Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Už i Leo Express proniká na Slovensko. Chce vozit pasažéry do Košic

Soukromý železniční dopravce Leo Express následuje konkurenční RegioJet. Stejně jako on, chce expandovat na Slovensko. Zájem má o trasu do Košic, kam hodlá od prosince vozit cestující z Prahy. O přidělení kapacity požádal společně s Železniční společností Slovensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95a30v98e12l 96J18á73n 77B69u70v67a90l96a 5687348692449

8-o[>-];-)

0/0
18.4.2014 8:10

M48i85r10o68s76l56a94v 94Z91i35k38m44u54n94d 7459363734943

Pan Novotný by udělal nejlíp, kdyby celý projekt LE odpískal, prostě podnikatelský záměr se nepodařil ... zaměstnance propustit, vozidla prodat ČD a.s., resp. ČD by koupily společnost bez lidí jen s vozidly a fungovala by jako dceřinka.

Pro vozidla je kapacitní uplatnění na rychlících Kolín - Ústí nad Labem západ, s možností protažení některých spojů do Mostu nebo Chomutova ...

Slovenské vlaky mají velice kvalitní vozy (včetně ramene Bratislava - Žilina - Košice) co se týče sedaček, i na osobních vlacích jezdí modernizované velkoprostory s klimatizací, uzavřeným okruhem WC.

V oblíbené terminologii minimálně o jeden level lepší než to co nabízí nejen LE, ale i soupravy RailJet vydávané propagandisticky za komfortní vozidla ...

+2/−2
16.4.2014 11:57

V63l44a33d64i33m81í42r 58F31i79b54i35g95e58r 5314731181924

LE nemůže nic prodávat má jednotky v leasingu. LE moc majetku nemá.

+1/0
17.4.2014 11:33

M65i12r23o46s35l58a12v 37Z39i43k78m93u10n13d 7589183704203

Tím lépe, skořápka zůstane ...

0/0
20.4.2014 19:50

J75o24s25e25f 23H14o23n69e14š 7491392830533

To jsem zvědav kolik lidí bude chtít jet z Prahy do Košic?Leo vlaky jsou spíš na kratší trasy

+2/−2
15.4.2014 19:13

V60l47a40d56i40m40í54r 50F22i76b88i45g77e90r 5934891391114

Kdyby LEOvlaky měli změnu rozchodu tak časem linku prodlouží až do Moskvy:-)

+1/−1
16.4.2014 7:21

K86a33r13e19l 30M30a27t86o62u46š36e78k 2453225283

omlouvám se za mínus, uklikl jsem ... s kratšími trasami máte samozřejmě pravdu

+1/0
16.4.2014 21:05

J14i70r86k29a 79D45v42o12ř30á73k 4965540243918

Á propos, co ČD, o kolik kapacity do Košic žádají ty? Letos tam ve spolupráci ČD+ŽSSK jezdí přímo EN Slovakia, R Šírava, R Excelsior a EC Košičan.

+4/0
15.4.2014 17:41

M28i66r77o92s68l39a20v 96Z95i85k50m93u53n43d 7819853144343

Jenže spolupráce se ZSSK zřejmě nedovolí systém prodeje přes uzavřený rezervační systém LE, ale bude se muset jít do evropského rezervačního systému, to znamená oddělit rezervaci od jízdenky ... zapojení do rezervačního systému není zadarmo a z hlediska "povinné rezervace" je tu riziko, že mu část kapacity vlaku vyblokují cestující jedoucí jen v části trasy a na zbytek trasy klientela nebude ...

Z provozního hlediska buď mít strojvedoucí se slovenskými "papíry" nebo si najímat slovenské strojvedoucí ... Z Prahy se do Košic s jedním dojet nedá, je stanovena doba jízdy, po níž musí následovat bezpečnostní přestávka ...

+3/0
15.4.2014 17:15
Foto

P93e72t90e43r 39J50a88b67l47o87n92o29v61s83k14y 1369216191641

Ano,ako píše pán Miroslav,LE bude musieť do európskeho rezervač.systému s rizikom,že vysoké % cestujúcich bude cestovať len v určitých trasách.;-)

+1/0
15.4.2014 22:26

L54a45d40i89s97l78a57v 87P85a71s11t90o93r38e92k 1853657408755

Hned je poznat, že to nepsal Sůra. R^

+6/−4
15.4.2014 15:56

J73a88n 28Č44e21k50a22l 7469245874714

Zajímalo by mne, kolik lidí jede opravdu Praha-Košice nebo aspoň Praha-Poprad denním vlakem, jestli to není spíš noční rameno, zatímco denními vlaky jedou lidi spíš třeba Praha-Žilina, Ostrava-Košice, apod...

+2/0
15.4.2014 15:26

P28e48t84r 41N42e10c23h44a86n92i21c15k55ý 7723836678940

Ten Leův Flirt se nasazuje na regional-expressy a ne na takovou dálkovku jako je Praha - Košice. Praha - Ostrava jsem bral v tom, že v Německu se takové regional-express relace také dají najít, ale Košice to už je moc.

+5/0
15.4.2014 15:25

J46i18r18k76a 51D79v56o61ř64á50k 4875780523158

Souhlasím. Ve větších zemích se 3 h jízdy bere ještě jako regionálka. 8-9 h do Košic už je něco jiného. I když je fakt, že těch co by v tom potřebovalo jet dál než nějakých 5 h už asi moc nebude.

+2/0
15.4.2014 15:33

P42e86t68r 73N70e89c30h45a47n41i33c93k14ý 7493346138930

Akorát rozdíl je v tom, že ty 3h na které v těch zemích je ten Flirt nasazován taky moc lidí nejede a spíš je pro cesty do/z práce/školy do hodiny, jen obslouží více míst průjezdem nějakým velkým městem.

+2/0
15.4.2014 15:36

J69i59r31k16a 12D16v52o58ř77á21k 4605700173958

V minulém článku o Jančurovi bylo, že ta trasu chce nasadit ty nové vagóny. Ale nemá k nim mašiny. Co chce nasadit Leo? Také něco nového, nebo částečně vyklízí trať na Ostravu?

0/−3
15.4.2014 15:20

M23i72l36a58n 59L69a67š38ť38o62v22k59a 8472334793968

Mašiny si může v poho pronajmout od Dispolok, nebyl by jediný! ;-D;-D;-D

+2/0
15.4.2014 15:22

J31i91r52k88a 56D15v35o97ř24á41k 4535330663398

Jaké vhodné tam jsou?

+1/0
15.4.2014 15:25

J92i74r25k55a 60D96v30o77ř59á19k 4885570443628

Já tam totiž s homologací pro Sk vidím jen dva typy: jeden nákladní a jeden diesel.

+3/0
15.4.2014 15:30

V47l45a47d98i98m44í73r 76F18i22b30i28g42e80r 5534411421984

Jaké nové? Máte namysli ty více jak 20 let staré? Nebo už začal konečně nakupovat funglnové vagony jak roky slibuje:-)

0/−1
17.4.2014 11:35

J66i63r29k93a 11D66v58o82ř41á22k 4205880233698

Já to vážně nechápu. Na Praha - Ostrava je tak nějak přecpáno, tak se soukromníci vrhají na (Praha - Ostrava - / Bratislava - ) Žilina - Košice, aby tam bylo přecpáno ještě víc?

+1/−1
15.4.2014 14:41

V45i90k58t92o30r 14N16á22r87o27ž29n61ý 3829972218

Navíc trasa Bratislava-Košice nemá zdaleka takový potenciál jako trasa Praha-Ostrava

+1/−1
15.4.2014 15:05

J49i62r26k68a 18D63v72o97ř39á11k 4675370573168

Méně cestujících, delší (=nákladnější) trasa. zaspekuluji si, že možná vyšší jízdné ale obecně méně majetní cestující. Jediné pozitivum asi bude, že tam ZATÍM není cenová válka. To mi připadá dost málo. No, nechám se překvapit, ale obávám se, že k překvapení moc nedojde.

+2/0
15.4.2014 15:11

V40i36k41t90o29r 60N85á19r94o25ž54n71ý 3199162888

Dobře..dokážu si představit , že na celé trase Bratislava/Ostrava-Žilina-Košice bude pouze jeden dopravce , který si vytvoří takový systém jízdních řádů , kdy kapacitu vlaků nějak pokryje a bude jezdit bez dotací...

To by možná šlo... Ale cenová válka zde ?

+2/0
15.4.2014 15:29

J74i15r37k34a 87D31v91o35ř62á60k 4925860183148

Uměl bych si představit i dva tři dopravce, ale jen pokud by spolupracovali na takové úrovni, že by to zavánělo kartelem. Řešil by to samozřejmě jízdní řád a přepravní podmínky od státu a výběrko/dražba slotů. Zúžil by se tím ale prostor pro odlišení jednotlivých konkurentů.

+1/−1
15.4.2014 15:37

J26i93r94k43a 86D48v93o96ř82á38k 4785130403958

Leo se nechystá ani do té Bratislavy. Předpokládám, že tady naprostá většina cestujících půjde hlavně po ceně, ne po kvalitě.

+2/0
15.4.2014 15:18

J81a45n 90Č93e31k29a20l 7279475304844

Přecpáno je tam protože je tam i nejvíc cestujících. :-)

+1/−1
15.4.2014 15:27

J96i70r65k66a 89D49v40o33ř60á28k 4255870353148

Což nemění nic na tom, že to tam zatím vypadá na méně cestujících, než by rentabilní provoz potřeboval. Přijde na to, kolik by jich uteklo po zdražení na rozumně rentabilní provoz pro pendolino i oba soukromníky najednou. Je sice dost možné, že by se opatrným zdražováním lidi moc neodehnali, ale kolik trpělivosti s vlastní cenovou válkou ti soukromníci ještě budou mít?

+1/−1
15.4.2014 17:31

T48o80m 17J53u95r19e28č61k38a 6795252125925

3 záchody na celý vlak a cesta dlouhá 7 hodin. No lituji cestující předem.

+5/0
15.4.2014 13:14
Foto

R45o41m84a51n 86P56o53l48á36č29e68k 1230766240695

Takže tramvají až do Košic? Nevím kdo se v tom bude chtít trmácet.

Spíš základní otázka je v tom, jestli opravdu rychlost je o vozovém parku. Pokud tam mají třeba max 120 tak to stejně LEO ani RJ rychleji nedá a jak se psalo, vztah západ - východ SR není tak silný jako naše Praha - Ostrava.

+12/−1
15.4.2014 12:55

J96i44r87k74a 23D95v36o21ř42á50k 4275620803708

Maximálka Žilina - Košice se liší v jednotlivých úsecích trati. Někde je to 120, někde 100. A samozřejmě propady rychlosti někam k 90 - 70 km/h.

+3/0
15.4.2014 15:08

V83i49k52t50o12r 15N93á62r59o83ž68n33ý 3989872568

Hlavně úsek Žilina-Košice není o žádné nutné rychlosti... Dálková frekvence nic moc- ta je zde pouze v sezóně ...jinak je to spíše o nácestné frekvenci..typu vzít dělníky z Rožmberoka jedoucí do Liptovského Mikuláše atd.... Takoví cestující zde jsou , dálkoví nikoliv....

Před třemi roky jsem jel Košičanem až do Košic...jednalo se klasický pracovní den uprostřed týdne ..a na konečné v Košicích mohlo vystupovat takových 60 lidí... i když po Čechách ten vlak jel hodně dobře zaplněný.. za Žilinou to již začínala být katastrofa... .

Jak říkám...pokud by na trase Žilina-Košice měl jezdit pouze jeden rychlíkový dopravce , tak by to bez dotací fungovat mohlo. Jinak nikoliv...

0/−2
15.4.2014 15:35

V83i91k87t33o78r 91N47á80r48o55ž32n97ý 3529562588

Už neví kudy kam..

To už bych spíše pochopil , kdyby s těmito tramvajemi začal jezdit na své komerční riziko nějakou vnitrotrasu ... třeba i jako zastávkový low cost rychlík

+4/0
15.4.2014 12:24

P78e63t71r 76M49a40r41e41š 8720226

Mně to připomíná žluté jaro, kde RJ ukazoval půjčené jednotky všude možně, jenomže Leo se splet a ty jednotky si omylem koupil. :-)

Pokud bude s pěti jednotkama jezdit až do Košic, tak to znamená, že bude muset zase opustit težce vydobyté zákazníky u nás a vlastně bude jezdit všude a zárověň nikde, prostě putovní výstavka. :-)

+10/0
15.4.2014 12:13

D89a66l12i18b56o35r 92C14h61v51á47t40a77l 3451635932818

Už se těším na východňary (nic ve zlém ) a všelijké spoluobčany, jak zvláště ve čtvrtek a pátek pojedou s touto tramvají do Košic po náročném pracovním týdnu. Jejich slavení a diskuzi nebudou slyšet snad jen lidé v Premium Class. A není nad to cítit v Economy Class vůni rozlitého piva a vodky. BTW, na těch sedadlech se jim bude sice špatně ležet, ale naštěstí v uličce je místa dost. ;-D Na druhé straně, na zloděje půjde alespoň vidět. Lidé jezdící Šíravou a Excelsiorem vědí své.

+15/0
15.4.2014 11:59

R42a61d79i12m 40Š73o52l57c 1795325875414

Na podstatné části trati na slovenském území nejsou bezstykové koleje. Takže jet tramvají bude fakt úchylárna a člověk si tam bude připadat jak v lepším žabotlamu... ;-D

+11/−1
15.4.2014 11:49

M47a69r48t82i58n 56N12o57v77o62t81n31ý 3896796291104

Prahy až do Košic LEO Expresem? Ani za nic, na tak dlouhou cestu je to neuvěřitelně nepohodlný vlak.

+10/0
15.4.2014 11:38

J88a53r15o76s47l81a80v 57H72a31n26z93l56í46k 2719775943718

Tramvají do Košic, to jsou věci... Nemyslím to zle - ale nedávná cesta Praha - Pardubice s LEO Expresem mi stačila, abych si udělal obrázek o tom, jak může být jejich vlak pohodlný na delší trasy.

+8/0
15.4.2014 11:35
Foto

R15o18m98a72n 85P71o63l56á57č49e44k 1800616120295

Taky co čekat od příměstkého vlaku ;-D. Možná by ČD na zkoušku mohli poslat do Ovy Elefanta ;-D

+3/0
15.4.2014 13:05

R34a25d17i11m 38Š23o60l85c 1215685115364

Minulý grafikon jezdil Praha - Vsetín, nevím jak nyní. Ostatně nyní jezdí o víkendech Praha - Děčín a pro fajnšmekry je možnost jen elefantem Lichkov - Praha během víkendu také bez přestupu s odjezdem z Lichkova v 16:47.

0/0
15.4.2014 13:19

M89i82r67e29k 17Z71á68v51o63d74n24ý 7332347360788

Na IC Ostravan jezdí v sobotu večer a neděli ráno Elefant :o)

+1/0
15.4.2014 14:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.