Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy koupily v Rakousku další ojeté vagony za čtvrt miliardy

České dráhy zlepší opět kvalitu svého vozového parku nákupem ojetých vozů z majetku rakouských státních drah ÖBB. S dopravcem už podepsal dohodu na nákup 25 vozů pro mezinárodní vlaky a devět lehátkových vozů. Celkem za ně utratí zhruba čtvrt miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E59v30a 35K84a53š26p34á42r59k43o33v81á 7690461869142

Hm, do dvaceti let po revoluci jsme měli dohnat západ (první odhad byl 15 let) respektivě Rakousko.....Furt to nejde a nejde, no aspoň, že máme na ty vyřazené vozy, když už se nedostává na nové...Rv

+1/0
2.5.2014 0:41

J60a42n 86H91o74r13a 6377111856

To by snad ani nebyl mistr Sůra, aby do článku o nákupu vozů ČD nevpašoval zmínku o RJ.:-)

Jinak pane redaktore ,když jste psal o nákupu "ojetých" vozu z Rakouska pro RJ ,zněl název článku "Na české koleje poprvé vyrazily vagony s dětskou hernou"

ve kterém dokonce mystifikujete,že je reko onoho oddílu provedl RJ.....

+3/0
29.4.2014 12:48

J58i29r14k61a 97D15v56o57ř40á21k 4605700723528

Sem se to o RJ docela hodí, je tu výrazná spojitost, i když v článku nezvýrazněná.;-) Je to prostě obdobný nákup vozů a předtím se psalo, jak to Jančura ČD vyfouknul. Zjevně ne vše, že. Jindy ty zmínky o Jančurovi bývají mnohem víc násilné.

+1/0
29.4.2014 14:24
Foto

J27i62ř25í 42N86o88v44á82k 5230756229

"Předpokládáme, že v Česku budou během několika týdnů. Projdou jen úpravou laku do našich barev, jinak se na nich nic měnit nebude," řekl mluvčí drah Petr Štáhlavský -  pravda, po rakušanech se nemusí čistit ani vnitřek ;-)

+1/0
29.4.2014 8:45

J70i65r27k81a 89D55v91o33ř97á93k 4965300803608

No teď možná, protože je ČD naučily, že když se jim prodaný vagón pokouší předat v jiném než smluveném stavu (vykradené díly, co se na poslední chvíli daly odšroubovat), tak ho vrátí. A to i za cenu že jede do ČR a pak svinskym krokem pěkně zpátky do Rakous.;-D

+3/0
29.4.2014 8:59

J37i76ř34í 38V35o35t43o86u88p69a39l 6597699505224

Zlepší kvalitu ojetými vozy? Neměli by tedy v Rakousku i pár ojetých politiků?

+2/0
29.4.2014 7:55

J51i75r15k37a 48D37v48o39ř74á50k 4645680463748

;-DR^

0/0
29.4.2014 9:11

M57a30r41t44i81n 58H22o19c54h87m49a78n 7823767574523

Když ČD kupovaly před cca 12 lety nové vozy Bmz nebo Ampz od Siemensu byla cena někde kolem 50 milionů za kus. Ten nákup z Rakouska je supervýhodný, ty vozy nejsou nijak zastaralé a jsou velmi pohodlné. A na údaj o stáří moc nehleďte. Po západaní evropě jezdí spousta vozidel kolem stáří 40 let po několika rekonstrukcích. Vagón nebo lokomotiva nejsou auto, které je po 5ti letech potřeba vyměnit.

+9/0
29.4.2014 7:48

M40i84r51o20s56l28a90v 91Z41i33k88m47u58n87d 7699663954223

Zrovna včera to bylo 50 let, co tehdejší ČSD převzaly první elektrickou jednotku řady 451 (tehdy EM 475.1001/1002).

Vydařená oslava tohoto výročí se konala v sobotu v Milovicích ...

0/0
29.4.2014 19:57

A40n48t96o24n87i91n 10B41l30a26z86e69k 4548712807311

No co, my zase prodavame ojete letadla do Iraku.......

0/0
29.4.2014 3:58

J20a78n 26C35h27o39d38e49c 9128573682744

Ojete vagony, ojete auta, ojete pbleceni, ojete jidlo.....jeden by rekl, ze zijeme v ojete republice

+4/−2
28.4.2014 23:25

J59i66ř27í 82V81o69t45o18u55p25a95l 6597209255974

Spíš v ojebané.

+3/0
29.4.2014 7:56

E74v14a 71K78a26š65p37á76r90k49o69v93á 7110201579222

;-DR^

0/0
2.5.2014 0:42

V40í32ť35a 80N63o97v14á86k 1838363725751

200 M za pár ojetych vagónu??

0/−1
28.4.2014 22:40

J93i81ř66í 25K12o40c63u44r40e78k 6525184325888

To je cena za 4 až 5 nových. Tyhle jsou cca v polovině životnosti.

+2/0
28.4.2014 23:11

J36i42r22k74a 43D96v97o13ř65á36k 4835430443758

Spíš za osminu nového.

+1/0
29.4.2014 9:01

J10i84r93k89a 91D61v81o18ř82á54k 4915690553228

(Ach pardon, po druhém čtení - máte pravdu.)

0/0
29.4.2014 9:09

D81a60v79i26d 57Š73a71f70r74á19n92e74k 5777904257393

Ty vagóny z osmdesátých let jsou pořád stavu jezdit hodně nad 160 km/h a to i jako tlačené, což vám v ČR nikdo nevyrobí. My umíme atomové elektrárny, sedláci z Rakouska holt jenom rychlovlaky. ;-D

+1/−1
28.4.2014 23:52

J40i68r95k87a 43D54v84o61ř26á70k 4165280583668

Nejen sedláci, taky myslivci.  No a občas ňákej ten císař, no.;-D

0/0
29.4.2014 9:02

M82i72r50o84s31l15a56v 66Z85i69k13m39u19n84d 7969263824903

Ony u nás nejezdí řídící vozy tuzemské výroby ???

0/0
29.4.2014 19:58

I91v53a23n 33M73a67r78e36k 6754278102

Jak se to říká ? "Nejsem tak bohatý abych si mohl dovolit kupovat laciné věci" ? ! ? !

+1/−3
28.4.2014 21:39

J85i66r52k21a 17D35v29o33ř91á69k 4205820723818

Jenže tyhle vagony nejsou laciné, jsou z bazaru a ve stavu zřejmě převyšujícím cenu. Taky mě trochu mrzí, že se místo nich nekupuje na expresy něco nového, ale v současné finanční situaci ČD je to teď asi rozumné. Na nové teď víceméně není a je potřeba se rychle zbavit několika set šrotů. Bohužel hlavně prvních tříd.

+2/0
29.4.2014 9:07

M36i83r14o45s10l64a98v 86Z25i35k15m53u59n98d 7829153934393

A jaký je kvalitativní cestovní rozdíl mezi rakouskou ojetinou od Siemense a novým vozem od Siemense ... spíše ta novotina má méně pohodlné sedačky než ta ojetina ...

cestujícímu je ukradené, jak starý je rám vozu, to je totiž to jediné, co je na ojetinách, především těch modernizovaných původní ... všechno ostatní jsou díly, které se dají vyměnit ...

0/0
29.4.2014 20:03

J38i66r98k12a 60D27v12o58ř76á92k 4905310803708

"Laciné" my byly možná nějaké z Rumunska. Ale možná také ne.

0/−1
29.4.2014 9:10

J49i50r46k83a 73D90v75o61ř10á98k 4515260163638

A také si myslím, že by ČD mohly tyhle vagony poslat na rychlíky na ČB, Ústí a Cheb a tvářit se, že je to první třída.;-D Určitě je to mnohem lepší než ta jednička co tam teď jezdí. Ale na to si ČD asi netroufnou...

+1/0
29.4.2014 9:29

B74o30h50u85s74l80a53v 16K82r33á33l86í42k 2501870169956

"Jsou vybaveny klimatizací" si překládám jako "nedá se v nich větrat ani koukat z oken". Ale holt taková je doba.  Pohodlným vlakům s luxusními koženkovými sedačkami, otvíracími okny a účelně uspořádanými kupé už asi odzvonilo.  A design 60. let už asi taky nebude ničím překonaný.

+1/−3
28.4.2014 20:49

M92a54r43t13i19n 61K97y41p13r 2632765654104

Otevřené okno ve 160km/h je čistá radost. A v létě lepivá koženka taky.;-D

+3/0
28.4.2014 20:56

B59o43h20u48s83l55a51v 14K55r10á27l43í66k 2231600869576

Jestli radši jezdíte v uzavřených dobytčácích s neprůhlednými okny na fakírských sedačkách v umaštěné vyšisované plyši, budiž vám přáno - vaše doba nadchází. A pokud životnost těch vozů je desetinová a cena desetinásobná oproti tomu, jak to bývalo kdysi, když se ještě železnice uživily samy, tak bych se vůbec nedivil, kdyby už nikoho nebavilo vám a k oboru nabaleným tunelářům váš koníček sponzorovat.

+2/−4
28.4.2014 21:06

M34a73r93t12i57n 71K71y59p65r 2682515544704

Opravdu je jejich životnost 4 roky?;-D

+2/0
28.4.2014 21:10

B26o76h49u82s73l89a76v 93K66r41á63l91í47k 2531260699516

To se zeptejte Rakouských drah a Českých drah, po jaké době své vozy vyřazují a prodávají do rozvojových zemí. Nejhůř to odskáčou železnice těch nejzaostalejších zemí, které to pak  už nemají komu dál prodat.

+1/−1
28.4.2014 21:15

J48i47r53k55a 38D12v71o96ř11á70k 4475870273868

Že by po 40-50 letech, kus od kusu?

0/0
28.4.2014 23:01

J10a58n 84M82o49l93n83a48r 7700205621670

Proc se zlepsi komfort cestovani tim ze vagon ma kotoucovou brzdu?

Chapu ze to lip brzdi , ale jak to ovlivni komfort kdyz v tom sedim? Ze to min skripe?

0/0
28.4.2014 20:21

M41a40r20t20i28n 54K89y23p30r 2142105244874

Zhruba tak, pokud je kotoučovka ve slušném stavu, nadělá při brzdění o dost míň rámusu, než špalky. Pokud je ve skvělém stavu, brzdí skoro potichu.

+6/0
28.4.2014 20:24

T73o77m84á71š 28K38u16č48e54r63a 6429617704758

Tak treba kolem brna jezdi stare osobaky a ty kdyz brzdi tak si vsichni musi zacpat usi jinak by za pul roku poslouchani toho rachotu lidi ohluchly ;-)

+3/0
28.4.2014 20:36

M75i67r98o76s43l92a69v 70Z41i86k90m52u91n97d 7139663944573

Hlavně, že vozy Bdmtee jezdící kolem Brna" mají kotoučovky ...

0/0
29.4.2014 20:07

J69i93ř75í 26K97o76c51u80r56e29k 6855754765588

Asi tak -20 dB hluku oproti vylágrovanému béčku možná i víc. Ony ty brzdové špalky mlátí při sebemenší nerovnosti do kol a i když se nebrzdí, tak se o kola lehce otírají, což generuje syčivý zvuk. Nic příjemného.

+2/0
28.4.2014 23:15

J57i78r24k55a 30D37v66o31ř28á12k 4465970803758

A ještě je tu další věc, jízdní dobu bych klidně také určitým způsobem zahrnul do komfortu. Pokud mají mj. všechny vozy vlaku dostatečně moderní podvozek (a to obvykle souvisí i s kotoučovou brzdou), smí vlak jezdit na "horní rychlostníky", čili v obloucích zpomalovat o 5-10 km/h méně než ta východoněmecká Béčka. Není to samozřejmě tolik jako pendolino, ale je to znát. I na ekonomice.

+1/0
29.4.2014 9:17
Foto

V45l17a45s87t67i84m90i75l 10Č59e69r31n35ý 3617463505

Chápu, že napsat čtvrt miliardy vypadá určitě mnohem senzačněji, než napsat 250 milionů. A uvést alespoň orientačně cenu nových vozů a porovnat tahle dvě čísla je asi už nad síly novináře. Ale jen primitivním dělením bez ohledu na typ vozu, vychází cena za vagon na něco málo přes 7 mil. To mi přijde pocitově jako docela dobrá cena, jestliže jsou vagony po rekonstrukci. Předpokládám, že nový vyjde na násobky této ceny.

+11/−1
28.4.2014 20:01

M83a64r20t42i93n 23N83o56v45o67t90n48ý 3756726791984

To pan "novinář" napsat nemůže, protože by pak bylo vidět, že jde o velmi dobrý nákup, a nevrhalo by to na ČD negativní stín, jak je potřeba ...

+9/−3
28.4.2014 20:04

B95o74h45u48s82l97a18v 90K66r80á78l63í85k 2981110149836

Já bych pana redaktora nepřeceňoval. Prostě jen papouškuje informace z tiskových zpráv dopravců, padni komu padni. Pokud budete mít nějakou funkci nebo titul a plácnete nějaký nesmysl, třeba vás taky ocituje.

0/0
28.4.2014 20:53

J77a28n 80S86ů47r80a 4325333873522

Nepapouškuji nic, jde o vlastní zjištění. Najděte mi na toto téma prosím tiskovou zprávu, co k tomu ČD vydaly.

+2/0
28.4.2014 22:51

J98a92n 51H98o36r78a 6697351596

Pane Sůra,že by špioni z manežmentu ČD........;-D

0/0
29.4.2014 12:33

J26i97r66k84a 55D28v74o22ř44á29k 4705450653868

Ne, tenhle článek je opravdu z těch lepších.

+1/0
29.4.2014 9:20

J64a97n 54S97ů21r57a 4925223243942

Jasně, tohle je vysloveně negativní zpráva o ČD. Ale napsal to Sůra, to je debil, tak je to negativní.  Co je na ní konkrétně negativního?

+1/0
28.4.2014 22:50
Foto

V55l18a97s24t81i51m84i26l 73Č51e86r85n20ý 3427353685

Její dikce. Víceméně je to z toho textu na hony cítit. Už jen ten senzacechtivý nadpis. Víte, je z toho cítit tendenčnost. Já také nemám České dráhy moc v oblibě ale mám z Vás pocit, že je to vlastně jedno co udělají, stejně je to špatně. I kdyby dráhy ty vagony koupily nové, že?

+1/0
29.4.2014 6:32

J71a67n 86S13ů26r16a 4435163863112

Nesouhlasím. Co je na titulku senzacechtiveho? Jak byste ho napsal vy?

0/0
29.4.2014 7:07

M80a80r57t76i66n 13N82o70v39o47t30n60ý 3406916441544

A proč tedy do toho článku nenapíšete, kolik stojí nový vagon, aby měli čtenáři možnost porovnat, jaký je rozdíl v ceně?

0/0
29.4.2014 15:01

J71a24n 98S77ů86r22a 4725523843342

Nepovažuji to za důležité.

0/−1
29.4.2014 15:08

V35a21c77l49a74v 90H37a80j70e13k 3676969839

Ale pro toho, kdo to čte a nepohybuje se v železniční branži to důležité naopak je.

+1/0
29.4.2014 16:13

J82a13n 49S12ů86r48a 4215373943682

OK

0/0
29.4.2014 16:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.