Diskuze

Vlakem po Česku dvoustovkou? Ještě dlouho utopie

Rychlosti 200 kilometrů v hodině se cestující na tuzemské železnici hned tak nedočkají. Náklady na přestavbu vhodných koridorových úseků, kterými je dnes možné jezdit stošedesátikilometrovu rychlostí, jsou neúměrné relativně nízkým přínosům.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D83a90v23i30d 87K56n79a11p

25. 4. 2014 20:12

Kvůli například stavbě Úvaly jezdí vlaky déle, ale například pendolino ještě před snížením rychlosti kvůli výluce (někdy v roce 2013) zvládlo trasu Praha-Pardubice za 48 min (EC za 55 min)-> osobně jsem tím jel, což odpovídá průměrné rychlosti 130 km za hodinu, nyní jezdí za 54 minut. Po dostavění koridoru a to v úseku Praha-Úvaly (120->160 km/h)---probíhá (2016), Choceň-Ústí (80->120 km/h)---probíhá částečně (2016, zbytek ?), uzel Česká Třebová (60->80-100? km/h)---budoucnost (?) a možná ještě rekonstrukce Brněnského uzlu (30-50->60-100 km/h)---budoucnost  (?) by mohl jezdit Eurocity okolo každé celé hodiny a Brně být před půlou (asi celkově 2h 25min).

0 0
možnosti

jen k tý francii.. taky to není žádná sláva. TGV jede z Rennes do Quimper 2:18 a obyč vlak i s přestupem 2:30 ..

0 2
možnosti

To bude tím, že tam žádná vysokorychlostní trať není. Momentálně končí v Le-Mans a buduje se směrem k Rennes.

3 0
možnosti

Myslim ze neni problem 160km/h ale zastavky v kazde riti typu Kolin/Pardubice/Ceska Trebova. Kdyby jezdil ten vlak pouze Praha-Brno tak by urcite tu cestu bez tech zastavek zkratil vyrazneji (ale nevim jaka je maximalka prujezdova pres ty stanice)

1 0
možnosti

Ani ne. Každá ta zastávka znamená celkem zdržení tak 4-5 minut a EC staví jen 2x až 3x.

0 0
možnosti

Jsem trochu zklamaný, že se tady nenadává na Brusel? Francie ryhchlost přes 300km/h, zrovna jako SRN, Španělsko nebo třeba Itálie. I Rakousko jezdí dvoustovkou.

Proč je u nás všechno na následující mapce tak trapně šedé?

http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:High_Speed_Railroad_Map_of_Europe_2013.svg

Proč jsme jim to zase nenandali?

3 0
možnosti

přesně tak..Španělsko krize jako prase, ale do infrastruktury se cpou peníze (a hlavně chytře získávají ty evropský) ,protože to je sázka na budoucnost. Češi a němci na našem území to před 150lety věděli a i proto jsme dalších 75let byli na ekonomické špičce Evropy. Dnes nejsme postavit ani silniční obchvat vesnice a rekonstruujeme železnice na parametry zastaralé již v době plánování..

0 0
možnosti

To se tady zase mele pátý přes devátý... trať mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi vůbec nepatří do současné sítě koridorů (ani neleží na trase mezi Prahou a Brnem), výraznou rekonstrukcí v posledních desetiletích předpokládám neprošla - ano udělat ze zastaralé jednokolejky moderní dvoukolejnou trať pro minimálně 160 km/h by nebylo levné. A asi by nebyl velký rozdíl, jestli by se stavělo na 160 nebo 230 - zrušit přejezdy a vyměnit zabezpeční by se muselo tak jako tak.

Druhá věc je to navýšení rychlosti ze 160 na 200 km/h. 4,5 minuty - fajn, nic moc, ale... nějak mi v článku chybí údaj o tom, o kolik kilometrů se vlastně jedná (prostým výpočtem mi vychází, že o 60) - a hlavně kolik by TOHLE stálo. Na koridoru by úrovňové přejezdy už stejně žádné být neměly...

Navíc by v úvahu přicházela asi i velká část trati mezi Brnem a Břeclaví - tam se o tom mluví již delší dobu. A s railjety budou mít ČD už docela dost techniky, kterou by mohly využít - právě mezi Prahou a Břeclaví. Takže podle mě by to smysl mělo.

Mimochodem - na těch potenciálních 4,5 minutách je krásně vidět, jak velký smysl by asi mělo úsekové zvyšování maximální rychlosti na dálnicích. Ale o to přeci nejde - tady jde o ego řidičů, že...

5 0
možnosti

Ten váš odhad 60 km celkem sedí. Pokud se pamatuju, mluvilo se o 2 nebo 3 třicetikilometrových úsecích ohraničených místy, kde se ta rychlost zvýšit nedá bez bourání mnoha obývaných domů. Čili prostě nedá. Na 230 km/h rovnou zapomeňte, to by bylo na 30km úseku zcela nepraktické. Žádný dopravce by to nemohl nebo nechtěl využít. Na 200 km/h v ŘD ovšem techniky je v ČR na nejrychlejší expresy relativně dost už dnes, pokud by se ale neposílala na příliš daleké jízdy za hranice (Hamburk). Totiž 20 lokomotiv, nějakých 90 vagónů (některé ale lůžkové nebo jídelní), a pak sedmičku Pendolin.

0 0
možnosti

Ono je totiž daleko efektivnější zvyšovat nízké rychlosti na vyšší, než ty již vysoké na ještě vyšší. Na 50 km dlouhém úseku, kde je dnes rychlost 160 km/h se při zvýšení na 200 km/h uspoří cca 4 min. Ale jezdí-li se tam dnes 80 km/h a zvýší se to na 120 km/h, pak se uspoří 13 min! K tomu si připočtěte vysoké náklady za elektřinu při vysokých rychlostech a není co řešit.

Takže primárně by to chtělo pořešit ty úseky, kde se dnes jezdí pomalu, např. Ústí n. O. - Choceň, Veselí n. L. - Č. Budějovice nebo průjezdy železničními uzly (Č. Třebová).

2 0
možnosti

Tady přece vůbec nejde o jízdu mezi zastávkami Praha, Brno. Tyhle rychlosti se vyplatí až s napojením na mezinárodní trasy, ke kterému potom nemusí vůbec dojít.

0 5
možnosti

O trasu Praha-Brno jde primárně, vnitrostátní přeprava hraje a bude hrát prim.

4 0
možnosti

Stejný pan Kolář před 5 lety označil za nevhodnou přípravu VRT a chtěl zvýšit rychlost na vybraných stávajících tratích na 200 km/h. Pět let trvalo, než zjistil, jaké to bude mít efekty? Také by mě zajímalo, jak se náloží s koridorovým úsekem Veselí-ČB, který se projekčně připravuje jako novostavba povětšinou na 200 km/h. Vzhledem k tomu, že s VRT se do ČB nepočítá, myslím, že 200 je na místě.

2 0
možnosti

Spíš než zjistili, že toho budou muset změnit mnohem víc než původně počítali. Takže poměr mezi cenou a efektem bude úplně jiný.

Pro úsek Praha - Veselí se pokud vím už s 200 km/h nepočítá (staví se to trošku jinak). Na Veselí - ČB by dvojstovka být mohla, ale je tam i dost drahý tunelový úsek, který kdoví jestli se nakonec dělat bude, resp. jestli se toho dožijem. Podobně jako to zřejmě dopadlo s tunelem u Ústí nad Orlicí. Nebo s ještě větším a dražším tunelem u Berouna.

0 0
možnosti
Foto

Podle mě je zbytečné dělat tratě pro rychlost vetší než 160km/h .V První řadě máme města blízko sebe takže časová úspora je minimální. Další věc je že člověk si jízdu ve vlaku tolik neužije. Lepší než mít vlaky nejrychlejší v Evropě tak je důležitější aby lidi radši jezdili vlakem než auty a měli na tu jízdu .

1 8
možnosti

proč se tedy v Rakousku masivně investuje a staví dokonce na 230??

2 0
možnosti

Pro začátek by mi stačilo, kdyby se rychlost na trati  např.Praha -Budějice zvedla na 80km/h..

300km/h by se asi nezaplatilo.

5 2
možnosti
Foto

Praha-Liberec na 60.

1 0
možnosti