Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy koupily v Rakousku další ojeté vagony za čtvrt miliardy

České dráhy zlepší opět kvalitu svého vozového parku nákupem ojetých vozů z majetku rakouských státních drah ÖBB. S dopravcem už podepsal dohodu na nákup 25 vozů pro mezinárodní vlaky a devět lehátkových vozů. Celkem za ně utratí zhruba čtvrt miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E63v71a 69K80a70š96p11á29r81k86o19v97á 7400831949492

Hm, do dvaceti let po revoluci jsme měli dohnat západ (první odhad byl 15 let) respektivě Rakousko.....Furt to nejde a nejde, no aspoň, že máme na ty vyřazené vozy, když už se nedostává na nové...Rv

+1/0
2.5.2014 0:41

J39a20n 71H15o63r72a 6347131796

To by snad ani nebyl mistr Sůra, aby do článku o nákupu vozů ČD nevpašoval zmínku o RJ.:-)

Jinak pane redaktore ,když jste psal o nákupu "ojetých" vozu z Rakouska pro RJ ,zněl název článku "Na české koleje poprvé vyrazily vagony s dětskou hernou"

ve kterém dokonce mystifikujete,že je reko onoho oddílu provedl RJ.....

+3/0
29.4.2014 12:48

J82i95r57k80a 77D73v84o25ř37á47k 4885600233948

Sem se to o RJ docela hodí, je tu výrazná spojitost, i když v článku nezvýrazněná.;-) Je to prostě obdobný nákup vozů a předtím se psalo, jak to Jančura ČD vyfouknul. Zjevně ne vše, že. Jindy ty zmínky o Jančurovi bývají mnohem víc násilné.

+1/0
29.4.2014 14:24
Foto

J77i17ř84í 61N45o70v40á96k 5530966679

"Předpokládáme, že v Česku budou během několika týdnů. Projdou jen úpravou laku do našich barev, jinak se na nich nic měnit nebude," řekl mluvčí drah Petr Štáhlavský -  pravda, po rakušanech se nemusí čistit ani vnitřek ;-)

+1/0
29.4.2014 8:45

J52i25r93k93a 91D90v47o65ř10á86k 4105520483138

No teď možná, protože je ČD naučily, že když se jim prodaný vagón pokouší předat v jiném než smluveném stavu (vykradené díly, co se na poslední chvíli daly odšroubovat), tak ho vrátí. A to i za cenu že jede do ČR a pak svinskym krokem pěkně zpátky do Rakous.;-D

+3/0
29.4.2014 8:59

J32i45ř57í 93V16o90t78o36u10p10a95l 6247799585334

Zlepší kvalitu ojetými vozy? Neměli by tedy v Rakousku i pár ojetých politiků?

+2/0
29.4.2014 7:55

J61i65r95k91a 90D45v69o42ř97á58k 4895340303758

;-DR^

0/0
29.4.2014 9:11

M91a70r61t15i30n 71H20o79c68h12m95a35n 7263367834343

Když ČD kupovaly před cca 12 lety nové vozy Bmz nebo Ampz od Siemensu byla cena někde kolem 50 milionů za kus. Ten nákup z Rakouska je supervýhodný, ty vozy nejsou nijak zastaralé a jsou velmi pohodlné. A na údaj o stáří moc nehleďte. Po západaní evropě jezdí spousta vozidel kolem stáří 40 let po několika rekonstrukcích. Vagón nebo lokomotiva nejsou auto, které je po 5ti letech potřeba vyměnit.

+9/0
29.4.2014 7:48

M92i78r15o53s36l47a23v 71Z34i49k11m93u69n30d 7819963934953

Zrovna včera to bylo 50 let, co tehdejší ČSD převzaly první elektrickou jednotku řady 451 (tehdy EM 475.1001/1002).

Vydařená oslava tohoto výročí se konala v sobotu v Milovicích ...

0/0
29.4.2014 19:57

A65n28t43o58n73i65n 14B69l47a57z98e43k 4928942197501

No co, my zase prodavame ojete letadla do Iraku.......

0/0
29.4.2014 3:58

J26a10n 63C57h68o87d13e63c 9598843902904

Ojete vagony, ojete auta, ojete pbleceni, ojete jidlo.....jeden by rekl, ze zijeme v ojete republice

+4/−2
28.4.2014 23:25

J92i61ř46í 94V42o71t53o91u87p43a15l 6487499665984

Spíš v ojebané.

+3/0
29.4.2014 7:56

E65v71a 89K55a15š84p29á14r80k43o46v36á 7760251789982

;-DR^

0/0
2.5.2014 0:42

V87í73ť23a 75N85o20v14á10k 1318503275611

200 M za pár ojetych vagónu??

0/−1
28.4.2014 22:40

J81i93ř24í 18K12o87c47u91r68e38k 6845164735568

To je cena za 4 až 5 nových. Tyhle jsou cca v polovině životnosti.

+2/0
28.4.2014 23:11

J64i61r95k44a 76D75v19o44ř26á74k 4355890233548

Spíš za osminu nového.

+1/0
29.4.2014 9:01

J67i89r34k64a 66D66v31o86ř28á37k 4345880773868

(Ach pardon, po druhém čtení - máte pravdu.)

0/0
29.4.2014 9:09

D40a59v88i17d 12Š38a55f51r13á85n73e50k 5527474767483

Ty vagóny z osmdesátých let jsou pořád stavu jezdit hodně nad 160 km/h a to i jako tlačené, což vám v ČR nikdo nevyrobí. My umíme atomové elektrárny, sedláci z Rakouska holt jenom rychlovlaky. ;-D

+1/−1
28.4.2014 23:52

J81i21r74k91a 33D77v14o30ř48á16k 4355770423678

Nejen sedláci, taky myslivci.  No a občas ňákej ten císař, no.;-D

0/0
29.4.2014 9:02

M20i86r97o32s14l66a84v 28Z87i83k98m26u85n47d 7899253244823

Ony u nás nejezdí řídící vozy tuzemské výroby ???

0/0
29.4.2014 19:58

I78v55a23n 23M84a62r61e54k 6674678942

Jak se to říká ? "Nejsem tak bohatý abych si mohl dovolit kupovat laciné věci" ? ! ? !

+1/−3
28.4.2014 21:39

J32i91r51k67a 62D22v96o73ř22á68k 4515220273598

Jenže tyhle vagony nejsou laciné, jsou z bazaru a ve stavu zřejmě převyšujícím cenu. Taky mě trochu mrzí, že se místo nich nekupuje na expresy něco nového, ale v současné finanční situaci ČD je to teď asi rozumné. Na nové teď víceméně není a je potřeba se rychle zbavit několika set šrotů. Bohužel hlavně prvních tříd.

+2/0
29.4.2014 9:07

M13i41r18o71s98l50a92v 35Z59i96k11m68u47n29d 7179503294233

A jaký je kvalitativní cestovní rozdíl mezi rakouskou ojetinou od Siemense a novým vozem od Siemense ... spíše ta novotina má méně pohodlné sedačky než ta ojetina ...

cestujícímu je ukradené, jak starý je rám vozu, to je totiž to jediné, co je na ojetinách, především těch modernizovaných původní ... všechno ostatní jsou díly, které se dají vyměnit ...

0/0
29.4.2014 20:03

J24i55r93k85a 58D80v73o56ř88á87k 4465330983448

"Laciné" my byly možná nějaké z Rumunska. Ale možná také ne.

0/−1
29.4.2014 9:10

J61i48r44k19a 48D28v85o27ř52á71k 4795150833148

A také si myslím, že by ČD mohly tyhle vagony poslat na rychlíky na ČB, Ústí a Cheb a tvářit se, že je to první třída.;-D Určitě je to mnohem lepší než ta jednička co tam teď jezdí. Ale na to si ČD asi netroufnou...

+1/0
29.4.2014 9:29

B41o90h21u90s21l57a16v 56K44r43á31l59í21k 2861340109476

"Jsou vybaveny klimatizací" si překládám jako "nedá se v nich větrat ani koukat z oken". Ale holt taková je doba.  Pohodlným vlakům s luxusními koženkovými sedačkami, otvíracími okny a účelně uspořádanými kupé už asi odzvonilo.  A design 60. let už asi taky nebude ničím překonaný.

+1/−3
28.4.2014 20:49

M52a63r92t54i71n 42K12y42p57r 2942605654644

Otevřené okno ve 160km/h je čistá radost. A v létě lepivá koženka taky.;-D

+3/0
28.4.2014 20:56

B19o36h57u92s80l72a93v 89K55r97á18l17í47k 2631390519716

Jestli radši jezdíte v uzavřených dobytčácích s neprůhlednými okny na fakírských sedačkách v umaštěné vyšisované plyši, budiž vám přáno - vaše doba nadchází. A pokud životnost těch vozů je desetinová a cena desetinásobná oproti tomu, jak to bývalo kdysi, když se ještě železnice uživily samy, tak bych se vůbec nedivil, kdyby už nikoho nebavilo vám a k oboru nabaleným tunelářům váš koníček sponzorovat.

+2/−4
28.4.2014 21:06

M59a77r45t28i44n 70K16y92p57r 2162555234384

Opravdu je jejich životnost 4 roky?;-D

+2/0
28.4.2014 21:10

B97o51h28u18s84l49a55v 78K12r79á29l12í96k 2641840469346

To se zeptejte Rakouských drah a Českých drah, po jaké době své vozy vyřazují a prodávají do rozvojových zemí. Nejhůř to odskáčou železnice těch nejzaostalejších zemí, které to pak  už nemají komu dál prodat.

+1/−1
28.4.2014 21:15

J78i72r89k84a 45D81v29o46ř73á65k 4515100323668

Že by po 40-50 letech, kus od kusu?

0/0
28.4.2014 23:01

J48a76n 26M10o66l88n39a78r 7890955921560

Proc se zlepsi komfort cestovani tim ze vagon ma kotoucovou brzdu?

Chapu ze to lip brzdi , ale jak to ovlivni komfort kdyz v tom sedim? Ze to min skripe?

0/0
28.4.2014 20:21

M97a26r25t47i15n 31K55y33p36r 2812325524614

Zhruba tak, pokud je kotoučovka ve slušném stavu, nadělá při brzdění o dost míň rámusu, než špalky. Pokud je ve skvělém stavu, brzdí skoro potichu.

+6/0
28.4.2014 20:24

T69o97m70á20š 83K13u77č79e23r80a 6359797644278

Tak treba kolem brna jezdi stare osobaky a ty kdyz brzdi tak si vsichni musi zacpat usi jinak by za pul roku poslouchani toho rachotu lidi ohluchly ;-)

+3/0
28.4.2014 20:36

M57i94r10o82s93l91a87v 82Z12i31k35m59u30n53d 7979393654533

Hlavně, že vozy Bdmtee jezdící kolem Brna" mají kotoučovky ...

0/0
29.4.2014 20:07

J73i47ř96í 89K67o67c15u91r24e75k 6845454885678

Asi tak -20 dB hluku oproti vylágrovanému béčku možná i víc. Ony ty brzdové špalky mlátí při sebemenší nerovnosti do kol a i když se nebrzdí, tak se o kola lehce otírají, což generuje syčivý zvuk. Nic příjemného.

+2/0
28.4.2014 23:15

J49i13r97k38a 35D98v38o60ř72á85k 4945490843338

A ještě je tu další věc, jízdní dobu bych klidně také určitým způsobem zahrnul do komfortu. Pokud mají mj. všechny vozy vlaku dostatečně moderní podvozek (a to obvykle souvisí i s kotoučovou brzdou), smí vlak jezdit na "horní rychlostníky", čili v obloucích zpomalovat o 5-10 km/h méně než ta východoněmecká Béčka. Není to samozřejmě tolik jako pendolino, ale je to znát. I na ekonomice.

+1/0
29.4.2014 9:17
Foto

V57l42a76s25t62i57m57i70l 48Č41e87r87n42ý 3287393965

Chápu, že napsat čtvrt miliardy vypadá určitě mnohem senzačněji, než napsat 250 milionů. A uvést alespoň orientačně cenu nových vozů a porovnat tahle dvě čísla je asi už nad síly novináře. Ale jen primitivním dělením bez ohledu na typ vozu, vychází cena za vagon na něco málo přes 7 mil. To mi přijde pocitově jako docela dobrá cena, jestliže jsou vagony po rekonstrukci. Předpokládám, že nový vyjde na násobky této ceny.

+11/−1
28.4.2014 20:01

M30a42r15t58i42n 40N35o17v39o46t79n77ý 3266146311644

To pan "novinář" napsat nemůže, protože by pak bylo vidět, že jde o velmi dobrý nákup, a nevrhalo by to na ČD negativní stín, jak je potřeba ...

+9/−3
28.4.2014 20:04

B98o78h38u19s73l79a71v 89K42r28á27l64í80k 2931970549726

Já bych pana redaktora nepřeceňoval. Prostě jen papouškuje informace z tiskových zpráv dopravců, padni komu padni. Pokud budete mít nějakou funkci nebo titul a plácnete nějaký nesmysl, třeba vás taky ocituje.

0/0
28.4.2014 20:53

J36a44n 48S35ů15r79a 4695263163872

Nepapouškuji nic, jde o vlastní zjištění. Najděte mi na toto téma prosím tiskovou zprávu, co k tomu ČD vydaly.

+2/0
28.4.2014 22:51

J35a64n 83H85o64r96a 6747111386

Pane Sůra,že by špioni z manežmentu ČD........;-D

0/0
29.4.2014 12:33

J55i88r33k69a 25D40v48o17ř26á36k 4925530973778

Ne, tenhle článek je opravdu z těch lepších.

+1/0
29.4.2014 9:20

J75a81n 73S93ů89r27a 4215383763602

Jasně, tohle je vysloveně negativní zpráva o ČD. Ale napsal to Sůra, to je debil, tak je to negativní.  Co je na ní konkrétně negativního?

+1/0
28.4.2014 22:50
Foto

V47l74a28s88t74i54m20i80l 78Č77e55r14n20ý 3717783555

Její dikce. Víceméně je to z toho textu na hony cítit. Už jen ten senzacechtivý nadpis. Víte, je z toho cítit tendenčnost. Já také nemám České dráhy moc v oblibě ale mám z Vás pocit, že je to vlastně jedno co udělají, stejně je to špatně. I kdyby dráhy ty vagony koupily nové, že?

+1/0
29.4.2014 6:32

J14a16n 42S56ů91r63a 4375863183142

Nesouhlasím. Co je na titulku senzacechtiveho? Jak byste ho napsal vy?

0/0
29.4.2014 7:07

M89a13r83t82i27n 26N22o71v32o49t22n59ý 3416716251214

A proč tedy do toho článku nenapíšete, kolik stojí nový vagon, aby měli čtenáři možnost porovnat, jaký je rozdíl v ceně?

0/0
29.4.2014 15:01

J73a29n 31S70ů71r11a 4245433233152

Nepovažuji to za důležité.

0/−1
29.4.2014 15:08

V95a29c68l82a47v 40H80a70j63e17k 3956949609

Ale pro toho, kdo to čte a nepohybuje se v železniční branži to důležité naopak je.

+1/0
29.4.2014 16:13

J39a90n 48S49ů38r43a 4545743693402

OK

0/0
29.4.2014 16:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.