Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První ostrý rok Leo Expressu: na každé jízdence prodělal 200 korun

Cenová válka o cestující přináší dopravcům mezi Prahou a Ostravou velké ztráty. Leo Express ve svém prvním roce provozu prodělal 159 milionů korun, přitom má nejnižší náklady na kilometr ze všech tří dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B21r92o57n67i93s54l71a43v 98G37a75b94r87y30š 2222539391

Ach jo, každý si to provozování drážní dopravy představuje až moc jednoduše. A to se pořád pyšnil, jak bude vydělávat - ostatně proto jezdí na koridoru a ne na regionálních tratích. Tam by ho ta prodělečnost nepřekvapila. Nepochybně má svá pozitiva, ale není to dopravce pro mě. Zatím jsem s ním nejel, ale nijak zvlášť po tom netoužím. Už jen to, že jezdí bez zálohy, mě odrazuje od cestování.

0/0
2.5.2014 21:01

P72e48t90r 93N52o12v33á58k 3673556214444

Asi si chystají půdičku pro nějakou dotaci od státu....  Není jak si umět dobře a na správném místě postěžovat..

0/0
2.5.2014 8:23

V72l40a41s13t44i15m68i96l 88S46v93o44b20o15d77a 7403908325434

Na dotace má u nás monopol jednoznačně ČD. Nyní tam má socialista Babiš svého kámoše, takže se situace nezmění.

0/−6
2.5.2014 8:37

J78i36r77k61a 75D92v24o67ř89á34k 4185360983598

Dotace na provoz už ČD několik let nedostává. Jezdí se na základě smluvní objednávky a takových železničních dopravců je několik, ne jen ČD, i když ty jsou (zatím?) s přehledem největší.

+3/−1
2.5.2014 14:05

V98l35a96s44t90i53m24i52l 55S50v36o53b55o83d47a 7343918675454

Kraje = stát a zároveň platí, že stát si typicky nic neobjednavá, neboť není spotřebitel, takže... dotuje ;-).

0/0
3.5.2014 15:28

L22a42d17i93s77l64a20v 30P47a77s71t79o20r94e83k 1203787808945

No největší dotace Svobodo bere Jančura a to nejsou ČD víš;-)

+1/−2
2.5.2014 16:41

J98a77n 28S35ů79r37a 4355313463392

12 miliard je méně, než 73 milionů? Pane Pastorku, zkuste zas nějakou odrhovačku:)

+2/0
2.5.2014 16:50

V30l65a41d50i89m85í27r 90F40i28b78i80g32e76r 5734821691264

EBITDA to je kouzelná formule, vlastně i když prodělávám tak jsem vlastně v zisku. I když mu přibila 1/5 cestujících tak to na přehoupnutí do zisku nebude stačit buď bude muset vozit víc lidí nebo najít další zdroj příjmů. Třeba začne jako Jančura prodávat jízdenky, letenky atd. a z toho dotovat vlaky.

Při tržbách 193 mil a ztrátě 159 mil by potřeboval daleko větší podíl na trati a téměř 100% obsazenost.

0/0
2.5.2014 7:28

V57l71a72s67t52i96m68i66l 93S17v36o66b51o43d72a 7893268225404

A teď bych měl napsat něco o tom, že bych chtěl taky podnikat s tatínkem za zadkem, ale neudělám to, protože vím, že L. Novotný je chytrej chlap a moc mu fandím.

0/0
2.5.2014 3:37

M39a29r19t66i28n 47M61a25c27e55k 6505606953667

fotr to pracně vydělal a synek mu to zase prodělal.;-D časem skončej jako bezdomovci na hlavním nádraží ;-D

+1/−1
1.5.2014 21:32

J19i73r73k66a 61D23v44o80ř33á91k 4195630733758

K tomu není naprosto žádný důvod.

0/0
2.5.2014 14:23

A45l18e42š 59J61a52n40á95č48e15k 3533304896803

Podle selského rozumu je kravina aby se na jedné trati uživilo tolik dopravců a ne cenové válce všichni leda prodělají kalhoty.

0/0
1.5.2014 18:41

T51o21m52á56š 40H10o42l68u98b 2339646976942

kravina to není. kravina je že to dělají se ztrátou. ale jestli jim to nevadí tak co už. stejně myslím, že to mají nějak vymyšlený.

+1/0
1.5.2014 19:04

M57i95r26o56s63l73a85v 79Z19i23k89m97u53n35d 7229353684223

V Česku koluje DVD "Veřejná doprava ve Švýcarsku".  Po kvalitě podobné dopravy u nás "toliko slintáme" a omílají se učebnicové poučky o tom, jak konkurence přinese zlepšení kvality a zlevnění služeb. To jistě platí, ale pouze do určité míry ... Stejně tak jako racionalizace a snižování nákladů, zejména mzdových formou propouštění má své hranice, protože propuštění lidé nemají práci, nemají peníze na nákup "racionálně" vyrobeného zboží ...

Na tom DVD hovoří funkcionář "svazu" a říká, že přílišná liberalizace nevede ke zlevňování, ale naopak ke zdražení.

V zemi s nejlepší veřejnou dopravou by si ani černý ani žlutý dopravce nelízli, pokud by nepřistoupili na pevná pravidla "svazu". Přitom dopravní trh je tam otevřen, akorát všichni musí jezdit za stejné peníze, uznávat jízdenku vydanou u pokladny jiného dopravce na celou přepravní trasu ... jinak řečeno, u pokladny železniční stanice x si lze koupit jízdenku na trasu učiněnou vlakem, lodí, lanovkou, autobusem, vlakem a podle stanoveného klíče se dělí tržba ...

Vybírat si rozinky nelze - chceš jezdit Praha - Ostrava ? Je-li volná kapacita dráhy, žádný problém, ale pojedeš každou hodinu, od 5.00 do 22.00, za jízdné, které jsme stanovili ... ve vlaku můžeš dávat lidem zadarmo co chceš ... Od nás dostaneš zaplaceno tolik a tolik ... 

Jo ty nemáš vozidla a personál na vlak každou hodinu oběma směry ? Tak to je nám líto, až budeš mít vozidla, tak se přihlas ...

Jezdí - li mezi Prahou a Brnem vlak, tak by nikdo nedostal licenci na autobusy. Autobus by skončil na nádraží v Praze nebo Brně ...

+2/0
2.5.2014 7:56
Foto

B41r32o62n39i21s48l62a33v 72G43a76b18r18y94š 2622569821

Geniální! Stejným způsobem vlastně má fungovat integrovaný dopravní systém. Jenže Češi jsou rozmlsaní a když musí přestupovat, raději si berou auto. Směl bych vědět, kde je ono DVD k mání?

0/0
2.5.2014 21:09

J10i31r57k88a 55D14v11o41ř97á62k 4575850743298

Je naprosto v pořádku, že se první rok nebo třeba i dva podniká se ztrátou. Jde o to, jestli se to do plusu opravdu dostane v rozumné době, se kterou podnikatel a investoři mohou rozumně počítat.To platí o větším podnikání obecně.

0/0
2.5.2014 14:13

J43i40r21k33a 75D42v28o83ř76á93k 4405100513128

V zásadě by se mohlo i "tolik" dopravců na té trati uživit, ale až se množství cestujících stabilizuje natoik, že tam víceméně zůstanou i když cenová válka pomine. Ale jistě, dá se to urychlit tím, že buď jeden půjde z kola ven, nebo že v součtu omezí počet spojů - což už trochu nastalo a pravděpodobně se do konce roku ještě stane.

0/0
2.5.2014 14:27
Foto

M10i14r94o44s95l52a22v 13S20t32e84i28n61e96r 6238854143475

To je na první rok super výsledek. Ztráta je hlavně z odpisů majetku, ne skutečná. V příštích letech je proto přechod na černá čísla velmi pravděpodobný.

+1/−1
1.5.2014 17:46

P97e23t43r 77M96a70r86e24š 8630256

;-DJen se obávám, že bude muset vlaky splatit dříve než skončí odpisy, takže ta ztráta skutečná je.

+1/0
1.5.2014 18:11

V53l63a58d55i61m97í41r 92F66i23b88i32g16e39r 5294871481574

Vlaky jsou nové v záruce tudíž náklady na údržbu jsou minimální. Časem se to otočí vlaky budou odepsané ale zase vzrostou náklady na údržbu. Vždyť jen 1 soukolí na nápravě vyjde samo o sobě na 500tis. bez práce a to je jedna věc z mnoha, přitom stačí aby vlak rychle brzdil a hned jsou kola s ploškou tak se musí přebrousit nebo vyměnit. Je to dost častý jev občas mám pocit že je jízda s masáží jak to dupa než dojedu jsem naklepaný jak řízek. Každý rok revize atd.

+2/0
2.5.2014 7:33

J80a30n 69J90e89m91e12l38k68a 1315170

Nicméně, trochu mě překvapují provozní náklady. Jak personální, tak výkonová spotřeba. Čekal jsem míň..

0/0
1.5.2014 17:08

M33i57r81e87k 95Z58á56v72o39d65n62ý 7642307280908

"Podle svých propočtů má poloviční náklady než například pendolina Českých drah." // To snad nemyslí vážně :D

0/0
1.5.2014 14:57

M57i74r16e13k 58Z18á32v38o43d42n55ý 7622737650528

Pardon .... špatně zkopírovaná citace (i když i o té pochybuji, že by mohla být realistická) ... správná je "Soukromý dopravce loni utržil 193 milionů korun, podle výroční zprávy dosáhl třicetiprocentního podílu na trhu cestujících mezi Prahou a Ostravou."

0/0
1.5.2014 14:58

R33a38d19e84k 43J64a17n43a20t79a 9725256194902

Ano, to je velice zajímavé. Započítal do toho, že všech 7 souprav Pendolín už je splacených?

0/0
1.5.2014 19:12

J27a65n 49S71ů97r44a 4365313653722

srovnejte si někdy náklady na dopravní cestu u LE a SC...už jen to dělá dost velký rozdíl.

0/0
1.5.2014 20:43

V98l11a28d48i54m50í94r 82F16i85b42i33g55e44r 5844351501414

Ty náklady má na mysli za použití dopravní cesty. Pendolina jsou těžší tak za použití kolejí platí víc. Cena se vypočítává podle hmotnosti soupravy a spotřeby. Leo má vlaky nové a jsou kratší než Pendolino tak mají i nižší spotřebu. Nejvíce za cestu platí Jančura.

0/0
2.5.2014 7:35

J95i32r84k92a 23D47v25o76ř16á90k 4745310253118

Jenže říct/napsat "poloviční náklady" a "poloviční náklady na dopravní cestu" je opravdu hoodně velký rozdíl.;-)

To je jako z toho vtipu říct "ukradl jsem provaz" a "ukradl jsem provaz na jehož konci byla přivázaná kráva".;-D

0/0
2.5.2014 14:10

V72l45a85d41i46m67í88r 68F83i88b18i32g58e93r 5194141851724

To máte pravdu jen jsem napsal jak to Leo myslel.

0/0
3.5.2014 16:18

J93i94r34k42a 86D15v86o80ř32á76k 4445140183848

Pendolino je skutečně těžký vlak na to, že jde o ucelenou jednotku, ale přesto je lehčí než klasika, se kterou jezdí RegioJet. Musí se ale také vzít v potaz, že pendolino má skoro o polovinu víc sedadel než LE, zatímco LE má asi tolik sedadel co pětivozovka Regiojetu, která je ale těžší ne skoro dvakrát ale podstatně víc než dvakrát...

+1/0
2.5.2014 14:45

D70a40v59i19d 58K53r87á81l 1519366479958

zkušenosti s Leo Expressem

http://lich2.blogspot.cz/2013/01/kulervouci-cestovani-s-leo-express.html

jestli je tohle pravda, tak se nedivím;-D

0/0
1.5.2014 13:37

M84a89r87t31i66n 11K14a11r36á30s76e40k 9578803538658

Obcas leem jedu a cestuje se tam naprosto standardne.....

0/0
1.5.2014 14:45

J44i21r34i 79B80e32d61n28a43r 5103554425836

Uz jsem s LE parkrat cestoval a v pohode. Kazdopadne popsane v tom blogu by se v dobytcaku CD stat nemohlo, to je holt technologie z minuleho stoleti, vsechno mechanicke, tam se nema co zaseknout, natoz WC. Obcerstveni taky nemuze dojit, neb tam zadne neni. I o pretopenost bych se nebal, to spis u CD clovek zmrzne.

+1/−1
1.5.2014 17:08

P22e53t97r 93F90o30l96t91y11s 7195421100168

Fakt? A které ČD máte na mysli? Nebo se vám zaseklo CD? ;-D

+2/−1
1.5.2014 17:49

T58o49m63á29š 61H76o98l32u46b 2399116676242

já jel s ČD minulý týden do Prahy a mám jasno, už nikdy tuto chybu neudělám. Jo jo už mě Regio Jet rozmazlil ;-D

+3/0
1.5.2014 18:34

M62a38r68t87i66n 55N70o27v23o75t77n45ý 3666596561724

Tak, když máte času nazbyt a risknete si k tomu nějaké to zpoždění, tak klidně i Regiojetem ...

+1/−4
1.5.2014 20:00

J43a12n 91S78ů74r72a 4215643243482

Pane Novotný, v textu o výsledcích drah na vás čeká tisícikoruna....nějak mlčíte na mou nabídku:)

0/0
1.5.2014 20:44

M77a43r60t75i23n 95N36o75v66o67t33n23ý 3516856381874

O jaké nabídce mluvíte? Já nemlčím, spíše jsem někde v jiné diskusi přehlédl vaši reakci.

0/0
2.5.2014 7:55

J44a73n 84S82ů93r27a 4515593123372

v textu o ztrátě drah uvádíte odkaz na tiskovou zprávu drah s vysvětlením mého překroucení. proto vám nabízím, že když v té zprávě najdete cokoliv nepravdivého, dostanete tisíc korun. a také bych rád opravil vaše tvrzení, že stát vůbec neručí za dluhy českých drah....

0/0
2.5.2014 8:55

L19a87d49i88s27l14a72v 28P77a37s65t47o62r81e19k 1893927888495

Mě by třeba zajímalo jak stát ručí za dluhy akciové společnosti nad rámec obchodního zákoníku. ;-)

0/0
2.5.2014 16:46

J30a59n 16S50ů85r37a 4475783413532

Říká vám něco zajištění úvěru? Nebo proč myslíte, že si ho věřitelé drah v tomto případě nechali udělat?

+1/0
2.5.2014 16:49

T60o90m11á72š 85H86o47l35u77b 2509286496322

No  jak už tady někdo psal. Jel jsem u ČD, měl jsem místenku, ale jsemměl smůlu že do toho " dobytčáku " mimochodem taky můj názor před touhle diskusi.Prostě ať si jezdí každý jak chce, ale já osobně ČD už fakt ne. Prodali jízdenek kolik bylo zájemců a vůbec je nezajímá jak ty lidi jedou..plný uličky, na každé zastávce proudy lidí kteří hledají volné místo. Klimatizace asi funguje jen za jízdy ( 9 min. stání v Bohumíně a všichni lapali po dechu ) takže i když zpoždění které jsem u regio ještě nezažil tak si to vždy lajsnu ;-D

0/0
1.5.2014 20:53

K18r10y32š96t20o12f 72L14a33n62í20k 1809760125465

ocividne je pro spoustu lidi rozhodujici se dostat kam potrebuji i tim vasim dobytcakem na chodbicce nez se nedostat nikam luxusnim regiojetem.

+2/−1
1.5.2014 21:40

T63o60m78á35š 41H74o26l45u63b 2739756946712

tak netvrdím že regiojet je nějaký luxus.ale že by taková spousta lidí si najednou uvědomila že potřebuje někam jet. to se mi taky nezdá.

0/0
3.5.2014 19:11

V63l24a47d30i80m36í96r 50F62i40b36i75g67e48r 5364381901904

Tady jsou zkušenosti s Regiojetem, teda práce u něj ale také zajímavé počtení

http://www.jiri7.com/prace-v-regiojetu.htm

0/0
3.5.2014 16:23

F18r83a10n70t26i70š92e17k 56M90a64t67y32á43š 7175114491183

První ostrý rok Leo Expressu: na každé jízdence prodělal 200 korun-tak nevím?To se chlubí nebo si stěžuje?

+3/0
1.5.2014 12:47
Foto

J25a88k10u49b 14V95a11š30k51o 1588734362893

Tak ke chlubení to asi není, ale žádná tragédie určitě taky ne. Kdo ví něco alespoň o základech podnikání, tak ví, že vydělávat hned od začátku, navíc v konkurenčním prostředí by byl zázrak.

+7/0
1.5.2014 12:59

T17o72m81á67š 21H70o91l97u75b 2379726786162

v tom je dost častý problém různých podnikatelů. Chtějí vydělat hned a hóódně

+1/0
1.5.2014 18:38

J84a93n 18J91e68m65e97l27k23a 1125890

Tak zásadní problém pro LE i Regio je Pendolíno za 290 Kč (2 krát dražší s 2 násobnými náklady na provoz). A že úřad se na to x let kouká. Před tím stála druhá třída Pendolína 430 Kč, kde nebylo nic.. Jinak za 330 courákem bez klimatizace, často dost naplněným (někdy málem na stojáka), v nic moc stavu a nic moc uklizeným s časem min. 3:50. Se zákaznickou kartou.. Takže já jsem rád za to, že tady Leo a Jančura je. A ČD na lep neskočím. Protože, kdyby to zabalili, dopadlo by to zase stejně.. Kdo chce nostalgicky zavzpomínat, ať jede třeba Ostrava - Brno, nebo Ostrava Frýdek - Místek. Jestli pojedou do Košic, docela se na to těším, protože jinak mezinárodní vlakové jízdenky národních dopravců je složitá předražená džungle. A časté zpoždění..

+4/−8
1.5.2014 12:37

J68a78n 13J69e94m28e44l43k30a 1115560

a ani 430 nebyla komerční cena, za kterou by se dalo Pendolíno rozumně komerčně splácet.

+2/−1
1.5.2014 12:59

P94e49t75r 95U40l56l20m48a61n37n 2697978207162

Za cenu Pendolina mohou ČD poděkovat naší tehdejší povedené vládě a ČKD, které se ho nejdříve "snažilo" samo vyrobit. Pořád je to na naší železnici jeden z nejmodernějších vlaků, který se díky naklápění hodí na naše pokroucené tratě jako p..el na hrnec. Škoda, že se to tenkrát nepovedlo tak, jak mělo. Škoda, že nemáme více naklápěcích jednotek.

+4/0
1.5.2014 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.