Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaků mezi Prahou a Ostravou ubude. RegioJet a ČD ruší některé spoje

Souboj tří dopravců na trati mezi Prahou a Ostravou přinesl sice cestujícím více spojů, nižší ceny a lepší kvalitu, od června však i horší příležitosti k cestování mimo špičku. Končí například legendární expres Ostravan Českých drah, jeden pár vlaků ruší i RegioJet. Leo Express chce poslední vlak z Prahy vypravovat dřív.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18a46r30t41i42n 76M26u65r68c81i32n30a 5408596586535

Treba sa podakovat vsetkym predchadzajucim vladam, ktore v tichosti tolerovali cenovu vojnu, co viedol manazment CD so sukromnymi dopravcami (na utraty danovych poplatnikov).

0/0
22.4.2014 10:29

R88a87d66o66v16a28n 87D23l36u66g30o38s22z 3526181988266

Rušení vlaků je začarovaný kruh. Před cca 10 lety začaly první přesouvání spojů a jejich omezování a vynechání některých zastávek (suchdol nad odrou), kde doposud spoje zastavovaly. Tím mnoho lidi donutili k přemístění se k individuální dopravě, čímž opět poklesl počet cestujích, mající za vliv opět restrikce ve výpravě vlaků. Opět další lidé začali přecházet na individuální dopravu a tak stále dokola a dokola.

Chválím rozumný krok LE, který bude na důležitém dopravním uzlu Suchdol nad Odrou zastavovat. Cestování z novojičínského regionu směrem na Prahu bylo dost složité s xy přestupy a prodlouženou dobou cestování.

0/0
19.4.2014 12:15

A35l46a27n 98Ř63e49p82k92a 4155236

V Suchdole vzhledem k jeho významu stojí stále dost vlaků, přeci nemůžou čekat, že tam bude něco stát každou půl nebo hodinu :D Nikdo je nenutil bydlet mimo velké město :P

+1/0
20.4.2014 8:00

Z79b17y27n63ě10k 23J72e89h55l24i63č17k88a 8574168159741

proč ten pán na fotce kouří na peronu? není to přestupek?

+2/0
18.4.2014 23:25

T56o87m53á26š 72Z33a13h15á23l40k54a 7340472827720

Uf, ještě že ten Moravan pojede do Pardubic. Vloni mi to v sobotu přišlo fakt divný, z Prahy v 19:48 a pak až narvaný R Šírava ve 22:26. Lidi jsou asi masochisti a rádi čekají na nádraží dvě hodiny.

0/0
18.4.2014 20:16
Foto

J11i15ř18í 16I18n12c29z24é48d62y 2624835611279

Jsem zvedav az se bude chtit soukromym vlakem svest takove to zdrave jadro fanousku fotbalu poslnenych alkoholem, ktere dosud disciplinovane jezdilo rychlikem CD, ale zadny jim nepojede. ;-D

+1/0
18.4.2014 18:45

J56a68n 91S58ů73r36a 4155603953162

Uz se stalo před pár týdny pri výpravě inženýrů ze Sparty za docenty z Baníku :-)

0/0
18.4.2014 19:00

R83a23d58e86k 81N28e64u17m40a89n16n 5832492108955

fanoušci Baníku jsou jako inteligentnější?

0/0
18.4.2014 20:43

J72a36n 72S15ů63r19a 4485503863652

Debil jako debil:-)

+2/0
19.4.2014 1:25

P70e62t75r 72M56a67r49e19š 8110316

Obávám se, že stejný počet cestujících, co opustili dopravci, zase zmizí v dalších "špičkových" vlacích a bude to ještě horší. Co bych jel tam, když se už nedostanu zpátky? Beru gumokol.

+4/0
18.4.2014 15:35

O93t53t42o 42P29o96s54p53í71š21i72l 4294905617118

Je to tak... Bohužel. A celkem mě fascinuje, kolik lidí tento stav ještě podporuje. Jako kdyby snad smyslem přepravy bylo kafe a noviny zdarma, přičemž tento bonus snad ani jinde než v open access dostat nejde... (Tento standard by přitom klidně mohl být požadován v rámci dopravy organizované a řádně soutěžené...)

+4/0
18.4.2014 16:18

P98e42t55r 42N95e45c71h70a30n20i65c87k44ý 7833326658730

Co je horší, lidi zmizí i z přípojů těchto vlaků a ty se mohou začít škrtat a zas to jde dál....

+1/0
19.4.2014 8:26

R47a78d11o28v93a40n 84D65l64u94g78o75s91z 3516701238706

Je to tak, prvotní neuvážené kroky vyhnaly občany z vlakové dopravy na individuální, tím zmenšili počet cestujích na lokálních tratích, tím byly vyškrknuty některé zastavky vlaků, tím opět ubylo cestujích na hlavním koridoru atd. atd.

Dojíždět do práce 20 km vzdálene (vlakem) 2 hodiny je úžasný zážitek.

0/0
19.4.2014 12:18

M57a35r93t76i14n 85K32a82r21á31s63e19k 9208693498548

No porad tech spoju je vic nez v nedavne dobe kdy jeydily jen CD...

0/0
19.4.2014 19:44

D97a81v22i60d 81A15x11m69a75n41n 5492922946373

Hlavně Jančura zapomněl dodat, že pěkně podražil... Kdyby raději omezil ty nesmyslné zastávky všude...

+3/−1
18.4.2014 14:49

O68t93t74o 72P35o95s70p96í42š91i78l 4454815187318

Ano, nejlepší by bylo nestavět nikde... A to včetně první a poslední stanice.;-D

+6/−1
18.4.2014 14:55

M56i53r35o39s30l93a68v 58Z62i88k52m33u34n10d 7729453384863

Zajímavé je, že ČD nezruší Pendolina do Františkových Lázní, kde by na trasu Praha - Plzeň postačovaly dva vozy a na trasu z Plzně do Františkových Lázní jeden, ale jede jich tam sedm ... ohendá byla z důvodu nehodové události nahrazena souprava Pendolina z Františkových Lázní do Plzně nahrazena soupravu 814 a kapacitně stačila ...

+2/−3
18.4.2014 14:45

O82t62t69o 44P46o43s52p82í11š48i29l 4804465327928

Jen jestli ono to není tím, že na Františkovy Lázně jsou vlaky v objednávce státu. Přičemž stát dnes neurčuje, co a jak má jezdit, ale je mu to určeno (s výjimkou časových poloh - do toho jediného ještě MD mluví). A kde jinde si nechat zaplatit drahou soupravu?? Úsměvné také je, jak ČD své aktivity vykazují. Pak se třeba dočteme, že rychlíková linka Praha -Písek - Budějovice stojí víc než to pendolino, což je samozřejmě nesmysl.:-)

+1/0
18.4.2014 14:53

M48i29r87o24s63l73a43v 98Z44i21k83m82u71n46d 7959693554493

Právě že nejsou, z úsporných důvodů se zrušila objednávka na ranní vlaky cca 4.00 z Prahy směr Plzeň Cheb, resp. "poslední" vlak z Chebu cca 20.30 ...

Poslat Pendolino do Chebu je "politická" záležitost, z hlediska frekvence postačuje dvouhodinový takt rychlíků ... Hlavně se "využije" na několika kilometrech naklápění, které ušetří několik desítek vteřin ...

Důkazem organizačního chaosu je nepovinné místenkování v úseku Plzeň - Františkovy Lázně ve dvojce, ale v prázdné jedničce místenka být musí ... přitom jednička a dvojka se už neliší ani barvou sedaček ...

Kdyby se Pendolina převedla do kategorie "dobrovolného" mistenkování, tak by se okamžitě zaplnila. Stejně tak jako se "mávnutím kouzelného proutku" zaplnila před mnohými lety ECčka poté, co se zrušil nesmyslný příplatek 60 Kč (předtím Kčs) ...

+3/−2
18.4.2014 15:30

J57i97r55k60a 22D16v91o85ř46á91k 4305380813518

Však těm EC také katastroficky poklesla kvalita. Kdo mohl, koupil si auto a "kvalitu drah" má pevně zafixovanou.

+1/−1
18.4.2014 16:03

T29o40m 84J80u83r31e74č23k49a 6625342325625

Pane Zikmund, nebojte - všichni víme jak vám ty povinné místenky v Pendolinu jakožto bývalému štiplístkovi leží v žaludku, protože nemůžete jet jen tak na režijku, ale musíte si k tomu ještě zaplatit místenku... už jste s tím docela trapný, jak v diskuzích zde, tak například na K-R apod. Rv

+4/0
18.4.2014 17:33

T59o79m46á14š 78Z72a40h87á33l46k86a 7160802327760

Nedávno jsem koukal na Pendolino na Smíchově a moc lidí tam nejelo, v jedničce asi dva. Jel bych jedničkou taky, ale nechce se mi řešit tu místenku. Asi napíšu na ČD, většinou to zabírá.

0/0
18.4.2014 20:19

A37l50a78n 16Ř39e41p62k41a 4605256

Povinné místenky jsou právě to, co dělají z pindi lepší vlak, bo jinak by tam bylo precpano každou s prominutím sockou, co jinak jede rychlíkem... A v té první třídě má sc přece určitý servis a občerstvení v ceně

+1/0
19.4.2014 4:56

T84o34m74á44š 58Z91a36h88á53l41k15a 7100872507650

Cestující s IN100 je socka? Jak jsem psal, celkem dva lidi, směr Plzeň, je u Vás přecpáno, nebo chybný marketing ČD?

0/0
19.4.2014 5:32

A50l63a95n 92Ř97e73p13k98a 4965856

Socka není, ale snad si umí koupit místenku. Bez ní v normálním vlaku taky nemusí sedět vůbec :)

0/0
19.4.2014 19:17

T97o83m28á92š 31Z95a48h84á87l92k48a 7650522737540

Ale jo, jednička je plná jen ráno do Prahy a odpoledne zpět. Teď jsme tam v EC jeli tři, tak že by ta místenka byla fakt nutná. Jinak místo za místenku bych to radši utratil v bistrovoze.

0/0
19.4.2014 19:30

R59a27d36o89v71a37n 62D37l49u87g76o66s48z 3626511808356

A co teprve socky jedoucí v osobácích ;-D;-D;-D ty socko..

0/0
19.4.2014 12:21

A76l58a60n 18Ř18e94p32k44a 4665246

Povinné místenky jednoznačně zachovat, rj i leo je mají taky, problém je u sc jejich někdy vyšší cena a složitý systém cen. Prostě u sc zvolit jednotnou cenu- třeba 35 a je to

0/0
19.4.2014 4:53

J10i56r27k84a 20D31v48o47ř56á75k 4185350583448

Nevím proč si myslíte, že by couravý rychlík, tedy spíš regionální spěšňák na Budějovice měl byýt kdovíjak levný, když mu trvá celé věky než se do těch Budějek dohrabe, takže mzdy personálu i časové opotřebení propaluje mnohem hůř než expres, co má průměrnou dost nad 100 km/h. To se pak počítají náklady na osobokilometr docela jináč

+3/0
18.4.2014 15:45

O55t77t15o 53P39o10s31p46í22š22i87l 4934225457518

Ještě se tedy podívejte na tu průměrnou rychlost v trase Praha - Cheb, než začnete tvrdit cosi o 100 km/h...

+1/0
18.4.2014 16:20

2315144548153

mě zase vadí řvoucí haranti ve vlaku. mám jim příště zalepit hubu?

+5/−2
18.4.2014 14:27

2225624798323

hmm, to byla reakce

0/0
18.4.2014 14:28

M12a65r44t98i24n 94N14o27v51o10t25n61ý 3406896771154

Můžete to zkusit hrdino, ale mám obavu, že do další stanice budete muset dojít pěšky.

+2/−1
18.4.2014 15:05

D65a91n 62M44a14c96h26o18l12d95a 8347712624302

luxus no, takze konkurence nam prinesla pekne negativum, ze se vsichni bijou jak psi coz ma za nasledek nizsi cenu jizdenek, ale vsichni jezdi jen v atraktivni casy, kdy to jezdi co pul hodiny a v nejhorsi dobu nejede nic. Proste komercni vyuziti, ale uz ne veřejne. No asi se neni co divit, komerce tak funguje

+5/−4
18.4.2014 14:16

K45r81y75š54t12o86f 93L10a16n51í17k 1949450935965

jaka komerce? podle vas je ekonomicke vypravovat vlak pro 10 lidi?

+1/−2
18.4.2014 15:24

J83i20r41k35a 49D48v29o98ř44á27k 4155490363968

O 10 lidech tu nikde není řeč.

0/0
18.4.2014 15:47

O28t69t42o 63P31o63s43p84í84š86i90l 4214645847218

Roky se na různých konferencích hovoří o liberalizaci tržního prostředí na železnici. Mluví se o tom, jak konkurence přináší jen samá pozitiva... A výsledek, jak ho pojali "odborníci" z Banánové republiky Česko? Přes den se melou 4 vlaky za hodinu mezi sebou, na dotacích za žákovské jízdné se utrácí víc peněz než kdysi za přímé dotace a ranní a večerní spoje jdou do kytek, protože si v tržním prostředí na sebe nevydělají... To je panečku antikoncepce. A další výběrka pro jistotu stát v čele s dalším "takyodborníkem" na dopravu hodí rovnou do koše... Vždyť jo - z relace Praha - Ostrava bude výkladní skříň open access trhu a na zbytku budou ČD vozit lidi šrotem do doby, než se ta "drahá" veřejná doprava sama nezlikviduje... *blijící smajlík*

+8/−5
18.4.2014 14:08

J37i19r60k31a 21D27v84o92ř45á22k 4805260823408

Skutečnost je trochu jiná než tu popisujete.

+4/0
18.4.2014 14:18

O36t96t46o 66P13o87s80p73í40š24i40l 4624975357538

Tak schválně - jak onu skutečnost popíšete Vy. Máte prostor... (mohl jste to napsat rovnou)

0/0
18.4.2014 14:30

J44i37r82k44a 87D17v18o53ř27á24k 4785420753968

Předně - nemelou se tam mezi sebou žádné 4 vlaky za hodinu ale 4 vlaky za dvouhodinu. Dál, v ČR jezdí asi 150 nových vlaků (a ještě rekonstrukce) a zdaleka ne jen na Ostravu, tam by se ani fyzicky nevešly. Na celou ČR a všechny vrstvy železniční dopravy je to zatím hrozně málo, ale žádný "zbytek šrot" to není. Na Brno jezdí také dobré vlaky a do konce roku tam pojedou railjety - to poslední dva šéfové ČD ani ministři nestihli zarazit. Na mnoho dalších míst jezdí i vozy co nestojí za moc (šrotiště by bylo vysvobozením) i ty co jsou v pohodě. S žákovskou slevou máte úplnou pravdu. Výběrka - (taky)odborníci na výběrka z MD je museli hodit do koše, protože zřejmě zjistili, že jsou postavená úplně mimo realitu - "každý" si může přepočítat, kolik by stálo na vše doopravdy požadovat fungl nové vlaky a integrace postavená na jakési dobrovolnosti a vyjednávacími schopnostmi mezi dopravci bez zákonného rámce byla mimo taky. O večerní spoje se začaly ČD tahat s ministerstvem už před delší dobu, že ony si je dobrovolně jako ztrátové už pro příště vydržovat nebudou. Uvidíme, ja MD zareaguje na toto.

+2/0
18.4.2014 14:56

O50t49t47o 60P54o57s88p53í53š61i96l 4394625777468

Ty vlaky ale jezdí velkou část společně s linkou Praha - ČT - Brno, toliko k těm 4 vlakům za hodinu. Měl jsem tu čest čekaje asi čtvrt hodiny na odjezd rychlíku do Liberce v Pardubicích vidět odjezd 3 vlaků do Prahy (pro cca 20 lidí dohromady), z nichž dva byly z Ostravy. (Jeden z těch vlaků byl opožděn, dlužno dodat.)

Sto padesát vlaků tady nových není. Leda vozů a to nikoliv nových, ale "zánovních" (jinými slovy - to, co jinde už vyřazují, my považujeme za zázrak moderní techniky). Vozů opravdu nových pár také jezdí, ale je jich zoufale málo. A dále už se celkem shodujeme...

+1/0
18.4.2014 16:15

D90a57n 29M59a48c11h83o97l81d93a 8327282534292

tak ted jsem nepochopil co chcete, bud pojedete krasnym vlakem ale jen nekdy, nekdy proste nijak, nebo budete jezdit horsim vlakem a vetsinou nekam dojedete. Na nic mezi tim to nevypada. Nevim z ceho hanite CD

0/0
18.4.2014 14:18

O52t34t54o 14P76o89s73p91í12š53i76l 4634895837318

Ono existuje řešení, jak zvýšit kvalitu pomocí konkurence, ale nerezignovat na princip veřejné dopravy (což bývala služba veřejnosti). To řešení jsou výběrová řízení na konkrétní organizované dopravní výkony podle potřeb veřejnosti. Open access je jen bulík na nose této společnosti, že se máme vlastně líp než kdysi...;-)

+3/0
18.4.2014 14:29

D46a57n 54M40a17c35h65o59l81d36a 8947652514652

presne tak, vetsinou je nam nabulikovano neco co je ve skutecnosti horsi funkcne, jen to proste lip vypada a je to cool. Je to snad ve vsech odvetvich :)

+2/0
18.4.2014 14:41
Foto

J65a31n 39K45o34v11a37ř51í34k 4845879712988

Se nedivim. Co taky v Ostravě. Máme krásné vesnice i kolem Prahy.

+1/−8
18.4.2014 13:55

J55i74r82k84a 20D10v76o44ř45á77k 4865460923858

Ostravská aglomerace má skoro tolik obyvatel co Praha (bez aglomerace).

+4/−2
18.4.2014 14:22

D73a72n76i81e33l 32R36e46i31c46h28e65l 8829929943

To rozhodně ne-e:-)

0/−2
18.4.2014 15:00

J33i68r52k44a 36D20v83o98ř51á83k 4655740303298

Možná byste se divil, ale v soupisu co vylezl z nějakého orgánu EU vylezla ostravská aglomerace jako milionová. Zřejmě proto, že ten kraj je prostě dostatečně dopravně integrovaný. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno, co proti tomu můžete dělat.

+3/0
18.4.2014 15:53

D52a51n98i40e24l 62R78e56i13c64h49e71l 8199529453

Aha, jsem z MS kraje, tohle je pro mě nová informace. Kdybyste na ten odkaz narazil, hoďte mi ho na FB případně. Jinak s tou dopravní propojeností máte pravdu, ta je skutečně špičková, i když si to mnoho lidí neuvědomuje.

0/0
18.4.2014 16:24

M65a54r27t82i48n 22K18a44r11á66s74e89k 9728353968678

Tj, ale praha ma realne tak 2 miliony obyvatel.....obrovske mnozstvi lidi totiz bydli v praze i kdyz oficialne maji bydliste jinde....

0/0
19.4.2014 19:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.