Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První ostrý rok Leo Expressu: na každé jízdence prodělal 200 korun

Cenová válka o cestující přináší dopravcům mezi Prahou a Ostravou velké ztráty. Leo Express ve svém prvním roce provozu prodělal 159 milionů korun, přitom má nejnižší náklady na kilometr ze všech tří dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B23r72o36n92i88s17l26a84v 34G85a53b89r81y44š 6835224250

Ach jo, každý si to provozování drážní dopravy představuje až moc jednoduše. A to se pořád pyšnil, jak bude vydělávat - ostatně proto jezdí na koridoru a ne na regionálních tratích. Tam by ho ta prodělečnost nepřekvapila. Nepochybně má svá pozitiva, ale není to dopravce pro mě. Zatím jsem s ním nejel, ale nijak zvlášť po tom netoužím. Už jen to, že jezdí bez zálohy, mě odrazuje od cestování.

0/0
2.5.2014 21:01

P71e11t57r 27N21o84v26á21k 3733676274344

Asi si chystají půdičku pro nějakou dotaci od státu....  Není jak si umět dobře a na správném místě postěžovat..

0/0
2.5.2014 8:23

V30l42a29s15t56i35m26i80l 18S90v26o37b97o50d95a 7433588635804

Na dotace má u nás monopol jednoznačně ČD. Nyní tam má socialista Babiš svého kámoše, takže se situace nezmění.

0/−6
2.5.2014 8:37

J19i39r75k91a 11D89v29o12ř86á20k 4805240493978

Dotace na provoz už ČD několik let nedostává. Jezdí se na základě smluvní objednávky a takových železničních dopravců je několik, ne jen ČD, i když ty jsou (zatím?) s přehledem největší.

+3/−1
2.5.2014 14:05

V60l14a52s33t84i34m19i67l 40S16v79o83b30o28d69a 7883818625204

Kraje = stát a zároveň platí, že stát si typicky nic neobjednavá, neboť není spotřebitel, takže... dotuje ;-).

0/0
3.5.2014 15:28

L86a17d94i53s49l28a24v 37P32a38s70t37o76r76e38k 1463457528205

No největší dotace Svobodo bere Jančura a to nejsou ČD víš;-)

+1/−2
2.5.2014 16:41

J73a38n 71S51ů97r68a 4225273693102

12 miliard je méně, než 73 milionů? Pane Pastorku, zkuste zas nějakou odrhovačku:)

+2/0
2.5.2014 16:50

V41l97a38d27i13m62í90r 65F59i13b14i69g96e85r 5384681771124

EBITDA to je kouzelná formule, vlastně i když prodělávám tak jsem vlastně v zisku. I když mu přibila 1/5 cestujících tak to na přehoupnutí do zisku nebude stačit buď bude muset vozit víc lidí nebo najít další zdroj příjmů. Třeba začne jako Jančura prodávat jízdenky, letenky atd. a z toho dotovat vlaky.

Při tržbách 193 mil a ztrátě 159 mil by potřeboval daleko větší podíl na trati a téměř 100% obsazenost.

0/0
2.5.2014 7:28

V16l91a81s33t45i70m87i81l 24S65v95o84b36o11d54a 7373908395424

A teď bych měl napsat něco o tom, že bych chtěl taky podnikat s tatínkem za zadkem, ale neudělám to, protože vím, že L. Novotný je chytrej chlap a moc mu fandím.

0/0
2.5.2014 3:37

M20a72r24t46i80n 85M48a15c14e41k 6845226383907

fotr to pracně vydělal a synek mu to zase prodělal.;-D časem skončej jako bezdomovci na hlavním nádraží ;-D

+1/−1
1.5.2014 21:32

J19i20r77k27a 17D62v66o38ř31á47k 4345680743758

K tomu není naprosto žádný důvod.

0/0
2.5.2014 14:23

A13l24e68š 94J98a36n67á39č90e54k 3103474956643

Podle selského rozumu je kravina aby se na jedné trati uživilo tolik dopravců a ne cenové válce všichni leda prodělají kalhoty.

0/0
1.5.2014 18:41

T83o49m39á53š 66H92o27l89u76b 2199826766742

kravina to není. kravina je že to dělají se ztrátou. ale jestli jim to nevadí tak co už. stejně myslím, že to mají nějak vymyšlený.

+1/0
1.5.2014 19:04

M80i50r76o21s21l20a72v 11Z89i72k88m22u12n32d 7799283334273

V Česku koluje DVD "Veřejná doprava ve Švýcarsku".  Po kvalitě podobné dopravy u nás "toliko slintáme" a omílají se učebnicové poučky o tom, jak konkurence přinese zlepšení kvality a zlevnění služeb. To jistě platí, ale pouze do určité míry ... Stejně tak jako racionalizace a snižování nákladů, zejména mzdových formou propouštění má své hranice, protože propuštění lidé nemají práci, nemají peníze na nákup "racionálně" vyrobeného zboží ...

Na tom DVD hovoří funkcionář "svazu" a říká, že přílišná liberalizace nevede ke zlevňování, ale naopak ke zdražení.

V zemi s nejlepší veřejnou dopravou by si ani černý ani žlutý dopravce nelízli, pokud by nepřistoupili na pevná pravidla "svazu". Přitom dopravní trh je tam otevřen, akorát všichni musí jezdit za stejné peníze, uznávat jízdenku vydanou u pokladny jiného dopravce na celou přepravní trasu ... jinak řečeno, u pokladny železniční stanice x si lze koupit jízdenku na trasu učiněnou vlakem, lodí, lanovkou, autobusem, vlakem a podle stanoveného klíče se dělí tržba ...

Vybírat si rozinky nelze - chceš jezdit Praha - Ostrava ? Je-li volná kapacita dráhy, žádný problém, ale pojedeš každou hodinu, od 5.00 do 22.00, za jízdné, které jsme stanovili ... ve vlaku můžeš dávat lidem zadarmo co chceš ... Od nás dostaneš zaplaceno tolik a tolik ... 

Jo ty nemáš vozidla a personál na vlak každou hodinu oběma směry ? Tak to je nám líto, až budeš mít vozidla, tak se přihlas ...

Jezdí - li mezi Prahou a Brnem vlak, tak by nikdo nedostal licenci na autobusy. Autobus by skončil na nádraží v Praze nebo Brně ...

+2/0
2.5.2014 7:56

B69r65o11n54i81s17l80a12v 80G58a23b46r58y22š 6325614860

Geniální! Stejným způsobem vlastně má fungovat integrovaný dopravní systém. Jenže Češi jsou rozmlsaní a když musí přestupovat, raději si berou auto. Směl bych vědět, kde je ono DVD k mání?

0/0
2.5.2014 21:09

J87i24r42k88a 36D33v63o93ř76á49k 4405640703478

Je naprosto v pořádku, že se první rok nebo třeba i dva podniká se ztrátou. Jde o to, jestli se to do plusu opravdu dostane v rozumné době, se kterou podnikatel a investoři mohou rozumně počítat.To platí o větším podnikání obecně.

0/0
2.5.2014 14:13

J70i53r91k22a 21D72v35o68ř68á40k 4195390233878

V zásadě by se mohlo i "tolik" dopravců na té trati uživit, ale až se množství cestujících stabilizuje natoik, že tam víceméně zůstanou i když cenová válka pomine. Ale jistě, dá se to urychlit tím, že buď jeden půjde z kola ven, nebo že v součtu omezí počet spojů - což už trochu nastalo a pravděpodobně se do konce roku ještě stane.

0/0
2.5.2014 14:27
Foto

M52i23r76o89s50l45a91v 14S90t38e43i41n47e59r 1145675508473

To je na první rok super výsledek. Ztráta je hlavně z odpisů majetku, ne skutečná. V příštích letech je proto přechod na černá čísla velmi pravděpodobný.

+1/−1
1.5.2014 17:46

P20e21t51r 92M66a98r20e87š 8600286

;-DJen se obávám, že bude muset vlaky splatit dříve než skončí odpisy, takže ta ztráta skutečná je.

+1/0
1.5.2014 18:11

V55l12a78d96i19m74í51r 62F71i49b23i34g55e66r 5624631781784

Vlaky jsou nové v záruce tudíž náklady na údržbu jsou minimální. Časem se to otočí vlaky budou odepsané ale zase vzrostou náklady na údržbu. Vždyť jen 1 soukolí na nápravě vyjde samo o sobě na 500tis. bez práce a to je jedna věc z mnoha, přitom stačí aby vlak rychle brzdil a hned jsou kola s ploškou tak se musí přebrousit nebo vyměnit. Je to dost častý jev občas mám pocit že je jízda s masáží jak to dupa než dojedu jsem naklepaný jak řízek. Každý rok revize atd.

+2/0
2.5.2014 7:33

J34a75n 64J11e88m70e28l12k45a 1585560

Nicméně, trochu mě překvapují provozní náklady. Jak personální, tak výkonová spotřeba. Čekal jsem míň..

0/0
1.5.2014 17:08

M77i79r61e84k 72Z57á88v58o46d31n71ý 7182507940118

"Podle svých propočtů má poloviční náklady než například pendolina Českých drah." // To snad nemyslí vážně :D

0/0
1.5.2014 14:57

M33i85r64e83k 40Z13á30v41o62d84n63ý 7532227180778

Pardon .... špatně zkopírovaná citace (i když i o té pochybuji, že by mohla být realistická) ... správná je "Soukromý dopravce loni utržil 193 milionů korun, podle výroční zprávy dosáhl třicetiprocentního podílu na trhu cestujících mezi Prahou a Ostravou."

0/0
1.5.2014 14:58

R17a39d91e16k 93J68a60n49a81t18a 9735146424572

Ano, to je velice zajímavé. Započítal do toho, že všech 7 souprav Pendolín už je splacených?

0/0
1.5.2014 19:12

J62a66n 23S16ů86r47a 4425473603282

srovnejte si někdy náklady na dopravní cestu u LE a SC...už jen to dělá dost velký rozdíl.

0/0
1.5.2014 20:43

V53l56a47d98i10m19í14r 75F50i67b24i42g26e44r 5104411711454

Ty náklady má na mysli za použití dopravní cesty. Pendolina jsou těžší tak za použití kolejí platí víc. Cena se vypočítává podle hmotnosti soupravy a spotřeby. Leo má vlaky nové a jsou kratší než Pendolino tak mají i nižší spotřebu. Nejvíce za cestu platí Jančura.

0/0
2.5.2014 7:35

J82i75r65k97a 86D82v10o27ř49á47k 4355690443698

Jenže říct/napsat "poloviční náklady" a "poloviční náklady na dopravní cestu" je opravdu hoodně velký rozdíl.;-)

To je jako z toho vtipu říct "ukradl jsem provaz" a "ukradl jsem provaz na jehož konci byla přivázaná kráva".;-D

0/0
2.5.2014 14:10

V77l72a62d46i31m61í49r 72F14i97b63i73g43e29r 5504781151544

To máte pravdu jen jsem napsal jak to Leo myslel.

0/0
3.5.2014 16:18

J74i96r63k84a 62D55v69o64ř98á81k 4685650493798

Pendolino je skutečně těžký vlak na to, že jde o ucelenou jednotku, ale přesto je lehčí než klasika, se kterou jezdí RegioJet. Musí se ale také vzít v potaz, že pendolino má skoro o polovinu víc sedadel než LE, zatímco LE má asi tolik sedadel co pětivozovka Regiojetu, která je ale těžší ne skoro dvakrát ale podstatně víc než dvakrát...

+1/0
2.5.2014 14:45

D33a54v64i53d 81K63r20á20l 1959206709678

zkušenosti s Leo Expressem

http://lich2.blogspot.cz/2013/01/kulervouci-cestovani-s-leo-express.html

jestli je tohle pravda, tak se nedivím;-D

0/0
1.5.2014 13:37

M43a23r49t79i76n 70K42a80r94á47s15e91k 9208163768658

Obcas leem jedu a cestuje se tam naprosto standardne.....

0/0
1.5.2014 14:45

J62i66r13i 47B57e83d49n87a63r 5953964515436

Uz jsem s LE parkrat cestoval a v pohode. Kazdopadne popsane v tom blogu by se v dobytcaku CD stat nemohlo, to je holt technologie z minuleho stoleti, vsechno mechanicke, tam se nema co zaseknout, natoz WC. Obcerstveni taky nemuze dojit, neb tam zadne neni. I o pretopenost bych se nebal, to spis u CD clovek zmrzne.

+1/−1
1.5.2014 17:08

P64e10t53r 24F93o21l55t24y28s 7155971330688

Fakt? A které ČD máte na mysli? Nebo se vám zaseklo CD? ;-D

+2/−1
1.5.2014 17:49

T83o85m48á72š 42H74o85l53u56b 2399166336192

já jel s ČD minulý týden do Prahy a mám jasno, už nikdy tuto chybu neudělám. Jo jo už mě Regio Jet rozmazlil ;-D

+3/0
1.5.2014 18:34

M59a72r61t25i79n 72N90o46v39o47t61n77ý 3256946311514

Tak, když máte času nazbyt a risknete si k tomu nějaké to zpoždění, tak klidně i Regiojetem ...

+1/−4
1.5.2014 20:00

J43a61n 15S23ů88r98a 4635483903632

Pane Novotný, v textu o výsledcích drah na vás čeká tisícikoruna....nějak mlčíte na mou nabídku:)

0/0
1.5.2014 20:44

M32a64r88t17i70n 46N89o83v61o81t62n12ý 3346346421314

O jaké nabídce mluvíte? Já nemlčím, spíše jsem někde v jiné diskusi přehlédl vaši reakci.

0/0
2.5.2014 7:55

J54a48n 86S93ů27r78a 4645123233762

v textu o ztrátě drah uvádíte odkaz na tiskovou zprávu drah s vysvětlením mého překroucení. proto vám nabízím, že když v té zprávě najdete cokoliv nepravdivého, dostanete tisíc korun. a také bych rád opravil vaše tvrzení, že stát vůbec neručí za dluhy českých drah....

0/0
2.5.2014 8:55

L11a19d29i59s19l22a34v 26P50a35s57t32o75r24e86k 1403437488875

Mě by třeba zajímalo jak stát ručí za dluhy akciové společnosti nad rámec obchodního zákoníku. ;-)

0/0
2.5.2014 16:46

J41a37n 79S80ů67r54a 4255613963452

Říká vám něco zajištění úvěru? Nebo proč myslíte, že si ho věřitelé drah v tomto případě nechali udělat?

+1/0
2.5.2014 16:49

T52o98m85á93š 92H44o79l63u11b 2729506776172

No  jak už tady někdo psal. Jel jsem u ČD, měl jsem místenku, ale jsemměl smůlu že do toho " dobytčáku " mimochodem taky můj názor před touhle diskusi.Prostě ať si jezdí každý jak chce, ale já osobně ČD už fakt ne. Prodali jízdenek kolik bylo zájemců a vůbec je nezajímá jak ty lidi jedou..plný uličky, na každé zastávce proudy lidí kteří hledají volné místo. Klimatizace asi funguje jen za jízdy ( 9 min. stání v Bohumíně a všichni lapali po dechu ) takže i když zpoždění které jsem u regio ještě nezažil tak si to vždy lajsnu ;-D

0/0
1.5.2014 20:53

K82r16y72š32t71o71f 16L85a45n26í23k 1809490315385

ocividne je pro spoustu lidi rozhodujici se dostat kam potrebuji i tim vasim dobytcakem na chodbicce nez se nedostat nikam luxusnim regiojetem.

+2/−1
1.5.2014 21:40

T61o15m92á60š 36H79o96l35u70b 2379826796162

tak netvrdím že regiojet je nějaký luxus.ale že by taková spousta lidí si najednou uvědomila že potřebuje někam jet. to se mi taky nezdá.

0/0
3.5.2014 19:11

V75l42a74d47i63m29í95r 73F93i32b53i88g89e59r 5174821721224

Tady jsou zkušenosti s Regiojetem, teda práce u něj ale také zajímavé počtení

http://www.jiri7.com/prace-v-regiojetu.htm

0/0
3.5.2014 16:23

F51r12a95n79t89i50š37e84k 79M12a93t87y91á10š 7195134501743

První ostrý rok Leo Expressu: na každé jízdence prodělal 200 korun-tak nevím?To se chlubí nebo si stěžuje?

+3/0
1.5.2014 12:47
Foto

J27a30k34u64b 66V81a49š70k46o 1308894522963

Tak ke chlubení to asi není, ale žádná tragédie určitě taky ne. Kdo ví něco alespoň o základech podnikání, tak ví, že vydělávat hned od začátku, navíc v konkurenčním prostředí by byl zázrak.

+7/0
1.5.2014 12:59

T92o90m37á64š 95H89o49l14u42b 2969946316872

v tom je dost častý problém různých podnikatelů. Chtějí vydělat hned a hóódně

+1/0
1.5.2014 18:38

J44a23n 40J28e13m16e94l37k14a 1795570

Tak zásadní problém pro LE i Regio je Pendolíno za 290 Kč (2 krát dražší s 2 násobnými náklady na provoz). A že úřad se na to x let kouká. Před tím stála druhá třída Pendolína 430 Kč, kde nebylo nic.. Jinak za 330 courákem bez klimatizace, často dost naplněným (někdy málem na stojáka), v nic moc stavu a nic moc uklizeným s časem min. 3:50. Se zákaznickou kartou.. Takže já jsem rád za to, že tady Leo a Jančura je. A ČD na lep neskočím. Protože, kdyby to zabalili, dopadlo by to zase stejně.. Kdo chce nostalgicky zavzpomínat, ať jede třeba Ostrava - Brno, nebo Ostrava Frýdek - Místek. Jestli pojedou do Košic, docela se na to těším, protože jinak mezinárodní vlakové jízdenky národních dopravců je složitá předražená džungle. A časté zpoždění..

+4/−8
1.5.2014 12:37

J27a14n 59J48e58m66e16l43k89a 1875950

a ani 430 nebyla komerční cena, za kterou by se dalo Pendolíno rozumně komerčně splácet.

+2/−1
1.5.2014 12:59

P92e66t15r 98U18l91l22m76a43n36n 2377458747362

Za cenu Pendolina mohou ČD poděkovat naší tehdejší povedené vládě a ČKD, které se ho nejdříve "snažilo" samo vyrobit. Pořád je to na naší železnici jeden z nejmodernějších vlaků, který se díky naklápění hodí na naše pokroucené tratě jako p..el na hrnec. Škoda, že se to tenkrát nepovedlo tak, jak mělo. Škoda, že nemáme více naklápěcích jednotek.

+4/0
1.5.2014 13:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.