Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První railjet je v Česku, v květnu začne jezdit mezi Prahou a Brnem

České dráhy ve čtvrtek převezmou první ze sedmi jednotek railjet vyrobené rakouským závodem Siemens. Podle informací MF DNES dráhy soupravu nasadí už 6. května na vnitrostátní vlaky mezi Prahou a Brnem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85a98v45e82l 44M38e59j57s89t67r79i70k 2234753907136

Jako obvykle uzasne vyhodny nakup, ktery uz nerika ze je to jen souprava bez lokomotivy, ktere si bude muset CD pujcovat od Rakusanu protoze jedine Taurus s nimi komunikuje, takze spousta dalsich penez za pronajemRv Mimoto podle dostupnych foto je economy nebo druha trida dosti nepohodlen zvlaste pokud vedle vas sedi trochu mohutnejsi postava pak zasahuji ramena az temer do puli druheho sedaku, takze kapacita sezeni dosti teoreticka. Vsichni rostou a zvetsuji ale sedacky jsou mensi abyse nacpala co nejvice lidi a komfort cestovani jde do kytekRv Kino pro deti je snad spatny pokus o vtip, k cemu je to dobre? Proc se neinspiruji ve Svycarsku kde maji krasna oddeleni pro deti bez televizi, kde by se opravdu zabavili na dlouhe ceste. Jinak soupravy jsou pekne, konecne i klimatizovane, CD vstupuji do 21.stoleti:-), jsem zvedav jake to bude v realu a doufam, ze se konecne opravdu otevre trh na zeleznici i pro ostatni abychom se posunuli zase o nejaky level dal:-)

0/−5
25.4.2014 11:14

J93i60r68k55a 75D97v55o88ř69á10k 4955630843918

Všeobecně se ví, že je to bez lokomotivy a že je to i s řidičákem a bistrem výhodnější než jednotlivé vagóny.  Na jen tři sedačky vedle sebe ve druhé třídě budete muset pomalu zapomenout, je to neekonomické a už si to v Evropě moc nedělá, nově se to snad ani nekupuje. Ve velkoprostoru je konkrétně tohleto snesitelnější, protože je to širší než v kupéčku. A komu to nestačí, vždycky si může koupit jedničku. Klimatizování se u ČD pěkně rozmáhá, já bych ocenil i kdyby byl jeden vagón z vlaku neklimatizovaný, ale to už je fuk.

Ta dětská telka je opravdu trochu vtipná, ale na velký dětský koutek a tři sedačky vedle sebe má jen takový dopravce, kterému nevadí být rok co rok ve veliké ztrátě - a tím teď rozhodně ČD nemyslím.

+4/0
25.4.2014 13:27

M25a91r82t94i37n 59N14o80v21o67t50n41ý 3646316511134

"konecne i klimatizovane" ... co to je za blábol? Ke konci loňského roku měly ČD přes 800 klimatizovaných vozů (tedy bez RJ).

+5/0
25.4.2014 19:09

P69a61v37e76l 87M53e56j22s44t41r95i72k 2964593317336

zadny blabol ale horka zkusenost. Kdyz jsem jel v lete ze Zdaru do Prahy tak jsme mel v jizdnem zdarma i saunu v uzasnych opravenych vagonech, kde neslo otevirat okenka, ale na klimatizaci jaksi zapomneli. Takze tech 800 vagonu asi jezdi na uplne jinych trasach a je potreba mit stesti aby na ne clovek narazil. Zapomnel jste napsat kolik ma ji CD vozu celkove abychom meli predstavu o podilu klimatizovanych vozu, kdyz jste tak dobre obeznamen s cisly. Jinak s vyjimkou hlavnich koridoru a i zde pouze mezinarodnich spoju jsem na klimatizovane vozy CD narazil snad jednou nebo dvakrat. Pokud tedy do klimatiyace nezapocitavate moznost otevreni oken. Takze mozna by jste se mel nejdrive zamyslet nez nekomu napisete do diskuze neco o blabolech8-o

0/−2
26.4.2014 10:34

M52i93r75o21s20l64a40v 95Z70i27k44m30u28n67d 7409423424883

Stačilo zapnout "topení - větrání" ....

+2/0
26.4.2014 21:44

T47o96m 19J92u93r71e45č69k60a 6945632415825

Žádný pronájem lokomotiv se platit nebude. Jde o společnou linku ČD a OBB, kdy ČD nasadí 7 souprav, rakušáci 3 a k tomu dají k dispozici 10 lokomotiv. Příště by si to chtělo napřed něco zjistit, než plácat blbosti.

+3/0
27.4.2014 16:30

J60a46n 27M88a70l54e40n91k15a 6303415153

ježkovy my dovážíme techniku z Rakouska? tak tomu říkám úpadek...

+3/−12
24.4.2014 20:45

D69a18v35i92d 76Š10a63f39r18á21n33e24k 5587104147753

Problém čecháčků vašeho stylu je v tom, že neumí ani psát. Neumíte psát, neumíte počítat, neumíte vyrobit ani ozubené kolo do traktoru.

Nadávejte na Brusel a kupujte věci od Rakušáků...

+5/−1
24.4.2014 21:58

V50i14k45y42r 39B44o82h83u11m78i69l 86S11t96r41a75n76s86k33y 9627198756829

Vážený pane, jsitě se shodneme na tom, že nejlépe fungovala ekonomika 1. čsl. republiky. Pokud to vezmeme za základ, tak se stačí podívat na libovolné stránky o historii čsl. drah (parní trakce) a zjistíte, že tak na výrobu lokomotiv vyspělý stát, jakým nepchybně ČSR byla BĚŽNĚ též mašiny dovážel právě z důvodu ekonomických /počet jen mála kusů jistého modelu, zubačky, atd/ a to "překvapivě" i z tehdejšího Rakouska. Poté co zavřel Siemens fabriku na tramvaje v ČR tuto firmu osobně také nemusím, ale chápu, že nikdo nebude vydávat balík peněz za vývoj něčeho, co jinde již mají, vyrábějí a dokonce...prodají.

+1/0
25.4.2014 7:27

J93i98r11k73a 49D22v12o39ř70á50k 4645510103848

Nezapomínejte, že Siemens fabriku ve Zličíně zavřel proto, že byl tak trochu  vyhnán. Rozhodně bych jim to nepřipisoval jako nějaké mínus. Raději buďme rádi, že v českém prostředí byl schopen tu továrnu provozovat aspoň nějakou dobu.

+1/0
25.4.2014 9:57

J98i75r35k35a 51B91a97š40í75k 3382208796577

Kdybysme ekonomicky nevyhnali Siemens ze Zličína... mohly se vyrábět v Praze...:-P

+2/0
25.4.2014 9:03

J47i71r75k51a 65D73v30o50ř42á38k 4695430703978

Možná jo, možná ne. Ale ten S-Bahn z Prahy byl prý dost úspěšný.:-)

0/0
25.4.2014 13:28

J48i98r45k46a 55D40v89o77ř21á97k 4365670833848

No, říká se, že v těch rakouských továrnách se vyrabí z víc českých dílů, než třeba v mladoboleslavské Škodovce. Takže vasi reakci moc nechápu...

0/0
25.4.2014 9:58

M63i33r72o63s69l64a64v 67Z93i98k97m77u79n44d 7669473644913

Nejméně pohodlné vozidlo na českých kolejích má zkvalitnit dopravu. Červené rakouské ojetiny Bmz s logem ČD ze 70. let minulého století jsou mnohem pohodlnější i bez modernizace - jinak by je Jančura nekupoval. Slovenské modernizované vozy jsou i v tom nejchudším provedení minimálně o jeden level lepší než RailJet ... modernizované vozy ČD BD..... jsou minimálně o dva levely lepší než RailJet ...

Za stamiliony dostávají ČD šunt, který výrazně zhorší komfort cestování ... zlaté rakouské modernizace Bmz, Bmpz ....

Rozhodnout o nákupu vozidel mohl jen diletant, který neměl ani potuchy o tom, jak vypadá pohodlný vlak.

Ing. Zelený jako "přechodný šéf" naštěstí nákup dalších souprav zarazil ...

+3/−14
24.4.2014 19:13

T80o93m 58J40u40r90e64č48k66a 6685592775245

Pane Zikmund, už jste s těmi kecy nejen tady na idnesu celkem trapný. Ještě doplňte vaši oblíbenou písničku o tom, jak jsou špatné povinné místenky v Pendolinu, protože vy jako režijkář si je musíte kupovat a jsou k režijkám za minimálně 100 Kč.

+9/−3
24.4.2014 19:32

M97i88r44o85s19l64a16v 73Z15i42k80m14u46n47d 7779603554203

Povinné rezervace jsou nesmysl, země nejen železnici zaslíbená = Švýcarsko, po jejíž kvalitě se v tuzemsku slintá, žádná povinná rezervace v běžném vlaku není.  Jakou konkrétní protihodnotu dostanete za místenku v prázdném vlaku ... Podobně není povinná rezervace v Rakousku. V Německu, které je nejblíže Švýcarům je pouze u vlaků ICE-Sprinter. Povinná rezervace je bolševické myšlení, mělo zajistit vysokou kvalitu cestování ... díky tomu jste pak stál ve frontě na místenku podobně jako na zájezd do kapitalistické ciziny nebo na pomeranče ... u vlaků ze zahraničí jste navíc neměl jistotu, že se na vás dostane, protože předprodej nebyl možný ...

Tvůrci těchto předpisů se stále pohybují v intencích "Varšavské smlouvy" a RVHP ...

0/−3
26.4.2014 21:53

T73o43m 44J86u89r36e32č91k80a 6975302975945

Ještě řekněte, kolik peněz se v tom vašem Švýcarsku do té železnice cpe peněz a kolik tam stojí jízdné. Ale je mi jasné, režijkář si vozí p***l zadarmo, tak cenu neřeší dokud si nemusí platit ze svého místenky v povinně místenkovém vlaku, že?

+1/−1
27.4.2014 16:33

Z17d26e84n10ě87k 44O58r57š81u57l27í74k 1605760367922

Hele zikmund a jak má vypadat podle tebe pohodlný vlak?;-Dosobně mám railjety najeto hoodně km v rakousích a bylo to pohodlný, rychlý, tichý a jel na čas...zikmund zajdi si k lékaři ať se ti podívají ct do hlavy...;-D

+4/0
24.4.2014 20:44

O53l85d86ř20i57c85h 44J78a21n98e18č62e26k 8839176523171

Pohodlné jsou právě třeba ty "staré" rakouské IC vozy.

Kterou třídou těmi ÖBB railjety jezdíte? Economy nebo business?

Osobně economy v railjetech řadím co do pohodlí mezi to nejhorší, co lze ve vyspělém světě potkat. Mám teď na mysli výlučně sedačky a prostor, nikoliv jízdní vlastnosti apod. 2,5 hodiny z Vídně do Salzburgu se v tom ještě vydržet dají, 6 hodin do Bludenzu bylo dost peklo. No podobně jako v economy v letadle.

Business to je jiný kafe, tou naopak jezdím rád ;-)

+1/−2
24.4.2014 23:15

M46i72r87o61s47l89a25v 96Z62i91k84m27u21n38d 7589953984373

Jak ... třeba jako rakouská modernizovaná ojetina Bmpz, Bmz nebo jako řídící vůz ČD původního označení 954 ... RJ je rychlý jako jakékoli rakouské IC / EC s klasickými vozy, na včasnosti jízdy nebo hlučnosti souprava RJ nic neovlivní ... Velmi kvalitní jsou švýcarské vozy ... třeba velkoprostorové Bmpz i se stahovacími okny, model "ve stanici nelze" ... stejně tak francouzské vozy ze 70. let minulého století, s dřevěnými schůdky  ...

0/0
26.4.2014 21:59

F21i43l86i46p 31S81i15r87o87t36e94k 9402979492741

Gratuluju, že jste se seznámil se slovem level. Trošku mi připomínáte film Trhák. Pan Kukura to zazpívá přinejmenším o 25-30% líp. Jenže to byla komedie, vy jste tragéd.

+2/0
24.4.2014 22:22

O66l23d14ř47i41c15h 95J70a23n94e92č58e61k 8989706583651

S diskomfortem souhlasím.

Pokud jde o rozhodnutí o nákupu, tak to bylo z donucení ze strany ÖBB, který tím podmínily pokračování společného provozu linky (Graz-) Wien - Praha.

Ale třeba budem ještě příjemně překvapeni - ČD by měly mít interiér odlišný od ÖBB - a interiér je to jediné, co mi na railjetech vadí

0/−1
24.4.2014 23:19

J26i55r95k18a 29D98v51o15ř55á58k 4115880113318

Vy souhlasíte se zikmundovým nesmyslným tvrzením, že railjet je méně pohodlný než motorák 810? Tomu nevěřím.;-D

+1/0
25.4.2014 10:05

J93i44r51k54a 25D54v58o67ř31á25k 4715730513378

Pan Zikmund má nepochopitelnou averzi k railjetům, asi v něm někdy dostal facku. Někomu může připadat méně pohodlný, někomu pohodlnější, záleží na mnoha faktorech. V každém případě má ale dobrou ekonomiku, na to ovšem málokterý diletant slyší.

+1/0
25.4.2014 10:02

M96i86r63o84s24l61a96v 33Z98i22k34m14u65n30d 7189663334773

Facku jsem nedostal, na RJ jsem se těšil jako malé dítě na nového medvídka, nicméně jsem byl totálně zklamán (tehdy jezdil je na pár vlacích a strávil jsem kvůli tomu noc ve Vídni na nádraží) ... od vagonu dlouhého 26,50 metru jsem čekal více místa než u vozu (nejen ČD) dlouhého 26,40 metru, ale ono je to naopak. V delším voze máte ve čtyřce méně místa než v tom delším, miniaturní WC, kde se sotva otočíte - klasický vagon vám nabídne na tuhle nezbytnou potřebu přece jen víc prostoru ... jít tam s kojencem na přebalení je iluze ... O zdvihací plošině pro vozíčkáře si můžete nechat zdát ... tu mají i rychlíky z Prahy do Chebu ... nebo příměstské vlaky ČD kolem Prahy a Ostravy ... nikoli ovšem RailJet ...  Stejně tak jsem čekal komfortní sedačky, minimálně na úrovni vozů DB provedení "velkoprostor" Bmpz nebo řídící & kolo vůz k lok BR 101 ... mj. tyhle vozy jezdí na osobních vlacích Norimberk - Ingolstadt po "VRT"...

Marně ... se soupravami norských, švédských nebo finských železnic vypadajících navenek dost chudě, leč uvnitř velmi pohodlně, se RJ nedá srovnávat ...

Ne nadarmo nabídku těchto "levných" souprav DB odmítly ... Poslední "luxusní" soupravou v Evropě byla rakouský Transalpin řady 4010 (ke konci kariéry jezdil do rakouského Gmündu NÖ na spěšnících z FJB) nebo švýcarská "Šedá myš", která již v roce 1960 "uměla" čtyři trakční proudové soustavy, na nichž jezdila ...

0/−2
26.4.2014 22:21

M68a80r44e18k 85V32y50m43a73z17a58l 5148576612830

Jsem zvědavý na ty pomluvy škarohlídů na RJ vlak....mně se ten vlak líbí.R^[>-]

Jen si asi ze začátku budou lidé plést tento nejmodernější vlak ČD se stejnou značkou u SA.

+3/0
24.4.2014 19:06

B82l37a67ž16e46j 46M76o71t66y75č83k51a 8807487545470

každej to pozná podle toho traktoru.

+2/0
24.4.2014 19:09

J55i39r51k74a 42D69v59o35ř90á79k 4755240393518

Řeč byla zřejmě o jméně, ne o vzhledu.

0/0
25.4.2014 10:11

M47i16r32o33s38l42a92v 50Z92i47k88m93u35n89d 7729313434533

A svezl jste se třebas z Vídně do Bregenzu RailJetem a zpátky jel klasickou rakouskou dvojkou s polohovatelnou sedačkou ve dvojce ...

+4/−3
24.4.2014 19:14
Foto

J40i46ř58í 91Š36r46á86m22e77k 3428247659691

A svezl jste se dvě a půl hodiny v padesát let starém motoráku, který jezdí jako rychlík z Prahy (s přestupem v Turnově) do Liberce? Zkuste to, to se neochodí.

+1/−3
24.4.2014 20:14

O61l41d24ř37i77c29h 56J20a21n53e15č45e13k 8859486443691

Já toho mám dost naježděno jak "rychlíky" na Liberecku, tak railjety. A ty motoráky mi z hlediska sedaček vyhovují mnohem více.

0/−1
24.4.2014 23:21

P61e68t46r 32N82o92v91o55t78n85y 3459252639602

Takový nejezdí.

+2/0
24.4.2014 23:31

Z35d36e77n36ě61k 20O61r93š12u85l42í28k 1915530557322

já jezdil rj do lince a bůhvíkda ještě a bylo to docela příjemná svezení.a le stejně se mi nejvíc líbí lasička coby příměstský vlak ve vídni;-)

+2/0
24.4.2014 20:46

O59l47d77ř18i79c55h 29J46a77n48e32č81e98k 8439216943561

jo z Vídně do Lince je to fakt příjemné - sednete, vypijete kafe a už vystupujete. 190 kilometrů za 1:15 hodiny. jenže ten problém je v tom - zkuste si v tom strávit čtyřnásobný čas. obzvláště pokud ten vlak bude plný. a to pokud možno na českých kolejích, které znáte z ECčka a kde Vám dojem z railjetu nebude rozptylovat to, jak rychle a hladce jede - protože pojede stejně jako to ECčko.

co Vám přijde tak super na lasičce? takový ešus, no...

0/0
24.4.2014 23:25

M92i78l19a35n 59W86e33l17s66e66r 5602898638101

Mezi Prahou a XXX jezdí spoustu pěkných vlaků.

Ale od nás z ČB do Prahy jezdí podle výbavy a rychlosti vlaky 40-50 let staré. A možná i parní vlaky...

+3/0
24.4.2014 18:20

K47a98r55e35l 96N47o55v79á79k 3173402576226

ale zase v ČB by chtěl žít každý. A navíc máte Masné krámy, ty v Praze ani v XXX nejsou.

+5/0
24.4.2014 18:40

B86l78a94ž68e73j 47M71o97t74y46č96k10a 8607537105220

člověče, byl jste někdy v budějovicích? Nechce se mi věřit že píšete takový nesmysl.

+5/−2
24.4.2014 19:10

J88i67r56k23a 48D83v81o52ř17á23k 4565110233978

Víte, "v Yyy by chtěl žít každý" je taková známá ironická hláška...

0/0
25.4.2014 10:16

M12i94r11o73s45l37a71v 96Z86i51k91m11u72n62d 7589343464933

Vozy z 80. let minulého století jsou 40 - 50 let staré ? V Německu jezdí soupravy, které pamatují J.F.Kennedyho ... a nijak se po rekonstrukci a modernizaci neliší od nových souprav.

+4/0
24.4.2014 19:18

M55i66l90a49n 82W43e73l13s95e52r 5602608908691

Přál bych si, kdyby u nás jezdili vlaky z tohoto století. Alespoň občas.

0/−1
24.4.2014 23:49

L84a75d44i11s98l85a17v 71P50a90s79t15o31r46e20k 1293927818755

Na trase Praha Brno jezdí jedny z nejhorších vozů ve flotile ČD?

+2/−3
24.4.2014 17:42
Foto

J61i54n55d17ř61i21c66h 10Č42e41r28m46á36k 3609316258

Pokud Praha-Brno jezdí nejhorší vozy flotily, tak jsou ČD s přehledem nejluxusnější přepravce široko daleko :-).

+6/−2
24.4.2014 17:44

J96a28n 56B35í60l86e82k 7264982684773

Tak jste asi rychlíkem nikdy nejel;-€!! Ty jsou opravdu nejhorší snad z celé západní Evropy!!

+1/−3
24.4.2014 17:48

J22a36n 91S76ů58r78a 4835383253392

Na rychlících. Nikoliv EC.

+2/0
24.4.2014 17:45
Foto

J67i81n88d41ř84i73c40h 31Č54e53r53m98á31k 3239116468

RailJet bude jezdit jako R?

+2/0
24.4.2014 17:47

J55a25n 74S71ů38r17a 4925433543732

ano, několik týdnů po dobu zkušebního provozu na R Praha - Česká Třebová - Brno (vybrané spoje)

+1/0
24.4.2014 17:47

J50a63n69a 66H52u32d16á85č39k45o66v93á 3750221520935

takže cestující pak čeká další šok a to, když z nejlepších vozů přesednou opět do nejhorších :-)

+3/−2
24.4.2014 17:55

V54i25k33t23o15r 78N75á22r32o67ž62n52ý 3109592888

On to žádný šok být nemusí.. Šok byl , když na obyčejných rychlících jezdilo pendolino a řada lidí si to vyhodnotilo jako lepší panťák...

0/−1
24.4.2014 20:38

T55o85m 20J33u75r61e86č11k31a 6915452835645

V zkušebním provozu na žádných R jezdit nebude. První souprava vyjede na tomhle (a jeho obratu).

http://www.zelpage.cz/razeni/14/vlaky/cd-570

+2/0
24.4.2014 18:07

J78a60n 49S61ů28r44a 4625773203412

Tak máte pravdu. Byl jsem CD uveden původně v omyl,text upravíme a omlouvame se.a ooravdu s CD nemáte nic společného? :-)

+1/−1
24.4.2014 18:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.