Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlakem po Česku dvoustovkou? Ještě dlouho utopie

Rychlosti 200 kilometrů v hodině se cestující na tuzemské železnici hned tak nedočkají. Náklady na přestavbu vhodných koridorových úseků, kterými je dnes možné jezdit stošedesátikilometrovu rychlostí, jsou neúměrné relativně nízkým přínosům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D43a91v65i93d 74K97n93a43p 9649641717158

Kvůli například stavbě Úvaly jezdí vlaky déle, ale například pendolino ještě před snížením rychlosti kvůli výluce (někdy v roce 2013) zvládlo trasu Praha-Pardubice za 48 min (EC za 55 min)-> osobně jsem tím jel, což odpovídá průměrné rychlosti 130 km za hodinu, nyní jezdí za 54 minut. Po dostavění koridoru a to v úseku Praha-Úvaly (120->160 km/h)---probíhá (2016), Choceň-Ústí (80->120 km/h)---probíhá částečně (2016, zbytek ?), uzel Česká Třebová (60->80-100? km/h)---budoucnost (?) a možná ještě rekonstrukce Brněnského uzlu (30-50->60-100 km/h)---budoucnost  (?) by mohl jezdit Eurocity okolo každé celé hodiny a Brně být před půlou (asi celkově 2h 25min).

0/0
25.4.2014 20:12

V79o36j71t18ě66c16h 24H26u31b74k38a 6678755168308

jen k tý francii.. taky to není žádná sláva. TGV jede z Rennes do Quimper 2:18 a obyč vlak i s přestupem 2:30 ..

0/−2
22.4.2014 23:13

T25o73m29á38š 82M54o38r86a67v31č30í94k 3877466213725

To bude tím, že tam žádná vysokorychlostní trať není. Momentálně končí v Le-Mans a buduje se směrem k Rennes.

+3/0
23.4.2014 2:52

P98e93t97r 96S69k59o96k56a14n 3479279133689

Myslim ze neni problem 160km/h ale zastavky v kazde riti typu Kolin/Pardubice/Ceska Trebova. Kdyby jezdil ten vlak pouze Praha-Brno tak by urcite tu cestu bez tech zastavek zkratil vyrazneji (ale nevim jaka je maximalka prujezdova pres ty stanice)

+1/0
22.4.2014 21:55

J63i96r28k68a 76D78v68o44ř35á88k 4595500493138

Ani ne. Každá ta zastávka znamená celkem zdržení tak 4-5 minut a EC staví jen 2x až 3x.

0/0
23.4.2014 11:05

D86a45v20i36d 78Š20a11f38r72á76n18e60k 5647764727343

Jsem trochu zklamaný, že se tady nenadává na Brusel? Francie ryhchlost přes 300km/h, zrovna jako SRN, Španělsko nebo třeba Itálie. I Rakousko jezdí dvoustovkou.

Proč je u nás všechno na následující mapce tak trapně šedé?

http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:High_Speed_Railroad_Map_of_Europe_2013.svg

Proč jsme jim to zase nenandali?

+3/0
22.4.2014 18:12

L37u35k27á14š 33N12o36v20á67k 4526386732153

přesně tak..Španělsko krize jako prase, ale do infrastruktury se cpou peníze (a hlavně chytře získávají ty evropský) ,protože to je sázka na budoucnost. Češi a němci na našem území to před 150lety věděli a i proto jsme dalších 75let byli na ekonomické špičce Evropy. Dnes nejsme postavit ani silniční obchvat vesnice a rekonstruujeme železnice na parametry zastaralé již v době plánování..

0/0
23.4.2014 10:30

J48i55r29k56a 19D20v92o21ř47á91k 4675350333508

Co má znamenat to "nenandali"? EU si přálo po celé Evropě vysokorychlostní koridory ale ČR (a další země) si vyjednala, že 160 km/h stačí...

0/−1
23.4.2014 11:08

J59i25r23k90a 70D10v53o31ř25á31k 4985620423828

Ještě k té mapce. Je trochu neúplná, např. v Polsku by bohly také být nějaké ty zelené tečky: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:High_speed_Railway_in_Poland.jpg

http://www.uic.org/IMG/pdf/20131101_high_speed_lines_in_the_world.pdf

0/−2
23.4.2014 11:12

J25i21r67k71a 63D67v38o61ř40á18k 4665610413328

Opravdu mě nenapadá s čím mínusáři nesouhlasí. S oficiálními materiály Mezinárodní železniční unie? ;-D

0/0
25.4.2014 9:42

O89l42d59ř77i10c61h 76J93a53n60e66č73e60k 8269396973561

To se tady zase mele pátý přes devátý... trať mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi vůbec nepatří do současné sítě koridorů (ani neleží na trase mezi Prahou a Brnem), výraznou rekonstrukcí v posledních desetiletích předpokládám neprošla - ano udělat ze zastaralé jednokolejky moderní dvoukolejnou trať pro minimálně 160 km/h by nebylo levné. A asi by nebyl velký rozdíl, jestli by se stavělo na 160 nebo 230 - zrušit přejezdy a vyměnit zabezpeční by se muselo tak jako tak.

Druhá věc je to navýšení rychlosti ze 160 na 200 km/h. 4,5 minuty - fajn, nic moc, ale... nějak mi v článku chybí údaj o tom, o kolik kilometrů se vlastně jedná (prostým výpočtem mi vychází, že o 60) - a hlavně kolik by TOHLE stálo. Na koridoru by úrovňové přejezdy už stejně žádné být neměly...

Navíc by v úvahu přicházela asi i velká část trati mezi Brnem a Břeclaví - tam se o tom mluví již delší dobu. A s railjety budou mít ČD už docela dost techniky, kterou by mohly využít - právě mezi Prahou a Břeclaví. Takže podle mě by to smysl mělo.

Mimochodem - na těch potenciálních 4,5 minutách je krásně vidět, jak velký smysl by asi mělo úsekové zvyšování maximální rychlosti na dálnicích. Ale o to přeci nejde - tady jde o ego řidičů, že...

+5/0
22.4.2014 11:03

J56i77r19k94a 35D34v94o70ř65á21k 4975830153338

Ten váš odhad 60 km celkem sedí. Pokud se pamatuju, mluvilo se o 2 nebo 3 třicetikilometrových úsecích ohraničených místy, kde se ta rychlost zvýšit nedá bez bourání mnoha obývaných domů. Čili prostě nedá. Na 230 km/h rovnou zapomeňte, to by bylo na 30km úseku zcela nepraktické. Žádný dopravce by to nemohl nebo nechtěl využít. Na 200 km/h v ŘD ovšem techniky je v ČR na nejrychlejší expresy relativně dost už dnes, pokud by se ale neposílala na příliš daleké jízdy za hranice (Hamburk). Totiž 20 lokomotiv, nějakých 90 vagónů (některé ale lůžkové nebo jídelní), a pak sedmičku Pendolin.

0/0
22.4.2014 13:19

O18l67d31ř41i82c71h 30J62a80n16e30č66e16k 8149896163221

Děkuji za upřesnění.

Tak mi ještě snad vysvětlete, jaký je rozdíl mezi 200 a 230? Legislativní technický...??

20 lokomotiv + 7 pendolin je to teď, k tomu přijde 7 railjetů (které by právě i těch 230km/h mohly využít). a pokud vím, má Leoš své tramvaje schválené na 190??

Technika by zkrátka byla. A pokud se pošle 'daleko za hranice', lze očekávat, že opačným směrem přijede něco srovnatelného??

0/0
22.4.2014 17:17

J31i42r60k20a 83D32v37o63ř17á63k 4175430493788

Kolem 200 km/h se právě láme konvenční rychlost a vysoká rychlost. hrnice se časem mírně mění. Zmíněné vagóny od Siemense co ČD používá jsou na konvenční rychlost ale 200 km/h. Teď se ale při novém schvalování 200 km/h u vozidel už považuje za vysokou rychlost, ale jsou prý tlaky aby se to zas vrátilo. Každý kus zvýšení rychlostni má své normy a je technicky náročnější je splnit. Vycházejí mj. jak z bezpečnosti tak z technických požadavků např. na namáhání kolejnic. Např. lokomotiva do 230 km/h může mít hmotnost na nápravu 22,5 t, do 250 už jen 18 t. Ucelená jednotka (jako pendolino nebo ICE) může mít do 200 km/h hm. na nápravu 20 t, do 250 km/h 18 t. Pro maximální rychlost se vždycky testují reálné fyzikální síly, kterými vlak opotřebovává kolejnice a ty nesmí být překročeny. Takže to vypadá, že se stávajícím podvozkem škodovácká 109/380 s odřenýma užima složila zkoušky na 200 km/h, ale o 230 km/h už by kvůli přílišnému vlivu na kolejnice už neměla čanci )a ani to nikdo od ní nikdy nepožadoval). Do 200 km/h není vyžadovaná tlakotěsnost vlaku (i když je to nad 160 km/h už dost nepříjemné), nad 200 km/h už vždy. Také jde o kvalitu materiálů, množství bezpečnostních prvků, délku servisních intervalů atd.

0/0
23.4.2014 13:07

J20i48r37k57a 15D39v84o56ř35á35k 4935950123738

Pendolino je prý vyrobené tak, že je schvalitelné na 230 km/h, ale zatím se dělaly zkoušky jen na 200 km/h a na to má také papíry, jiné zatím opravdu nebyly potřeba.

LE jsou schválené na 160 km/h a šly by pravděpodobně schválit i na 190 km/h (rozhodně ne na vysokorychlostních 200), ale až po nějaké rekonstrukci - minimálně zřejmě jiná převodovka a jiné vypružení.

ČD posílá "daleko za německé hranice" své vozy proto, aby tam vydělaly peníze, které nejsou úplně kompenzované tím, že něco cizího zas jezdí po našem území. Nikdo je k tomu nenutí ale pravděpodobně to bude chtít dělat pořád. Těch vagónů na 200 by ale mělo zas o něco přibýt, takže ty co tam teď jezdí by mohly víc jezdit po ČR. Do toho neočítám railjety s lokomotivami Taurus, které budou jezdit z Prahy přes Brno a Vídeň do Grazu. No a škodovácké 380 budou jezdit primárně z Prahy přes Brno a Bratislavu do Budapešti, ale zbyde i na jiné tratě.

0/0
23.4.2014 13:18

I68v28a89n 79H59o98l75a51s 5537227348457

> . A asi by nebyl velký rozdíl, jestli by se stavělo na 160 nebo 230 - zrušit přejezdy

Právěže ne - na tratích se 160 km mohou úrovňové přejezdy (samozřejmě se závorami) být.

0/0
22.4.2014 16:39

M93i76r75o17s23l28a41v 37Z20i28k78m55u84n75d 7379743164343

Jak dlouho bude tomu RailJetu trvat než se na rychlost 200 km/h rozjede a kde bude muset začít brzdit ... kolik kilometrů pojede těch 200 proti třeba 160 ...

Ani v Německu se na trati Frankfurt am Main - Köln s rychlostí 300 km/h na většině trati těch 300 nejede. Zpravidla pouze "nezastávkové" ICE, u těch zastávkových se rychlost ustálí na 280 km/h, i když má strojvedoucí navoleno 300. Těch 300 se jede leda tak na spádech ... Ona vlaková dynamika je něco jiného než automobil, který dosáhne rychlosti 100 km/h za 6 vteřin a může jet rychlostí 230 km/h, akorát to nedovoluje zákon o provozu na pozemních komunikacích ... a totéž platí o dlouhé brzdné dráze vlaku, násobně delší než činí brzdná dráha silničního vozidla ... a řidič kamionu, jemuž zůstal konec soupravy čumět do průjezdného průřezu na přejezdu se diví, jaký že to je strojvedoucí blbec, který nedokáže z rychlosti 50 km/h zastavit na 50 metrech ...

0/0
22.4.2014 18:06

O26l86d29ř62i94c88h 72J36a83n50e12č67e94k 8249336683451

hrubý výpočet: railjet z 0 na 230 za něco přes 2 minuty a ujede při tom něco přes 5km. takže 30km úsek s rychlostí 230 už smysl má.

a z 0 na 180 to je jen cca. 2,5km.

není vlak jako vlak - railjet má dynamiku velmi slušnou. stejně jako nemůžete na dálnici srovnávat autobus a osobní auto se 100kW motorem.

+2/0
23.4.2014 7:58

L17u80k28á22š 74N64o73v62á50k 4486436942823

R^

0/0
23.4.2014 10:36

T71e10o45d28o95r 46N25ě40m81e85c 9430860447

Ono je totiž daleko efektivnější zvyšovat nízké rychlosti na vyšší, než ty již vysoké na ještě vyšší. Na 50 km dlouhém úseku, kde je dnes rychlost 160 km/h se při zvýšení na 200 km/h uspoří cca 4 min. Ale jezdí-li se tam dnes 80 km/h a zvýší se to na 120 km/h, pak se uspoří 13 min! K tomu si připočtěte vysoké náklady za elektřinu při vysokých rychlostech a není co řešit.

Takže primárně by to chtělo pořešit ty úseky, kde se dnes jezdí pomalu, např. Ústí n. O. - Choceň, Veselí n. L. - Č. Budějovice nebo průjezdy železničními uzly (Č. Třebová).

+2/0
22.4.2014 10:20

S89t34a52n32i64s32l25a40v 29M93e87l22i51c32h55a98r 8545495386402

Tady přece vůbec nejde o jízdu mezi zastávkami Praha, Brno. Tyhle rychlosti se vyplatí až s napojením na mezinárodní trasy, ke kterému potom nemusí vůbec dojít.

0/−5
22.4.2014 6:07

T10o77m12á32š 75M27o86r53a15v35č93í83k 3347406733485

O trasu Praha-Brno jde primárně, vnitrostátní přeprava hraje a bude hrát prim.

+4/0
22.4.2014 6:48

A20n27t83o21n79i52n 51N15e56m15e54c 7248693401360

Praha i Brno jsou davno napojeny na mezinarodni doprav, Brno napojil cisar Franz Josef. Od jeho doby se ovsem mnoho neuzmenilo, i ta rychlost vlaku je podobny, neni se co divit, kdyz koleje pochazi z Rak.-Uherska.

Mezinarodni vlaky ovsem radeji z Berlina jedou pres Nemecko do Vidne, asi maji duvody. Alespon jsme izolovani.

0/0
22.4.2014 9:48

P45e14t56r 43N22o32v30o55t46n45y 3719342929102

Ano, za Rakouska-Uherska jezdil vlak z Prahy do Brna za 2:40 ;-D

+1/0
22.4.2014 11:00

O13l87d20ř57i16c88h 36J65a27n60e57č35e96k 8749706723711

Slovenská strela jezdila v roce 1937 Praha-Brno za 2:49 - dnes je to 2:40...

0/0
22.4.2014 11:07

P83e73t97r 57N78o77v96o61t26n89y 3709472759172

Nikde mezi Brnem a Prahou nestavěla.

+1/0
22.4.2014 11:14

J27i57r15k53a 27D43v65o62ř50á98k 4795860943848

Nestavěla. Také to byl jediný pár vlaků denně, ne každou hodinu. Takže ostatním pomalejším vlakům moc nepřekážela. Navíc tehdy nebyly takové nároky na opotřebení kolejí a pohodlí cestujících. Kdo by v obloucích blil, prostě tím nejel. ;-)

V každém případě je ale technicky i komerčně úspěšná Slovenská strela fenomén, který stojí za připomínání.

+3/0
22.4.2014 12:54

J85i35r54k84a 72D72v86o60ř94á51k 4345190233948

Mimochodem, časem při dostavbě toho Ústí nad Orlicí, Úval a možná něčeho dalšího a při systaematickém nasazení railjetů a mašin 380 ta jízdní doba pravděpodobně klesna někam 2:30 a pak k 2:20. ale níž už na stávajícím koridoru dost těžko. Možná kvůli té hypotetické rychlosti 200 km/h na cca 2:15 ale tam to bude už asi konečná.

0/0
22.4.2014 13:04

O89l98d65ř27i50c52h 39J77a91n31e52č39e16k 8309326983771

pro sražení času o 10 minut by bohatě stačilo přepočítat ho pro soupravy, které tam opravdu jezdí - 'vídeňská EC' se 6 vozy taženými taurusem mnohdy dojíždí do stanic o mnoho minut dřív, než co stojí v jízdním řádu. jenže ten je spočítaný pro dvojnásobně dlouhý vlak tažený krysou. a dokud to tak zůstane a 'vídeňská' a 'bratislavská' EC budou mít mezi Prahou a Břeclaví stejnou jízdní dobu, tak moc nepomohou ani railjety :-(

mimochodem Vídeň - Salzburg je trasa takřka přesně stejně dlouhá jako Praha - Břeclav a railjety ji jezdí za 2:22. ale v Rakousku se 'trochu' investovalo...

0/0
23.4.2014 7:44

J90i81r21k75a 90D44v85o73ř13á29k 4665620623288

Když něco dorazí do stanice "mnohdy" dřív, nedá se to napsat do jízdního řádu. Musí tam dorazit denně. A vždycky tam musí být ještě nějaká rezerva, při nevhodném počasí to prostě jede pomaleji.

Teď je na Praha - Brno stavební rezerva minimálně 10 minut a po skončení staveb ještě pár minut zmizne. Na Brno - Vídeň je to lepší, tam se dokončuje Břeclav a mohla by tam zmizet snad půlhodina.

0/0
23.4.2014 13:32

J18i29r69k71a 51D43v61o46ř52á54k 4185430333418

Ještě doplním, že Slovenská strela o které se mluví jezdila jen krátce před II. světovou válkou. pak už se ty expressy po ní jen pojmenovávaly ale tak rychlé nebyly. Zato měly mnohonásobně větší kapacitu.

0/0
22.4.2014 13:07

M43i65r66o37s94l73a42v 36Z12i29k98m64u79n52d 7469323724243

Které trasy ? Z Berlína do Dresden se nejezdí o mnoho rychleji než za Honeckera, zatímco z Berlína do Hamburku se za Honeckera jezdilo cca 4 hodiny, dnes po "druhé modernizaci" za necelé dvě hodiny ...

Na Slovensku s nějakou jižní VRT nepočítají, rovněž v Maďarsku. ÖBB předpokládají zvýšení rychlosti mezi Vídní a Břeclaví na 160 km/h víc nikoli, protože by musely řešit řadu úrovňových přejezdů ...

0/0
22.4.2014 18:15

I38v12a44n 19H45o58l80a64s 5257547398657

> Z Berlína do Dresden se nejezdí o mnoho rychleji než za Honeckera,

Přinejmenším tam není tolik "pomalých", co bývalo těsně před pádem zdi - jeli jsem tudy naposledy někdy v květnu 89 a podle počtu "pomalostníků" a házení na stycích tam poslední velkou rekonstrukci dělali snad krátce před realizací Fall Barbarossa.

0/0
22.4.2014 18:38

O67l57d20ř53i40c46h 62J39a66n88e85č80e27k 8509726853631

Jaký má význam maximální rychlost mezi Vídní a Břeclaví pro maximální rychlost mezi Břeclaví a Prahou? Stejně tam již dnes jezdí vlaky pro 200km/h (teda pokud tam ČD pošlou nové vozy a ne ty humanizované ze 70. let) a brzo budou pro 230.

Mimochodem, součástí budoucího railjetového spojení Praha - Wien - Graz je i Semmering, kde se nejezdí přes 60 km/h...

0/0
23.4.2014 10:20

M19i98r29o81s92l14a31v 96G34r30o18s55s40m57a87n95n 8452619514

Stejný pan Kolář před 5 lety označil za nevhodnou přípravu VRT a chtěl zvýšit rychlost na vybraných stávajících tratích na 200 km/h. Pět let trvalo, než zjistil, jaké to bude mít efekty? Také by mě zajímalo, jak se náloží s koridorovým úsekem Veselí-ČB, který se projekčně připravuje jako novostavba povětšinou na 200 km/h. Vzhledem k tomu, že s VRT se do ČB nepočítá, myslím, že 200 je na místě.

+2/0
22.4.2014 0:21

J54i35r22k98a 68D43v56o48ř26á62k 4905940843948

Spíš než zjistili, že toho budou muset změnit mnohem víc než původně počítali. Takže poměr mezi cenou a efektem bude úplně jiný.

Pro úsek Praha - Veselí se pokud vím už s 200 km/h nepočítá (staví se to trošku jinak). Na Veselí - ČB by dvojstovka být mohla, ale je tam i dost drahý tunelový úsek, který kdoví jestli se nakonec dělat bude, resp. jestli se toho dožijem. Podobně jako to zřejmě dopadlo s tunelem u Ústí nad Orlicí. Nebo s ještě větším a dražším tunelem u Berouna.

0/0
22.4.2014 13:37

M11i16r54o19s83l73a52v 88G55r16o26s54s82m36a40n96n 8832809874

Nevím, co zjistili. Ale koncepční to není.

200 bez toho dlouhého tunelu asi nejde, ale počkal bych si na něj. Bude to řešení na 100 let.

0/0
22.4.2014 19:18
Foto

P31a41v37e95l 10P60a48v46l64í15č43e42k 8359327607398

Podle mě je zbytečné dělat tratě pro rychlost vetší než 160km/h .V První řadě máme města blízko sebe takže časová úspora je minimální. Další věc je že člověk si jízdu ve vlaku tolik neužije. Lepší než mít vlaky nejrychlejší v Evropě tak je důležitější aby lidi radši jezdili vlakem než auty a měli na tu jízdu .

+1/−8
21.4.2014 22:35

O51l42d86ř61i87c97h 64J79a15n82e23č59e30k 8179286783201

proč se tedy v Rakousku masivně investuje a staví dokonce na 230??

+2/0
22.4.2014 11:08

J16i63r62k72a 19D54v58o45ř37á86k 4835220733908

Doplním, že Rakousko je země s méně obyvateli než má ČR. Milionové město mají jen jedno, a pak už jen čtvrtmilionový Štýrský hradec, dvěstětisícový linec a pak podstatně menší města. Něco jako Brno nebo ostravská aglomerace tam chybí. Rozlohou je Rakousko o něco větší než ČR, ale část tvoří stěží obyvatelné Alpy. Takže pro vysokorychlostní dopravu tam mají horší podmínky než u nás.

+1/0
22.4.2014 13:31
Foto

P32e32t96r 88M63o96o29s 6102325757

Spíše lepší podmínky...těch pár větších měst mají dále od sebe;-)

0/−1
22.4.2014 14:16

T57o89m26á46š 87M26o56r85a64v31č28í68k 3967656413875

Máte na mysli Vídeň-Linec za 180 km anebo Graz 190 km? To má soupeřit s Brnem, Olomoucí nebo Ostravskem?

+2/0
22.4.2014 15:51

J37i26r59k21a 80D66v41o90ř90á37k 4325280633818

Vážně nevím, která větší města dál od sebe byste mohl mít na mysli. Zkuste se někdy aspoň mrknout na mapu Rakouska...

0/0
23.4.2014 13:27

M89i15r40o86s25l28a37v 22Z56i20k39m96u57n51d 7719623344413

Z tohoto pohledu se modernizuje pouze WESTBAHN, stavba třetí a čtvrté koleje např. mimo Melk apod.

Nové tunelové spojení do St. Pöltenu, kterým se uleví původní trati již tak dost zatížené vlaky systému S-Bahn. Modernizuje se tauerská dráha, stavba druhé koleje apod., stavba basis tunelu Semmering ...

Začátkem 90. let minulého století Arlberská dráha zdvojkolejněn úseku Bludenz - Feldkirch, přeložka u St. Anton am Beton opuštěním původní trati a vybudováním nového betonového monstra ...

0/0
22.4.2014 18:23

O57l75d68ř12i49c21h 93J89a58n35e54č60e92k 8389326823411

Na upřesněnou (vlakem po Rakousku jezdím docela dost, takže tyhle věci vím z první ruky):

- Westbahn je z velké části hotová - mezi Vídní a Welsem se jezdí většinou 200 - 230km/h, chystá se ještě pár úprav ze současných 140 - 160 na 200 - 230 (myslím hlavně kolem Amstettenu). Wienerwaldtunnel je už skoro 1,5 roku v provozu (mimochodem zrovna v západním směru S-Bahn původní trať moc nepřetěžuje - jezdí maximálně dvakrát za hodinu. Ale původní trasa je prostě pro moderní rychlou dopravu naprosto nevhodná, podobně jako třeba trasa z Prahy do Berouna podél Berounky)

- modernizovaný na rychlost kolem 200km/h je i úsek mezi Innsbruckem a Kufsteinem

- pomaleji se ještě jezdí mezi Welsem a Salzburgem, tam není modernizace (nové dlouhé tunely) otázkou nejbližších pár let. A mezi Salzburgem a Kufsteinem přes Německo, což ovšem není chyba ÖBB

- nyní se masivně buduje Südbahn: zkrácení jízdní doby z Vídně do Villachu ze současných 4:16 pod 3 hodiny. V plném proudu je stavba zcela nové trati z Grazu do Klagenfurtu (včetně cca. 30-kilometrového tunelu), se Semmering-Basistunnel se konečně začalo a sotva se začalo, tak soud zrušil (nebo jen pozastavil?) stavební povolení. Očekávané zprovoznění celé nové Südbahn v letech 2024-2025

- brzy by se měl začít stavět tunel pod Brennerem - a řada dalších drobných vylepšení, mj. těch o kterých píšete. Navíc třeba zdvojkolejnění a elektrifikace z Vídně do Bratislavy přes Marchegg atp.

0/0
23.4.2014 10:39

T23o38m20á49š 22Z60e25m68a49n 3805838194895

Pro začátek by mi stačilo, kdyby se rychlost na trati  např.Praha -Budějice zvedla na 80km/h..

300km/h by se asi nezaplatilo.

+5/−2
21.4.2014 22:13
Foto

J29i38ř12í 90Š69r87á22m87e64k 3288917359691

Praha-Liberec na 60.

+1/0
21.4.2014 23:58

J12i66r95k27a 11D74v74o20ř58á34k 4245900453258

Na části z dostavěných úseků trati Praha - ČB už je rychlost 160 km/h a to se pomalu prodlužuje na jih, bude to tam celkem typická rychlost. Ale na části Praha - Benešov to skoro nikde není nad 100-120 a nikdy to nebude lepší. Leda vysokorychlostní tunely. Bez toho se dá očekávat, že až se za několik let (2018?) vyplatí tam vypustit expresy, budou Praha - ČB zvládat cca za 1:45. Možná víc, možná míň, podle toho co tam pošlou a kde všude bude stavět. Pro pendolino kdysi počítali 1:30 se zastávkou jen v Táboře, ale pendolino tam pravděpodobně nikdy moc jezdit nebude, zato se radikálněji zrekonstruuje ještě Vršovice - Hostivař, což v tomhle výpočtu tuším nebylo.

Těch 300 km/h by se tu opravdu nezaplatila. 200 km/h měla naději ale na většině délky to už pohřbili.

0/0
22.4.2014 13:51

T53o42m10á40š 20M79o68r15a26v57č12í68k 3447696523575

Nejsem na tohle velký odborník, ale podle SŽDC je trať Praha-Hostivař-Olbramovice 160 km/h.

0/0
22.4.2014 15:55

T19o28m24á52š 58M57o72r32a79v19č44í78k 3697136873105

Udávám to pro Pendolino, ale i pro nenaklápěčky SŽDC udává rychlost v rozmezí 125-140 km/h, tudíž by mě zajímalo jak to doopravdy je.

0/0
22.4.2014 16:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.