Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy zkrátí vlaky mezi Prahou a Ostravou. Zlepší další rychlíky

Dlouholeté pravidlo Českých drah, že své nejlepší vozy nasazují hlavně na konkurenční linku mezi Prahou a Ostravou a jinde mají cestující smůlu, bylo prolomeno. Dráhy výrazně mění složení svých vlaků EC/IC na této trase. Část vozů přesunou na jiné tratě a některé vlaky pojedou jen se čtyřmi vozy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V57a90c45l25a30v 63H36a29j75e36k 3416319159

V EC je vůz 1. třídy standart, takže není o čem hovořit. Hodně záleží na trase a denní době. Třeba Brno-Praha jsou v EC 1.t.ř dost plné, v trase Praha -Děčín je 1. tř. plná denně nejen v EC, ale i ostatních rychlících. A i Elefantech jezdí třeba v trase Praha-Kralupy hodně lidí v 1. tř. Je to prostě v evropě obvyklý standart.

0/0
2.4.2014 8:35

L96u52k63á18š 85Š40l51e11h81o16f89e83r 1443599135329

Snad jen, že neexistující slovo "standart" ubírá značně váhu vaší jinak zcela jistě fundované odpovědi ;-)

+1/0
2.4.2014 9:43

B93o11h31u66s15l15a98v 36K17r85á40l51í40k 2751280529186

První třída se u ČD většinou prakticky neliší od druhé. Teda krom ceny a z toho pak vyplývajícího stavu, že první třídou nikdo normální nejezdí a tedy těch pár jedinců, kteří si za ni připlatí, se tam válí samo. Ovšem tato výhoda je spíš taková z nouze ctnost  - asi není úplně standard, aby vagón dimenzovaný řekněme pro 60 sedících lidí využívali jen dva nebo tři lidé.

0/−2
7.4.2014 2:20

T80o73m25a22s 65A83u75g85u65s50t10y60n 6797696591140

Škoda, že se demagog.cz zabývá jen politiky a ne novináři, Sůra by byl jasná jednička. Komu nestačí článek, nechť si přečte diskuzi...

+2/0
2.4.2014 0:26
Foto

Z35b74y15n74ě25k 10V96e25r55n32e54r 9881216340635

Můžu se Jana Sůry zeptat, kde čerpal informace? Doufám, že celý článek nebyl napsán jen na základě tohoto zdroje: http://www.cd.cz/infoservis/aktuality/-20148/

0/0
1.4.2014 18:33

J62a80n 13Š70v43a90d65l19e35n44k10a 9634149480

Pokud by to byla pravda, tak to moc nevítám. Už teď je dost těžké si v IC/EC směrem na Pardubice najít místo k sedění.

+2/0
1.4.2014 16:57

P55a47v35e36l 25K65r69á52l 5360189824588

Jak v kterou dobu. A taky záleží, ze které strany na Pardubice jedete ;-)

0/0
1.4.2014 22:06

B69o88h20u94s63l61a12v 86K29r57á19l35í68k 2471250499706

Tvar "sedění" mi přijde nezvyklý, ale máte pravdu - je původní - http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=2832 Ale až bude někdo psát narodění a naroděniny, tak to už asi nestrávím.

0/0
7.4.2014 2:25

K73a61r94e58l 68D18l96o28u72h54ý 2632205362725

No nevím jak kdo, ale já pana Sůru tak trochu obdivuji. Protože je, krom pár jedinců na Technet.cz jediný, který se nebojí v diskuzích obhajovat svůj názor. To se v redakci Zprávy nevidí.  A ne jen, že obhajuje svůj názor, myslím že jeho články jsou docela odborně na výši. A to, jak je vidět, štve dost zaslepených fanoušků nebo zaměstnanců obrovského molocha zvaného České Dráhy....:-/:-/:-/ (Novotný, Pastorek....)

+5/−4
1.4.2014 15:51

J29a21n 73S11ů54r24a 4705813963752

Díky:)

0/0
1.4.2014 16:00

L84a89d46i21s66l87a98v 26P98a77s74t22o34r88e60k 1913917318185

Tím, že chci po Sůrovi aby psal objektivně a nebulvárně jsem zaměstnanec českých drah? ;-D Kájo, Kájo 8-o;-D

+3/−2
1.4.2014 17:19

J96a91r60o56s37l96a61v 67H92o11r77á87k 5753842206670

Ja pana Suru obdivuji za tu trpelivost, kterou s mistnimi CD fanatiky ma.

+4/−4
1.4.2014 16:30

T32o96m40a39s 72N38o64v41o60t59n94y 3321236188619

R^

+3/−3
1.4.2014 17:08

L92a61d84i15s24l38a62v 48P59a97s94t97o47r20e11k 1883127658665

Já zase Sůru obdivuju za to jak upěnlivě leze Jančurovi ;-) I přesto, že to každý v diskuzích u článku, kde to dělá vidí a upozorňuje ho na to. On přesto vytrvává ;-D

+6/−4
1.4.2014 17:23

T63o61m62á57š 79N41o59v10o95t41n74ý 8479581

Každý ? To myslíte sebe a těch cca 5 lidí, kteří melou svoje pořád dokola ?

+3/−3
1.4.2014 18:10

R40a18d26k13o 70K70ř81i14v82á47n41e43k 7740903545390

Vy mlčte. Vy jste zaměstnanec Českých drah. Pan Dlouhý to nenapsal dost jasně?

+2/−2
1.4.2014 18:16

P70e56t38r 65M59a55r98e44š 8810536

Je milé, že pan Sůra si s námi chodí povídat, ale slovo odborné bych nepoužil. Článek má ve skutečnosti jen pár vět a ještě míň jich je vlastních.:-)

+6/0
1.4.2014 16:48

L30a73d21i49s64l88a31v 17P40a28s30t61o82r25e30k 1283817878865

A k tomu fanouškovi. Nejsem fanoušek ČD. Jedno ale nejsem určitě - fanoušek RJ, který velkohubými ústy svého majitele něco říká a něco jiného dělá. Ten pán by potřeboval zkrachovat, aby ho nahradil někdo kdo podniká a nemá potřebu neustále brečet do medíí a lhát. Tak dle tohoto asi budu fanoušek LE. (akorát, že jsem s nimi nikdy nejel) - tak zase nic Kájo ;-)

+5/−2
1.4.2014 17:34

A30l38a48n 13Ř19e87p13k41a 4725446

Dneska nevěřit ničemu radši.. ;-D

+1/0
1.4.2014 13:03

P92a65v34e84l 91N27o64v32á45k 5333250855573

Celkově mě podniková politika ČD poslední dobou dostává do kolen..

Včera jsem si všiml v EC nápisu free wifi, nápis nade dvěřma, (2 na vagon, každej na jedný straně vagonu), nezkoušel jsem, ale každopádně cedulka tam, kde by si ji člověk všiml max když vystupuje ..

Nechápu proč jsou na některých vlacích vozy I. třídy - například city elephanty, co jsem viděl, tak tam seděli max 3 lidi, a v EC / R ?

5-8 lidí ..

A takovýdlech drobností je celkem dost..

+3/0
1.4.2014 12:40

T25o71m 79J76u74r88e38č48k96a 6285492315855

Já vždycky myslel, že u vlaku je rozhodující jeho kapacita (počet sedadel) a ne počet vagonů. Jen pro srovnání:

4 vozová souprava ČD, která bude jezdit mimo špičku: 262 míst

6 vozová souprava RJ: 300 míst (dívám se na spoj v 13:44 z Prahy)

5 vozová souprava Leo Express: 237 míst

Takže RegioJet i přes to, že má o 50 % víc vagonů, má jen o 14 % větší kapacitu. Není to ani tak tím, že by byl prostor pro cestující tak velkorysejší, jako to, že se zcela nevyužívá celá plocha vagonů pro cestující - část kupé je zrušena a využívá se jako sklad jídla pro cestující. Souprava ČD má vše soustředěno do jednoho kombinovaného Bistrovozu s 1. třídou. Leo pak zase používá jednotku s Jakobsovými podvozky, tedy má jednotlivé vozy podstatně kratší.

Tolik jen k tomu srovnání podle počtu vozů, které v důslůedku vůbec nic neříká.

+9/−1
1.4.2014 12:04

J22a35n 36K54o77r60e21j50s 9920890690

budeš se divit, ale trend jestli vozy přidávám nebo ubírám něco říká ;-)

+3/−3
1.4.2014 12:59

T57o65m 53J13u55r55e68č82k88a 6825792565985

Budeš se divit, ale vypovídalo by to něco, pokud by se nahrazovaly vozy stejného typu se stejným počtem míst.  V soupravách byly nahrazeny 3 vozy:

Bbdgmee (prostor pro jízdní kola a plošinou pro vozíčkáře, která něco zabere) a 2 vozy Bee (kratší typ vozů - jen 24,5 metru)

za 2 nové:

Velkoprostorové vozy Bdmpee (delší typ vozu - 26,5 metru) s místem pro jízdní kola.

Kapacita 3 původních vozů byla 161 míst, nově to je 160 míst. Takže prašť jak uhoď.

+5/−1
1.4.2014 13:06

J17a53n 95K40o64r74e26j13s 9980790910

tak jestli je to takhle, tak máš pravdu

+1/0
1.4.2014 13:41

M37a77r67t71i14n 45Š63u34l11c 2327219300855

Já bych netvrdil, že to není na úkor cestujících. Velkoprostorový vůz Bdmpee s 80 místy je celkem sardinkárna. Nemám nic proti těmto vozům, mám raději velkoprostorové vozy než vozy s oddíly, ale na EC vlak, který jede 5,5 hodiny to není vhodný vůz. Umím si to představit na cestu kolem 3 hodin.

+1/−3
1.4.2014 16:22

M82a92r37t45i59n 48N15o65v35o29t10n81ý 3296556751764

Všem radši doporučuji přečíst si původní tiskovou zprávu ČD, je to informačně mnohem hodnotnější než tento článek a ušetříte si Sůrovu propagandu:

http://www.cd.cz/infoservis/aktuality/-20148/

+7/−3
1.4.2014 11:44

J86a70n 76S73ů25r34a 4865823643472

Jakou propagandu máte na mysli?

+2/−2
1.4.2014 12:28

M35a57r77t33i87n 85N66o22v47o37t39n66ý 3636936241654

To, že z docela pozitivní tiskové zprávy (zlepšení cestování v dalších rychlících) uděláte negativní za pomoci stupidního argumentu, že klesne počet vagónů v některých rychlících (jako kdyby ten počet vagónů byl nějak důležitý - viz, jiné příspěvky výše v této diskusi).

+1/−2
1.4.2014 14:26

J18a76n 85S52ů58r68a 4865463403542

tak si ji zkuste přečíst text ještě jednou prosím. Zlepší další rychlíky, zlepší cestování jinde, to je negativní?

+2/−2
1.4.2014 14:26

B47o15h60u94s19l72a96v 33K89r36á41l46í43k 2431680809286

Pokud novinář jen poslušně neopisuje jednostrannou propagační PR zprávu, tak je to jedině dobře.

0/0
7.4.2014 2:32

T46o19m32a75s 62A17u17g57u11s40t16y77n 6477206461770

no tu Vaši. 

Proč nenapíšete, že se jedná o jiné vagóny, nikoliv jen o prosté odebrání dvou? 

Proč nesrovnáte počty míst? 

Proč nedokážete pochopit, že si každý čtenář ihned všimne, že jste fanoušek RJ? 

Proč nezjistíte vyjádření Leo Expresu (důvod, že počet vozů nemění není relevantní)?

+3/−2
1.4.2014 14:29

J50a79n 15S27ů38r64a 4415423733662

Ale to tam vše je. Srovnat počty míst pochopitelně lze, chcete si opravdu přečíst, že RJ má ve většině časů už větší kapacitu, než ČD EC/IC? Nejsem fanoušek nikoho. Leo express je v tomto případě zcela nerelevantní, viz vysvětlení níže.

0/−1
1.4.2014 14:40

T81o29m 73J43u27r70e39č32k76a 6245632915395

Koukám na nové řazení platné ode dneška a rozhodně nemá RJ větší kapacitu ve VĚTŠINĚ časů. ČT - NE jezdí ČD i s 13 vozy, které mají už samy o sobě větší kapacitu než stejný počet vozů RJ, kdyby je nasadil. Přesto RJ jezdí jak máte v článku s max 9 vozy. 10. je jen výjimečně.

+2/0
1.4.2014 15:43

J97a13n 93S77ů66r29a 4855783883622

a lidé jezdí jen ČT-NE?

0/−1
1.4.2014 15:52

T95o63m 37J51u51r63e15č76k58a 6195792875435

Tyto 4 dny tvoří většinu týdne. Nebo váš týden nemá 7 dní? ;-D

Ale třeba zítřejší vlaky po 9 hodině z Prahy do Olomouce: RJ - 300 míst, ČD - 411 míst. A mohli bysme pokračovat...

+2/0
1.4.2014 15:59

J24a83n 68S75ů54r70a 4955823853202

Tak třeba takový Jan Perner má posilu jen čtvrtek, pátek, neděli. Tedy 3 dny...

0/−1
1.4.2014 16:03

T81o12m 32J60u97r21e56č93k76a 6295332205155

I v Sobotu - Bee240. ;-)

+2/0
1.4.2014 16:12

J75a29n 75S27ů10r64a 4545213513642

super, tak přeji hezké cestování:)

0/−1
1.4.2014 16:19

T87o20m 19J89u74r25e81č16k76a 6845802345285

Tuto sobotu budu radši dělaj něco jiného, než trajdat po republice. Ale díky. :-)

+2/0
1.4.2014 16:21

J90a65n 93S30ů63r42a 4605643323182

A zapomněl jste dodat, že se také vrací vozy B alias koženka. Vycházím z toho, co je na Idosu...http://razeni.idos.cz/raz.aspx?cmd=cmdSearch&s=Praha+hl.n.&t=153&date=03.04.2014&idos=true

0/−2
1.4.2014 15:59

T17o49m 98J37u69r41e38č73k68a 6275242225505

Myslíte ten, co "jede do odvolání" protože "od vyhlášení" bude nahrazen vozem Bmz232? Ale jistě, lepší by bylo tam nemít žádný vůz, vždyť dle vás tím stejně nikdo nejezdí. (A přesto, že tím nikdo nejezdí, tak se všichni musí mačkat na představku u WC ;-D.)

+2/0
1.4.2014 16:03

J17a46n 40S22ů69r51a 4475383803572

Vycházím z toho, co dráhy poskytly do IDOSU, nic o odvolání tam nevidím. Myslím, že lepší je cestovat na úrovni 21. století. A tím není ani koženka, ani na stojáka.

+1/−2
1.4.2014 16:04

T37o20m 32J78u11r21e60č86k41a 6785122685905

No jak koukám, tak hlavně IDOS to nemá zřejmě aktualizováno, protože tam nejsou ani ty Vaše 4 vozové soupravy co mají ode dneška jezdit. Takže odkazovat se na řazení v IDOSu je teť jaksi mimo. Koukám na aktuální řazení co tam má být a B už tam není, již tam jezdí to Bmz.

+2/0
1.4.2014 16:08

J46a54n 50S77ů12r25a 4635203153492

Pardon, jakou jinou možnost zjištění řazení má cestující? Na zelpage.cz se člověk u řazení dozví, že aktualizace je 12.1. Takže jste zaměstnancem Českých drah?

0/−2
1.4.2014 16:13

T57o57m 88J51u71r18e26č93k37a 6595222875145

Ne nejsem zaměstnancem žádné dopravní společnosti. Ale VODku si na Káčku sehnat umíte ne, když tam píšete. ;-) A pak tu je také eShop ČD.

+2/0
1.4.2014 16:16

J90a40n 26S23ů80r84a 4445203813252

Na Káčko už opravdu nepíšu:)Společnost hulvátů a zakomplexovaných jedinců mě opravdu nebere

+2/−1
1.4.2014 16:17

T98o85m 70J91u49r31e73č70k51a 6865612745885

Jasně, vidím že na některé exoty máme shodný názor. R^;-D

0/0
1.4.2014 16:20

T58o48m51a70s 46N50o51v56o12t41n62y 3201616878439

;-DR^ Někteří z nich už jsou i velmi populární i mimo diskuzní forum

+1/0
1.4.2014 17:12

J77a74n 93S67ů42r57a 4135793793682

Mimochodem, max. rychlost B je 120, jak to dráhy pořeší, když na koridoru je rychlost 160 a stejně tak je nastaven i jízdní řád? Pojedou později, zpomalí jiné vlaky za sebou?

+1/−1
1.4.2014 16:05

T93o29m 66J18u35r35e38č11k80a 6765712205485

No já myslel, že odborník jako Vy bude vědět, jaká je skutečná maximálka B. 120 km/h opravdu nemá. ;-)

+1/−1
1.4.2014 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.