Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlakem po Česku dvoustovkou? Ještě dlouho utopie

Rychlosti 200 kilometrů v hodině se cestující na tuzemské železnici hned tak nedočkají. Náklady na přestavbu vhodných koridorových úseků, kterými je dnes možné jezdit stošedesátikilometrovu rychlostí, jsou neúměrné relativně nízkým přínosům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D42a24v18i63d 65K68n53a93p 9449911487218

Kvůli například stavbě Úvaly jezdí vlaky déle, ale například pendolino ještě před snížením rychlosti kvůli výluce (někdy v roce 2013) zvládlo trasu Praha-Pardubice za 48 min (EC za 55 min)-> osobně jsem tím jel, což odpovídá průměrné rychlosti 130 km za hodinu, nyní jezdí za 54 minut. Po dostavění koridoru a to v úseku Praha-Úvaly (120->160 km/h)---probíhá (2016), Choceň-Ústí (80->120 km/h)---probíhá částečně (2016, zbytek ?), uzel Česká Třebová (60->80-100? km/h)---budoucnost (?) a možná ještě rekonstrukce Brněnského uzlu (30-50->60-100 km/h)---budoucnost  (?) by mohl jezdit Eurocity okolo každé celé hodiny a Brně být před půlou (asi celkově 2h 25min).

0/0
25.4.2014 20:12

V58o47j26t54ě48c35h 90H84u81b53k36a 6898205848848

jen k tý francii.. taky to není žádná sláva. TGV jede z Rennes do Quimper 2:18 a obyč vlak i s přestupem 2:30 ..

0/−2
22.4.2014 23:13

T52o14m11á73š 19M40o18r79a53v36č61í11k 3707876633115

To bude tím, že tam žádná vysokorychlostní trať není. Momentálně končí v Le-Mans a buduje se směrem k Rennes.

+3/0
23.4.2014 2:52

P35e15t28r 48S36k25o28k32a25n 3389679663599

Myslim ze neni problem 160km/h ale zastavky v kazde riti typu Kolin/Pardubice/Ceska Trebova. Kdyby jezdil ten vlak pouze Praha-Brno tak by urcite tu cestu bez tech zastavek zkratil vyrazneji (ale nevim jaka je maximalka prujezdova pres ty stanice)

+1/0
22.4.2014 21:55

J69i80r72k54a 83D67v51o40ř89á73k 4115270393468

Ani ne. Každá ta zastávka znamená celkem zdržení tak 4-5 minut a EC staví jen 2x až 3x.

0/0
23.4.2014 11:05

D11a22v72i89d 24Š93a89f35r64á14n66e45k 5257884827503

Jsem trochu zklamaný, že se tady nenadává na Brusel? Francie ryhchlost přes 300km/h, zrovna jako SRN, Španělsko nebo třeba Itálie. I Rakousko jezdí dvoustovkou.

Proč je u nás všechno na následující mapce tak trapně šedé?

http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:High_Speed_Railroad_Map_of_Europe_2013.svg

Proč jsme jim to zase nenandali?

+3/0
22.4.2014 18:12

L93u11k49á22š 92N65o80v37á26k 4146946592943

přesně tak..Španělsko krize jako prase, ale do infrastruktury se cpou peníze (a hlavně chytře získávají ty evropský) ,protože to je sázka na budoucnost. Češi a němci na našem území to před 150lety věděli a i proto jsme dalších 75let byli na ekonomické špičce Evropy. Dnes nejsme postavit ani silniční obchvat vesnice a rekonstruujeme železnice na parametry zastaralé již v době plánování..

0/0
23.4.2014 10:30

J53i46r19k84a 80D31v12o64ř77á52k 4655780553188

Co má znamenat to "nenandali"? EU si přálo po celé Evropě vysokorychlostní koridory ale ČR (a další země) si vyjednala, že 160 km/h stačí...

0/−1
23.4.2014 11:08

J49i26r32k36a 50D17v33o16ř25á88k 4345180553918

Ještě k té mapce. Je trochu neúplná, např. v Polsku by bohly také být nějaké ty zelené tečky: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:High_speed_Railway_in_Poland.jpg

http://www.uic.org/IMG/pdf/20131101_high_speed_lines_in_the_world.pdf

0/−2
23.4.2014 11:12

J61i97r88k93a 75D68v88o23ř97á16k 4135120293918

Opravdu mě nenapadá s čím mínusáři nesouhlasí. S oficiálními materiály Mezinárodní železniční unie? ;-D

0/0
25.4.2014 9:42

O46l71d68ř37i85c34h 28J75a86n72e33č53e17k 8299406923951

To se tady zase mele pátý přes devátý... trať mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi vůbec nepatří do současné sítě koridorů (ani neleží na trase mezi Prahou a Brnem), výraznou rekonstrukcí v posledních desetiletích předpokládám neprošla - ano udělat ze zastaralé jednokolejky moderní dvoukolejnou trať pro minimálně 160 km/h by nebylo levné. A asi by nebyl velký rozdíl, jestli by se stavělo na 160 nebo 230 - zrušit přejezdy a vyměnit zabezpeční by se muselo tak jako tak.

Druhá věc je to navýšení rychlosti ze 160 na 200 km/h. 4,5 minuty - fajn, nic moc, ale... nějak mi v článku chybí údaj o tom, o kolik kilometrů se vlastně jedná (prostým výpočtem mi vychází, že o 60) - a hlavně kolik by TOHLE stálo. Na koridoru by úrovňové přejezdy už stejně žádné být neměly...

Navíc by v úvahu přicházela asi i velká část trati mezi Brnem a Břeclaví - tam se o tom mluví již delší dobu. A s railjety budou mít ČD už docela dost techniky, kterou by mohly využít - právě mezi Prahou a Břeclaví. Takže podle mě by to smysl mělo.

Mimochodem - na těch potenciálních 4,5 minutách je krásně vidět, jak velký smysl by asi mělo úsekové zvyšování maximální rychlosti na dálnicích. Ale o to přeci nejde - tady jde o ego řidičů, že...

+5/0
22.4.2014 11:03

J55i23r55k71a 25D54v75o84ř78á48k 4595130333298

Ten váš odhad 60 km celkem sedí. Pokud se pamatuju, mluvilo se o 2 nebo 3 třicetikilometrových úsecích ohraničených místy, kde se ta rychlost zvýšit nedá bez bourání mnoha obývaných domů. Čili prostě nedá. Na 230 km/h rovnou zapomeňte, to by bylo na 30km úseku zcela nepraktické. Žádný dopravce by to nemohl nebo nechtěl využít. Na 200 km/h v ŘD ovšem techniky je v ČR na nejrychlejší expresy relativně dost už dnes, pokud by se ale neposílala na příliš daleké jízdy za hranice (Hamburk). Totiž 20 lokomotiv, nějakých 90 vagónů (některé ale lůžkové nebo jídelní), a pak sedmičku Pendolin.

0/0
22.4.2014 13:19

O47l15d14ř24i78c26h 64J79a68n66e43č31e12k 8319526253811

Děkuji za upřesnění.

Tak mi ještě snad vysvětlete, jaký je rozdíl mezi 200 a 230? Legislativní technický...??

20 lokomotiv + 7 pendolin je to teď, k tomu přijde 7 railjetů (které by právě i těch 230km/h mohly využít). a pokud vím, má Leoš své tramvaje schválené na 190??

Technika by zkrátka byla. A pokud se pošle 'daleko za hranice', lze očekávat, že opačným směrem přijede něco srovnatelného??

0/0
22.4.2014 17:17

J92i67r23k17a 55D15v45o73ř56á24k 4605110543788

Kolem 200 km/h se právě láme konvenční rychlost a vysoká rychlost. hrnice se časem mírně mění. Zmíněné vagóny od Siemense co ČD používá jsou na konvenční rychlost ale 200 km/h. Teď se ale při novém schvalování 200 km/h u vozidel už považuje za vysokou rychlost, ale jsou prý tlaky aby se to zas vrátilo. Každý kus zvýšení rychlostni má své normy a je technicky náročnější je splnit. Vycházejí mj. jak z bezpečnosti tak z technických požadavků např. na namáhání kolejnic. Např. lokomotiva do 230 km/h může mít hmotnost na nápravu 22,5 t, do 250 už jen 18 t. Ucelená jednotka (jako pendolino nebo ICE) může mít do 200 km/h hm. na nápravu 20 t, do 250 km/h 18 t. Pro maximální rychlost se vždycky testují reálné fyzikální síly, kterými vlak opotřebovává kolejnice a ty nesmí být překročeny. Takže to vypadá, že se stávajícím podvozkem škodovácká 109/380 s odřenýma užima složila zkoušky na 200 km/h, ale o 230 km/h už by kvůli přílišnému vlivu na kolejnice už neměla čanci )a ani to nikdo od ní nikdy nepožadoval). Do 200 km/h není vyžadovaná tlakotěsnost vlaku (i když je to nad 160 km/h už dost nepříjemné), nad 200 km/h už vždy. Také jde o kvalitu materiálů, množství bezpečnostních prvků, délku servisních intervalů atd.

0/0
23.4.2014 13:07

J25i82r49k13a 16D12v25o25ř23á78k 4895420853148

Pendolino je prý vyrobené tak, že je schvalitelné na 230 km/h, ale zatím se dělaly zkoušky jen na 200 km/h a na to má také papíry, jiné zatím opravdu nebyly potřeba.

LE jsou schválené na 160 km/h a šly by pravděpodobně schválit i na 190 km/h (rozhodně ne na vysokorychlostních 200), ale až po nějaké rekonstrukci - minimálně zřejmě jiná převodovka a jiné vypružení.

ČD posílá "daleko za německé hranice" své vozy proto, aby tam vydělaly peníze, které nejsou úplně kompenzované tím, že něco cizího zas jezdí po našem území. Nikdo je k tomu nenutí ale pravděpodobně to bude chtít dělat pořád. Těch vagónů na 200 by ale mělo zas o něco přibýt, takže ty co tam teď jezdí by mohly víc jezdit po ČR. Do toho neočítám railjety s lokomotivami Taurus, které budou jezdit z Prahy přes Brno a Vídeň do Grazu. No a škodovácké 380 budou jezdit primárně z Prahy přes Brno a Bratislavu do Budapešti, ale zbyde i na jiné tratě.

0/0
23.4.2014 13:18

I80v32a73n 63H36o33l77a20s 5647167398597

> . A asi by nebyl velký rozdíl, jestli by se stavělo na 160 nebo 230 - zrušit přejezdy

Právěže ne - na tratích se 160 km mohou úrovňové přejezdy (samozřejmě se závorami) být.

0/0
22.4.2014 16:39

M97i78r15o69s50l29a67v 22Z63i16k28m80u48n18d 7799763524983

Jak dlouho bude tomu RailJetu trvat než se na rychlost 200 km/h rozjede a kde bude muset začít brzdit ... kolik kilometrů pojede těch 200 proti třeba 160 ...

Ani v Německu se na trati Frankfurt am Main - Köln s rychlostí 300 km/h na většině trati těch 300 nejede. Zpravidla pouze "nezastávkové" ICE, u těch zastávkových se rychlost ustálí na 280 km/h, i když má strojvedoucí navoleno 300. Těch 300 se jede leda tak na spádech ... Ona vlaková dynamika je něco jiného než automobil, který dosáhne rychlosti 100 km/h za 6 vteřin a může jet rychlostí 230 km/h, akorát to nedovoluje zákon o provozu na pozemních komunikacích ... a totéž platí o dlouhé brzdné dráze vlaku, násobně delší než činí brzdná dráha silničního vozidla ... a řidič kamionu, jemuž zůstal konec soupravy čumět do průjezdného průřezu na přejezdu se diví, jaký že to je strojvedoucí blbec, který nedokáže z rychlosti 50 km/h zastavit na 50 metrech ...

0/0
22.4.2014 18:06

O37l64d72ř59i68c74h 90J86a47n28e55č46e72k 8839956753521

hrubý výpočet: railjet z 0 na 230 za něco přes 2 minuty a ujede při tom něco přes 5km. takže 30km úsek s rychlostí 230 už smysl má.

a z 0 na 180 to je jen cca. 2,5km.

není vlak jako vlak - railjet má dynamiku velmi slušnou. stejně jako nemůžete na dálnici srovnávat autobus a osobní auto se 100kW motorem.

+2/0
23.4.2014 7:58

L27u46k18á19š 49N23o28v91á27k 4266546812863

R^

0/0
23.4.2014 10:36

T24e97o43d22o16r 11N93ě35m28e45c 9930590417

Ono je totiž daleko efektivnější zvyšovat nízké rychlosti na vyšší, než ty již vysoké na ještě vyšší. Na 50 km dlouhém úseku, kde je dnes rychlost 160 km/h se při zvýšení na 200 km/h uspoří cca 4 min. Ale jezdí-li se tam dnes 80 km/h a zvýší se to na 120 km/h, pak se uspoří 13 min! K tomu si připočtěte vysoké náklady za elektřinu při vysokých rychlostech a není co řešit.

Takže primárně by to chtělo pořešit ty úseky, kde se dnes jezdí pomalu, např. Ústí n. O. - Choceň, Veselí n. L. - Č. Budějovice nebo průjezdy železničními uzly (Č. Třebová).

+2/0
22.4.2014 10:20

S29t92a18n68i55s96l52a42v 37M59e16l90i28c25h58a40r 8755575736412

Tady přece vůbec nejde o jízdu mezi zastávkami Praha, Brno. Tyhle rychlosti se vyplatí až s napojením na mezinárodní trasy, ke kterému potom nemusí vůbec dojít.

0/−5
22.4.2014 6:07

T65o40m40á48š 39M71o88r73a57v90č27í71k 3257896803975

O trasu Praha-Brno jde primárně, vnitrostátní přeprava hraje a bude hrát prim.

+4/0
22.4.2014 6:48

A97n18t57o98n83i44n 81N70e83m16e25c 7828783751870

Praha i Brno jsou davno napojeny na mezinarodni doprav, Brno napojil cisar Franz Josef. Od jeho doby se ovsem mnoho neuzmenilo, i ta rychlost vlaku je podobny, neni se co divit, kdyz koleje pochazi z Rak.-Uherska.

Mezinarodni vlaky ovsem radeji z Berlina jedou pres Nemecko do Vidne, asi maji duvody. Alespon jsme izolovani.

0/0
22.4.2014 9:48

P69e45t84r 98N63o62v76o29t25n35y 3629672789672

Ano, za Rakouska-Uherska jezdil vlak z Prahy do Brna za 2:40 ;-D

+1/0
22.4.2014 11:00

O87l29d12ř35i76c42h 76J49a26n42e80č94e58k 8769556653731

Slovenská strela jezdila v roce 1937 Praha-Brno za 2:49 - dnes je to 2:40...

0/0
22.4.2014 11:07

P90e77t25r 39N11o79v14o81t43n45y 3419372829582

Nikde mezi Brnem a Prahou nestavěla.

+1/0
22.4.2014 11:14

J80i23r90k26a 27D94v79o53ř98á54k 4915950673668

Nestavěla. Také to byl jediný pár vlaků denně, ne každou hodinu. Takže ostatním pomalejším vlakům moc nepřekážela. Navíc tehdy nebyly takové nároky na opotřebení kolejí a pohodlí cestujících. Kdo by v obloucích blil, prostě tím nejel. ;-)

V každém případě je ale technicky i komerčně úspěšná Slovenská strela fenomén, který stojí za připomínání.

+3/0
22.4.2014 12:54

J82i66r27k51a 69D69v87o75ř11á51k 4585270323308

Mimochodem, časem při dostavbě toho Ústí nad Orlicí, Úval a možná něčeho dalšího a při systaematickém nasazení railjetů a mašin 380 ta jízdní doba pravděpodobně klesna někam 2:30 a pak k 2:20. ale níž už na stávajícím koridoru dost těžko. Možná kvůli té hypotetické rychlosti 200 km/h na cca 2:15 ale tam to bude už asi konečná.

0/0
22.4.2014 13:04

O94l97d41ř18i87c58h 32J23a44n85e39č47e78k 8209336253831

pro sražení času o 10 minut by bohatě stačilo přepočítat ho pro soupravy, které tam opravdu jezdí - 'vídeňská EC' se 6 vozy taženými taurusem mnohdy dojíždí do stanic o mnoho minut dřív, než co stojí v jízdním řádu. jenže ten je spočítaný pro dvojnásobně dlouhý vlak tažený krysou. a dokud to tak zůstane a 'vídeňská' a 'bratislavská' EC budou mít mezi Prahou a Břeclaví stejnou jízdní dobu, tak moc nepomohou ani railjety :-(

mimochodem Vídeň - Salzburg je trasa takřka přesně stejně dlouhá jako Praha - Břeclav a railjety ji jezdí za 2:22. ale v Rakousku se 'trochu' investovalo...

0/0
23.4.2014 7:44

J19i83r46k25a 60D77v23o85ř23á88k 4925460893738

Když něco dorazí do stanice "mnohdy" dřív, nedá se to napsat do jízdního řádu. Musí tam dorazit denně. A vždycky tam musí být ještě nějaká rezerva, při nevhodném počasí to prostě jede pomaleji.

Teď je na Praha - Brno stavební rezerva minimálně 10 minut a po skončení staveb ještě pár minut zmizne. Na Brno - Vídeň je to lepší, tam se dokončuje Břeclav a mohla by tam zmizet snad půlhodina.

0/0
23.4.2014 13:32

J67i76r56k33a 14D55v59o87ř79á17k 4605520823658

Ještě doplním, že Slovenská strela o které se mluví jezdila jen krátce před II. světovou válkou. pak už se ty expressy po ní jen pojmenovávaly ale tak rychlé nebyly. Zato měly mnohonásobně větší kapacitu.

0/0
22.4.2014 13:07

M39i31r19o65s76l36a74v 17Z48i83k78m47u63n93d 7129443424303

Které trasy ? Z Berlína do Dresden se nejezdí o mnoho rychleji než za Honeckera, zatímco z Berlína do Hamburku se za Honeckera jezdilo cca 4 hodiny, dnes po "druhé modernizaci" za necelé dvě hodiny ...

Na Slovensku s nějakou jižní VRT nepočítají, rovněž v Maďarsku. ÖBB předpokládají zvýšení rychlosti mezi Vídní a Břeclaví na 160 km/h víc nikoli, protože by musely řešit řadu úrovňových přejezdů ...

0/0
22.4.2014 18:15

I96v95a65n 79H11o62l10a21s 5377597948657

> Z Berlína do Dresden se nejezdí o mnoho rychleji než za Honeckera,

Přinejmenším tam není tolik "pomalých", co bývalo těsně před pádem zdi - jeli jsem tudy naposledy někdy v květnu 89 a podle počtu "pomalostníků" a házení na stycích tam poslední velkou rekonstrukci dělali snad krátce před realizací Fall Barbarossa.

0/0
22.4.2014 18:38

O17l98d34ř39i29c82h 67J82a80n22e46č92e68k 8179496343181

Jaký má význam maximální rychlost mezi Vídní a Břeclaví pro maximální rychlost mezi Břeclaví a Prahou? Stejně tam již dnes jezdí vlaky pro 200km/h (teda pokud tam ČD pošlou nové vozy a ne ty humanizované ze 70. let) a brzo budou pro 230.

Mimochodem, součástí budoucího railjetového spojení Praha - Wien - Graz je i Semmering, kde se nejezdí přes 60 km/h...

0/0
23.4.2014 10:20

M95i92r76o72s27l32a84v 69G73r50o18s12s76m24a46n57n 8522279714

Stejný pan Kolář před 5 lety označil za nevhodnou přípravu VRT a chtěl zvýšit rychlost na vybraných stávajících tratích na 200 km/h. Pět let trvalo, než zjistil, jaké to bude mít efekty? Také by mě zajímalo, jak se náloží s koridorovým úsekem Veselí-ČB, který se projekčně připravuje jako novostavba povětšinou na 200 km/h. Vzhledem k tomu, že s VRT se do ČB nepočítá, myslím, že 200 je na místě.

+2/0
22.4.2014 0:21

J47i38r63k82a 60D74v46o26ř82á28k 4855410543608

Spíš než zjistili, že toho budou muset změnit mnohem víc než původně počítali. Takže poměr mezi cenou a efektem bude úplně jiný.

Pro úsek Praha - Veselí se pokud vím už s 200 km/h nepočítá (staví se to trošku jinak). Na Veselí - ČB by dvojstovka být mohla, ale je tam i dost drahý tunelový úsek, který kdoví jestli se nakonec dělat bude, resp. jestli se toho dožijem. Podobně jako to zřejmě dopadlo s tunelem u Ústí nad Orlicí. Nebo s ještě větším a dražším tunelem u Berouna.

0/0
22.4.2014 13:37

M85i29r62o12s88l44a81v 12G54r58o19s26s74m78a45n32n 8552219644

Nevím, co zjistili. Ale koncepční to není.

200 bez toho dlouhého tunelu asi nejde, ale počkal bych si na něj. Bude to řešení na 100 let.

0/0
22.4.2014 19:18
Foto

P32a62v69e66l 38P93a21v52l84í68č86e55k 8639757567268

Podle mě je zbytečné dělat tratě pro rychlost vetší než 160km/h .V První řadě máme města blízko sebe takže časová úspora je minimální. Další věc je že člověk si jízdu ve vlaku tolik neužije. Lepší než mít vlaky nejrychlejší v Evropě tak je důležitější aby lidi radši jezdili vlakem než auty a měli na tu jízdu .

+1/−8
21.4.2014 22:35

O37l27d93ř50i37c36h 65J35a19n33e51č58e70k 8469476953401

proč se tedy v Rakousku masivně investuje a staví dokonce na 230??

+2/0
22.4.2014 11:08

J30i89r38k33a 59D95v73o93ř33á39k 4275840713628

Doplním, že Rakousko je země s méně obyvateli než má ČR. Milionové město mají jen jedno, a pak už jen čtvrtmilionový Štýrský hradec, dvěstětisícový linec a pak podstatně menší města. Něco jako Brno nebo ostravská aglomerace tam chybí. Rozlohou je Rakousko o něco větší než ČR, ale část tvoří stěží obyvatelné Alpy. Takže pro vysokorychlostní dopravu tam mají horší podmínky než u nás.

+1/0
22.4.2014 13:31
Foto

P61e98t31r 29M93o37o26s 6242935357

Spíše lepší podmínky...těch pár větších měst mají dále od sebe;-)

0/−1
22.4.2014 14:16

T13o40m28á70š 68M92o23r31a48v59č33í55k 3657866143675

Máte na mysli Vídeň-Linec za 180 km anebo Graz 190 km? To má soupeřit s Brnem, Olomoucí nebo Ostravskem?

+2/0
22.4.2014 15:51

J97i75r42k13a 36D18v33o60ř88á96k 4715240273118

Vážně nevím, která větší města dál od sebe byste mohl mít na mysli. Zkuste se někdy aspoň mrknout na mapu Rakouska...

0/0
23.4.2014 13:27

M12i14r75o43s97l55a64v 55Z33i64k45m13u62n32d 7139373524653

Z tohoto pohledu se modernizuje pouze WESTBAHN, stavba třetí a čtvrté koleje např. mimo Melk apod.

Nové tunelové spojení do St. Pöltenu, kterým se uleví původní trati již tak dost zatížené vlaky systému S-Bahn. Modernizuje se tauerská dráha, stavba druhé koleje apod., stavba basis tunelu Semmering ...

Začátkem 90. let minulého století Arlberská dráha zdvojkolejněn úseku Bludenz - Feldkirch, přeložka u St. Anton am Beton opuštěním původní trati a vybudováním nového betonového monstra ...

0/0
22.4.2014 18:23

O41l89d69ř27i47c60h 32J75a32n93e19č79e95k 8509176303571

Na upřesněnou (vlakem po Rakousku jezdím docela dost, takže tyhle věci vím z první ruky):

- Westbahn je z velké části hotová - mezi Vídní a Welsem se jezdí většinou 200 - 230km/h, chystá se ještě pár úprav ze současných 140 - 160 na 200 - 230 (myslím hlavně kolem Amstettenu). Wienerwaldtunnel je už skoro 1,5 roku v provozu (mimochodem zrovna v západním směru S-Bahn původní trať moc nepřetěžuje - jezdí maximálně dvakrát za hodinu. Ale původní trasa je prostě pro moderní rychlou dopravu naprosto nevhodná, podobně jako třeba trasa z Prahy do Berouna podél Berounky)

- modernizovaný na rychlost kolem 200km/h je i úsek mezi Innsbruckem a Kufsteinem

- pomaleji se ještě jezdí mezi Welsem a Salzburgem, tam není modernizace (nové dlouhé tunely) otázkou nejbližších pár let. A mezi Salzburgem a Kufsteinem přes Německo, což ovšem není chyba ÖBB

- nyní se masivně buduje Südbahn: zkrácení jízdní doby z Vídně do Villachu ze současných 4:16 pod 3 hodiny. V plném proudu je stavba zcela nové trati z Grazu do Klagenfurtu (včetně cca. 30-kilometrového tunelu), se Semmering-Basistunnel se konečně začalo a sotva se začalo, tak soud zrušil (nebo jen pozastavil?) stavební povolení. Očekávané zprovoznění celé nové Südbahn v letech 2024-2025

- brzy by se měl začít stavět tunel pod Brennerem - a řada dalších drobných vylepšení, mj. těch o kterých píšete. Navíc třeba zdvojkolejnění a elektrifikace z Vídně do Bratislavy přes Marchegg atp.

0/0
23.4.2014 10:39

T30o51m88á52š 15Z21e42m30a19n 3485908144705

Pro začátek by mi stačilo, kdyby se rychlost na trati  např.Praha -Budějice zvedla na 80km/h..

300km/h by se asi nezaplatilo.

+5/−2
21.4.2014 22:13
Foto

J37i84ř68í 28Š58r85á21m42e85k 3388827759791

Praha-Liberec na 60.

+1/0
21.4.2014 23:58

J42i60r23k83a 49D62v55o11ř54á17k 4115750873838

Na části z dostavěných úseků trati Praha - ČB už je rychlost 160 km/h a to se pomalu prodlužuje na jih, bude to tam celkem typická rychlost. Ale na části Praha - Benešov to skoro nikde není nad 100-120 a nikdy to nebude lepší. Leda vysokorychlostní tunely. Bez toho se dá očekávat, že až se za několik let (2018?) vyplatí tam vypustit expresy, budou Praha - ČB zvládat cca za 1:45. Možná víc, možná míň, podle toho co tam pošlou a kde všude bude stavět. Pro pendolino kdysi počítali 1:30 se zastávkou jen v Táboře, ale pendolino tam pravděpodobně nikdy moc jezdit nebude, zato se radikálněji zrekonstruuje ještě Vršovice - Hostivař, což v tomhle výpočtu tuším nebylo.

Těch 300 km/h by se tu opravdu nezaplatila. 200 km/h měla naději ale na většině délky to už pohřbili.

0/0
22.4.2014 13:51

T57o84m27á51š 82M84o27r33a81v93č36í31k 3577446463875

Nejsem na tohle velký odborník, ale podle SŽDC je trať Praha-Hostivař-Olbramovice 160 km/h.

0/0
22.4.2014 15:55

T64o60m69á39š 41M10o68r94a63v51č51í24k 3357396613265

Udávám to pro Pendolino, ale i pro nenaklápěčky SŽDC udává rychlost v rozmezí 125-140 km/h, tudíž by mě zajímalo jak to doopravdy je.

0/0
22.4.2014 16:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.