Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaků mezi Prahou a Ostravou ubude. RegioJet a ČD ruší některé spoje

Souboj tří dopravců na trati mezi Prahou a Ostravou přinesl sice cestujícím více spojů, nižší ceny a lepší kvalitu, od června však i horší příležitosti k cestování mimo špičku. Končí například legendární expres Ostravan Českých drah, jeden pár vlaků ruší i RegioJet. Leo Express chce poslední vlak z Prahy vypravovat dřív.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63a42r57t16i56n 20M23u70r39c32i21n91a 5678426406475

Treba sa podakovat vsetkym predchadzajucim vladam, ktore v tichosti tolerovali cenovu vojnu, co viedol manazment CD so sukromnymi dopravcami (na utraty danovych poplatnikov).

0/0
22.4.2014 10:29

R70a85d92o95v70a59n 52D80l36u51g31o41s16z 3736971218276

Rušení vlaků je začarovaný kruh. Před cca 10 lety začaly první přesouvání spojů a jejich omezování a vynechání některých zastávek (suchdol nad odrou), kde doposud spoje zastavovaly. Tím mnoho lidi donutili k přemístění se k individuální dopravě, čímž opět poklesl počet cestujích, mající za vliv opět restrikce ve výpravě vlaků. Opět další lidé začali přecházet na individuální dopravu a tak stále dokola a dokola.

Chválím rozumný krok LE, který bude na důležitém dopravním uzlu Suchdol nad Odrou zastavovat. Cestování z novojičínského regionu směrem na Prahu bylo dost složité s xy přestupy a prodlouženou dobou cestování.

0/0
19.4.2014 12:15
Foto

A84l32a94n 54Ř69e52p55k53a 4495826

V Suchdole vzhledem k jeho významu stojí stále dost vlaků, přeci nemůžou čekat, že tam bude něco stát každou půl nebo hodinu :D Nikdo je nenutil bydlet mimo velké město :P

+1/0
20.4.2014 8:00

Z41b48y97n75ě80k 70J43e63h36l68i74č57k14a 8894758799151

proč ten pán na fotce kouří na peronu? není to přestupek?

+2/0
18.4.2014 23:25

T87o81m63á64š 34Z98a74h82á20l44k92a 7100432477520

Uf, ještě že ten Moravan pojede do Pardubic. Vloni mi to v sobotu přišlo fakt divný, z Prahy v 19:48 a pak až narvaný R Šírava ve 22:26. Lidi jsou asi masochisti a rádi čekají na nádraží dvě hodiny.

0/0
18.4.2014 20:16
Foto

J30i76ř20í 41I37n74c50z70é71d20y 2714525521379

Jsem zvedav az se bude chtit soukromym vlakem svest takove to zdrave jadro fanousku fotbalu poslnenych alkoholem, ktere dosud disciplinovane jezdilo rychlikem CD, ale zadny jim nepojede. ;-D

+1/0
18.4.2014 18:45

J27a15n 77S89ů46r66a 4715843273172

Uz se stalo před pár týdny pri výpravě inženýrů ze Sparty za docenty z Baníku :-)

0/0
18.4.2014 19:00

R48a33d92e69k 35N50e62u91m30a31n36n 5372782448525

fanoušci Baníku jsou jako inteligentnější?

0/0
18.4.2014 20:43

J40a46n 20S91ů54r62a 4565323543922

Debil jako debil:-)

+2/0
19.4.2014 1:25

P39e24t20r 95M80a80r45e58š 8130916

Obávám se, že stejný počet cestujících, co opustili dopravci, zase zmizí v dalších "špičkových" vlacích a bude to ještě horší. Co bych jel tam, když se už nedostanu zpátky? Beru gumokol.

+4/0
18.4.2014 15:35

O14t80t80o 45P31o56s78p32í30š10i89l 4354435477158

Je to tak... Bohužel. A celkem mě fascinuje, kolik lidí tento stav ještě podporuje. Jako kdyby snad smyslem přepravy bylo kafe a noviny zdarma, přičemž tento bonus snad ani jinde než v open access dostat nejde... (Tento standard by přitom klidně mohl být požadován v rámci dopravy organizované a řádně soutěžené...)

+4/0
18.4.2014 16:18

P29e60t92r 72N53e91c10h47a76n95i35c52k94ý 7493506908780

Co je horší, lidi zmizí i z přípojů těchto vlaků a ty se mohou začít škrtat a zas to jde dál....

+1/0
19.4.2014 8:26

R75a51d47o58v65a74n 69D96l82u33g11o54s13z 3146791728896

Je to tak, prvotní neuvážené kroky vyhnaly občany z vlakové dopravy na individuální, tím zmenšili počet cestujích na lokálních tratích, tím byly vyškrknuty některé zastavky vlaků, tím opět ubylo cestujích na hlavním koridoru atd. atd.

Dojíždět do práce 20 km vzdálene (vlakem) 2 hodiny je úžasný zážitek.

0/0
19.4.2014 12:18

M60a29r51t84i58n 98K13a42r14á48s95e14k 9828823788198

No porad tech spoju je vic nez v nedavne dobe kdy jeydily jen CD...

0/0
19.4.2014 19:44

D20a58v91i98d 56A62x85m33a75n69n 5682972926723

Hlavně Jančura zapomněl dodat, že pěkně podražil... Kdyby raději omezil ty nesmyslné zastávky všude...

+3/−1
18.4.2014 14:49

O91t55t79o 14P87o31s48p92í26š51i43l 4254615357738

Ano, nejlepší by bylo nestavět nikde... A to včetně první a poslední stanice.;-D

+6/−1
18.4.2014 14:55

M91i10r50o32s44l91a54v 87Z72i43k97m42u28n19d 7889403154493

Zajímavé je, že ČD nezruší Pendolina do Františkových Lázní, kde by na trasu Praha - Plzeň postačovaly dva vozy a na trasu z Plzně do Františkových Lázní jeden, ale jede jich tam sedm ... ohendá byla z důvodu nehodové události nahrazena souprava Pendolina z Františkových Lázní do Plzně nahrazena soupravu 814 a kapacitně stačila ...

+2/−3
18.4.2014 14:45

O40t56t49o 34P77o94s57p69í27š42i49l 4644405117608

Jen jestli ono to není tím, že na Františkovy Lázně jsou vlaky v objednávce státu. Přičemž stát dnes neurčuje, co a jak má jezdit, ale je mu to určeno (s výjimkou časových poloh - do toho jediného ještě MD mluví). A kde jinde si nechat zaplatit drahou soupravu?? Úsměvné také je, jak ČD své aktivity vykazují. Pak se třeba dočteme, že rychlíková linka Praha -Písek - Budějovice stojí víc než to pendolino, což je samozřejmě nesmysl.:-)

+1/0
18.4.2014 14:53

M59i82r69o27s75l57a80v 46Z67i16k70m89u87n30d 7839373204383

Právě že nejsou, z úsporných důvodů se zrušila objednávka na ranní vlaky cca 4.00 z Prahy směr Plzeň Cheb, resp. "poslední" vlak z Chebu cca 20.30 ...

Poslat Pendolino do Chebu je "politická" záležitost, z hlediska frekvence postačuje dvouhodinový takt rychlíků ... Hlavně se "využije" na několika kilometrech naklápění, které ušetří několik desítek vteřin ...

Důkazem organizačního chaosu je nepovinné místenkování v úseku Plzeň - Františkovy Lázně ve dvojce, ale v prázdné jedničce místenka být musí ... přitom jednička a dvojka se už neliší ani barvou sedaček ...

Kdyby se Pendolina převedla do kategorie "dobrovolného" mistenkování, tak by se okamžitě zaplnila. Stejně tak jako se "mávnutím kouzelného proutku" zaplnila před mnohými lety ECčka poté, co se zrušil nesmyslný příplatek 60 Kč (předtím Kčs) ...

+3/−2
18.4.2014 15:30

J75i31r77k33a 67D31v55o73ř74á74k 4215470173138

Však těm EC také katastroficky poklesla kvalita. Kdo mohl, koupil si auto a "kvalitu drah" má pevně zafixovanou.

+1/−1
18.4.2014 16:03

T95o81m 68J35u28r22e38č91k58a 6195812275175

Pane Zikmund, nebojte - všichni víme jak vám ty povinné místenky v Pendolinu jakožto bývalému štiplístkovi leží v žaludku, protože nemůžete jet jen tak na režijku, ale musíte si k tomu ještě zaplatit místenku... už jste s tím docela trapný, jak v diskuzích zde, tak například na K-R apod. Rv

+4/0
18.4.2014 17:33

T14o68m49á43š 15Z39a36h64á78l81k35a 7240472717110

Nedávno jsem koukal na Pendolino na Smíchově a moc lidí tam nejelo, v jedničce asi dva. Jel bych jedničkou taky, ale nechce se mi řešit tu místenku. Asi napíšu na ČD, většinou to zabírá.

0/0
18.4.2014 20:19
Foto

A82l16a35n 30Ř97e66p92k16a 4615576

Povinné místenky jsou právě to, co dělají z pindi lepší vlak, bo jinak by tam bylo precpano každou s prominutím sockou, co jinak jede rychlíkem... A v té první třídě má sc přece určitý servis a občerstvení v ceně

+1/0
19.4.2014 4:56

T18o96m98á83š 71Z68a50h50á24l50k15a 7350402167170

Cestující s IN100 je socka? Jak jsem psal, celkem dva lidi, směr Plzeň, je u Vás přecpáno, nebo chybný marketing ČD?

0/0
19.4.2014 5:32
Foto

A80l48a27n 98Ř42e20p80k50a 4375186

Socka není, ale snad si umí koupit místenku. Bez ní v normálním vlaku taky nemusí sedět vůbec :)

0/0
19.4.2014 19:17

T52o83m61á28š 49Z21a61h86á84l95k41a 7360792177230

Ale jo, jednička je plná jen ráno do Prahy a odpoledne zpět. Teď jsme tam v EC jeli tři, tak že by ta místenka byla fakt nutná. Jinak místo za místenku bych to radši utratil v bistrovoze.

0/0
19.4.2014 19:30

R83a73d33o30v95a56n 74D28l22u27g28o75s16z 3296461368566

A co teprve socky jedoucí v osobácích ;-D;-D;-D ty socko..

0/0
19.4.2014 12:21
Foto

A71l74a29n 83Ř88e31p73k39a 4525476

Povinné místenky jednoznačně zachovat, rj i leo je mají taky, problém je u sc jejich někdy vyšší cena a složitý systém cen. Prostě u sc zvolit jednotnou cenu- třeba 35 a je to

0/0
19.4.2014 4:53

J55i19r75k53a 67D19v85o57ř46á57k 4295410603768

Nevím proč si myslíte, že by couravý rychlík, tedy spíš regionální spěšňák na Budějovice měl byýt kdovíjak levný, když mu trvá celé věky než se do těch Budějek dohrabe, takže mzdy personálu i časové opotřebení propaluje mnohem hůř než expres, co má průměrnou dost nad 100 km/h. To se pak počítají náklady na osobokilometr docela jináč

+3/0
18.4.2014 15:45

O65t49t10o 31P45o55s67p47í69š83i63l 4154875387948

Ještě se tedy podívejte na tu průměrnou rychlost v trase Praha - Cheb, než začnete tvrdit cosi o 100 km/h...

+1/0
18.4.2014 16:20

2515584908523

mě zase vadí řvoucí haranti ve vlaku. mám jim příště zalepit hubu?

+5/−2
18.4.2014 14:27

2195294188453

hmm, to byla reakce

0/0
18.4.2014 14:28

M73a59r65t30i70n 10N78o37v40o23t51n28ý 3496306511924

Můžete to zkusit hrdino, ale mám obavu, že do další stanice budete muset dojít pěšky.

+2/−1
18.4.2014 15:05

D96a78n 17M49a91c89h61o31l56d62a 8937972374872

luxus no, takze konkurence nam prinesla pekne negativum, ze se vsichni bijou jak psi coz ma za nasledek nizsi cenu jizdenek, ale vsichni jezdi jen v atraktivni casy, kdy to jezdi co pul hodiny a v nejhorsi dobu nejede nic. Proste komercni vyuziti, ale uz ne veřejne. No asi se neni co divit, komerce tak funguje

+5/−4
18.4.2014 14:16

K51r57y56š13t36o71f 78L34a95n47í90k 1569320915455

jaka komerce? podle vas je ekonomicke vypravovat vlak pro 10 lidi?

+1/−2
18.4.2014 15:24

J20i54r31k17a 97D54v39o21ř68á53k 4825960433728

O 10 lidech tu nikde není řeč.

0/0
18.4.2014 15:47

O18t15t79o 98P52o70s92p70í45š93i79l 4244715827688

Roky se na různých konferencích hovoří o liberalizaci tržního prostředí na železnici. Mluví se o tom, jak konkurence přináší jen samá pozitiva... A výsledek, jak ho pojali "odborníci" z Banánové republiky Česko? Přes den se melou 4 vlaky za hodinu mezi sebou, na dotacích za žákovské jízdné se utrácí víc peněz než kdysi za přímé dotace a ranní a večerní spoje jdou do kytek, protože si v tržním prostředí na sebe nevydělají... To je panečku antikoncepce. A další výběrka pro jistotu stát v čele s dalším "takyodborníkem" na dopravu hodí rovnou do koše... Vždyť jo - z relace Praha - Ostrava bude výkladní skříň open access trhu a na zbytku budou ČD vozit lidi šrotem do doby, než se ta "drahá" veřejná doprava sama nezlikviduje... *blijící smajlík*

+8/−5
18.4.2014 14:08

J58i44r66k69a 84D45v17o72ř90á39k 4435210463878

Skutečnost je trochu jiná než tu popisujete.

+4/0
18.4.2014 14:18

O59t52t73o 44P61o87s41p20í56š79i30l 4524495187378

Tak schválně - jak onu skutečnost popíšete Vy. Máte prostor... (mohl jste to napsat rovnou)

0/0
18.4.2014 14:30

J36i82r81k56a 51D19v18o26ř37á58k 4365100423878

Předně - nemelou se tam mezi sebou žádné 4 vlaky za hodinu ale 4 vlaky za dvouhodinu. Dál, v ČR jezdí asi 150 nových vlaků (a ještě rekonstrukce) a zdaleka ne jen na Ostravu, tam by se ani fyzicky nevešly. Na celou ČR a všechny vrstvy železniční dopravy je to zatím hrozně málo, ale žádný "zbytek šrot" to není. Na Brno jezdí také dobré vlaky a do konce roku tam pojedou railjety - to poslední dva šéfové ČD ani ministři nestihli zarazit. Na mnoho dalších míst jezdí i vozy co nestojí za moc (šrotiště by bylo vysvobozením) i ty co jsou v pohodě. S žákovskou slevou máte úplnou pravdu. Výběrka - (taky)odborníci na výběrka z MD je museli hodit do koše, protože zřejmě zjistili, že jsou postavená úplně mimo realitu - "každý" si může přepočítat, kolik by stálo na vše doopravdy požadovat fungl nové vlaky a integrace postavená na jakési dobrovolnosti a vyjednávacími schopnostmi mezi dopravci bez zákonného rámce byla mimo taky. O večerní spoje se začaly ČD tahat s ministerstvem už před delší dobu, že ony si je dobrovolně jako ztrátové už pro příště vydržovat nebudou. Uvidíme, ja MD zareaguje na toto.

+2/0
18.4.2014 14:56

O69t18t59o 55P82o85s50p16í78š20i93l 4364475867868

Ty vlaky ale jezdí velkou část společně s linkou Praha - ČT - Brno, toliko k těm 4 vlakům za hodinu. Měl jsem tu čest čekaje asi čtvrt hodiny na odjezd rychlíku do Liberce v Pardubicích vidět odjezd 3 vlaků do Prahy (pro cca 20 lidí dohromady), z nichž dva byly z Ostravy. (Jeden z těch vlaků byl opožděn, dlužno dodat.)

Sto padesát vlaků tady nových není. Leda vozů a to nikoliv nových, ale "zánovních" (jinými slovy - to, co jinde už vyřazují, my považujeme za zázrak moderní techniky). Vozů opravdu nových pár také jezdí, ale je jich zoufale málo. A dále už se celkem shodujeme...

+1/0
18.4.2014 16:15

D49a42n 95M98a45c64h55o60l64d93a 8777512364462

tak ted jsem nepochopil co chcete, bud pojedete krasnym vlakem ale jen nekdy, nekdy proste nijak, nebo budete jezdit horsim vlakem a vetsinou nekam dojedete. Na nic mezi tim to nevypada. Nevim z ceho hanite CD

0/0
18.4.2014 14:18

O85t34t86o 98P31o86s70p70í95š65i32l 4854305147718

Ono existuje řešení, jak zvýšit kvalitu pomocí konkurence, ale nerezignovat na princip veřejné dopravy (což bývala služba veřejnosti). To řešení jsou výběrová řízení na konkrétní organizované dopravní výkony podle potřeb veřejnosti. Open access je jen bulík na nose této společnosti, že se máme vlastně líp než kdysi...;-)

+3/0
18.4.2014 14:29

D61a24n 70M30a39c86h25o39l11d96a 8337232574942

presne tak, vetsinou je nam nabulikovano neco co je ve skutecnosti horsi funkcne, jen to proste lip vypada a je to cool. Je to snad ve vsech odvetvich :)

+2/0
18.4.2014 14:41
Foto

J61a14n 43K23o68v91a84ř17í37k 4255109252788

Se nedivim. Co taky v Ostravě. Máme krásné vesnice i kolem Prahy.

+1/−8
18.4.2014 13:55

J45i39r75k58a 43D51v87o12ř78á16k 4305960583698

Ostravská aglomerace má skoro tolik obyvatel co Praha (bez aglomerace).

+4/−2
18.4.2014 14:22

D93a84n12i97e72l 22R74e44i61c87h72e60l 8219869543

To rozhodně ne-e:-)

0/−2
18.4.2014 15:00

J86i55r29k23a 18D79v10o35ř48á88k 4715680913818

Možná byste se divil, ale v soupisu co vylezl z nějakého orgánu EU vylezla ostravská aglomerace jako milionová. Zřejmě proto, že ten kraj je prostě dostatečně dopravně integrovaný. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno, co proti tomu můžete dělat.

+3/0
18.4.2014 15:53

D96a23n25i19e32l 89R31e35i27c36h12e13l 8119779863

Aha, jsem z MS kraje, tohle je pro mě nová informace. Kdybyste na ten odkaz narazil, hoďte mi ho na FB případně. Jinak s tou dopravní propojeností máte pravdu, ta je skutečně špičková, i když si to mnoho lidí neuvědomuje.

0/0
18.4.2014 16:24

M84a81r40t11i56n 90K60a10r83á50s89e93k 9598633188118

Tj, ale praha ma realne tak 2 miliony obyvatel.....obrovske mnozstvi lidi totiz bydli v praze i kdyz oficialne maji bydliste jinde....

0/0
19.4.2014 19:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.