Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České rafinerie jsou v ohrožení. Vlastník pump Agip zvažuje odchod

Po Shellu může odejít z ČR další velký hráč v petrochemickém průmyslu - italská Eni, která vlastní čerpací stanice Agip. Firma má podíl v České rafinérské, podle materiálu ministerstva průmyslu a obchodu však zvažuje odchod z této společnosti. Rafinerie v Česku ohrozila krize i klesající spotřeba benzinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š55t73e23f91a29n 75F27r31i82č52a 7922238393656

Zástupci Eni odmítli případný odchod z České rafinérské komentovat. Motoristé také nekomentují, proč jezdí mnohém méně, než dříve.

0/0
2.4.2014 7:51

L39a18d48i40s98l39a44v 25K52a70l87o12u49s 7515606611100

U Agigu jsem natankoval 1x v životě. Shell s tím svým želvím powerem nebyl špatný pro starý motor 1.8 . V 1.4 jsem nezaznamenal žádný přínos. Nejlepší , zdá se, je natankovat u nějakého hyperkarketu se slevou a pak to doaditivovat vlastnoručně VIFem. Pak to jede jak z praku a benzin vlivem biosložek je stabilizován.

0/0
1.4.2014 13:19
Foto

P71e31t28r 45J80a41n75o44v54s14k52ý 1428330532188

Ten svet se zblaznil, jednou je dobre, jde spotreba phm dolu, ekologove jasaji, pak ale placou ekonomové , takze zitra automobilky dostanou ukol zvysit spotrebu ??? Vubec tu neexistuje kontiuita rozhodnuti , odezdi ke zdi , kdyby byl u nas benzin o neco levnejsi nez v okolnich statech, zmensenim daně , tak by na tom nakonec stat vydelal , takhle lidi tankuji kde se da , ale co na to ti ekologové , to je schíza co! A to jeste repka a bioethanol.....;-D

0/0
30.3.2014 23:51

F75r51a86n24t95i63š47e36k 16L40i31m51p14a26u36c75h 2705303526304

Od začátku Poláci rafinérie jenom drancovali, zisky si Poláci stahovali domů a hlavně nic neinvestovali. Asi jako když Romové dostanou nový byt. Tak už máme co jsme chtěli. Nazdar Dybo!

0/0
29.3.2014 2:21

P90e20t29r 57N75e71s95v53a35d91b81a 2284265786359

To že spousta lidí neumí počítat a zainvestují desítky tisíc do dražšího dieselu jen aby jezdili max. o litr a půl výhodněji než s benzínem je velmi smutné. Ono vypadá hezky vidět na papíře ten rozdíl spotřeby, ale vyplatí se kolikrát až při nájezdu 20 tkm ročně a více. Spousta lidí se rozhodně pro diesel a s ročním nájezdem začnou šetřit v tom lepším případě až za 4 roky!!!

+3/−1
28.3.2014 17:50
Foto

L96a63d45i65s46l34a94v 21S15t59r89n71a27d 7284381804218

Jsem si benzíňák nechal přestavět na LPG a benzín beru jen tak dvakrát do roka, i když auto jezdí denně. Přestavba se mi amortizovala po roce provozu. ;-)

+1/0
28.3.2014 23:19

P80e33t27r 65N32e38s47v33a66d92b10a 2244575126349

Plyn bych do auta nechtěl, ale nijak vám to nehaním. Jen bych doporučil občas přepnout na benzín a ujet na něj třeba 50 km. Palivová soustava nečinností trpí a to co jste dal do přestavby můžete dát do opravy:-/

0/0
29.3.2014 9:19
Foto

L34a90d38i21s34l63a16v 94S95t97r24n96a85d 7104781354968

Palivová soustava na benzín je v činnosti do zahřátí motoru na 30°C, potom teprve přepíná na plyn. čerpadlo na benzín běží neustále a vrací benzín do nádrže. Proto se nesmí na plyn jezdit při nedostatku benzínu v nádrži - poškodí se čerpadlo. Navíc, když potřebuji pár koní navíc (např. spěchám a je to do kopce, tak sem tam přepínám na benzín). Tohle je v pohodě. Pohon na LPG má vliv na výkon motoru, o několik procent je nižší. ;-)

0/0
29.3.2014 10:53

P20e69t47r 92N61e69s74v34a97d42b78a 2414935966569

Mě nemusíte vysvětlovat co jak funguje živí mě to už 12 let. Benzín v nádrži je potřeba obměňovat častěji než dvakrát za rok.... Jste snad první člověk který se mi nesnaží vecpat do hlavy že výkon motoru na LPG je stejný jako ne banzínR^

0/0
29.3.2014 11:01
Foto

L57a64d46i35s88l26a56v 57S73t37r30n66a17d 7414601324878

No možná tankuju častěji jak dvakrát za rok, asi třikrát...  Hlavně když je chladno a zima. Nijak to nesleduju. Ale s tím výkonem se shodneme. Sice je to v každé odborné literatuře (i v rglementu k palivové soustavě na LPG) napsáno, ale pochopí to jen ten, kdo jezdí sportovněji. Měl jsem LPG v Xantii a tam jsem ten rozdíl nějak nepoznal (88 kW). Po havárii jsem koupil Fabii 1,2 (43 kW) a tam je to sakra znát, obzvlášť u naloženého auta a rychlejší jízdě např. ve stoupacím dvojpruhu na dálnici a tak. To jsou místa, kde přepínám na benzín, protože i těch několik procent výkonu navíc mi umožní udržet rychlost a plynulost jízdy.

0/0
29.3.2014 11:28
Foto

F66r13a14n86t64i41š72e31k 62Č85e35r31n37ý 2637111118660

Chtěl bych vidět blázna,který by koupil PH od firmy AGIP,nebo podobných zlodějů.Vždy se najde pumpa,kde se dá koupit podstatně levněji.

+2/0
28.3.2014 9:44

P49e31t63r 52N45e79s62v22a72d65b40a 2124665926479

Vím že je to zcestné, ale v Praze na Černém mostě u Makra má Agipka dost často jednu z nejnižších cena ve městě za N95. Dnes jsem v Krči na Shellce tankoval za 34,40 a zmíněná Agip 34,90

+2/0
28.3.2014 17:33
Foto

F20r89a74n89t92i69š92e32k 73Č14e35r40n31ý 2357461728290

výjimka potvrzuje pravidlo ...

0/0
28.3.2014 19:40

J65a50n 91M39a68l45e30n33k50a 6733905753

Já si natankuju v Praze na Kolbenově u Agipu. A vím, že po cestě do Olomouce už na nic levnějšího nenarazím.

0/0
1.4.2014 22:39
Foto

I41v28o 95P91e87t21e47r88k21a 4176965557979

Tak nevím, jednou čtu jak diesely jsou už nevýhodné, protože cena nafty a benzínu se srovnala, a půl roku na to se dočítám, že výhodnější jsou diesely, protože nafta je levnější než benzín. Měli by si v tom udělat pořádek ... .

+1/0
28.3.2014 9:17

M89a48r20t49i41n 85K35a91r21á46s26e11k 9178503538538

Pritom diesel je vyhodny hlavne kvuli tomu, ze zere o ca 2 litry min nez benzin a nejake korunove rozdily v cene nafty s tim nic moc neudelaji...

+3/−1
28.3.2014 10:58

P66e52t94r 11N56e41s84v39a47d42b24a 2984835176579

Ano žere v průměru o litr méně než benzín. Jde však o to komu se vyplatí investovat do dražšího Dieselu který nejmíň o 30 000,- dražší než benzínový motor. Než tedy začnou opravdu šetřit trvá to někdy i 4 roky jelikož mají ročně malý nájezd:-/

+3/−1
28.3.2014 17:38

L53a45d40i78s96l20a83v 18K87a64l83o30u81s 7795906791690

V naftě je víc energie než ve stejném objemu v případě benzinu. Nafta je vhodná při dlouhodobém trvalém výkonu, třeba nákladní vozy, autobusy,lokomotivy apod. U osobních aut je to spíš vhodné u pohonu 4x4 nebo velkých SUV. Nafta má i svoje negativa. Dlouho se zahřívají, mají méně odpadního tepla, nové vozy kvůli emisím musí mít DPF, musí mít kvalitní filtry, aby se neucpaly vstřikovače. Kvalitní nafta je dražší, než obyčejný benzin a náklady na servis jsou taky nezanedbatelné. Nafta je rovněž při akceleraci letargičtější než benzin. Syntetický benzin se dá vyrábět i z uhlí. Pokud by se mělo šetřit palivo, měly by být tomu uzpůsobené silnice. V kolonách se vypálí zbytečně spousta paliva bez užitku. K tomu účelu hlavně Japončíci se uchýlili k hybridům(Lexus,Infinity, Toyota). Časem kombinací všeho to bude směřovat k použití elektriky, stalčeného plynu(CNG), vodík je špatný, neumíme vyrobit těsnění, aby utěsnilo spoje pro velmi malé atomy vodíku. Určitou nadějí je výroba ropy z řas, nebo akumulace energie sloučenin vodíku.

0/0
2.4.2014 8:19
Foto

I92v45o 53P64e12t54e51r57k62a 4796115977719

Celkem pěkný souhrn. Jen s tím, že je nafta letargičtější při akceleraci, bych nesouhlasil, zvlášť v době turbo-dieselů s common rail, které mají poměrně velký kroutící moment a odspodu dobře zabírají. Spíš jako jejich nevýhodu vidím menší rozsah využitelných otáček (cca 1500 - 3500 rpm, u turbo benzínů je to dnes běžně 2000 - 6000 rpm).

0/0
2.4.2014 9:19

L36a17d13i87s72l65a76v 71K55a42l82o43u17s 7455726211120

To je právě ten důvod, proč bych šel do přeplňovaného benzinu, protože právě ten nafťák pod 2000 ot. nejede, a končí u 3500 ot., pokud tam nejsou zrovna 3 turba pro jednotlivá pásma. Kdežto turbo benzin jede klidně od 1200 ot. až téměř po 6000 ot..Pokud budou vedle sebe turbo nafta/benzin o stejném objemu, bude téměř vždy ten naftový působit letargičtěji.

0/0
2.4.2014 12:40

J59a56n 61P53i15r48k63l 2923508904884

Vida, vida, to jsou mi zvěsti. Dokud se Agip u nás a na nás pakoval tak to si liboval. Nyní, když by se mělo investovat tak se cukne. Asi počká až rafinerie naše vláda opraví a pak zase "za hubičku" prodá "silnému zahraničnímu investorovi". Tak to přece vždy říkal Kalousek.

+3/0
28.3.2014 9:01

L30u43k39á81š 19H25l38o75u26c93a17l 6342130971464

Indracek argumentuje jak Igracek...

0/0
28.3.2014 0:53
Foto

J12a70r30o94s18l77a46v 60K30a53s46p27a30r 3675491936310

A do toho A. Babiš chystá další daň na benzín.

+2/0
27.3.2014 22:48

W74a86l50t22r 12S10e33d90l17á95k 8930183525319

Jsme v řiti.

0/0
27.3.2014 22:09

J58i55ř68í 46R91y72s 3554817206824

Odejděte,ale pak ať si nikdo nestěžuje,že to tady přebírají Rusové.O Ukrajinu se s nimi pereme a nás opouštějí jeden za druhým.

+2/0
27.3.2014 21:32

P82e19t37r 72V97i18n18t75r98l84í59k 3256574341

jenže paradoxně ten Ruský Lukoil má lepší benzín, než třeba Shell

+3/0
27.3.2014 21:52

P98e70t96r 14S11t81e52j52s76k32a86l 3719618314576

Tak co Babisi? Podrazime ten benzin jeste vic, aby bylo i na uskladneni? Ale co danova strata po uzavreni vsech rafinerii? To te nenapadlo?

ekonomika.idnes.cz

+1/0
27.3.2014 21:18

P31e74t91r 76H66l38o92u71š59e91k 9976873275181

Ani pět na stole v českých nepomohlo? :-P

+1/0
27.3.2014 21:17

A66l70e43s 96D43r47d30a 8749512793381

V důsledku okrádání českého zákazníka jak na ceně (daních), tak i na kvalitě PHM všichni co mohou a hlavně špeditéři tankují v zahraničí. Není divu, že byznys krachuje ... tak to Babiši hezky zdraž o ten poplatek a můžeme to definitivně pohřbít.

+13/0
27.3.2014 20:13

F40r40a41n15t85i36š55e85k 28B77a20r67t47o90š 5949151985475

Kalouskova daň? Možná i neschopnost vlastníků...

0/0
27.3.2014 20:02

J21i12n93d34ř44i20c60h 52Š73k27o83p36e55k 4335211480355

Je zajímavý, že rafinérka byla v pohodě, když cena benzinu byla třeba kolem 25 Kč/l. Dnes je o 10 Kč/l výše, daně víceméně berou pořád nějaký 2/3...........

+1/0
27.3.2014 19:43

R97o60b66e72r65t 51H11o98r39á56č13e94k 5162486416315

problém je změna chování spotřebitele, která spočívá ve zvýšené spotřebě nafty vůči benzínu, "přenastavení" rafinerie je pekelně drahá věc.

0/0
27.3.2014 21:03

J37a40r76o43m16i94r 31C53h43a62l38o12u90p31k85a 4559987645957

A co si představujete pod tím "přenastavením"? ;-D;-D;-D Z litru ropy víc nafty na úkor benzínu prostě nikdy nedostanete...

+1/0
28.3.2014 22:16

M54a42r73t55i60n 91V34r14b62a 1571578662783

Je to hodně zajímavý . . . :-/

0/0
27.3.2014 21:04
Foto

M51a15r28t92i44n 14O28c13h 7399224395126

Kdyby byl takový přebytek benzínu, nebyl by tak drahý, ne?

+11/0
27.3.2014 19:36

P23e98t18r 17V69i57n94t51r51l86í88k 3626834261

přebytek asi není, ale nedostatek zatím také ne, na severním pólu se objevily nedávno největší zásoby a ještě se tam nezačalo ani těžit, vše je uměle vyvoláváno těžebními společnostmi, aby držely cenu vysoko, přitom v US mají ceny benzínu poloviční... třeba v Itálii stojí benzín 48,- Kč v přepočtu :-P

+2/0
27.3.2014 21:53

J51a81n 90C67h95o84b95o58t 5592854128921

"se objevily"? To je dobrá formulace.

Přijde mi to, jako argumentace, kterou už jsem také slyšel, že co si máme dělat starosti s vymíráním živočišných druhů, když se jich ročně "objeví" několik set ;-D

0/0
28.3.2014 12:33

P21e94t46r 92V24i29n44t52r46l92í26k 3956924981

pane Chobot, zjistěte si fakta, tohle rýpání je absolutně o ničem :-) Rv

0/0
28.3.2014 12:46

J61a25n 36C64h26o65b18o27t 5612454218711

Jaká fakta, objevila se tam snad v posledních letech nějaká nová ropa? Neobjevilo se nic, jen někdo zjistil, že by tam šlo vytěžit to, co tam leží. Za mohutného poškození tamního prostředí apod., ale co, co bysme neudělali, abysme prohnali výfukem i poslední zbytky ropy, kterou máme.

Na tom, že ropy ubývá, takováto zjištění nic nemění. Ropa je globálním a nedostatkovým majetkem a obhajovat plýtvání tím, že se každá rok "objeví" nějaká nová, je zhovadilost. Všichni, kdo vydelávají na těžbě ropy v podstatě parazitují na zbytku světa, protože spotřebovávají hodnotu, kterou nevytvořili a která jednou bude chybět a nikdy (relativně k životnosti naší civilizace) už znova nevznikne.

0/0
28.3.2014 12:50

O53t16a63k48a32r 15D75e46y10l 2142589715685

V rámci ekonomických sankcí proti Rusku to bude muset povinně koupit Lukoil ;-)

+2/−1
27.3.2014 19:29

F28r41a79n57t65i93š73e95k 33B80a32r93t68o46š 5849921425105

Proč povinně?

0/0
27.3.2014 20:03

O80t52a13k89a45r 82D53e93y90l 2262629605205

omlouvám se, že jsem to nenapsal jasněji, myslím ,,za trest,, viz smajlík na konci.

0/0
28.3.2014 8:34

T77o92m56á47š 75V46a14l79d26e96r 7293290359

Sama Rafinérská přiznala, že určitou dobu nebyla schopna prodávat palivo shodné s normou. Jde to všechno do háje a tyto kroky spolu s machinacemi s rezervami navýší pohonné hmoty opět o něco více než  inflace.

+2/0
27.3.2014 18:55

V41á53c62l67a89v 52P67o14u76s29t64k37a 3949964136716

Pan ministr Bureš rozhodl, že benzín bude dražší, tak neremcat, mávat a děkovat spasiteli za záchranu ekonomiky!

+5/0
27.3.2014 18:49

I13v56a42n 72D70ř53í11m21a98l 9187566382307

Nejdříve privatizace, protože stát je špatným vlastníkem. Potom "neviditelná ruka trhu" zapracovala, když na vysoké ceně se chce napakovat zahraniční vlastník, na daních se chce napakovat stát, platy stagnují, nebo se propadají a spotřeba stále klesá. Následně stát vytvoří národní korporaci, která skoupí většinový podíl v rafineriích, aby to u nás nekrachlo úplně. Takže kruh se uzavírá a rafinerie jsou opět vlastnictvím státu. Moc rád bych znal výpočet nějakého opravdu nezávislého ekonoma (třeba Kocourka :-P), co tato nesmyslná hra "chodí Pešek okolo" stála daňové poplatníky.

Vlastně jsem nikdy nepochopil Klausovu "poučku" o neviditelné ruce trhu a tu blbost, že nabídka dělá poptávku a naopak. Každoročně šetříme více a více vody, přesto ji dodavatel stále zdražuje s tím, že snižováním spotřeby by prodělával a neměl by na další investice a opravy. Takže v praxi ta Klausova neviditelná ruka trhu vlastně funguje tak, že se nejdříve spočítá, jaký chce mít příslušný dodavatel zisk a promítne se to do aktuální spotřeby obyvatel s ohledem na pokles v průběhu roku. Z toho následně vyjde cena, která i při poklesu spotřeby dodavateli zajistí plánovaný zisk!!!

A tomuhle nějaký trouba říká tržní hospodářství založené na poptávce a nabídce. Moc rád bych se nechal rozumbradou Klausem poučit, jak to mám udělat, abych přes vlastní úsporu a racionalizaci v používání voda za ni každý rok přesto neplatil více a více. Čím více šetřím, tím více platím! Není to nějak postavené na hlavu?

+14/−7
27.3.2014 18:33

I64v54a82n 70D20ř50í10m40a32l 9357206922157

Hej, troubo s tím mínusem, co jsem uvedl špatně, nebo nepravdivě?

0/−5
27.3.2014 18:50

J11a73r90o19m80i49r 10C18h23a49l85o56u64p86k52a 4509677815957

Odkdy spadá monopol do tržního hospodářství?

+9/0
27.3.2014 19:28

J38i83n22d73ř81i66c84h 55M13i40t79t30e32r 6791640523373

Jak píše pan Chaloupka voda je klasický monopol, kde trh nefunguje. Trubky máte jen jedny a navíc obce to pokazily jak se dalo. Nechali si síť, kterou provozují a opravují a vodu do nich poští zahranišní firmy jako Veolia, Ondeo ... Zkuste jiné odvětví, kde se může trh volně uplatnit. Třeba počítače a elektronika obecně. Nebo auta. Konkurence se předhání v nabídce a ceny klesají.

+4/0
27.3.2014 23:57

K30a89r37e16l 38D21v50o15ř95á23k 3557637567

Hlavně ať neodcházejí pumpy Agip, mají výborné kafe na čerpačkách.!!

+3/−4
27.3.2014 18:21

R89a63d53e23k 63C31o88u98f19a52l 1943928957762

taky mají některé výborně nahuleno

+1/−1
27.3.2014 20:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.