Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy hlásí téměř dvoumiliardovou ztrátu, dluhy přesáhly 34 miliard

Skupina České dráhy loni prodělala téměř dvě miliardy korun, ale řada provozních čísel vykazuje zlepšení hospodaření. Firmě loni zhoršily výsledky intervence České národní banky i nesplněný plán prodejů nemovitostí. Klíčový byznys v osobní dopravě zůstává nadále ve ztrátě. Do plusu se naopak dostalo ČD Cargo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a37n 54S89ů61r98a 4425313773572

Vážený pane Novotný. Najděte mi prosím jedinou věc, která je v té zprávě špatně. Pokud ji najdete, máte u mě prémii 1000 Kč.

0/0
1.5.2014 14:38

B77l52a65ž75e38j 17M81o41t46y38č26k63a 8827137755780

kamiony na koleje

+1/0
1.5.2014 13:24

S88t70a19n56i78s39l31a66v 16S86r30b31a 4175274198484

Tak pokud maji dluh(opisy) v eurech a vydaje v eurech a prijmy v korunach a nemaji to kurzove zajistene, tak to je na kriminal za nepeeeci radneho hospodare.

0/0
1.5.2014 12:18

J94a75r59e72k 66K35a11l45i89v67o30d80a 7346193531516

ČD Cargo v plusu, no to se picnu...

+1/0
30.4.2014 18:51

J23a81n 20G70a21z30d77a 6472308983687

Dráhy jsou ve ztrátě - a to ještě dostávají proplacený skoro každý vlak do výše kterou si sami navrhli. Myslím, že pro začátek by stačilo je nenechat jezdit a dělat další ztráty tam, kde funguje soukromá doprava bez dotací.

0/0
30.4.2014 18:42

A50l86a59n 34Ř29e29p77k68a 4165536

No jasně, to by se Jančurovi líbilo ;-D Otázkou je, jak by ta doprava pak vypadala.. :-P Btw. Ve ztrátě nejsou jen dráhy.

+1/0
30.4.2014 19:49

M13a22r63t68i73n 65N20o19v50o41t96n42ý 3776176341174

Tam, kde funguje soukromník bez dotací, jezdí bez dotací i ČD.

+2/0
30.4.2014 20:14

J36a73r97o21m51í67r 65S60t58r39a43š11i61l 56S49t47. 3974204690565

Černý díry Česka!

Poslanecká a senátní sněmovna včetně těch vyžírků evropských, úřad prezidenta, Strakovka a jejich ministestva, různé dohledací jejich úřady, VZP, České kolejnice - dejte jim všem padáky - ale potáhnout po kolejích!!, pošta, ale i ředitelství dálnic a jiný státní pohrobci

To je dneska všechno odstrašující  pro Čecha - pracujícího....

+1/−2
30.4.2014 16:40

P12e47t64r 67P38r79a66t71e17r 5183519985228

Hlupák, který si říká ekonomický ředitel a neumí měnově zajistit obchody firmy, může existovat snad jen ve státní firmě. Platy by chtěli dorovnat, ale že jsou tito "manažeři" neschopní již nikdo neřeší..

+1/−1
30.4.2014 15:58

R80a50d94e18k 41N60e53u96m18a24n36n 5752182888845

měnově zajistit se může proti ekonomickému vývoji - ne proti měnové reformě

0/0
30.4.2014 21:37

P57e94t79r 96P64r60a45t88e19r 5393829715108

Když nevíte, co je měnová reforma, tak tu neplácejte nesmysly. A to pomíjím fakt, že i měnová reforma je důsledkem nějakého hospodářského vývoje.. proti kterému se lze zajistit.. ale vy zřejmě ani nevíte, co se rozumí pod pojmem měnové zajištění, že? To byste mohl dělat ekonoma u drah.. ;-D

0/0
30.4.2014 23:31

M93a52r50t86i44n 88Š79v16a53n38c65a58r 5252583

JE TŘEBA ROZEBRAT ŽELEZNEJ ŠROT NA LOKALNICH TRATÍCH A PŘESTAT NESMYSLNĚ DOTOVAT TEN ZTRÁTOVEJ PROVOZ.  SOUSTREDIT SE NA EFEKTIVNI PROVOZ PATERNI SITE...

+1/−5
30.4.2014 15:33

J93a33n 38H90r30a90d 6810241220

"Klíčový byznys, osobní doprava zůstává nadále ve ztrátě." -konec citátu. Chtěl jsem s dětmi v neděli jet ze Strakonic na Kubovu Huť a zpátky (změna v našich autovýletech). Po silnici je to cca 40 km (půl hodiny). na stránkách ČD jsem si našel jídní řád a cenu jízdného. Byl to pro mě šok. Jedna cesta trvá zhruba hodinu a půl a jednoho dospělého s dvěma dětmi (6 a 7 let) by to stálo 275,-Kč! Napište mi někdo, proč jet vlakem? Ztráta cca dvě hodiny času, (i když bych jej s dětmi ve vlaku uměl využít), finanční ztráta cca 80,-Kč, určité nepohodlí kvůli časům odjezdů. Jediným plusem by bylo, že si na Kubovce můžu dát pivo. Myslíte, že mám jet vlakem? Myslíte, že to ČD myslí vážně s lákáním cestujících? Podotýkám, že jsem si dobře vědom toho, že cestující "mého typu" ČD moc nezajímá.

+3/−2
30.4.2014 14:52

M37i54r43e61k 44Z60á85v77o58d88n52ý 7132647720488

Pokud jde o rychlost, bylo by lepší si stěžovat na SŽDC.

+4/0
30.4.2014 15:09

B41e29n 18P78a13v66k24a 1477493117511

No je to teda hrozný courák, ale nechápu, co se vám nezdá na ceně? To mně jako vysvětlete.

+5/−1
30.4.2014 15:32

M65a80r48t62i80n 28K79r40e23j42č11í 5361450548675

Já chci zase jen vlakem z Dobříše do Příbrami. Vzdálenost 20km autem. A vlakem to je šok, 120 km přes Prahu!! Ve vlaku už mě nikdo neuvidí.

+2/−2
30.4.2014 16:52

J59a16n 69K71l54i38m59a 7880593100812

Neomezená jihočeská jízdenka čd stojí 250kč je přenosná  a můžou na ní cestovat 2 dospělí a 3 děti.

+1/0
1.5.2014 9:28

J12a20r54o23s16l93a59v 92M94o15u39č95k18a 3339332347592

Ať se na mně idnes nezlobí, ale jaký má vliv nákup nových vozidel v € při změně kurzu na hospodářský výsledek firmy v roce 2013? Předně to není náklad, ale investice (v mezinárodní ek. hantýrce tzv. CAPEX). Odpisová doba kolejových vozidel je kolik? 10 let? Tak snížení kurzu koruny o 10% se v hospodaření jednoho roku projeví 1% z původně plánované hodnoty investice. Tedy investice původně 25 mil. Kč se zvýšila na 27,5 mil Kč a dopad do nákladů je potom 250 000 Kč ročně oproti plánu. Navíc by k té změně kurzu muselo dojít začátkem roku, aby to mělo vliv na rok 2013, ale ČNB intervenovala až ke konci roku pokud se nepletu. Takže nám pánové z ČD ve spojení s neználky z idnesu valí pěkné klíny do hlav. A proč? Aby ospravedlnili své bídné hospodaření? A tohle zdůvodnění jim dozorčí rada schválí? No potěš koště. Tady je vidět zač stojí tyhlety státní firmy. Česká pošta je stejný dáreček. Ty managementy by v komerční sféře nevydržely měsíc.

+5/−2
30.4.2014 14:34

M16a40r91t71i33n 44K16r17e77j77č56í 5221150908885

za 25 mil nemáte pomalu ani drezínu, patrně Vám vypadly dvě nuly. A zrovna Česká pošta hospodaří ziskově.

0/0
30.4.2014 17:17

J61a97n 26S68ů84r98a 4355163763522

velká část dluhů je v eurech.

+1/0
30.4.2014 20:38

K58a62t30e20ř60i47n30a 13S98l82a28v18í19k78o75v47á 6153385260123

tak to asi zase budou asi obří zlaté padáky a nové vedení.

+1/−1
30.4.2014 14:24

T79o88m23á49š 44H20u17d64e48č59e79k 3333243299733

Je zajímavé, že největší tunel v historii ČR, tedy České dráhy, nikomu nevadí.

+2/−6
30.4.2014 14:13

M81a85r96t26i39n 36N19o16v17o69t52n87ý 3466926461934

Asi proto, že tomu tak není. To vás nenapadlo?

+4/0
30.4.2014 14:15

M96a89r73e71k 68T48ů79m74a 4502398646642

Blanka bude zase nejdelší... ;-)

0/0
30.4.2014 15:27

M49a12r94t92i89n 14N92o61v18o21t85n75ý 3706826151784

Doporučuji všem, aby si radši přečetli tiskovou zprávu ČD a ne tu překrouceninu, kterou z toho (ja je jeho zvykem) udělal Jan Sůra:

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-20433/

+7/−1
30.4.2014 14:09

J90a31n 70S71ů11r65a 4825423493572

Najdete mi tam jedinou chybu a máte u mě tisíc korun prémii. A jsem si zrovna v tomto případě na 1000% jist, že tam není jediná chyba.

+1/0
1.5.2014 14:39

S15t42a15n31i74s98l70a53v 65S15r74b58a 4975424988844

manažeři by měli začít přemýšlet, co zákonodárce měl na mysli, když do nových zákonů napsal, že pokud orgány společnosti mohli vědět o budoucí nesolventnosti, tak že vrátí co firmy dostali dva roky zpátky. být v orgánu čd, vše co dostanu dám stranou a neutratím ani korunu.

0/0
30.4.2014 14:08

M84a84r14t97i11n 85M42u10r83c29i68n92a 5628826286615

A co?

Na niektore veci je statna kasa bez dna a CD je jednou z nich...

+1/−4
30.4.2014 13:51

J53o42s98e60f 56K86o45p85e15c26k26y 9104142425

jak spolu ty 2 veci souvisi? ;-)

+3/0
30.4.2014 13:54

M33a37r72t26i79n 97M38u51r55c28i98n14a 5478556406765

Suvisia spolu tak, ze doteraz sa kazda vlada tvarila, ze situacia, kedy je statna zeleznicna firma v strate je uplne normalna (a aj spolocnensky akceptovana vec) a implicitne je psou povinnostou danovych poplatnikov zacvakat stratu, ktoru CD vyprodukuje.

0/−4
30.4.2014 14:01

J90o82s85e22f 15K64o42p47e37c97k48y 9274922835

uz asi 6 let existuje zakaz podpory statnich firem v tomto segmentu v ramci cele EU...;-)

+4/0
30.4.2014 14:08

M68a41r95t50i94n 40N30o45v12o30t33n11ý 3856796601514

Nepište nesmysly, stát nemůže ztrátu ČD "zacvakat".

+3/−1
30.4.2014 14:11

J49i88ř55í 37K34o43c24u90r36e67k 6935344875818

Ale může, apokud na to dojde, tak taky zacvaká. Je většinovým akcionářem a tak v případě konkurzu nese jistá rizika s vlastnictvím akcií spojená.

0/0
30.4.2014 14:43

M58a20r58t71i59n 66N17o95v60o98t56n55ý 3796646881134

Musím se opakovat - nepiště nesmysly. Státu opravdu nic nehrozí a nemusí ztrátu ČD hradit. Ani v případě (opravdu hypotetického) konkurzu - žádné závazky vůči ČD nemá.

+2/−1
30.4.2014 15:03

J78a62n 86S85ů58r59a 4715643593342

Pane Novotný, toto se píše ve výroční zprávě za rok 2013, takže Vašimi slovy, nepište nesmysly

Společnost má uzavřenou úvěrovou smlouvu s konsorciem bank vedených Československou obchodní bankou, a.s. Dalšími členy konsorci

a jsou Kreditanstalt für

Wiederaufbau, Bayerische Landesbank, Česká spořitelna, a. s. a Deutsche Bank Filiale Prag, org. složka. Úvěr byl poskytnut za účel

em obnovy vozového parku a je

zajištěn státní zárukou vystavenou Ministerstvem financí ČR, která zajišťuje jistinu a úroky

0/0
1.5.2014 14:57

J27a15n 23S36ů45r94a 4565303713222

Společnost má uzavřenou úvěrovou smlouvu s konsorciem bank vedených Československou obchodní bankou, a.s. Dalšími členy konsorci

a jsou Kreditanstalt für

Wiederaufbau, Bayerische Landesbank, Česká spořitelna, a. s. a Deutsche Bank Filiale Prag, org. složka. Úvěr byl poskytnut za účel

em obnovy vozového parku a je

zajištěn státní zárukou vystavenou Ministerstvem financí ČR, která zajišťuje jistinu a úroky

0/0
1.5.2014 14:57

V52i24k29y92r 43B52o38h55u79m78i63l 58S11t33r88a41n47s12k33y 9987488926219

Ale intervence těch pánů z ČNB PŘECI nastartovala růst!!:-P Pravda je, že v tomto případě růst dluhu;-D. Ukazuje se, že nesmyslné rozdělení /dříve/ státních drah na "spolupracující" subjekty přinesla přesně to, co většina skutečných expertů předpkládala, totiž ještě větší úpadek a dluhy.

+1/0
30.4.2014 13:17

P34e49t12r 81Š34i63l61h98a59n 7928752597643

Už při intervenci se bez obalu říkalo, že zdraží dovoz.

0/0
30.4.2014 13:34

H42o92n51z15a 31K26o84v80a70r 6673137899473

Jistě, ale exportu. ČD něco exportuje?

0/−1
30.4.2014 13:41

J14o57s53e96f 72K73o59p12e93c53k41y 9704142915

CD nic neexportuje, nakupuje ale za Eura a dluhy ma tez z velke casti Eur

0/0
30.4.2014 13:43

H27o78n13z65a 34K72o33v97a53r 6603277769313

Přesně tak. ČD určitě nebyla firma, kerou to mělo podpořit. Bohužel byla spíš na té straně, která intervencí utrpěla.

+1/0
30.4.2014 13:50

J17a40n 63N80o97ž91i85č58k14a 1540615299123

Nevadí stát potažmo daňový poplatník to zaplácne a jedeme dál :-) Když se podívám na některé spoje do "horní dolní" a jejich opravdu velkou obsazenost, nebylo by lepší místo vlaku vypravit minibus určitě by provoz vyšel mnohem levněji.

+2/−1
30.4.2014 13:10

V98i62k47y49r 19B44o27h34u66m11i66l 11S77t26r24a15n13s92k78y 9947518526709

A lavně až se budou zase vyplácet ty zlaté padáčky, to bude hezounké zdůvodnění, že dluhy jsou vlastně prospěšné a management to vedl super!

+1/0
30.4.2014 13:19

A40d71a42m 78V27i42l23í34m50e46k 3326738706

Odvolání Žaludy byla obrovská blbost

+1/−3
30.4.2014 12:56

B59e14n 50P81a59v96k49a 1397953797291

Žaluda byl hlavně lhář.

+1/−2
30.4.2014 13:09

A74l71a52n 10Ř61e82p33k59a 4565906

V čem Žaluda lhal? Lhář je spíš Jančura.;-)

+2/−1
30.4.2014 13:38

M16a76r76t65i98n 90M52u76r25c64i55n52a 5528556986525

no jasne... bolo by lepsie, keby ta strata bola 3 miliardy a celkovy dlh tak okolo 50 miiliard...

;-D

0/0
30.4.2014 13:54

M96i44r54e12k 41Z44á91v23o13d54n88ý 7232717670228

Nebyla. Jeho D1Ex byly pro ČD pohromou.

+1/0
30.4.2014 14:52

V72l26a78s52t37i73m25i60l 15S96v61o79b25o73d32a 7283968115184

2 mld. sekera s 12 mld. dotacemi je tedy super úspěch :-D.

+8/−2
30.4.2014 12:40

A84l88a15n 53Ř59e70p84k62a 4625536

Dokázal by si snad tak obrovský podnik jako jsou dráhy řídit líp? A počítej i s úvěry na obnovu vozového parku.;-)

+2/−1
30.4.2014 13:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.