Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy hlásí téměř dvoumiliardovou ztrátu, dluhy přesáhly 34 miliard

Skupina České dráhy loni prodělala téměř dvě miliardy korun, ale řada provozních čísel vykazuje zlepšení hospodaření. Firmě loni zhoršily výsledky intervence České národní banky i nesplněný plán prodejů nemovitostí. Klíčový byznys v osobní dopravě zůstává nadále ve ztrátě. Do plusu se naopak dostalo ČD Cargo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a12n 53S39ů18r17a 4205603253352

Vážený pane Novotný. Najděte mi prosím jedinou věc, která je v té zprávě špatně. Pokud ji najdete, máte u mě prémii 1000 Kč.

0/0
1.5.2014 14:38

B66l28a55ž14e46j 45M22o65t73y38č24k30a 8607387365500

kamiony na koleje

+1/0
1.5.2014 13:24

S21t96a73n28i58s16l62a78v 42S86r62b71a 4325334148794

Tak pokud maji dluh(opisy) v eurech a vydaje v eurech a prijmy v korunach a nemaji to kurzove zajistene, tak to je na kriminal za nepeeeci radneho hospodare.

0/0
1.5.2014 12:18

J40a75r70e29k 33K14a44l25i90v37o33d81a 7636153971176

ČD Cargo v plusu, no to se picnu...

+1/0
30.4.2014 18:51

J63a60n 16G62a57z36d31a 6812798253367

Dráhy jsou ve ztrátě - a to ještě dostávají proplacený skoro každý vlak do výše kterou si sami navrhli. Myslím, že pro začátek by stačilo je nenechat jezdit a dělat další ztráty tam, kde funguje soukromá doprava bez dotací.

0/0
30.4.2014 18:42
Foto

A54l88a42n 16Ř86e33p97k94a 4505416

No jasně, to by se Jančurovi líbilo ;-D Otázkou je, jak by ta doprava pak vypadala.. :-P Btw. Ve ztrátě nejsou jen dráhy.

+1/0
30.4.2014 19:49

M30a30r61t81i71n 13N94o32v35o92t46n13ý 3336536311584

Tam, kde funguje soukromník bez dotací, jezdí bez dotací i ČD.

+2/0
30.4.2014 20:14

J92a17r88o56m84í39r 23S25t33r45a85š86i85l 81S76t97. 1597340183626

Černý díry Česka!

Poslanecká a senátní sněmovna včetně těch vyžírků evropských, úřad prezidenta, Strakovka a jejich ministestva, různé dohledací jejich úřady, VZP, České kolejnice - dejte jim všem padáky - ale potáhnout po kolejích!!, pošta, ale i ředitelství dálnic a jiný státní pohrobci

To je dneska všechno odstrašující  pro Čecha - pracujícího....

+1/−2
30.4.2014 16:40

P60e98t94r 34P82r42a70t52e96r 5773639395548

Hlupák, který si říká ekonomický ředitel a neumí měnově zajistit obchody firmy, může existovat snad jen ve státní firmě. Platy by chtěli dorovnat, ale že jsou tito "manažeři" neschopní již nikdo neřeší..

+1/−1
30.4.2014 15:58

R98a36d53e34k 34N49e54u63m32a24n13n 5312942638585

měnově zajistit se může proti ekonomickému vývoji - ne proti měnové reformě

0/0
30.4.2014 21:37

P18e72t91r 17P60r31a89t92e21r 5643729525678

Když nevíte, co je měnová reforma, tak tu neplácejte nesmysly. A to pomíjím fakt, že i měnová reforma je důsledkem nějakého hospodářského vývoje.. proti kterému se lze zajistit.. ale vy zřejmě ani nevíte, co se rozumí pod pojmem měnové zajištění, že? To byste mohl dělat ekonoma u drah.. ;-D

0/0
30.4.2014 23:31

M70a27r54t81i55n 41Š86v54a32n73c34a84r 5622983

JE TŘEBA ROZEBRAT ŽELEZNEJ ŠROT NA LOKALNICH TRATÍCH A PŘESTAT NESMYSLNĚ DOTOVAT TEN ZTRÁTOVEJ PROVOZ.  SOUSTREDIT SE NA EFEKTIVNI PROVOZ PATERNI SITE...

+1/−5
30.4.2014 15:33

J38a83n 90H12r87a77d 6220431330

"Klíčový byznys, osobní doprava zůstává nadále ve ztrátě." -konec citátu. Chtěl jsem s dětmi v neděli jet ze Strakonic na Kubovu Huť a zpátky (změna v našich autovýletech). Po silnici je to cca 40 km (půl hodiny). na stránkách ČD jsem si našel jídní řád a cenu jízdného. Byl to pro mě šok. Jedna cesta trvá zhruba hodinu a půl a jednoho dospělého s dvěma dětmi (6 a 7 let) by to stálo 275,-Kč! Napište mi někdo, proč jet vlakem? Ztráta cca dvě hodiny času, (i když bych jej s dětmi ve vlaku uměl využít), finanční ztráta cca 80,-Kč, určité nepohodlí kvůli časům odjezdů. Jediným plusem by bylo, že si na Kubovce můžu dát pivo. Myslíte, že mám jet vlakem? Myslíte, že to ČD myslí vážně s lákáním cestujících? Podotýkám, že jsem si dobře vědom toho, že cestující "mého typu" ČD moc nezajímá.

+3/−2
30.4.2014 14:52

M84i55r78e32k 18Z42á42v68o60d95n85ý 7912147680318

Pokud jde o rychlost, bylo by lepší si stěžovat na SŽDC.

+4/0
30.4.2014 15:09

B75e62n 76P13a85v98k67a 1327963327611

No je to teda hrozný courák, ale nechápu, co se vám nezdá na ceně? To mně jako vysvětlete.

+5/−1
30.4.2014 15:32

M19a30r62t84i74n 55K37r93e69j35č76í 5181770218895

Já chci zase jen vlakem z Dobříše do Příbrami. Vzdálenost 20km autem. A vlakem to je šok, 120 km přes Prahu!! Ve vlaku už mě nikdo neuvidí.

+2/−2
30.4.2014 16:52

J15a72n 87K75l16i34m25a 7690363350102

Neomezená jihočeská jízdenka čd stojí 250kč je přenosná  a můžou na ní cestovat 2 dospělí a 3 děti.

+1/0
1.5.2014 9:28

J18a56r34o27s33l80a10v 56M33o21u16č75k31a 3409642207982

Ať se na mně idnes nezlobí, ale jaký má vliv nákup nových vozidel v € při změně kurzu na hospodářský výsledek firmy v roce 2013? Předně to není náklad, ale investice (v mezinárodní ek. hantýrce tzv. CAPEX). Odpisová doba kolejových vozidel je kolik? 10 let? Tak snížení kurzu koruny o 10% se v hospodaření jednoho roku projeví 1% z původně plánované hodnoty investice. Tedy investice původně 25 mil. Kč se zvýšila na 27,5 mil Kč a dopad do nákladů je potom 250 000 Kč ročně oproti plánu. Navíc by k té změně kurzu muselo dojít začátkem roku, aby to mělo vliv na rok 2013, ale ČNB intervenovala až ke konci roku pokud se nepletu. Takže nám pánové z ČD ve spojení s neználky z idnesu valí pěkné klíny do hlav. A proč? Aby ospravedlnili své bídné hospodaření? A tohle zdůvodnění jim dozorčí rada schválí? No potěš koště. Tady je vidět zač stojí tyhlety státní firmy. Česká pošta je stejný dáreček. Ty managementy by v komerční sféře nevydržely měsíc.

+5/−2
30.4.2014 14:34

M94a97r53t98i91n 95K92r94e43j30č25í 5361930598355

za 25 mil nemáte pomalu ani drezínu, patrně Vám vypadly dvě nuly. A zrovna Česká pošta hospodaří ziskově.

0/0
30.4.2014 17:17

J58a74n 47S79ů68r51a 4125953183302

velká část dluhů je v eurech.

+1/0
30.4.2014 20:38

K86a77t97e95ř66i45n51a 24S25l74a37v80í10k26o60v40á 6323895590833

tak to asi zase budou asi obří zlaté padáky a nové vedení.

+1/−1
30.4.2014 14:24

T39o61m79á26š 56H92u83d50e56č91e12k 3453783149273

Je zajímavé, že největší tunel v historii ČR, tedy České dráhy, nikomu nevadí.

+2/−6
30.4.2014 14:13

M94a97r76t84i73n 22N77o84v97o77t74n30ý 3286376291224

Asi proto, že tomu tak není. To vás nenapadlo?

+4/0
30.4.2014 14:15

M45a33r10e57k 26T28ů78m20a 4522668726672

Blanka bude zase nejdelší... ;-)

0/0
30.4.2014 15:27

M81a34r45t31i21n 43N45o33v23o73t20n16ý 3616756801484

Doporučuji všem, aby si radši přečetli tiskovou zprávu ČD a ne tu překrouceninu, kterou z toho (ja je jeho zvykem) udělal Jan Sůra:

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-20433/

+7/−1
30.4.2014 14:09

J81a71n 65S23ů37r79a 4665213773562

Najdete mi tam jedinou chybu a máte u mě tisíc korun prémii. A jsem si zrovna v tomto případě na 1000% jist, že tam není jediná chyba.

+1/0
1.5.2014 14:39

S11t75a28n65i42s16l49a19v 13S73r41b52a 4185844918944

manažeři by měli začít přemýšlet, co zákonodárce měl na mysli, když do nových zákonů napsal, že pokud orgány společnosti mohli vědět o budoucí nesolventnosti, tak že vrátí co firmy dostali dva roky zpátky. být v orgánu čd, vše co dostanu dám stranou a neutratím ani korunu.

0/0
30.4.2014 14:08

M97a70r22t92i95n 49M46u40r38c79i11n59a 5408116676335

A co?

Na niektore veci je statna kasa bez dna a CD je jednou z nich...

+1/−4
30.4.2014 13:51

J52o64s42e68f 14K56o41p14e66c51k71y 9174162385

jak spolu ty 2 veci souvisi? ;-)

+3/0
30.4.2014 13:54

M62a80r31t41i80n 94M98u83r60c60i39n87a 5378616146895

Suvisia spolu tak, ze doteraz sa kazda vlada tvarila, ze situacia, kedy je statna zeleznicna firma v strate je uplne normalna (a aj spolocnensky akceptovana vec) a implicitne je psou povinnostou danovych poplatnikov zacvakat stratu, ktoru CD vyprodukuje.

0/−4
30.4.2014 14:01

J77o12s15e18f 10K53o52p32e89c51k39y 9184362535

uz asi 6 let existuje zakaz podpory statnich firem v tomto segmentu v ramci cele EU...;-)

+4/0
30.4.2014 14:08

M76a38r33t10i27n 30N37o98v29o72t34n68ý 3146806391264

Nepište nesmysly, stát nemůže ztrátu ČD "zacvakat".

+3/−1
30.4.2014 14:11

J28i79ř98í 76K72o69c11u97r37e19k 6385974505398

Ale může, apokud na to dojde, tak taky zacvaká. Je většinovým akcionářem a tak v případě konkurzu nese jistá rizika s vlastnictvím akcií spojená.

0/0
30.4.2014 14:43

M64a90r57t16i82n 10N63o37v44o83t61n78ý 3816426821414

Musím se opakovat - nepiště nesmysly. Státu opravdu nic nehrozí a nemusí ztrátu ČD hradit. Ani v případě (opravdu hypotetického) konkurzu - žádné závazky vůči ČD nemá.

+2/−1
30.4.2014 15:03

J48a70n 92S73ů32r59a 4185593803172

Pane Novotný, toto se píše ve výroční zprávě za rok 2013, takže Vašimi slovy, nepište nesmysly

Společnost má uzavřenou úvěrovou smlouvu s konsorciem bank vedených Československou obchodní bankou, a.s. Dalšími členy konsorci

a jsou Kreditanstalt für

Wiederaufbau, Bayerische Landesbank, Česká spořitelna, a. s. a Deutsche Bank Filiale Prag, org. složka. Úvěr byl poskytnut za účel

em obnovy vozového parku a je

zajištěn státní zárukou vystavenou Ministerstvem financí ČR, která zajišťuje jistinu a úroky

0/0
1.5.2014 14:57

J37a35n 71S17ů91r39a 4575893173432

Společnost má uzavřenou úvěrovou smlouvu s konsorciem bank vedených Československou obchodní bankou, a.s. Dalšími členy konsorci

a jsou Kreditanstalt für

Wiederaufbau, Bayerische Landesbank, Česká spořitelna, a. s. a Deutsche Bank Filiale Prag, org. složka. Úvěr byl poskytnut za účel

em obnovy vozového parku a je

zajištěn státní zárukou vystavenou Ministerstvem financí ČR, která zajišťuje jistinu a úroky

0/0
1.5.2014 14:57

V20i97k96y38r 61B90o44h25u24m92i86l 68S24t95r70a66n15s76k16y 9157818976359

Ale intervence těch pánů z ČNB PŘECI nastartovala růst!!:-P Pravda je, že v tomto případě růst dluhu;-D. Ukazuje se, že nesmyslné rozdělení /dříve/ státních drah na "spolupracující" subjekty přinesla přesně to, co většina skutečných expertů předpkládala, totiž ještě větší úpadek a dluhy.

+1/0
30.4.2014 13:17

P75e72t38r 64Š37i90l32h31a91n 7348492307493

Už při intervenci se bez obalu říkalo, že zdraží dovoz.

0/0
30.4.2014 13:34

H72o63n21z41a 24K91o44v86a29r 6673207759463

Jistě, ale exportu. ČD něco exportuje?

0/−1
30.4.2014 13:41

J34o33s80e82f 11K60o22p72e31c65k33y 9354172335

CD nic neexportuje, nakupuje ale za Eura a dluhy ma tez z velke casti Eur

0/0
30.4.2014 13:43

H91o71n94z43a 73K74o30v93a51r 6643747909883

Přesně tak. ČD určitě nebyla firma, kerou to mělo podpořit. Bohužel byla spíš na té straně, která intervencí utrpěla.

+1/0
30.4.2014 13:50

J51a25n 34N34o45ž10i25č40k80a 1250185209703

Nevadí stát potažmo daňový poplatník to zaplácne a jedeme dál :-) Když se podívám na některé spoje do "horní dolní" a jejich opravdu velkou obsazenost, nebylo by lepší místo vlaku vypravit minibus určitě by provoz vyšel mnohem levněji.

+2/−1
30.4.2014 13:10

V58i34k74y60r 15B46o26h67u92m31i84l 20S85t66r52a52n54s76k68y 9837308216329

A lavně až se budou zase vyplácet ty zlaté padáčky, to bude hezounké zdůvodnění, že dluhy jsou vlastně prospěšné a management to vedl super!

+1/0
30.4.2014 13:19

A31d79a81m 88V74i35l27í34m10e22k 3266588526

Odvolání Žaludy byla obrovská blbost

+1/−3
30.4.2014 12:56

B75e45n 82P68a88v10k58a 1927483237591

Žaluda byl hlavně lhář.

+1/−2
30.4.2014 13:09
Foto

A42l72a87n 36Ř47e48p35k49a 4475126

V čem Žaluda lhal? Lhář je spíš Jančura.;-)

+2/−1
30.4.2014 13:38

M52a80r32t56i51n 41M74u95r84c97i68n18a 5108756186935

no jasne... bolo by lepsie, keby ta strata bola 3 miliardy a celkovy dlh tak okolo 50 miiliard...

;-D

0/0
30.4.2014 13:54

M10i94r30e61k 39Z82á66v31o55d12n46ý 7902857610858

Nebyla. Jeho D1Ex byly pro ČD pohromou.

+1/0
30.4.2014 14:52

V75l20a50s33t64i59m21i47l 68S82v95o63b24o90d34a 7713228285534

2 mld. sekera s 12 mld. dotacemi je tedy super úspěch :-D.

+8/−2
30.4.2014 12:40
Foto

A47l40a29n 85Ř72e68p23k11a 4115496

Dokázal by si snad tak obrovský podnik jako jsou dráhy řídit líp? A počítej i s úvěry na obnovu vozového parku.;-)

+2/−1
30.4.2014 13:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.