Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České rafinerie jsou v ohrožení. Vlastník pump Agip zvažuje odchod

Po Shellu může odejít z ČR další velký hráč v petrochemickém průmyslu - italská Eni, která vlastní čerpací stanice Agip. Firma má podíl v České rafinérské, podle materiálu ministerstva průmyslu a obchodu však zvažuje odchod z této společnosti. Rafinerie v Česku ohrozila krize i klesající spotřeba benzinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š11t28e32f89a29n 76F18r60i12č28a 7752678683966

Zástupci Eni odmítli případný odchod z České rafinérské komentovat. Motoristé také nekomentují, proč jezdí mnohém méně, než dříve.

0/0
2.4.2014 7:51

L37a25d71i55s70l85a98v 53K10a53l96o57u68s 7955916871420

U Agigu jsem natankoval 1x v životě. Shell s tím svým želvím powerem nebyl špatný pro starý motor 1.8 . V 1.4 jsem nezaznamenal žádný přínos. Nejlepší , zdá se, je natankovat u nějakého hyperkarketu se slevou a pak to doaditivovat vlastnoručně VIFem. Pak to jede jak z praku a benzin vlivem biosložek je stabilizován.

0/0
1.4.2014 13:19
Foto

P23e40t70r 30J54a62n77o67v89s38k70ý 1928220762118

Ten svet se zblaznil, jednou je dobre, jde spotreba phm dolu, ekologove jasaji, pak ale placou ekonomové , takze zitra automobilky dostanou ukol zvysit spotrebu ??? Vubec tu neexistuje kontiuita rozhodnuti , odezdi ke zdi , kdyby byl u nas benzin o neco levnejsi nez v okolnich statech, zmensenim daně , tak by na tom nakonec stat vydelal , takhle lidi tankuji kde se da , ale co na to ti ekologové , to je schíza co! A to jeste repka a bioethanol.....;-D

0/0
30.3.2014 23:51

F78r78a93n50t57i50š67e46k 22L56i27m77p91a71u17c21h 2675243856624

Od začátku Poláci rafinérie jenom drancovali, zisky si Poláci stahovali domů a hlavně nic neinvestovali. Asi jako když Romové dostanou nový byt. Tak už máme co jsme chtěli. Nazdar Dybo!

0/0
29.3.2014 2:21

P36e96t76r 81N61e92s87v79a57d37b60a 2874755946779

To že spousta lidí neumí počítat a zainvestují desítky tisíc do dražšího dieselu jen aby jezdili max. o litr a půl výhodněji než s benzínem je velmi smutné. Ono vypadá hezky vidět na papíře ten rozdíl spotřeby, ale vyplatí se kolikrát až při nájezdu 20 tkm ročně a více. Spousta lidí se rozhodně pro diesel a s ročním nájezdem začnou šetřit v tom lepším případě až za 4 roky!!!

+3/−1
28.3.2014 17:50
Foto

L88a11d51i39s90l55a93v 58S73t36r83n84a95d 7814261134778

Jsem si benzíňák nechal přestavět na LPG a benzín beru jen tak dvakrát do roka, i když auto jezdí denně. Přestavba se mi amortizovala po roce provozu. ;-)

+1/0
28.3.2014 23:19

P35e24t74r 81N12e22s87v63a61d86b88a 2834945396129

Plyn bych do auta nechtěl, ale nijak vám to nehaním. Jen bych doporučil občas přepnout na benzín a ujet na něj třeba 50 km. Palivová soustava nečinností trpí a to co jste dal do přestavby můžete dát do opravy:-/

0/0
29.3.2014 9:19
Foto

L96a92d28i19s26l83a93v 17S42t47r12n54a76d 7184911964408

Palivová soustava na benzín je v činnosti do zahřátí motoru na 30°C, potom teprve přepíná na plyn. čerpadlo na benzín běží neustále a vrací benzín do nádrže. Proto se nesmí na plyn jezdit při nedostatku benzínu v nádrži - poškodí se čerpadlo. Navíc, když potřebuji pár koní navíc (např. spěchám a je to do kopce, tak sem tam přepínám na benzín). Tohle je v pohodě. Pohon na LPG má vliv na výkon motoru, o několik procent je nižší. ;-)

0/0
29.3.2014 10:53

P34e81t61r 60N30e95s85v88a62d74b39a 2674155746779

Mě nemusíte vysvětlovat co jak funguje živí mě to už 12 let. Benzín v nádrži je potřeba obměňovat častěji než dvakrát za rok.... Jste snad první člověk který se mi nesnaží vecpat do hlavy že výkon motoru na LPG je stejný jako ne banzínR^

0/0
29.3.2014 11:01
Foto

L96a81d87i12s63l17a85v 93S41t16r42n43a10d 7664211554688

No možná tankuju častěji jak dvakrát za rok, asi třikrát...  Hlavně když je chladno a zima. Nijak to nesleduju. Ale s tím výkonem se shodneme. Sice je to v každé odborné literatuře (i v rglementu k palivové soustavě na LPG) napsáno, ale pochopí to jen ten, kdo jezdí sportovněji. Měl jsem LPG v Xantii a tam jsem ten rozdíl nějak nepoznal (88 kW). Po havárii jsem koupil Fabii 1,2 (43 kW) a tam je to sakra znát, obzvlášť u naloženého auta a rychlejší jízdě např. ve stoupacím dvojpruhu na dálnici a tak. To jsou místa, kde přepínám na benzín, protože i těch několik procent výkonu navíc mi umožní udržet rychlost a plynulost jízdy.

0/0
29.3.2014 11:28
Foto

F88r57a58n22t76i50š76e96k 42Č30e63r18n63ý 2487361728340

Chtěl bych vidět blázna,který by koupil PH od firmy AGIP,nebo podobných zlodějů.Vždy se najde pumpa,kde se dá koupit podstatně levněji.

+2/0
28.3.2014 9:44

P57e94t30r 89N43e33s48v87a29d54b86a 2614845326519

Vím že je to zcestné, ale v Praze na Černém mostě u Makra má Agipka dost často jednu z nejnižších cena ve městě za N95. Dnes jsem v Krči na Shellce tankoval za 34,40 a zmíněná Agip 34,90

+2/0
28.3.2014 17:33
Foto

F29r69a77n56t26i64š29e40k 20Č14e30r85n32ý 2847761678150

výjimka potvrzuje pravidlo ...

0/0
28.3.2014 19:40

J69a75n 18M25a34l78e55n33k19a 6343565953

Já si natankuju v Praze na Kolbenově u Agipu. A vím, že po cestě do Olomouce už na nic levnějšího nenarazím.

0/0
1.4.2014 22:39
Foto

I88v44o 56P97e21t88e93r70k78a 4566685387649

Tak nevím, jednou čtu jak diesely jsou už nevýhodné, protože cena nafty a benzínu se srovnala, a půl roku na to se dočítám, že výhodnější jsou diesely, protože nafta je levnější než benzín. Měli by si v tom udělat pořádek ... .

+1/0
28.3.2014 9:17

M19a85r23t46i25n 12K52a86r81á91s19e23k 9358933908328

Pritom diesel je vyhodny hlavne kvuli tomu, ze zere o ca 2 litry min nez benzin a nejake korunove rozdily v cene nafty s tim nic moc neudelaji...

+3/−1
28.3.2014 10:58

P32e16t40r 71N43e31s68v72a87d20b95a 2824955356239

Ano žere v průměru o litr méně než benzín. Jde však o to komu se vyplatí investovat do dražšího Dieselu který nejmíň o 30 000,- dražší než benzínový motor. Než tedy začnou opravdu šetřit trvá to někdy i 4 roky jelikož mají ročně malý nájezd:-/

+3/−1
28.3.2014 17:38

L16a79d60i25s92l41a86v 92K31a14l19o16u52s 7465836851930

V naftě je víc energie než ve stejném objemu v případě benzinu. Nafta je vhodná při dlouhodobém trvalém výkonu, třeba nákladní vozy, autobusy,lokomotivy apod. U osobních aut je to spíš vhodné u pohonu 4x4 nebo velkých SUV. Nafta má i svoje negativa. Dlouho se zahřívají, mají méně odpadního tepla, nové vozy kvůli emisím musí mít DPF, musí mít kvalitní filtry, aby se neucpaly vstřikovače. Kvalitní nafta je dražší, než obyčejný benzin a náklady na servis jsou taky nezanedbatelné. Nafta je rovněž při akceleraci letargičtější než benzin. Syntetický benzin se dá vyrábět i z uhlí. Pokud by se mělo šetřit palivo, měly by být tomu uzpůsobené silnice. V kolonách se vypálí zbytečně spousta paliva bez užitku. K tomu účelu hlavně Japončíci se uchýlili k hybridům(Lexus,Infinity, Toyota). Časem kombinací všeho to bude směřovat k použití elektriky, stalčeného plynu(CNG), vodík je špatný, neumíme vyrobit těsnění, aby utěsnilo spoje pro velmi malé atomy vodíku. Určitou nadějí je výroba ropy z řas, nebo akumulace energie sloučenin vodíku.

0/0
2.4.2014 8:19
Foto

I12v47o 55P50e37t65e30r86k26a 4496575157169

Celkem pěkný souhrn. Jen s tím, že je nafta letargičtější při akceleraci, bych nesouhlasil, zvlášť v době turbo-dieselů s common rail, které mají poměrně velký kroutící moment a odspodu dobře zabírají. Spíš jako jejich nevýhodu vidím menší rozsah využitelných otáček (cca 1500 - 3500 rpm, u turbo benzínů je to dnes běžně 2000 - 6000 rpm).

0/0
2.4.2014 9:19

L68a89d55i77s13l42a74v 78K97a89l45o22u19s 7665346251260

To je právě ten důvod, proč bych šel do přeplňovaného benzinu, protože právě ten nafťák pod 2000 ot. nejede, a končí u 3500 ot., pokud tam nejsou zrovna 3 turba pro jednotlivá pásma. Kdežto turbo benzin jede klidně od 1200 ot. až téměř po 6000 ot..Pokud budou vedle sebe turbo nafta/benzin o stejném objemu, bude téměř vždy ten naftový působit letargičtěji.

0/0
2.4.2014 12:40

J35a14n 34P12i79r58k79l 2723788244404

Vida, vida, to jsou mi zvěsti. Dokud se Agip u nás a na nás pakoval tak to si liboval. Nyní, když by se mělo investovat tak se cukne. Asi počká až rafinerie naše vláda opraví a pak zase "za hubičku" prodá "silnému zahraničnímu investorovi". Tak to přece vždy říkal Kalousek.

+3/0
28.3.2014 9:01

L37u75k91á38š 87H24l45o29u60c74a43l 6512200241144

Indracek argumentuje jak Igracek...

0/0
28.3.2014 0:53
Foto

J57a20r37o27s97l95a71v 10K24a53s79p13a87r 3415751146330

A do toho A. Babiš chystá další daň na benzín.

+2/0
27.3.2014 22:48

W28a44l50t31r 97S16e33d93l31á14k 8630503905619

Jsme v řiti.

0/0
27.3.2014 22:09

J23i86ř75í 10R68y44s 3604257436654

Odejděte,ale pak ať si nikdo nestěžuje,že to tady přebírají Rusové.O Ukrajinu se s nimi pereme a nás opouštějí jeden za druhým.

+2/0
27.3.2014 21:32

P75e76t84r 18V20i56n87t83r69l20í33k 3756734811

jenže paradoxně ten Ruský Lukoil má lepší benzín, než třeba Shell

+3/0
27.3.2014 21:52

P58e13t14r 33S76t90e17j58s32k90a65l 3269228404166

Tak co Babisi? Podrazime ten benzin jeste vic, aby bylo i na uskladneni? Ale co danova strata po uzavreni vsech rafinerii? To te nenapadlo?

http://ekonomika.idnes.cz/mf-dnes-benzin-muze-podrazit-kvuli-babisove-poplatku-p07-/ekonomika.aspx?c=A140325_215535_domaci_vez

+1/0
27.3.2014 21:18

P68e72t12r 10H84l54o30u31š25e82k 9746263795801

Ani pět na stole v českých nepomohlo? :-P

+1/0
27.3.2014 21:17

A80l38e47s 23D92r51d64a 8409372483521

V důsledku okrádání českého zákazníka jak na ceně (daních), tak i na kvalitě PHM všichni co mohou a hlavně špeditéři tankují v zahraničí. Není divu, že byznys krachuje ... tak to Babiši hezky zdraž o ten poplatek a můžeme to definitivně pohřbít.

+13/0
27.3.2014 20:13

F57r27a54n92t51i93š43e57k 76B10a46r30t75o87š 5379381815875

Kalouskova daň? Možná i neschopnost vlastníků...

0/0
27.3.2014 20:02

J49i11n74d37ř77i51c62h 28Š13k29o88p51e38k 4455631570375

Je zajímavý, že rafinérka byla v pohodě, když cena benzinu byla třeba kolem 25 Kč/l. Dnes je o 10 Kč/l výše, daně víceméně berou pořád nějaký 2/3...........

+1/0
27.3.2014 19:43
Foto

R37o75b37e73r88t 40H68o12r79á43č18e70k 5342656226825

problém je změna chování spotřebitele, která spočívá ve zvýšené spotřebě nafty vůči benzínu, "přenastavení" rafinerie je pekelně drahá věc.

0/0
27.3.2014 21:03

J51a87r46o76m29i48r 13C40h32a90l23o67u35p71k11a 4659287605987

A co si představujete pod tím "přenastavením"? ;-D;-D;-D Z litru ropy víc nafty na úkor benzínu prostě nikdy nedostanete...

+1/0
28.3.2014 22:16

M62a54r24t59i70n 16V35r96b17a 1531568772633

Je to hodně zajímavý . . . :-/

0/0
27.3.2014 21:04
Foto

M75a67r85t56i27n 79O17c87h 7729954505976

Kdyby byl takový přebytek benzínu, nebyl by tak drahý, ne?

+11/0
27.3.2014 19:36

P26e10t75r 18V41i51n52t73r65l59í37k 3376374751

přebytek asi není, ale nedostatek zatím také ne, na severním pólu se objevily nedávno největší zásoby a ještě se tam nezačalo ani těžit, vše je uměle vyvoláváno těžebními společnostmi, aby držely cenu vysoko, přitom v US mají ceny benzínu poloviční... třeba v Itálii stojí benzín 48,- Kč v přepočtu :-P

+2/0
27.3.2014 21:53

J70a93n 51C94h85o74b22o59t 5912664848531

"se objevily"? To je dobrá formulace.

Přijde mi to, jako argumentace, kterou už jsem také slyšel, že co si máme dělat starosti s vymíráním živočišných druhů, když se jich ročně "objeví" několik set ;-D

0/0
28.3.2014 12:33

P48e47t52r 20V88i58n72t61r53l15í59k 3886744121

pane Chobot, zjistěte si fakta, tohle rýpání je absolutně o ničem :-) Rv

0/0
28.3.2014 12:46

J14a14n 96C26h40o58b29o51t 5182234468761

Jaká fakta, objevila se tam snad v posledních letech nějaká nová ropa? Neobjevilo se nic, jen někdo zjistil, že by tam šlo vytěžit to, co tam leží. Za mohutného poškození tamního prostředí apod., ale co, co bysme neudělali, abysme prohnali výfukem i poslední zbytky ropy, kterou máme.

Na tom, že ropy ubývá, takováto zjištění nic nemění. Ropa je globálním a nedostatkovým majetkem a obhajovat plýtvání tím, že se každá rok "objeví" nějaká nová, je zhovadilost. Všichni, kdo vydelávají na těžbě ropy v podstatě parazitují na zbytku světa, protože spotřebovávají hodnotu, kterou nevytvořili a která jednou bude chybět a nikdy (relativně k životnosti naší civilizace) už znova nevznikne.

0/0
28.3.2014 12:50

O19t74a84k66a17r 18D32e86y13l 2142309545695

V rámci ekonomických sankcí proti Rusku to bude muset povinně koupit Lukoil ;-)

+2/−1
27.3.2014 19:29

F78r63a75n31t65i44š61e30k 83B70a18r61t75o36š 5369341955395

Proč povinně?

0/0
27.3.2014 20:03

O38t72a22k48a96r 75D85e96y50l 2662869975985

omlouvám se, že jsem to nenapsal jasněji, myslím ,,za trest,, viz smajlík na konci.

0/0
28.3.2014 8:34

T82o51m55á60š 94V52a29l52d78e84r 7563340149

Sama Rafinérská přiznala, že určitou dobu nebyla schopna prodávat palivo shodné s normou. Jde to všechno do háje a tyto kroky spolu s machinacemi s rezervami navýší pohonné hmoty opět o něco více než  inflace.

+2/0
27.3.2014 18:55

V76á14c41l80a95v 62P17o74u91s81t57k39a 3659104456676

Pan ministr Bureš rozhodl, že benzín bude dražší, tak neremcat, mávat a děkovat spasiteli za záchranu ekonomiky!

+5/0
27.3.2014 18:49

I92v94a42n 84D71ř35í19m30a74l 9417816762857

Nejdříve privatizace, protože stát je špatným vlastníkem. Potom "neviditelná ruka trhu" zapracovala, když na vysoké ceně se chce napakovat zahraniční vlastník, na daních se chce napakovat stát, platy stagnují, nebo se propadají a spotřeba stále klesá. Následně stát vytvoří národní korporaci, která skoupí většinový podíl v rafineriích, aby to u nás nekrachlo úplně. Takže kruh se uzavírá a rafinerie jsou opět vlastnictvím státu. Moc rád bych znal výpočet nějakého opravdu nezávislého ekonoma (třeba Kocourka :-P), co tato nesmyslná hra "chodí Pešek okolo" stála daňové poplatníky.

Vlastně jsem nikdy nepochopil Klausovu "poučku" o neviditelné ruce trhu a tu blbost, že nabídka dělá poptávku a naopak. Každoročně šetříme více a více vody, přesto ji dodavatel stále zdražuje s tím, že snižováním spotřeby by prodělával a neměl by na další investice a opravy. Takže v praxi ta Klausova neviditelná ruka trhu vlastně funguje tak, že se nejdříve spočítá, jaký chce mít příslušný dodavatel zisk a promítne se to do aktuální spotřeby obyvatel s ohledem na pokles v průběhu roku. Z toho následně vyjde cena, která i při poklesu spotřeby dodavateli zajistí plánovaný zisk!!!

A tomuhle nějaký trouba říká tržní hospodářství založené na poptávce a nabídce. Moc rád bych se nechal rozumbradou Klausem poučit, jak to mám udělat, abych přes vlastní úsporu a racionalizaci v používání voda za ni každý rok přesto neplatil více a více. Čím více šetřím, tím více platím! Není to nějak postavené na hlavu?

+14/−7
27.3.2014 18:33

I59v87a64n 23D92ř97í81m65a68l 9697346902347

Hej, troubo s tím mínusem, co jsem uvedl špatně, nebo nepravdivě?

0/−5
27.3.2014 18:50

J90a69r96o31m38i51r 83C84h84a88l24o49u42p51k94a 4219167645797

Odkdy spadá monopol do tržního hospodářství?

+9/0
27.3.2014 19:28

J39i87n41d92ř92i26c71h 12M63i11t33t34e18r 6931460443483

Jak píše pan Chaloupka voda je klasický monopol, kde trh nefunguje. Trubky máte jen jedny a navíc obce to pokazily jak se dalo. Nechali si síť, kterou provozují a opravují a vodu do nich poští zahranišní firmy jako Veolia, Ondeo ... Zkuste jiné odvětví, kde se může trh volně uplatnit. Třeba počítače a elektronika obecně. Nebo auta. Konkurence se předhání v nabídce a ceny klesají.

+4/0
27.3.2014 23:57

K32a53r12e39l 91D11v73o97ř50á73k 3607567867

Hlavně ať neodcházejí pumpy Agip, mají výborné kafe na čerpačkách.!!

+3/−4
27.3.2014 18:21

R54a62d15e54k 60C45o58u76f14a14l 1653498307822

taky mají některé výborně nahuleno

+1/−1
27.3.2014 20:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.