Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České aerolinie po 66 letech ruší linku do Berlína, přidají Split

Z nabídky ČSA po 66 letech zmizí přímé letecké spojení Prahy s Berlínem. Nejkratší a zároveň jeden z nejstarších spojů v síti aerolinek končí z ekonomických důvodů. Aerolinky přestanou létat i do Curychu, nově však navýší spojení do Chorvatska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I60v64a40n 87H48r70o32n 5724666156651

No tak, hlavně aby se na uvolněné místo nevrátila luftwaffe!!

0/0
24.4.2014 16:14

Z59b87y44n61ě16k 63J59e38h40l50i71č41k12a 8634518129741

vždyť běhají co půl roku od destinace k destinaci. tak se stálá klientela opravdu nebuduje

0/0
24.4.2014 3:09

M47i31l95o38s51l18a94v 40M50l82a29d77y 1353571694682

Do Chorvatska ok, ještě by to chtělo na nějaký ostrov do Řecka.

0/0
22.4.2014 21:46

C13h63r48i18s32t57i38a89n 63M45o72r88g33e37n33s96t68e56r35n 5455186376174

To je snad spis destinace pro Smartwings, ne?

0/0
24.4.2014 19:29

Š79t49e30f65a80n 39F60r15i92č11a 7712988103136

Pražské letiště leží na západním okraji Prahy a je pro východ republiky prakticky nedostupné. Kdo potřebuje letět ranním spojem, tomu nezbývá, než se do Prahy vydat večer a po půlnoci kličkovat po Praze nočními rozjezdy, nechce-li se ovšem nechat natáhnout od místních taxikářů. Pohodlnější spojení je jednoznačně z Vídně, kde je také větší výběr spojů i zpravidla levnější letenky.

+3/−6
22.4.2014 18:09

J92a52k88u91b 16K73o16r45e16c 6174230581323

Levnější letenky z vídně ? Mě naopak prakticky vždy přijdou dražší .

+3/0
22.4.2014 19:07

R19a77d31e34k 60N75e55u67m68a11n91n 5572592138405

taxi max za 17/km

+1/0
22.4.2014 19:31

J78a86k60u38b 33J92a74n13á46s 7537119623119

Případně mhd či čd bus

+1/0
22.4.2014 19:52

P44a42v23e52l 32V16e50t36e70š76n21í33k 7535448345517

On je s MHD problém když máte ranní odlet. Když chcete být na letišti s předstihem, tak ta doprava hodně brzo ráno není nejlepší. A nebo naopak pozdní přílet. Letištní taxíky jsou opravdu drahé. Nic vám samozřejmě nebrání si zavolat na levnější taxislužbu (pokud víte jakou).

0/0
22.4.2014 20:01

P95a43v55e70l 74V65e28t55e83š34n38í44k 7745848805587

Tak samozřejmě. Jsem z Prahy, takže jsem rád zato co mám (15 minut taxíkem). Kdybych byl z Brna nebo jihu Moravy, tak bych asi taky radši používal Vídeň. Už kvůli slavné dálnici D1.

+4/0
22.4.2014 20:03

P22a53v33e35l 87K49u35n52c 9612139178198

Bohužel i letadla virtuální aerolinky dělají reálný kravál.

0/−3
22.4.2014 17:38

L48u14k79á58š 49G60a49v19r55a90n 9359788249667

Spoje do Švýcarska velmi schopně zajišťuje Swiss Air, to samé Lufthansa s Německem. To jsou aerolinky, které si cestující nemůžou vynachválit. Opravdu nevím, proč by někdo létal s ČSA.

+1/−1
22.4.2014 16:05

J67a96k76u16b 61K85o95r62e20c 6984210971633

nemůžu posoudit, ale například jsme četl, že na lince do Soulu je servis lepší než u Korean air. jinak ale převládají spíše negativa.

0/0
22.4.2014 17:16

P55a17v12e19l 71V57e19t17e78š54n79í93k 7235458705127

Bohužel ne. Letěl jsem vloni na podzim (do Soulu s A330 od ČSA, zpátky s Korejci) a Korejci byli rozhodně lepší. Letadlo bylo hezké, ale jakoby ČSA zapomněly dělat dálkové lety. Po 5 hodinách letu jsem měl dojem, že to provozují spíš České dráhy (let trvá přes 10 hodin). Záchody špinavé, načůráno okolo, voda v umyvadle stála - a nikdo to vyčistit nepřišel. U sestry nefunkční ovladač zábavního systému, steward to odběhl "resetovat" (a už se nevrátil) a tak dál. Jinak jídlo v pořádku (české i korejské). Doletěli jsme v pořádku, ale bylo vidět že to není ono. Cesta zpátky s Korejci už vypadala líp. Měl jsem dojem, že záchody čistili neustále.

Tak snad se to od té doby zlepšilo.

+1/0
22.4.2014 17:59

P30a28v54e21l 30V81e38t75e54š51n31í23k 7845938795467

Teď jsem lítal od září každé pondělí a pátek Praha-Frankfurt buď s ČSA nebo s Lufthansou. Musím říct, že ČSA jsem měl radši.

ČSA rozhodně létaly víc na čas a když letěla A319 tak vypadala rozhodně lépe než co dávala Lufthansa. Lufthansa většinou posílala obstarožní B737 (už docela špinavé), či jen trochu novější A320.

Co se servisu týkalo, tak na letu co trvá celkem hodinu není nic vidět. V obou případech si nemůžu stěžovat.

Navíc u Lufthansy nevíte, kdy si postaví hlavu a začnou stávkovat (což za poslední 4 měsíce bylo 3x). Mají navíc ten dobrý zvyk stávkovat v pátek.

+3/0
22.4.2014 18:06

M51i96c92h12a52l 81P63a30v14l59á87t 9523963224479

Letel jsem PRG-VIE s Austrian. Opravdu nevim, co na tom chvalit nebo nechvalit. Na kratkem preskoku turbopropem neni moc co pokazit..

0/0
23.4.2014 9:48

M49a35r60t88i80n 66L86i42n73h78a 1361644309351

letel jsem se swissem, lufthansou i csa. na kratke trasy srovnatelne sluzby. jen lufthansa a jeji vecne stavkujici piloti me uz stali dost nervu.

0/0
23.4.2014 12:40

J95a31k84u73b 43K52o25r51e67c 6584480631333

New York, Londýn, Curych, Ženeva, Berlín....kdo bude další ?

+5/0
22.4.2014 15:33

J16a70k93u85b 78K41o13r80e86c 6344140981793

opomenul jsem ještě Mnichov

+3/0
22.4.2014 17:15

P63a64v28e33l 26V27e42t94e18š37n12í77k 7635698325977

Jo, s tím mě naštvali speciálně. Lítá tam teď snad jenom Lufthansa a když nekupujete lístek s předstihem, tak cena rychle roste do šílených výšek. Kdyby se tam aspoň dalo rychle dostat vlakem, zase tak daleko to není....

0/0
22.4.2014 18:08

V66i11k50t26o42r 79N70á79r92o57ž32n27ý 3539182958

Praha-Mnichov celkem pohodlně autem za 4 hodiny.

K čemu letadlo ?

0/0
22.4.2014 19:15

P80a74v62e87l 60V32e44t42e31š31n38í96k 7435908175257

Taky pravda...

0/0
22.4.2014 19:58

M70a79r82t29i33n 62L81i46n83h92a 1481404679931

kvuli prestupum. letenky s prestupem jsou casto vyhodnejsi, nez kombinace ruznych zpusobu dopravy. navic, pokud zustanete v zacpe a uleti vam letadlo, tak vas zdarma do jineho letadla neposadi.

0/0
23.4.2014 12:45

C25h50r10i40s31t12i10a81n 71M74o32r67g29e94n14s81t37e87r84n 5425606466704

Cemu se divi? Obcas zkusi cenovy dumping, no parkrat s nima clovek leti a pak ho prestane bavit zamrzajici WC, uzka sedadla a doba letu delsi o 50% a vrati se ke Swissu. A nakonec "marketingova podpora" skonci a ceny jsou zase o 70% vyssi nez u Swissu? A pak maji jeste tu drzost se divit ze s nima nikdo nelita.

+4/−2
22.4.2014 14:23

P87a72v27e92l 25V13e66t82e14š73n36í15k 7865968125697

To čím tam lítali? Jestli to bylo ATR72 vs. Airbus tak to jinak dopadnout nemůže. Ale aspoň v tom ATR máte trošku zážitek z letadla :).

+2/0
22.4.2014 18:10

M14a24r88t18i18n 96L65i43n86h42a 1111654609541

CSA letali jak ATR tak Airbusem. Swiss na teto lince nasadli AVRO. ale musim rict, ze CSA (narozdil od swiss) leteli vzdy vcas. ale mozna jsem mel jen smulu

0/0
23.4.2014 12:49

C35h42r77i79s21t67i14a19n 84M77o14r90g28e92n92s88t26e84r34n 5285796276714

Ja jsem asi mel smulu, protoze jsem ty dva prvni a posledni lety pretrpel v ATR. A to jsem mel fakt strach ze se to cestou rozpadne. Hlavne se uz tesim az dorazi objednany CS 100 Bombardiery. I kdyz Avro je jak prijemnej soukromej tryskac :-):-)

0/0
23.4.2014 17:56

P38e62t90r 17M83a15r82e12č10e32k 1583481929368

Ať už to zprivatizují ;-€ ! Je to jen banda neschopů , která si žije nad poměry a na náš účet. Rv

+3/−7
22.4.2014 13:57

V17i84k44t64o94r 39N20á13r26o78ž71n50ý 3969252258

Oni to ještě nezprivatizovali ? Vždyť to vlastní Korejci , ne ?

Jinak to , že končí linka do Berlína je naprosto přirozené.  Jak dlouho jel před třiceti lety vlak z Prahy do Berlína...jak dlouho jede dnes.

Jak dlouho se jelo autem z Prahy do Berlina , jak dlouho se jede dnes.

0/0
22.4.2014 15:36

F41i42l74i17p 69S49i26r30o60t30e13k 9112759132671

ČSA jsou už zprivatizované. Ale banda neschopů musí nadávat vždy a na vše. Tak pozor na cévku.

0/0
22.4.2014 19:34

C69h53r98i62s19t10i88a62n 84M87o61r34g45e22n44s42t18e66r85n 5685896836414

Tak Swiss leta Zürich Praha 4x denne, k tomu jeste 4 lety tydne z Baselu a 4 z Zenevy, to dela 36 letu tydne. A CSA neni schopno naplnit ani jeden den denne? No co se divit, kdyz nasadi stary vrtulaky kde zamrzaji WC a doba letu je o 50% delsi nez u Swissu. ;-D

+4/−3
22.4.2014 13:49

P33e85t89r 63J83u44r90č37e43k 4989574180

Vysvětlení je jednoduché Swiss na rozdíl od ČSA v Zürichu může nabídnout navazující dálkové lety, většinu tedy na lince tvoří tranzitní cestující. S tímto faktem souvisejících více časových poloh během dne je pak další pozitivum.

+3/0
22.4.2014 16:07

C28h50r43i15s25t52i78a88n 28M18o25r80g18e25n86s94t44e88r44n 5775846226754

Vetsinu tvori tranzitni cestujici? A tuhle informaci mate odkud? 8-o8-o8-o

0/0
23.4.2014 17:51

P75e28t45r 14M27a93r60š28o34u86n 5135268916736

¨přesně tak, kdo by letěl vrtulákem, a ještě v debilnější časy než Swiss...

0/0
22.4.2014 19:10

Ř60e70h26o20ř 93V22l24a70s19á55k 2684574941926

Do Berlína může letadlo jen těžko kontrolovat vlaku. Jo, je to pět hodin, ale centrum-centrum, na nádraží stačí přijít na poslední chvíli a jede to x-krát denně.

+4/0
22.4.2014 13:34

J53i64r79k33a 15D74v67o86ř78á47k 4615940673898

Jen trochu upřesním. Je to vlakem cca 4:45, každé dvě hodiny z centra do centra. V noci o něco rychleji. Autobus je zhruba stejně rychlý, ve špičkách jede častěji, kolem poledne vůbec. Autem je to cca o hodinu rychleji se standardním řidičem. Letadlo letí sice dvakrát denně jen hodinu, ale to je jen malá část doby strávené na cestě. A spolu s ČSA letí i SmartWings...

+2/0
22.4.2014 14:31

M89i92r14o98s94l30a82v 28Z28i66k90m10u60n15d 7199883454683

A bez bezpečnostních kontrol a limitu váhy zavazadel ...

0/0
22.4.2014 17:55

L97e67o73š 69N17a79v20r26á16t73i90l 9773580985545

8-o  kontrolovat????;-D;-D;-D

+2/0
22.4.2014 14:52

L34i79b25o51r 68M62o74u20č35k45a 1228417145242

asi jste mel na mysli kontrovat ..;-D

0/0
23.4.2014 8:03
Foto

J62a76n 89T12e91s95a98ř 7256303853348

Letecká přeprava je stále lepší než ta kolejová. Raději se dostavím na letiště o hodinku dřív, odbavím se, projdu kontrolou a sednu si v tranzitu s notebookem do křesla, stihnu vyřídit pracovní korespondenci, sednu do letadla a letím. Momentálního stavu ČSA je škoda. Když jsem viděl ohodnocení 44-ti procentního balíku akcií na nějakých 41 mil. Kč, nevěřil jsem tomu. Historie managementu systematicky vyplácející si odměny z krvácející společnosti, špatné smlouvy, drahé běžící leasingy... Proti tomu je globálně složitá situace v letecké dopravě ještě slabé kafe.

0/0
4.6.2014 10:26

V88o77j24t18a 36S50u18k 3907555357341

Ten Berlin by meli resit dotacemi v Brusselu. CSA je ostuda  EU  letecke dopravy.V[>-]

0/−5
22.4.2014 13:08

A92l47e76x16a33n57d48r 33K93o47s15t11k53a 5959116749666

ČSA je hlavně Česká ostuda. Rozkradení státní firmy Jardou Tvrdíkem a policie nic.

+10/−1
22.4.2014 13:12

J12a54n 19H59a39v26l78i83n59a 9114976949143

policie resi kabelky jedne urednice, to ohrozuje tento stat nejvice :-P

+4/−1
22.4.2014 13:42

P49e58t88r 37M82a51r35e84č72e51k 1763961909868

ČSA  jsou rozkrádány ustavičně , bez ohledu na to kdo je zrovna u vesla!

+4/0
22.4.2014 13:55
Foto

P82a76v70e21l 34M74a50k88o11v25e74c 8638305961

Tvrdík "jenom" pustil ČSA trochu žilou. Rozkradení zařídil až management po Tvrdíkovi...:-(

0/0
22.4.2014 21:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.