Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlakem po Česku dvoustovkou? Ještě dlouho utopie

Rychlosti 200 kilometrů v hodině se cestující na tuzemské železnici hned tak nedočkají. Náklady na přestavbu vhodných koridorových úseků, kterými je dnes možné jezdit stošedesátikilometrovu rychlostí, jsou neúměrné relativně nízkým přínosům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D86a26v62i75d 40K30n30a47p 9779981127508

Kvůli například stavbě Úvaly jezdí vlaky déle, ale například pendolino ještě před snížením rychlosti kvůli výluce (někdy v roce 2013) zvládlo trasu Praha-Pardubice za 48 min (EC za 55 min)-> osobně jsem tím jel, což odpovídá průměrné rychlosti 130 km za hodinu, nyní jezdí za 54 minut. Po dostavění koridoru a to v úseku Praha-Úvaly (120->160 km/h)---probíhá (2016), Choceň-Ústí (80->120 km/h)---probíhá částečně (2016, zbytek ?), uzel Česká Třebová (60->80-100? km/h)---budoucnost (?) a možná ještě rekonstrukce Brněnského uzlu (30-50->60-100 km/h)---budoucnost  (?) by mohl jezdit Eurocity okolo každé celé hodiny a Brně být před půlou (asi celkově 2h 25min).

0/0
25.4.2014 20:12

V66o57j79t72ě56c71h 97H61u58b45k88a 6438865968438

jen k tý francii.. taky to není žádná sláva. TGV jede z Rennes do Quimper 2:18 a obyč vlak i s přestupem 2:30 ..

0/−2
22.4.2014 23:13

T86o14m51á17š 75M32o28r54a45v51č58í90k 3777846603545

To bude tím, že tam žádná vysokorychlostní trať není. Momentálně končí v Le-Mans a buduje se směrem k Rennes.

+3/0
23.4.2014 2:52

P56e21t31r 87S47k24o17k26a72n 3859159253509

Myslim ze neni problem 160km/h ale zastavky v kazde riti typu Kolin/Pardubice/Ceska Trebova. Kdyby jezdil ten vlak pouze Praha-Brno tak by urcite tu cestu bez tech zastavek zkratil vyrazneji (ale nevim jaka je maximalka prujezdova pres ty stanice)

+1/0
22.4.2014 21:55

J37i28r87k43a 85D43v43o36ř90á35k 4285470133438

Ani ne. Každá ta zastávka znamená celkem zdržení tak 4-5 minut a EC staví jen 2x až 3x.

0/0
23.4.2014 11:05

D30a96v80i29d 76Š96a90f41r32á65n18e95k 5717954357443

Jsem trochu zklamaný, že se tady nenadává na Brusel? Francie ryhchlost přes 300km/h, zrovna jako SRN, Španělsko nebo třeba Itálie. I Rakousko jezdí dvoustovkou.

Proč je u nás všechno na následující mapce tak trapně šedé?

http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:High_Speed_Railroad_Map_of_Europe_2013.svg

Proč jsme jim to zase nenandali?

+3/0
22.4.2014 18:12

L88u26k13á14š 18N32o70v56á91k 4516266282643

přesně tak..Španělsko krize jako prase, ale do infrastruktury se cpou peníze (a hlavně chytře získávají ty evropský) ,protože to je sázka na budoucnost. Češi a němci na našem území to před 150lety věděli a i proto jsme dalších 75let byli na ekonomické špičce Evropy. Dnes nejsme postavit ani silniční obchvat vesnice a rekonstruujeme železnice na parametry zastaralé již v době plánování..

0/0
23.4.2014 10:30

J84i12r50k44a 79D85v28o90ř66á37k 4285590943958

Co má znamenat to "nenandali"? EU si přálo po celé Evropě vysokorychlostní koridory ale ČR (a další země) si vyjednala, že 160 km/h stačí...

0/−1
23.4.2014 11:08

J32i35r88k70a 47D11v56o45ř11á44k 4975350973368

Ještě k té mapce. Je trochu neúplná, např. v Polsku by bohly také být nějaké ty zelené tečky: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:High_speed_Railway_in_Poland.jpg

http://www.uic.org/IMG/pdf/20131101_high_speed_lines_in_the_world.pdf

0/−2
23.4.2014 11:12

J33i36r34k80a 71D76v46o62ř66á61k 4905190163528

Opravdu mě nenapadá s čím mínusáři nesouhlasí. S oficiálními materiály Mezinárodní železniční unie? ;-D

0/0
25.4.2014 9:42

O32l88d83ř53i22c35h 48J31a12n79e78č26e18k 8499106163451

To se tady zase mele pátý přes devátý... trať mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi vůbec nepatří do současné sítě koridorů (ani neleží na trase mezi Prahou a Brnem), výraznou rekonstrukcí v posledních desetiletích předpokládám neprošla - ano udělat ze zastaralé jednokolejky moderní dvoukolejnou trať pro minimálně 160 km/h by nebylo levné. A asi by nebyl velký rozdíl, jestli by se stavělo na 160 nebo 230 - zrušit přejezdy a vyměnit zabezpeční by se muselo tak jako tak.

Druhá věc je to navýšení rychlosti ze 160 na 200 km/h. 4,5 minuty - fajn, nic moc, ale... nějak mi v článku chybí údaj o tom, o kolik kilometrů se vlastně jedná (prostým výpočtem mi vychází, že o 60) - a hlavně kolik by TOHLE stálo. Na koridoru by úrovňové přejezdy už stejně žádné být neměly...

Navíc by v úvahu přicházela asi i velká část trati mezi Brnem a Břeclaví - tam se o tom mluví již delší dobu. A s railjety budou mít ČD už docela dost techniky, kterou by mohly využít - právě mezi Prahou a Břeclaví. Takže podle mě by to smysl mělo.

Mimochodem - na těch potenciálních 4,5 minutách je krásně vidět, jak velký smysl by asi mělo úsekové zvyšování maximální rychlosti na dálnicích. Ale o to přeci nejde - tady jde o ego řidičů, že...

+5/0
22.4.2014 11:03

J53i87r91k67a 39D13v47o86ř27á59k 4685680373798

Ten váš odhad 60 km celkem sedí. Pokud se pamatuju, mluvilo se o 2 nebo 3 třicetikilometrových úsecích ohraničených místy, kde se ta rychlost zvýšit nedá bez bourání mnoha obývaných domů. Čili prostě nedá. Na 230 km/h rovnou zapomeňte, to by bylo na 30km úseku zcela nepraktické. Žádný dopravce by to nemohl nebo nechtěl využít. Na 200 km/h v ŘD ovšem techniky je v ČR na nejrychlejší expresy relativně dost už dnes, pokud by se ale neposílala na příliš daleké jízdy za hranice (Hamburk). Totiž 20 lokomotiv, nějakých 90 vagónů (některé ale lůžkové nebo jídelní), a pak sedmičku Pendolin.

0/0
22.4.2014 13:19

O38l93d13ř23i22c59h 53J23a71n87e12č34e54k 8119556673951

Děkuji za upřesnění.

Tak mi ještě snad vysvětlete, jaký je rozdíl mezi 200 a 230? Legislativní technický...??

20 lokomotiv + 7 pendolin je to teď, k tomu přijde 7 railjetů (které by právě i těch 230km/h mohly využít). a pokud vím, má Leoš své tramvaje schválené na 190??

Technika by zkrátka byla. A pokud se pošle 'daleko za hranice', lze očekávat, že opačným směrem přijede něco srovnatelného??

0/0
22.4.2014 17:17

J62i59r25k46a 31D24v84o91ř85á46k 4665930753788

Kolem 200 km/h se právě láme konvenční rychlost a vysoká rychlost. hrnice se časem mírně mění. Zmíněné vagóny od Siemense co ČD používá jsou na konvenční rychlost ale 200 km/h. Teď se ale při novém schvalování 200 km/h u vozidel už považuje za vysokou rychlost, ale jsou prý tlaky aby se to zas vrátilo. Každý kus zvýšení rychlostni má své normy a je technicky náročnější je splnit. Vycházejí mj. jak z bezpečnosti tak z technických požadavků např. na namáhání kolejnic. Např. lokomotiva do 230 km/h může mít hmotnost na nápravu 22,5 t, do 250 už jen 18 t. Ucelená jednotka (jako pendolino nebo ICE) může mít do 200 km/h hm. na nápravu 20 t, do 250 km/h 18 t. Pro maximální rychlost se vždycky testují reálné fyzikální síly, kterými vlak opotřebovává kolejnice a ty nesmí být překročeny. Takže to vypadá, že se stávajícím podvozkem škodovácká 109/380 s odřenýma užima složila zkoušky na 200 km/h, ale o 230 km/h už by kvůli přílišnému vlivu na kolejnice už neměla čanci )a ani to nikdo od ní nikdy nepožadoval). Do 200 km/h není vyžadovaná tlakotěsnost vlaku (i když je to nad 160 km/h už dost nepříjemné), nad 200 km/h už vždy. Také jde o kvalitu materiálů, množství bezpečnostních prvků, délku servisních intervalů atd.

0/0
23.4.2014 13:07

J62i74r10k49a 31D15v36o87ř56á90k 4405250143648

Pendolino je prý vyrobené tak, že je schvalitelné na 230 km/h, ale zatím se dělaly zkoušky jen na 200 km/h a na to má také papíry, jiné zatím opravdu nebyly potřeba.

LE jsou schválené na 160 km/h a šly by pravděpodobně schválit i na 190 km/h (rozhodně ne na vysokorychlostních 200), ale až po nějaké rekonstrukci - minimálně zřejmě jiná převodovka a jiné vypružení.

ČD posílá "daleko za německé hranice" své vozy proto, aby tam vydělaly peníze, které nejsou úplně kompenzované tím, že něco cizího zas jezdí po našem území. Nikdo je k tomu nenutí ale pravděpodobně to bude chtít dělat pořád. Těch vagónů na 200 by ale mělo zas o něco přibýt, takže ty co tam teď jezdí by mohly víc jezdit po ČR. Do toho neočítám railjety s lokomotivami Taurus, které budou jezdit z Prahy přes Brno a Vídeň do Grazu. No a škodovácké 380 budou jezdit primárně z Prahy přes Brno a Bratislavu do Budapešti, ale zbyde i na jiné tratě.

0/0
23.4.2014 13:18

I15v57a45n 41H59o62l16a18s 5227427178797

> . A asi by nebyl velký rozdíl, jestli by se stavělo na 160 nebo 230 - zrušit přejezdy

Právěže ne - na tratích se 160 km mohou úrovňové přejezdy (samozřejmě se závorami) být.

0/0
22.4.2014 16:39

M27i30r36o22s86l28a95v 18Z49i58k54m60u33n62d 7699733134333

Jak dlouho bude tomu RailJetu trvat než se na rychlost 200 km/h rozjede a kde bude muset začít brzdit ... kolik kilometrů pojede těch 200 proti třeba 160 ...

Ani v Německu se na trati Frankfurt am Main - Köln s rychlostí 300 km/h na většině trati těch 300 nejede. Zpravidla pouze "nezastávkové" ICE, u těch zastávkových se rychlost ustálí na 280 km/h, i když má strojvedoucí navoleno 300. Těch 300 se jede leda tak na spádech ... Ona vlaková dynamika je něco jiného než automobil, který dosáhne rychlosti 100 km/h za 6 vteřin a může jet rychlostí 230 km/h, akorát to nedovoluje zákon o provozu na pozemních komunikacích ... a totéž platí o dlouhé brzdné dráze vlaku, násobně delší než činí brzdná dráha silničního vozidla ... a řidič kamionu, jemuž zůstal konec soupravy čumět do průjezdného průřezu na přejezdu se diví, jaký že to je strojvedoucí blbec, který nedokáže z rychlosti 50 km/h zastavit na 50 metrech ...

0/0
22.4.2014 18:06

O16l15d19ř29i86c37h 11J35a44n22e72č53e61k 8669426513861

hrubý výpočet: railjet z 0 na 230 za něco přes 2 minuty a ujede při tom něco přes 5km. takže 30km úsek s rychlostí 230 už smysl má.

a z 0 na 180 to je jen cca. 2,5km.

není vlak jako vlak - railjet má dynamiku velmi slušnou. stejně jako nemůžete na dálnici srovnávat autobus a osobní auto se 100kW motorem.

+2/0
23.4.2014 7:58

L15u60k43á14š 22N28o95v25á55k 4136836172953

R^

0/0
23.4.2014 10:36

T91e41o15d87o36r 11N70ě97m42e98c 9210610827

Ono je totiž daleko efektivnější zvyšovat nízké rychlosti na vyšší, než ty již vysoké na ještě vyšší. Na 50 km dlouhém úseku, kde je dnes rychlost 160 km/h se při zvýšení na 200 km/h uspoří cca 4 min. Ale jezdí-li se tam dnes 80 km/h a zvýší se to na 120 km/h, pak se uspoří 13 min! K tomu si připočtěte vysoké náklady za elektřinu při vysokých rychlostech a není co řešit.

Takže primárně by to chtělo pořešit ty úseky, kde se dnes jezdí pomalu, např. Ústí n. O. - Choceň, Veselí n. L. - Č. Budějovice nebo průjezdy železničními uzly (Č. Třebová).

+2/0
22.4.2014 10:20

S83t44a94n95i86s28l81a75v 63M23e68l29i92c86h23a13r 8405335266272

Tady přece vůbec nejde o jízdu mezi zastávkami Praha, Brno. Tyhle rychlosti se vyplatí až s napojením na mezinárodní trasy, ke kterému potom nemusí vůbec dojít.

0/−5
22.4.2014 6:07

T47o29m41á48š 73M40o41r79a87v71č61í31k 3517386443605

O trasu Praha-Brno jde primárně, vnitrostátní přeprava hraje a bude hrát prim.

+4/0
22.4.2014 6:48

A30n58t26o65n35i30n 37N28e45m67e42c 8241560931126

Praha i Brno jsou davno napojeny na mezinarodni doprav, Brno napojil cisar Franz Josef. Od jeho doby se ovsem mnoho neuzmenilo, i ta rychlost vlaku je podobny, neni se co divit, kdyz koleje pochazi z Rak.-Uherska.

Mezinarodni vlaky ovsem radeji z Berlina jedou pres Nemecko do Vidne, asi maji duvody. Alespon jsme izolovani.

0/0
22.4.2014 9:48

P74e93t43r 44N63o12v55o32t55n85y 3119862919602

Ano, za Rakouska-Uherska jezdil vlak z Prahy do Brna za 2:40 ;-D

+1/0
22.4.2014 11:00

O46l76d63ř51i61c81h 81J17a60n90e27č90e23k 8139156973271

Slovenská strela jezdila v roce 1937 Praha-Brno za 2:49 - dnes je to 2:40...

0/0
22.4.2014 11:07

P32e93t69r 86N36o18v93o80t58n74y 3369692789342

Nikde mezi Brnem a Prahou nestavěla.

+1/0
22.4.2014 11:14

J43i45r66k97a 90D77v71o94ř22á29k 4665430523278

Nestavěla. Také to byl jediný pár vlaků denně, ne každou hodinu. Takže ostatním pomalejším vlakům moc nepřekážela. Navíc tehdy nebyly takové nároky na opotřebení kolejí a pohodlí cestujících. Kdo by v obloucích blil, prostě tím nejel. ;-)

V každém případě je ale technicky i komerčně úspěšná Slovenská strela fenomén, který stojí za připomínání.

+3/0
22.4.2014 12:54

J71i88r52k26a 56D68v77o92ř31á72k 4205680693708

Mimochodem, časem při dostavbě toho Ústí nad Orlicí, Úval a možná něčeho dalšího a při systaematickém nasazení railjetů a mašin 380 ta jízdní doba pravděpodobně klesna někam 2:30 a pak k 2:20. ale níž už na stávajícím koridoru dost těžko. Možná kvůli té hypotetické rychlosti 200 km/h na cca 2:15 ale tam to bude už asi konečná.

0/0
22.4.2014 13:04

O13l17d55ř46i80c66h 82J54a55n14e24č30e55k 8379806503301

pro sražení času o 10 minut by bohatě stačilo přepočítat ho pro soupravy, které tam opravdu jezdí - 'vídeňská EC' se 6 vozy taženými taurusem mnohdy dojíždí do stanic o mnoho minut dřív, než co stojí v jízdním řádu. jenže ten je spočítaný pro dvojnásobně dlouhý vlak tažený krysou. a dokud to tak zůstane a 'vídeňská' a 'bratislavská' EC budou mít mezi Prahou a Břeclaví stejnou jízdní dobu, tak moc nepomohou ani railjety :-(

mimochodem Vídeň - Salzburg je trasa takřka přesně stejně dlouhá jako Praha - Břeclav a railjety ji jezdí za 2:22. ale v Rakousku se 'trochu' investovalo...

0/0
23.4.2014 7:44

J92i64r76k18a 68D31v19o23ř20á56k 4505240923878

Když něco dorazí do stanice "mnohdy" dřív, nedá se to napsat do jízdního řádu. Musí tam dorazit denně. A vždycky tam musí být ještě nějaká rezerva, při nevhodném počasí to prostě jede pomaleji.

Teď je na Praha - Brno stavební rezerva minimálně 10 minut a po skončení staveb ještě pár minut zmizne. Na Brno - Vídeň je to lepší, tam se dokončuje Břeclav a mohla by tam zmizet snad půlhodina.

0/0
23.4.2014 13:32

J31i17r10k91a 14D73v29o61ř85á43k 4265430473128

Ještě doplním, že Slovenská strela o které se mluví jezdila jen krátce před II. světovou válkou. pak už se ty expressy po ní jen pojmenovávaly ale tak rychlé nebyly. Zato měly mnohonásobně větší kapacitu.

0/0
22.4.2014 13:07

M36i23r50o21s80l52a26v 13Z92i62k44m84u45n33d 7709193424403

Které trasy ? Z Berlína do Dresden se nejezdí o mnoho rychleji než za Honeckera, zatímco z Berlína do Hamburku se za Honeckera jezdilo cca 4 hodiny, dnes po "druhé modernizaci" za necelé dvě hodiny ...

Na Slovensku s nějakou jižní VRT nepočítají, rovněž v Maďarsku. ÖBB předpokládají zvýšení rychlosti mezi Vídní a Břeclaví na 160 km/h víc nikoli, protože by musely řešit řadu úrovňových přejezdů ...

0/0
22.4.2014 18:15

I61v26a91n 22H54o44l76a75s 5107407788427

> Z Berlína do Dresden se nejezdí o mnoho rychleji než za Honeckera,

Přinejmenším tam není tolik "pomalých", co bývalo těsně před pádem zdi - jeli jsem tudy naposledy někdy v květnu 89 a podle počtu "pomalostníků" a házení na stycích tam poslední velkou rekonstrukci dělali snad krátce před realizací Fall Barbarossa.

0/0
22.4.2014 18:38

O90l34d83ř17i86c96h 16J39a43n50e70č28e24k 8479576293371

Jaký má význam maximální rychlost mezi Vídní a Břeclaví pro maximální rychlost mezi Břeclaví a Prahou? Stejně tam již dnes jezdí vlaky pro 200km/h (teda pokud tam ČD pošlou nové vozy a ne ty humanizované ze 70. let) a brzo budou pro 230.

Mimochodem, součástí budoucího railjetového spojení Praha - Wien - Graz je i Semmering, kde se nejezdí přes 60 km/h...

0/0
23.4.2014 10:20

M95i90r75o11s85l81a31v 19G23r67o15s43s14m52a85n33n 8592709194

Stejný pan Kolář před 5 lety označil za nevhodnou přípravu VRT a chtěl zvýšit rychlost na vybraných stávajících tratích na 200 km/h. Pět let trvalo, než zjistil, jaké to bude mít efekty? Také by mě zajímalo, jak se náloží s koridorovým úsekem Veselí-ČB, který se projekčně připravuje jako novostavba povětšinou na 200 km/h. Vzhledem k tomu, že s VRT se do ČB nepočítá, myslím, že 200 je na místě.

+2/0
22.4.2014 0:21

J11i38r46k73a 13D13v95o21ř54á73k 4975170863578

Spíš než zjistili, že toho budou muset změnit mnohem víc než původně počítali. Takže poměr mezi cenou a efektem bude úplně jiný.

Pro úsek Praha - Veselí se pokud vím už s 200 km/h nepočítá (staví se to trošku jinak). Na Veselí - ČB by dvojstovka být mohla, ale je tam i dost drahý tunelový úsek, který kdoví jestli se nakonec dělat bude, resp. jestli se toho dožijem. Podobně jako to zřejmě dopadlo s tunelem u Ústí nad Orlicí. Nebo s ještě větším a dražším tunelem u Berouna.

0/0
22.4.2014 13:37

M48i14r49o13s41l15a52v 61G96r72o38s10s94m39a96n84n 8932639754

Nevím, co zjistili. Ale koncepční to není.

200 bez toho dlouhého tunelu asi nejde, ale počkal bych si na něj. Bude to řešení na 100 let.

0/0
22.4.2014 19:18
Foto

P47a27v97e58l 26P71a97v88l70í76č45e25k 8609287857648

Podle mě je zbytečné dělat tratě pro rychlost vetší než 160km/h .V První řadě máme města blízko sebe takže časová úspora je minimální. Další věc je že člověk si jízdu ve vlaku tolik neužije. Lepší než mít vlaky nejrychlejší v Evropě tak je důležitější aby lidi radši jezdili vlakem než auty a měli na tu jízdu .

+1/−8
21.4.2014 22:35

O48l45d30ř28i65c66h 48J41a73n44e12č17e66k 8239686793431

proč se tedy v Rakousku masivně investuje a staví dokonce na 230??

+2/0
22.4.2014 11:08

J41i48r39k49a 54D32v40o43ř26á80k 4845610563778

Doplním, že Rakousko je země s méně obyvateli než má ČR. Milionové město mají jen jedno, a pak už jen čtvrtmilionový Štýrský hradec, dvěstětisícový linec a pak podstatně menší města. Něco jako Brno nebo ostravská aglomerace tam chybí. Rozlohou je Rakousko o něco větší než ČR, ale část tvoří stěží obyvatelné Alpy. Takže pro vysokorychlostní dopravu tam mají horší podmínky než u nás.

+1/0
22.4.2014 13:31
Foto

P81e18t73r 58M48o72o45s 6202805787

Spíše lepší podmínky...těch pár větších měst mají dále od sebe;-)

0/−1
22.4.2014 14:16

T66o84m80á68š 89M31o56r17a65v80č28í79k 3567256933225

Máte na mysli Vídeň-Linec za 180 km anebo Graz 190 km? To má soupeřit s Brnem, Olomoucí nebo Ostravskem?

+2/0
22.4.2014 15:51

J89i83r49k84a 62D79v26o66ř30á98k 4925640303168

Vážně nevím, která větší města dál od sebe byste mohl mít na mysli. Zkuste se někdy aspoň mrknout na mapu Rakouska...

0/0
23.4.2014 13:27

M97i31r66o59s82l68a50v 70Z53i93k34m77u95n75d 7589123604583

Z tohoto pohledu se modernizuje pouze WESTBAHN, stavba třetí a čtvrté koleje např. mimo Melk apod.

Nové tunelové spojení do St. Pöltenu, kterým se uleví původní trati již tak dost zatížené vlaky systému S-Bahn. Modernizuje se tauerská dráha, stavba druhé koleje apod., stavba basis tunelu Semmering ...

Začátkem 90. let minulého století Arlberská dráha zdvojkolejněn úseku Bludenz - Feldkirch, přeložka u St. Anton am Beton opuštěním původní trati a vybudováním nového betonového monstra ...

0/0
22.4.2014 18:23

O63l36d82ř60i69c94h 25J85a68n24e48č90e37k 8909866583811

Na upřesněnou (vlakem po Rakousku jezdím docela dost, takže tyhle věci vím z první ruky):

- Westbahn je z velké části hotová - mezi Vídní a Welsem se jezdí většinou 200 - 230km/h, chystá se ještě pár úprav ze současných 140 - 160 na 200 - 230 (myslím hlavně kolem Amstettenu). Wienerwaldtunnel je už skoro 1,5 roku v provozu (mimochodem zrovna v západním směru S-Bahn původní trať moc nepřetěžuje - jezdí maximálně dvakrát za hodinu. Ale původní trasa je prostě pro moderní rychlou dopravu naprosto nevhodná, podobně jako třeba trasa z Prahy do Berouna podél Berounky)

- modernizovaný na rychlost kolem 200km/h je i úsek mezi Innsbruckem a Kufsteinem

- pomaleji se ještě jezdí mezi Welsem a Salzburgem, tam není modernizace (nové dlouhé tunely) otázkou nejbližších pár let. A mezi Salzburgem a Kufsteinem přes Německo, což ovšem není chyba ÖBB

- nyní se masivně buduje Südbahn: zkrácení jízdní doby z Vídně do Villachu ze současných 4:16 pod 3 hodiny. V plném proudu je stavba zcela nové trati z Grazu do Klagenfurtu (včetně cca. 30-kilometrového tunelu), se Semmering-Basistunnel se konečně začalo a sotva se začalo, tak soud zrušil (nebo jen pozastavil?) stavební povolení. Očekávané zprovoznění celé nové Südbahn v letech 2024-2025

- brzy by se měl začít stavět tunel pod Brennerem - a řada dalších drobných vylepšení, mj. těch o kterých píšete. Navíc třeba zdvojkolejnění a elektrifikace z Vídně do Bratislavy přes Marchegg atp.

0/0
23.4.2014 10:39

T96o22m95á41š 34Z71e28m40a54n 3605848834495

Pro začátek by mi stačilo, kdyby se rychlost na trati  např.Praha -Budějice zvedla na 80km/h..

300km/h by se asi nezaplatilo.

+5/−2
21.4.2014 22:13
Foto

J17i28ř47í 44Š10r92á32m47e60k 3718447959981

Praha-Liberec na 60.

+1/0
21.4.2014 23:58

J36i32r61k65a 42D90v46o92ř61á89k 4635260393638

Na části z dostavěných úseků trati Praha - ČB už je rychlost 160 km/h a to se pomalu prodlužuje na jih, bude to tam celkem typická rychlost. Ale na části Praha - Benešov to skoro nikde není nad 100-120 a nikdy to nebude lepší. Leda vysokorychlostní tunely. Bez toho se dá očekávat, že až se za několik let (2018?) vyplatí tam vypustit expresy, budou Praha - ČB zvládat cca za 1:45. Možná víc, možná míň, podle toho co tam pošlou a kde všude bude stavět. Pro pendolino kdysi počítali 1:30 se zastávkou jen v Táboře, ale pendolino tam pravděpodobně nikdy moc jezdit nebude, zato se radikálněji zrekonstruuje ještě Vršovice - Hostivař, což v tomhle výpočtu tuším nebylo.

Těch 300 km/h by se tu opravdu nezaplatila. 200 km/h měla naději ale na většině délky to už pohřbili.

0/0
22.4.2014 13:51

T64o29m24á43š 40M12o29r17a30v52č92í90k 3927356443465

Nejsem na tohle velký odborník, ale podle SŽDC je trať Praha-Hostivař-Olbramovice 160 km/h.

0/0
22.4.2014 15:55

T49o61m45á34š 45M95o77r88a28v92č46í55k 3557386833285

Udávám to pro Pendolino, ale i pro nenaklápěčky SŽDC udává rychlost v rozmezí 125-140 km/h, tudíž by mě zajímalo jak to doopravdy je.

0/0
22.4.2014 16:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.