Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaků mezi Prahou a Ostravou ubude. RegioJet a ČD ruší některé spoje

Souboj tří dopravců na trati mezi Prahou a Ostravou přinesl sice cestujícím více spojů, nižší ceny a lepší kvalitu, od června však i horší příležitosti k cestování mimo špičku. Končí například legendární expres Ostravan Českých drah, jeden pár vlaků ruší i RegioJet. Leo Express chce poslední vlak z Prahy vypravovat dřív.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53a18r26t34i60n 51M56u18r52c61i89n70a 5508806826935

Treba sa podakovat vsetkym predchadzajucim vladam, ktore v tichosti tolerovali cenovu vojnu, co viedol manazment CD so sukromnymi dopravcami (na utraty danovych poplatnikov).

0/0
22.4.2014 10:29

R97a46d85o24v72a93n 97D50l45u53g48o43s16z 3556821428516

Rušení vlaků je začarovaný kruh. Před cca 10 lety začaly první přesouvání spojů a jejich omezování a vynechání některých zastávek (suchdol nad odrou), kde doposud spoje zastavovaly. Tím mnoho lidi donutili k přemístění se k individuální dopravě, čímž opět poklesl počet cestujích, mající za vliv opět restrikce ve výpravě vlaků. Opět další lidé začali přecházet na individuální dopravu a tak stále dokola a dokola.

Chválím rozumný krok LE, který bude na důležitém dopravním uzlu Suchdol nad Odrou zastavovat. Cestování z novojičínského regionu směrem na Prahu bylo dost složité s xy přestupy a prodlouženou dobou cestování.

0/0
19.4.2014 12:15
Foto

A54l80a79n 15Ř96e97p81k37a 4345876

V Suchdole vzhledem k jeho významu stojí stále dost vlaků, přeci nemůžou čekat, že tam bude něco stát každou půl nebo hodinu :D Nikdo je nenutil bydlet mimo velké město :P

+1/0
20.4.2014 8:00

Z56b69y96n71ě25k 34J85e84h25l27i11č52k35a 8654108799721

proč ten pán na fotce kouří na peronu? není to přestupek?

+2/0
18.4.2014 23:25

T92o59m97á84š 75Z18a77h68á47l16k86a 7870252557110

Uf, ještě že ten Moravan pojede do Pardubic. Vloni mi to v sobotu přišlo fakt divný, z Prahy v 19:48 a pak až narvaný R Šírava ve 22:26. Lidi jsou asi masochisti a rádi čekají na nádraží dvě hodiny.

0/0
18.4.2014 20:16
Foto

J28i28ř21í 86I41n87c70z26é13d94y 2784885961469

Jsem zvedav az se bude chtit soukromym vlakem svest takove to zdrave jadro fanousku fotbalu poslnenych alkoholem, ktere dosud disciplinovane jezdilo rychlikem CD, ale zadny jim nepojede. ;-D

+1/0
18.4.2014 18:45

J51a59n 17S97ů26r26a 4625423603322

Uz se stalo před pár týdny pri výpravě inženýrů ze Sparty za docenty z Baníku :-)

0/0
18.4.2014 19:00

R61a92d47e73k 56N40e31u25m86a75n10n 5312232548165

fanoušci Baníku jsou jako inteligentnější?

0/0
18.4.2014 20:43

J31a98n 39S36ů68r29a 4635673733802

Debil jako debil:-)

+2/0
19.4.2014 1:25

P57e45t97r 58M70a94r56e32š 8900556

Obávám se, že stejný počet cestujících, co opustili dopravci, zase zmizí v dalších "špičkových" vlacích a bude to ještě horší. Co bych jel tam, když se už nedostanu zpátky? Beru gumokol.

+4/0
18.4.2014 15:35

O23t31t74o 20P44o47s14p91í13š47i97l 4364685267178

Je to tak... Bohužel. A celkem mě fascinuje, kolik lidí tento stav ještě podporuje. Jako kdyby snad smyslem přepravy bylo kafe a noviny zdarma, přičemž tento bonus snad ani jinde než v open access dostat nejde... (Tento standard by přitom klidně mohl být požadován v rámci dopravy organizované a řádně soutěžené...)

+4/0
18.4.2014 16:18

P31e32t79r 56N68e92c39h58a38n45i53c53k94ý 7213716688870

Co je horší, lidi zmizí i z přípojů těchto vlaků a ty se mohou začít škrtat a zas to jde dál....

+1/0
19.4.2014 8:26

R24a62d19o34v49a28n 73D73l14u47g56o93s24z 3286921458876

Je to tak, prvotní neuvážené kroky vyhnaly občany z vlakové dopravy na individuální, tím zmenšili počet cestujích na lokálních tratích, tím byly vyškrknuty některé zastavky vlaků, tím opět ubylo cestujích na hlavním koridoru atd. atd.

Dojíždět do práce 20 km vzdálene (vlakem) 2 hodiny je úžasný zážitek.

0/0
19.4.2014 12:18

M24a77r48t25i85n 74K64a75r28á52s17e45k 9948963228758

No porad tech spoju je vic nez v nedavne dobe kdy jeydily jen CD...

0/0
19.4.2014 19:44

D57a69v98i97d 18A68x82m44a78n12n 5262472676123

Hlavně Jančura zapomněl dodat, že pěkně podražil... Kdyby raději omezil ty nesmyslné zastávky všude...

+3/−1
18.4.2014 14:49

O58t26t17o 25P69o64s31p67í45š45i12l 4254425207538

Ano, nejlepší by bylo nestavět nikde... A to včetně první a poslední stanice.;-D

+6/−1
18.4.2014 14:55

M59i47r17o77s49l92a74v 13Z49i45k34m57u75n56d 7159813684953

Zajímavé je, že ČD nezruší Pendolina do Františkových Lázní, kde by na trasu Praha - Plzeň postačovaly dva vozy a na trasu z Plzně do Františkových Lázní jeden, ale jede jich tam sedm ... ohendá byla z důvodu nehodové události nahrazena souprava Pendolina z Františkových Lázní do Plzně nahrazena soupravu 814 a kapacitně stačila ...

+2/−3
18.4.2014 14:45

O25t82t92o 29P17o87s36p94í89š82i22l 4664785457168

Jen jestli ono to není tím, že na Františkovy Lázně jsou vlaky v objednávce státu. Přičemž stát dnes neurčuje, co a jak má jezdit, ale je mu to určeno (s výjimkou časových poloh - do toho jediného ještě MD mluví). A kde jinde si nechat zaplatit drahou soupravu?? Úsměvné také je, jak ČD své aktivity vykazují. Pak se třeba dočteme, že rychlíková linka Praha -Písek - Budějovice stojí víc než to pendolino, což je samozřejmě nesmysl.:-)

+1/0
18.4.2014 14:53

M43i51r69o15s34l95a18v 74Z82i37k97m92u42n10d 7629543244823

Právě že nejsou, z úsporných důvodů se zrušila objednávka na ranní vlaky cca 4.00 z Prahy směr Plzeň Cheb, resp. "poslední" vlak z Chebu cca 20.30 ...

Poslat Pendolino do Chebu je "politická" záležitost, z hlediska frekvence postačuje dvouhodinový takt rychlíků ... Hlavně se "využije" na několika kilometrech naklápění, které ušetří několik desítek vteřin ...

Důkazem organizačního chaosu je nepovinné místenkování v úseku Plzeň - Františkovy Lázně ve dvojce, ale v prázdné jedničce místenka být musí ... přitom jednička a dvojka se už neliší ani barvou sedaček ...

Kdyby se Pendolina převedla do kategorie "dobrovolného" mistenkování, tak by se okamžitě zaplnila. Stejně tak jako se "mávnutím kouzelného proutku" zaplnila před mnohými lety ECčka poté, co se zrušil nesmyslný příplatek 60 Kč (předtím Kčs) ...

+3/−2
18.4.2014 15:30

J35i69r93k60a 40D74v44o80ř30á36k 4115760193748

Však těm EC také katastroficky poklesla kvalita. Kdo mohl, koupil si auto a "kvalitu drah" má pevně zafixovanou.

+1/−1
18.4.2014 16:03

T85o59m 61J48u23r17e42č82k36a 6415712815415

Pane Zikmund, nebojte - všichni víme jak vám ty povinné místenky v Pendolinu jakožto bývalému štiplístkovi leží v žaludku, protože nemůžete jet jen tak na režijku, ale musíte si k tomu ještě zaplatit místenku... už jste s tím docela trapný, jak v diskuzích zde, tak například na K-R apod. Rv

+4/0
18.4.2014 17:33

T81o72m15á27š 32Z17a81h48á24l41k17a 7490522427620

Nedávno jsem koukal na Pendolino na Smíchově a moc lidí tam nejelo, v jedničce asi dva. Jel bych jedničkou taky, ale nechce se mi řešit tu místenku. Asi napíšu na ČD, většinou to zabírá.

0/0
18.4.2014 20:19
Foto

A88l57a43n 74Ř79e12p10k73a 4755816

Povinné místenky jsou právě to, co dělají z pindi lepší vlak, bo jinak by tam bylo precpano každou s prominutím sockou, co jinak jede rychlíkem... A v té první třídě má sc přece určitý servis a občerstvení v ceně

+1/0
19.4.2014 4:56

T98o23m21á34š 81Z31a35h28á20l34k70a 7680362827220

Cestující s IN100 je socka? Jak jsem psal, celkem dva lidi, směr Plzeň, je u Vás přecpáno, nebo chybný marketing ČD?

0/0
19.4.2014 5:32
Foto

A50l90a31n 55Ř48e55p16k56a 4805216

Socka není, ale snad si umí koupit místenku. Bez ní v normálním vlaku taky nemusí sedět vůbec :)

0/0
19.4.2014 19:17

T60o69m87á44š 33Z25a16h39á65l13k93a 7810462817780

Ale jo, jednička je plná jen ráno do Prahy a odpoledne zpět. Teď jsme tam v EC jeli tři, tak že by ta místenka byla fakt nutná. Jinak místo za místenku bych to radši utratil v bistrovoze.

0/0
19.4.2014 19:30

R98a92d65o40v23a35n 10D90l29u96g97o77s93z 3566691748396

A co teprve socky jedoucí v osobácích ;-D;-D;-D ty socko..

0/0
19.4.2014 12:21
Foto

A94l79a29n 80Ř79e50p69k60a 4785676

Povinné místenky jednoznačně zachovat, rj i leo je mají taky, problém je u sc jejich někdy vyšší cena a složitý systém cen. Prostě u sc zvolit jednotnou cenu- třeba 35 a je to

0/0
19.4.2014 4:53

J40i31r42k74a 17D18v44o59ř25á65k 4185660983768

Nevím proč si myslíte, že by couravý rychlík, tedy spíš regionální spěšňák na Budějovice měl byýt kdovíjak levný, když mu trvá celé věky než se do těch Budějek dohrabe, takže mzdy personálu i časové opotřebení propaluje mnohem hůř než expres, co má průměrnou dost nad 100 km/h. To se pak počítají náklady na osobokilometr docela jináč

+3/0
18.4.2014 15:45

O50t93t59o 85P65o43s10p10í33š98i26l 4924435697128

Ještě se tedy podívejte na tu průměrnou rychlost v trase Praha - Cheb, než začnete tvrdit cosi o 100 km/h...

+1/0
18.4.2014 16:20

2525804258803

mě zase vadí řvoucí haranti ve vlaku. mám jim příště zalepit hubu?

+5/−2
18.4.2014 14:27

2225154538433

hmm, to byla reakce

0/0
18.4.2014 14:28

M15a68r53t53i10n 40N96o43v58o24t73n73ý 3566756781394

Můžete to zkusit hrdino, ale mám obavu, že do další stanice budete muset dojít pěšky.

+2/−1
18.4.2014 15:05

D25a67n 44M27a34c77h93o18l10d13a 8557282864512

luxus no, takze konkurence nam prinesla pekne negativum, ze se vsichni bijou jak psi coz ma za nasledek nizsi cenu jizdenek, ale vsichni jezdi jen v atraktivni casy, kdy to jezdi co pul hodiny a v nejhorsi dobu nejede nic. Proste komercni vyuziti, ale uz ne veřejne. No asi se neni co divit, komerce tak funguje

+5/−4
18.4.2014 14:16

K59r22y43š45t58o87f 41L60a14n65í20k 1289520515975

jaka komerce? podle vas je ekonomicke vypravovat vlak pro 10 lidi?

+1/−2
18.4.2014 15:24

J42i84r50k91a 82D45v50o80ř79á97k 4585570453618

O 10 lidech tu nikde není řeč.

0/0
18.4.2014 15:47

O44t93t97o 97P64o48s75p82í35š43i97l 4254295727108

Roky se na různých konferencích hovoří o liberalizaci tržního prostředí na železnici. Mluví se o tom, jak konkurence přináší jen samá pozitiva... A výsledek, jak ho pojali "odborníci" z Banánové republiky Česko? Přes den se melou 4 vlaky za hodinu mezi sebou, na dotacích za žákovské jízdné se utrácí víc peněz než kdysi za přímé dotace a ranní a večerní spoje jdou do kytek, protože si v tržním prostředí na sebe nevydělají... To je panečku antikoncepce. A další výběrka pro jistotu stát v čele s dalším "takyodborníkem" na dopravu hodí rovnou do koše... Vždyť jo - z relace Praha - Ostrava bude výkladní skříň open access trhu a na zbytku budou ČD vozit lidi šrotem do doby, než se ta "drahá" veřejná doprava sama nezlikviduje... *blijící smajlík*

+8/−5
18.4.2014 14:08

J65i44r31k20a 61D89v63o31ř48á89k 4295220633578

Skutečnost je trochu jiná než tu popisujete.

+4/0
18.4.2014 14:18

O77t84t68o 16P46o93s97p85í78š73i35l 4474675337808

Tak schválně - jak onu skutečnost popíšete Vy. Máte prostor... (mohl jste to napsat rovnou)

0/0
18.4.2014 14:30

J78i61r42k52a 34D24v77o78ř10á61k 4535930423808

Předně - nemelou se tam mezi sebou žádné 4 vlaky za hodinu ale 4 vlaky za dvouhodinu. Dál, v ČR jezdí asi 150 nových vlaků (a ještě rekonstrukce) a zdaleka ne jen na Ostravu, tam by se ani fyzicky nevešly. Na celou ČR a všechny vrstvy železniční dopravy je to zatím hrozně málo, ale žádný "zbytek šrot" to není. Na Brno jezdí také dobré vlaky a do konce roku tam pojedou railjety - to poslední dva šéfové ČD ani ministři nestihli zarazit. Na mnoho dalších míst jezdí i vozy co nestojí za moc (šrotiště by bylo vysvobozením) i ty co jsou v pohodě. S žákovskou slevou máte úplnou pravdu. Výběrka - (taky)odborníci na výběrka z MD je museli hodit do koše, protože zřejmě zjistili, že jsou postavená úplně mimo realitu - "každý" si může přepočítat, kolik by stálo na vše doopravdy požadovat fungl nové vlaky a integrace postavená na jakési dobrovolnosti a vyjednávacími schopnostmi mezi dopravci bez zákonného rámce byla mimo taky. O večerní spoje se začaly ČD tahat s ministerstvem už před delší dobu, že ony si je dobrovolně jako ztrátové už pro příště vydržovat nebudou. Uvidíme, ja MD zareaguje na toto.

+2/0
18.4.2014 14:56

O91t10t38o 60P25o45s52p33í23š98i82l 4404875507718

Ty vlaky ale jezdí velkou část společně s linkou Praha - ČT - Brno, toliko k těm 4 vlakům za hodinu. Měl jsem tu čest čekaje asi čtvrt hodiny na odjezd rychlíku do Liberce v Pardubicích vidět odjezd 3 vlaků do Prahy (pro cca 20 lidí dohromady), z nichž dva byly z Ostravy. (Jeden z těch vlaků byl opožděn, dlužno dodat.)

Sto padesát vlaků tady nových není. Leda vozů a to nikoliv nových, ale "zánovních" (jinými slovy - to, co jinde už vyřazují, my považujeme za zázrak moderní techniky). Vozů opravdu nových pár také jezdí, ale je jich zoufale málo. A dále už se celkem shodujeme...

+1/0
18.4.2014 16:15

D75a10n 78M62a20c12h20o26l64d20a 8217432554592

tak ted jsem nepochopil co chcete, bud pojedete krasnym vlakem ale jen nekdy, nekdy proste nijak, nebo budete jezdit horsim vlakem a vetsinou nekam dojedete. Na nic mezi tim to nevypada. Nevim z ceho hanite CD

0/0
18.4.2014 14:18

O48t42t68o 93P36o37s16p33í61š73i40l 4314785817838

Ono existuje řešení, jak zvýšit kvalitu pomocí konkurence, ale nerezignovat na princip veřejné dopravy (což bývala služba veřejnosti). To řešení jsou výběrová řízení na konkrétní organizované dopravní výkony podle potřeb veřejnosti. Open access je jen bulík na nose této společnosti, že se máme vlastně líp než kdysi...;-)

+3/0
18.4.2014 14:29

D72a49n 13M11a95c72h29o45l24d19a 8587972654172

presne tak, vetsinou je nam nabulikovano neco co je ve skutecnosti horsi funkcne, jen to proste lip vypada a je to cool. Je to snad ve vsech odvetvich :)

+2/0
18.4.2014 14:41
Foto

J76a39n 49K26o35v46a45ř79í31k 4195119762338

Se nedivim. Co taky v Ostravě. Máme krásné vesnice i kolem Prahy.

+1/−8
18.4.2014 13:55

J39i49r68k73a 76D12v15o15ř32á59k 4185120553658

Ostravská aglomerace má skoro tolik obyvatel co Praha (bez aglomerace).

+4/−2
18.4.2014 14:22

D14a82n91i83e26l 80R93e15i92c17h21e52l 8689179573

To rozhodně ne-e:-)

0/−2
18.4.2014 15:00

J22i90r33k64a 11D14v84o34ř48á14k 4895620973418

Možná byste se divil, ale v soupisu co vylezl z nějakého orgánu EU vylezla ostravská aglomerace jako milionová. Zřejmě proto, že ten kraj je prostě dostatečně dopravně integrovaný. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno, co proti tomu můžete dělat.

+3/0
18.4.2014 15:53

D49a39n59i89e87l 75R49e48i53c14h57e42l 8459239763

Aha, jsem z MS kraje, tohle je pro mě nová informace. Kdybyste na ten odkaz narazil, hoďte mi ho na FB případně. Jinak s tou dopravní propojeností máte pravdu, ta je skutečně špičková, i když si to mnoho lidí neuvědomuje.

0/0
18.4.2014 16:24

M19a64r75t83i57n 77K30a61r76á32s29e35k 9968933668568

Tj, ale praha ma realne tak 2 miliony obyvatel.....obrovske mnozstvi lidi totiz bydli v praze i kdyz oficialne maji bydliste jinde....

0/0
19.4.2014 19:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.