Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy vyjely s railjety. Musí kvůli nim vymyslet nový ceník

České dráhy poprvé v běžném provozu svezly své cestující vlastními vlaky railjet, které od prosince začnou naplno vozit lidi mezi Prahou a Vídní. Nejmodernější vlaky na české železnici si užijí zatím cestující hlavně na vnitrostátních vlacích. Poprvé v novodobé historii budou mít ČD vlaky se třemi třídami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F51r65a61n32t77i75š14e12k 89K23a49b86r68h12e96l 3245750142448

II. třída je velké zklamání, co je platné, že je to nové, hezké, velkoprostorové, když se na sedačkách dvprůměrně rostlí lidé mačkají :-(

smysl dává jen I. třída

0/−1
22.5.2014 7:44

L30i45b81o41r 11Z46a62v77ř34e94l 8449976611612

Pěkný,akorát mě v tom schází kupé,takže udělám vše abych s tímto pro mě dobytčákem jezdit nemusel. Chci mít relativní soukromí a klid při cestování na delší tratě a to velkoprostor nenabízí!

+2/−2
11.5.2014 18:20

M66i25r22o53s24l26a98v 17Z16i97k68m70u61n50d 7699943264573

Bohužel ...

0/−1
16.5.2014 19:34

M90a49r48t71i50n 28M98u54r52c80i68n13a 5388606826705

Vieden-Praha za vyse 4 hodiny... na to radsej mohli kupit o 50 ojetin viac a sedem novych lokomotiv od Skodovky.

+1/−4
7.5.2014 23:27
Foto

A55l58a81n 96Ř75e96p37k32a 4755216

Nemohli, zaprvé by se zase nadávalo, že kupují ojetiny :-D a zadruhé tu linku myslím provozují ve splupráci s OBB, takže jen tak něco si pořídit nemohli. A navíc Railjety nejedou jen do Vídně. ;-)

+2/−1
9.5.2014 20:20

M79i60r76o66s60l76a14v 94Z59i88k21m48u26n67d 7119433564953

ÖBB jistě nebude vadit, když se jejich modernizované ojetiny (nadále s rakouským registračním číslem) , poskytující vyšší cestovní komfort než je komfort RailJetu,  budou nasazovat na vlacích do Rakouska ...

0/−1
16.5.2014 19:37
Foto

A77l54a25n 97Ř24e13p67k71a 4295296

To je věc osobního názoru, že modernizované vozy jsou lepší než ty nové, nesdílí ho ovšem ani zdaleka všichni ;-)

+1/0
16.5.2014 20:00

M29i68r72o36s90l88a50v 41Z92i74k76m73u52n48d 7499433544873

Když máte projetu téměř celou západní Evropu od Pyrenejí až po Narvik , tak můžete posuzovat, jaké vozy jsou šunt a co je cestovní pohodlí ...

0/0
3.7.2014 19:25
Foto

A56l47a49n 78Ř28e82p16k77a 4965766

Pro vás, ale nejste tu sám a každý to vnímá jinak ;-)

0/0
3.7.2014 20:50

P91a15v47e41l 56B44l32a33ž96e31k 6971831736351

Tak nevim, rano z Brna jel Drak s obycejnymi vagony...

+1/0
7.5.2014 15:38

R66a82d53e38k 15J81a52n35a55t29a 9315506104462

Railjet jel dneska do Prahy na Fibichovi, z Prahy na Drakovi. Od zítřka na Drakovi v obou směrech.

+1/0
7.5.2014 19:51

O61l93d39ř24i96c44h 93J61a28n41e51č29e51k 8279456693241

Jo a ještě bych dodal, že ačkoliv se jízdní doba mezi Prahou a Vídní zkrátí téměř o půl hodiny, cestující mezi Prahou a Břeclaví to téměř nepozná :-P

Neznám sice budoucí jízdní řád, ale z mé zkušenosti se dá zkrátit hlavně stání v Břeclavi, cesta mezi Břeclaví a Vídní a i průjezd samotnou Vídní - třikrát po 10 minutách ;-)

+4/0
7.5.2014 14:37

M31a80r66t35i88n 76O34p35l71o30c72k83ý 5955414202810

Souhlas, vždy když jezdím z Vidně tak to staví v Břeclavi klidně i přes dvacet minut, protože téměř vždy přijede dříve. Zbytečně. Taky když vyjíždí z Wien-Meidling tak staví před stanicí Simmering cca 15 minut kvůli průjezdu regionálních vlaků, taktéž zbytečně ale to se snad vyřeší po dostavbě Hauptbahnhof.

0/0
7.5.2014 23:26

M37i92r82o34s62l89a21v 17Z35i40k33m86u86n45d 7819203334483

Jenže v BV se čeká na přípoj od Bratislavy ....

+1/0
16.5.2014 19:44

O63l24d20ř68i37c68h 67J92a33n60e96č30e17k 8589236353671

Vlaky se třemi třídami už dávno po českých kolejích (a za jízdné ČD) jezdí: EC Vindobona a Gustav Klimt vedená soupravami ÖBB business kupé mají :-) Ale ČD dosud nestálo za to se tím tarifně zabývat...

Je každopádně super (pro mě), že mezi Vídní a Grazem výrazně přibude spojů s přepravou jízdních kol. To railjety ÖBB nemají a to je strašný průšvih. Na druhou stranu jen 6 míst v business nic moc ;-)

0/−4
7.5.2014 14:21

M91a82r79t12i24n 54O35p11l12o88c87k52ý 5605964332290

Což o to, v Business stejně moc lidí cestovat nebude ono i v Rakousku to jezdí prázdné i po nedávném slevnění. Raději měli přidat víc míst v první třídě.

+1/0
7.5.2014 23:27

R80a30d50e54k 68J35a88n11a11t91a 9905986754272

Naopak, myslím, že ČD udělaly správně, když objednaly méně 1. třídy. U nás není mnoho lidí ochotno si za více místa připlatit (muselo by to být minimálně +40%).

+3/−1
8.5.2014 0:04

F97r28a94n62t11i18š19e92k 38K23a18b78r48h25e17l 3955980412258

nemohu souhlasit, díky in100 jezdí I. třídou bez příplatku poměrně hodně lidí ......stačí zasondovat ve spojích ranní a odpolední špičky .....dnes se bez místenky pomalu nechytnete

0/−1
22.5.2014 7:46

M98i65r14o53s10l77a90v 80Z87i21k25m78u18n13d 7829933354503

Sedm míst pro kola ve vlaku s kapacitou 442 místa je směšné.  To je jako dát slonovi jahodu a tvrdit, že je nakrmený ...

Větší kapacitu mají mnohé vlaky v tuzemsku s upravenými vozy ...

Naopak v tom bude "bordel", protože český RJ bude mít kola, rakouský nebude ...

+1/0
16.5.2014 19:43

P51e86t40r 89V67i22n71t15r53l28í92k 3116684751

nejlepší vlaky má asi Leo Expres, Regio Jet zklamal, ČD mají takový průměrný standard

0/−21
6.5.2014 18:07
Foto

P90e42t71r 72P96a49v13l80í23č96e93k 5249303205350

Tak to je velké mínus! Leo Expres se vzhledem nedostatku místa na dálkové spoje vůbec nehodí, jako příměstský vlak dobrý. Já preferuji Regio Jet, pohodlí a ochotný perzonál, nedám na žluté vlaky dopustit . . .!

+5/−2
7.5.2014 6:38

P83e22t73r 64V18i68n50t57r86l93í97k 3106814841

bude to asi o zkušenosti, já měl zatím jen dobré, kdyby ne, tak to nepíšu

+1/−1
8.5.2014 12:34

M89a22r21t29i82n 16N44o15v42o89t54n37ý 3546926251694

LEO je právě jednoznačně nejhorší, strašně málo místa a málo záchodů (jakmile jim některý nefunguje, tak je to průšvih).

+8/0
7.5.2014 8:23

M57a86r86t92i78n 62M83u41r27c28i13n47a 5738726256645

Tak ale... svycarska kvalita... ;-D

+1/0
7.5.2014 23:28

P23e68t11r 76V20i17n85t14r92l93í67k 3466204251

určitě se nechci hádat s vaší zkušeností, já s ním nejel sice mnohokrát, ale nestěžoval jsem si ani jednou

0/−1
8.5.2014 12:34
Foto

P52e80t10r 10S16l15á30d29e11k 8570931923269

No, nevím kolikrát jste jel s Jančurou ale, co se týče Leoše, tramvají jezdím raději po Praze.

+1/0
8.5.2014 5:40

J44a42r70o89m76i76r 85M35a76r81e18s 8830524925920

Furt to jsou dobytcaky ve srovnani s tim co jezi treba v Anglii....

+2/−33
6.5.2014 14:54
Foto

A34l42a52n 67Ř88e46p28k12a 4415676

No až bude cena jízdného jako v Anglii:-P Všichni chtějí západní kvalitu, ale za východní ceny;-D

+38/−3
6.5.2014 15:13

M52a95r63t64i73n 18K60y75p74r 2242235254274

No vidíte. A tuto jednoduchou rovnici mnozí diskutující nemohou pochopit. Někteří začnou argumentovat způsobem, že přece nemají německý plat, tak nemůžou platit německé jízdné. Samozřejmě mají pravdu, ale nějak už jim nedochází, že za české jízdné můžou mít v přeneseném smyslu slova tak zhruba Fabii a ne Audi A8.

+31/−1
6.5.2014 15:35

P81a20v42e42l 44M95a56t16o23u79š86e76k 5420687568744

Třeba v Číně je jízdné nižší než u ČD a kvalita a hlavně rychlost vlaků nesrovnatelně vyšší, a to rozhodně ne pouze vysokorychlostních.

+1/−1
7.5.2014 8:31

J23o13s73e27f 93K23o21p21e27c26k15y 9424682385

A maximalni rychlost vlaku ovlivnuje v CR firma CD? ;-) a napsat, ze kvalita vlaku je v Cine vyssi /nepocitaje ty vysokorychlostni samozrejme/ nez v CR muze jen lhar...

+3/−1
7.5.2014 9:17

P77a75v52e32l 19M34a53t49o70u95š28e87k 5640297308954

ČD donedávna vlastnily i tratě, takže za jejich stav samozřejmě do značné míry mohou. Nevím, kdy jste jel v Číně vlakem, nicméně neznám v ČR trať, kde by se dalo jet souvisle alespoň 50 km rychlostí 160 km/h a vůbec už ne vyšší, což je v Číně naprostý standard. Jiná věc je samozřejmě uspořádání interiérů vozů, které jsou u nás relativně pohodlné. Já jsem jen dával příklad, podobných bych našel jistě více.

+1/−1
7.5.2014 10:04

J26o43s46e72f 11K95o29p11e15c69k92y 9254372115

jiz 11 let spravuje trate SZDC a ani do roku 89 CSD opravdu nebyly ti, co rozhodovaly o kvalite trati, takze trochu soudnosti... a co se tyce rychlosti napr trat Beijing - Datong za cca 6h30min a ze by vzdalenost mezi obema mesty odpovidala rychlosti 160km/h... ;-)

0/0
7.5.2014 13:07

P37a27v38e46l 37M64a66t17o24u17š13e27k 5840857618744

1) Ceny jízdného v západní Evropě jsou při včasném nákupu srovnatelné s českými, někdy i výrazně nižší. Při nákupu na poslední chvíli jsou ceny samozřejmě často několikanásobně vyšší, v našich poměrech takřka neakceptovatelné.

2) Když je u nás východní cena pracovní síly (až na vrcholový management), těžko lze očekávat úspěch od zavádění západních cen za jiné zboží včetně jízdného. To jaksi nejde dohromady. Koneckonců ČD i jiní čeští dopravci mají jistě výrazně nižší mzdové náklady než např. DB, SNCF apod.

+1/0
7.5.2014 8:29

J92o24s93e82f 78K42o41p71e19c76k69y 9824382935

Prumerna cena jizdneho na zapade je samozrejme vyssi nez u nas. Jeste by se sluselo dodat, ze vsechny spolecnosti na zapad od nas dostavaji na platbach za objednane trasy cca 2x vice nez CD za ty same sluzby... ;-)

+6/0
7.5.2014 9:19

M96a51r22t53i67n 80K60y10p61r 2232805194404

1. I ČD mají systém různých slev, včasných nákupů a podobných věcí, takže jak napsal p.Kopecký, ve výsledku jsou průměrné ceny jízdného u nás nižší.

2. Mzdové náklady jsou jen jednou (a ne největší položkou). Vedle toho ostatní náklady (cena elektřiny, nafty, lokomotiv, vozů) jsou pro ČD plně "západní".

+4/0
7.5.2014 9:46

P29a87v24e44l 54M18a90t74o19u45š93e69k 5640187608764

To sice jsou (ostatní náklady), ale v tom je právě zřejmě něco prohnilého, protože ty ceny (energie, lokomotiv, vozů apod.) nejsou úměrné ceně pracovní síly. Dost dobře nechápu, jak může někdo něco takového obhajovat. Jinak já napsal nic o průměrných cenách jízdného, ale o krajních případech. Nicméně zkuste v ČR docílit sazby cca 0,70 Kč/km, které lze docílit například v jinak předraženém Norsku, podotýkám bez jakýchkoli zákaznických či věrnostních karet. Nicméně jsem nechtěl srovnávat naše a západní ceny (což je bez uvažování nákladů nesmysl), ale poukázat na to, že cenová politika ČD není vůči občanům ČR právě z nejvstřícnějších. ČD by spíše měly vymýšlet, jak jízdné zlevňovat, ne jak ho zdražovat. Mizerná obsazenost pendolin (v porovnání s obdobnými vlaky v západní Evropě) je jasným důkazem, že ČD moc prozíravé nejsou.

0/−1
7.5.2014 10:15

R53a35d72e19k 71J93a58n58a13t34a 9615226784422

"To sice jsou (ostatní náklady), ale v tom je právě zřejmě něco prohnilého, protože ty ceny (energie, lokomotiv, vozů apod.) nejsou úměrné ceně pracovní síly."

Proboha proč by měly být? Máme v Evropě volný trh a takže takovéhle zboží, u kterého je cena transportu relativně zanedbatelná, prostě BUDE stát všude stejně. I kdyby dokázala česká firma vyrobit vlak levněji, tak pokud je management příčetný, nebude ji českému dopravci prodávat levně, když ji může prodat na západ dráž. Dtto ta energie.

Výrazně levnější u nás jsou logicky jen věci, kde je vyšší podíl naši levné lidské práce a nejdou exportovat/importovat (například ceny v kadeřnictví).

0/0
7.5.2014 11:55

M83a52r58t53i26n 37H64o67c78h17m28a57n 7123817574453

Ale jděte. Jsou to normální vozy v běžném evropském standartu. A hodnocení kvality je naprosto subjektivní. Někdo z toho bude řičet nadšením a někdo bude zklamán. Ale rozhodně to nejsou žádné dobytčáky...

+17/0
6.5.2014 17:01

M16a13r16e73k 88V13y19m25a80z69a83l 5898816412380

Nevím, co si představujete pod slovem dobytčák pane Mareši? A co se týká Anglie, tam jezdí Pendolína jako v Česku, tak o co Vám jde?

0/0
8.5.2014 20:09

A57d89a66m 85J50a52k36l 3528916973469

Super, ale kdy konečně přestanou jezdit ty žlutý mr*ky - (ne)vlaky Regionova a budou nahrazeny nějakými vlaky?

+4/−14
6.5.2014 14:49
Foto

R17o25m16a89n 45P23o52l10á28č86e32k 1750336680705

Doporučuji řvát na svém kraji. Tam je šance, že zadupou a budou jezdit novější vlaky.

Jinak za současné jízdné nic lepšího nečekejte ;-)

+15/0
6.5.2014 14:54
Foto

A87l68a36n 54Ř32e39p30k26a 4615706

Si tak říkám, jestli by tam, kde nyní jezdí Regionova/810ka od ČD jezdilo třeba pod Jančurou něco lepšího. Zvlášť když si vzpomenu na žluté jaro, řeči o ušetřených miliardách a nových vlacích (Desiro a spol.).

+5/−1
6.5.2014 15:15

J61i38r30k91a 23D15v68o66ř73á95k 4285780673278

Těžko říct. V jedné televizní debatě chtěl Jančura odkoupit právě ty "červené motoráčky".

+3/0
6.5.2014 15:21
Foto

A83l70a94n 18Ř62e33p31k94a 4975806

Myslíte "Hurvínky"? ;-D To se mi první vybavilo, ale o tom vlastně nemluvil přímo Jančura, jen padlo jeho jméno :-)

0/0
6.5.2014 15:26

J26i80r30k62a 76D30v55o53ř54á60k 4245300393938

Jančura řekl vlastní pusou ty "červené motoráčky". Já jsem si pod tím samozřejmě představil 810, co jiného. Jo, někdo jim také říká hurvínky, ale pravé hurvínky byly 801 / M 131.1 a už nejezdí. Ale mylím že si rozumíme.

+1/−1
6.5.2014 15:32

J58a30n 58T78i14c88h13ý 8700842640598

Šukafon se tomu říká :D

+1/0
7.5.2014 0:20

J23i75r95k94a 65D72v79o21ř48á70k 4605370483218

Teda vlastně ne, řekl "ty motoráčky". Koneckonců, tehdy byly kromě regionov červené skoro všechny.

0/0
6.5.2014 15:36

R29o51m67a63n 46S87t88o21n74e59k 1829293419911

Jančura jezdí na regionálních tratích z německými Bombardier Talent viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Talent

0/0
6.5.2014 18:14

T36o95m 61J31u17r85e80č35k88a 6805732485755

Ano, na Slovensku. Dokonce jezdí i víc spojů než původně ZSSK, ale taky Slovensko na dotacích těm vlakům vynakládá dvojnásobnou částku než předtím. Jo a část těch talentů (ve kterých je mimochodem míň místa než v Honeckerově pomstě zvané Bdmtee) už nahradil méně kapacitními Desiry.

+2/−1
6.5.2014 21:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.