Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy koupily v Rakousku další ojeté vagony za čtvrt miliardy

České dráhy zlepší opět kvalitu svého vozového parku nákupem ojetých vozů z majetku rakouských státních drah ÖBB. S dopravcem už podepsal dohodu na nákup 25 vozů pro mezinárodní vlaky a devět lehátkových vozů. Celkem za ně utratí zhruba čtvrt miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E59v14a 25K20a88š85p67á19r38k33o78v49á 7110321629662

Hm, do dvaceti let po revoluci jsme měli dohnat západ (první odhad byl 15 let) respektivě Rakousko.....Furt to nejde a nejde, no aspoň, že máme na ty vyřazené vozy, když už se nedostává na nové...Rv

+1/0
2.5.2014 0:41

J94a94n 91H53o21r44a 6547191126

To by snad ani nebyl mistr Sůra, aby do článku o nákupu vozů ČD nevpašoval zmínku o RJ.:-)

Jinak pane redaktore ,když jste psal o nákupu "ojetých" vozu z Rakouska pro RJ ,zněl název článku "Na české koleje poprvé vyrazily vagony s dětskou hernou"

ve kterém dokonce mystifikujete,že je reko onoho oddílu provedl RJ.....

+3/0
29.4.2014 12:48

J72i85r69k20a 89D34v20o81ř38á75k 4545500293318

Sem se to o RJ docela hodí, je tu výrazná spojitost, i když v článku nezvýrazněná.;-) Je to prostě obdobný nákup vozů a předtím se psalo, jak to Jančura ČD vyfouknul. Zjevně ne vše, že. Jindy ty zmínky o Jančurovi bývají mnohem víc násilné.

+1/0
29.4.2014 14:24
Foto

J75i82ř30í 14N67o31v86á47k 5640386509

"Předpokládáme, že v Česku budou během několika týdnů. Projdou jen úpravou laku do našich barev, jinak se na nich nic měnit nebude," řekl mluvčí drah Petr Štáhlavský -  pravda, po rakušanech se nemusí čistit ani vnitřek ;-)

+1/0
29.4.2014 8:45

J36i28r85k91a 13D24v58o16ř18á26k 4985970983488

No teď možná, protože je ČD naučily, že když se jim prodaný vagón pokouší předat v jiném než smluveném stavu (vykradené díly, co se na poslední chvíli daly odšroubovat), tak ho vrátí. A to i za cenu že jede do ČR a pak svinskym krokem pěkně zpátky do Rakous.;-D

+3/0
29.4.2014 8:59

J98i68ř66í 72V55o18t26o75u73p26a70l 6907409865874

Zlepší kvalitu ojetými vozy? Neměli by tedy v Rakousku i pár ojetých politiků?

+2/0
29.4.2014 7:55

J24i34r30k41a 69D62v15o34ř88á34k 4615950433208

;-DR^

0/0
29.4.2014 9:11

M14a75r84t31i64n 68H62o30c74h19m29a33n 7603547694313

Když ČD kupovaly před cca 12 lety nové vozy Bmz nebo Ampz od Siemensu byla cena někde kolem 50 milionů za kus. Ten nákup z Rakouska je supervýhodný, ty vozy nejsou nijak zastaralé a jsou velmi pohodlné. A na údaj o stáří moc nehleďte. Po západaní evropě jezdí spousta vozidel kolem stáří 40 let po několika rekonstrukcích. Vagón nebo lokomotiva nejsou auto, které je po 5ti letech potřeba vyměnit.

+9/0
29.4.2014 7:48

M22i82r71o28s92l90a77v 65Z38i85k92m44u76n47d 7929223824643

Zrovna včera to bylo 50 let, co tehdejší ČSD převzaly první elektrickou jednotku řady 451 (tehdy EM 475.1001/1002).

Vydařená oslava tohoto výročí se konala v sobotu v Milovicích ...

0/0
29.4.2014 19:57

A68n49t84o68n75i27n 34B93l58a21z21e46k 4128602637661

No co, my zase prodavame ojete letadla do Iraku.......

0/0
29.4.2014 3:58

J22a77n 34C25h26o22d97e28c 9928783742284

Ojete vagony, ojete auta, ojete pbleceni, ojete jidlo.....jeden by rekl, ze zijeme v ojete republice

+4/−2
28.4.2014 23:25

J52i37ř25í 17V50o94t84o29u45p52a17l 6537929985424

Spíš v ojebané.

+3/0
29.4.2014 7:56

E66v54a 90K82a42š79p19á35r25k86o66v48á 7550511669752

;-DR^

0/0
2.5.2014 0:42

V95í52ť16a 51N31o94v13á94k 1178743445301

200 M za pár ojetych vagónu??

0/−1
28.4.2014 22:40

J68i69ř79í 32K27o79c41u72r11e94k 6425474425118

To je cena za 4 až 5 nových. Tyhle jsou cca v polovině životnosti.

+2/0
28.4.2014 23:11

J10i29r82k56a 39D77v78o76ř21á11k 4855570203708

Spíš za osminu nového.

+1/0
29.4.2014 9:01

J50i94r75k66a 45D88v66o54ř17á44k 4305740193928

(Ach pardon, po druhém čtení - máte pravdu.)

0/0
29.4.2014 9:09

D74a11v19i67d 18Š30a94f83r22á59n45e65k 5517914587783

Ty vagóny z osmdesátých let jsou pořád stavu jezdit hodně nad 160 km/h a to i jako tlačené, což vám v ČR nikdo nevyrobí. My umíme atomové elektrárny, sedláci z Rakouska holt jenom rychlovlaky. ;-D

+1/−1
28.4.2014 23:52

J45i69r69k69a 32D15v29o75ř12á53k 4445550223488

Nejen sedláci, taky myslivci.  No a občas ňákej ten císař, no.;-D

0/0
29.4.2014 9:02

M35i63r68o84s11l19a90v 27Z48i89k75m66u82n25d 7309783464733

Ony u nás nejezdí řídící vozy tuzemské výroby ???

0/0
29.4.2014 19:58

I94v37a98n 60M15a48r70e68k 6814438652

Jak se to říká ? "Nejsem tak bohatý abych si mohl dovolit kupovat laciné věci" ? ! ? !

+1/−3
28.4.2014 21:39

J64i84r48k70a 73D34v81o96ř66á89k 4485870273308

Jenže tyhle vagony nejsou laciné, jsou z bazaru a ve stavu zřejmě převyšujícím cenu. Taky mě trochu mrzí, že se místo nich nekupuje na expresy něco nového, ale v současné finanční situaci ČD je to teď asi rozumné. Na nové teď víceméně není a je potřeba se rychle zbavit několika set šrotů. Bohužel hlavně prvních tříd.

+2/0
29.4.2014 9:07

M79i93r65o31s13l54a32v 16Z69i59k84m48u73n57d 7299233424373

A jaký je kvalitativní cestovní rozdíl mezi rakouskou ojetinou od Siemense a novým vozem od Siemense ... spíše ta novotina má méně pohodlné sedačky než ta ojetina ...

cestujícímu je ukradené, jak starý je rám vozu, to je totiž to jediné, co je na ojetinách, především těch modernizovaných původní ... všechno ostatní jsou díly, které se dají vyměnit ...

0/0
29.4.2014 20:03

J56i61r83k14a 36D94v19o90ř48á81k 4795830553488

"Laciné" my byly možná nějaké z Rumunska. Ale možná také ne.

0/−1
29.4.2014 9:10

J80i40r35k54a 15D46v77o88ř42á57k 4255880853348

A také si myslím, že by ČD mohly tyhle vagony poslat na rychlíky na ČB, Ústí a Cheb a tvářit se, že je to první třída.;-D Určitě je to mnohem lepší než ta jednička co tam teď jezdí. Ale na to si ČD asi netroufnou...

+1/0
29.4.2014 9:29

B59o33h77u52s57l21a40v 64K46r74á66l69í22k 2221150509366

"Jsou vybaveny klimatizací" si překládám jako "nedá se v nich větrat ani koukat z oken". Ale holt taková je doba.  Pohodlným vlakům s luxusními koženkovými sedačkami, otvíracími okny a účelně uspořádanými kupé už asi odzvonilo.  A design 60. let už asi taky nebude ničím překonaný.

+1/−3
28.4.2014 20:49

M84a14r45t67i43n 32K73y17p94r 2592675294354

Otevřené okno ve 160km/h je čistá radost. A v létě lepivá koženka taky.;-D

+3/0
28.4.2014 20:56

B88o47h18u84s40l25a14v 36K36r44á18l26í93k 2601870449346

Jestli radši jezdíte v uzavřených dobytčácích s neprůhlednými okny na fakírských sedačkách v umaštěné vyšisované plyši, budiž vám přáno - vaše doba nadchází. A pokud životnost těch vozů je desetinová a cena desetinásobná oproti tomu, jak to bývalo kdysi, když se ještě železnice uživily samy, tak bych se vůbec nedivil, kdyby už nikoho nebavilo vám a k oboru nabaleným tunelářům váš koníček sponzorovat.

+2/−4
28.4.2014 21:06

M65a82r91t30i39n 84K49y65p25r 2102135444614

Opravdu je jejich životnost 4 roky?;-D

+2/0
28.4.2014 21:10

B60o71h45u20s84l28a61v 36K80r89á45l98í58k 2681370519496

To se zeptejte Rakouských drah a Českých drah, po jaké době své vozy vyřazují a prodávají do rozvojových zemí. Nejhůř to odskáčou železnice těch nejzaostalejších zemí, které to pak  už nemají komu dál prodat.

+1/−1
28.4.2014 21:15

J71i85r72k69a 92D84v36o15ř59á62k 4685280243248

Že by po 40-50 letech, kus od kusu?

0/0
28.4.2014 23:01

J10a91n 73M82o45l79n83a74r 7680825971830

Proc se zlepsi komfort cestovani tim ze vagon ma kotoucovou brzdu?

Chapu ze to lip brzdi , ale jak to ovlivni komfort kdyz v tom sedim? Ze to min skripe?

0/0
28.4.2014 20:21

M92a55r31t80i25n 21K24y75p38r 2272715914674

Zhruba tak, pokud je kotoučovka ve slušném stavu, nadělá při brzdění o dost míň rámusu, než špalky. Pokud je ve skvělém stavu, brzdí skoro potichu.

+6/0
28.4.2014 20:24

T86o18m15á35š 65K91u17č66e74r44a 6179837854918

Tak treba kolem brna jezdi stare osobaky a ty kdyz brzdi tak si vsichni musi zacpat usi jinak by za pul roku poslouchani toho rachotu lidi ohluchly ;-)

+3/0
28.4.2014 20:36

M70i65r96o26s88l71a19v 91Z79i82k77m47u56n14d 7489853814293

Hlavně, že vozy Bdmtee jezdící kolem Brna" mají kotoučovky ...

0/0
29.4.2014 20:07

J81i25ř57í 70K78o48c12u89r89e27k 6275214235968

Asi tak -20 dB hluku oproti vylágrovanému béčku možná i víc. Ony ty brzdové špalky mlátí při sebemenší nerovnosti do kol a i když se nebrzdí, tak se o kola lehce otírají, což generuje syčivý zvuk. Nic příjemného.

+2/0
28.4.2014 23:15

J39i29r53k19a 40D10v81o30ř57á94k 4385310573288

A ještě je tu další věc, jízdní dobu bych klidně také určitým způsobem zahrnul do komfortu. Pokud mají mj. všechny vozy vlaku dostatečně moderní podvozek (a to obvykle souvisí i s kotoučovou brzdou), smí vlak jezdit na "horní rychlostníky", čili v obloucích zpomalovat o 5-10 km/h méně než ta východoněmecká Béčka. Není to samozřejmě tolik jako pendolino, ale je to znát. I na ekonomice.

+1/0
29.4.2014 9:17
Foto

V45l13a28s88t61i87m12i69l 43Č98e86r58n24ý 3977813905

Chápu, že napsat čtvrt miliardy vypadá určitě mnohem senzačněji, než napsat 250 milionů. A uvést alespoň orientačně cenu nových vozů a porovnat tahle dvě čísla je asi už nad síly novináře. Ale jen primitivním dělením bez ohledu na typ vozu, vychází cena za vagon na něco málo přes 7 mil. To mi přijde pocitově jako docela dobrá cena, jestliže jsou vagony po rekonstrukci. Předpokládám, že nový vyjde na násobky této ceny.

+11/−1
28.4.2014 20:01

M68a69r80t17i37n 59N38o54v81o46t61n66ý 3626426561904

To pan "novinář" napsat nemůže, protože by pak bylo vidět, že jde o velmi dobrý nákup, a nevrhalo by to na ČD negativní stín, jak je potřeba ...

+9/−3
28.4.2014 20:04

B83o54h85u98s38l58a35v 94K68r84á53l32í81k 2851830489656

Já bych pana redaktora nepřeceňoval. Prostě jen papouškuje informace z tiskových zpráv dopravců, padni komu padni. Pokud budete mít nějakou funkci nebo titul a plácnete nějaký nesmysl, třeba vás taky ocituje.

0/0
28.4.2014 20:53

J30a68n 60S75ů20r18a 4525883433792

Nepapouškuji nic, jde o vlastní zjištění. Najděte mi na toto téma prosím tiskovou zprávu, co k tomu ČD vydaly.

+2/0
28.4.2014 22:51

J50a50n 13H79o66r39a 6667391536

Pane Sůra,že by špioni z manežmentu ČD........;-D

0/0
29.4.2014 12:33

J94i91r45k20a 43D85v48o51ř16á15k 4715940623228

Ne, tenhle článek je opravdu z těch lepších.

+1/0
29.4.2014 9:20

J10a41n 73S94ů24r72a 4465423193932

Jasně, tohle je vysloveně negativní zpráva o ČD. Ale napsal to Sůra, to je debil, tak je to negativní.  Co je na ní konkrétně negativního?

+1/0
28.4.2014 22:50
Foto

V77l83a54s65t15i85m91i24l 56Č39e52r73n84ý 3587263895

Její dikce. Víceméně je to z toho textu na hony cítit. Už jen ten senzacechtivý nadpis. Víte, je z toho cítit tendenčnost. Já také nemám České dráhy moc v oblibě ale mám z Vás pocit, že je to vlastně jedno co udělají, stejně je to špatně. I kdyby dráhy ty vagony koupily nové, že?

+1/0
29.4.2014 6:32

J71a65n 46S83ů71r84a 4875373123482

Nesouhlasím. Co je na titulku senzacechtiveho? Jak byste ho napsal vy?

0/0
29.4.2014 7:07

M92a43r52t65i17n 62N82o50v42o59t41n81ý 3466296221564

A proč tedy do toho článku nenapíšete, kolik stojí nový vagon, aby měli čtenáři možnost porovnat, jaký je rozdíl v ceně?

0/0
29.4.2014 15:01

J48a32n 69S36ů55r25a 4775343113792

Nepovažuji to za důležité.

0/−1
29.4.2014 15:08

V95a35c31l91a95v 26H63a65j92e58k 3716899329

Ale pro toho, kdo to čte a nepohybuje se v železniční branži to důležité naopak je.

+1/0
29.4.2014 16:13

J89a90n 43S26ů66r58a 4885293263702

OK

0/0
29.4.2014 16:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.