- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V EC je vůz 1. třídy standart, takže není o čem hovořit. Hodně záleží na trase a denní době. Třeba Brno-Praha jsou v EC 1.t.ř dost plné, v trase Praha -Děčín je 1. tř. plná denně nejen v EC, ale i ostatních rychlících. A i Elefantech jezdí třeba v trase Praha-Kralupy hodně lidí v 1. tř. Je to prostě v evropě obvyklý standart.
Snad jen, že neexistující slovo "standart" ubírá značně váhu vaší jinak zcela jistě fundované odpovědi
Škoda, že se demagog.cz zabývá jen politiky a ne novináři, Sůra by byl jasná jednička. Komu nestačí článek, nechť si přečte diskuzi...
Můžu se Jana Sůry zeptat, kde čerpal informace? Doufám, že celý článek nebyl napsán jen na základě tohoto zdroje: http://www.cd.cz/infoservis/aktuality/-20148/
Pokud by to byla pravda, tak to moc nevítám. Už teď je dost těžké si v IC/EC směrem na Pardubice najít místo k sedění.
Jak v kterou dobu. A taky záleží, ze které strany na Pardubice jedete
No nevím jak kdo, ale já pana Sůru tak trochu obdivuji. Protože je, krom pár jedinců na Technet.cz jediný, který se nebojí v diskuzích obhajovat svůj názor. To se v redakci Zprávy nevidí. A ne jen, že obhajuje svůj názor, myslím že jeho články jsou docela odborně na výši. A to, jak je vidět, štve dost zaslepených fanoušků nebo zaměstnanců obrovského molocha zvaného České Dráhy.... (Novotný, Pastorek....)
Celkově mě podniková politika ČD poslední dobou dostává do kolen..
Včera jsem si všiml v EC nápisu free wifi, nápis nade dvěřma, (2 na vagon, každej na jedný straně vagonu), nezkoušel jsem, ale každopádně cedulka tam, kde by si ji člověk všiml max když vystupuje ..
Nechápu proč jsou na některých vlacích vozy I. třídy - například city elephanty, co jsem viděl, tak tam seděli max 3 lidi, a v EC / R ?
5-8 lidí ..
A takovýdlech drobností je celkem dost..
Já vždycky myslel, že u vlaku je rozhodující jeho kapacita (počet sedadel) a ne počet vagonů. Jen pro srovnání:
4 vozová souprava ČD, která bude jezdit mimo špičku: 262 míst
6 vozová souprava RJ: 300 míst (dívám se na spoj v 13:44 z Prahy)
5 vozová souprava Leo Express: 237 míst
Takže RegioJet i přes to, že má o 50 % víc vagonů, má jen o 14 % větší kapacitu. Není to ani tak tím, že by byl prostor pro cestující tak velkorysejší, jako to, že se zcela nevyužívá celá plocha vagonů pro cestující - část kupé je zrušena a využívá se jako sklad jídla pro cestující. Souprava ČD má vše soustředěno do jednoho kombinovaného Bistrovozu s 1. třídou. Leo pak zase používá jednotku s Jakobsovými podvozky, tedy má jednotlivé vozy podstatně kratší.
Tolik jen k tomu srovnání podle počtu vozů, které v důslůedku vůbec nic neříká.
budeš se divit, ale trend jestli vozy přidávám nebo ubírám něco říká
Všem radši doporučuji přečíst si původní tiskovou zprávu ČD, je to informačně mnohem hodnotnější než tento článek a ušetříte si Sůrovu propagandu:
Přeloženo do češtiny: Na této trati mají ČD stále míň a míň cestujících, přestože tady nasazují to nejlepší co mají a dokonce "upravili" ceny. Jak se zdá, pořád to nestačí.
Čímpak to asi bude?
To mi opravdu nepřijde, že by po příchodu konkurence, kdy se počty cestujících změnily, byl v poslední době trend ústupu cestujících z IC/EC vlaků ČD. Jak napsal Tomáš, nejde o snižování kapacity vlaku, jen snížení počtu vagónu. Jo, kdo chce jet nepohodlně, jede s LEO, kdo jet zasekaně, volí Jančuru :))