Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy nalijí do vagónů další stamiliony, modernizují i ty nejnovější

České dráhy po nákupu ojetých vozů z Rakouska chystají další zlepšení svého vozového parku hlavně u dálkových vlaků. Za téměř miliardu chtějí modernizovat necelou stovku vozů, vzkřísily i soutěž na úpravu vagónů ze začátku 90. let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A53n18t90o64n93i45n 48N93e40m16e77c 8661710681246

Pane Sura, silnice v Cesku jsou dotovane, na pr. v Nemecku se plati dan i z osobnich aut a to znacna.

Na pr. Mazda 6 rocne 300 € t.j asi 8.000 Kc, nebo Nissan Micra 196.-€ t.j. asi 5.000.- Kc.   Mimo toho jsou podstatne vyssi castky za povinne ruceni.

Pokud bude v Cesku nizsi zdaneni firem i nizke prime dane osob, nebudou penize na zeleznice  a ani na silnice vcetne oprav. Protoze nizke dane nastartoval Topolanek s Kalouskem a narodu to vyhovuje, budeme si muset zvyknout na spatne sluzby ze strany statu. Oboji totiz neni mozne - nizke dane (u OSVC temer zadne dane) a rozvinutou infrastrukturu vcetne zdravotnictvi a skolstvi.

0/0
6.5.2014 11:05

J62a26r44o74s69l15a52v 19S16t37e44r23n88w83a52l68d 2357325

Jezdím na trati Praha-Plzeň, ale asi jinou tratí nebo co. Žádné zlepšení vagonů jsem nějak nezaznamenal.

0/0
4.5.2014 22:51

J91a13n 88F75r43i84s91c30h 9583486520

Na něketrých linkách se to opravdu trošičku zlepšilo - třeba v 10.07 z Plzně do Prahy je jeden rekonstruovaný vagón - konkrétně Bbdgmee236 :)

0/0
5.5.2014 8:56

P68a29v84e48l 32U68n45g15r 3598755605443

Dráhám ujel vlak...

+2/−4
4.5.2014 20:33

J12i63ř30í 80D56v63o51ř71á80k 5548733678780

Vlaky.

0/0
6.5.2014 20:25

D47a29v41i52d 54P21i66n10c 7491868513944

Dojíždím denně rychlíkem do práce. Když započítám cestu tam a zpět, tak je to 160 km. Takže si myslím, že mohu konstatovat, že ve vlaku strávím dost času. Takhle dojíždím již 19 let. Za tu dobu poslouchám velkohubá prohlášení ČD o modernizaci vozového parku, ale ve skutenosti je realita bohužel dosti jiná. V obyčejném rychlíku se změnilo pouze to, že staré sedačky potáhly novým potahem, přičemž nikomu nevadí, že zůstaly rozvrzané, prosezené, s polámanou kostrou a jinými neduhy. Interiér leckde pokryli novým nátěrem, který docela dlouho vysmrádal a hlavně se vůbec neobtěžovali něco udělat s podvozkem. Takže důsledek je ten, že tam, kde opravdu nové vozy jedou klidnou jízdou, rádoby zmodernizovaný rychlík skáče jako při ródeu. No a pak tu ještě máme nefunkční topení, nefunkční klimatizaci, absenci elektrických zásuvek .... A to jezdím 1. třídou. Ve druhé je to ještě lepší. A za tyto radovánky zaplatím po vtipném nenápadném tarifním zdražení 25.000,- Kč ročně.

+3/−3
4.5.2014 11:18

J90o29s48e46f 18K58o71p57e11c34k55y 9614382375

Tak asi byste musel byt slepy a hluchy, abyste nevidel, ze za poslednich 5 let doslo k obrovskym investicim do vozoveho parku CD. Nove Stadlery, RegioSharky, RegioPantery, CityElefanty ci predelane RegioNovy se dohromady pocitaji na vic jak 200 jednotek. Ale jinak souhlasim s tim, ze vozy pro rychlikove spoje jsou momentalne zrejme nejkatastrofalnejsi skupinou v CD a nejake dramaticke zlepseni je zatim v nedohlednu...

+2/−1
4.5.2014 11:23

D77a85v67i96d 94P60i15n11c 7121378913604

Jo jo, pěkně jste tu vyjmenoval všechny kategorie "couráků" pro lokální dopravu. Ale co vnitrostátní dálková doprava? Snad jen na trati Praha - Ostrava se udála díky konkurenci změna. Jinak Nic. A hlavně. Mluvčí ČD vždy generalizuje a předkládá vždy jen úspěchy a pokroky. Nikdy jsem ho neslyšel přiznat, že 90% vnitrostátní dálkové přepravy zamrzlo v 70. letech minulého století. Ale platit musíme stejné tarify jako ti, co se vozí v novém.

+4/−1
4.5.2014 11:50

J48o19s59e93f 24K21o34p88e37c25k14y 9624312815

Presne o tom pisu. V regionalni doprave se udelal obrovsky krok dopredu za poslednich par let. Bohuzel na ukor rychliku...

+2/0
4.5.2014 12:58

D26a66v53i91d 66P13i24n75c 7341988123544

No já se s Vámi nepřu, ale řekněte mi, proč mám za mnohem horší komfort cestování (paradoxně podmínky ve 2. třídě regionální přepravy jsou lepší než 1. třídě dálkové) platit stejné peníze?

+3/−1
4.5.2014 13:33

R36a45d93e87k 90J55a85n69a49t21a 9635866234302

Možná proto, že cena jízdného nemusí být s typem vozu (ani s náklady) v korelaci.

Ani u regionální dopravy, ani u dálkové, totiž není cestující jediný zákazník. Většinu nákladů (cca 2/3) platí objednavatel, a tak dost často záleží na jeho přání více (a ministerstvo dopravy, které objednává rychlíky, je v tomto o poznání hloupější než kraje, které objednávají osobní vlaky).

Už několik let se mluví o soutěžích na rychlíkové linky, bylo zveřejněno nekolik "harmonogramů". Myslíte, že podle nich politici postupují? Natož aby se vědělo jaké budou požadavky na vozidla. Za této situace by masivní investice do vozového parku na těchto linkách dělala jen hloupá firma. Co když podmínky VŘ budou takové, že vaše nové vozy nevyhoví?

+2/−1
4.5.2014 13:57

M72i11c22h73a32l 45O24p77a92t61r18n44ý 4342772832241

Tak pro normálního člověka-zákazníka v korelaci je. Zajímá ho, co za svoje peníze dostane. A jde mu hlava kolem z toho, že má za horší platit víc a za lepší méně. Pokud by byly ČD normální firma, nespoléhaly by se na stát/kraje a chovaly by se víc tržně. Bohužel ale konkurenci aut a autobusů řeší tím, že natáhnou dlaň směrem ke státu/kraji;-D

+2/−2
4.5.2014 14:37

R20a56d48e87k 74J40a10n45a68t27a 9925816694612

Vidím, že jste více mimo, než jsem si myslel. Právě, že se ČD se chovají jako normální firma - snaží se snižit náklady a zvýšit výnosy.

2/3 výnosů je od objednavatelů. Ale vy byste jistě řediteli poradil být takto ideologicky velkorysý, "nespoléhal by se na stát/kraje", odmítnul tyto zakázky a tedy výnosy, a protože se osobní doprava u nás komerčně vyplatí jen na pár tratích, podnik byste takto zmenšil sotva na desetinu. A mimochodem, pan David Pinc výše by se do práce už takto levně nedostal, protože za 20 litrů ročně (resp. 25 v první třídě) ho 2x80 km denně z/do práce NIKDO komerčně vozit nebude.

Něco jako ředitel velké stavební firmy, který by si v náhlém opojení mysli nechal poradit od "Michala Opatrného", a začal by programově odmítat všechny státní/krajské/městské prostě veřejné zakázky. Žádné stavby silnic, mostů, škol, dětských hřišť a podobně. Hezky stavět jenom soukromé rodinné domky, činžáky, kanceláře a tovární haly. Takového ředitele by akcionáři pěkně "pochválili"- byl by rád, kdyby skončil jen ve výpovědi, a ne v kriminále za porušování povinností při správě cizího majetku.

Ad "konkurence aut a autobusů". On je problém v tom, že silnice coby dopravní cesta jsou (už od dob starého Říma) také masivně dotované. Pokud by měla cena za užití měla odrážet náklady, platila by osobní auta na dálnici mýto v řádově 4-5 Kč/km (viz těch pár úseků soukromých dálnic v Itálii/Francii), u silnic nižších tříd ještě mnohem více (jsou méně efektivní v přepočtu na vozokilometr).

+4/0
4.5.2014 14:55

J79a40n 71S93ů12r11a 4115113623862

A spotřební daň na phm je co?:-)

+1/−1
4.5.2014 15:10

R75a42d83k84o 52K66ř77i11v54á38n64e24k 7970473885710

Myslíte tu spotřební daň, co se platí za všechny ty motoráky po celé republice, o níchž se tu dva dny bavíme? A nákladní vlaky, tažené  všude mimo hlavní tratě motorovými lokomotivami? A nákladní vlaky soukromých dopravců pak velmi často i na hlavních tratích, pokud nevlastní dostatek elektrických lokomotiv?

0/0
4.5.2014 15:42

J64a53n 55S39ů62r53a 4265233303462

Ano,přesně tu.ale reagují na tvrzeni,ze řidiči se na finančně na nákladech na silnici nepodili.a zapomněl jste na dotace sfdi na investice a provoz szdc,placené mj.ze spotřebni daně

0/−1
4.5.2014 15:49

M50a31r75t82i22n 56N68o72v54o90t54n57ý 3786896261474

8-o neexistuje žádný vztah spotřební daň - dotace sfdi

0/−1
5.5.2014 8:22

J52a15n 47S80ů92r81a 4325463573552

Jen je vytezek dane prijmem sfdi,takový detail. A stále jste mi 2 věci neodpověděl :-)

0/0
5.5.2014 9:58

M71a10r42t59i28n 62N48o12v44o12t28n41ý 3816946511524

Jako ekonomický redaktor byste mohlo vědět, že spotřební daň NENÍ určena na stavbu silnic a dálnic, ale je to pouze jeden z příjmů rozpočtu, nic víc.

+1/−1
5.5.2014 8:21

J56a43n 24S85ů63r39a 4905193483772

Který je částečně ze zákona příjmem sfdi.

0/0
5.5.2014 9:59

J42a37n 63S28ů83r28a 4365503563362

http://www.sfdi.cz/poskytovani-informaci/zakon-o-sfdi/

0/0
5.5.2014 15:18

M22i36c37h16a54l 43O87p96a15t70r20n95ý 4372452472171

8-o

0/−1
4.5.2014 20:41

D51a75v41i84d 48P37i81n14c 7911258203334

Hmm pane Janata, tak hloupá firma, kdyby modernizovala když nemusí? Já bych řekl poctivá k zákazníkům. Nebo kdyby aspoň ČD nelhali ve svých prohlášeních. Pan Šťáhlavský vždycky básní o světlých zítřcích a poukazuje na spoje do Ostravy. A bohužel generalizuje. Že na zbylých tratích je situace žalostná, o tom ani píp. A zákazník si může trhnout. No spíš nemůže. Trh neexistuje. Žádná jiná dostupná alternativa k vlaku bohužel není. Takže zase jen nechutně zneužitý monopol. A neohánějte se firmou, neb ČD a stát prakticky jedno jsou.

0/−1
4.5.2014 23:03

R33a20d70e66k 41J40a50n12a31t70a 9825136154242

"Tak hloupá firma, kdyby modernizovala když nemusí?"

Však ČD modernizují - tam kde to má smysl, tam kde je partner (např. DB) spolehlivý, či se jedná o vlastní komerční projekt. Ale Ministerstvo dopravy spolehlivým partnerem není. Neví se, co bude za pár let, zda soutěže na rychlíky budou nebo ne, jak mají vozy do výběrka vypadat, zda budou nutné nové, nebo stačí rekonstrukce, zda se má jednat o jednotky nebo klasické soupravy. Půjčí vám banka na nové vozy, pokud nedoložíte, že máte pro ně zajištěné uplatnění a tedy šanci na splacení úvěru? No spíš nepůjčí, nebo půjčí draho. V takové situaci dělaji ČD na rychlících alespoň ty tzv. humanizace - protože je to malá levná rekonstrukce a nejsou třeba cizí zdroje.

"Žádná jiná dostupná alternativa k vlaku bohužel není."

Jak to, že není. Nejsou tu snad autobusy, auta, nemožno se přestěhovat? Nebo je to pro Vás drahé? Pak ovšem nechápu, že nadáváte na ČD - kopete tak do někoho, koho sám potřebujete. Ještě jednou zopakuju, že těch 20 tisíc ročně za které vás ČD jsou ochotny tak daleko vozit do práce (v přepočtu 50 haléřů na kilometr vč. DPH) je možných jenom proto, že jejich zákazníkem nejste jen vy, ale i to ministerstvo, a vaši dopravu do práce ve veřejném zájmu dotuje ....

"Takže zase jen nechutně zneužitý monopol."

Není to monopol, kromě toho, že existují autobosy, přístup na koleje je už mnoho let otevřený. Kdokoliv si může koupit vlaky, zaregistrovat trasu a začít jezdit (jako to udělali Jančura a Leoš a před nimi desítky soukromých nákladních dopraců). Ale asi holt ten váš padesátník na kilometr žádného podnikatele neláká. "neb ČD a stát prakticky jedno jsou." Nejsou a dle pravidel EU už ani nesmí být.

+2/0
4.5.2014 23:27

D45a51v66i21d 26P20i48n18c 7281838943504

Momentálně se rozhoduji, jestli jste takový demagog, nebo tomu co píšete opravdu věříte. Vybíráte si jen co se vám hodí a otáčíte vlastní slova. Vy jste začal o hloupé firmě. Já jen říkám, že to není o hlouposti , ale o seriózním přístupu k zákazníkovi.

Nevím, jak to máte s prací vy, ale pro vaši informaci, existují regiony, kde je to s prací špatné a člověk musí dojíždět. Kdybych byl sám, tak se i přestěhuji, ale mám funkční rodinu a manželka má práci v místě a děti též představte si chodí do školy a není zrovna příjemné s nimi manévrovat. Autobusy jsou nepoužitelné (časově) a auto též (finančně). Takže skutečně jediná alternativa je vlak. Kde se vám v té vaší litánii ztratila vládou tak často proklamovaná podpora zaměstnanosti a ochota dojíždět? Vždyť vy mi vlastně v důsledku radíte, abych se na to vykašlal a raději pobíral sociální dávky.

A laskavě také vynechejte ten vtip o volném přístupu na koleje. To divadélko jsme si všichni užili už s Vančurou i s Leoexpresem.

Odhaduji Vás na teplý flíček v ČD, proto tak hážete kopýtky, když někdo řekne nahlas pravdu.

0/−1
5.5.2014 11:55

R66a10d80e42k 68J73a36n59a79t30a 9685376974752

"jestli jste takový demagog, nebo tomu co píšete opravdu věříte"

Já píšu jak to je. To vůbec není o nějaké víře.

"ale o seriózním přístupu k zákazníkovi"

Vy jste ale zákazníkem pouze z jedné třetiny, jak jsem již vysvětloval. Zbytek za vás platí ministerstvo, které se chová tak jako se chová.

"Kde se vám v té vaší litánii ztratila vládou tak často proklamovaná podpora zaměstnanosti a ochota dojíždět? Vždyť vy mi vlastně v důsledku radíte, abych se na to vykašlal a raději pobíral sociální dávky."

To jsou ty 2/3 které za vás vláda platí. Už to říkám snad podesáté. Ne radím vám, ať jste rád, že dojíždíte do práce tak extrémně levně a nestěžujete si, že za těch pár šušňů nemáte nové vozy. V žádné okolní zemi tak velkorysou nabídku jako je neomezené cestování za 19900 Kč ročně totiž nenajdete. A pokud chcete aby měli dopravci v závazku veejné služby nový vozový park (což ale nutně znamená dávat na veřejnou dopravu více peněz, asi jako na Západě, ony ty nové vlaky stojí všude stejně), tak volte nějakou stranu, která to má v programu. "Odhaduji Vás na teplý flíček v ČD, proto tak hážete kopýtky, když někdo řekne nahlas pravdu." Pracuju v soukromé firmě, která nemá s dopravou nic společného. Ve vztahu k ČD jsem jen platící cestujcí.

+1/0
5.5.2014 16:11

J26i16ř97í 67D71v35o69ř13á84k 5248923748150

Cestující je vždy jedinný zákazník.Protože platí ČD buď přímo z "lístku" , nebo nepřímo před danně , dotace , kraj , okres ... .!

0/0
6.5.2014 20:29

J70a24n 15S36ů74r25a 4735393683682

Jenže počty cestujících v regionální dopravě na rozdíl od dálkové klesají..

0/0
4.5.2014 15:08

R62a96d56e53k 34J93a76n24a67t45a 9105146504502

Za což ovšem mohou spíš než vozidla dlouhodobé (ne)investice do regionálních tratí (tj. jízdní doba se nezkracuje) a současná rostoucí automobilizace obyvatelstva (více aut v rodině bývá již standard, stejně tak jako dovážení dětí do školy autem).

Zatímco dálková doprava alespoň částečně profituje z koridorových rekonstrukcí a při dálkové cestě cesta autem více "leze do peněz" - lidi proto spíše napadne použít veřejnou dopravu, zvláště jedou-li sami.

+2/0
4.5.2014 16:37

J55a57n 34S47ů80r84a 4865673623122

Proč tedy tak masivně dráhy investovaly do vozidel pro lokalky?

0/0
4.5.2014 16:48

R21a53d53e54k 52J62a68n16a57t53a 9115216274102

Protože si to kraje přály a tento požadavek daly do smluv.

Že je větším problémem který ovlivňuje poptávku, stav tratí, můžete jít úředníkovi vysvětlovat sám. Ale i když vás pochopí, tak vám řekne, že na tratě peníze nejsou už vůbec, SŽDC nechce apod.

A pokud jde o politiky, těm bohatě stačí, že se vyfotí do novin s novým vlakem. Jestli to pak jezdí pomalu nebo rychle, to mu je jedno, on tím nejezdí.

+3/0
4.5.2014 17:13

J74a35n 70S55ů57r74a 4115303733582

Tušil jsem,ze CD za nic nemůžou. Šířku dveří si taky vymysleli kraje,že? :-)

+1/−2
4.5.2014 17:28

R91i54c81h11a98r93d 44M98e80r49h33a61u98t 4386526607480

I ja jakozto kritik CD uznavam ze na regionalni doprave se udala velka zmena k lepsimu to ano.Snad krom Regionovy tam se to nepovedlo.

0/0
4.5.2014 12:45

J39o37s56e58f 21K20o38p39e92c61k80y 9474932735

Tak RegioNova opravdu neni zadny technicky zazrak ;-), nicmene je to stale lepsi nez ty puvodni 40 let stare krabice. A nakoupit tusim 150 regionalnich novych souprav by bylo zcela jiste nad moznosti i jinych dopravcu nez je CD

0/0
4.5.2014 13:00

D14a75v69i23d 34P56i53n16c 7751288293354

Jen poznámka. Je to můj subjektivní postřeh, ale Regionova se mi zdá hlučnější než původní "kačenka".

0/0
4.5.2014 13:52

J12a19n 56S28ů31r50a 4805433303322

První série je skutečně hlučnější, to dokázala i měření.

0/0
4.5.2014 15:13

J90i64r81k25a 51D17v46o23ř95á14k 4175450573908

Podle mých informací první série byla hlučnější, další už tišší než původní motorák. První série pak byla odhlučněna, takže i ona již je tišší, i když jen o málo. Od novinářů ale samozřejmě čekejte, že budou připomínat především ten problém první série.

Celkově je ale RegioNova podle mě nepříliš povedená rekonstrukce, rozumně to na tom základě starých motoráků ale asi ani udělat nešlo.

+1/0
4.5.2014 16:08

J84a14n 95S16ů42r62a 4195373333192

ano, připomínat to budeme, protože to je krásný příklad nesmyslného nakupování drah.

0/0
4.5.2014 20:59

J11o81s20e70f 21K98o14p73e51c22k20y 9874972815

Na porizeni RegioNov neni nesmyslneho vubec nic. Je to levny a solidni zpusob, jak nahradit zastarale 810ky na nejmensich regionalnich tratich

0/0
4.5.2014 21:49

J48a17n 91S78ů23r21a 4885533273702

Myslíte třeba Praha - Kladno? typická malá regionální trať, kde jsou regionovy poněkud přemnoženy. Drahé, nekvalitní, špatně vymyšlené.

0/0
4.5.2014 21:50

J24o35s43e47f 79K21o94p67e54c80k42y 9414452345

Za to jak vypada trat Praha - Kladno a jake soupravy na ni muzou jezdit, nemuze CD... a RegioNovy nejsou ani drahe, ani nekvalitni a ani spatne vymyslene. Za penize co staly, je to slusny obchod a za ty penize, se zazraky opravdu cekat nedaji

0/0
5.5.2014 11:54

J23a91n 40S64ů32r46a 4135853323562

Slušný obchod to stále není, když GWTR za ty samé peníze kupuje od ŽOS Zvolen kvalitativně lepší vozidlo. A ČD nebrání nic v tom nasadit na tak frekventovanou trasu něco civilizovanějšího, neházejte zas vinu na SŽDC.

0/0
5.5.2014 15:17

J97o50s83e94f 25K43o64p83e20c95k44y 9764602335

6. nejvytizenejsi primestska trasa s nejakymi 5000 lidmi denne, tedy skoro 4x mene nez maji ty 2 nejvytizenejsi /za rok 2011/. No nevim, neprijde mi to jako extreme vytizena linka... Svuj potencial samozrejme ma, ale az to bude 2kolejna elektrifikovana a modernizovana trat. Co presne je na vozidlech GWTR kvalitativne lepsiho? Na prvni pohled jsou snad jeste osklivejsi nez RegioNovy a to je co rict...

0/0
5.5.2014 20:46

J61a55n 54S64ů17r64a 4505123823782

Tišší vyšší rychlost.klimatizace atd.vzhled není kriterium vyberu

0/0
5.5.2014 21:19

J85o82s55e66f 17K23o83p91e77c45k96y 9954252795

hluk byl u RN uz vyresen a rychlost neni u regionalnich spoju to hlavni...

0/0
5.5.2014 21:43

J33a89n 96S31ů44r10a 4565623683772

jasně, u regionálních spojů je hlavní vyrábět něco s 20% marží. pane Kopecký, obávám se, že se neshodneme:)

0/0
5.5.2014 21:51

J19i77r81k95a 31D80v54o25ř71á96k 4225680763578

Extrémně vytížená je ta jednokolejná trať. Někdo to velice dobře promyslel a narval tam tolik vlaků, kolik je jen možné. Zdvojnásobit takt už nejde a zrychlit to také ne. Takže za dané nabídky tam jezdí tolik cestujících, kolik jezdí, na pomalou jednokolejku je to opravdu hodně. Potenciál téhle relace mezi Prahou a městem velikosti vpodstatě krajského, které je tak blízko, že je z něho vlastně satelit, je opravdu veliký, realizuje se z velké části ale auty a autobusy. Rychlejší a dvoukolejná železnice by stáhla mnohem větší podíl a to by bylo ku prospěchu všech, včetně přilehlých městských částí přetížených automobilismem a busy.

+1/0
6.5.2014 9:58

J69a36n 14S66ů41r62a 4365463753302

Na některých frekventovaných trasách opravdu slepý být nemusíte

0/0
4.5.2014 15:06

J74i20ř42í 15D11v35o26ř26á14k 5468873358270

Počkej ,až si to přečte mluvčí ČD Janatata , to pak za tím vlakem budeš utíkat.

0/−1
4.5.2014 14:03

V62í20ť33a 30V35a97n12ž20u56r41a 7368945408

nějak jsem nedokázal nic vyčíst. co bude s kvalitníma koženkovýma vozama ze 70.let.

0/0
4.5.2014 10:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.