Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První ostrý rok Leo Expressu: na každé jízdence prodělal 200 korun

Cenová válka o cestující přináší dopravcům mezi Prahou a Ostravou velké ztráty. Leo Express ve svém prvním roce provozu prodělal 159 milionů korun, přitom má nejnižší náklady na kilometr ze všech tří dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B65r12o43n67i11s76l98a71v 34G33a40b44r20y87š 2412899281

Ach jo, každý si to provozování drážní dopravy představuje až moc jednoduše. A to se pořád pyšnil, jak bude vydělávat - ostatně proto jezdí na koridoru a ne na regionálních tratích. Tam by ho ta prodělečnost nepřekvapila. Nepochybně má svá pozitiva, ale není to dopravce pro mě. Zatím jsem s ním nejel, ale nijak zvlášť po tom netoužím. Už jen to, že jezdí bez zálohy, mě odrazuje od cestování.

0/0
2.5.2014 21:01

P51e77t85r 49N79o45v49á23k 3823276784134

Asi si chystají půdičku pro nějakou dotaci od státu....  Není jak si umět dobře a na správném místě postěžovat..

0/0
2.5.2014 8:23

V23l92a78s67t56i12m47i57l 22S79v96o16b87o59d31a 7793348225604

Na dotace má u nás monopol jednoznačně ČD. Nyní tam má socialista Babiš svého kámoše, takže se situace nezmění.

0/−6
2.5.2014 8:37

J20i16r43k95a 83D16v52o85ř66á93k 4545270583298

Dotace na provoz už ČD několik let nedostává. Jezdí se na základě smluvní objednávky a takových železničních dopravců je několik, ne jen ČD, i když ty jsou (zatím?) s přehledem největší.

+3/−1
2.5.2014 14:05

V68l21a40s61t75i63m85i92l 42S16v71o79b79o61d29a 7243698875704

Kraje = stát a zároveň platí, že stát si typicky nic neobjednavá, neboť není spotřebitel, takže... dotuje ;-).

0/0
3.5.2014 15:28

L65a67d95i79s95l94a61v 13P25a79s62t66o61r47e85k 1293487898285

No největší dotace Svobodo bere Jančura a to nejsou ČD víš;-)

+1/−2
2.5.2014 16:41

J58a58n 73S27ů73r36a 4335133363902

12 miliard je méně, než 73 milionů? Pane Pastorku, zkuste zas nějakou odrhovačku:)

+2/0
2.5.2014 16:50

V65l52a33d66i56m91í60r 71F40i43b65i24g60e70r 5234781481194

EBITDA to je kouzelná formule, vlastně i když prodělávám tak jsem vlastně v zisku. I když mu přibila 1/5 cestujících tak to na přehoupnutí do zisku nebude stačit buď bude muset vozit víc lidí nebo najít další zdroj příjmů. Třeba začne jako Jančura prodávat jízdenky, letenky atd. a z toho dotovat vlaky.

Při tržbách 193 mil a ztrátě 159 mil by potřeboval daleko větší podíl na trati a téměř 100% obsazenost.

0/0
2.5.2014 7:28

V41l92a42s80t33i51m38i22l 91S50v32o52b71o90d34a 7213588375384

A teď bych měl napsat něco o tom, že bych chtěl taky podnikat s tatínkem za zadkem, ale neudělám to, protože vím, že L. Novotný je chytrej chlap a moc mu fandím.

0/0
2.5.2014 3:37

M10a15r55t35i56n 17M56a61c44e96k 6135136933867

fotr to pracně vydělal a synek mu to zase prodělal.;-D časem skončej jako bezdomovci na hlavním nádraží ;-D

+1/−1
1.5.2014 21:32

J24i70r42k58a 84D29v81o37ř43á10k 4205490873708

K tomu není naprosto žádný důvod.

0/0
2.5.2014 14:23

A73l88e48š 21J84a49n48á13č85e67k 3843724756893

Podle selského rozumu je kravina aby se na jedné trati uživilo tolik dopravců a ne cenové válce všichni leda prodělají kalhoty.

0/0
1.5.2014 18:41

T87o46m37á64š 57H30o91l62u72b 4172563721706

kravina to není. kravina je že to dělají se ztrátou. ale jestli jim to nevadí tak co už. stejně myslím, že to mají nějak vymyšlený.

+1/0
1.5.2014 19:04

M21i72r22o32s22l53a96v 84Z47i76k92m74u42n41d 7529773544883

V Česku koluje DVD "Veřejná doprava ve Švýcarsku".  Po kvalitě podobné dopravy u nás "toliko slintáme" a omílají se učebnicové poučky o tom, jak konkurence přinese zlepšení kvality a zlevnění služeb. To jistě platí, ale pouze do určité míry ... Stejně tak jako racionalizace a snižování nákladů, zejména mzdových formou propouštění má své hranice, protože propuštění lidé nemají práci, nemají peníze na nákup "racionálně" vyrobeného zboží ...

Na tom DVD hovoří funkcionář "svazu" a říká, že přílišná liberalizace nevede ke zlevňování, ale naopak ke zdražení.

V zemi s nejlepší veřejnou dopravou by si ani černý ani žlutý dopravce nelízli, pokud by nepřistoupili na pevná pravidla "svazu". Přitom dopravní trh je tam otevřen, akorát všichni musí jezdit za stejné peníze, uznávat jízdenku vydanou u pokladny jiného dopravce na celou přepravní trasu ... jinak řečeno, u pokladny železniční stanice x si lze koupit jízdenku na trasu učiněnou vlakem, lodí, lanovkou, autobusem, vlakem a podle stanoveného klíče se dělí tržba ...

Vybírat si rozinky nelze - chceš jezdit Praha - Ostrava ? Je-li volná kapacita dráhy, žádný problém, ale pojedeš každou hodinu, od 5.00 do 22.00, za jízdné, které jsme stanovili ... ve vlaku můžeš dávat lidem zadarmo co chceš ... Od nás dostaneš zaplaceno tolik a tolik ... 

Jo ty nemáš vozidla a personál na vlak každou hodinu oběma směry ? Tak to je nám líto, až budeš mít vozidla, tak se přihlas ...

Jezdí - li mezi Prahou a Brnem vlak, tak by nikdo nedostal licenci na autobusy. Autobus by skončil na nádraží v Praze nebo Brně ...

+2/0
2.5.2014 7:56
Foto

B12r48o64n96i28s82l26a47v 45G26a89b61r64y63š 2392509421

Geniální! Stejným způsobem vlastně má fungovat integrovaný dopravní systém. Jenže Češi jsou rozmlsaní a když musí přestupovat, raději si berou auto. Směl bych vědět, kde je ono DVD k mání?

0/0
2.5.2014 21:09

J51i93r94k73a 42D57v72o53ř50á60k 4725760523328

Je naprosto v pořádku, že se první rok nebo třeba i dva podniká se ztrátou. Jde o to, jestli se to do plusu opravdu dostane v rozumné době, se kterou podnikatel a investoři mohou rozumně počítat.To platí o větším podnikání obecně.

0/0
2.5.2014 14:13

J93i66r63k89a 93D63v24o53ř38á16k 4745180793948

V zásadě by se mohlo i "tolik" dopravců na té trati uživit, ale až se množství cestujících stabilizuje natoik, že tam víceméně zůstanou i když cenová válka pomine. Ale jistě, dá se to urychlit tím, že buď jeden půjde z kola ven, nebo že v součtu omezí počet spojů - což už trochu nastalo a pravděpodobně se do konce roku ještě stane.

0/0
2.5.2014 14:27
Foto

M85i22r38o44s90l97a10v 83S58t25e68i89n90e52r 6778324523695

To je na první rok super výsledek. Ztráta je hlavně z odpisů majetku, ne skutečná. V příštích letech je proto přechod na černá čísla velmi pravděpodobný.

+1/−1
1.5.2014 17:46

P91e93t94r 93M10a73r45e85š 8280976

;-DJen se obávám, že bude muset vlaky splatit dříve než skončí odpisy, takže ta ztráta skutečná je.

+1/0
1.5.2014 18:11

V65l88a97d34i77m77í66r 37F32i38b85i54g31e20r 5184471301134

Vlaky jsou nové v záruce tudíž náklady na údržbu jsou minimální. Časem se to otočí vlaky budou odepsané ale zase vzrostou náklady na údržbu. Vždyť jen 1 soukolí na nápravě vyjde samo o sobě na 500tis. bez práce a to je jedna věc z mnoha, přitom stačí aby vlak rychle brzdil a hned jsou kola s ploškou tak se musí přebrousit nebo vyměnit. Je to dost častý jev občas mám pocit že je jízda s masáží jak to dupa než dojedu jsem naklepaný jak řízek. Každý rok revize atd.

+2/0
2.5.2014 7:33

J72a70n 74J15e63m14e25l85k98a 1915210

Nicméně, trochu mě překvapují provozní náklady. Jak personální, tak výkonová spotřeba. Čekal jsem míň..

0/0
1.5.2014 17:08

M63i97r14e79k 11Z27á69v26o43d22n23ý 7842507100248

"Podle svých propočtů má poloviční náklady než například pendolina Českých drah." // To snad nemyslí vážně :D

0/0
1.5.2014 14:57

M82i47r71e84k 84Z62á53v42o23d56n33ý 7592347930198

Pardon .... špatně zkopírovaná citace (i když i o té pochybuji, že by mohla být realistická) ... správná je "Soukromý dopravce loni utržil 193 milionů korun, podle výroční zprávy dosáhl třicetiprocentního podílu na trhu cestujících mezi Prahou a Ostravou."

0/0
1.5.2014 14:58

R90a78d74e25k 67J39a81n74a29t92a 9485306854902

Ano, to je velice zajímavé. Započítal do toho, že všech 7 souprav Pendolín už je splacených?

0/0
1.5.2014 19:12

J58a84n 33S15ů49r30a 4775233233162

srovnejte si někdy náklady na dopravní cestu u LE a SC...už jen to dělá dost velký rozdíl.

0/0
1.5.2014 20:43

V58l20a65d89i32m77í66r 44F32i34b30i44g20e35r 5414831111724

Ty náklady má na mysli za použití dopravní cesty. Pendolina jsou těžší tak za použití kolejí platí víc. Cena se vypočítává podle hmotnosti soupravy a spotřeby. Leo má vlaky nové a jsou kratší než Pendolino tak mají i nižší spotřebu. Nejvíce za cestu platí Jančura.

0/0
2.5.2014 7:35

J51i91r46k42a 66D51v63o71ř98á54k 4845720413778

Jenže říct/napsat "poloviční náklady" a "poloviční náklady na dopravní cestu" je opravdu hoodně velký rozdíl.;-)

To je jako z toho vtipu říct "ukradl jsem provaz" a "ukradl jsem provaz na jehož konci byla přivázaná kráva".;-D

0/0
2.5.2014 14:10

V64l68a66d57i72m90í51r 51F35i14b96i61g69e24r 5744971721644

To máte pravdu jen jsem napsal jak to Leo myslel.

0/0
3.5.2014 16:18

J28i14r71k31a 69D25v52o24ř35á60k 4785210593598

Pendolino je skutečně těžký vlak na to, že jde o ucelenou jednotku, ale přesto je lehčí než klasika, se kterou jezdí RegioJet. Musí se ale také vzít v potaz, že pendolino má skoro o polovinu víc sedadel než LE, zatímco LE má asi tolik sedadel co pětivozovka Regiojetu, která je ale těžší ne skoro dvakrát ale podstatně víc než dvakrát...

+1/0
2.5.2014 14:45

D92a52v78i50d 67K83r21á20l 1309106659428

zkušenosti s Leo Expressem

http://lich2.blogspot.cz/2013/01/kulervouci-cestovani-s-leo-express.html

jestli je tohle pravda, tak se nedivím;-D

0/0
1.5.2014 13:37

M44a15r80t49i95n 10K81a29r53á36s16e42k 9978503158588

Obcas leem jedu a cestuje se tam naprosto standardne.....

0/0
1.5.2014 14:45

J64i90r71i 23B53e47d67n27a45r 5333404875536

Uz jsem s LE parkrat cestoval a v pohode. Kazdopadne popsane v tom blogu by se v dobytcaku CD stat nemohlo, to je holt technologie z minuleho stoleti, vsechno mechanicke, tam se nema co zaseknout, natoz WC. Obcerstveni taky nemuze dojit, neb tam zadne neni. I o pretopenost bych se nebal, to spis u CD clovek zmrzne.

+1/−1
1.5.2014 17:08

P18e82t70r 64F37o79l46t43y85s 7635781390398

Fakt? A které ČD máte na mysli? Nebo se vám zaseklo CD? ;-D

+2/−1
1.5.2014 17:49

T15o66m45á46š 52H27o78l62u54b 4392373521876

já jel s ČD minulý týden do Prahy a mám jasno, už nikdy tuto chybu neudělám. Jo jo už mě Regio Jet rozmazlil ;-D

+3/0
1.5.2014 18:34

M96a47r62t14i72n 69N92o75v45o52t44n76ý 3706696671254

Tak, když máte času nazbyt a risknete si k tomu nějaké to zpoždění, tak klidně i Regiojetem ...

+1/−4
1.5.2014 20:00

J78a36n 92S83ů23r42a 4105803973802

Pane Novotný, v textu o výsledcích drah na vás čeká tisícikoruna....nějak mlčíte na mou nabídku:)

0/0
1.5.2014 20:44

M22a19r90t63i53n 42N22o48v82o98t79n81ý 3906186461634

O jaké nabídce mluvíte? Já nemlčím, spíše jsem někde v jiné diskusi přehlédl vaši reakci.

0/0
2.5.2014 7:55

J69a24n 11S68ů80r56a 4205473753122

v textu o ztrátě drah uvádíte odkaz na tiskovou zprávu drah s vysvětlením mého překroucení. proto vám nabízím, že když v té zprávě najdete cokoliv nepravdivého, dostanete tisíc korun. a také bych rád opravil vaše tvrzení, že stát vůbec neručí za dluhy českých drah....

0/0
2.5.2014 8:55

L44a67d73i63s46l81a15v 90P56a82s84t81o97r11e64k 1313857688445

Mě by třeba zajímalo jak stát ručí za dluhy akciové společnosti nad rámec obchodního zákoníku. ;-)

0/0
2.5.2014 16:46

J95a45n 83S46ů59r72a 4855793393982

Říká vám něco zajištění úvěru? Nebo proč myslíte, že si ho věřitelé drah v tomto případě nechali udělat?

+1/0
2.5.2014 16:49

T65o98m53á86š 51H97o53l74u29b 4612973761986

No  jak už tady někdo psal. Jel jsem u ČD, měl jsem místenku, ale jsemměl smůlu že do toho " dobytčáku " mimochodem taky můj názor před touhle diskusi.Prostě ať si jezdí každý jak chce, ale já osobně ČD už fakt ne. Prodali jízdenek kolik bylo zájemců a vůbec je nezajímá jak ty lidi jedou..plný uličky, na každé zastávce proudy lidí kteří hledají volné místo. Klimatizace asi funguje jen za jízdy ( 9 min. stání v Bohumíně a všichni lapali po dechu ) takže i když zpoždění které jsem u regio ještě nezažil tak si to vždy lajsnu ;-D

0/0
1.5.2014 20:53

K61r62y78š87t25o98f 14L58a69n51í12k 1789660595315

ocividne je pro spoustu lidi rozhodujici se dostat kam potrebuji i tim vasim dobytcakem na chodbicce nez se nedostat nikam luxusnim regiojetem.

+2/−1
1.5.2014 21:40

T24o90m59á11š 74H90o90l83u41b 4932563131206

tak netvrdím že regiojet je nějaký luxus.ale že by taková spousta lidí si najednou uvědomila že potřebuje někam jet. to se mi taky nezdá.

0/0
3.5.2014 19:11

V56l66a16d46i29m46í31r 82F80i84b70i80g35e50r 5944571501184

Tady jsou zkušenosti s Regiojetem, teda práce u něj ale také zajímavé počtení

http://www.jiri7.com/prace-v-regiojetu.htm

0/0
3.5.2014 16:23

F84r47a32n59t37i12š95e11k 17M70a78t47y92á67š 7945924121123

První ostrý rok Leo Expressu: na každé jízdence prodělal 200 korun-tak nevím?To se chlubí nebo si stěžuje?

+3/0
1.5.2014 12:47
Foto

J44a64k58u29b 37V47a43š16k88o 1308494502943

Tak ke chlubení to asi není, ale žádná tragédie určitě taky ne. Kdo ví něco alespoň o základech podnikání, tak ví, že vydělávat hned od začátku, navíc v konkurenčním prostředí by byl zázrak.

+7/0
1.5.2014 12:59

T36o89m84á71š 65H86o95l39u14b 4502283381606

v tom je dost častý problém různých podnikatelů. Chtějí vydělat hned a hóódně

+1/0
1.5.2014 18:38

J14a43n 90J12e84m41e47l92k22a 1855590

Tak zásadní problém pro LE i Regio je Pendolíno za 290 Kč (2 krát dražší s 2 násobnými náklady na provoz). A že úřad se na to x let kouká. Před tím stála druhá třída Pendolína 430 Kč, kde nebylo nic.. Jinak za 330 courákem bez klimatizace, často dost naplněným (někdy málem na stojáka), v nic moc stavu a nic moc uklizeným s časem min. 3:50. Se zákaznickou kartou.. Takže já jsem rád za to, že tady Leo a Jančura je. A ČD na lep neskočím. Protože, kdyby to zabalili, dopadlo by to zase stejně.. Kdo chce nostalgicky zavzpomínat, ať jede třeba Ostrava - Brno, nebo Ostrava Frýdek - Místek. Jestli pojedou do Košic, docela se na to těším, protože jinak mezinárodní vlakové jízdenky národních dopravců je složitá předražená džungle. A časté zpoždění..

+4/−8
1.5.2014 12:37

J64a19n 84J26e30m23e74l60k65a 1755520

a ani 430 nebyla komerční cena, za kterou by se dalo Pendolíno rozumně komerčně splácet.

+2/−1
1.5.2014 12:59

P56e18t95r 39U16l15l72m39a23n39n 2907768437102

Za cenu Pendolina mohou ČD poděkovat naší tehdejší povedené vládě a ČKD, které se ho nejdříve "snažilo" samo vyrobit. Pořád je to na naší železnici jeden z nejmodernějších vlaků, který se díky naklápění hodí na naše pokroucené tratě jako p..el na hrnec. Škoda, že se to tenkrát nepovedlo tak, jak mělo. Škoda, že nemáme více naklápěcích jednotek.

+4/0
1.5.2014 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.