Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Už i Leo Express proniká na Slovensko. Chce vozit pasažéry do Košic

Soukromý železniční dopravce Leo Express následuje konkurenční RegioJet. Stejně jako on, chce expandovat na Slovensko. Zájem má o trasu do Košic, kam hodlá od prosince vozit cestující z Prahy. O přidělení kapacity požádal společně s Železniční společností Slovensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51a55v32e96l 52J49á50n 98B48u93v41a62l24a 5937248712489

8-o[>-];-)

0/0
18.4.2014 8:10

M86i16r72o25s94l20a51v 89Z71i30k22m52u39n80d 7419163544873

Pan Novotný by udělal nejlíp, kdyby celý projekt LE odpískal, prostě podnikatelský záměr se nepodařil ... zaměstnance propustit, vozidla prodat ČD a.s., resp. ČD by koupily společnost bez lidí jen s vozidly a fungovala by jako dceřinka.

Pro vozidla je kapacitní uplatnění na rychlících Kolín - Ústí nad Labem západ, s možností protažení některých spojů do Mostu nebo Chomutova ...

Slovenské vlaky mají velice kvalitní vozy (včetně ramene Bratislava - Žilina - Košice) co se týče sedaček, i na osobních vlacích jezdí modernizované velkoprostory s klimatizací, uzavřeným okruhem WC.

V oblíbené terminologii minimálně o jeden level lepší než to co nabízí nejen LE, ale i soupravy RailJet vydávané propagandisticky za komfortní vozidla ...

+2/−2
16.4.2014 11:57

V28l51a38d67i67m90í43r 16F72i19b64i47g69e21r 5384431971194

LE nemůže nic prodávat má jednotky v leasingu. LE moc majetku nemá.

+1/0
17.4.2014 11:33

M37i62r64o49s59l80a57v 39Z97i19k75m73u29n19d 7839223824643

Tím lépe, skořápka zůstane ...

0/0
20.4.2014 19:50

J93o97s86e31f 85H36o52n59e55š 7651572120863

To jsem zvědav kolik lidí bude chtít jet z Prahy do Košic?Leo vlaky jsou spíš na kratší trasy

+2/−2
15.4.2014 19:13

V90l21a29d77i21m89í19r 23F75i13b28i41g62e58r 5434201541714

Kdyby LEOvlaky měli změnu rozchodu tak časem linku prodlouží až do Moskvy:-)

+1/−1
16.4.2014 7:21

K95a91r28e58l 84M35a71t68o65u61š38e93k 2313855483

omlouvám se za mínus, uklikl jsem ... s kratšími trasami máte samozřejmě pravdu

+1/0
16.4.2014 21:05

J63i20r26k26a 31D91v11o63ř86á81k 4185760173208

Á propos, co ČD, o kolik kapacity do Košic žádají ty? Letos tam ve spolupráci ČD+ŽSSK jezdí přímo EN Slovakia, R Šírava, R Excelsior a EC Košičan.

+4/0
15.4.2014 17:41

M32i33r28o92s16l24a91v 41Z29i25k36m58u62n14d 7839503164473

Jenže spolupráce se ZSSK zřejmě nedovolí systém prodeje přes uzavřený rezervační systém LE, ale bude se muset jít do evropského rezervačního systému, to znamená oddělit rezervaci od jízdenky ... zapojení do rezervačního systému není zadarmo a z hlediska "povinné rezervace" je tu riziko, že mu část kapacity vlaku vyblokují cestující jedoucí jen v části trasy a na zbytek trasy klientela nebude ...

Z provozního hlediska buď mít strojvedoucí se slovenskými "papíry" nebo si najímat slovenské strojvedoucí ... Z Prahy se do Košic s jedním dojet nedá, je stanovena doba jízdy, po níž musí následovat bezpečnostní přestávka ...

+3/0
15.4.2014 17:15
Foto

P65e13t67e36r 56J71a90b60l79o75n95o65v83s71k83y 1859566841301

Ano,ako píše pán Miroslav,LE bude musieť do európskeho rezervač.systému s rizikom,že vysoké % cestujúcich bude cestovať len v určitých trasách.;-)

+1/0
15.4.2014 22:26

L82a97d62i29s70l13a11v 33P88a72s84t36o38r29e14k 1923657138845

Hned je poznat, že to nepsal Sůra. R^

+6/−4
15.4.2014 15:56

J66a25n 34Č79e66k30a50l 7689445604614

Zajímalo by mne, kolik lidí jede opravdu Praha-Košice nebo aspoň Praha-Poprad denním vlakem, jestli to není spíš noční rameno, zatímco denními vlaky jedou lidi spíš třeba Praha-Žilina, Ostrava-Košice, apod...

+2/0
15.4.2014 15:26

P95e29t21r 66N30e89c80h81a83n38i92c51k30ý 7563776528160

Ten Leův Flirt se nasazuje na regional-expressy a ne na takovou dálkovku jako je Praha - Košice. Praha - Ostrava jsem bral v tom, že v Německu se takové regional-express relace také dají najít, ale Košice to už je moc.

+5/0
15.4.2014 15:25

J92i97r44k55a 66D52v91o64ř79á23k 4955140463338

Souhlasím. Ve větších zemích se 3 h jízdy bere ještě jako regionálka. 8-9 h do Košic už je něco jiného. I když je fakt, že těch co by v tom potřebovalo jet dál než nějakých 5 h už asi moc nebude.

+2/0
15.4.2014 15:33

P43e12t48r 14N49e75c75h33a83n80i98c82k93ý 7843436498500

Akorát rozdíl je v tom, že ty 3h na které v těch zemích je ten Flirt nasazován taky moc lidí nejede a spíš je pro cesty do/z práce/školy do hodiny, jen obslouží více míst průjezdem nějakým velkým městem.

+2/0
15.4.2014 15:36

J73i78r30k21a 66D18v54o12ř31á76k 4205630473888

V minulém článku o Jančurovi bylo, že ta trasu chce nasadit ty nové vagóny. Ale nemá k nim mašiny. Co chce nasadit Leo? Také něco nového, nebo částečně vyklízí trať na Ostravu?

0/−3
15.4.2014 15:20

M26i14l24a95n 47L83a33š43ť49o67v88k57a 8682794433678

Mašiny si může v poho pronajmout od Dispolok, nebyl by jediný! ;-D;-D;-D

+2/0
15.4.2014 15:22

J20i64r96k28a 20D70v95o81ř69á33k 4285910823678

Jaké vhodné tam jsou?

+1/0
15.4.2014 15:25

J30i30r61k14a 88D29v56o95ř26á45k 4355760403468

Já tam totiž s homologací pro Sk vidím jen dva typy: jeden nákladní a jeden diesel.

+3/0
15.4.2014 15:30

V86l33a67d86i23m73í17r 39F29i78b77i60g17e95r 5854761861504

Jaké nové? Máte namysli ty více jak 20 let staré? Nebo už začal konečně nakupovat funglnové vagony jak roky slibuje:-)

0/−1
17.4.2014 11:35

J72i26r49k95a 74D11v59o23ř15á16k 4755760703248

Já to vážně nechápu. Na Praha - Ostrava je tak nějak přecpáno, tak se soukromníci vrhají na (Praha - Ostrava - / Bratislava - ) Žilina - Košice, aby tam bylo přecpáno ještě víc?

+1/−1
15.4.2014 14:41

V54i60k55t91o91r 80N14á58r98o42ž16n87ý 3959582988

Navíc trasa Bratislava-Košice nemá zdaleka takový potenciál jako trasa Praha-Ostrava

+1/−1
15.4.2014 15:05

J76i27r64k37a 39D90v63o58ř46á59k 4505470263978

Méně cestujících, delší (=nákladnější) trasa. zaspekuluji si, že možná vyšší jízdné ale obecně méně majetní cestující. Jediné pozitivum asi bude, že tam ZATÍM není cenová válka. To mi připadá dost málo. No, nechám se překvapit, ale obávám se, že k překvapení moc nedojde.

+2/0
15.4.2014 15:11

V16i79k16t73o71r 84N39á34r70o32ž35n93ý 3809342678

Dobře..dokážu si představit , že na celé trase Bratislava/Ostrava-Žilina-Košice bude pouze jeden dopravce , který si vytvoří takový systém jízdních řádů , kdy kapacitu vlaků nějak pokryje a bude jezdit bez dotací...

To by možná šlo... Ale cenová válka zde ?

+2/0
15.4.2014 15:29

J90i25r11k26a 16D26v19o27ř77á93k 4965880323268

Uměl bych si představit i dva tři dopravce, ale jen pokud by spolupracovali na takové úrovni, že by to zavánělo kartelem. Řešil by to samozřejmě jízdní řád a přepravní podmínky od státu a výběrko/dražba slotů. Zúžil by se tím ale prostor pro odlišení jednotlivých konkurentů.

+1/−1
15.4.2014 15:37

J10i37r32k67a 98D57v94o88ř89á88k 4775910133548

Leo se nechystá ani do té Bratislavy. Předpokládám, že tady naprostá většina cestujících půjde hlavně po ceně, ne po kvalitě.

+2/0
15.4.2014 15:18

J78a97n 14Č30e41k32a51l 7789265784354

Přecpáno je tam protože je tam i nejvíc cestujících. :-)

+1/−1
15.4.2014 15:27

J82i15r63k10a 56D61v67o60ř40á72k 4425130773798

Což nemění nic na tom, že to tam zatím vypadá na méně cestujících, než by rentabilní provoz potřeboval. Přijde na to, kolik by jich uteklo po zdražení na rozumně rentabilní provoz pro pendolino i oba soukromníky najednou. Je sice dost možné, že by se opatrným zdražováním lidi moc neodehnali, ale kolik trpělivosti s vlastní cenovou válkou ti soukromníci ještě budou mít?

+1/−1
15.4.2014 17:31

T95o45m 33J26u52r30e26č36k30a 6485852905525

3 záchody na celý vlak a cesta dlouhá 7 hodin. No lituji cestující předem.

+5/0
15.4.2014 13:14

R20o34m22a79n 95P98o25l30á41č26e63k 1160836240905

Takže tramvají až do Košic? Nevím kdo se v tom bude chtít trmácet.

Spíš základní otázka je v tom, jestli opravdu rychlost je o vozovém parku. Pokud tam mají třeba max 120 tak to stejně LEO ani RJ rychleji nedá a jak se psalo, vztah západ - východ SR není tak silný jako naše Praha - Ostrava.

+12/−1
15.4.2014 12:55

J55i91r21k46a 72D56v98o29ř73á97k 4305430113668

Maximálka Žilina - Košice se liší v jednotlivých úsecích trati. Někde je to 120, někde 100. A samozřejmě propady rychlosti někam k 90 - 70 km/h.

+3/0
15.4.2014 15:08

V62i42k82t30o41r 28N74á49r30o32ž78n64ý 3109102458

Hlavně úsek Žilina-Košice není o žádné nutné rychlosti... Dálková frekvence nic moc- ta je zde pouze v sezóně ...jinak je to spíše o nácestné frekvenci..typu vzít dělníky z Rožmberoka jedoucí do Liptovského Mikuláše atd.... Takoví cestující zde jsou , dálkoví nikoliv....

Před třemi roky jsem jel Košičanem až do Košic...jednalo se klasický pracovní den uprostřed týdne ..a na konečné v Košicích mohlo vystupovat takových 60 lidí... i když po Čechách ten vlak jel hodně dobře zaplněný.. za Žilinou to již začínala být katastrofa... .

Jak říkám...pokud by na trase Žilina-Košice měl jezdit pouze jeden rychlíkový dopravce , tak by to bez dotací fungovat mohlo. Jinak nikoliv...

0/−2
15.4.2014 15:35

V17i94k21t14o62r 29N45á33r93o44ž59n97ý 3869482328

Už neví kudy kam..

To už bych spíše pochopil , kdyby s těmito tramvajemi začal jezdit na své komerční riziko nějakou vnitrotrasu ... třeba i jako zastávkový low cost rychlík

+4/0
15.4.2014 12:24

P95e78t50r 31M20a82r61e49š 8310806

Mně to připomíná žluté jaro, kde RJ ukazoval půjčené jednotky všude možně, jenomže Leo se splet a ty jednotky si omylem koupil. :-)

Pokud bude s pěti jednotkama jezdit až do Košic, tak to znamená, že bude muset zase opustit težce vydobyté zákazníky u nás a vlastně bude jezdit všude a zárověň nikde, prostě putovní výstavka. :-)

+10/0
15.4.2014 12:13

D18a35l59i92b71o33r 35C76h50v18á97t30a96l 3931705502388

Už se těším na východňary (nic ve zlém ) a všelijké spoluobčany, jak zvláště ve čtvrtek a pátek pojedou s touto tramvají do Košic po náročném pracovním týdnu. Jejich slavení a diskuzi nebudou slyšet snad jen lidé v Premium Class. A není nad to cítit v Economy Class vůni rozlitého piva a vodky. BTW, na těch sedadlech se jim bude sice špatně ležet, ale naštěstí v uličce je místa dost. ;-D Na druhé straně, na zloděje půjde alespoň vidět. Lidé jezdící Šíravou a Excelsiorem vědí své.

+15/0
15.4.2014 11:59

R30a10d95i93m 80Š14o70l33c 1915265765134

Na podstatné části trati na slovenském území nejsou bezstykové koleje. Takže jet tramvají bude fakt úchylárna a člověk si tam bude připadat jak v lepším žabotlamu... ;-D

+11/−1
15.4.2014 11:49

M66a66r72t10i31n 10N78o24v51o85t19n98ý 3156246251954

Prahy až do Košic LEO Expresem? Ani za nic, na tak dlouhou cestu je to neuvěřitelně nepohodlný vlak.

+10/0
15.4.2014 11:38

J29a38r41o33s89l84a67v 78H79a52n86z34l63í97k 2909285643528

Tramvají do Košic, to jsou věci... Nemyslím to zle - ale nedávná cesta Praha - Pardubice s LEO Expresem mi stačila, abych si udělal obrázek o tom, jak může být jejich vlak pohodlný na delší trasy.

+8/0
15.4.2014 11:35

R58o91m30a26n 40P36o96l50á17č29e31k 1800516940935

Taky co čekat od příměstkého vlaku ;-D. Možná by ČD na zkoušku mohli poslat do Ovy Elefanta ;-D

+3/0
15.4.2014 13:05

R70a28d76i11m 79Š82o37l34c 1495205455424

Minulý grafikon jezdil Praha - Vsetín, nevím jak nyní. Ostatně nyní jezdí o víkendech Praha - Děčín a pro fajnšmekry je možnost jen elefantem Lichkov - Praha během víkendu také bez přestupu s odjezdem z Lichkova v 16:47.

0/0
15.4.2014 13:19

M10i44r98e97k 84Z44á17v33o95d41n76ý 7792497120728

Na IC Ostravan jezdí v sobotu večer a neděli ráno Elefant :o)

+1/0
15.4.2014 14:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.