Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy zkrátí vlaky mezi Prahou a Ostravou. Zlepší další rychlíky

Dlouholeté pravidlo Českých drah, že své nejlepší vozy nasazují hlavně na konkurenční linku mezi Prahou a Ostravou a jinde mají cestující smůlu, bylo prolomeno. Dráhy výrazně mění složení svých vlaků EC/IC na této trase. Část vozů přesunou na jiné tratě a některé vlaky pojedou jen se čtyřmi vozy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V76a47c77l76a16v 42H74a62j23e97k 3846439299

V EC je vůz 1. třídy standart, takže není o čem hovořit. Hodně záleží na trase a denní době. Třeba Brno-Praha jsou v EC 1.t.ř dost plné, v trase Praha -Děčín je 1. tř. plná denně nejen v EC, ale i ostatních rychlících. A i Elefantech jezdí třeba v trase Praha-Kralupy hodně lidí v 1. tř. Je to prostě v evropě obvyklý standart.

0/0
2.4.2014 8:35

L80u28k40á93š 74Š71l15e52h42o43f63e40r 1443769605439

Snad jen, že neexistující slovo "standart" ubírá značně váhu vaší jinak zcela jistě fundované odpovědi ;-)

+1/0
2.4.2014 9:43

B67o70h48u83s59l60a68v 87K78r24á84l14í17k 2221840179476

První třída se u ČD většinou prakticky neliší od druhé. Teda krom ceny a z toho pak vyplývajícího stavu, že první třídou nikdo normální nejezdí a tedy těch pár jedinců, kteří si za ni připlatí, se tam válí samo. Ovšem tato výhoda je spíš taková z nouze ctnost  - asi není úplně standard, aby vagón dimenzovaný řekněme pro 60 sedících lidí využívali jen dva nebo tři lidé.

0/−2
7.4.2014 2:20

T80o72m54a49s 45A50u74g40u34s14t43y22n 6757966971110

Škoda, že se demagog.cz zabývá jen politiky a ne novináři, Sůra by byl jasná jednička. Komu nestačí článek, nechť si přečte diskuzi...

+2/0
2.4.2014 0:26
Foto

Z40b23y94n44ě30k 66V70e16r95n57e30r 9471346300785

Můžu se Jana Sůry zeptat, kde čerpal informace? Doufám, že celý článek nebyl napsán jen na základě tohoto zdroje: http://www.cd.cz/infoservis/aktuality/-20148/

0/0
1.4.2014 18:33

J32a96n 24Š79v69a23d31l12e43n84k30a 9444829440

Pokud by to byla pravda, tak to moc nevítám. Už teď je dost těžké si v IC/EC směrem na Pardubice najít místo k sedění.

+2/0
1.4.2014 16:57

P11a19v16e19l 21K14r76á34l 5660469514868

Jak v kterou dobu. A taky záleží, ze které strany na Pardubice jedete ;-)

0/0
1.4.2014 22:06

B77o38h53u27s20l85a79v 23K43r52á10l83í31k 2191260909916

Tvar "sedění" mi přijde nezvyklý, ale máte pravdu - je původní - http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=2832 Ale až bude někdo psát narodění a naroděniny, tak to už asi nestrávím.

0/0
7.4.2014 2:25

K10a45r46e35l 33D61l55o20u40h25ý 2192735542715

No nevím jak kdo, ale já pana Sůru tak trochu obdivuji. Protože je, krom pár jedinců na Technet.cz jediný, který se nebojí v diskuzích obhajovat svůj názor. To se v redakci Zprávy nevidí.  A ne jen, že obhajuje svůj názor, myslím že jeho články jsou docela odborně na výši. A to, jak je vidět, štve dost zaslepených fanoušků nebo zaměstnanců obrovského molocha zvaného České Dráhy....:-/:-/:-/ (Novotný, Pastorek....)

+5/−4
1.4.2014 15:51

J56a42n 27S35ů52r73a 4895673193582

Díky:)

0/0
1.4.2014 16:00

L13a30d66i65s16l34a88v 93P59a43s74t45o16r50e52k 1153907708985

Tím, že chci po Sůrovi aby psal objektivně a nebulvárně jsem zaměstnanec českých drah? ;-D Kájo, Kájo 8-o;-D

+3/−2
1.4.2014 17:19

J54a63r14o68s96l38a37v 87H91o89r47á28k 5203772366760

Ja pana Suru obdivuji za tu trpelivost, kterou s mistnimi CD fanatiky ma.

+4/−4
1.4.2014 16:30

T29o40m88a53s 34N89o29v78o93t37n81y 3961216848109

R^

+3/−3
1.4.2014 17:08

L67a97d95i20s13l48a26v 96P67a77s96t10o12r69e95k 1553357388245

Já zase Sůru obdivuju za to jak upěnlivě leze Jančurovi ;-) I přesto, že to každý v diskuzích u článku, kde to dělá vidí a upozorňuje ho na to. On přesto vytrvává ;-D

+6/−4
1.4.2014 17:23

T74o84m60á81š 54N29o72v83o89t13n10ý 9548904795154

Každý ? To myslíte sebe a těch cca 5 lidí, kteří melou svoje pořád dokola ?

+3/−3
1.4.2014 18:10

R82a70d35k81o 47K24ř65i82v74á42n17e64k 7770513195320

Vy mlčte. Vy jste zaměstnanec Českých drah. Pan Dlouhý to nenapsal dost jasně?

+2/−2
1.4.2014 18:16

P63e58t94r 23M56a97r11e14š 8460906

Je milé, že pan Sůra si s námi chodí povídat, ale slovo odborné bych nepoužil. Článek má ve skutečnosti jen pár vět a ještě míň jich je vlastních.:-)

+6/0
1.4.2014 16:48

L68a72d79i63s23l77a67v 29P28a96s44t21o77r73e66k 1593897158795

A k tomu fanouškovi. Nejsem fanoušek ČD. Jedno ale nejsem určitě - fanoušek RJ, který velkohubými ústy svého majitele něco říká a něco jiného dělá. Ten pán by potřeboval zkrachovat, aby ho nahradil někdo kdo podniká a nemá potřebu neustále brečet do medíí a lhát. Tak dle tohoto asi budu fanoušek LE. (akorát, že jsem s nimi nikdy nejel) - tak zase nic Kájo ;-)

+5/−2
1.4.2014 17:34
Foto

A82l30a78n 49Ř20e53p70k82a 4405586

Dneska nevěřit ničemu radši.. ;-D

+1/0
1.4.2014 13:03

P35a72v33e76l 10N33o95v19á93k 5773930865193

Celkově mě podniková politika ČD poslední dobou dostává do kolen..

Včera jsem si všiml v EC nápisu free wifi, nápis nade dvěřma, (2 na vagon, každej na jedný straně vagonu), nezkoušel jsem, ale každopádně cedulka tam, kde by si ji člověk všiml max když vystupuje ..

Nechápu proč jsou na některých vlacích vozy I. třídy - například city elephanty, co jsem viděl, tak tam seděli max 3 lidi, a v EC / R ?

5-8 lidí ..

A takovýdlech drobností je celkem dost..

+3/0
1.4.2014 12:40

T32o89m 34J29u47r26e48č89k47a 6215982655175

Já vždycky myslel, že u vlaku je rozhodující jeho kapacita (počet sedadel) a ne počet vagonů. Jen pro srovnání:

4 vozová souprava ČD, která bude jezdit mimo špičku: 262 míst

6 vozová souprava RJ: 300 míst (dívám se na spoj v 13:44 z Prahy)

5 vozová souprava Leo Express: 237 míst

Takže RegioJet i přes to, že má o 50 % víc vagonů, má jen o 14 % větší kapacitu. Není to ani tak tím, že by byl prostor pro cestující tak velkorysejší, jako to, že se zcela nevyužívá celá plocha vagonů pro cestující - část kupé je zrušena a využívá se jako sklad jídla pro cestující. Souprava ČD má vše soustředěno do jednoho kombinovaného Bistrovozu s 1. třídou. Leo pak zase používá jednotku s Jakobsovými podvozky, tedy má jednotlivé vozy podstatně kratší.

Tolik jen k tomu srovnání podle počtu vozů, které v důslůedku vůbec nic neříká.

+9/−1
1.4.2014 12:04

J47a93n 39K53o68r17e83j88s 9690710710

budeš se divit, ale trend jestli vozy přidávám nebo ubírám něco říká ;-)

+3/−3
1.4.2014 12:59

T86o10m 72J43u63r79e20č11k87a 6435682275295

Budeš se divit, ale vypovídalo by to něco, pokud by se nahrazovaly vozy stejného typu se stejným počtem míst.  V soupravách byly nahrazeny 3 vozy:

Bbdgmee (prostor pro jízdní kola a plošinou pro vozíčkáře, která něco zabere) a 2 vozy Bee (kratší typ vozů - jen 24,5 metru)

za 2 nové:

Velkoprostorové vozy Bdmpee (delší typ vozu - 26,5 metru) s místem pro jízdní kola.

Kapacita 3 původních vozů byla 161 míst, nově to je 160 míst. Takže prašť jak uhoď.

+5/−1
1.4.2014 13:06

J29a51n 45K23o19r44e34j21s 9770430250

tak jestli je to takhle, tak máš pravdu

+1/0
1.4.2014 13:41

M58a25r63t34i34n 78Š34u43l29c 2627569590255

Já bych netvrdil, že to není na úkor cestujících. Velkoprostorový vůz Bdmpee s 80 místy je celkem sardinkárna. Nemám nic proti těmto vozům, mám raději velkoprostorové vozy než vozy s oddíly, ale na EC vlak, který jede 5,5 hodiny to není vhodný vůz. Umím si to představit na cestu kolem 3 hodin.

+1/−3
1.4.2014 16:22

M74a56r83t41i87n 63N29o14v35o22t33n49ý 3656486751604

Všem radši doporučuji přečíst si původní tiskovou zprávu ČD, je to informačně mnohem hodnotnější než tento článek a ušetříte si Sůrovu propagandu:

http://www.cd.cz/infoservis/aktuality/-20148/

+7/−3
1.4.2014 11:44

J36a46n 75S32ů38r28a 4145633553762

Jakou propagandu máte na mysli?

+2/−2
1.4.2014 12:28

M63a63r43t83i10n 65N93o84v96o43t87n50ý 3796896791954

To, že z docela pozitivní tiskové zprávy (zlepšení cestování v dalších rychlících) uděláte negativní za pomoci stupidního argumentu, že klesne počet vagónů v některých rychlících (jako kdyby ten počet vagónů byl nějak důležitý - viz, jiné příspěvky výše v této diskusi).

+1/−2
1.4.2014 14:26

J54a88n 51S10ů83r23a 4855673683362

tak si ji zkuste přečíst text ještě jednou prosím. Zlepší další rychlíky, zlepší cestování jinde, to je negativní?

+2/−2
1.4.2014 14:26

B20o83h92u46s38l78a76v 41K86r64á49l91í38k 2331830709626

Pokud novinář jen poslušně neopisuje jednostrannou propagační PR zprávu, tak je to jedině dobře.

0/0
7.4.2014 2:32

T77o26m47a95s 94A41u58g31u59s74t14y75n 6787496571260

no tu Vaši. 

Proč nenapíšete, že se jedná o jiné vagóny, nikoliv jen o prosté odebrání dvou? 

Proč nesrovnáte počty míst? 

Proč nedokážete pochopit, že si každý čtenář ihned všimne, že jste fanoušek RJ? 

Proč nezjistíte vyjádření Leo Expresu (důvod, že počet vozů nemění není relevantní)?

+3/−2
1.4.2014 14:29

J41a39n 83S11ů13r96a 4595703123572

Ale to tam vše je. Srovnat počty míst pochopitelně lze, chcete si opravdu přečíst, že RJ má ve většině časů už větší kapacitu, než ČD EC/IC? Nejsem fanoušek nikoho. Leo express je v tomto případě zcela nerelevantní, viz vysvětlení níže.

0/−1
1.4.2014 14:40

T92o40m 14J96u22r76e10č52k32a 6885512875235

Koukám na nové řazení platné ode dneška a rozhodně nemá RJ větší kapacitu ve VĚTŠINĚ časů. ČT - NE jezdí ČD i s 13 vozy, které mají už samy o sobě větší kapacitu než stejný počet vozů RJ, kdyby je nasadil. Přesto RJ jezdí jak máte v článku s max 9 vozy. 10. je jen výjimečně.

+2/0
1.4.2014 15:43

J87a60n 86S16ů28r12a 4375203853982

a lidé jezdí jen ČT-NE?

0/−1
1.4.2014 15:52

T43o22m 91J53u86r61e74č29k86a 6345912835655

Tyto 4 dny tvoří většinu týdne. Nebo váš týden nemá 7 dní? ;-D

Ale třeba zítřejší vlaky po 9 hodině z Prahy do Olomouce: RJ - 300 míst, ČD - 411 míst. A mohli bysme pokračovat...

+2/0
1.4.2014 15:59

J90a55n 76S90ů98r77a 4965343363882

Tak třeba takový Jan Perner má posilu jen čtvrtek, pátek, neděli. Tedy 3 dny...

0/−1
1.4.2014 16:03

T50o69m 23J51u20r53e52č10k30a 6815532155625

I v Sobotu - Bee240. ;-)

+2/0
1.4.2014 16:12

J10a84n 56S64ů70r24a 4325103873942

super, tak přeji hezké cestování:)

0/−1
1.4.2014 16:19

T76o30m 24J72u34r45e20č18k11a 6195842125125

Tuto sobotu budu radši dělaj něco jiného, než trajdat po republice. Ale díky. :-)

+2/0
1.4.2014 16:21

J26a47n 32S19ů43r81a 4915633823462

A zapomněl jste dodat, že se také vrací vozy B alias koženka. Vycházím z toho, co je na Idosu...http://razeni.idos.cz/raz.aspx?cmd=cmdSearch&s=Praha+hl.n.&t=153&date=03.04.2014&idos=true

0/−2
1.4.2014 15:59

T50o23m 89J24u30r42e63č22k66a 6505802285745

Myslíte ten, co "jede do odvolání" protože "od vyhlášení" bude nahrazen vozem Bmz232? Ale jistě, lepší by bylo tam nemít žádný vůz, vždyť dle vás tím stejně nikdo nejezdí. (A přesto, že tím nikdo nejezdí, tak se všichni musí mačkat na představku u WC ;-D.)

+2/0
1.4.2014 16:03

J88a38n 78S74ů83r71a 4455133533252

Vycházím z toho, co dráhy poskytly do IDOSU, nic o odvolání tam nevidím. Myslím, že lepší je cestovat na úrovni 21. století. A tím není ani koženka, ani na stojáka.

+1/−2
1.4.2014 16:04

T81o54m 47J32u90r22e66č16k12a 6235472765325

No jak koukám, tak hlavně IDOS to nemá zřejmě aktualizováno, protože tam nejsou ani ty Vaše 4 vozové soupravy co mají ode dneška jezdit. Takže odkazovat se na řazení v IDOSu je teť jaksi mimo. Koukám na aktuální řazení co tam má být a B už tam není, již tam jezdí to Bmz.

+2/0
1.4.2014 16:08

J20a54n 95S86ů68r54a 4715443613442

Pardon, jakou jinou možnost zjištění řazení má cestující? Na zelpage.cz se člověk u řazení dozví, že aktualizace je 12.1. Takže jste zaměstnancem Českých drah?

0/−2
1.4.2014 16:13

T28o57m 30J14u13r26e78č21k11a 6465692745415

Ne nejsem zaměstnancem žádné dopravní společnosti. Ale VODku si na Káčku sehnat umíte ne, když tam píšete. ;-) A pak tu je také eShop ČD.

+2/0
1.4.2014 16:16

J75a93n 40S31ů53r82a 4745253603512

Na Káčko už opravdu nepíšu:)Společnost hulvátů a zakomplexovaných jedinců mě opravdu nebere

+2/−1
1.4.2014 16:17

T60o56m 64J38u75r58e44č98k52a 6465912135145

Jasně, vidím že na některé exoty máme shodný názor. R^;-D

0/0
1.4.2014 16:20

T42o91m61a12s 85N43o35v75o84t50n79y 3631206748239

;-DR^ Někteří z nich už jsou i velmi populární i mimo diskuzní forum

+1/0
1.4.2014 17:12

J50a90n 77S68ů12r96a 4775523553612

Mimochodem, max. rychlost B je 120, jak to dráhy pořeší, když na koridoru je rychlost 160 a stejně tak je nastaven i jízdní řád? Pojedou později, zpomalí jiné vlaky za sebou?

+1/−1
1.4.2014 16:05

T49o44m 51J12u69r32e93č82k90a 6365872605305

No já myslel, že odborník jako Vy bude vědět, jaká je skutečná maximálka B. 120 km/h opravdu nemá. ;-)

+1/−1
1.4.2014 16:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.