letargičtější při akceleraci, bych nesouhlasil, zvlášť v době turbo-dieselů s common rail, které mají poměrně velký kroutící moment a odspodu dobře zabírají. Spíš jako jejich nevýhodu vidím menší rozsah využitelných otáček (cca 1500 - 3500 rpm, u turbo benzínů je to dnes běžně 2000 - 6000 rpm).

0/0
2.4.2014 9:19

L10a52d75i51s95l65a39v 55K94a61l13o48u57s 7905516561530

To je právě ten důvod, proč bych šel do přeplňovaného benzinu, protože právě ten nafťák pod 2000 ot. nejede, a končí u 3500 ot., pokud tam nejsou zrovna 3 turba pro jednotlivá pásma. Kdežto turbo benzin jede klidně od 1200 ot. až téměř po 6000 ot..Pokud budou vedle sebe turbo nafta/benzin o stejném objemu, bude téměř vždy ten naftový působit letargičtěji.

0/0
2.4.2014 12:40

J70a46n 25P35i12r70k25l 2893338264214

Vida, vida, to jsou mi zvěsti. Dokud se Agip u nás a na nás pakoval tak to si liboval. Nyní, když by se mělo investovat tak se cukne. Asi počká až rafinerie naše vláda opraví a pak zase "za hubičku" prodá "silnému zahraničnímu investorovi". Tak to přece vždy říkal Kalousek.

+3/0
28.3.2014 9:01

L57u58k75á10š 74H35l80o83u81c31a97l 6272870381544

Indracek argumentuje jak Igracek...

0/0
28.3.2014 0:53
Foto

J69a95r17o71s90l88a57v 92K74a92s23p73a49r 3155361166420

A do toho A. Babiš chystá další daň na benzín.

+2/0
27.3.2014 22:48

W57a10l29t81r 61S35e32d98l65á11k 8170603615419

Jsme v řiti.

0/0
27.3.2014 22:09

J76i91ř14í 16R33y80s 3864217476464

Odejděte,ale pak ať si nikdo nestěžuje,že to tady přebírají Rusové.O Ukrajinu se s nimi pereme a nás opouštějí jeden za druhým.

+2/0
27.3.2014 21:32

P13e39t92r 25V48i17n23t81r15l16í66k 3706584541

jenže paradoxně ten Ruský Lukoil má lepší benzín, než třeba Shell

+3/0
27.3.2014 21:52

P15e15t22r 35S98t41e73j83s48k73a48l 3899848274416

Tak co Babisi? Podrazime ten benzin jeste vic, aby bylo i na uskladneni? Ale co danova strata po uzavreni vsech rafinerii? To te nenapadlo?

http://ekonomika.idnes.cz/mf-dnes-benzin-muze-podrazit-kvuli-babisove-poplatku-p07-/ekonomika.aspx?c=A140325_215535_domaci_vez

+1/0
27.3.2014 21:18

P53e14t17r 27H11l13o89u33š70e89k 9936613145711

Ani pět na stole v českých nepomohlo? :-P

+1/0
27.3.2014 21:17

A84l47e45s 74D35r81d16a 8359202353971

V důsledku okrádání českého zákazníka jak na ceně (daních), tak i na kvalitě PHM všichni co mohou a hlavně špeditéři tankují v zahraničí. Není divu, že byznys krachuje ... tak to Babiši hezky zdraž o ten poplatek a můžeme to definitivně pohřbít.

+13/0
27.3.2014 20:13

F28r89a29n75t58i31š95e49k 60B12a58r52t56o51š 5249811515455

Kalouskova daň? Možná i neschopnost vlastníků...

0/0
27.3.2014 20:02

J79i69n22d63ř35i12c24h 58Š44k35o28p92e81k 4295531830105

Je zajímavý, že rafinérka byla v pohodě, když cena benzinu byla třeba kolem 25 Kč/l. Dnes je o 10 Kč/l výše, daně víceméně berou pořád nějaký 2/3...........

+1/0
27.3.2014 19:43
Foto

R13o93b40e71r65t 63H20o82r88á92č28e83k 5662336826745

problém je změna chování spotřebitele, která spočívá ve zvýšené spotřebě nafty vůči benzínu, "přenastavení" rafinerie je pekelně drahá věc.

0/0
27.3.2014 21:03

J30a27r86o15m36i92r 72C43h72a60l24o42u19p76k32a 4139667245777

A co si představujete pod tím "přenastavením"? ;-D;-D;-D Z litru ropy víc nafty na úkor benzínu prostě nikdy nedostanete...

+1/0
28.3.2014 22:16

M56a14r42t24i16n 12V79r45b19a 1951738762113

Je to hodně zajímavý . . . :-/

0/0
27.3.2014 21:04
Foto

M44a27r60t12i65n 77O73c20h 7309964985146

Kdyby byl takový přebytek benzínu, nebyl by tak drahý, ne?

+11/0
27.3.2014 19:36

P49e76t73r 22V69i24n26t52r55l35í69k 3876134801

přebytek asi není, ale nedostatek zatím také ne, na severním pólu se objevily nedávno největší zásoby a ještě se tam nezačalo ani těžit, vše je uměle vyvoláváno těžebními společnostmi, aby držely cenu vysoko, přitom v US mají ceny benzínu poloviční... třeba v Itálii stojí benzín 48,- Kč v přepočtu :-P

+2/0
27.3.2014 21:53

J13a55n 56C63h47o97b82o22t 5972904258301

"se objevily"? To je dobrá formulace.

Přijde mi to, jako argumentace, kterou už jsem také slyšel, že co si máme dělat starosti s vymíráním živočišných druhů, když se jich ročně "objeví" několik set ;-D

0/0
28.3.2014 12:33

P57e34t55r 18V57i72n97t83r74l27í62k 3666584111

pane Chobot, zjistěte si fakta, tohle rýpání je absolutně o ničem :-) Rv

0/0
28.3.2014 12:46

J31a37n 78C82h95o49b76o37t 5122874988611

Jaká fakta, objevila se tam snad v posledních letech nějaká nová ropa? Neobjevilo se nic, jen někdo zjistil, že by tam šlo vytěžit to, co tam leží. Za mohutného poškození tamního prostředí apod., ale co, co bysme neudělali, abysme prohnali výfukem i poslední zbytky ropy, kterou máme.

Na tom, že ropy ubývá, takováto zjištění nic nemění. Ropa je globálním a nedostatkovým majetkem a obhajovat plýtvání tím, že se každá rok "objeví" nějaká nová, je zhovadilost. Všichni, kdo vydelávají na těžbě ropy v podstatě parazitují na zbytku světa, protože spotřebovávají hodnotu, kterou nevytvořili a která jednou bude chybět a nikdy (relativně k životnosti naší civilizace) už znova nevznikne.

0/0
28.3.2014 12:50

O54t92a25k77a49r 33D24e65y50l 2582659885425

V rámci ekonomických sankcí proti Rusku to bude muset povinně koupit Lukoil ;-)

+2/−1
27.3.2014 19:29

F19r94a28n14t68i95š77e39k 52B92a60r71t70o89š 5499531265245

Proč povinně?

0/0
27.3.2014 20:03

O23t78a82k39a14r 22D15e85y32l 2262959245605

omlouvám se, že jsem to nenapsal jasněji, myslím ,,za trest,, viz smajlík na konci.

0/0
28.3.2014 8:34

T25o66m65á82š 82V82a89l16d52e83r 7783900169

Sama Rafinérská přiznala, že určitou dobu nebyla schopna prodávat palivo shodné s normou. Jde to všechno do háje a tyto kroky spolu s machinacemi s rezervami navýší pohonné hmoty opět o něco více než  inflace.

+2/0
27.3.2014 18:55

V73á61c43l37a42v 39P45o71u19s11t29k98a 3309944346196

Pan ministr Bureš rozhodl, že benzín bude dražší, tak neremcat, mávat a děkovat spasiteli za záchranu ekonomiky!

+5/0
27.3.2014 18:49

I29v65a42n 22D41ř69í23m82a24l 9107566272287

Nejdříve privatizace, protože stát je špatným vlastníkem. Potom "neviditelná ruka trhu" zapracovala, když na vysoké ceně se chce napakovat zahraniční vlastník, na daních se chce napakovat stát, platy stagnují, nebo se propadají a spotřeba stále klesá. Následně stát vytvoří národní korporaci, která skoupí většinový podíl v rafineriích, aby to u nás nekrachlo úplně. Takže kruh se uzavírá a rafinerie jsou opět vlastnictvím státu. Moc rád bych znal výpočet nějakého opravdu nezávislého ekonoma (třeba Kocourka :-P), co tato nesmyslná hra "chodí Pešek okolo" stála daňové poplatníky.

Vlastně jsem nikdy nepochopil Klausovu "poučku" o neviditelné ruce trhu a tu blbost, že nabídka dělá poptávku a naopak. Každoročně šetříme více a více vody, přesto ji dodavatel stále zdražuje s tím, že snižováním spotřeby by prodělával a neměl by na další investice a opravy. Takže v praxi ta Klausova neviditelná ruka trhu vlastně funguje tak, že se nejdříve spočítá, jaký chce mít příslušný dodavatel zisk a promítne se to do aktuální spotřeby obyvatel s ohledem na pokles v průběhu roku. Z toho následně vyjde cena, která i při poklesu spotřeby dodavateli zajistí plánovaný zisk!!!

A tomuhle nějaký trouba říká tržní hospodářství založené na poptávce a nabídce. Moc rád bych se nechal rozumbradou Klausem poučit, jak to mám udělat, abych přes vlastní úsporu a racionalizaci v používání voda za ni každý rok přesto neplatil více a více. Čím více šetřím, tím více platím! Není to nějak postavené na hlavu?

+14/−7
27.3.2014 18:33

I20v52a91n 40D88ř31í50m79a93l 9557806632827

Hej, troubo s tím mínusem, co jsem uvedl špatně, nebo nepravdivě?

0/−5
27.3.2014 18:50

J69a20r28o74m65i51r 74C19h62a17l28o30u95p72k26a 4619577185547

Odkdy spadá monopol do tržního hospodářství?

+9/0
27.3.2014 19:28

J11i80n20d51ř41i77c33h 27M88i18t34t20e61r 6581570983123

Jak píše pan Chaloupka voda je klasický monopol, kde trh nefunguje. Trubky máte jen jedny a navíc obce to pokazily jak se dalo. Nechali si síť, kterou provozují a opravují a vodu do nich poští zahranišní firmy jako Veolia, Ondeo ... Zkuste jiné odvětví, kde se může trh volně uplatnit. Třeba počítače a elektronika obecně. Nebo auta. Konkurence se předhání v nabídce a ceny klesají.

+4/0
27.3.2014 23:57

K27a46r46e35l 62D12v59o67ř86á96k 3427337847

Hlavně ať neodcházejí pumpy Agip, mají výborné kafe na čerpačkách.!!

+3/−4
27.3.2014 18:21

R10a38d96e66k 71C47o72u23f96a18l 1733498587712

taky mají některé výborně nahuleno

+1/−1
27.3.2014 20:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.