Diskuze

Hašišbedna nebo Nautilus. Na úzkokolejku vyjely netradiční motoráky

Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) spustily na svých úzkokolejných tratích zkušební provoz prvních modernizovaných motorových vozů. Motoráky s netradičním designem už teď budí velké emoce u železničních nadšenců. Firma na ně má získat evropské dotace, jejich přidělení je ale nejisté. Stejně tak i schválení u drážního úřadu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

P58e77t18r 85S20l81á24d25e13k

13. 4. 2014 13:50

Vlaky mám rád ale tohle je vzhledem k určení naprostý nesmysl - minimální výhled.

4 0
možnosti
JG

J37a34n 59G88a11z83d65a

11. 4. 2014 22:41

Každopádně si tohoto vláčku všichni všimnou. Název Hašišbedna je také poetický.

Rád bych se v tom svezl a určitě by to byl nezapomenutelný zážitek na úrovni návštěvy v Rudné. Jen si najít ten čas, takto přes internet je to na nic.

0 1
možnosti
JM

Mě se to líbí.

0 2
možnosti
JJ

J28i92ř73í 68J57o36z30a

11. 4. 2014 10:00

Ano je to tak, Obrataňská trať se používá jako běžná lokální trať (dojíždění do škol a do práce). Je sice krásné, že nám sem jezdí turisté (Jihočeský kraj je po Praze hned druhý turisticky nejnaštěvovanější kraj), ale nějak nechápu proč se neustále po celém kraji upřednostňují turisté od občanů - např. Lipensko, osobní lodní doprava z Budějc na Hlubokou, projekt mezinárodního letiště v Budějcích atd. Turisté využívají Novobystřickou trať a na ní skoro žádný pravidelný provoz není (jede tam pouze  1 pár vlaku denně). Tak proč ten rozruch? A ten vlak působí prostě extravagantněji, jeho design je barevně sladěn jak zvenku, tak zevnitř. Je na měm vidět, že to dělal architekt a ne konstruktér. Bude to jeden z těch vlaků u kterých se bude za několik desítek let bojovat za to, aby putoval do muzea, to moc u seriově vyráběných vlaků moc nehrozí. A tohle není seriovka ze Škodovky...

0 0
možnosti
MR

To, co je opravdu eminentí fór a na fotkách to není vídět, jen v článku co linkuje pán níže, je to, že celá pravá strana sedaček je k oknům ZÁDY, což je činí zcela zbytečnými. Tohle je vyhlídkové řešení horší než má běžný výtah!

Navrhuji recesi dotáhnout do konce a okna nahradit periskopy, aby si cestující mohl připadat úplně jako v tanku a zvláště německý tankový penzista si mohl upomenout stejnou trasou kdysi viděnou ve velitelském periskopu PzKpfw III/IV.

4 0
možnosti
JM

J72a37n 34M76a79x39a

10. 4. 2014 21:48

Příští rok se v Ústeckém kraji chystá projekt sezónní zážitkové železnice, se zaměřením na turisticky atraktivní lokálky. Je docela dobře, že JHMD ukazují čemu se v tomto projektu vyhnout. Když to vezmu z pohledu nostalgického provozu, tak vozidlo je pro turisty fakt paskvil. Pokud bych se to odvážil nazvat "modernizací" provozu, tak například žádný autobus s podobným interiérem, sedadly a bariérovostí, kterou toto vozidlo reprezentuje, nebude smět od roku 2015 páchnout na žádnou regionální linku ani do té největší díry v kraji.

4 1
možnosti
ES

Okná sa nedajú otvoriť, to sa detom nebude páčiť a za tie peniaze to snad nemyslia vážne, to mohli opraviť historické lokomotívi, vozne a ostalo by aj na prevádzku. 

Jeden z dobrých dlhoročných projektov na SK: http://www.detskazeleznica.sk/-nova-parna-masinka

3 2
možnosti
JK

J89o36s10e76f 63K15u81b93e49š

10. 4. 2014 14:39

Porovnáte 2 věci... Historických vozů je opraveno opravdu hodně na JHMD, k tomu tam jsou 4 parní lokomotivy... Ale cestující dojíždějící pravidelně do práce tím snad nebudete nutit jezdit? Porovnávat nějakou dětskou železnici s provozem na JHMD? To nemyslíte snad vážně? Byl jste tam někdy? Tam tím lidi dojíždí normálně do práce, je to běžná lokálka (hlavně tedy Obrataňská). Opravdu cestující dojíždějící denně není zvědav na nějakou Vaší "historickou prevádzku"... Na moderních úzkých to tak chodí dávno, v zahraničí mají modernizované klimatizované vozy pro dojíždějící a historické pro turisty... 

S motorákem spokojený nejsem, ale abych dojížděl 50 let starým vlakem? Jezdíte 50 let starým autobusem nebo autem? NE, tak nás nenutťe jezdit 50 let starým vlakem...

1 2
možnosti
KV

K65a94r53e35l 69V34a43l55i16š

10. 4. 2014 13:24

Jel jsem tou úzkokolejkou několikrát a nejvíc by se mi líbily vagony s plošinou, tažené parní lokomotivou. To krásné okolí k tomu přímo vybízí. Podle mně je to hlavně rekreační trať a je potřeba se na ní dívat jinak než na normální vlak.

1 1
možnosti
JK

J96o63s38e89f 96K90u31b32e57š

10. 4. 2014 13:51

Ne neni to rekreacni trat. Do Obratane je to normalni trat po ktere lide dojizdi...

0 0
možnosti

Pan Jan Mach se podle mne plete. Názory nejsou o konzervativnosti, ale o neúčelnosti. Kulatá okna mohla být jinde, ne u vlaku.;-)

2 0
možnosti
JF

J40a82n 89F46r57o40l93í14k

10. 4. 2014 12:47

Ať tam jezdí cokoliv jen ať to nezkrachuje. Mají dluhy a ve firmě rozkol takže by mě bylo líto, kdyby tak krásná trať zanikla.

2 0
možnosti
JK

J11o83s78e10f 75K90u95b57e44š

10. 4. 2014 12:57

Tak tak... Souhlasim.

0 0
možnosti