Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První railjet je v Česku, v květnu začne jezdit mezi Prahou a Brnem

České dráhy ve čtvrtek převezmou první ze sedmi jednotek railjet vyrobené rakouským závodem Siemens. Podle informací MF DNES dráhy soupravu nasadí už 6. května na vnitrostátní vlaky mezi Prahou a Brnem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P39a57v61e31l 17M55e42j96s12t66r57i86k 2794363957776

Jako obvykle uzasne vyhodny nakup, ktery uz nerika ze je to jen souprava bez lokomotivy, ktere si bude muset CD pujcovat od Rakusanu protoze jedine Taurus s nimi komunikuje, takze spousta dalsich penez za pronajemRv Mimoto podle dostupnych foto je economy nebo druha trida dosti nepohodlen zvlaste pokud vedle vas sedi trochu mohutnejsi postava pak zasahuji ramena az temer do puli druheho sedaku, takze kapacita sezeni dosti teoreticka. Vsichni rostou a zvetsuji ale sedacky jsou mensi abyse nacpala co nejvice lidi a komfort cestovani jde do kytekRv Kino pro deti je snad spatny pokus o vtip, k cemu je to dobre? Proc se neinspiruji ve Svycarsku kde maji krasna oddeleni pro deti bez televizi, kde by se opravdu zabavili na dlouhe ceste. Jinak soupravy jsou pekne, konecne i klimatizovane, CD vstupuji do 21.stoleti:-), jsem zvedav jake to bude v realu a doufam, ze se konecne opravdu otevre trh na zeleznici i pro ostatni abychom se posunuli zase o nejaky level dal:-)

0/−5
25.4.2014 11:14

J22i82r41k83a 69D60v83o18ř73á51k 4395450573748

Všeobecně se ví, že je to bez lokomotivy a že je to i s řidičákem a bistrem výhodnější než jednotlivé vagóny.  Na jen tři sedačky vedle sebe ve druhé třídě budete muset pomalu zapomenout, je to neekonomické a už si to v Evropě moc nedělá, nově se to snad ani nekupuje. Ve velkoprostoru je konkrétně tohleto snesitelnější, protože je to širší než v kupéčku. A komu to nestačí, vždycky si může koupit jedničku. Klimatizování se u ČD pěkně rozmáhá, já bych ocenil i kdyby byl jeden vagón z vlaku neklimatizovaný, ale to už je fuk.

Ta dětská telka je opravdu trochu vtipná, ale na velký dětský koutek a tři sedačky vedle sebe má jen takový dopravce, kterému nevadí být rok co rok ve veliké ztrátě - a tím teď rozhodně ČD nemyslím.

+4/0
25.4.2014 13:27

M26a58r59t61i29n 33N90o78v25o60t74n29ý 3846406471294

"konecne i klimatizovane" ... co to je za blábol? Ke konci loňského roku měly ČD přes 800 klimatizovaných vozů (tedy bez RJ).

+5/0
25.4.2014 19:09

P17a56v31e60l 46M95e95j76s36t78r73i52k 2574643257956

zadny blabol ale horka zkusenost. Kdyz jsem jel v lete ze Zdaru do Prahy tak jsme mel v jizdnem zdarma i saunu v uzasnych opravenych vagonech, kde neslo otevirat okenka, ale na klimatizaci jaksi zapomneli. Takze tech 800 vagonu asi jezdi na uplne jinych trasach a je potreba mit stesti aby na ne clovek narazil. Zapomnel jste napsat kolik ma ji CD vozu celkove abychom meli predstavu o podilu klimatizovanych vozu, kdyz jste tak dobre obeznamen s cisly. Jinak s vyjimkou hlavnich koridoru a i zde pouze mezinarodnich spoju jsem na klimatizovane vozy CD narazil snad jednou nebo dvakrat. Pokud tedy do klimatiyace nezapocitavate moznost otevreni oken. Takze mozna by jste se mel nejdrive zamyslet nez nekomu napisete do diskuze neco o blabolech8-o

0/−2
26.4.2014 10:34

M48i36r49o98s37l28a16v 72Z85i43k66m80u18n50d 7749523704533

Stačilo zapnout "topení - větrání" ....

+2/0
26.4.2014 21:44

T44o82m 23J96u37r29e61č82k34a 6505592475305

Žádný pronájem lokomotiv se platit nebude. Jde o společnou linku ČD a OBB, kdy ČD nasadí 7 souprav, rakušáci 3 a k tomu dají k dispozici 10 lokomotiv. Příště by si to chtělo napřed něco zjistit, než plácat blbosti.

+3/0
27.4.2014 16:30

J59a44n 77M79a58l89e48n91k87a 6503585733

ježkovy my dovážíme techniku z Rakouska? tak tomu říkám úpadek...

+3/−12
24.4.2014 20:45

D12a38v25i67d 85Š13a30f81r13á30n42e82k 5517974307463

Problém čecháčků vašeho stylu je v tom, že neumí ani psát. Neumíte psát, neumíte počítat, neumíte vyrobit ani ozubené kolo do traktoru.

Nadávejte na Brusel a kupujte věci od Rakušáků...

+5/−1
24.4.2014 21:58

V53i92k64y22r 48B23o17h45u40m69i26l 61S31t61r55a42n63s33k34y 9907468256489

Vážený pane, jsitě se shodneme na tom, že nejlépe fungovala ekonomika 1. čsl. republiky. Pokud to vezmeme za základ, tak se stačí podívat na libovolné stránky o historii čsl. drah (parní trakce) a zjistíte, že tak na výrobu lokomotiv vyspělý stát, jakým nepchybně ČSR byla BĚŽNĚ též mašiny dovážel právě z důvodu ekonomických /počet jen mála kusů jistého modelu, zubačky, atd/ a to "překvapivě" i z tehdejšího Rakouska. Poté co zavřel Siemens fabriku na tramvaje v ČR tuto firmu osobně také nemusím, ale chápu, že nikdo nebude vydávat balík peněz za vývoj něčeho, co jinde již mají, vyrábějí a dokonce...prodají.

+1/0
25.4.2014 7:27

J46i38r64k26a 38D12v94o38ř59á69k 4115470933848

Nezapomínejte, že Siemens fabriku ve Zličíně zavřel proto, že byl tak trochu  vyhnán. Rozhodně bych jim to nepřipisoval jako nějaké mínus. Raději buďme rádi, že v českém prostředí byl schopen tu továrnu provozovat aspoň nějakou dobu.

+1/0
25.4.2014 9:57

J45i34r88k31a 79B36a25š86í67k 3592508746107

Kdybysme ekonomicky nevyhnali Siemens ze Zličína... mohly se vyrábět v Praze...:-P

+2/0
25.4.2014 9:03

J28i27r72k38a 98D38v53o28ř83á82k 4955770423458

Možná jo, možná ne. Ale ten S-Bahn z Prahy byl prý dost úspěšný.:-)

0/0
25.4.2014 13:28

J40i65r91k29a 24D61v56o28ř97á45k 4685660873338

No, říká se, že v těch rakouských továrnách se vyrabí z víc českých dílů, než třeba v mladoboleslavské Škodovce. Takže vasi reakci moc nechápu...

0/0
25.4.2014 9:58

M59i69r15o74s63l12a75v 20Z86i40k12m18u49n66d 7619513924523

Nejméně pohodlné vozidlo na českých kolejích má zkvalitnit dopravu. Červené rakouské ojetiny Bmz s logem ČD ze 70. let minulého století jsou mnohem pohodlnější i bez modernizace - jinak by je Jančura nekupoval. Slovenské modernizované vozy jsou i v tom nejchudším provedení minimálně o jeden level lepší než RailJet ... modernizované vozy ČD BD..... jsou minimálně o dva levely lepší než RailJet ...

Za stamiliony dostávají ČD šunt, který výrazně zhorší komfort cestování ... zlaté rakouské modernizace Bmz, Bmpz ....

Rozhodnout o nákupu vozidel mohl jen diletant, který neměl ani potuchy o tom, jak vypadá pohodlný vlak.

Ing. Zelený jako "přechodný šéf" naštěstí nákup dalších souprav zarazil ...

+3/−14
24.4.2014 19:13

T46o90m 84J30u75r40e36č23k52a 6105292375685

Pane Zikmund, už jste s těmi kecy nejen tady na idnesu celkem trapný. Ještě doplňte vaši oblíbenou písničku o tom, jak jsou špatné povinné místenky v Pendolinu, protože vy jako režijkář si je musíte kupovat a jsou k režijkám za minimálně 100 Kč.

+9/−3
24.4.2014 19:32

M42i50r30o67s23l77a30v 23Z40i68k29m78u60n27d 7159213894653

Povinné rezervace jsou nesmysl, země nejen železnici zaslíbená = Švýcarsko, po jejíž kvalitě se v tuzemsku slintá, žádná povinná rezervace v běžném vlaku není.  Jakou konkrétní protihodnotu dostanete za místenku v prázdném vlaku ... Podobně není povinná rezervace v Rakousku. V Německu, které je nejblíže Švýcarům je pouze u vlaků ICE-Sprinter. Povinná rezervace je bolševické myšlení, mělo zajistit vysokou kvalitu cestování ... díky tomu jste pak stál ve frontě na místenku podobně jako na zájezd do kapitalistické ciziny nebo na pomeranče ... u vlaků ze zahraničí jste navíc neměl jistotu, že se na vás dostane, protože předprodej nebyl možný ...

Tvůrci těchto předpisů se stále pohybují v intencích "Varšavské smlouvy" a RVHP ...

0/−3
26.4.2014 21:53

T56o51m 26J30u95r47e38č93k73a 6485502595755

Ještě řekněte, kolik peněz se v tom vašem Švýcarsku do té železnice cpe peněz a kolik tam stojí jízdné. Ale je mi jasné, režijkář si vozí p***l zadarmo, tak cenu neřeší dokud si nemusí platit ze svého místenky v povinně místenkovém vlaku, že?

+1/−1
27.4.2014 16:33

Z90d58e70n68ě67k 28O97r48š73u71l39í15k 1325640517242

Hele zikmund a jak má vypadat podle tebe pohodlný vlak?;-Dosobně mám railjety najeto hoodně km v rakousích a bylo to pohodlný, rychlý, tichý a jel na čas...zikmund zajdi si k lékaři ať se ti podívají ct do hlavy...;-D

+4/0
24.4.2014 20:44

O22l30d11ř61i43c72h 84J52a22n53e82č39e28k 8139816713801

Pohodlné jsou právě třeba ty "staré" rakouské IC vozy.

Kterou třídou těmi ÖBB railjety jezdíte? Economy nebo business?

Osobně economy v railjetech řadím co do pohodlí mezi to nejhorší, co lze ve vyspělém světě potkat. Mám teď na mysli výlučně sedačky a prostor, nikoliv jízdní vlastnosti apod. 2,5 hodiny z Vídně do Salzburgu se v tom ještě vydržet dají, 6 hodin do Bludenzu bylo dost peklo. No podobně jako v economy v letadle.

Business to je jiný kafe, tou naopak jezdím rád ;-)

+1/−2
24.4.2014 23:15

M92i37r29o89s58l47a91v 91Z27i81k78m85u24n73d 7819853794613

Jak ... třeba jako rakouská modernizovaná ojetina Bmpz, Bmz nebo jako řídící vůz ČD původního označení 954 ... RJ je rychlý jako jakékoli rakouské IC / EC s klasickými vozy, na včasnosti jízdy nebo hlučnosti souprava RJ nic neovlivní ... Velmi kvalitní jsou švýcarské vozy ... třeba velkoprostorové Bmpz i se stahovacími okny, model "ve stanici nelze" ... stejně tak francouzské vozy ze 70. let minulého století, s dřevěnými schůdky  ...

0/0
26.4.2014 21:59

F27i48l96i41p 28S72i27r56o23t45e67k 9292709892661

Gratuluju, že jste se seznámil se slovem level. Trošku mi připomínáte film Trhák. Pan Kukura to zazpívá přinejmenším o 25-30% líp. Jenže to byla komedie, vy jste tragéd.

+2/0
24.4.2014 22:22

O34l39d37ř31i33c62h 82J19a68n26e89č15e66k 8969796103521

S diskomfortem souhlasím.

Pokud jde o rozhodnutí o nákupu, tak to bylo z donucení ze strany ÖBB, který tím podmínily pokračování společného provozu linky (Graz-) Wien - Praha.

Ale třeba budem ještě příjemně překvapeni - ČD by měly mít interiér odlišný od ÖBB - a interiér je to jediné, co mi na railjetech vadí

0/−1
24.4.2014 23:19

J48i50r63k32a 82D60v18o55ř71á12k 4345550333978

Vy souhlasíte se zikmundovým nesmyslným tvrzením, že railjet je méně pohodlný než motorák 810? Tomu nevěřím.;-D

+1/0
25.4.2014 10:05

J21i88r29k88a 44D54v63o55ř97á43k 4395370253388

Pan Zikmund má nepochopitelnou averzi k railjetům, asi v něm někdy dostal facku. Někomu může připadat méně pohodlný, někomu pohodlnější, záleží na mnoha faktorech. V každém případě má ale dobrou ekonomiku, na to ovšem málokterý diletant slyší.

+1/0
25.4.2014 10:02

M67i60r58o42s45l25a79v 29Z35i43k50m77u28n75d 7609603584633

Facku jsem nedostal, na RJ jsem se těšil jako malé dítě na nového medvídka, nicméně jsem byl totálně zklamán (tehdy jezdil je na pár vlacích a strávil jsem kvůli tomu noc ve Vídni na nádraží) ... od vagonu dlouhého 26,50 metru jsem čekal více místa než u vozu (nejen ČD) dlouhého 26,40 metru, ale ono je to naopak. V delším voze máte ve čtyřce méně místa než v tom delším, miniaturní WC, kde se sotva otočíte - klasický vagon vám nabídne na tuhle nezbytnou potřebu přece jen víc prostoru ... jít tam s kojencem na přebalení je iluze ... O zdvihací plošině pro vozíčkáře si můžete nechat zdát ... tu mají i rychlíky z Prahy do Chebu ... nebo příměstské vlaky ČD kolem Prahy a Ostravy ... nikoli ovšem RailJet ...  Stejně tak jsem čekal komfortní sedačky, minimálně na úrovni vozů DB provedení "velkoprostor" Bmpz nebo řídící & kolo vůz k lok BR 101 ... mj. tyhle vozy jezdí na osobních vlacích Norimberk - Ingolstadt po "VRT"...

Marně ... se soupravami norských, švédských nebo finských železnic vypadajících navenek dost chudě, leč uvnitř velmi pohodlně, se RJ nedá srovnávat ...

Ne nadarmo nabídku těchto "levných" souprav DB odmítly ... Poslední "luxusní" soupravou v Evropě byla rakouský Transalpin řady 4010 (ke konci kariéry jezdil do rakouského Gmündu NÖ na spěšnících z FJB) nebo švýcarská "Šedá myš", která již v roce 1960 "uměla" čtyři trakční proudové soustavy, na nichž jezdila ...

0/−2
26.4.2014 22:21

M45a27r77e26k 46V18y45m54a87z92a51l 5308926542450

Jsem zvědavý na ty pomluvy škarohlídů na RJ vlak....mně se ten vlak líbí.R^[>-]

Jen si asi ze začátku budou lidé plést tento nejmodernější vlak ČD se stejnou značkou u SA.

+3/0
24.4.2014 19:06

B79l87a21ž52e90j 19M18o28t91y62č84k48a 8657367875930

každej to pozná podle toho traktoru.

+2/0
24.4.2014 19:09

J47i84r75k91a 96D60v50o23ř50á95k 4895360863768

Řeč byla zřejmě o jméně, ne o vzhledu.

0/0
25.4.2014 10:11

M15i49r94o41s47l86a49v 17Z67i53k36m98u85n62d 7619683784283

A svezl jste se třebas z Vídně do Bregenzu RailJetem a zpátky jel klasickou rakouskou dvojkou s polohovatelnou sedačkou ve dvojce ...

+4/−3
24.4.2014 19:14
Foto

J10i97ř14í 45Š27r62á48m29e47k 3978127939281

A svezl jste se dvě a půl hodiny v padesát let starém motoráku, který jezdí jako rychlík z Prahy (s přestupem v Turnově) do Liberce? Zkuste to, to se neochodí.

+1/−3
24.4.2014 20:14

O80l40d24ř57i44c52h 34J87a11n54e39č27e31k 8659966733861

Já toho mám dost naježděno jak "rychlíky" na Liberecku, tak railjety. A ty motoráky mi z hlediska sedaček vyhovují mnohem více.

0/−1
24.4.2014 23:21

P61e80t27r 71N36o87v72o69t32n42y 3929282499512

Takový nejezdí.

+2/0
24.4.2014 23:31

Z15d72e34n54ě67k 71O15r26š26u54l39í97k 1535740287942

já jezdil rj do lince a bůhvíkda ještě a bylo to docela příjemná svezení.a le stejně se mi nejvíc líbí lasička coby příměstský vlak ve vídni;-)

+2/0
24.4.2014 20:46

O96l50d54ř59i45c31h 76J56a54n52e50č87e22k 8209416683611

jo z Vídně do Lince je to fakt příjemné - sednete, vypijete kafe a už vystupujete. 190 kilometrů za 1:15 hodiny. jenže ten problém je v tom - zkuste si v tom strávit čtyřnásobný čas. obzvláště pokud ten vlak bude plný. a to pokud možno na českých kolejích, které znáte z ECčka a kde Vám dojem z railjetu nebude rozptylovat to, jak rychle a hladce jede - protože pojede stejně jako to ECčko.

co Vám přijde tak super na lasičce? takový ešus, no...

0/0
24.4.2014 23:25

M12i34l53a96n 20W39e12l80s45e64r 5712428378431

Mezi Prahou a XXX jezdí spoustu pěkných vlaků.

Ale od nás z ČB do Prahy jezdí podle výbavy a rychlosti vlaky 40-50 let staré. A možná i parní vlaky...

+3/0
24.4.2014 18:20

K96a50r37e45l 51N73o88v15á82k 3953772106256

ale zase v ČB by chtěl žít každý. A navíc máte Masné krámy, ty v Praze ani v XXX nejsou.

+5/0
24.4.2014 18:40

B30l27a13ž16e23j 69M46o50t50y73č96k85a 8207517775100

člověče, byl jste někdy v budějovicích? Nechce se mi věřit že píšete takový nesmysl.

+5/−2
24.4.2014 19:10

J66i14r23k26a 18D52v46o84ř73á88k 4945710963508

Víte, "v Yyy by chtěl žít každý" je taková známá ironická hláška...

0/0
25.4.2014 10:16

M57i29r19o24s81l63a41v 58Z58i71k89m92u56n76d 7399583404313

Vozy z 80. let minulého století jsou 40 - 50 let staré ? V Německu jezdí soupravy, které pamatují J.F.Kennedyho ... a nijak se po rekonstrukci a modernizaci neliší od nových souprav.

+4/0
24.4.2014 19:18

M20i14l26a90n 63W82e16l76s80e28r 5412338748731

Přál bych si, kdyby u nás jezdili vlaky z tohoto století. Alespoň občas.

0/−1
24.4.2014 23:49

L52a98d26i77s76l95a69v 24P68a18s54t51o36r25e95k 1683547258575

Na trase Praha Brno jezdí jedny z nejhorších vozů ve flotile ČD?

+2/−3
24.4.2014 17:42

J72i61n91d34ř66i64c35h 17Č15e82r22m26á34k 3959256498

Pokud Praha-Brno jezdí nejhorší vozy flotily, tak jsou ČD s přehledem nejluxusnější přepravce široko daleko :-).

+6/−2
24.4.2014 17:44

J56a60n 61B81í44l61e94k 7454172454223

Tak jste asi rychlíkem nikdy nejel;-€!! Ty jsou opravdu nejhorší snad z celé západní Evropy!!

+1/−3
24.4.2014 17:48

J90a79n 21S73ů26r75a 4115223603742

Na rychlících. Nikoliv EC.

+2/0
24.4.2014 17:45

J59i22n50d87ř63i41c55h 90Č30e54r20m74á48k 3189926428

RailJet bude jezdit jako R?

+2/0
24.4.2014 17:47

J22a21n 65S55ů26r30a 4525783263342

ano, několik týdnů po dobu zkušebního provozu na R Praha - Česká Třebová - Brno (vybrané spoje)

+1/0
24.4.2014 17:47

J70a48n10a 57H94u13d88á81č11k48o41v55á 3970631890255

takže cestující pak čeká další šok a to, když z nejlepších vozů přesednou opět do nejhorších :-)

+3/−2
24.4.2014 17:55

V25i66k46t25o41r 12N79á82r62o89ž56n14ý 3579382688

On to žádný šok být nemusí.. Šok byl , když na obyčejných rychlících jezdilo pendolino a řada lidí si to vyhodnotilo jako lepší panťák...

0/−1
24.4.2014 20:38

T71o71m 38J69u17r90e71č59k17a 6855652175535

V zkušebním provozu na žádných R jezdit nebude. První souprava vyjede na tomhle (a jeho obratu).

http://www.zelpage.cz/razeni/14/vlaky/cd-570

+2/0
24.4.2014 18:07

J11a66n 23S11ů65r10a 4155853413102

Tak máte pravdu. Byl jsem CD uveden původně v omyl,text upravíme a omlouvame se.a ooravdu s CD nemáte nic společného? :-)

+1/−1
24.4.2014 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.