Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy nalijí do vagónů další stamiliony, modernizují i ty nejnovější

České dráhy po nákupu ojetých vozů z Rakouska chystají další zlepšení svého vozového parku hlavně u dálkových vlaků. Za téměř miliardu chtějí modernizovat necelou stovku vozů, vzkřísily i soutěž na úpravu vagónů ze začátku 90. let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A39n55t46o73n70i97n 82N33e95m83e86c 2576101813307

Pane Sura, silnice v Cesku jsou dotovane, na pr. v Nemecku se plati dan i z osobnich aut a to znacna.

Na pr. Mazda 6 rocne 300 € t.j asi 8.000 Kc, nebo Nissan Micra 196.-€ t.j. asi 5.000.- Kc.   Mimo toho jsou podstatne vyssi castky za povinne ruceni.

Pokud bude v Cesku nizsi zdaneni firem i nizke prime dane osob, nebudou penize na zeleznice  a ani na silnice vcetne oprav. Protoze nizke dane nastartoval Topolanek s Kalouskem a narodu to vyhovuje, budeme si muset zvyknout na spatne sluzby ze strany statu. Oboji totiz neni mozne - nizke dane (u OSVC temer zadne dane) a rozvinutou infrastrukturu vcetne zdravotnictvi a skolstvi.

0/0
6.5.2014 11:05

J59a95r46o80s86l41a65v 40S97t61e12r73n36w66a52l40d 2347655

Jezdím na trati Praha-Plzeň, ale asi jinou tratí nebo co. Žádné zlepšení vagonů jsem nějak nezaznamenal.

0/0
4.5.2014 22:51

J34a30n 98F58r89i94s75c75h 9653206100

Na něketrých linkách se to opravdu trošičku zlepšilo - třeba v 10.07 z Plzně do Prahy je jeden rekonstruovaný vagón - konkrétně Bbdgmee236 :)

0/0
5.5.2014 8:56

P17a21v31e53l 56U77n72g38r 3278715865733

Dráhám ujel vlak...

+2/−4
4.5.2014 20:33

J24i48ř21í 68D33v55o66ř52á52k 5628913758610

Vlaky.

0/0
6.5.2014 20:25

D31a11v15i50d 15P20i74n54c 7391898503794

Dojíždím denně rychlíkem do práce. Když započítám cestu tam a zpět, tak je to 160 km. Takže si myslím, že mohu konstatovat, že ve vlaku strávím dost času. Takhle dojíždím již 19 let. Za tu dobu poslouchám velkohubá prohlášení ČD o modernizaci vozového parku, ale ve skutenosti je realita bohužel dosti jiná. V obyčejném rychlíku se změnilo pouze to, že staré sedačky potáhly novým potahem, přičemž nikomu nevadí, že zůstaly rozvrzané, prosezené, s polámanou kostrou a jinými neduhy. Interiér leckde pokryli novým nátěrem, který docela dlouho vysmrádal a hlavně se vůbec neobtěžovali něco udělat s podvozkem. Takže důsledek je ten, že tam, kde opravdu nové vozy jedou klidnou jízdou, rádoby zmodernizovaný rychlík skáče jako při ródeu. No a pak tu ještě máme nefunkční topení, nefunkční klimatizaci, absenci elektrických zásuvek .... A to jezdím 1. třídou. Ve druhé je to ještě lepší. A za tyto radovánky zaplatím po vtipném nenápadném tarifním zdražení 25.000,- Kč ročně.

+3/−3
4.5.2014 11:18

J30o79s88e79f 11K17o93p46e55c84k19y 9774362515

Tak asi byste musel byt slepy a hluchy, abyste nevidel, ze za poslednich 5 let doslo k obrovskym investicim do vozoveho parku CD. Nove Stadlery, RegioSharky, RegioPantery, CityElefanty ci predelane RegioNovy se dohromady pocitaji na vic jak 200 jednotek. Ale jinak souhlasim s tim, ze vozy pro rychlikove spoje jsou momentalne zrejme nejkatastrofalnejsi skupinou v CD a nejake dramaticke zlepseni je zatim v nedohlednu...

+2/−1
4.5.2014 11:23

D30a97v66i56d 54P28i55n91c 7351758663864

Jo jo, pěkně jste tu vyjmenoval všechny kategorie "couráků" pro lokální dopravu. Ale co vnitrostátní dálková doprava? Snad jen na trati Praha - Ostrava se udála díky konkurenci změna. Jinak Nic. A hlavně. Mluvčí ČD vždy generalizuje a předkládá vždy jen úspěchy a pokroky. Nikdy jsem ho neslyšel přiznat, že 90% vnitrostátní dálkové přepravy zamrzlo v 70. letech minulého století. Ale platit musíme stejné tarify jako ti, co se vozí v novém.

+4/−1
4.5.2014 11:50

J21o60s21e28f 83K57o70p87e13c75k77y 9724512545

Presne o tom pisu. V regionalni doprave se udelal obrovsky krok dopredu za poslednich par let. Bohuzel na ukor rychliku...

+2/0
4.5.2014 12:58

D97a38v15i46d 90P36i24n63c 7891768873814

No já se s Vámi nepřu, ale řekněte mi, proč mám za mnohem horší komfort cestování (paradoxně podmínky ve 2. třídě regionální přepravy jsou lepší než 1. třídě dálkové) platit stejné peníze?

+3/−1
4.5.2014 13:33

R45a31d34e37k 54J22a22n24a95t42a 9345376104612

Možná proto, že cena jízdného nemusí být s typem vozu (ani s náklady) v korelaci.

Ani u regionální dopravy, ani u dálkové, totiž není cestující jediný zákazník. Většinu nákladů (cca 2/3) platí objednavatel, a tak dost často záleží na jeho přání více (a ministerstvo dopravy, které objednává rychlíky, je v tomto o poznání hloupější než kraje, které objednávají osobní vlaky).

Už několik let se mluví o soutěžích na rychlíkové linky, bylo zveřejněno nekolik "harmonogramů". Myslíte, že podle nich politici postupují? Natož aby se vědělo jaké budou požadavky na vozidla. Za této situace by masivní investice do vozového parku na těchto linkách dělala jen hloupá firma. Co když podmínky VŘ budou takové, že vaše nové vozy nevyhoví?

+2/−1
4.5.2014 13:57

M17i48c47h54a29l 92O15p10a29t27r86n87ý 4832392722561

Tak pro normálního člověka-zákazníka v korelaci je. Zajímá ho, co za svoje peníze dostane. A jde mu hlava kolem z toho, že má za horší platit víc a za lepší méně. Pokud by byly ČD normální firma, nespoléhaly by se na stát/kraje a chovaly by se víc tržně. Bohužel ale konkurenci aut a autobusů řeší tím, že natáhnou dlaň směrem ke státu/kraji;-D

+2/−2
4.5.2014 14:37

R69a44d40e11k 21J48a63n75a30t65a 9605366574642

Vidím, že jste více mimo, než jsem si myslel. Právě, že se ČD se chovají jako normální firma - snaží se snižit náklady a zvýšit výnosy.

2/3 výnosů je od objednavatelů. Ale vy byste jistě řediteli poradil být takto ideologicky velkorysý, "nespoléhal by se na stát/kraje", odmítnul tyto zakázky a tedy výnosy, a protože se osobní doprava u nás komerčně vyplatí jen na pár tratích, podnik byste takto zmenšil sotva na desetinu. A mimochodem, pan David Pinc výše by se do práce už takto levně nedostal, protože za 20 litrů ročně (resp. 25 v první třídě) ho 2x80 km denně z/do práce NIKDO komerčně vozit nebude.

Něco jako ředitel velké stavební firmy, který by si v náhlém opojení mysli nechal poradit od "Michala Opatrného", a začal by programově odmítat všechny státní/krajské/městské prostě veřejné zakázky. Žádné stavby silnic, mostů, škol, dětských hřišť a podobně. Hezky stavět jenom soukromé rodinné domky, činžáky, kanceláře a tovární haly. Takového ředitele by akcionáři pěkně "pochválili"- byl by rád, kdyby skončil jen ve výpovědi, a ne v kriminále za porušování povinností při správě cizího majetku.

Ad "konkurence aut a autobusů". On je problém v tom, že silnice coby dopravní cesta jsou (už od dob starého Říma) také masivně dotované. Pokud by měla cena za užití měla odrážet náklady, platila by osobní auta na dálnici mýto v řádově 4-5 Kč/km (viz těch pár úseků soukromých dálnic v Itálii/Francii), u silnic nižších tříd ještě mnohem více (jsou méně efektivní v přepočtu na vozokilometr).

+4/0
4.5.2014 14:55

J13a77n 45S39ů29r74a 4265453563932

A spotřební daň na phm je co?:-)

+1/−1
4.5.2014 15:10

R76a45d12k17o 50K65ř37i81v51á48n72e89k 7950973495670

Myslíte tu spotřební daň, co se platí za všechny ty motoráky po celé republice, o níchž se tu dva dny bavíme? A nákladní vlaky, tažené  všude mimo hlavní tratě motorovými lokomotivami? A nákladní vlaky soukromých dopravců pak velmi často i na hlavních tratích, pokud nevlastní dostatek elektrických lokomotiv?

0/0
4.5.2014 15:42

J84a70n 33S63ů42r77a 4515633233182

Ano,přesně tu.ale reagují na tvrzeni,ze řidiči se na finančně na nákladech na silnici nepodili.a zapomněl jste na dotace sfdi na investice a provoz szdc,placené mj.ze spotřebni daně

0/−1
4.5.2014 15:49

M52a54r19t96i40n 34N87o45v34o75t46n56ý 3356646371774

8-o neexistuje žádný vztah spotřební daň - dotace sfdi

0/−1
5.5.2014 8:22

J84a19n 91S23ů80r47a 4885613893542

Jen je vytezek dane prijmem sfdi,takový detail. A stále jste mi 2 věci neodpověděl :-)

0/0
5.5.2014 9:58

M22a91r61t97i93n 47N92o41v23o82t71n54ý 3186476121604

Jako ekonomický redaktor byste mohlo vědět, že spotřební daň NENÍ určena na stavbu silnic a dálnic, ale je to pouze jeden z příjmů rozpočtu, nic víc.

+1/−1
5.5.2014 8:21

J72a72n 30S38ů45r67a 4365633923412

Který je částečně ze zákona příjmem sfdi.

0/0
5.5.2014 9:59

J70a10n 37S14ů64r57a 4165843213942

http://www.sfdi.cz/poskytovani-informaci/zakon-o-sfdi/

0/0
5.5.2014 15:18

M36i81c98h62a93l 51O54p16a40t10r54n21ý 4302732252411

8-o

0/−1
4.5.2014 20:41

D61a19v53i65d 96P14i61n75c 7911138183274

Hmm pane Janata, tak hloupá firma, kdyby modernizovala když nemusí? Já bych řekl poctivá k zákazníkům. Nebo kdyby aspoň ČD nelhali ve svých prohlášeních. Pan Šťáhlavský vždycky básní o světlých zítřcích a poukazuje na spoje do Ostravy. A bohužel generalizuje. Že na zbylých tratích je situace žalostná, o tom ani píp. A zákazník si může trhnout. No spíš nemůže. Trh neexistuje. Žádná jiná dostupná alternativa k vlaku bohužel není. Takže zase jen nechutně zneužitý monopol. A neohánějte se firmou, neb ČD a stát prakticky jedno jsou.

0/−1
4.5.2014 23:03

R24a47d32e36k 16J75a45n90a31t74a 9505266804572

"Tak hloupá firma, kdyby modernizovala když nemusí?"

Však ČD modernizují - tam kde to má smysl, tam kde je partner (např. DB) spolehlivý, či se jedná o vlastní komerční projekt. Ale Ministerstvo dopravy spolehlivým partnerem není. Neví se, co bude za pár let, zda soutěže na rychlíky budou nebo ne, jak mají vozy do výběrka vypadat, zda budou nutné nové, nebo stačí rekonstrukce, zda se má jednat o jednotky nebo klasické soupravy. Půjčí vám banka na nové vozy, pokud nedoložíte, že máte pro ně zajištěné uplatnění a tedy šanci na splacení úvěru? No spíš nepůjčí, nebo půjčí draho. V takové situaci dělaji ČD na rychlících alespoň ty tzv. humanizace - protože je to malá levná rekonstrukce a nejsou třeba cizí zdroje.

"Žádná jiná dostupná alternativa k vlaku bohužel není."

Jak to, že není. Nejsou tu snad autobusy, auta, nemožno se přestěhovat? Nebo je to pro Vás drahé? Pak ovšem nechápu, že nadáváte na ČD - kopete tak do někoho, koho sám potřebujete. Ještě jednou zopakuju, že těch 20 tisíc ročně za které vás ČD jsou ochotny tak daleko vozit do práce (v přepočtu 50 haléřů na kilometr vč. DPH) je možných jenom proto, že jejich zákazníkem nejste jen vy, ale i to ministerstvo, a vaši dopravu do práce ve veřejném zájmu dotuje ....

"Takže zase jen nechutně zneužitý monopol."

Není to monopol, kromě toho, že existují autobosy, přístup na koleje je už mnoho let otevřený. Kdokoliv si může koupit vlaky, zaregistrovat trasu a začít jezdit (jako to udělali Jančura a Leoš a před nimi desítky soukromých nákladních dopraců). Ale asi holt ten váš padesátník na kilometr žádného podnikatele neláká. "neb ČD a stát prakticky jedno jsou." Nejsou a dle pravidel EU už ani nesmí být.

+2/0
4.5.2014 23:27

D61a41v26i88d 17P39i48n25c 7531748663384

Momentálně se rozhoduji, jestli jste takový demagog, nebo tomu co píšete opravdu věříte. Vybíráte si jen co se vám hodí a otáčíte vlastní slova. Vy jste začal o hloupé firmě. Já jen říkám, že to není o hlouposti , ale o seriózním přístupu k zákazníkovi.

Nevím, jak to máte s prací vy, ale pro vaši informaci, existují regiony, kde je to s prací špatné a člověk musí dojíždět. Kdybych byl sám, tak se i přestěhuji, ale mám funkční rodinu a manželka má práci v místě a děti též představte si chodí do školy a není zrovna příjemné s nimi manévrovat. Autobusy jsou nepoužitelné (časově) a auto též (finančně). Takže skutečně jediná alternativa je vlak. Kde se vám v té vaší litánii ztratila vládou tak často proklamovaná podpora zaměstnanosti a ochota dojíždět? Vždyť vy mi vlastně v důsledku radíte, abych se na to vykašlal a raději pobíral sociální dávky.

A laskavě také vynechejte ten vtip o volném přístupu na koleje. To divadélko jsme si všichni užili už s Vančurou i s Leoexpresem.

Odhaduji Vás na teplý flíček v ČD, proto tak hážete kopýtky, když někdo řekne nahlas pravdu.

0/−1
5.5.2014 11:55

R86a32d29e32k 69J89a42n37a90t91a 9775286144532

"jestli jste takový demagog, nebo tomu co píšete opravdu věříte"

Já píšu jak to je. To vůbec není o nějaké víře.

"ale o seriózním přístupu k zákazníkovi"

Vy jste ale zákazníkem pouze z jedné třetiny, jak jsem již vysvětloval. Zbytek za vás platí ministerstvo, které se chová tak jako se chová.

"Kde se vám v té vaší litánii ztratila vládou tak často proklamovaná podpora zaměstnanosti a ochota dojíždět? Vždyť vy mi vlastně v důsledku radíte, abych se na to vykašlal a raději pobíral sociální dávky."

To jsou ty 2/3 které za vás vláda platí. Už to říkám snad podesáté. Ne radím vám, ať jste rád, že dojíždíte do práce tak extrémně levně a nestěžujete si, že za těch pár šušňů nemáte nové vozy. V žádné okolní zemi tak velkorysou nabídku jako je neomezené cestování za 19900 Kč ročně totiž nenajdete. A pokud chcete aby měli dopravci v závazku veejné služby nový vozový park (což ale nutně znamená dávat na veřejnou dopravu více peněz, asi jako na Západě, ony ty nové vlaky stojí všude stejně), tak volte nějakou stranu, která to má v programu. "Odhaduji Vás na teplý flíček v ČD, proto tak hážete kopýtky, když někdo řekne nahlas pravdu." Pracuju v soukromé firmě, která nemá s dopravou nic společného. Ve vztahu k ČD jsem jen platící cestujcí.

+1/0
5.5.2014 16:11

J38i34ř20í 86D68v37o83ř48á51k 5308583138950

Cestující je vždy jedinný zákazník.Protože platí ČD buď přímo z "lístku" , nebo nepřímo před danně , dotace , kraj , okres ... .!

0/0
6.5.2014 20:29

J78a77n 97S92ů57r68a 4765873233702

Jenže počty cestujících v regionální dopravě na rozdíl od dálkové klesají..

0/0
4.5.2014 15:08

R97a14d59e82k 53J66a68n63a97t84a 9625116244152

Za což ovšem mohou spíš než vozidla dlouhodobé (ne)investice do regionálních tratí (tj. jízdní doba se nezkracuje) a současná rostoucí automobilizace obyvatelstva (více aut v rodině bývá již standard, stejně tak jako dovážení dětí do školy autem).

Zatímco dálková doprava alespoň částečně profituje z koridorových rekonstrukcí a při dálkové cestě cesta autem více "leze do peněz" - lidi proto spíše napadne použít veřejnou dopravu, zvláště jedou-li sami.

+2/0
4.5.2014 16:37

J66a16n 39S54ů48r79a 4985733663932

Proč tedy tak masivně dráhy investovaly do vozidel pro lokalky?

0/0
4.5.2014 16:48

R63a58d91e98k 29J58a36n65a24t62a 9225816184532

Protože si to kraje přály a tento požadavek daly do smluv.

Že je větším problémem který ovlivňuje poptávku, stav tratí, můžete jít úředníkovi vysvětlovat sám. Ale i když vás pochopí, tak vám řekne, že na tratě peníze nejsou už vůbec, SŽDC nechce apod.

A pokud jde o politiky, těm bohatě stačí, že se vyfotí do novin s novým vlakem. Jestli to pak jezdí pomalu nebo rychle, to mu je jedno, on tím nejezdí.

+3/0
4.5.2014 17:13

J40a81n 81S66ů59r28a 4435763623922

Tušil jsem,ze CD za nic nemůžou. Šířku dveří si taky vymysleli kraje,že? :-)

+1/−2
4.5.2014 17:28

R35i50c38h32a49r43d 71M33e47r65h29a94u73t 4696436487570

I ja jakozto kritik CD uznavam ze na regionalni doprave se udala velka zmena k lepsimu to ano.Snad krom Regionovy tam se to nepovedlo.

0/0
4.5.2014 12:45

J85o61s91e84f 97K84o23p65e96c42k23y 9474602855

Tak RegioNova opravdu neni zadny technicky zazrak ;-), nicmene je to stale lepsi nez ty puvodni 40 let stare krabice. A nakoupit tusim 150 regionalnich novych souprav by bylo zcela jiste nad moznosti i jinych dopravcu nez je CD

0/0
4.5.2014 13:00

D94a98v72i77d 29P14i25n80c 7891878433514

Jen poznámka. Je to můj subjektivní postřeh, ale Regionova se mi zdá hlučnější než původní "kačenka".

0/0
4.5.2014 13:52

J33a45n 17S22ů32r20a 4705463903102

První série je skutečně hlučnější, to dokázala i měření.

0/0
4.5.2014 15:13

J10i50r52k53a 18D83v45o39ř20á10k 4155430983748

Podle mých informací první série byla hlučnější, další už tišší než původní motorák. První série pak byla odhlučněna, takže i ona již je tišší, i když jen o málo. Od novinářů ale samozřejmě čekejte, že budou připomínat především ten problém první série.

Celkově je ale RegioNova podle mě nepříliš povedená rekonstrukce, rozumně to na tom základě starých motoráků ale asi ani udělat nešlo.

+1/0
4.5.2014 16:08

J96a64n 28S53ů80r15a 4715143503552

ano, připomínat to budeme, protože to je krásný příklad nesmyslného nakupování drah.

0/0
4.5.2014 20:59

J60o77s58e84f 19K12o76p23e94c94k97y 9314352755

Na porizeni RegioNov neni nesmyslneho vubec nic. Je to levny a solidni zpusob, jak nahradit zastarale 810ky na nejmensich regionalnich tratich

0/0
4.5.2014 21:49

J94a41n 44S60ů76r43a 4465893463422

Myslíte třeba Praha - Kladno? typická malá regionální trať, kde jsou regionovy poněkud přemnoženy. Drahé, nekvalitní, špatně vymyšlené.

0/0
4.5.2014 21:50

J25o67s90e26f 64K84o38p95e10c96k91y 9404342595

Za to jak vypada trat Praha - Kladno a jake soupravy na ni muzou jezdit, nemuze CD... a RegioNovy nejsou ani drahe, ani nekvalitni a ani spatne vymyslene. Za penize co staly, je to slusny obchod a za ty penize, se zazraky opravdu cekat nedaji

0/0
5.5.2014 11:54

J29a18n 32S90ů48r13a 4755743393522

Slušný obchod to stále není, když GWTR za ty samé peníze kupuje od ŽOS Zvolen kvalitativně lepší vozidlo. A ČD nebrání nic v tom nasadit na tak frekventovanou trasu něco civilizovanějšího, neházejte zas vinu na SŽDC.

0/0
5.5.2014 15:17

J57o49s69e20f 36K16o18p70e41c25k69y 9504202595

6. nejvytizenejsi primestska trasa s nejakymi 5000 lidmi denne, tedy skoro 4x mene nez maji ty 2 nejvytizenejsi /za rok 2011/. No nevim, neprijde mi to jako extreme vytizena linka... Svuj potencial samozrejme ma, ale az to bude 2kolejna elektrifikovana a modernizovana trat. Co presne je na vozidlech GWTR kvalitativne lepsiho? Na prvni pohled jsou snad jeste osklivejsi nez RegioNovy a to je co rict...

0/0
5.5.2014 20:46

J58a19n 66S12ů31r37a 4835643163842

Tišší vyšší rychlost.klimatizace atd.vzhled není kriterium vyberu

0/0
5.5.2014 21:19

J40o68s21e55f 51K42o65p50e38c48k68y 9254252275

hluk byl u RN uz vyresen a rychlost neni u regionalnich spoju to hlavni...

0/0
5.5.2014 21:43

J68a92n 87S31ů97r19a 4895783963722

jasně, u regionálních spojů je hlavní vyrábět něco s 20% marží. pane Kopecký, obávám se, že se neshodneme:)

0/0
5.5.2014 21:51

J41i38r46k73a 52D11v68o92ř42á84k 4795660943628

Extrémně vytížená je ta jednokolejná trať. Někdo to velice dobře promyslel a narval tam tolik vlaků, kolik je jen možné. Zdvojnásobit takt už nejde a zrychlit to také ne. Takže za dané nabídky tam jezdí tolik cestujících, kolik jezdí, na pomalou jednokolejku je to opravdu hodně. Potenciál téhle relace mezi Prahou a městem velikosti vpodstatě krajského, které je tak blízko, že je z něho vlastně satelit, je opravdu veliký, realizuje se z velké části ale auty a autobusy. Rychlejší a dvoukolejná železnice by stáhla mnohem větší podíl a to by bylo ku prospěchu všech, včetně přilehlých městských částí přetížených automobilismem a busy.

+1/0
6.5.2014 9:58

J29a98n 58S29ů22r70a 4905433933482

Na některých frekventovaných trasách opravdu slepý být nemusíte

0/0
4.5.2014 15:06

J42i38ř48í 62D66v95o93ř61á71k 5488233228940

Počkej ,až si to přečte mluvčí ČD Janatata , to pak za tím vlakem budeš utíkat.

0/−1
4.5.2014 14:03

V97í36ť79a 74V81a39n46ž11u96r34a 7118985598

nějak jsem nedokázal nic vyčíst. co bude s kvalitníma koženkovýma vozama ze 70.let.

0/0
4.5.2014 10:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.