- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hm, do dvaceti let po revoluci jsme měli dohnat západ (první odhad byl 15 let) respektivě Rakousko.....Furt to nejde a nejde, no aspoň, že máme na ty vyřazené vozy, když už se nedostává na nové...
To by snad ani nebyl mistr Sůra, aby do článku o nákupu vozů ČD nevpašoval zmínku o RJ.
Jinak pane redaktore ,když jste psal o nákupu "ojetých" vozu z Rakouska pro RJ ,zněl název článku "Na české koleje poprvé vyrazily vagony s dětskou hernou"
ve kterém dokonce mystifikujete,že je reko onoho oddílu provedl RJ.....
Sem se to o RJ docela hodí, je tu výrazná spojitost, i když v článku nezvýrazněná. Je to prostě obdobný nákup vozů a předtím se psalo, jak to Jančura ČD vyfouknul. Zjevně ne vše, že. Jindy ty zmínky o Jančurovi bývají mnohem víc násilné.
"Předpokládáme, že v Česku budou během několika týdnů. Projdou jen úpravou laku do našich barev, jinak se na nich nic měnit nebude," řekl mluvčí drah Petr Štáhlavský - pravda, po rakušanech se nemusí čistit ani vnitřek
No teď možná, protože je ČD naučily, že když se jim prodaný vagón pokouší předat v jiném než smluveném stavu (vykradené díly, co se na poslední chvíli daly odšroubovat), tak ho vrátí. A to i za cenu že jede do ČR a pak svinskym krokem pěkně zpátky do Rakous.
Zlepší kvalitu ojetými vozy? Neměli by tedy v Rakousku i pár ojetých politiků?
Když ČD kupovaly před cca 12 lety nové vozy Bmz nebo Ampz od Siemensu byla cena někde kolem 50 milionů za kus. Ten nákup z Rakouska je supervýhodný, ty vozy nejsou nijak zastaralé a jsou velmi pohodlné. A na údaj o stáří moc nehleďte. Po západaní evropě jezdí spousta vozidel kolem stáří 40 let po několika rekonstrukcích. Vagón nebo lokomotiva nejsou auto, které je po 5ti letech potřeba vyměnit.
Zrovna včera to bylo 50 let, co tehdejší ČSD převzaly první elektrickou jednotku řady 451 (tehdy EM 475.1001/1002).
Vydařená oslava tohoto výročí se konala v sobotu v Milovicích ...
No co, my zase prodavame ojete letadla do Iraku.......
Ojete vagony, ojete auta, ojete pbleceni, ojete jidlo.....jeden by rekl, ze zijeme v ojete republice
To je cena za 4 až 5 nových. Tyhle jsou cca v polovině životnosti.
Jak se to říká ? "Nejsem tak bohatý abych si mohl dovolit kupovat laciné věci" ? ! ? !
Jenže tyhle vagony nejsou laciné, jsou z bazaru a ve stavu zřejmě převyšujícím cenu. Taky mě trochu mrzí, že se místo nich nekupuje na expresy něco nového, ale v současné finanční situaci ČD je to teď asi rozumné. Na nové teď víceméně není a je potřeba se rychle zbavit několika set šrotů. Bohužel hlavně prvních tříd.
"Jsou vybaveny klimatizací" si překládám jako "nedá se v nich větrat ani koukat z oken". Ale holt taková je doba. Pohodlným vlakům s luxusními koženkovými sedačkami, otvíracími okny a účelně uspořádanými kupé už asi odzvonilo. A design 60. let už asi taky nebude ničím překonaný.
Otevřené okno ve 160km/h je čistá radost. A v létě lepivá koženka taky.