Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodej aut v EU stoupl v prvním čtvrtletí o více než osm procent

Evropané nakupují s chutí nová auta. Prodej nových vozů v Evropské unii v letošním prvním čtvrtletí meziročně stoupl o 8,4 procenta na 3,25 milionu vozů. Oznámilo to Evropské sdružení výrobců automobilů ACEA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60a94v82e90l 64Ř12a36p86e45k 7762266499315

Radovat se z prodeje aut, pokud ostatní odvětví dál živoří, může jen člověk mdlého rozumu. Těch popelnic je dnes všude už tolik, že jakákoli další nepředstavuje vznik žádné hodnoty, spíše škody. Automobilismus je jen podpůrné odvětví, samo o sobě neprodukuje žádnou novou hodnotu, avšak výrazně spotřebovává zdroje. K prosperitě se nelze prošlapat skrze pedál plynu. Automobilismus je mohutně subvencován státem (jedna z největších podpor je podpora územní), za současné situace výroba více aut znamená o to méně výroby skutečně potřebných statků. Aut se nanajíme, ani v nich nemůžeme bydlet. K čemu tolik aut, když reálně v nich skoro není co převážet, kromě vzduchu a jednoho kašpárka s kufříčkem?

Stačí se podívat, co nadužívání socialistického systému automobilismu napáchalo v ulicích: Celá staletí jsme pracovali na tom, abychom džungli přetvořili ve svět, který pro nás bude přívětivý. Výsledkem našeho snažení je však bohužel všudypřítomný systém, který je ještě méně přívětivý než džungle.

0/0
17.4.2014 10:30

J24i96n62d33ř91i55c98h 41Š23k53o56p22e85k 4945661180145

a co bychom měli vyrábět ? Na většinu výroby věcí běžné potřeby jsme rezignovali a spoléháme na dovoz ?

0/0
17.4.2014 11:04

P67a86v51e53l 90Ř77a45p83e18k 7302916269655

Pokud budeme vše jen dovážet a zároveň marnit zdroje jalovým ježděním sem a tam, tak jednoho dne už nebudeme mít z čeho existovat. Nejsme žádné ekonomické perpetuum mobile, bohatství se vždy tvořilo tam, kde se vyrábělo. Klikáním myší, točením volantem a jalovým žvaněním obecně nic hodnotného nevzniká.

0/0
17.4.2014 14:26

V52í87ť67a 54K16r43u36t17i59š 1550974875477

A máte pocit, že v době, kdy je přebytek ZO za rok 2013 cca. 351 mld., všechno dovážíme a nic nevyrábíme?

0/0
17.4.2014 15:10

M50a35r78t78i16n 68K77a41r18á39s96e77k 9338293278498

No tak stat poskytuje kousek uzemi (cesty toho zas tolik nezabiraji), a za to kasiruje desitky miliard na danich....

(navic ty cesty by byl musely i bez masivniho automobilismu, akorat by to nebyly treba 4 prdoudovky ale 2 proudovky).

Jinak automobilusmus jako podpurne odvetvi ifnguje docela dobre - setri lidem obrovske mnozstvi casu, ktery pak muzou venovat tem "produktivnim" cinnostem...

0/0
17.4.2014 11:15

V83í35ť16a 25K56r11u68t54i40š 1870324805967

K prosperitě se dá prošlapat tím, že budu vyrábět to, co se prodá a po

čem je poptávka. Což jsou momentálně u nás mj. auta. Dnes neníproblém zahltit svět jakýmkoliv zbožím, problém je prodat jej těm, kteří na nějmají peníze. Filosofické úvahy o hodnotách, potřebnosti apod. končí právě naúrovni této filosofie. Co je třeba u nás v ČR potřebnější a hodnotnější vyrábět?Co Vám chybí z těchto „potřebných“ statků v situaci, kdy prakticky ve všem je v rozvinutých zemích nadvýroba?

0/0
17.4.2014 12:03

V18l40a52s64t52i36m19i14l 39S23v32o48b34o43d58a 7693768825244

Nakousl jste obrovský problém současné doby: Podoba poptávky je dnes silně ovlivňována státem skrze úvěry z nově vytvořených peněz. Státem, který se už ze svého základního principu fungování vždycky mýlí! Na volném trhu by žádná nová hromada peněz nevznikala, dokazují to historické studie. Auta jsou do tohoto problému zapojena značně!

0/0
17.4.2014 14:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.