- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za Komunistů bylo pivo pivem, z poctivých surovin a ne jak dnes... Samá náhražka, chmelové granule s kopřivama, slad s námelem a voda s pesticidy..
na Moravě tyhle piva lyjeme normálně do kanálu
Koukám, že na Moravě byste místo toho lití piv do kanálů, měli spíše čas věnovat vyjmenovaným slovům....
"Zejména po zásadní změně komunikace značky v roce 2010 však starý design obalů postupně přestával plnit svou funkci a nevyhovoval ani požadavkům trhu,"
- spíš to podle mne vypadá, že nevyhovoval skupině různých marketingových a PR rádobyexpertů, kterým je fuk jestli prodávají pivo nebo rakve a jejichž hlavním cílem je namastit si svoji kapsu a hlavní devizou potom umění přesvědčit o své pravdě management (složený z podobných jedinců jako jsou oni), aby uvolnil na tuto změnu pro změnu příslušný nemalý balík peněz. A tak pořád dokola.
Osobně si myslím, že síla značek jako Budvar nebo Plzeňské pivo je i v tradici a určitém konservatismu, takže proč by etiketa nemohla být stejná třeba 50 let?
I tak silné a tradiční značky jako Coca-Cola, McDonald's, Beefeater či Jameson jednou za čas provedou rebrand, tj. maličko pozmění etikety či loga. Taková je prostě obchodní politika a souvisí to prostě s tím, že je třeba občas trochu "rozvířit kalné vody". Nebo automobilky - třeba Golf už se vyrábí snad 35 let, ale každý rok přijde s nějakým tím faceliftem...
Vždyť už jen to, že se k tomu teď odhodlal Budvar, způsobilo, že se o tom píše a diskutuje. A o to právě lidem ze skupiny "různých marketingových a PR rádobyexpertů" právě jde...
Aha. Takže místo „tmavý“ tam bude napsáno „dark“. Další krok ke globalizaci, který milovníky českého piva spolehlivě odradí (ale možná nějaké mladé frikulíny přiláká).
Nesmysl. Milovník českého piva má tak jako tak Budvar zafixovaný jako tradiční českou značku, takže ji bude kupovat i nadále, jelikož jej zajímá hlavně obsah. Ale spoléhat se jen na tuto tradiční klientelu by bylo poněkud krátkozraké, nemyslíte?
V době, kdy jsou otevřené hranice a do Česka proudí milióny cizinců, by jen blázen cílil stále jen na české zákazníky. A tak bylo třeba vymyslet něco, aby se vlk nažral a koza zůstala celá - tj. aby to tradičního českého pivaře příliš neurazilo (základní logo BB se přece nezměnilo) a současně přilákalo i mladé lidi, případně cizince, nejlépe obojí. Proto ten jiný tvar etikety a přidané anglické nápisy.
Geniální ! Takže neanglicky mluvící čech už bude vybírat jen podle barvy piva proti světlu, ale co kupuje vlastně vědět nebude. Ležák ? Nebo jen řidina ? A nad tím "B:" bude jen kroutit hlavou.
Hele ! Vedle v bedně maj klasickýho kozla ! A desítku.... - to beru !
chyba v nadpisu - takže kdyžtak SLOUŽILY a navíc je Budvar národní podnik nikolí státní.
Starý jsou heščí...
Ale to já bych řekl i o jakýmkoli jiným produktu, z jednokterý branže. Jsem konzerva. Nesnáším mladý, fb, tweety, selfie, i-phony, vocapy... usmažte se v pekle a vyfoťte se u toho.
Sbírání etiket je čím dál náročnější
Každou chvíli nové etikety, každou chvíli novej pivovar a to bych to chtěl ještě ochutnávat.
Na mne by to nefunguvalo, pivo si vybírám podle chuti a ne podle obalu, ale jestli to na někoho působí, pak přeji pivovaru vyšší tržby.