Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Už i Leo Express proniká na Slovensko. Chce vozit pasažéry do Košic

Soukromý železniční dopravce Leo Express následuje konkurenční RegioJet. Stejně jako on, chce expandovat na Slovensko. Zájem má o trasu do Košic, kam hodlá od prosince vozit cestující z Prahy. O přidělení kapacity požádal společně s Železniční společností Slovensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98a50v96e35l 50J15á35n 60B65u26v75a16l71a 5217928632109

8-o[>-];-)

0/0
18.4.2014 8:10

M74i48r59o36s17l13a63v 82Z13i93k21m39u60n13d 7429273374483

Pan Novotný by udělal nejlíp, kdyby celý projekt LE odpískal, prostě podnikatelský záměr se nepodařil ... zaměstnance propustit, vozidla prodat ČD a.s., resp. ČD by koupily společnost bez lidí jen s vozidly a fungovala by jako dceřinka.

Pro vozidla je kapacitní uplatnění na rychlících Kolín - Ústí nad Labem západ, s možností protažení některých spojů do Mostu nebo Chomutova ...

Slovenské vlaky mají velice kvalitní vozy (včetně ramene Bratislava - Žilina - Košice) co se týče sedaček, i na osobních vlacích jezdí modernizované velkoprostory s klimatizací, uzavřeným okruhem WC.

V oblíbené terminologii minimálně o jeden level lepší než to co nabízí nejen LE, ale i soupravy RailJet vydávané propagandisticky za komfortní vozidla ...

+2/−2
16.4.2014 11:57

V29l69a80d87i14m93í62r 25F14i24b79i17g66e94r 5434951841924

LE nemůže nic prodávat má jednotky v leasingu. LE moc majetku nemá.

+1/0
17.4.2014 11:33

M19i37r90o46s42l51a46v 21Z23i31k15m22u42n87d 7439723724923

Tím lépe, skořápka zůstane ...

0/0
20.4.2014 19:50

J29o85s43e65f 72H91o97n48e12š 7951362260953

To jsem zvědav kolik lidí bude chtít jet z Prahy do Košic?Leo vlaky jsou spíš na kratší trasy

+2/−2
15.4.2014 19:13

V63l27a49d18i10m57í81r 37F38i51b91i79g41e20r 5914801911724

Kdyby LEOvlaky měli změnu rozchodu tak časem linku prodlouží až do Moskvy:-)

+1/−1
16.4.2014 7:21

K93a31r49e76l 97M58a52t63o98u48š92e49k 2503845963

omlouvám se za mínus, uklikl jsem ... s kratšími trasami máte samozřejmě pravdu

+1/0
16.4.2014 21:05

J34i51r93k92a 78D42v24o90ř65á90k 4445510843408

Á propos, co ČD, o kolik kapacity do Košic žádají ty? Letos tam ve spolupráci ČD+ŽSSK jezdí přímo EN Slovakia, R Šírava, R Excelsior a EC Košičan.

+4/0
15.4.2014 17:41

M81i16r67o20s32l42a94v 55Z85i29k89m65u46n58d 7439433884113

Jenže spolupráce se ZSSK zřejmě nedovolí systém prodeje přes uzavřený rezervační systém LE, ale bude se muset jít do evropského rezervačního systému, to znamená oddělit rezervaci od jízdenky ... zapojení do rezervačního systému není zadarmo a z hlediska "povinné rezervace" je tu riziko, že mu část kapacity vlaku vyblokují cestující jedoucí jen v části trasy a na zbytek trasy klientela nebude ...

Z provozního hlediska buď mít strojvedoucí se slovenskými "papíry" nebo si najímat slovenské strojvedoucí ... Z Prahy se do Košic s jedním dojet nedá, je stanovena doba jízdy, po níž musí následovat bezpečnostní přestávka ...

+3/0
15.4.2014 17:15
Foto

P17e82t17e67r 96J87a22b39l78o40n83o84v63s17k66y 1329266421351

Ano,ako píše pán Miroslav,LE bude musieť do európskeho rezervač.systému s rizikom,že vysoké % cestujúcich bude cestovať len v určitých trasách.;-)

+1/0
15.4.2014 22:26

L38a28d51i11s77l64a74v 13P23a95s64t56o31r12e43k 1443127338235

Hned je poznat, že to nepsal Sůra. R^

+6/−4
15.4.2014 15:56

J18a78n 96Č91e62k64a71l 7119645824974

Zajímalo by mne, kolik lidí jede opravdu Praha-Košice nebo aspoň Praha-Poprad denním vlakem, jestli to není spíš noční rameno, zatímco denními vlaky jedou lidi spíš třeba Praha-Žilina, Ostrava-Košice, apod...

+2/0
15.4.2014 15:26

P23e41t11r 17N59e81c64h80a38n13i32c83k98ý 7433236828610

Ten Leův Flirt se nasazuje na regional-expressy a ne na takovou dálkovku jako je Praha - Košice. Praha - Ostrava jsem bral v tom, že v Německu se takové regional-express relace také dají najít, ale Košice to už je moc.

+5/0
15.4.2014 15:25

J82i29r71k64a 98D13v33o55ř41á35k 4875460163638

Souhlasím. Ve větších zemích se 3 h jízdy bere ještě jako regionálka. 8-9 h do Košic už je něco jiného. I když je fakt, že těch co by v tom potřebovalo jet dál než nějakých 5 h už asi moc nebude.

+2/0
15.4.2014 15:33

P19e30t24r 81N33e55c23h52a60n78i30c93k20ý 7843946968570

Akorát rozdíl je v tom, že ty 3h na které v těch zemích je ten Flirt nasazován taky moc lidí nejede a spíš je pro cesty do/z práce/školy do hodiny, jen obslouží více míst průjezdem nějakým velkým městem.

+2/0
15.4.2014 15:36

J49i80r20k28a 44D20v43o24ř37á76k 4615270563758

V minulém článku o Jančurovi bylo, že ta trasu chce nasadit ty nové vagóny. Ale nemá k nim mašiny. Co chce nasadit Leo? Také něco nového, nebo částečně vyklízí trať na Ostravu?

0/−3
15.4.2014 15:20

M44i32l48a22n 63L84a60š89ť36o47v39k68a 8912434143928

Mašiny si může v poho pronajmout od Dispolok, nebyl by jediný! ;-D;-D;-D

+2/0
15.4.2014 15:22

J48i60r43k77a 48D64v95o45ř73á20k 4795670943788

Jaké vhodné tam jsou?

+1/0
15.4.2014 15:25

J61i34r14k13a 85D71v70o72ř40á22k 4955580543718

Já tam totiž s homologací pro Sk vidím jen dva typy: jeden nákladní a jeden diesel.

+3/0
15.4.2014 15:30

V87l75a27d10i19m44í38r 10F82i77b36i78g35e13r 5474531151924

Jaké nové? Máte namysli ty více jak 20 let staré? Nebo už začal konečně nakupovat funglnové vagony jak roky slibuje:-)

0/−1
17.4.2014 11:35

J93i57r84k15a 63D88v56o41ř32á74k 4305310803888

Já to vážně nechápu. Na Praha - Ostrava je tak nějak přecpáno, tak se soukromníci vrhají na (Praha - Ostrava - / Bratislava - ) Žilina - Košice, aby tam bylo přecpáno ještě víc?

+1/−1
15.4.2014 14:41

V20i33k57t97o91r 78N58á60r49o61ž50n35ý 3759172458

Navíc trasa Bratislava-Košice nemá zdaleka takový potenciál jako trasa Praha-Ostrava

+1/−1
15.4.2014 15:05

J67i34r85k17a 13D64v95o86ř82á21k 4375520763228

Méně cestujících, delší (=nákladnější) trasa. zaspekuluji si, že možná vyšší jízdné ale obecně méně majetní cestující. Jediné pozitivum asi bude, že tam ZATÍM není cenová válka. To mi připadá dost málo. No, nechám se překvapit, ale obávám se, že k překvapení moc nedojde.

+2/0
15.4.2014 15:11

V62i79k61t96o47r 67N12á55r49o60ž35n43ý 3439172338

Dobře..dokážu si představit , že na celé trase Bratislava/Ostrava-Žilina-Košice bude pouze jeden dopravce , který si vytvoří takový systém jízdních řádů , kdy kapacitu vlaků nějak pokryje a bude jezdit bez dotací...

To by možná šlo... Ale cenová válka zde ?

+2/0
15.4.2014 15:29

J63i38r22k49a 95D64v49o43ř24á76k 4345240463738

Uměl bych si představit i dva tři dopravce, ale jen pokud by spolupracovali na takové úrovni, že by to zavánělo kartelem. Řešil by to samozřejmě jízdní řád a přepravní podmínky od státu a výběrko/dražba slotů. Zúžil by se tím ale prostor pro odlišení jednotlivých konkurentů.

+1/−1
15.4.2014 15:37

J86i64r35k80a 47D86v80o88ř38á38k 4485430213848

Leo se nechystá ani do té Bratislavy. Předpokládám, že tady naprostá většina cestujících půjde hlavně po ceně, ne po kvalitě.

+2/0
15.4.2014 15:18

J35a80n 68Č30e87k62a29l 7829245134804

Přecpáno je tam protože je tam i nejvíc cestujících. :-)

+1/−1
15.4.2014 15:27

J57i22r46k46a 29D22v53o65ř80á61k 4955980623948

Což nemění nic na tom, že to tam zatím vypadá na méně cestujících, než by rentabilní provoz potřeboval. Přijde na to, kolik by jich uteklo po zdražení na rozumně rentabilní provoz pro pendolino i oba soukromníky najednou. Je sice dost možné, že by se opatrným zdražováním lidi moc neodehnali, ale kolik trpělivosti s vlastní cenovou válkou ti soukromníci ještě budou mít?

+1/−1
15.4.2014 17:31

T30o51m 73J10u83r11e61č52k64a 6175432185145

3 záchody na celý vlak a cesta dlouhá 7 hodin. No lituji cestující předem.

+5/0
15.4.2014 13:14
Foto

R35o82m54a14n 49P32o10l89á73č44e51k 1180256930775

Takže tramvají až do Košic? Nevím kdo se v tom bude chtít trmácet.

Spíš základní otázka je v tom, jestli opravdu rychlost je o vozovém parku. Pokud tam mají třeba max 120 tak to stejně LEO ani RJ rychleji nedá a jak se psalo, vztah západ - východ SR není tak silný jako naše Praha - Ostrava.

+12/−1
15.4.2014 12:55

J40i32r38k80a 16D34v66o20ř54á81k 4405110283148

Maximálka Žilina - Košice se liší v jednotlivých úsecích trati. Někde je to 120, někde 100. A samozřejmě propady rychlosti někam k 90 - 70 km/h.

+3/0
15.4.2014 15:08

V57i38k13t21o17r 27N81á35r57o56ž76n61ý 3149562178

Hlavně úsek Žilina-Košice není o žádné nutné rychlosti... Dálková frekvence nic moc- ta je zde pouze v sezóně ...jinak je to spíše o nácestné frekvenci..typu vzít dělníky z Rožmberoka jedoucí do Liptovského Mikuláše atd.... Takoví cestující zde jsou , dálkoví nikoliv....

Před třemi roky jsem jel Košičanem až do Košic...jednalo se klasický pracovní den uprostřed týdne ..a na konečné v Košicích mohlo vystupovat takových 60 lidí... i když po Čechách ten vlak jel hodně dobře zaplněný.. za Žilinou to již začínala být katastrofa... .

Jak říkám...pokud by na trase Žilina-Košice měl jezdit pouze jeden rychlíkový dopravce , tak by to bez dotací fungovat mohlo. Jinak nikoliv...

0/−2
15.4.2014 15:35

V31i90k67t16o83r 21N41á78r61o11ž78n68ý 3729102318

Už neví kudy kam..

To už bych spíše pochopil , kdyby s těmito tramvajemi začal jezdit na své komerční riziko nějakou vnitrotrasu ... třeba i jako zastávkový low cost rychlík

+4/0
15.4.2014 12:24

P18e30t81r 84M25a16r48e96š 8170756

Mně to připomíná žluté jaro, kde RJ ukazoval půjčené jednotky všude možně, jenomže Leo se splet a ty jednotky si omylem koupil. :-)

Pokud bude s pěti jednotkama jezdit až do Košic, tak to znamená, že bude muset zase opustit težce vydobyté zákazníky u nás a vlastně bude jezdit všude a zárověň nikde, prostě putovní výstavka. :-)

+10/0
15.4.2014 12:13

D94a14l73i81b13o53r 29C20h12v32á90t71a93l 3431915262598

Už se těším na východňary (nic ve zlém ) a všelijké spoluobčany, jak zvláště ve čtvrtek a pátek pojedou s touto tramvají do Košic po náročném pracovním týdnu. Jejich slavení a diskuzi nebudou slyšet snad jen lidé v Premium Class. A není nad to cítit v Economy Class vůni rozlitého piva a vodky. BTW, na těch sedadlech se jim bude sice špatně ležet, ale naštěstí v uličce je místa dost. ;-D Na druhé straně, na zloděje půjde alespoň vidět. Lidé jezdící Šíravou a Excelsiorem vědí své.

+15/0
15.4.2014 11:59

R51a19d38i58m 19Š35o36l47c 1555795285404

Na podstatné části trati na slovenském území nejsou bezstykové koleje. Takže jet tramvají bude fakt úchylárna a člověk si tam bude připadat jak v lepším žabotlamu... ;-D

+11/−1
15.4.2014 11:49

M11a82r92t59i39n 88N17o66v95o57t56n59ý 3586696761394

Prahy až do Košic LEO Expresem? Ani za nic, na tak dlouhou cestu je to neuvěřitelně nepohodlný vlak.

+10/0
15.4.2014 11:38

J46a35r47o92s98l55a95v 86H78a27n85z78l47í43k 2579735103788

Tramvají do Košic, to jsou věci... Nemyslím to zle - ale nedávná cesta Praha - Pardubice s LEO Expresem mi stačila, abych si udělal obrázek o tom, jak může být jejich vlak pohodlný na delší trasy.

+8/0
15.4.2014 11:35
Foto

R11o49m96a21n 63P53o84l58á62č92e62k 1770106490585

Taky co čekat od příměstkého vlaku ;-D. Možná by ČD na zkoušku mohli poslat do Ovy Elefanta ;-D

+3/0
15.4.2014 13:05

R96a11d29i41m 35Š40o54l85c 1165795225134

Minulý grafikon jezdil Praha - Vsetín, nevím jak nyní. Ostatně nyní jezdí o víkendech Praha - Děčín a pro fajnšmekry je možnost jen elefantem Lichkov - Praha během víkendu také bez přestupu s odjezdem z Lichkova v 16:47.

0/0
15.4.2014 13:19

M37i29r62e10k 82Z58á78v67o37d41n34ý 7712937170508

Na IC Ostravan jezdí v sobotu večer a neděli ráno Elefant :o)

+1/0
15.4.2014 14:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.