- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Toto se ale obrací i proti cestujícím. ČD pravidelně nečekají na přípoje, aby vlaky nenabraly zpoždění. Stává se tak úplně běžně, že ve stanici dobržďuje opožděné pendolíno a ve stejnou chvíli odjíždí bezvýznamná lokálka, která stejně čeká 5 minut v další stanici na křižování. Důvod je ten, že když ČD počkají, regionální vlak dotovaný krajem bude mít zpoždění a oni dostanou pokutu. Splnila taková pokuta účel?
Ano. Nasekejte pokuty a až zruší i ty poslední spoje, tak si choďte pěšky. Proč ministři nezatlačí na ČD jinak. Kopni do pr.... ředitele, a nový ať se snaží.
Nevím,jestli trestat pokutami je to pravé.Za spoustu zpoždění dráhy nemohou,protože dopravu a technický stav je v gesci SZDC.Také antimonopolní úřad situaci komplikuje.Někdy to vypadá at koupíme tu či onu soupravu,tak pokuta je jistá-tak se jezdí letitými soupravami-to je také špatně
Pozoruhodné je, že Středočeský kraj žádné pokuty nechce ...
Dokázal si zřejmě spočítat, že ukládání pokuty je pouhým Pyrrhovým vítězstvím (uložená pokuta působí hezky mediálně a na voliče, jak odpovědně se kraj stará o peníze), protože ČD si smluvní pokutu zakalkulují do provozních nákladů na jeden vlakový kilometr na další rok ... takže ty peníze se ČD dříve či později vrátí ...
Navíc by měl kraj vždycky dokázat, že zpoždění vlaku xxxxx vzniklo z viny dopravce a nikoli proto, že na trati je výluka spojená s NAD, je tam nějaká pomalá jízda, což je věci SŽDC nebo se čeká na přípoj od vlaku vyšší kategorie ...
Nebetyčnou hloupost projevuje ministerstvo dopravy = je vidět, že tam sedí tupí úředníci, protože pokutovat někoho za to, že mu někdo třetí posprejoval vagon nebo ukradl papírové ubrousky vzbuzuje otázku, zda by takový člověk neměl být zbaven způsobilosti k právním úkonům.
Nebo to svědčí také o tom, že je to Středočeskému kraji naprosto jedno, co mají ve smlouvě.
Trestají? Není plnění dle smlouvy a proto nastupují sankce dle stejné smlouvy. Až stejné kontroly a podmínky dají autobusům tak místy budou pokuty ještě vyšší.
Proč je na fotce vlak, který nepatří ČD, ale společnosti AŽD? A proč se k článkům o ČD dávají fotky starých vraků, i když se pak v textu píše o problémech vlaků nových?
Ale jinak tento týden úkol splněn - 3x pozitivní reklama na RegioJet včetně nesmyslů, jako že si dětská kupé přestavoval teprve on v rámci modernizace vozů i když ty vozy tak už byly upraveny u rakouských drah a RegioJet na nich žádnou modernizaci neprováděl, jen vše natřel nažluto a 3x negativní reklama na ČD.
Protože RJ/SA si zde platí reklamu (možná že i ty články si platí :D), ČD ne
V úvodu článku se dočtu, že prý "krajům došla trpělivost", a o kus dále se dozvím, že jeden ze 14 krajů občas zaplatí jen za ten výkon, který dostane. To už tu mohl být rovnou standardní lupácký titulek "Kraje zuří".
Dráhy tvrdí, že za nenasazení nízkopodlažních vozidel nemohou, protože tato jsou poruchová. - Což ale kraj vůbec nemusí zajímat. Ten nedostal, co si objednal, a nebylo to vinou přírodní nepředvídatelní situace. Jestli mají dráhy problém s dodavatelem nízkopodlažních spojů a jeho nekvalitní prací, musí zase pokutovat ony jeho.
S dodavatelem spojů snad České dráhy problém v tomto případě nemají. Spíš s dodavatelem vozidel.
Horší vlaky.. Hmm, ale co si kraje objednají, to mají A těžko lze pokutovat za pozdní dodání nových vlaků výrobcem, dopravce tohleto neovlivní i kdyby se stavěl celý management na hlavu :D
A pokuty za zpoždění jsou doufám jen za ty, které dopravce neovlivní..
ČD se smluvně zavázaly k nějakému standardu. Že jej nejsou schopny dodržet je jen a pouze jejich problém - tedy z pohledu zákazníka (kraje).
Zas mi nadpis přijde jako bulvarizace. Pokuta 34 mega z toho 27 liberecký kraj a navíc ta pokuta skončí u soudu jako ta předchozí a není stále rozhodnuto. Takže na ostatní vlaky nám zbývá 7 mega. Když nebudu troškařit a odečtu vlaky na území LBK, tak dejme tomu denně jede v průměru 5500 vlaků ČD. Takže prostým propočtem vychází na každý spoj pokuta 3,50 Kč, což je celkem zanedbatelná částka...
Ač tomu asi nebudete věřit, přes 95% vlaků totiž jezdí na čas a v kvalitě, jakou si kraje objednaly a zaplatily...