Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České aerolinie po 66 letech ruší linku do Berlína, přidají Split

Z nabídky ČSA po 66 letech zmizí přímé letecké spojení Prahy s Berlínem. Nejkratší a zároveň jeden z nejstarších spojů v síti aerolinek končí z ekonomických důvodů. Aerolinky přestanou létat i do Curychu, nově však navýší spojení do Chorvatska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I29v76a85n 61H61r31o19n 5504556876131

No tak, hlavně aby se na uvolněné místo nevrátila luftwaffe!!

0/0
24.4.2014 16:14

Z90b25y77n37ě14k 71J60e54h38l46i17č26k84a 8844658199661

vždyť běhají co půl roku od destinace k destinaci. tak se stálá klientela opravdu nebuduje

0/0
24.4.2014 3:09

M10i74l69o22s38l53a92v 33M54l62a40d74y 1213681434452

Do Chorvatska ok, ještě by to chtělo na nějaký ostrov do Řecka.

0/0
22.4.2014 21:46

C36h55r73i18s28t83i40a27n 54M80o91r62g67e28n61s85t60e96r22n 5115936796454

To je snad spis destinace pro Smartwings, ne?

0/0
24.4.2014 19:29

Š62t46e62f91a13n 26F18r12i89č43a 7172658103356

Pražské letiště leží na západním okraji Prahy a je pro východ republiky prakticky nedostupné. Kdo potřebuje letět ranním spojem, tomu nezbývá, než se do Prahy vydat večer a po půlnoci kličkovat po Praze nočními rozjezdy, nechce-li se ovšem nechat natáhnout od místních taxikářů. Pohodlnější spojení je jednoznačně z Vídně, kde je také větší výběr spojů i zpravidla levnější letenky.

+3/−6
22.4.2014 18:09

J91a22k28u82b 16K53o20r91e17c 6714560491383

Levnější letenky z vídně ? Mě naopak prakticky vždy přijdou dražší .

+3/0
22.4.2014 19:07

R79a41d32e80k 97N72e62u69m91a19n80n 5492822478245

taxi max za 17/km

+1/0
22.4.2014 19:31

J90a36k74u16b 42J12a53n53á12s 7187869173889

Případně mhd či čd bus

+1/0
22.4.2014 19:52

P22a18v82e60l 80V44e20t38e36š72n24í55k 7285858185737

On je s MHD problém když máte ranní odlet. Když chcete být na letišti s předstihem, tak ta doprava hodně brzo ráno není nejlepší. A nebo naopak pozdní přílet. Letištní taxíky jsou opravdu drahé. Nic vám samozřejmě nebrání si zavolat na levnější taxislužbu (pokud víte jakou).

0/0
22.4.2014 20:01

P13a91v78e77l 13V59e14t27e13š47n29í91k 7335428685897

Tak samozřejmě. Jsem z Prahy, takže jsem rád zato co mám (15 minut taxíkem). Kdybych byl z Brna nebo jihu Moravy, tak bych asi taky radši používal Vídeň. Už kvůli slavné dálnici D1.

+4/0
22.4.2014 20:03

P89a12v87e56l 98K52u22n19c 9332679718508

Bohužel i letadla virtuální aerolinky dělají reálný kravál.

0/−3
22.4.2014 17:38

L66u42k38á20š 74G74a97v58r82a89n 9859748879897

Spoje do Švýcarska velmi schopně zajišťuje Swiss Air, to samé Lufthansa s Německem. To jsou aerolinky, které si cestující nemůžou vynachválit. Opravdu nevím, proč by někdo létal s ČSA.

+1/−1
22.4.2014 16:05

J48a70k19u42b 55K93o12r98e73c 6494790781143

nemůžu posoudit, ale například jsme četl, že na lince do Soulu je servis lepší než u Korean air. jinak ale převládají spíše negativa.

0/0
22.4.2014 17:16

P34a65v21e95l 76V67e91t92e89š45n62í37k 7375888465577

Bohužel ne. Letěl jsem vloni na podzim (do Soulu s A330 od ČSA, zpátky s Korejci) a Korejci byli rozhodně lepší. Letadlo bylo hezké, ale jakoby ČSA zapomněly dělat dálkové lety. Po 5 hodinách letu jsem měl dojem, že to provozují spíš České dráhy (let trvá přes 10 hodin). Záchody špinavé, načůráno okolo, voda v umyvadle stála - a nikdo to vyčistit nepřišel. U sestry nefunkční ovladač zábavního systému, steward to odběhl "resetovat" (a už se nevrátil) a tak dál. Jinak jídlo v pořádku (české i korejské). Doletěli jsme v pořádku, ale bylo vidět že to není ono. Cesta zpátky s Korejci už vypadala líp. Měl jsem dojem, že záchody čistili neustále.

Tak snad se to od té doby zlepšilo.

+1/0
22.4.2014 17:59

P35a27v80e93l 91V81e27t48e59š45n85í77k 7715858735837

Teď jsem lítal od září každé pondělí a pátek Praha-Frankfurt buď s ČSA nebo s Lufthansou. Musím říct, že ČSA jsem měl radši.

ČSA rozhodně létaly víc na čas a když letěla A319 tak vypadala rozhodně lépe než co dávala Lufthansa. Lufthansa většinou posílala obstarožní B737 (už docela špinavé), či jen trochu novější A320.

Co se servisu týkalo, tak na letu co trvá celkem hodinu není nic vidět. V obou případech si nemůžu stěžovat.

Navíc u Lufthansy nevíte, kdy si postaví hlavu a začnou stávkovat (což za poslední 4 měsíce bylo 3x). Mají navíc ten dobrý zvyk stávkovat v pátek.

+3/0
22.4.2014 18:06

M33i33c60h52a78l 36P12a16v73l21á42t 9293953974679

Letel jsem PRG-VIE s Austrian. Opravdu nevim, co na tom chvalit nebo nechvalit. Na kratkem preskoku turbopropem neni moc co pokazit..

0/0
23.4.2014 9:48

M83a28r79t56i97n 60L64i37n88h78a 1431334899931

letel jsem se swissem, lufthansou i csa. na kratke trasy srovnatelne sluzby. jen lufthansa a jeji vecne stavkujici piloti me uz stali dost nervu.

0/0
23.4.2014 12:40

J17a69k66u83b 20K57o10r85e40c 6824240831613

New York, Londýn, Curych, Ženeva, Berlín....kdo bude další ?

+5/0
22.4.2014 15:33

J97a93k23u42b 30K79o87r87e26c 6164580831153

opomenul jsem ještě Mnichov

+3/0
22.4.2014 17:15

P89a98v69e58l 71V66e45t31e63š62n41í42k 7645248535107

Jo, s tím mě naštvali speciálně. Lítá tam teď snad jenom Lufthansa a když nekupujete lístek s předstihem, tak cena rychle roste do šílených výšek. Kdyby se tam aspoň dalo rychle dostat vlakem, zase tak daleko to není....

0/0
22.4.2014 18:08

V66i80k62t83o27r 44N56á10r89o26ž27n41ý 3199112798

Praha-Mnichov celkem pohodlně autem za 4 hodiny.

K čemu letadlo ?

0/0
22.4.2014 19:15

P66a23v61e85l 43V49e18t29e61š51n28í42k 7785698425637

Taky pravda...

0/0
22.4.2014 19:58

M97a35r13t97i71n 11L83i24n72h81a 1381484699861

kvuli prestupum. letenky s prestupem jsou casto vyhodnejsi, nez kombinace ruznych zpusobu dopravy. navic, pokud zustanete v zacpe a uleti vam letadlo, tak vas zdarma do jineho letadla neposadi.

0/0
23.4.2014 12:45

C78h17r12i75s97t91i56a94n 90M57o47r48g83e24n84s80t58e74r86n 5275546406354

Cemu se divi? Obcas zkusi cenovy dumping, no parkrat s nima clovek leti a pak ho prestane bavit zamrzajici WC, uzka sedadla a doba letu delsi o 50% a vrati se ke Swissu. A nakonec "marketingova podpora" skonci a ceny jsou zase o 70% vyssi nez u Swissu? A pak maji jeste tu drzost se divit ze s nima nikdo nelita.

+4/−2
22.4.2014 14:23

P86a16v83e84l 22V26e56t70e10š26n84í53k 7355858825777

To čím tam lítali? Jestli to bylo ATR72 vs. Airbus tak to jinak dopadnout nemůže. Ale aspoň v tom ATR máte trošku zážitek z letadla :).

+2/0
22.4.2014 18:10

M84a25r59t50i88n 23L90i51n18h37a 1541364969221

CSA letali jak ATR tak Airbusem. Swiss na teto lince nasadli AVRO. ale musim rict, ze CSA (narozdil od swiss) leteli vzdy vcas. ale mozna jsem mel jen smulu

0/0
23.4.2014 12:49

C82h79r94i32s88t59i51a31n 56M78o16r14g22e62n10s45t10e64r98n 5335976146634

Ja jsem asi mel smulu, protoze jsem ty dva prvni a posledni lety pretrpel v ATR. A to jsem mel fakt strach ze se to cestou rozpadne. Hlavne se uz tesim az dorazi objednany CS 100 Bombardiery. I kdyz Avro je jak prijemnej soukromej tryskac :-):-)

0/0
23.4.2014 17:56

P87e27t58r 60M56a86r98e42č75e74k 1773361359128

Ať už to zprivatizují ;-€ ! Je to jen banda neschopů , která si žije nad poměry a na náš účet. Rv

+3/−7
22.4.2014 13:57

V13i39k14t71o80r 13N96á50r52o23ž35n52ý 3839392508

Oni to ještě nezprivatizovali ? Vždyť to vlastní Korejci , ne ?

Jinak to , že končí linka do Berlína je naprosto přirozené.  Jak dlouho jel před třiceti lety vlak z Prahy do Berlína...jak dlouho jede dnes.

Jak dlouho se jelo autem z Prahy do Berlina , jak dlouho se jede dnes.

0/0
22.4.2014 15:36

F72i19l94i33p 28S47i44r89o26t74e55k 9772519792111

ČSA jsou už zprivatizované. Ale banda neschopů musí nadávat vždy a na vše. Tak pozor na cévku.

0/0
22.4.2014 19:34

C18h32r95i72s29t61i12a82n 54M89o38r44g42e29n20s83t77e13r19n 5565376426464

Tak Swiss leta Zürich Praha 4x denne, k tomu jeste 4 lety tydne z Baselu a 4 z Zenevy, to dela 36 letu tydne. A CSA neni schopno naplnit ani jeden den denne? No co se divit, kdyz nasadi stary vrtulaky kde zamrzaji WC a doba letu je o 50% delsi nez u Swissu. ;-D

+4/−3
22.4.2014 13:49

P18e36t57r 60J61u91r78č93e73k 4549794930

Vysvětlení je jednoduché Swiss na rozdíl od ČSA v Zürichu může nabídnout navazující dálkové lety, většinu tedy na lince tvoří tranzitní cestující. S tímto faktem souvisejících více časových poloh během dne je pak další pozitivum.

+3/0
22.4.2014 16:07

C72h50r11i83s59t44i73a62n 13M18o63r66g85e17n28s28t45e15r71n 5745606716434

Vetsinu tvori tranzitni cestujici? A tuhle informaci mate odkud? 8-o8-o8-o

0/0
23.4.2014 17:51

P80e49t67r 38M37a74r95š64o93u40n 5455598496136

¨přesně tak, kdo by letěl vrtulákem, a ještě v debilnější časy než Swiss...

0/0
22.4.2014 19:10

Ř50e15h48o73ř 75V60l11a18s38á25k 2564294131426

Do Berlína může letadlo jen těžko kontrolovat vlaku. Jo, je to pět hodin, ale centrum-centrum, na nádraží stačí přijít na poslední chvíli a jede to x-krát denně.

+4/0
22.4.2014 13:34

J11i21r97k53a 15D22v72o19ř63á78k 4785320673588

Jen trochu upřesním. Je to vlakem cca 4:45, každé dvě hodiny z centra do centra. V noci o něco rychleji. Autobus je zhruba stejně rychlý, ve špičkách jede častěji, kolem poledne vůbec. Autem je to cca o hodinu rychleji se standardním řidičem. Letadlo letí sice dvakrát denně jen hodinu, ale to je jen malá část doby strávené na cestě. A spolu s ČSA letí i SmartWings...

+2/0
22.4.2014 14:31

M23i62r45o11s79l54a68v 54Z69i66k31m56u85n60d 7469343364263

A bez bezpečnostních kontrol a limitu váhy zavazadel ...

0/0
22.4.2014 17:55

L75e51o58š 81N66a35v95r69á33t28i47l 9883590225255

8-o  kontrolovat????;-D;-D;-D

+2/0
22.4.2014 14:52

L10i38b83o55r 12M59o46u21č54k34a 1468177805842

asi jste mel na mysli kontrovat ..;-D

0/0
23.4.2014 8:03
Foto

J55a42n 21T30e96s64a41ř 7616533383278

Letecká přeprava je stále lepší než ta kolejová. Raději se dostavím na letiště o hodinku dřív, odbavím se, projdu kontrolou a sednu si v tranzitu s notebookem do křesla, stihnu vyřídit pracovní korespondenci, sednu do letadla a letím. Momentálního stavu ČSA je škoda. Když jsem viděl ohodnocení 44-ti procentního balíku akcií na nějakých 41 mil. Kč, nevěřil jsem tomu. Historie managementu systematicky vyplácející si odměny z krvácející společnosti, špatné smlouvy, drahé běžící leasingy... Proti tomu je globálně složitá situace v letecké dopravě ještě slabé kafe.

0/0
4.6.2014 10:26

V62o89j93t55a 39S69u37k 3477105837111

Ten Berlin by meli resit dotacemi v Brusselu. CSA je ostuda  EU  letecke dopravy.V[>-]

0/−5
22.4.2014 13:08

A98l23e80x91a38n44d76r 95K20o91s84t48k36a 5629156379166

ČSA je hlavně Česká ostuda. Rozkradení státní firmy Jardou Tvrdíkem a policie nic.

+10/−1
22.4.2014 13:12

J83a96n 46H48a88v98l72i88n19a 9724536509453

policie resi kabelky jedne urednice, to ohrozuje tento stat nejvice :-P

+4/−1
22.4.2014 13:42

P18e67t14r 63M13a75r53e10č53e48k 1763141129638

ČSA  jsou rozkrádány ustavičně , bez ohledu na to kdo je zrovna u vesla!

+4/0
22.4.2014 13:55
Foto

P56a61v87e71l 41M32a88k57o10v20e21c 8898495371

Tvrdík "jenom" pustil ČSA trochu žilou. Rozkradení zařídil až management po Tvrdíkovi...:-(

0/0
22.4.2014 21:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.