Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České aerolinie po 66 letech ruší linku do Berlína, přidají Split

Z nabídky ČSA po 66 letech zmizí přímé letecké spojení Prahy s Berlínem. Nejkratší a zároveň jeden z nejstarších spojů v síti aerolinek končí z ekonomických důvodů. Aerolinky přestanou létat i do Curychu, nově však navýší spojení do Chorvatska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I90v60a73n 10H59r90o69n 5194486366481

No tak, hlavně aby se na uvolněné místo nevrátila luftwaffe!!

0/0
24.4.2014 16:14

Z33b67y73n98ě95k 83J52e28h46l11i21č89k73a 8334508199831

vždyť běhají co půl roku od destinace k destinaci. tak se stálá klientela opravdu nebuduje

0/0
24.4.2014 3:09

M71i12l37o57s70l38a87v 10M82l57a68d29y 1443251274152

Do Chorvatska ok, ještě by to chtělo na nějaký ostrov do Řecka.

0/0
22.4.2014 21:46

C68h51r72i11s56t89i72a61n 13M94o16r75g55e22n25s35t39e47r52n 5655826956584

To je snad spis destinace pro Smartwings, ne?

0/0
24.4.2014 19:29

Š19t44e73f94a23n 47F47r87i60č83a 7592108233806

Pražské letiště leží na západním okraji Prahy a je pro východ republiky prakticky nedostupné. Kdo potřebuje letět ranním spojem, tomu nezbývá, než se do Prahy vydat večer a po půlnoci kličkovat po Praze nočními rozjezdy, nechce-li se ovšem nechat natáhnout od místních taxikářů. Pohodlnější spojení je jednoznačně z Vídně, kde je také větší výběr spojů i zpravidla levnější letenky.

+3/−6
22.4.2014 18:09

J95a89k62u58b 18K74o24r71e97c 6474520511743

Levnější letenky z vídně ? Mě naopak prakticky vždy přijdou dražší .

+3/0
22.4.2014 19:07

R48a50d40e54k 53N70e75u76m46a21n46n 5952832638165

taxi max za 17/km

+1/0
22.4.2014 19:31

J12a58k17u27b 42J83a30n34á57s 7747739923849

Případně mhd či čd bus

+1/0
22.4.2014 19:52

P45a50v22e36l 31V98e31t93e84š89n34í44k 7285568255527

On je s MHD problém když máte ranní odlet. Když chcete být na letišti s předstihem, tak ta doprava hodně brzo ráno není nejlepší. A nebo naopak pozdní přílet. Letištní taxíky jsou opravdu drahé. Nic vám samozřejmě nebrání si zavolat na levnější taxislužbu (pokud víte jakou).

0/0
22.4.2014 20:01

P92a55v49e89l 74V17e76t15e57š72n36í91k 7785908965327

Tak samozřejmě. Jsem z Prahy, takže jsem rád zato co mám (15 minut taxíkem). Kdybych byl z Brna nebo jihu Moravy, tak bych asi taky radši používal Vídeň. Už kvůli slavné dálnici D1.

+4/0
22.4.2014 20:03

P55a39v70e66l 20K54u77n61c 9222219178228

Bohužel i letadla virtuální aerolinky dělají reálný kravál.

0/−3
22.4.2014 17:38

L84u48k77á87š 76G62a98v63r16a46n 9439198139797

Spoje do Švýcarska velmi schopně zajišťuje Swiss Air, to samé Lufthansa s Německem. To jsou aerolinky, které si cestující nemůžou vynachválit. Opravdu nevím, proč by někdo létal s ČSA.

+1/−1
22.4.2014 16:05

J98a63k47u11b 85K32o28r71e57c 6414390921883

nemůžu posoudit, ale například jsme četl, že na lince do Soulu je servis lepší než u Korean air. jinak ale převládají spíše negativa.

0/0
22.4.2014 17:16

P69a82v16e50l 76V17e24t24e52š65n95í77k 7895488835407

Bohužel ne. Letěl jsem vloni na podzim (do Soulu s A330 od ČSA, zpátky s Korejci) a Korejci byli rozhodně lepší. Letadlo bylo hezké, ale jakoby ČSA zapomněly dělat dálkové lety. Po 5 hodinách letu jsem měl dojem, že to provozují spíš České dráhy (let trvá přes 10 hodin). Záchody špinavé, načůráno okolo, voda v umyvadle stála - a nikdo to vyčistit nepřišel. U sestry nefunkční ovladač zábavního systému, steward to odběhl "resetovat" (a už se nevrátil) a tak dál. Jinak jídlo v pořádku (české i korejské). Doletěli jsme v pořádku, ale bylo vidět že to není ono. Cesta zpátky s Korejci už vypadala líp. Měl jsem dojem, že záchody čistili neustále.

Tak snad se to od té doby zlepšilo.

+1/0
22.4.2014 17:59

P54a22v89e45l 57V83e73t38e80š10n94í66k 7125878655557

Teď jsem lítal od září každé pondělí a pátek Praha-Frankfurt buď s ČSA nebo s Lufthansou. Musím říct, že ČSA jsem měl radši.

ČSA rozhodně létaly víc na čas a když letěla A319 tak vypadala rozhodně lépe než co dávala Lufthansa. Lufthansa většinou posílala obstarožní B737 (už docela špinavé), či jen trochu novější A320.

Co se servisu týkalo, tak na letu co trvá celkem hodinu není nic vidět. V obou případech si nemůžu stěžovat.

Navíc u Lufthansy nevíte, kdy si postaví hlavu a začnou stávkovat (což za poslední 4 měsíce bylo 3x). Mají navíc ten dobrý zvyk stávkovat v pátek.

+3/0
22.4.2014 18:06

M62i82c10h29a68l 11P62a29v48l93á26t 9193133404639

Letel jsem PRG-VIE s Austrian. Opravdu nevim, co na tom chvalit nebo nechvalit. Na kratkem preskoku turbopropem neni moc co pokazit..

0/0
23.4.2014 9:48

M92a77r13t39i77n 73L41i10n43h93a 1171484609401

letel jsem se swissem, lufthansou i csa. na kratke trasy srovnatelne sluzby. jen lufthansa a jeji vecne stavkujici piloti me uz stali dost nervu.

0/0
23.4.2014 12:40

J79a40k38u41b 38K62o43r25e86c 6794490221113

New York, Londýn, Curych, Ženeva, Berlín....kdo bude další ?

+5/0
22.4.2014 15:33

J85a29k25u37b 93K19o78r42e71c 6474870751453

opomenul jsem ještě Mnichov

+3/0
22.4.2014 17:15

P14a62v26e67l 75V73e66t96e51š37n45í42k 7155318395307

Jo, s tím mě naštvali speciálně. Lítá tam teď snad jenom Lufthansa a když nekupujete lístek s předstihem, tak cena rychle roste do šílených výšek. Kdyby se tam aspoň dalo rychle dostat vlakem, zase tak daleko to není....

0/0
22.4.2014 18:08

V87i48k22t92o57r 93N65á82r94o39ž54n34ý 3679762548

Praha-Mnichov celkem pohodlně autem za 4 hodiny.

K čemu letadlo ?

0/0
22.4.2014 19:15

P25a44v44e94l 76V23e72t59e30š59n84í28k 7645578735407

Taky pravda...

0/0
22.4.2014 19:58

M90a48r28t18i72n 68L24i43n55h98a 1181624499531

kvuli prestupum. letenky s prestupem jsou casto vyhodnejsi, nez kombinace ruznych zpusobu dopravy. navic, pokud zustanete v zacpe a uleti vam letadlo, tak vas zdarma do jineho letadla neposadi.

0/0
23.4.2014 12:45

C35h31r98i63s85t49i67a81n 56M29o11r49g77e14n20s19t75e65r48n 5295646686744

Cemu se divi? Obcas zkusi cenovy dumping, no parkrat s nima clovek leti a pak ho prestane bavit zamrzajici WC, uzka sedadla a doba letu delsi o 50% a vrati se ke Swissu. A nakonec "marketingova podpora" skonci a ceny jsou zase o 70% vyssi nez u Swissu? A pak maji jeste tu drzost se divit ze s nima nikdo nelita.

+4/−2
22.4.2014 14:23

P83a17v31e53l 93V82e76t81e69š78n97í82k 7415508895177

To čím tam lítali? Jestli to bylo ATR72 vs. Airbus tak to jinak dopadnout nemůže. Ale aspoň v tom ATR máte trošku zážitek z letadla :).

+2/0
22.4.2014 18:10

M95a39r27t41i78n 55L43i48n69h14a 1781254759341

CSA letali jak ATR tak Airbusem. Swiss na teto lince nasadli AVRO. ale musim rict, ze CSA (narozdil od swiss) leteli vzdy vcas. ale mozna jsem mel jen smulu

0/0
23.4.2014 12:49

C55h45r65i55s25t55i63a95n 73M97o78r47g40e69n79s31t77e68r85n 5575516896474

Ja jsem asi mel smulu, protoze jsem ty dva prvni a posledni lety pretrpel v ATR. A to jsem mel fakt strach ze se to cestou rozpadne. Hlavne se uz tesim az dorazi objednany CS 100 Bombardiery. I kdyz Avro je jak prijemnej soukromej tryskac :-):-)

0/0
23.4.2014 17:56

P37e94t38r 72M82a82r88e14č61e15k 1453321619278

Ať už to zprivatizují ;-€ ! Je to jen banda neschopů , která si žije nad poměry a na náš účet. Rv

+3/−7
22.4.2014 13:57

V84i34k43t53o10r 64N29á61r41o24ž72n68ý 3489352208

Oni to ještě nezprivatizovali ? Vždyť to vlastní Korejci , ne ?

Jinak to , že končí linka do Berlína je naprosto přirozené.  Jak dlouho jel před třiceti lety vlak z Prahy do Berlína...jak dlouho jede dnes.

Jak dlouho se jelo autem z Prahy do Berlina , jak dlouho se jede dnes.

0/0
22.4.2014 15:36

F94i46l27i14p 92S43i51r14o50t34e27k 9742639232101

ČSA jsou už zprivatizované. Ale banda neschopů musí nadávat vždy a na vše. Tak pozor na cévku.

0/0
22.4.2014 19:34

C79h35r43i98s29t35i50a44n 42M75o86r24g40e41n79s62t94e72r81n 5665786326104

Tak Swiss leta Zürich Praha 4x denne, k tomu jeste 4 lety tydne z Baselu a 4 z Zenevy, to dela 36 letu tydne. A CSA neni schopno naplnit ani jeden den denne? No co se divit, kdyz nasadi stary vrtulaky kde zamrzaji WC a doba letu je o 50% delsi nez u Swissu. ;-D

+4/−3
22.4.2014 13:49

P54e91t41r 64J93u73r72č97e30k 4279444710

Vysvětlení je jednoduché Swiss na rozdíl od ČSA v Zürichu může nabídnout navazující dálkové lety, většinu tedy na lince tvoří tranzitní cestující. S tímto faktem souvisejících více časových poloh během dne je pak další pozitivum.

+3/0
22.4.2014 16:07

C86h29r74i78s96t82i76a85n 87M31o40r78g18e92n80s12t81e59r82n 5195546796884

Vetsinu tvori tranzitni cestujici? A tuhle informaci mate odkud? 8-o8-o8-o

0/0
23.4.2014 17:51

P38e32t20r 34M54a96r66š91o21u16n 5275858776546

¨přesně tak, kdo by letěl vrtulákem, a ještě v debilnější časy než Swiss...

0/0
22.4.2014 19:10

Ř36e55h52o87ř 69V78l11a16s39á46k 2554864581316

Do Berlína může letadlo jen těžko kontrolovat vlaku. Jo, je to pět hodin, ale centrum-centrum, na nádraží stačí přijít na poslední chvíli a jede to x-krát denně.

+4/0
22.4.2014 13:34

J63i15r84k84a 39D37v49o21ř28á51k 4505260783478

Jen trochu upřesním. Je to vlakem cca 4:45, každé dvě hodiny z centra do centra. V noci o něco rychleji. Autobus je zhruba stejně rychlý, ve špičkách jede častěji, kolem poledne vůbec. Autem je to cca o hodinu rychleji se standardním řidičem. Letadlo letí sice dvakrát denně jen hodinu, ale to je jen malá část doby strávené na cestě. A spolu s ČSA letí i SmartWings...

+2/0
22.4.2014 14:31

M16i94r52o13s37l73a23v 30Z58i92k12m73u22n92d 7289223654493

A bez bezpečnostních kontrol a limitu váhy zavazadel ...

0/0
22.4.2014 17:55

L75e40o18š 93N13a96v15r32á52t78i70l 9453760505695

8-o  kontrolovat????;-D;-D;-D

+2/0
22.4.2014 14:52

L58i56b61o45r 62M20o27u61č52k94a 1628627965962

asi jste mel na mysli kontrovat ..;-D

0/0
23.4.2014 8:03
Foto

J24a89n 70T53e68s16a63ř 7736933903228

Letecká přeprava je stále lepší než ta kolejová. Raději se dostavím na letiště o hodinku dřív, odbavím se, projdu kontrolou a sednu si v tranzitu s notebookem do křesla, stihnu vyřídit pracovní korespondenci, sednu do letadla a letím. Momentálního stavu ČSA je škoda. Když jsem viděl ohodnocení 44-ti procentního balíku akcií na nějakých 41 mil. Kč, nevěřil jsem tomu. Historie managementu systematicky vyplácející si odměny z krvácející společnosti, špatné smlouvy, drahé běžící leasingy... Proti tomu je globálně složitá situace v letecké dopravě ještě slabé kafe.

0/0
4.6.2014 10:26

V10o81j12t67a 80S54u90k 3717395227881

Ten Berlin by meli resit dotacemi v Brusselu. CSA je ostuda  EU  letecke dopravy.V[>-]

0/−5
22.4.2014 13:08

A25l14e17x11a25n91d27r 65K67o11s41t38k76a 5549546169716

ČSA je hlavně Česká ostuda. Rozkradení státní firmy Jardou Tvrdíkem a policie nic.

+10/−1
22.4.2014 13:12

J73a83n 84H61a70v33l61i38n25a 9934706499703

policie resi kabelky jedne urednice, to ohrozuje tento stat nejvice :-P

+4/−1
22.4.2014 13:42

P89e67t84r 34M74a65r46e66č90e71k 1553381339208

ČSA  jsou rozkrádány ustavičně , bez ohledu na to kdo je zrovna u vesla!

+4/0
22.4.2014 13:55
Foto

P68a53v34e22l 35M48a29k97o54v36e37c 8548805541

Tvrdík "jenom" pustil ČSA trochu žilou. Rozkradení zařídil až management po Tvrdíkovi...:-(

0/0
22.4.2014 21:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.