Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Důl Paskov pojede ještě tři roky, stát na to dá 600 milionů

Těžba v Dole Paskov bude zachována o rok déle, než se původně předpokládalo. Ministr financí Andrej Babiš se dohodl s vlastníkem, společností NWR, na provozu do konce roku 2017. Stát dá 600 milionů na sociální program pro horníky. Premiér Bohuslav Sobotka návrh na řešení vítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26i27ř13í 93Š10e60j34n67o12h11a 4632773554893

Hloupé líbivé gesto.

O práci přišly  v posledních dekádách miliony  pracujících a stát ( daňoví poplatníci) tyto zaěstnance nijak nechránil.

A to nemluvím  o tom, že  horníci (nic  proti nim) mají  oproti  průměru  vyšší  důchody, odstupné,  podporu v nezaměstnannosti .... atd.

0/0
9.4.2014 20:14

J16a47n 58M37o20l23n41a56r 7460695571300

Koukam ze Babis se jen podiva a vsichni srazi podpatky.

0/0
9.4.2014 20:06

A71d76a44m 29Š55v42e83j35d12a 9210513109781

Podnikání je "soustavná samostatná činnost určité osoby za účelem dosažení zisku.." Pokud tedy bude Bakala pokračovat v těžbě i přesto, že ví, že zisku nemůže dosáhnout, pak v podstatě porušuje zákon a může očekávat komplikace z FÚ.

0/0
8.4.2014 8:23

J80a11r42o78m31í56r 51K70r59á13l 4880169534749

Zákon neporušuje, ale nevidím nejmenší důvod, aby jeho problémy platil stát.  Navíc tohle není řešení, jen odsunutí problému na dobu po volbách.

0/0
8.4.2014 8:42

A85d21a69m 79Š43v45e79j87d56a 9320813549311

Dotovat důl ze státních peněz řešením samozřejmě není také. Stejně tak ale nevidím důvod, proč by ho měl dotovat Bakala. OKD není nadace. Je to firma jako každá jiná.

0/0
8.4.2014 9:15

J92a29r87o93m95í57r 57K39r21á98l 4760259224159

No právě. Takže by stát neměl zasahovat do chodu firmy (to, že to stát prodal za hubičku je na jinou debatu).  A pokud majitel bude jednat podle zákonů, není co řešit.

0/0
8.4.2014 10:38

S59t22a73n55i23s12l66a96v 24S41r40b17a 4635984918544

pro laika asi zajímavá zpráva. pro ty, co se vyznají v systému, o kterém je tu řeč se Babiš dohodl pouze na tom, že vláda bude dělat, co normálně dělá, a horníci dostávat to, na co mají nárok již dnes. JInými slovy, vlastník Paskova neustoupil ani o píď, a ministr financí nenabídl nic navíc. Ale body asi posbírá, to jo.

0/−1
8.4.2014 8:21

E19l95i75š35k58a 50P70o19n92o57c94n45á 6735223915640

Jeho krok je pochopitelný, přece si na konci roku 2016 nezavřou důl, když v 2017 jsou volby... to by asi moc ostraváků neposbírali:-/ Přesto doufám, že ani do těch standardních voleb tato vláda nevydrží....

0/0
8.4.2014 7:42

L66i88b79o49r 85T56r18u50h63l61á64ř 2168310321123

Naprosto souhlasím s většinou názorů v tom, že soukromé subjekty by se neměli podporovat ze státních peněz.

Na druhou stranu, lidi, počítejte...

Původní návrh 1,1 miliardy na dva roky byl pro stát prodělečný - 2.500 nezaměstnaných na 2roky = 0,9miliardy výdajů na podporách a sociálních dávkách, takže by stát prodělal 0,2 miliardy.

Podmínky, které dojednal pan Babiš jsou ale pro stát výhodnější.. 0.6 miliardy na 3 roky - 2.500 nezaměstnaných na 3 roky = 1,35 miliardy, takže pro stát "úspora" 0,75 miliardy.

Původní návrh pánů z ČSSD byl pro stát nevýhodný = podpora soukromého subjektu. Dojednané podmínky panem Babišem jsou pro stát výhodnější (než důl zavřít) = úspora daňovým poplatníkům.

A to ještě nezapomínejme na těch cca 7.000 návazných pracovních pozic. Tady je právě důkaz toho, že stát se dá řídit (efektivně) jako firma.

+3/−1
8.4.2014 7:05

A48d75a84m 33Š78v25e71j41d37a 9320703629451

Pěkný PR výpočet :-). Opravdu však myslíte, že všichni propuštění horníci si již do smrti nenajdou práci?.. Zkuste to spočítat znovu, s tím, že si do roka polovina těch propuštěných najde jinou práci.

+4/−2
8.4.2014 8:19

P25e55t14r 63K46o96l17o32u22š24e44k 6829218353284

Stát dá na rekvalifikaci cca 45% toho co vydělá na odvodech za zaměstnance.

Jinak řečeno zůstane mu 55%. ( v tom uvedeném případě )

50% lidí mu poskytne pouze 50% přijmů!! Pouze toto mi stačí na to, abych tvrdil, že váš názor je absolutně hloupý. Navíc jste chtěl, aby vydělávali pouze 2 roky. Nerozporoval jste čísla, pouze jste chtěl dokázat, tuto blbost.

50% je méně než 55% - opravdu!!

Pokud byste to chtěl číselně pro daný případ:  1.35 - 0.6 = 0.75 > 1.35/2 = 0.675 * 2/3 = 0.45

A to musíte od těch 450 mega odečíst ještě dávky, pro tu druhou polovinu.  PS: 7500Kč x 1250 lidí ( polovina ) x 12 měsíců x 4 roky ( vím že nechápete proč čtyři - 1/2 nepracovala 3 roky a druhá nepracovala 1 rok - chtěl jste aby si našli práci až za rok ) = vau 450 mega. No a nemáte nic. PS: Pokud teď čekáte, že si najde 1/2 lidi práci do roka tak předpokládám že s programem za 600 mega to číslo bude větší. Navíc budete mít zakonzervoavný důl na náklady OKD a 750 mega v plusu na daních.Teoreticky. Takže o čem je vlastně řeč?

0/0
8.4.2014 9:35

A25d13a45m 42Š71v13e16j85d12a 9690783319941

Byla to spíše řečnická otázka. Nečekal jsem, že to opravdu budete počítat :-). Chtěl jsem jen poukázat na to, že váš původní příspěvek byl jen čirá demagogie. Na tom ani tento, či 10 jiných výpočtů nic nezmění. 

Podle mě by stát neměl hrát roli spekulanta.. to bychom pak takovéhle výpočty mohli vést u každé krachující firmy a to by podle mě rozhodně neměla být úloha státu. Popřípadě bychom pak mohli řešit dalších 10 000 variant, kam by stát mohl oněch 600 milionů investovat, kde by se peníze třeba zhodnotily lépe.

0/0
8.4.2014 14:19

L57u52k26á25š 92J72e35l18í56n11e69k 9336258782369

Tady je to samý "Babiš"... nehledá náhodou nějaké poradce???

0/0
8.4.2014 0:42

G61a50b50r67i89e52l 25H33o85r38t90e41n 9181689113934

Já spíš vidím hlupáky, kteří s nulovou znalostí problematiky dělají soudy. Vlezl jste do diskuze s hotovým názorem a přitom nevíte ani to, že je ten důl ve ztrátě, pak následně pro změnu netušíte, že jde o hlubinný důl, který má mnohem vyšší náklady, než doly povrchové.Rv

0/0
8.4.2014 0:47

Š66á74r21k74a 68Č96e29c88h47o98v19á 8688126745185

Proč dotovat šachtu, když její produkt - uhlí nelze prodat se ziskem ? Jsme zahlceni uhlím z Polska, byť horší kvality, ale pro české firmy i maloodběratele je důležitá cena.  Dotace půjdou z mých daní na nadprůměrné platy havířů. I ten dovoz z USA vyjde levněji. Gabrieli, klidně fárej dál, však ono ti to už brzy skončí. Vlastně, časy, kdy "já jsem havíř a kdo je víc " už naštěstí skončily.

+1/0
8.4.2014 6:29

J56a34k78u34b 61K28o21d40y51s 7417289395853

uhlí z Paskova není určeno na topení k vám do kotle, jedná se o vysoce kvalitní koksovatelné uhlí, které je potřeba k výrobě železa.To jen na okraj.

Ohledně dotací havířům, pokud by teď zkončila těžba, a horníci by šli na ÚP, platila by jste to stejně a vyšlo by vás to ještě dráž. Nevím čím se živíte, ale když čtu vaše příspěvky, tak myšlením to asi nebude.

+1/0
8.4.2014 7:39

J40a26r48o54m16í13r 57K13r13á67l 4630319604299

Pokud je vysoce kvalitní a je o něj zájem, jak to, že je důl prodělečný ?  A zadruhé:  Můžete dát nějaký výpočet, o kolik by stát přišel, kdyby ta soukromá firma důl zavřela ?

+1/0
8.4.2014 7:56

J89a43k56u31b 21K30o44d17y39s 7447499745543

kde jsem psal, že je o něj zájem, momentálně není, protože je kriz i na hutích.

Výpočet:

beru 1500 propuštěných (miminum co se udává)

Průměrný plat horníka 28 406Kč hrubého, v průměru tedy dostanou na podpoře 76000kč (záleží na věku) + bude následovat všemožná sociální podpora (tu ale nepočítám), to dělá 108milionu - v případě že budou zaměstnání dostane stát zpět na daních cca 16400kč měsíčně za zaměstnance tzn - 296milionu za rok za 1500lidí, za dva roky tzn. minimálně 591milionu jen na daních, takže státu by se to za těchto podmínek rozhodně vyplatilo

0/0
8.4.2014 10:47

J44a69r43o50m67í42r 85K17r82á70l 4230949714599

Opravdu má horník tolik, že platí 16400 měsíčně daň ? 8-o

0/0
8.4.2014 11:28

J52a30k21u70b 40K66o91d50y18s 7837959285643

Mzdovy náklad na zaměstnance vám nic neříká?A ano zaměstnavatele stoji cca 38000kc,to odpovídá 28400 Kč hrubého,což je průměrný plat horníka,kolik z toho dostane horník zhruba čistého už by jste mohl zvládnout spocitat

0/0
8.4.2014 20:51

A67d32a86m 14Š15v40e57j23d43a 9690263959871

Stát se má starat o nezaměstnané a né si hrát na spekulanta. S vaším přístupem bychom mohli ÚP rovnou úplně zrušit a místo něj stavět hladové zdi, popř. dotovat všechny možné neefektivní činnosti.

Opravdu si myslíte, že žádný z horníků si do 3 let od propuštění nenajde jinou práci a že budou opravdu všichni trčet až do smrti na pracáku?.. Nebo se vám to jen nehodí do "výpočtu" tak to tam nezohledňujete?

+1/−1
8.4.2014 8:30

J74a21k17u71b 43K36o49d70y90s 7867279725183

někteří si práci rozhodně najdou, ale vzhledem k situaci na karvinsku a ostravsku jich opravdu moc nebude. Výpočet je výše a počítám "jen" z 1500 propuštěnými, kteří si nenajdou práci.

Počítám, že vy jste to vůbec nepočítal, že?

0/0
8.4.2014 10:49
Foto

J18i62ř92í 61R59e53m48e77š 6287836958665

Není jak zaměstnancům dolu Paskov. Na rozdíl od většiny zaměstnanců mají jistotu, že následující 3 roky budou mít práci za 35 000 měsíčně a až o ni přijdou, dostanou odstupné, pak podporu v nezaměstnanosti - cca 12-15 000 po dobu 11 měsíců a k tomu je pro ně vyčleněno 600 000 000 na kdo ví co. Nikdo jiný v republice nemá takovou jistotu jak horník v Paskově. Místo stávky - mejdan. 

Jenom nechápu, co se vlastně vyjednalo. Že jak dostanou za 3 roky výpověď, tak stát zaplatí nezaměstnaným rekvalifikaci? To by přece udělal stejně, ne?

0/0
8.4.2014 0:18

G18a63b23r45i19e59l 93H74o52r91t79e43n 9451499693784

Vyjednalo se to, že ta akce nebude stát více jak dvakrát tolik, jak chtěli pánové z ČSSD. Pro stát to pak znamená úsporu jak ve ztrátách, tak v výdajích, a to o tři roky, přičemž dotčení horníci mají víc času na rekvalifikaci.

+2/0
8.4.2014 0:34
Foto

J93i76ř45í 68R40e95m32e94š 6307816208725

Jaká akce? Pokud nedají peníze Bakalovi, tak o jakých 600 to mluví? Komu je dají? Na co? Kdy? Proč?

0/0
8.4.2014 1:18

G97a65b25r81i59e25l 19H83o68r83t51e48n 9371359213414

Socani si vymysleli, že pomůžou horníkům z Paskova a že na to "dají" 1.1 mld. (šlo jim o odklad uzavření dolu). Babiš to zkrouhl na cca polovinu s tím, že navíc dohodnul prodloužení provozu dolu ze dvou let na tři roky - proto jsem napsal, že ušetřil víc jak polovinu, myšleno tedy oproti původním plánům. Je to nesystémové a riskantní řešení, nicméně ekonomicky je to momentálně výhodnější, než těch cca 1500 lidí a čert ví kolik na ně navázaných vyrazit, protože vyhozený horník je v daném regionu v podstatě nezaměstnatelný.

+4/0
8.4.2014 1:26
Foto

J27i25ř37í 49R31e27m42e45š 6527326398245

Takže OKD vlastně od státu nic nepotřebuje a dul ukončí svůj provoz na náklady majitele a Babiš jen populisticky získává politické body.

0/−3
8.4.2014 1:39

G97a52b67r93i18e45l 41H39o16r23t69e65n 9101879863354

Ne. Přečtěte si předchozí příspěvek znovu.

+2/0
8.4.2014 1:50
Foto

J14i88ř82í 79R23e39m18e20š 6537866118805

Čtu, že OKD nedostane ani korunu a že 600 milionů je pro horníky. Takže Bakala zavře důl bez přispění státu,ne?

0/0
8.4.2014 7:57

Š33á79r39k36a 84Č94e84c26h25o56v39á 8908936805345

Na co chcete rekvalifikovat havíře, který nic kloudného neumí ?

0/0
8.4.2014 6:30

J14a54r70o48m42í39r 16K40r62á49l 4590109674449

A ono se nevědělo už před léty, že důl půjde do kytek ?  Proč se ti horníci nezajímali už dřív.  A hlavně - co dělaly odbory ?  Tam jsou přece "chytří zástupci dělníků" - ti tohle měli vědět dávno.

0/0
8.4.2014 8:46

T57i49b31o44r 59N16o36v82á42k 5805150139708

vždyť můžete jít taky fárat do dolu, obávám se ovšem, že byste to nevydržel ani půl dne

0/0
8.4.2014 1:00
Foto

J19i57ř58í 90R84e41m14e13š 6647826478675

Můžu. Nechci.

0/−1
8.4.2014 1:19

Š51á26r48k75a 86Č34e93c26h80o67v16á 8188556435735

Proč by to dělal ? Živit se lze inteligentněji a to i lépe.

+1/0
8.4.2014 6:31

A97n31n22a 89N43ě39m67č95í82k13o58v73á 4682634414910

No je vidět, že Vy se určitě živíte "inteligentněji", za Vašich příspěvků je to vidět.;-D

0/0
8.4.2014 10:08

T66i83b76o18r 89N87o16v55á56k 5215850899518

v tom případě nechápu tu péči o horníky

0/0
8.4.2014 10:08

A51n50n44a 51N66ě16m81č52í92k13o37v82á 4292644724380

Podporu v nezaměstnanosti 11měsíců nedostanou všichni, jen ti nad 55 let a těch moc asi nebude. A podpora v nezaměstnanosti není po celou dobu stejně vysoká, postupně se snižuje.

0/0
8.4.2014 10:05

L59u35k62á49š 75J48e33l78í34n83e19k 9246658422329

!!Říkám ne !!! Proč bychom měli dát  peníze pro horníky, kteří budou rubat uhlí pro soukromou firmu, která ho prodá a zisk půjde do její kapsy. Není to hospodaření tak trochu na hlavu ??? My to zaplatíme z našich kapes, už tady nic nechápu. Ještě by mě zajímalo kolik těch horníků, které budeme živit na náš úkor, je Čechů a kolik je přivandrovalců odjinud. Na co si to hrajeme?!!!

0/−1
8.4.2014 0:13

G53a77b54r40i62e23l 32H11o56r58t48e73n 9791489353704

Nevím, na co si hrajete, ale vím, že neumíte číst. Žádný zisk soukromé firmy nebude, cílem je odklad zrušení pracovních míst ve výrazně ztrátovém dole.

+1/0
8.4.2014 0:16

L32u43k27á95š 84J32e50l74í12n26e65k 9276828952669

Ha,ha vy tomu věříte, co jste právě napsal a co jste si přečetl? Proč je uhlí ztrátové... Poláci ho dále kopají, prodávají ho sem k nám za ceny podstatně lepší, než jsou naše a asi vydělávají, že? Jinak by to asi nedělali. Ale ono to není jen uhlí, ale zřejmě se tak trochu jedná i o produktivitu...

0/−1
8.4.2014 0:31

G86a59b80r83i15e73l 34H20o24r37t34e16n 9891379743534

Víte, jaký je rozdíl mezi těžbou v hlubinném a povrchovém dole? Z pohledu ekonoma v nákladech na těžbu. Proto se vzhledem k výraznému snížení tržní ceny uhlí nevyplatí hlubinné doly, jako je Paskov, provozovat.

+1/0
8.4.2014 0:38

L39u97k22á86š 80J48e46l46í30n36e78k 9376458572149

Vy jste jistě hornický ekonom, že? Nebo spíš horník, kdo je víc?

0/−3
8.4.2014 0:44

P27e59t90r 61Ž23e98l64i30c95h97o33v12s68k60ý 8262597470370

Celé mě to připomíná doby předrevoluční, ale ano, je tu podstatný rozdíl, OKD je nestátní firma. Tak to by jim neměli zapomenout včas poslat mávátka, květen se blíží....

+4/0
7.4.2014 21:09

A72l35e28x69a19n85d47r 23K44o63s77t94k95a 5739666329166

Ano, před listopaden stát z těch dolů měl zisky, kdyžř už pak musel platit předčasné důchody a podobné. Dnes z toho má jen ty krásné ztráty, zisk strčí do kapsy mafián.

+5/0
7.4.2014 21:13

P55e97t75r 60Ž54e74l77i26c88h57o45v76s84k14ý 8762417100710

Akorát NWR si vzalo moc tak hold to zaplácnem ne? :)

+3/−2
7.4.2014 21:14

G31a85b56r50i15e23l 10H63o11r52t11e11n 9581459463534

Co to melete? Čeho si vzalo moc?

0/0
7.4.2014 22:16

L69u61k71á75š 28J59e49l53í29n38e12k 9456588582109

Pane Horten, máte v hlavě něco, čím byste mohl aspoň trochu myslet, nebo tu budete i nadále jen pleskat hlouposti?!!

+1/0
8.4.2014 0:33

G62a95b11r44i45e59l 14H92o62r60t89e73n 9351259863974

Na rozdíl od vás mám v hlavě mozek a používám ho. Proto taky vím, že se důl dostal do potíží po skokovém a radikálním snížení cen uhlí v EU, když sem ho sem začaly velmi levně dovážet USA. Vy nevíte nic a bohužel ani nemáte zájem vědět - jste typický hospodský křikloun.

0/0
8.4.2014 1:14

P10e40t40r 43Ž24e68l33i53c70h45o12v30s76k20ý 8642157510510

OKD myšleno NWR, ale v podstatě je to jedno,  ať si pánové Babiš a Bakala pohovoří o tom jak se to ze státních (našich) peněz dělá jinak a lépe a jak se vede stát jako firma.  Aha... to bude ono, možná pan ministr zapomněl že stát neni jeho firma.

+1/0
7.4.2014 21:13

P47a15v57e10l 10V93l65a68s 4195253370854

Zase daňoví poplatníci a důchodci přihodí Bakalovi.

+1/−1
7.4.2014 21:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.