Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy hlásí téměř dvoumiliardovou ztrátu, dluhy přesáhly 34 miliard

Skupina České dráhy loni prodělala téměř dvě miliardy korun, ale řada provozních čísel vykazuje zlepšení hospodaření. Firmě loni zhoršily výsledky intervence České národní banky i nesplněný plán prodejů nemovitostí. Klíčový byznys v osobní dopravě zůstává nadále ve ztrátě. Do plusu se naopak dostalo ČD Cargo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a24n 56S75ů81r28a 4985293763852

Vážený pane Novotný. Najděte mi prosím jedinou věc, která je v té zprávě špatně. Pokud ji najdete, máte u mě prémii 1000 Kč.

0/0
1.5.2014 14:38

B39l96a48ž16e65j 90M34o35t11y31č38k28a 8917697505920

kamiony na koleje

+1/0
1.5.2014 13:24

S92t60a96n73i13s78l41a49v 74S86r58b63a 4975664158614

Tak pokud maji dluh(opisy) v eurech a vydaje v eurech a prijmy v korunach a nemaji to kurzove zajistene, tak to je na kriminal za nepeeeci radneho hospodare.

0/0
1.5.2014 12:18

J31a77r92e80k 14K49a67l83i68v74o91d11a 7866313841386

ČD Cargo v plusu, no to se picnu...

+1/0
30.4.2014 18:51

J83a22n 77G15a36z26d88a 6642928693737

Dráhy jsou ve ztrátě - a to ještě dostávají proplacený skoro každý vlak do výše kterou si sami navrhli. Myslím, že pro začátek by stačilo je nenechat jezdit a dělat další ztráty tam, kde funguje soukromá doprava bez dotací.

0/0
30.4.2014 18:42
Foto

A25l26a46n 76Ř47e32p70k23a 4405486

No jasně, to by se Jančurovi líbilo ;-D Otázkou je, jak by ta doprava pak vypadala.. :-P Btw. Ve ztrátě nejsou jen dráhy.

+1/0
30.4.2014 19:49

M71a98r21t55i56n 15N29o19v66o57t73n10ý 3376776691824

Tam, kde funguje soukromník bez dotací, jezdí bez dotací i ČD.

+2/0
30.4.2014 20:14

J91a83r25o51m75í91r 49S55t97r19a52š57i55l 33S48t97. 3234244520735

Černý díry Česka!

Poslanecká a senátní sněmovna včetně těch vyžírků evropských, úřad prezidenta, Strakovka a jejich ministestva, různé dohledací jejich úřady, VZP, České kolejnice - dejte jim všem padáky - ale potáhnout po kolejích!!, pošta, ale i ředitelství dálnic a jiný státní pohrobci

To je dneska všechno odstrašující  pro Čecha - pracujícího....

+1/−2
30.4.2014 16:40

P15e16t25r 69P41r58a73t59e17r 5673529455498

Hlupák, který si říká ekonomický ředitel a neumí měnově zajistit obchody firmy, může existovat snad jen ve státní firmě. Platy by chtěli dorovnat, ale že jsou tito "manažeři" neschopní již nikdo neřeší..

+1/−1
30.4.2014 15:58

R69a62d87e30k 56N32e29u32m28a16n10n 5172192668185

měnově zajistit se může proti ekonomickému vývoji - ne proti měnové reformě

0/0
30.4.2014 21:37

P11e49t60r 38P63r54a39t28e77r 5193369165598

Když nevíte, co je měnová reforma, tak tu neplácejte nesmysly. A to pomíjím fakt, že i měnová reforma je důsledkem nějakého hospodářského vývoje.. proti kterému se lze zajistit.. ale vy zřejmě ani nevíte, co se rozumí pod pojmem měnové zajištění, že? To byste mohl dělat ekonoma u drah.. ;-D

0/0
30.4.2014 23:31

M89a81r47t12i83n 15Š19v83a78n45c35a93r 5952503

JE TŘEBA ROZEBRAT ŽELEZNEJ ŠROT NA LOKALNICH TRATÍCH A PŘESTAT NESMYSLNĚ DOTOVAT TEN ZTRÁTOVEJ PROVOZ.  SOUSTREDIT SE NA EFEKTIVNI PROVOZ PATERNI SITE...

+1/−5
30.4.2014 15:33

J85a82n 95H62r40a50d 6640921970

"Klíčový byznys, osobní doprava zůstává nadále ve ztrátě." -konec citátu. Chtěl jsem s dětmi v neděli jet ze Strakonic na Kubovu Huť a zpátky (změna v našich autovýletech). Po silnici je to cca 40 km (půl hodiny). na stránkách ČD jsem si našel jídní řád a cenu jízdného. Byl to pro mě šok. Jedna cesta trvá zhruba hodinu a půl a jednoho dospělého s dvěma dětmi (6 a 7 let) by to stálo 275,-Kč! Napište mi někdo, proč jet vlakem? Ztráta cca dvě hodiny času, (i když bych jej s dětmi ve vlaku uměl využít), finanční ztráta cca 80,-Kč, určité nepohodlí kvůli časům odjezdů. Jediným plusem by bylo, že si na Kubovce můžu dát pivo. Myslíte, že mám jet vlakem? Myslíte, že to ČD myslí vážně s lákáním cestujících? Podotýkám, že jsem si dobře vědom toho, že cestující "mého typu" ČD moc nezajímá.

+3/−2
30.4.2014 14:52

M65i13r83e20k 15Z17á57v12o78d23n92ý 7262677250288

Pokud jde o rychlost, bylo by lepší si stěžovat na SŽDC.

+4/0
30.4.2014 15:09

B69e16n 81P13a90v64k81a 1927373607431

No je to teda hrozný courák, ale nechápu, co se vám nezdá na ceně? To mně jako vysvětlete.

+5/−1
30.4.2014 15:32

M76a90r36t40i52n 29K49r26e54j14č28í 5111350728735

Já chci zase jen vlakem z Dobříše do Příbrami. Vzdálenost 20km autem. A vlakem to je šok, 120 km přes Prahu!! Ve vlaku už mě nikdo neuvidí.

+2/−2
30.4.2014 16:52

J37a77n 90K27l36i92m65a 7370473210802

Neomezená jihočeská jízdenka čd stojí 250kč je přenosná  a můžou na ní cestovat 2 dospělí a 3 děti.

+1/0
1.5.2014 9:28

J57a20r93o73s47l12a27v 76M56o23u34č86k86a 3629732487752

Ať se na mně idnes nezlobí, ale jaký má vliv nákup nových vozidel v € při změně kurzu na hospodářský výsledek firmy v roce 2013? Předně to není náklad, ale investice (v mezinárodní ek. hantýrce tzv. CAPEX). Odpisová doba kolejových vozidel je kolik? 10 let? Tak snížení kurzu koruny o 10% se v hospodaření jednoho roku projeví 1% z původně plánované hodnoty investice. Tedy investice původně 25 mil. Kč se zvýšila na 27,5 mil Kč a dopad do nákladů je potom 250 000 Kč ročně oproti plánu. Navíc by k té změně kurzu muselo dojít začátkem roku, aby to mělo vliv na rok 2013, ale ČNB intervenovala až ke konci roku pokud se nepletu. Takže nám pánové z ČD ve spojení s neználky z idnesu valí pěkné klíny do hlav. A proč? Aby ospravedlnili své bídné hospodaření? A tohle zdůvodnění jim dozorčí rada schválí? No potěš koště. Tady je vidět zač stojí tyhlety státní firmy. Česká pošta je stejný dáreček. Ty managementy by v komerční sféře nevydržely měsíc.

+5/−2
30.4.2014 14:34

M12a25r12t63i12n 65K90r18e64j59č68í 5251500978695

za 25 mil nemáte pomalu ani drezínu, patrně Vám vypadly dvě nuly. A zrovna Česká pošta hospodaří ziskově.

0/0
30.4.2014 17:17

J12a15n 17S68ů68r43a 4195533623332

velká část dluhů je v eurech.

+1/0
30.4.2014 20:38

K55a95t79e63ř66i40n49a 39S91l87a70v19í64k54o56v91á 6183565930613

tak to asi zase budou asi obří zlaté padáky a nové vedení.

+1/−1
30.4.2014 14:24

T27o86m96á83š 87H27u59d68e41č17e42k 3803923209483

Je zajímavé, že největší tunel v historii ČR, tedy České dráhy, nikomu nevadí.

+2/−6
30.4.2014 14:13

M42a45r21t83i94n 11N84o10v68o77t23n43ý 3966136241864

Asi proto, že tomu tak není. To vás nenapadlo?

+4/0
30.4.2014 14:15

M27a44r16e39k 92T77ů92m66a 4822528326792

Blanka bude zase nejdelší... ;-)

0/0
30.4.2014 15:27

M33a56r62t76i83n 61N46o52v75o20t81n76ý 3326856221824

Doporučuji všem, aby si radši přečetli tiskovou zprávu ČD a ne tu překrouceninu, kterou z toho (ja je jeho zvykem) udělal Jan Sůra:

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-20433/

+7/−1
30.4.2014 14:09

J29a48n 46S34ů44r14a 4285923753742

Najdete mi tam jedinou chybu a máte u mě tisíc korun prémii. A jsem si zrovna v tomto případě na 1000% jist, že tam není jediná chyba.

+1/0
1.5.2014 14:39

S41t12a51n42i90s38l28a42v 77S88r54b66a 4805294288624

manažeři by měli začít přemýšlet, co zákonodárce měl na mysli, když do nových zákonů napsal, že pokud orgány společnosti mohli vědět o budoucí nesolventnosti, tak že vrátí co firmy dostali dva roky zpátky. být v orgánu čd, vše co dostanu dám stranou a neutratím ani korunu.

0/0
30.4.2014 14:08

M50a73r68t95i56n 26M55u16r53c10i32n82a 5428986216585

A co?

Na niektore veci je statna kasa bez dna a CD je jednou z nich...

+1/−4
30.4.2014 13:51

J58o89s85e70f 20K72o67p48e84c93k67y 9784142405

jak spolu ty 2 veci souvisi? ;-)

+3/0
30.4.2014 13:54

M93a79r52t24i84n 65M52u11r15c45i54n35a 5868846836275

Suvisia spolu tak, ze doteraz sa kazda vlada tvarila, ze situacia, kedy je statna zeleznicna firma v strate je uplne normalna (a aj spolocnensky akceptovana vec) a implicitne je psou povinnostou danovych poplatnikov zacvakat stratu, ktoru CD vyprodukuje.

0/−4
30.4.2014 14:01

J19o94s55e55f 54K31o70p38e76c78k62y 9954372185

uz asi 6 let existuje zakaz podpory statnich firem v tomto segmentu v ramci cele EU...;-)

+4/0
30.4.2014 14:08

M40a61r48t73i94n 91N87o62v55o95t73n92ý 3476836651744

Nepište nesmysly, stát nemůže ztrátu ČD "zacvakat".

+3/−1
30.4.2014 14:11

J27i42ř61í 10K20o49c69u19r83e48k 6355314535558

Ale může, apokud na to dojde, tak taky zacvaká. Je většinovým akcionářem a tak v případě konkurzu nese jistá rizika s vlastnictvím akcií spojená.

0/0
30.4.2014 14:43

M87a72r47t19i18n 46N93o34v45o19t32n26ý 3166926981574

Musím se opakovat - nepiště nesmysly. Státu opravdu nic nehrozí a nemusí ztrátu ČD hradit. Ani v případě (opravdu hypotetického) konkurzu - žádné závazky vůči ČD nemá.

+2/−1
30.4.2014 15:03

J57a76n 90S91ů23r87a 4775943553402

Pane Novotný, toto se píše ve výroční zprávě za rok 2013, takže Vašimi slovy, nepište nesmysly

Společnost má uzavřenou úvěrovou smlouvu s konsorciem bank vedených Československou obchodní bankou, a.s. Dalšími členy konsorci

a jsou Kreditanstalt für

Wiederaufbau, Bayerische Landesbank, Česká spořitelna, a. s. a Deutsche Bank Filiale Prag, org. složka. Úvěr byl poskytnut za účel

em obnovy vozového parku a je

zajištěn státní zárukou vystavenou Ministerstvem financí ČR, která zajišťuje jistinu a úroky

0/0
1.5.2014 14:57

J51a98n 14S84ů18r48a 4365333523272

Společnost má uzavřenou úvěrovou smlouvu s konsorciem bank vedených Československou obchodní bankou, a.s. Dalšími členy konsorci

a jsou Kreditanstalt für

Wiederaufbau, Bayerische Landesbank, Česká spořitelna, a. s. a Deutsche Bank Filiale Prag, org. složka. Úvěr byl poskytnut za účel

em obnovy vozového parku a je

zajištěn státní zárukou vystavenou Ministerstvem financí ČR, která zajišťuje jistinu a úroky

0/0
1.5.2014 14:57

V14i73k45y56r 65B80o47h36u63m10i26l 52S12t90r48a76n72s75k64y 9957598596419

Ale intervence těch pánů z ČNB PŘECI nastartovala růst!!:-P Pravda je, že v tomto případě růst dluhu;-D. Ukazuje se, že nesmyslné rozdělení /dříve/ státních drah na "spolupracující" subjekty přinesla přesně to, co většina skutečných expertů předpkládala, totiž ještě větší úpadek a dluhy.

+1/0
30.4.2014 13:17

P23e89t63r 82Š45i14l46h18a66n 7658752157393

Už při intervenci se bez obalu říkalo, že zdraží dovoz.

0/0
30.4.2014 13:34

H72o26n55z66a 31K96o56v29a75r 6503817609823

Jistě, ale exportu. ČD něco exportuje?

0/−1
30.4.2014 13:41

J26o98s58e59f 75K62o17p24e85c24k52y 9894822525

CD nic neexportuje, nakupuje ale za Eura a dluhy ma tez z velke casti Eur

0/0
30.4.2014 13:43

H27o95n79z44a 44K34o72v71a43r 6133487509923

Přesně tak. ČD určitě nebyla firma, kerou to mělo podpořit. Bohužel byla spíš na té straně, která intervencí utrpěla.

+1/0
30.4.2014 13:50

J37a43n 65N70o87ž42i63č52k63a 1900675169253

Nevadí stát potažmo daňový poplatník to zaplácne a jedeme dál :-) Když se podívám na některé spoje do "horní dolní" a jejich opravdu velkou obsazenost, nebylo by lepší místo vlaku vypravit minibus určitě by provoz vyšel mnohem levněji.

+2/−1
30.4.2014 13:10

V38i76k64y12r 68B51o77h17u73m75i57l 54S12t26r47a90n36s86k26y 9727238666309

A lavně až se budou zase vyplácet ty zlaté padáčky, to bude hezounké zdůvodnění, že dluhy jsou vlastně prospěšné a management to vedl super!

+1/0
30.4.2014 13:19

A80d86a28m 93V20i63l52í25m52e76k 3286578436

Odvolání Žaludy byla obrovská blbost

+1/−3
30.4.2014 12:56

B65e47n 45P80a51v58k36a 1907943407871

Žaluda byl hlavně lhář.

+1/−2
30.4.2014 13:09
Foto

A60l36a25n 98Ř40e29p97k65a 4625976

V čem Žaluda lhal? Lhář je spíš Jančura.;-)

+2/−1
30.4.2014 13:38

M80a20r69t90i87n 78M65u92r11c85i72n69a 5728786526605

no jasne... bolo by lepsie, keby ta strata bola 3 miliardy a celkovy dlh tak okolo 50 miiliard...

;-D

0/0
30.4.2014 13:54

M35i77r85e78k 10Z53á94v33o63d32n13ý 7262987530468

Nebyla. Jeho D1Ex byly pro ČD pohromou.

+1/0
30.4.2014 14:52

V97l58a77s12t49i64m70i80l 67S47v22o39b47o85d73a 7623558355614

2 mld. sekera s 12 mld. dotacemi je tedy super úspěch :-D.

+8/−2
30.4.2014 12:40
Foto

A75l47a39n 84Ř21e11p19k26a 4945646

Dokázal by si snad tak obrovský podnik jako jsou dráhy řídit líp? A počítej i s úvěry na obnovu vozového parku.;-)

+2/−1
30.4.2014 13:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.