Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ústavní soud zamítl první stížnost na účtování poplatků k úvěru

Ústavní soud zamítl první ze zhruba stovky stížností na neoprávněné účtování poplatků ke spotřebitelskému úvěru. Žena požadovala vrácení poplatků 150 korun měsíčně, které platila od roku 2007 za úvěr od České spořitelny. Soud argumentoval mimo jiné tím, že poplatky jsou běžné v bankovním světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a40k70u59b 53K77r21e13j40č84í55k 8333754892814

Nazdárek lidičky ..

Vítejte v české bezprávní republice.

S pozdravem!

0/0
15.4.2014 18:27

J18a19n91a 77S35k84a86l25k20o92v95á 6644517598210

Z vlastní zkušenosti vím že jsou úplatní soudci na okresních soudech, a kryjí je jejich nadřízení z krajských soudů,   teď vidím že se nedá věřit ani ústavnímu soudu, v cizině tyhle poplatky nemají, akorát Češi se nechají vydírat, v Německu banka tyto poplatky nemá- tam by je lidi vynesli v zubech, ale u nás přestože banky je stejný vlastník jako v cizině, , tyto poplatky máme platit, ústavní právník řekne že je to normální, takže opět dvojí metr, pro tu samou banku platí jiná pravidla v cizině a tady...kolik té kryse v taláru bankéři dali aby nás Čechy dál mohli vysávat? Rv!!

0/0
15.4.2014 18:00
Foto

J70a57r91o27m39í80r 16P38r78a71u71s 9657927810906

Státem podporovaná zlodějina! Ulož si 100.000 a roční kladný úrok bude 400 korun a navíc ti to zdaní. Půjči si 100.000 a vrátíš 180.000. A to v lepším případě, taky to může být přes 200.000. + tučné odměny bance za vedení účtu.;-€

0/0
15.4.2014 16:58

M80a69r19k63é52t20a 93M72a13r55k62o53v54á 7486596813565

Podle me se reakce soudu dala plus minus cekat. Kdyz klient jednou smlouvu podepise, nemel by ji pak rozporovat (tak to bohuzel nefunguje...). Libi se mi postoj Equa bank, ktera poplatky za prevedeni uveru klientum vraci,. To mi prijde super.

+1/0
15.4.2014 13:07

D60a80n72i83e74l 82K71r51a36u12s 4621983632234

Co vám přijde super? Marketingová vějička, kterou v budoucnu zaplatí zase jen klienti této banky? Nebo snad představa, že banka dává něco ze svého, co nebude chtít nikdy zpátky? Ale jděte.

+1/−1
15.4.2014 13:19

A30n32t37o12n24í93n 42S95v68o60b63o28d24a 3824283629822

Nižší marže může přinést více klientů a někdy i vyšší zisk než dražší méně prodávaná služba

0/0
15.4.2014 14:20

D39a21n88i19e41l 11K27r96a93u35s 4901113822914

A máte představu, s jakými maržemi banky průměrně pracují? (beru tím marže z objemu celkem a nikoliv z jednotlivých produktů) Ono prostoru zase tolik není. Nižší se spíše dají nastavit rizikové příplatky, ale to je zase jen za cenu omezení cílové skupiny. A nebo se takto vydělané peníze naopak dají investovat s vyšším rizikem. Ale ani to není v bankovním světě převažující styl.

0/0
15.4.2014 15:13

A20n13t91o49n33í32n 20S57v67o61b28o83d14a 3334213639572

Také se dá ušetřit na pobočkách, reklamě (KB). Moje zkušenost s bankami je tragická, víc neodborníků jsem v jiných oborech nepotkal, údajně je trumfnou finanční poradci. Diskontní prodej je vyšší obrat při nižších cenách a při nižším komfortu. Dnes,kdy 99,9% dělám sám u PC, tak banka poskytuje HW a software,dřív zadávali příkazy a datlovali to do terminálů,dnes i ten terminál je můj

0/0
15.4.2014 18:10

P67a18v49e79l 68B51í33n20a 1903365832263

Co paní podepsala to podepsala o tom žádná, ale na druhou stranu vyjednat si u banky něco alespoň trochu individuálního je tady zatím docela dřina...

+1/0
15.4.2014 12:34

A10n16t14o66n76í70n 18S20v90o78b38o60d29a 3634303569232

U velkých bank to moc nefunguje,ale když je známý, jde vše. Jsme na východě,také se tak k nám ty banky chovají.

0/0
15.4.2014 12:49

B26a23r73b81o71r43a 42S74v52o40b44o49d25o22v41á 6832727508610

je to drina ale da se to i u velkych bank… jenom clovek musi investovat trochu usili...

0/0
15.4.2014 12:58

A21n78t46o55n50í54n 46S76v39o20b28o49d87a 3134633769202

Se zápisem v bankovním registru jsme měli smůlu,asi se nás banka snažila udržet,tak tam napsala, že máme provozní úvěr ( měli jsme investiční na kancelář) a že máme nedovolený debet ( když si ta banka neoprávněně strhla platbu), na pobočce se ten debet vyřešil,ale nenapadlo nás, že to dali do bankovního registru a tam to viselo. Údajně jsou desetitisíce chyb v registrech

0/0
15.4.2014 13:10

P70a52v27e43l 70B34í12n28a 1773755502633

Takže Vám k tomu všemu prznili podnikání... Chjo...

0/0
15.4.2014 15:17

A25n29t45o89n78í94n 11S46v76o27b41o26d96a 3654443419212

Klienti bank by měli žalovat banku za chyby,když jim platí za vše možné i nemožné. Nad bankami drží ochranou ruku ČNB, zničila kampeličky, zhoršuje vznik nových bank. V USA jim banky přerostly přes hlavu, u nás také

0/0
15.4.2014 12:31

D61a21n58i63e72l 12K97r43a76u18s 4211523312764

Vy jste dobrej. Když kampeličky kapaly jedna po druhé, tak jste taky nejspíš stál v první řadě, hrozil zatnutou pěstičkou k ČNB, že je dost nehlídala. Teď zase, když některým jde po předepsaných parametrech, které mimochodem mají chránit především jejich klienty, zase stojíte před ČNB a hrozíte, že jim brání v podnikání.

0/0
15.4.2014 12:53

A69n36t75o94n98í14n 96S33v67o75b72o92d35a 3844273739682

Až bude stát zase odkupovat od bank špatné úvěry,zaplatíme to všichni. Banky mají tolik špatných úvěrů, že se budeme divit. Narušení trhu je vždy špatné,třeba to byl záměr nehlídat záložny a potom je prakticky zrušit,když si budou moct půjčovat jen členové

0/0
15.4.2014 13:00

D67a85n65i81e88l 51K65r65a71u87s 4801603332374

Družstevní záložny jsou velmi zajímavé a perspektivní finanční instituce. Pokud fungují v rozměrech, kterou jsou jim přirozené (cca stovky družstevníků). V takovém případě není ani třeba moc velký dohled z vně, jelikož v rámci jednoho družstva je šance to dohlídat už z pozice jednotlivého člena-družstevníka. Pokud se ale rozrostou do podoby spíš malé banky, než družstva, potom i ten dohled z vně nutně potřebují. Jako banky.

0/0
15.4.2014 13:08

D64a73n20i49e36l 39K68r46a21u89s 4631863902864

Jo a mimochodem, tolik špatných úvěrů zase banky nemají. To by jim jejich akcionáři moc nepoděkovali, jelikož náklady za krytí klasifikovaných úvěrů formou opravných položek jdou k tíži zisků a to rozhodně není cíl majitelů.

0/0
15.4.2014 13:10

A10n18t72o58n59í44n 52S84v44o20b87o47d34a 3384433429192

Když jste vlastník objektu za miliardu, jste v pohodě,ale když ho prodáte za 100 Mega, je to megaprůšvih. Proto banky spoustu nemovitostí drží a nebo je nezabavují neplatičům,aby to neprasklo. Šéfove bank vykazují zisky a skutečnost je často jiná

0/0
15.4.2014 13:34

D52a16n51i44e38l 60K74r76a46u39s 4981493532914

Aha, zase další teorie spiknutí. Tak 1) banky už dopředu nemovitosti podhodnocovaly, ačkoliv to klienti hodně těžko nesli a popravdě se ukázalo, že vzhledem k rizikům trhu s nemovitostmi to ještě stále bylo málo. 2) drtivá většina (cca 98%) úvěrů zajišťovaných nemovitostmi je standardně splácena, což je cíl bank a nikoliv realizace zástav, jak se asi domníváte. 3) speciálně české banky po masivnín očištění od politicky nařízených špatných úvěrů (velká privatizace alá Klaus) jsou skutečně docela v pohodě s poměrem klasifikovaných úvěrů a trvalo by celá desetiletí (jako např. v USA), než se dostanou na nějakou rizikovou úroveň a jednoznačně se to nebude nikdy týkat všech, ale spíše ojedinělých případů (ačkoliv teda nejen nevylučuji, ale spíše předpokládám, že se to v budoucnu zase objeví, ale jak říkám, budou to jednotlivé případy a nikoliv sektorové selhání)

+1/0
15.4.2014 14:00

J34i63ř74í 77J71u79r18á12š73e92k 8217885740387

Tak kampeličky za seriózní podnik nepovažuju. Stačilo nedávno poslouchat člověka z ČNB. To že jim chtějí omezit max. výši vkladů od střadatelů je jen dobře. A pořádné příspěvky do fondu pojištění vkladů nebo jak se to jmenuje.

0/0
15.4.2014 12:55

A48n90t44o18n77í56n 53S44v83o45b64o78d21a 3824813969232

ČNB nevěřím ani pozdravení

0/0
15.4.2014 13:12

J85i94n65d95ř22i69c62h 65Š70k39o43p14e77k 4515261710105

"že banky mají s úvěrovým účtem práci i náklady."

Souhlas, ono odhazovat ty peníze z úroků, co hradí klient zvlášť dá práci

0/0
15.4.2014 12:19

R48o97b47e63r41t 75P44a79c28i90n42a 7164109955281

Ono je to hlavně zjednodušení výpočtu a marketing. Pokud bude všechno v úroku, což by bylo jistě správně, pak by prostě nižší půjčky měly výrazně vyšší úrok. Takhle ho mohou mít cca stejný, protože paušální část nákladů se účtuje klientovi skrze poplatek. Vedení úvěrového účtu stojí stejně ať je na něm 10K nebo 1M. Ve výsledku ale klient zaplatí stejně. Prostě nejdůležitější údaj je RPSN a každý to ví.

+1/0
15.4.2014 12:25

J90i94n97d12ř78i71c52h 78Š73k54o22p85e24k 4105791660235

no zjednodušení výpočtu, spíše klamání až pokus o podvod.

Pokud dělá problém bance započítat vše do RPSN, neměla by se raději do finančních operací vůbec pouštět.

0/0
15.4.2014 12:31

R62o49b82e43r98t 74P31a63c89i60n41a 7504719335631

V RPSN to samozřejmě započítané je.

+1/0
15.4.2014 12:38

J39i47n84d86ř55i28c68h 30Š75k54o67p89e85k 4635571650275

tak pak není problém. POkud jsem si vzal úvěr s RPSN xy% ročně a v této částce je započtený vše, mám smůlu a soud mi nepomůže

0/0
15.4.2014 12:40

R20o74b92e47r55t 44P56a94c32i79n25a 7814909465321

Přesně tak. Teď dokonce jedna banka má reklamu, že na vyšší půjčky dáva nižší úrok. Tedy v podstatě zkouší marketingově uplatnit rozpočtení "poplatku" přímo do úroku.

0/0
15.4.2014 12:42

B82e87n 32P84a62v93k79a 1667443807621

A nebo se to také dá převrátit celé naruby a úrok by byl 0 % a všechno by bylo v poplatcích. Kreativitě se meze nekladou.

0/0
15.4.2014 12:43

J67i54ř17í 41J76u35r13á75š32e60k 8577695900917

Ale RPSN zůstává stejné. Jen se napíše hodně malým písmem :-)

+1/0
15.4.2014 12:59

M49i39c59h94a87l 15B93o63c30k 3667120740350

To máte pravdu. Uvedu příklad. Vkládal jsem svůj devizový účet v hotovosti 1000 euro, které jsem následně bezhotovostně poslal. Bance jsem dal reálné peníze a na IB mám v čísilkách 100 euro, odeslal jsem je, takže mi zmizely, ale v bance v pokladně ty 1 000 euro pořád byly anebo to poslali i s tou platbou? Takže asi tak se tvoří další peníze bez reálného podkladu

0/0
15.4.2014 11:26

M80i64c25h93a35l 12B73o81c88k 3507250480470

To mělo být pro pana Jirouska. Nevím, proč se to nezařadilo...

0/0
15.4.2014 11:26

B55e87n 70P10a31v40k61a 1927703547501

Hotovost hlídá centrální banka.

0/0
15.4.2014 11:36

M16i48c91h56a72l 90B85o73c74k 3607760940670

ČNB reguluje měnové agregáty, ale to nic nemění na tom, že multiplikaci vkladů uhlídat nelze.

0/0
15.4.2014 11:38

B44e63n 43P88a27v67k50a 1197783497661

Teda jako nikdy jsem nad tím nepřemýšlel, ale těch 1000 EUR je prostě v rozvaze. A samozřejmě, že ty bankovky nikam banka neposílala. Obecně se provádí multiplikace půjčováním peněz. Ten váš příklad multiplikace není.

0/0
15.4.2014 11:40

M48i74c58h66a79l 44B72o86c93k 3707530290630

a jak to tedy je? Příjde pro těch mých 1 000 euro někdo, kdo si chce vyměnit euro a banka mu je dá...

0/0
15.4.2014 11:43

B81e34n 25P59a39v73k72a 1947203757411

No tak banka prodá eura a nakoupí třeba dolary.

0/0
15.4.2014 11:46

M85i76c27h14a52l 86B98o96c69k 3517890340250

ale to neřeší ten můj problém. Vložím 1000 euro, bezhotovostně pošlu tedy mínus na IB, ale v pokladně mají pořád 1000 euro v bankovkách. Rozumíte ne? Vznikne nových 1000 euro. Jenom já v IB je mít nebudu, ale banka těch 1000 bude mít stále. Jenom virtuálně poslala 1 tisíc euro do Německa

0/0
15.4.2014 11:50

B36e17n 93P25a14v17k72a 1737193247341

O. K.

1) Přijdete do banky a dáte jim 1000 EUR => banka má +1000 v hotovosti. V bezhotovosti 0 zjednodušeně.

2) Banka na váš příkaz odešle peníze => banka má -1000 v bezhotovosti. Ale stále +1000 v hotovosti.

=> hotovost 1000, bezhotovost -1000 = 0

+1/0
15.4.2014 11:58

B44e42n 34P59a49v75k93a 1537643827341

K tomuhle ještě samozřejmě musím dodat, že to, co lidé vidí v IB, jsou peníze, se kterými můžou nakládat. Jako není to prostě ta hromádka těch eurových bankovek.

+1/0
15.4.2014 12:41

J93a67n 55P82r50o83v53a31z93n39í44k 6908434120651

Multiplikace vkladů je trošku o nečem jiném.

0/0
15.4.2014 12:26

M78a78r16t68i68n 22J66i12r78o17u53s74e47k 7296755945808

To je přece jasné dopředu, že proti bankám žádný rozsudek nepadne.

+2/0
15.4.2014 11:20

M60i53c81h10a57l 57B34o31c88k 3657920400150

V téhle republice mě překvapit nic nemůže. Celý zemědělský sektor za rok vygeneruje 16 miliard zisku. Tentýž zisk vygeneruje jedna banka -ČS. Tady aspoň vidíte ty hodnoty. Bez zemědělství by se lidé neobešli, ale bez banky úplně v pohodě. ČS generuje vyšší zisk než Erste banka a sanuje její nepodařené investice na Balkáně apod. Nepřipadá mi, že občan ČR by byl bohatší než občan Rakouska. V žádném případě. Stačí se podívat na mzdu. Jsou tu hodinové mzdy i 50 korun za hodinu. Necelý dvě euro a v Rakousko je to pětinásobek. 8-10 jsou tak ty nejnižší mzdy. Lidi jsou prostě hloupí a líní než aby to zrušili a šli do bank, které nejsou takový vydřiduši. Lidi platí i za příchozí a odchozí platbu. Banky platí ČNB za clearing nějakých 0,09 korun za  standardní platbu a banka si účtuje i 6 korun. Takže asi tak

+1/0
15.4.2014 11:18

M96a43r25t46i19n 25J74i57r23o64u80s10e52k 7136425395788

Přesně. Je to zvrácenost a parazitismus. Bankovní sektor nic netvoří, jen inflaci a stále vyšší zadlužení.

+4/0
15.4.2014 11:21

J83i73ř62í 48P20l82a58v82s77k30ý 9570446461329

tak si u tech osklivych zlych, bank nepujcujte ... a pak vas nejake poplatky za uver nemusi nikterak trapit :)

0/0
15.4.2014 11:28

B11e19n 47P12a56v41k31a 1817653797161

16 miliard? To je hodně slušné na to, že zemědělství tvoří jenom 3 % HDP a zaměstnává jednotky procent obyvatelstva.

0/0
15.4.2014 11:34

M12i39c27h28a57l 15B30o87c59k 3867180660510

V zemědělství pracuje 100 tisíc lidí a v ČS max 10 tisíc , tady jde o to, že to co vygeneruje jeden celý sektor, tak vygeneruje jediná banka. Celková ziskovost bankovního sektoru je 50-60 miliard za rok a to tam pracuje tak 45 tisíc lidí a hodnoty žádné

0/0
15.4.2014 11:41

B57a33r42b87o35r46a 53S10v78o27b58o98d43o65v40á 6822477618910

to je sice pravda, ale kolik lidi ma ucty u cs?

0/0
15.4.2014 13:02

D96a68n14i79e28l 65K59r72a51u23s 4581723242104

Je otázkou, jak tvoří zisk banky, co nevybírají ty "vydřidušské" poplatky. Nebo si snad myslíte, že to pro zisk nedělají? A odpověď zní - dělají rizikovější operace, které dále více ohrožují stabilitu banky. Jenže pro ně to takový problém není, jelikož jejich riziko se nepřenáší na klienty, ježto tu existuje FPV, který je dotován především z peněz klientů těch stabilních bank. No a hádejte, na koho banky své náklady přenášejí? Jo, každá mince má dvě strany.

0/0
15.4.2014 13:02

F80r59a97n17t88i92s39e42k 61P12r59o98u69z57a 7718645571751

Prisla, precetla, souhlasila, podepsala a najednou se ji neco nelibi? Tomu nerozumim...

0/0
15.4.2014 10:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.