Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Desetitisíce klientů prohrály. Právníci couvají z bitvy o poplatky

Ústavní soud udělal tlustou čáru za spory o vrácení bankovních poplatků. Masové dobývání zpravidla tisícikorunových částek, které klienti chtějí po bankách vrátit v hromadných žalobách, končí. Právníci vyvěsili bílý prapor - zhruba dvaceti tisícům svých klientů doporučí stažení žalob a ukončení sporů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F55r24a75n64t66i23š75e28k 97K30l69á63s68e68k 4531493367729

Nejsem sice právník, ale nechápu, co v tomto sporu o poplatcích za vedení účtu rozhoduje ústavní soud.

0/0
16.4.2014 21:28

T34o85m89á97š 92N45o56v62á84k 9409115494

Já budu spokojenej, až EU zkrouhne poplatky za platby kartou, navrhovaných 0,3% je v pořádku, momentálně vybíraných 2,5% je zlodějina daleko větší než poplatky... mimochodem, měl jsem štěstí, že mi končila fixace, tak jsem chtěl přejít k jiné bance (řešeno 6 měsíců před koncem fixace) a hned mi bylo nabídnuto zrušení měsíčního poplatku..bez soudů...

0/0
16.4.2014 9:48

D59a51n89i97e31l 91K97r69a67u59s 4701213602124

Jste hodně mimo. EU chce zkrouhnout pouze poplatek pro karetní asociace. V celkové provizi je ale započítána dále provize pro zpracovatele, banku vydávající kartu a banku, která poskytla terminál. Proto není moc velká šance ve vašem případě se dostat níž o víc než 1 p.b.

0/0
16.4.2014 14:24

P63e44t46r 21P30r30a31t46e86r 5963459745718

Svět je plný absurdit, což vyvěrá z nedostatečné vzdělanosti. Tušení o tom, že existují fixní a variabilní náklady má jen hrstka vzdělanějších. A že se tato struktura též promítá v cenotvorbě, je vyšší dívčí už skoro pro každého. Rozdělení ceny na fixní část+marže (poplatek) a variabilní část+marže (úrok) je naopak velmi proklientské a umožňuje zákazníkovi mnohem lepší porovnání, než když je cena skryta v jednom údaji. Tam je nástrojem množstevní sleva (rabat). Banka, ale i jiný výrobce jakéhokoli produktu musí pokrýt jak fixní, tak variabilní náklady a je jedno, jakým způsobem. Protipoplatkoví hlupáci tak vlastně bojovali za zneprůhlednění cen :-P

+3/0
15.4.2014 23:20

H80e15d97v50i86k67a 18L63o41j41d16o62v62á 2880514150305

Máte naprostou pravdu. Poplatek zvlášť je levnější, než skrytý poplatek v úrokové sazbě, kde lidé zaplatí více, než zmizením poplatku ušetřili. Jenže to naprosté většině lidí snad ani nelze vysvětlit. nebo si nechtějí přiznat, že se zachovali jako stádo a všichni houfně naletěli. Navíc možná díky téhle akci proti  poplatkům jsou úrokové sazby hypoték výše, než by musely být. A obecně - chtít napadnout smlouvu, kterou jsem kdysi sám podepsal - to už by se pak musel bát i každý malý podnikatel, který s někým uzavře smlouvu, že se druhá strana po letech probudí a bude chtít vrátit peníze za něco, co se jí najednou znelíbilo. To je ohrožení právního prostředí jako takového a je jen dobře, že ústavní soud rozhodl tak, jak rozhodl. To by pak všechny smlouvy světa byly k ničemu. :-/

0/0
16.4.2014 0:16

P30a94v91e46l 23N24o33v76á78k 4323758955571

Myslim, ze debata o poplatcich zuzena na pouhe argumentovanim legislativou, je mimo misu. Samotne financni aspekty veci jsou pouhou tresinkou na dortu. Jadrem cele veci je totiz diskuze o tom, kam az banky mohou zajit v netransparentnosti. A ackoliv ted bude kazdy brouk pytlik tvrdit, ze "to preci rikal", tak hlavni je, ze se cely segment pohnul spravnym smerem a banky v mnoha pripadech jak z duvodu obav o vysledek sporu, tak z duvodu marketingovych, od poplatku upustily. Argument, ze si je banky kompenzovaly jinde, muze pouzit jen ten, kdo nema o soucasnem trhu s hypotekami ani paru.

0/−1
15.4.2014 20:23

J65a41n 49M46o94h53y81l46a 6412199609431

Já o něm mám ponětí celkem dobré a stejně si stojím za tím, že dříve či později si ty poplatky banky vynahradí. Nicméně v zásadě souhlasím s tím, že postupné (byť bolestné) zvyšování transparentnosti je pozitivní směr.

0/0
15.4.2014 23:03

P26e96t88r 65P75r38a43t57e72r 5213239505548

Úroky klesají z úplně jiného důvodu.. A poplatky si banky zahrnují v úroku podle výše úvěru.. Dokonce vám někde dají vybrat, jestli chcete nižší úrok s poplatkem nebo vyšší úrok bez poplatku. Často to vychází s poplatkem líp. Ale bez poplatku je skvělý produkt pro hlupáky, víc na něm banka vydělá ;-D

+2/0
15.4.2014 23:23

J63i13r81k30a 90Z71a87c66e45k 3870435879436

Ustavni soud posledni dobou rozhoduje jaksi zvlastne.

0/−2
15.4.2014 19:15

P49a92v38e60l 28K85u43r44f17ü66r68s94t 3108243525799

zrovna v tomto případě ale rozumně.. nerad bych, aby se se mnou v budoucnu někdo soudil a chtěl zrušit smluvní podmínky, které se mnou dobrovolně v minulosti uzavřel

+5/−1
15.4.2014 19:41

O36s34k89a89r 68K66o87v51a63ř35í64k 8867633106287

Snad to tak TV Nova nenechá a bude se za bít za své ovečky !!. Investigativní novináři v čele s Ladislavem H. už se chystají do bitvy. Ale předtím se posilní chipsy z kůžiček.

+4/−2
15.4.2014 17:26

K35a24r49e33l 84N25e31č44a18s 5363149100460

Vyzrát nad bankou? I kdyby  všichni klienti spor vyhráli,banky by to škubly jinde.Už Brecht říkal,že vyloupit banku je menší zločin,než ji řídit.R^;-D

+2/0
15.4.2014 17:10

A34n38t72o58n14í72n 94S40v59o48b32o22d24a 3514973209532

Soud vyhráli a podle mne právem,ale jen nechápu lidi,že u takové banky ještě jsou. Útulek pro kočky měl transparentní účet, kde se platilo za příchozí platby, již mají účet bez tohoto poplatku u Fio. Stačí málo, stačí to spočítat těm, co to nezvládají :-), přeci nebudu místo útulku podporovat banku

+1/0
15.4.2014 16:59

J32a72n 75M28o95h98y40l45a 6752299209581

To si ta banka ale dovoluje, chtít něco za to, že něco dělá. Snad aby i pekaři zítra vyběhli s rohlíky na ulici zdarma.

+1/0
15.4.2014 23:06

A60n67t54o84n45í67n 22S60v27o69b98o11d57a 3304273249452

To děla software, lidi nejsou potřeba

0/−1
16.4.2014 1:00

M61i58r62o93s53l27a80v 54K41r25u15p52a 7954621808130

Ano software spadl z nebe a byl zadarmo. Take nezada zadnou udrzbu, a navic jede na hardware, ktere banky dostaly darem.

+1/0
16.4.2014 9:09

K70a36r49e13l 74N28e52č90a36s 5343139440530

Současné banky jsou už svojí podstatou zločinné. Dokazují to zejména od roku 2008,pane Mohylo.Banka bývala kdysi štítem solidnosti. Kdysi.:-)

0/0
17.4.2014 17:17

A31l83e86š 12Z19e68l16i19n22k49a 1804792686

Nezávislý ústavní soud ?

0/0
15.4.2014 16:16

V26l41a98d54i33m59í28r 43V36y59s44o61k87ý 8622632621875

co tak uvést ten nález, nebo vyjádření soudu? nebo to už po idnesu chci moc?

+1/0
15.4.2014 16:07

J81a47n 10B32u95b41i78k 9852251142807

Přijdu sám do banky pro peníze, aniž by mne někdo nutil podepíšu předloženou smlouvu, vyinkasuji peníze, utratím je, pár let platím vše co jsem podepsal a pak se najednou rozmyslím, že je vlastně banka vyděračka a zažaluji ji.....

Hmmm.

jen nechali vydělat právníkům......;-D

+12/0
15.4.2014 16:04

P76e65t14r 27M21o34t91y30č72k79a 2832308570829

Stovky tisíc naivů, kteří zjevně neví, co si kupují a přesto podepisují smlouvy, bylo zneužito ve hře, která měla přinést popularitu a zisky skupině právníků. Kteří samozřejmě sami nic neriskovali. Nevyšlo to. Čekal někdo mimo nich něco jiného? Že tu soudy otevřou možnost, zpochybnit zpětně jakoukoli dobrovolně uzavřenou smlouvu?

+7/0
15.4.2014 15:59

F77r14a89n40t36i11š18e88k 13L97u12f71t 5317319344876

Konec dobrej , všechno dobrý. Právníci si namastili kapsu na hlupácích co si nechali namluvit smlouva kterou podepsali neplatí R^

+13/0
15.4.2014 15:40

A80u89g81u96s89t 33F94o42r49m49á54n75e92k 6115629790746

To se dalo čekat, že se banky nevzdají okrádání lidí, zvášť, když se k tomu lidé dobrovolně ve smlouvách zavázali.

+3/−4
15.4.2014 15:37

Z23b62y74n94ě83k 77K78o80ř86í61n15e25k 9494133709952

Banky někoho nutí si půjčovat za podmínek které mají nastaveny ve smlouvě?

+4/−1
15.4.2014 15:38

J91a53r18o57s89l85a55v 41T95a11c44h31o95v17s67k59y 2912950214130

Zase jestli maji kartelovou dohodu a jinde si pujcit nelze, tak to taky neni dvakrat legalni.

0/−4
15.4.2014 15:59

P26e12t71r 89M27o10t46y83č78k17a 2122688410249

Podezření z kartelové dohody se neřeší žalobou o vrácení poplatků. To může být v prokázaném případě až následující krok. Jinde si půjčit lze. A koneckonců, není to nároková služba, nikdo neříká, že vám někdo musí půjčit.

+3/0
15.4.2014 16:02

J30a18n 65B47u93b91i32k 9482901592707

bank je docela dost. Vzhledem k tomu, že banky vydělávají na úvěrech, tak je poskytnou rády. Když ne banka A, banka B určitě

+3/0
15.4.2014 16:06

A92n52t94o12n46í91n 13S81v44o43b88o81d28a 3404893489712

Ještě je zde jeden problém a to jsou registry. Banky a další úvěrové společnosti by tam měli dávat pravdivé informace, což se často neděje. Když máte úvěr,dáváte povolení bance k nahlížení do registrů, když se soudružka v nějaké bance uklepne, jste neplatič. Osobní zkušenost, až při jednání v jedné bance nás odmítli a řekli důvod. Spořka, KB a ČSOB nás jen odmítli. Bankám sloužíne a platíme mizerné služby

0/0
15.4.2014 16:36

R61o88b98e75r89t 80P86a58c92i54n12a 7284799765211

Oni Vám to totiž říct nesmí. Takže jste měli docela kliku.

+2/0
15.4.2014 17:08

A21n28t33o57n50í80n 42S24v97o85b95o80d40a 3364463179142

A to je ten zločin, proč vás banka nemůže upozornit na problém v registru? Jen nám zvýší úrok a to jsme měli štěstí, že nechtěli okamžitě vrátit peníze, jak to má každý ve smlouvě.

0/−1
15.4.2014 17:25

P53a60v86e11l 60K94u13r70f18ü53r52s47t 3118623645659

existují celkem přísná pravidla, kdo do registru může nahlédnout a jak se s informacemi získanými z registru smí zacházet..proto tedy. Jinak Vám nikdo nebrání získat z registru výpis, na vlastní žádost.

+2/0
15.4.2014 19:14

J77a70r98o16s42l96a89v 29T73a10c88h92o10v55s32k55y 2472960744280

Zkusil jste nekdy s bankou dskutovat o smlouve ? Se mnou se o zneni smlouvy odmitali bavit, ze je to dane a nejede pres to vlak. a to jsem chtel opravit alespon pravopisne a logicke chyby.

0/0
15.4.2014 16:36

Z89b19y59n33ě30k 85K42o37ř88í76n96e32k 9414243629642

No ale nikdo vás nenutil podepsat.

+1/0
15.4.2014 17:19

A71n55t69o66n36í59n 16S19v70o62b30o96d98a 3134873459752

To je ld vás výborný, oni něco navrhnou, vy se podle toho zařídíte a máte smůlu. Oni tam jen něco málo opraví a doplní o poplatek 12 000 Kč, jenže ztráta byla vyšší,tak to musíte podepsat, moje zkušenost. Na pobočce té banky jsou již jiní lidé,to jsem zařídil

0/0
15.4.2014 17:30

R20a75d85e55k 64H62o39t96o12v65ý 7618841913665

Pojem kartelová dohoda je pro paranoidní tydýdy, aby měli na koho svést svůj neúspěch

0/0
16.4.2014 7:03

V18í47t35e29k 58V32e82č98e27r20e24k 7788169913775

Máme kapitalismus - založte si vlastní banku a provozujte to za polovinu. Kdo vám brání?

+1/−1
15.4.2014 15:38

M44a95r48e94k 54H71r23u25b90y 6177372391578

Zkuste si zjistit neco o zalozeni banky. Kapitalizmus v puvodnim slova smyslu v Evrope uz davno neni...

0/0
15.4.2014 15:40

Z49b57y85n70ě62k 87K60o76ř68í86n53e84k 9204573759412

Pokud splníte podmínky, tak si můžete založit třeba 10 bank a nikdo vám v tom bránit nebude.

0/0
15.4.2014 15:53

P84e55t47r 29M18o30t64y46č96k22a 2462338200379

Banky se zakládají docela běžně, ale nemusíte dělat ani nic tak velkého. Jsou i jiné způsoby, například kampeličky, pokud si myslíte, že to dokážete poskytovat za lepších podmínek. A pokud už budete chtít echt banku, tak můžete provozovat třeba franšízu Unicreditu.

http://www.franchiseday.cz/index.php/cs/detaily-jednotlivych-znaek-franizove-koncepty/170-znacka-7

0/0
15.4.2014 16:05

P51e94t53r 51M76o61t38y18č53k13a 2262278750199

Prosím vás, jakého okrádání, pokud neuvažujeme například špatně spočítaný úrok, nebo chybu v poplatcích, kterou lze kdykoli reklamovat?

0/0
15.4.2014 16:00

M94i20c43h23a47l 83K16o60ž89e19n49ý 4286915480722

O jakem okradani konkretne hovorite ?

+1/0
15.4.2014 16:59
Foto

D49a51v36i65d 40M44i57c41h68a79l 4231128755128

Ono by to dole zapadlo, tak zde je přesné znění platného paragrafu. Je myslím, evidentní, že na rozumové slabosti jiných zde profitují všemožné banky, úvěrové společnosti a další lichváři.....ale naše soudy to prostě neumí, nechtějí, odsoudit...

§ 218 Lichva

(1) Kdo zneužívaje něčí rozumové slabosti, tísně, nezkušenosti, lehkomyslnosti nebo něčího rozrušení, dá sobě nebo jinému poskytnout nebo slíbit plnění, jehož hodnota je k hodnotě vzájemného plnění v hrubém nepoměru, nebo kdo takovou pohledávku uplatní nebo v úmyslu uplatnit ji na sebe převede, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti.

+4/−4
15.4.2014 15:36

V43í13t89e54k 55V51e86č78e32r85e36k 7318899143435

No tak ono by to šlo aplikovat i na to, že když mám fakt hlad a nemám u sebe peníze, tak jsou povinni mě nakrmit v nejbližší restauraci zdarma, protože jsem v tísni, nezkušený a rozrušený.

+2/−1
15.4.2014 15:38
Foto

D12a57v69i89d 44M13i61c88h60a45l 4731468775748

Ne to by nešlo takto aplikovat. Ale k tomu už je zase Listina práv a svobod a ta v tomto případě úkoluje ke krmení stát.

Článek 30

(1) Občané mají právo na přiměřené hmotné zabezpečení ve stáří a při nezpůsobilosti k práci, jakož i při ztrátě živitele.

(2) Každý, kdo je v hmotné nouzi, má právo na takovou pomoc, která je nezbytná pro zajištění základních životních podmínek.

0/0
15.4.2014 15:46

J43a33n 80B39u57b56i16k 9582731452967

Stát? stát má nějaké peníze nebo potraviny? Stát je musí nejdříve někomu sebrat.

Takže:

(2)  Každý, kdo je v hmotné nouzi, má právo od ostatních občanů dostat  takovou pomoc, která je nezbytná pro zajištění jeho základních životních podmínek

Líbí?:-)

0/0
15.4.2014 16:09
Foto

D85a70v28i50d 39M18i54c52h96a65l 4311538225408

Stát jsou lidé a lidé mají peníze a potraviny. Takže ano, stát má peníze a potraviny.

+2/0
15.4.2014 16:16

P97e80t23r 38M18o81t15y18č14k88a 2612558910419

Zdůraznil bych dvě věci. 1) Slovo "přiměřené". 2) Zjistěte si, co je "hmotná nouze" a věřte mi že jednak pak pomoc skutečně dostanete, ale hlavně - tyto podmínky byste splňovat nechtěl. To už totiž nesmíte mít v podstatě vůbec nic.

To, co jste napsal o něco výše a uvedl lichvu snad nemůže brát vážně vůbec nikdo. Schválně to zkuste napasovat na jakoukoli banku a napište nám sem potom výsledek. Ale než s tím začnete, tak doporučuji prozkoumat například zákonem povolené úroky a poplatky, které vám budou účtovány pokud dlužíte, zejména ty, které vám bude účtovat sám stát a jeho instituce. Lichva je poněkud někde jinde, než si myslíte.

0/0
15.4.2014 16:11

J57a36n 53B83u33b91i58k 9422421482317

ona se hmotná nouze tak úplně nebere - "stát" přispívá nanájem, na potraviny, na nákup ledničky, na televizi, na dopravu, na oblečení......

Desetitisíce lidí je u nás živo z "hmotné nouze"

0/0
15.4.2014 16:13

P37e28t92r 80M18o21t79y67č98k59a 2742918290649

To jsou sociální dávky, které lze dostat v různých situacích, mimo jiné ano, můžete dostat i dávku na živobytí, nebo bydlení v rámci pomoci v hmotné nouzi. Ovšem tam je například i podmínka, že už například nemáte co prodat, takže nějaká ta zděděná chata, automobil a pod. vás diskvalifikuje. Musíte pracovat.a pokud už nemáte práci, tak vám rozhodně neprojde odmítání nabídek z Úřadu práce. Atd. Ostatně, tady máte popis a věřte mi - není to stav, ve kterém je člověku zrovna veselo. A za mne, pokud někdo už splňuje tyto podmínky, jsem 100% proto, aby pomoc dostal.

http://www.mpsv.cz/cs/5

+1/0
15.4.2014 16:34

V63í90t77e65k 39V87e82č26e22r94e69k 7228479293295

No šlo. Nebudu si stěžovat dopředu. Prostě si objednám jídlo, přežeru se, zaplatím, a pak zpětně budu tvrdit, že ty peníze, co jsem zaplatil, byly půjčené a byl jsem v nouzi a restaurace toho sprostě zneužila a dala mi drahé jídlo. A proto požaduji peníze zpět.

Je to identické s touto žalobou na banky.

0/0
15.4.2014 16:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.