- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ach jo, každý si to provozování drážní dopravy představuje až moc jednoduše. A to se pořád pyšnil, jak bude vydělávat - ostatně proto jezdí na koridoru a ne na regionálních tratích. Tam by ho ta prodělečnost nepřekvapila. Nepochybně má svá pozitiva, ale není to dopravce pro mě. Zatím jsem s ním nejel, ale nijak zvlášť po tom netoužím. Už jen to, že jezdí bez zálohy, mě odrazuje od cestování.
Asi si chystají půdičku pro nějakou dotaci od státu.... Není jak si umět dobře a na správném místě postěžovat..
Na dotace má u nás monopol jednoznačně ČD. Nyní tam má socialista Babiš svého kámoše, takže se situace nezmění.
EBITDA to je kouzelná formule, vlastně i když prodělávám tak jsem vlastně v zisku. I když mu přibila 1/5 cestujících tak to na přehoupnutí do zisku nebude stačit buď bude muset vozit víc lidí nebo najít další zdroj příjmů. Třeba začne jako Jančura prodávat jízdenky, letenky atd. a z toho dotovat vlaky.
Při tržbách 193 mil a ztrátě 159 mil by potřeboval daleko větší podíl na trati a téměř 100% obsazenost.
A teď bych měl napsat něco o tom, že bych chtěl taky podnikat s tatínkem za zadkem, ale neudělám to, protože vím, že L. Novotný je chytrej chlap a moc mu fandím.
fotr to pracně vydělal a synek mu to zase prodělal. časem skončej jako bezdomovci na hlavním nádraží
Podle selského rozumu je kravina aby se na jedné trati uživilo tolik dopravců a ne cenové válce všichni leda prodělají kalhoty.
kravina to není. kravina je že to dělají se ztrátou. ale jestli jim to nevadí tak co už. stejně myslím, že to mají nějak vymyšlený.
To je na první rok super výsledek. Ztráta je hlavně z odpisů majetku, ne skutečná. V příštích letech je proto přechod na černá čísla velmi pravděpodobný.
Jen se obávám, že bude muset vlaky splatit dříve než skončí odpisy, takže ta ztráta skutečná je.
Nicméně, trochu mě překvapují provozní náklady. Jak personální, tak výkonová spotřeba. Čekal jsem míň..
"Podle svých propočtů má poloviční náklady než například pendolina Českých drah." // To snad nemyslí vážně :D
Pardon .... špatně zkopírovaná citace (i když i o té pochybuji, že by mohla být realistická) ... správná je "Soukromý dopravce loni utržil 193 milionů korun, podle výroční zprávy dosáhl třicetiprocentního podílu na trhu cestujících mezi Prahou a Ostravou."
zkušenosti s Leo Expressem
http://lich2.blogspot.cz/2013/01/kulervouci-cestovani-s-leo-express.html
jestli je tohle pravda, tak se nedivím
Obcas leem jedu a cestuje se tam naprosto standardne.....