Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První railjet je v Česku, v květnu začne jezdit mezi Prahou a Brnem

České dráhy ve čtvrtek převezmou první ze sedmi jednotek railjet vyrobené rakouským závodem Siemens. Podle informací MF DNES dráhy soupravu nasadí už 6. května na vnitrostátní vlaky mezi Prahou a Brnem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13a66v20e70l 47M27e40j37s82t94r75i88k 2154303167546

Jako obvykle uzasne vyhodny nakup, ktery uz nerika ze je to jen souprava bez lokomotivy, ktere si bude muset CD pujcovat od Rakusanu protoze jedine Taurus s nimi komunikuje, takze spousta dalsich penez za pronajemRv Mimoto podle dostupnych foto je economy nebo druha trida dosti nepohodlen zvlaste pokud vedle vas sedi trochu mohutnejsi postava pak zasahuji ramena az temer do puli druheho sedaku, takze kapacita sezeni dosti teoreticka. Vsichni rostou a zvetsuji ale sedacky jsou mensi abyse nacpala co nejvice lidi a komfort cestovani jde do kytekRv Kino pro deti je snad spatny pokus o vtip, k cemu je to dobre? Proc se neinspiruji ve Svycarsku kde maji krasna oddeleni pro deti bez televizi, kde by se opravdu zabavili na dlouhe ceste. Jinak soupravy jsou pekne, konecne i klimatizovane, CD vstupuji do 21.stoleti:-), jsem zvedav jake to bude v realu a doufam, ze se konecne opravdu otevre trh na zeleznici i pro ostatni abychom se posunuli zase o nejaky level dal:-)

0/−5
25.4.2014 11:14

J21i75r78k11a 59D93v45o36ř88á81k 4445540833688

Všeobecně se ví, že je to bez lokomotivy a že je to i s řidičákem a bistrem výhodnější než jednotlivé vagóny.  Na jen tři sedačky vedle sebe ve druhé třídě budete muset pomalu zapomenout, je to neekonomické a už si to v Evropě moc nedělá, nově se to snad ani nekupuje. Ve velkoprostoru je konkrétně tohleto snesitelnější, protože je to širší než v kupéčku. A komu to nestačí, vždycky si může koupit jedničku. Klimatizování se u ČD pěkně rozmáhá, já bych ocenil i kdyby byl jeden vagón z vlaku neklimatizovaný, ale to už je fuk.

Ta dětská telka je opravdu trochu vtipná, ale na velký dětský koutek a tři sedačky vedle sebe má jen takový dopravce, kterému nevadí být rok co rok ve veliké ztrátě - a tím teď rozhodně ČD nemyslím.

+4/0
25.4.2014 13:27

M98a20r11t64i23n 11N44o85v85o23t17n62ý 3566216551914

"konecne i klimatizovane" ... co to je za blábol? Ke konci loňského roku měly ČD přes 800 klimatizovaných vozů (tedy bez RJ).

+5/0
25.4.2014 19:09

P90a79v21e12l 46M54e34j74s61t66r39i30k 2884123727556

zadny blabol ale horka zkusenost. Kdyz jsem jel v lete ze Zdaru do Prahy tak jsme mel v jizdnem zdarma i saunu v uzasnych opravenych vagonech, kde neslo otevirat okenka, ale na klimatizaci jaksi zapomneli. Takze tech 800 vagonu asi jezdi na uplne jinych trasach a je potreba mit stesti aby na ne clovek narazil. Zapomnel jste napsat kolik ma ji CD vozu celkove abychom meli predstavu o podilu klimatizovanych vozu, kdyz jste tak dobre obeznamen s cisly. Jinak s vyjimkou hlavnich koridoru a i zde pouze mezinarodnich spoju jsem na klimatizovane vozy CD narazil snad jednou nebo dvakrat. Pokud tedy do klimatiyace nezapocitavate moznost otevreni oken. Takze mozna by jste se mel nejdrive zamyslet nez nekomu napisete do diskuze neco o blabolech8-o

0/−2
26.4.2014 10:34

M68i83r83o73s33l91a28v 70Z67i34k61m71u47n12d 7819883444973

Stačilo zapnout "topení - větrání" ....

+2/0
26.4.2014 21:44

T11o33m 52J47u23r73e45č49k97a 6835792555835

Žádný pronájem lokomotiv se platit nebude. Jde o společnou linku ČD a OBB, kdy ČD nasadí 7 souprav, rakušáci 3 a k tomu dají k dispozici 10 lokomotiv. Příště by si to chtělo napřed něco zjistit, než plácat blbosti.

+3/0
27.4.2014 16:30

J23a66n 48M78a71l47e31n10k71a 6193525763

ježkovy my dovážíme techniku z Rakouska? tak tomu říkám úpadek...

+3/−12
24.4.2014 20:45

D83a82v86i71d 79Š76a93f32r87á77n30e17k 5547194487343

Problém čecháčků vašeho stylu je v tom, že neumí ani psát. Neumíte psát, neumíte počítat, neumíte vyrobit ani ozubené kolo do traktoru.

Nadávejte na Brusel a kupujte věci od Rakušáků...

+5/−1
24.4.2014 21:58

V35i18k48y25r 83B21o94h33u67m40i44l 67S43t35r91a80n74s63k40y 9867728696309

Vážený pane, jsitě se shodneme na tom, že nejlépe fungovala ekonomika 1. čsl. republiky. Pokud to vezmeme za základ, tak se stačí podívat na libovolné stránky o historii čsl. drah (parní trakce) a zjistíte, že tak na výrobu lokomotiv vyspělý stát, jakým nepchybně ČSR byla BĚŽNĚ též mašiny dovážel právě z důvodu ekonomických /počet jen mála kusů jistého modelu, zubačky, atd/ a to "překvapivě" i z tehdejšího Rakouska. Poté co zavřel Siemens fabriku na tramvaje v ČR tuto firmu osobně také nemusím, ale chápu, že nikdo nebude vydávat balík peněz za vývoj něčeho, co jinde již mají, vyrábějí a dokonce...prodají.

+1/0
25.4.2014 7:27

J88i56r66k16a 91D59v92o68ř32á23k 4945910333928

Nezapomínejte, že Siemens fabriku ve Zličíně zavřel proto, že byl tak trochu  vyhnán. Rozhodně bych jim to nepřipisoval jako nějaké mínus. Raději buďme rádi, že v českém prostředí byl schopen tu továrnu provozovat aspoň nějakou dobu.

+1/0
25.4.2014 9:57

J68i65r87k59a 28B41a45š19í59k 3952948966557

Kdybysme ekonomicky nevyhnali Siemens ze Zličína... mohly se vyrábět v Praze...:-P

+2/0
25.4.2014 9:03

J52i23r32k75a 63D15v28o90ř57á76k 4285440393978

Možná jo, možná ne. Ale ten S-Bahn z Prahy byl prý dost úspěšný.:-)

0/0
25.4.2014 13:28

J17i31r71k51a 12D98v21o19ř74á79k 4675410343208

No, říká se, že v těch rakouských továrnách se vyrabí z víc českých dílů, než třeba v mladoboleslavské Škodovce. Takže vasi reakci moc nechápu...

0/0
25.4.2014 9:58

M38i59r71o18s46l16a79v 45Z56i58k88m72u41n45d 7909463534303

Nejméně pohodlné vozidlo na českých kolejích má zkvalitnit dopravu. Červené rakouské ojetiny Bmz s logem ČD ze 70. let minulého století jsou mnohem pohodlnější i bez modernizace - jinak by je Jančura nekupoval. Slovenské modernizované vozy jsou i v tom nejchudším provedení minimálně o jeden level lepší než RailJet ... modernizované vozy ČD BD..... jsou minimálně o dva levely lepší než RailJet ...

Za stamiliony dostávají ČD šunt, který výrazně zhorší komfort cestování ... zlaté rakouské modernizace Bmz, Bmpz ....

Rozhodnout o nákupu vozidel mohl jen diletant, který neměl ani potuchy o tom, jak vypadá pohodlný vlak.

Ing. Zelený jako "přechodný šéf" naštěstí nákup dalších souprav zarazil ...

+3/−14
24.4.2014 19:13

T29o33m 24J47u18r93e95č84k46a 6765422645435

Pane Zikmund, už jste s těmi kecy nejen tady na idnesu celkem trapný. Ještě doplňte vaši oblíbenou písničku o tom, jak jsou špatné povinné místenky v Pendolinu, protože vy jako režijkář si je musíte kupovat a jsou k režijkám za minimálně 100 Kč.

+9/−3
24.4.2014 19:32

M39i94r89o40s85l67a81v 37Z59i61k59m71u81n78d 7699623294713

Povinné rezervace jsou nesmysl, země nejen železnici zaslíbená = Švýcarsko, po jejíž kvalitě se v tuzemsku slintá, žádná povinná rezervace v běžném vlaku není.  Jakou konkrétní protihodnotu dostanete za místenku v prázdném vlaku ... Podobně není povinná rezervace v Rakousku. V Německu, které je nejblíže Švýcarům je pouze u vlaků ICE-Sprinter. Povinná rezervace je bolševické myšlení, mělo zajistit vysokou kvalitu cestování ... díky tomu jste pak stál ve frontě na místenku podobně jako na zájezd do kapitalistické ciziny nebo na pomeranče ... u vlaků ze zahraničí jste navíc neměl jistotu, že se na vás dostane, protože předprodej nebyl možný ...

Tvůrci těchto předpisů se stále pohybují v intencích "Varšavské smlouvy" a RVHP ...

0/−3
26.4.2014 21:53

T31o59m 47J17u20r72e30č65k74a 6335102395465

Ještě řekněte, kolik peněz se v tom vašem Švýcarsku do té železnice cpe peněz a kolik tam stojí jízdné. Ale je mi jasné, režijkář si vozí p***l zadarmo, tak cenu neřeší dokud si nemusí platit ze svého místenky v povinně místenkovém vlaku, že?

+1/−1
27.4.2014 16:33

Z80d22e28n93ě82k 10O59r33š64u25l70í66k 1725510647382

Hele zikmund a jak má vypadat podle tebe pohodlný vlak?;-Dosobně mám railjety najeto hoodně km v rakousích a bylo to pohodlný, rychlý, tichý a jel na čas...zikmund zajdi si k lékaři ať se ti podívají ct do hlavy...;-D

+4/0
24.4.2014 20:44

O34l42d64ř73i54c82h 27J35a29n32e68č74e20k 8449806973221

Pohodlné jsou právě třeba ty "staré" rakouské IC vozy.

Kterou třídou těmi ÖBB railjety jezdíte? Economy nebo business?

Osobně economy v railjetech řadím co do pohodlí mezi to nejhorší, co lze ve vyspělém světě potkat. Mám teď na mysli výlučně sedačky a prostor, nikoliv jízdní vlastnosti apod. 2,5 hodiny z Vídně do Salzburgu se v tom ještě vydržet dají, 6 hodin do Bludenzu bylo dost peklo. No podobně jako v economy v letadle.

Business to je jiný kafe, tou naopak jezdím rád ;-)

+1/−2
24.4.2014 23:15

M80i46r53o87s94l68a13v 95Z17i16k88m79u43n67d 7179903414423

Jak ... třeba jako rakouská modernizovaná ojetina Bmpz, Bmz nebo jako řídící vůz ČD původního označení 954 ... RJ je rychlý jako jakékoli rakouské IC / EC s klasickými vozy, na včasnosti jízdy nebo hlučnosti souprava RJ nic neovlivní ... Velmi kvalitní jsou švýcarské vozy ... třeba velkoprostorové Bmpz i se stahovacími okny, model "ve stanici nelze" ... stejně tak francouzské vozy ze 70. let minulého století, s dřevěnými schůdky  ...

0/0
26.4.2014 21:59

F67i35l83i62p 63S86i97r71o23t35e48k 9872829272571

Gratuluju, že jste se seznámil se slovem level. Trošku mi připomínáte film Trhák. Pan Kukura to zazpívá přinejmenším o 25-30% líp. Jenže to byla komedie, vy jste tragéd.

+2/0
24.4.2014 22:22

O85l36d96ř75i43c64h 38J67a66n48e92č46e91k 8609246773431

S diskomfortem souhlasím.

Pokud jde o rozhodnutí o nákupu, tak to bylo z donucení ze strany ÖBB, který tím podmínily pokračování společného provozu linky (Graz-) Wien - Praha.

Ale třeba budem ještě příjemně překvapeni - ČD by měly mít interiér odlišný od ÖBB - a interiér je to jediné, co mi na railjetech vadí

0/−1
24.4.2014 23:19

J76i75r54k24a 59D26v59o54ř26á80k 4435640183338

Vy souhlasíte se zikmundovým nesmyslným tvrzením, že railjet je méně pohodlný než motorák 810? Tomu nevěřím.;-D

+1/0
25.4.2014 10:05

J88i41r92k17a 70D40v57o75ř13á98k 4685440693268

Pan Zikmund má nepochopitelnou averzi k railjetům, asi v něm někdy dostal facku. Někomu může připadat méně pohodlný, někomu pohodlnější, záleží na mnoha faktorech. V každém případě má ale dobrou ekonomiku, na to ovšem málokterý diletant slyší.

+1/0
25.4.2014 10:02

M93i47r56o45s90l71a21v 37Z13i97k68m75u52n59d 7619303734593

Facku jsem nedostal, na RJ jsem se těšil jako malé dítě na nového medvídka, nicméně jsem byl totálně zklamán (tehdy jezdil je na pár vlacích a strávil jsem kvůli tomu noc ve Vídni na nádraží) ... od vagonu dlouhého 26,50 metru jsem čekal více místa než u vozu (nejen ČD) dlouhého 26,40 metru, ale ono je to naopak. V delším voze máte ve čtyřce méně místa než v tom delším, miniaturní WC, kde se sotva otočíte - klasický vagon vám nabídne na tuhle nezbytnou potřebu přece jen víc prostoru ... jít tam s kojencem na přebalení je iluze ... O zdvihací plošině pro vozíčkáře si můžete nechat zdát ... tu mají i rychlíky z Prahy do Chebu ... nebo příměstské vlaky ČD kolem Prahy a Ostravy ... nikoli ovšem RailJet ...  Stejně tak jsem čekal komfortní sedačky, minimálně na úrovni vozů DB provedení "velkoprostor" Bmpz nebo řídící & kolo vůz k lok BR 101 ... mj. tyhle vozy jezdí na osobních vlacích Norimberk - Ingolstadt po "VRT"...

Marně ... se soupravami norských, švédských nebo finských železnic vypadajících navenek dost chudě, leč uvnitř velmi pohodlně, se RJ nedá srovnávat ...

Ne nadarmo nabídku těchto "levných" souprav DB odmítly ... Poslední "luxusní" soupravou v Evropě byla rakouský Transalpin řady 4010 (ke konci kariéry jezdil do rakouského Gmündu NÖ na spěšnících z FJB) nebo švýcarská "Šedá myš", která již v roce 1960 "uměla" čtyři trakční proudové soustavy, na nichž jezdila ...

0/−2
26.4.2014 22:21

M42a59r61e52k 83V89y82m29a66z72a75l 5858786882100

Jsem zvědavý na ty pomluvy škarohlídů na RJ vlak....mně se ten vlak líbí.R^[>-]

Jen si asi ze začátku budou lidé plést tento nejmodernější vlak ČD se stejnou značkou u SA.

+3/0
24.4.2014 19:06

B64l17a68ž44e52j 91M95o94t85y43č34k41a 8277807945550

každej to pozná podle toho traktoru.

+2/0
24.4.2014 19:09

J39i49r35k84a 18D72v20o57ř73á25k 4335970453518

Řeč byla zřejmě o jméně, ne o vzhledu.

0/0
25.4.2014 10:11

M33i18r68o20s45l90a26v 77Z80i62k47m73u27n28d 7519713124343

A svezl jste se třebas z Vídně do Bregenzu RailJetem a zpátky jel klasickou rakouskou dvojkou s polohovatelnou sedačkou ve dvojce ...

+4/−3
24.4.2014 19:14
Foto

J21i43ř36í 59Š93r80á36m54e59k 3938297289931

A svezl jste se dvě a půl hodiny v padesát let starém motoráku, který jezdí jako rychlík z Prahy (s přestupem v Turnově) do Liberce? Zkuste to, to se neochodí.

+1/−3
24.4.2014 20:14

O60l52d61ř35i64c30h 81J88a77n76e57č85e87k 8209896543671

Já toho mám dost naježděno jak "rychlíky" na Liberecku, tak railjety. A ty motoráky mi z hlediska sedaček vyhovují mnohem více.

0/−1
24.4.2014 23:21

P84e71t90r 21N63o18v91o39t36n42y 3659852969962

Takový nejezdí.

+2/0
24.4.2014 23:31

Z59d86e12n93ě22k 91O62r30š88u22l55í44k 1855490707822

já jezdil rj do lince a bůhvíkda ještě a bylo to docela příjemná svezení.a le stejně se mi nejvíc líbí lasička coby příměstský vlak ve vídni;-)

+2/0
24.4.2014 20:46

O90l80d85ř73i31c37h 16J40a51n60e31č97e32k 8649956913791

jo z Vídně do Lince je to fakt příjemné - sednete, vypijete kafe a už vystupujete. 190 kilometrů za 1:15 hodiny. jenže ten problém je v tom - zkuste si v tom strávit čtyřnásobný čas. obzvláště pokud ten vlak bude plný. a to pokud možno na českých kolejích, které znáte z ECčka a kde Vám dojem z railjetu nebude rozptylovat to, jak rychle a hladce jede - protože pojede stejně jako to ECčko.

co Vám přijde tak super na lasičce? takový ešus, no...

0/0
24.4.2014 23:25

M27i70l82a93n 97W96e90l46s94e58r 5442768768681

Mezi Prahou a XXX jezdí spoustu pěkných vlaků.

Ale od nás z ČB do Prahy jezdí podle výbavy a rychlosti vlaky 40-50 let staré. A možná i parní vlaky...

+3/0
24.4.2014 18:20

K30a55r44e60l 78N21o74v69á52k 3553592426896

ale zase v ČB by chtěl žít každý. A navíc máte Masné krámy, ty v Praze ani v XXX nejsou.

+5/0
24.4.2014 18:40

B93l39a65ž92e30j 75M27o25t65y76č84k93a 8897487775720

člověče, byl jste někdy v budějovicích? Nechce se mi věřit že píšete takový nesmysl.

+5/−2
24.4.2014 19:10

J92i39r62k82a 39D75v62o71ř85á83k 4275200733248

Víte, "v Yyy by chtěl žít každý" je taková známá ironická hláška...

0/0
25.4.2014 10:16

M32i60r17o13s60l80a12v 38Z68i58k61m12u53n70d 7509693394423

Vozy z 80. let minulého století jsou 40 - 50 let staré ? V Německu jezdí soupravy, které pamatují J.F.Kennedyho ... a nijak se po rekonstrukci a modernizaci neliší od nových souprav.

+4/0
24.4.2014 19:18

M12i75l23a92n 76W13e24l40s67e79r 5182138648531

Přál bych si, kdyby u nás jezdili vlaky z tohoto století. Alespoň občas.

0/−1
24.4.2014 23:49

L10a42d25i76s89l38a67v 75P43a33s79t11o80r85e15k 1213127558505

Na trase Praha Brno jezdí jedny z nejhorších vozů ve flotile ČD?

+2/−3
24.4.2014 17:42
Foto

J24i43n60d31ř55i57c92h 72Č92e11r92m35á13k 3159606688

Pokud Praha-Brno jezdí nejhorší vozy flotily, tak jsou ČD s přehledem nejluxusnější přepravce široko daleko :-).

+6/−2
24.4.2014 17:44

J37a92n 60B41í70l66e67k 7514422904953

Tak jste asi rychlíkem nikdy nejel;-€!! Ty jsou opravdu nejhorší snad z celé západní Evropy!!

+1/−3
24.4.2014 17:48

J27a19n 28S64ů33r66a 4875303913782

Na rychlících. Nikoliv EC.

+2/0
24.4.2014 17:45
Foto

J86i67n83d27ř44i66c82h 18Č30e74r49m21á57k 3219606698

RailJet bude jezdit jako R?

+2/0
24.4.2014 17:47

J83a83n 56S90ů28r39a 4595403833532

ano, několik týdnů po dobu zkušebního provozu na R Praha - Česká Třebová - Brno (vybrané spoje)

+1/0
24.4.2014 17:47

J37a77n35a 46H82u23d81á81č69k18o43v95á 3140831590315

takže cestující pak čeká další šok a to, když z nejlepších vozů přesednou opět do nejhorších :-)

+3/−2
24.4.2014 17:55

V66i51k83t69o96r 66N94á48r81o40ž38n73ý 3489362378

On to žádný šok být nemusí.. Šok byl , když na obyčejných rychlících jezdilo pendolino a řada lidí si to vyhodnotilo jako lepší panťák...

0/−1
24.4.2014 20:38

T10o72m 16J88u56r70e47č61k67a 6395862135275

V zkušebním provozu na žádných R jezdit nebude. První souprava vyjede na tomhle (a jeho obratu).

http://www.zelpage.cz/razeni/14/vlaky/cd-570

+2/0
24.4.2014 18:07

J73a78n 10S96ů68r60a 4875753693852

Tak máte pravdu. Byl jsem CD uveden původně v omyl,text upravíme a omlouvame se.a ooravdu s CD nemáte nic společného? :-)

+1/−1
24.4.2014 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.