Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy zkrátí vlaky mezi Prahou a Ostravou. Zlepší další rychlíky

Dlouholeté pravidlo Českých drah, že své nejlepší vozy nasazují hlavně na konkurenční linku mezi Prahou a Ostravou a jinde mají cestující smůlu, bylo prolomeno. Dráhy výrazně mění složení svých vlaků EC/IC na této trase. Část vozů přesunou na jiné tratě a některé vlaky pojedou jen se čtyřmi vozy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V39a14c39l19a50v 83H69a27j75e80k 3276489909

V EC je vůz 1. třídy standart, takže není o čem hovořit. Hodně záleží na trase a denní době. Třeba Brno-Praha jsou v EC 1.t.ř dost plné, v trase Praha -Děčín je 1. tř. plná denně nejen v EC, ale i ostatních rychlících. A i Elefantech jezdí třeba v trase Praha-Kralupy hodně lidí v 1. tř. Je to prostě v evropě obvyklý standart.

0/0
2.4.2014 8:35

L83u50k46á76š 78Š81l37e69h84o23f35e34r 1933899135389

Snad jen, že neexistující slovo "standart" ubírá značně váhu vaší jinak zcela jistě fundované odpovědi ;-)

+1/0
2.4.2014 9:43

B53o75h44u24s90l83a84v 24K66r68á23l70í78k 2911750949426

První třída se u ČD většinou prakticky neliší od druhé. Teda krom ceny a z toho pak vyplývajícího stavu, že první třídou nikdo normální nejezdí a tedy těch pár jedinců, kteří si za ni připlatí, se tam válí samo. Ovšem tato výhoda je spíš taková z nouze ctnost  - asi není úplně standard, aby vagón dimenzovaný řekněme pro 60 sedících lidí využívali jen dva nebo tři lidé.

0/−2
7.4.2014 2:20

T49o44m15a26s 16A87u60g85u38s12t44y54n 6957256581750

Škoda, že se demagog.cz zabývá jen politiky a ne novináři, Sůra by byl jasná jednička. Komu nestačí článek, nechť si přečte diskuzi...

+2/0
2.4.2014 0:26
Foto

Z37b72y51n72ě71k 55V68e58r61n91e63r 9251676560235

Můžu se Jana Sůry zeptat, kde čerpal informace? Doufám, že celý článek nebyl napsán jen na základě tohoto zdroje: http://www.cd.cz/infoservis/aktuality/-20148/

0/0
1.4.2014 18:33

J43a42n 57Š97v57a62d93l48e58n37k36a 9404969550

Pokud by to byla pravda, tak to moc nevítám. Už teď je dost těžké si v IC/EC směrem na Pardubice najít místo k sedění.

+2/0
1.4.2014 16:57

P21a31v24e26l 55K29r26á48l 5310899754718

Jak v kterou dobu. A taky záleží, ze které strany na Pardubice jedete ;-)

0/0
1.4.2014 22:06

B58o56h56u35s67l31a23v 43K87r40á62l81í10k 2761780209576

Tvar "sedění" mi přijde nezvyklý, ale máte pravdu - je původní - http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=2832 Ale až bude někdo psát narodění a naroděniny, tak to už asi nestrávím.

0/0
7.4.2014 2:25

K34a22r28e42l 28D63l45o52u92h53ý 2392665232255

No nevím jak kdo, ale já pana Sůru tak trochu obdivuji. Protože je, krom pár jedinců na Technet.cz jediný, který se nebojí v diskuzích obhajovat svůj názor. To se v redakci Zprávy nevidí.  A ne jen, že obhajuje svůj názor, myslím že jeho články jsou docela odborně na výši. A to, jak je vidět, štve dost zaslepených fanoušků nebo zaměstnanců obrovského molocha zvaného České Dráhy....:-/:-/:-/ (Novotný, Pastorek....)

+5/−4
1.4.2014 15:51

J19a75n 67S85ů31r89a 4125793103712

Díky:)

0/0
1.4.2014 16:00

L75a41d77i43s82l62a72v 29P48a68s21t41o51r59e40k 1243387708315

Tím, že chci po Sůrovi aby psal objektivně a nebulvárně jsem zaměstnanec českých drah? ;-D Kájo, Kájo 8-o;-D

+3/−2
1.4.2014 17:19

J78a30r88o57s73l48a66v 90H11o21r33á36k 5433202476410

Ja pana Suru obdivuji za tu trpelivost, kterou s mistnimi CD fanatiky ma.

+4/−4
1.4.2014 16:30

T56o87m14a73s 58N70o76v92o93t75n49y 3631356448719

R^

+3/−3
1.4.2014 17:08

L59a86d51i38s49l96a21v 87P85a18s23t16o38r47e57k 1873157178485

Já zase Sůru obdivuju za to jak upěnlivě leze Jančurovi ;-) I přesto, že to každý v diskuzích u článku, kde to dělá vidí a upozorňuje ho na to. On přesto vytrvává ;-D

+6/−4
1.4.2014 17:23

T91o81m81á82š 27N14o70v28o80t79n54ý 8899501

Každý ? To myslíte sebe a těch cca 5 lidí, kteří melou svoje pořád dokola ?

+3/−3
1.4.2014 18:10

R46a84d87k63o 83K33ř95i13v16á90n91e84k 7720613625850

Vy mlčte. Vy jste zaměstnanec Českých drah. Pan Dlouhý to nenapsal dost jasně?

+2/−2
1.4.2014 18:16

P65e38t91r 75M30a36r32e66š 8150696

Je milé, že pan Sůra si s námi chodí povídat, ale slovo odborné bych nepoužil. Článek má ve skutečnosti jen pár vět a ještě míň jich je vlastních.:-)

+6/0
1.4.2014 16:48

L55a31d91i50s69l15a38v 68P26a86s10t71o98r50e33k 1253947788745

A k tomu fanouškovi. Nejsem fanoušek ČD. Jedno ale nejsem určitě - fanoušek RJ, který velkohubými ústy svého majitele něco říká a něco jiného dělá. Ten pán by potřeboval zkrachovat, aby ho nahradil někdo kdo podniká a nemá potřebu neustále brečet do medíí a lhát. Tak dle tohoto asi budu fanoušek LE. (akorát, že jsem s nimi nikdy nejel) - tak zase nic Kájo ;-)

+5/−2
1.4.2014 17:34
Foto

A91l35a28n 97Ř65e27p92k88a 4605576

Dneska nevěřit ničemu radši.. ;-D

+1/0
1.4.2014 13:03

P70a63v61e41l 26N28o36v56á83k 5983500255663

Celkově mě podniková politika ČD poslední dobou dostává do kolen..

Včera jsem si všiml v EC nápisu free wifi, nápis nade dvěřma, (2 na vagon, každej na jedný straně vagonu), nezkoušel jsem, ale každopádně cedulka tam, kde by si ji člověk všiml max když vystupuje ..

Nechápu proč jsou na některých vlacích vozy I. třídy - například city elephanty, co jsem viděl, tak tam seděli max 3 lidi, a v EC / R ?

5-8 lidí ..

A takovýdlech drobností je celkem dost..

+3/0
1.4.2014 12:40

T33o93m 69J77u37r29e75č79k13a 6175712355935

Já vždycky myslel, že u vlaku je rozhodující jeho kapacita (počet sedadel) a ne počet vagonů. Jen pro srovnání:

4 vozová souprava ČD, která bude jezdit mimo špičku: 262 míst

6 vozová souprava RJ: 300 míst (dívám se na spoj v 13:44 z Prahy)

5 vozová souprava Leo Express: 237 míst

Takže RegioJet i přes to, že má o 50 % víc vagonů, má jen o 14 % větší kapacitu. Není to ani tak tím, že by byl prostor pro cestující tak velkorysejší, jako to, že se zcela nevyužívá celá plocha vagonů pro cestující - část kupé je zrušena a využívá se jako sklad jídla pro cestující. Souprava ČD má vše soustředěno do jednoho kombinovaného Bistrovozu s 1. třídou. Leo pak zase používá jednotku s Jakobsovými podvozky, tedy má jednotlivé vozy podstatně kratší.

Tolik jen k tomu srovnání podle počtu vozů, které v důslůedku vůbec nic neříká.

+9/−1
1.4.2014 12:04

J63a95n 72K52o14r86e44j79s 9640380390

budeš se divit, ale trend jestli vozy přidávám nebo ubírám něco říká ;-)

+3/−3
1.4.2014 12:59

T18o47m 19J16u96r68e31č89k92a 6835132405415

Budeš se divit, ale vypovídalo by to něco, pokud by se nahrazovaly vozy stejného typu se stejným počtem míst.  V soupravách byly nahrazeny 3 vozy:

Bbdgmee (prostor pro jízdní kola a plošinou pro vozíčkáře, která něco zabere) a 2 vozy Bee (kratší typ vozů - jen 24,5 metru)

za 2 nové:

Velkoprostorové vozy Bdmpee (delší typ vozu - 26,5 metru) s místem pro jízdní kola.

Kapacita 3 původních vozů byla 161 míst, nově to je 160 míst. Takže prašť jak uhoď.

+5/−1
1.4.2014 13:06

J33a33n 20K33o38r93e83j57s 9340540910

tak jestli je to takhle, tak máš pravdu

+1/0
1.4.2014 13:41

M41a92r87t35i97n 21Š78u88l23c 2147489970215

Já bych netvrdil, že to není na úkor cestujících. Velkoprostorový vůz Bdmpee s 80 místy je celkem sardinkárna. Nemám nic proti těmto vozům, mám raději velkoprostorové vozy než vozy s oddíly, ale na EC vlak, který jede 5,5 hodiny to není vhodný vůz. Umím si to představit na cestu kolem 3 hodin.

+1/−3
1.4.2014 16:22

M38a70r95t19i12n 13N13o70v21o69t21n71ý 3636206681414

Všem radši doporučuji přečíst si původní tiskovou zprávu ČD, je to informačně mnohem hodnotnější než tento článek a ušetříte si Sůrovu propagandu:

http://www.cd.cz/infoservis/aktuality/-20148/

+7/−3
1.4.2014 11:44

J10a44n 33S88ů84r61a 4155363383122

Jakou propagandu máte na mysli?

+2/−2
1.4.2014 12:28

M66a85r90t61i52n 19N28o70v35o26t65n23ý 3616246511874

To, že z docela pozitivní tiskové zprávy (zlepšení cestování v dalších rychlících) uděláte negativní za pomoci stupidního argumentu, že klesne počet vagónů v některých rychlících (jako kdyby ten počet vagónů byl nějak důležitý - viz, jiné příspěvky výše v této diskusi).

+1/−2
1.4.2014 14:26

J38a32n 75S65ů85r49a 4255773543722

tak si ji zkuste přečíst text ještě jednou prosím. Zlepší další rychlíky, zlepší cestování jinde, to je negativní?

+2/−2
1.4.2014 14:26

B48o62h87u48s85l43a14v 74K74r10á13l35í77k 2591280539916

Pokud novinář jen poslušně neopisuje jednostrannou propagační PR zprávu, tak je to jedině dobře.

0/0
7.4.2014 2:32

T96o16m82a78s 19A37u69g19u26s97t15y36n 6107986511460

no tu Vaši. 

Proč nenapíšete, že se jedná o jiné vagóny, nikoliv jen o prosté odebrání dvou? 

Proč nesrovnáte počty míst? 

Proč nedokážete pochopit, že si každý čtenář ihned všimne, že jste fanoušek RJ? 

Proč nezjistíte vyjádření Leo Expresu (důvod, že počet vozů nemění není relevantní)?

+3/−2
1.4.2014 14:29

J73a64n 54S32ů71r38a 4265373273192

Ale to tam vše je. Srovnat počty míst pochopitelně lze, chcete si opravdu přečíst, že RJ má ve většině časů už větší kapacitu, než ČD EC/IC? Nejsem fanoušek nikoho. Leo express je v tomto případě zcela nerelevantní, viz vysvětlení níže.

0/−1
1.4.2014 14:40

T76o22m 37J28u50r87e36č30k70a 6855562665645

Koukám na nové řazení platné ode dneška a rozhodně nemá RJ větší kapacitu ve VĚTŠINĚ časů. ČT - NE jezdí ČD i s 13 vozy, které mají už samy o sobě větší kapacitu než stejný počet vozů RJ, kdyby je nasadil. Přesto RJ jezdí jak máte v článku s max 9 vozy. 10. je jen výjimečně.

+2/0
1.4.2014 15:43

J83a77n 21S25ů34r87a 4765683733122

a lidé jezdí jen ČT-NE?

0/−1
1.4.2014 15:52

T35o35m 23J54u88r46e74č43k54a 6615812195595

Tyto 4 dny tvoří většinu týdne. Nebo váš týden nemá 7 dní? ;-D

Ale třeba zítřejší vlaky po 9 hodině z Prahy do Olomouce: RJ - 300 míst, ČD - 411 míst. A mohli bysme pokračovat...

+2/0
1.4.2014 15:59

J42a13n 69S86ů85r22a 4725313753872

Tak třeba takový Jan Perner má posilu jen čtvrtek, pátek, neděli. Tedy 3 dny...

0/−1
1.4.2014 16:03

T17o87m 67J87u60r14e22č92k31a 6985522635255

I v Sobotu - Bee240. ;-)

+2/0
1.4.2014 16:12

J24a62n 23S74ů80r49a 4815333193312

super, tak přeji hezké cestování:)

0/−1
1.4.2014 16:19

T94o12m 64J90u83r16e81č87k89a 6625132475665

Tuto sobotu budu radši dělaj něco jiného, než trajdat po republice. Ale díky. :-)

+2/0
1.4.2014 16:21

J80a58n 16S54ů92r57a 4695253373422

A zapomněl jste dodat, že se také vrací vozy B alias koženka. Vycházím z toho, co je na Idosu...http://razeni.idos.cz/raz.aspx?cmd=cmdSearch&s=Praha+hl.n.&t=153&date=03.04.2014&idos=true

0/−2
1.4.2014 15:59

T59o16m 70J70u59r58e55č93k48a 6355632575665

Myslíte ten, co "jede do odvolání" protože "od vyhlášení" bude nahrazen vozem Bmz232? Ale jistě, lepší by bylo tam nemít žádný vůz, vždyť dle vás tím stejně nikdo nejezdí. (A přesto, že tím nikdo nejezdí, tak se všichni musí mačkat na představku u WC ;-D.)

+2/0
1.4.2014 16:03

J64a12n 56S12ů47r92a 4705753353612

Vycházím z toho, co dráhy poskytly do IDOSU, nic o odvolání tam nevidím. Myslím, že lepší je cestovat na úrovni 21. století. A tím není ani koženka, ani na stojáka.

+1/−2
1.4.2014 16:04

T58o75m 18J10u89r74e77č25k73a 6355852365575

No jak koukám, tak hlavně IDOS to nemá zřejmě aktualizováno, protože tam nejsou ani ty Vaše 4 vozové soupravy co mají ode dneška jezdit. Takže odkazovat se na řazení v IDOSu je teť jaksi mimo. Koukám na aktuální řazení co tam má být a B už tam není, již tam jezdí to Bmz.

+2/0
1.4.2014 16:08

J33a98n 21S26ů39r13a 4575523283552

Pardon, jakou jinou možnost zjištění řazení má cestující? Na zelpage.cz se člověk u řazení dozví, že aktualizace je 12.1. Takže jste zaměstnancem Českých drah?

0/−2
1.4.2014 16:13

T93o57m 87J38u54r23e23č89k49a 6885402445195

Ne nejsem zaměstnancem žádné dopravní společnosti. Ale VODku si na Káčku sehnat umíte ne, když tam píšete. ;-) A pak tu je také eShop ČD.

+2/0
1.4.2014 16:16

J11a82n 46S93ů57r59a 4855413913392

Na Káčko už opravdu nepíšu:)Společnost hulvátů a zakomplexovaných jedinců mě opravdu nebere

+2/−1
1.4.2014 16:17

T25o29m 53J24u92r58e58č95k57a 6115322895545

Jasně, vidím že na některé exoty máme shodný názor. R^;-D

0/0
1.4.2014 16:20

T95o26m88a86s 28N22o72v46o17t43n67y 3761166388309

;-DR^ Někteří z nich už jsou i velmi populární i mimo diskuzní forum

+1/0
1.4.2014 17:12

J20a58n 69S94ů18r26a 4945973393922

Mimochodem, max. rychlost B je 120, jak to dráhy pořeší, když na koridoru je rychlost 160 a stejně tak je nastaven i jízdní řád? Pojedou později, zpomalí jiné vlaky za sebou?

+1/−1
1.4.2014 16:05

T68o75m 55J40u81r48e61č98k59a 6565492615425

No já myslel, že odborník jako Vy bude vědět, jaká je skutečná maximálka B. 120 km/h opravdu nemá. ;-)

+1/−1
1.4.2014 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.