Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy vyjely s railjety. Musí kvůli nim vymyslet nový ceník

České dráhy poprvé v běžném provozu svezly své cestující vlastními vlaky railjet, které od prosince začnou naplno vozit lidi mezi Prahou a Vídní. Nejmodernější vlaky na české železnici si užijí zatím cestující hlavně na vnitrostátních vlacích. Poprvé v novodobé historii budou mít ČD vlaky se třemi třídami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F83r58a64n67t74i49š56e18k 77K77a83b80r59h27e52l 3695820462428

II. třída je velké zklamání, co je platné, že je to nové, hezké, velkoprostorové, když se na sedačkách dvprůměrně rostlí lidé mačkají :-(

smysl dává jen I. třída

0/−1
22.5.2014 7:44

L52i32b21o65r 27Z91a97v12ř44e92l 8599376921142

Pěkný,akorát mě v tom schází kupé,takže udělám vše abych s tímto pro mě dobytčákem jezdit nemusel. Chci mít relativní soukromí a klid při cestování na delší tratě a to velkoprostor nenabízí!

+2/−2
11.5.2014 18:20

M70i47r82o72s92l33a18v 66Z10i39k16m67u45n69d 7269683984343

Bohužel ...

0/−1
16.5.2014 19:34

M67a81r78t19i72n 92M47u74r75c47i22n25a 5278496896765

Vieden-Praha za vyse 4 hodiny... na to radsej mohli kupit o 50 ojetin viac a sedem novych lokomotiv od Skodovky.

+1/−4
7.5.2014 23:27
Foto

A87l78a69n 96Ř89e23p34k85a 4315806

Nemohli, zaprvé by se zase nadávalo, že kupují ojetiny :-D a zadruhé tu linku myslím provozují ve splupráci s OBB, takže jen tak něco si pořídit nemohli. A navíc Railjety nejedou jen do Vídně. ;-)

+2/−1
9.5.2014 20:20

M58i59r56o38s84l74a93v 34Z69i20k35m60u74n88d 7359273564693

ÖBB jistě nebude vadit, když se jejich modernizované ojetiny (nadále s rakouským registračním číslem) , poskytující vyšší cestovní komfort než je komfort RailJetu,  budou nasazovat na vlacích do Rakouska ...

0/−1
16.5.2014 19:37
Foto

A54l84a22n 65Ř76e67p80k46a 4985116

To je věc osobního názoru, že modernizované vozy jsou lepší než ty nové, nesdílí ho ovšem ani zdaleka všichni ;-)

+1/0
16.5.2014 20:00

M44i53r57o91s87l90a44v 86Z28i47k62m46u31n91d 7799793514373

Když máte projetu téměř celou západní Evropu od Pyrenejí až po Narvik , tak můžete posuzovat, jaké vozy jsou šunt a co je cestovní pohodlí ...

0/0
3.7.2014 19:25
Foto

A14l79a70n 71Ř65e63p41k46a 4685916

Pro vás, ale nejste tu sám a každý to vnímá jinak ;-)

0/0
3.7.2014 20:50

P81a87v57e48l 75B91l89a25ž61e42k 6721831536471

Tak nevim, rano z Brna jel Drak s obycejnymi vagony...

+1/0
7.5.2014 15:38

R17a17d62e30k 85J96a26n52a42t28a 9405716864922

Railjet jel dneska do Prahy na Fibichovi, z Prahy na Drakovi. Od zítřka na Drakovi v obou směrech.

+1/0
7.5.2014 19:51

O60l50d32ř52i15c40h 89J23a70n39e11č64e27k 8199646303361

Jo a ještě bych dodal, že ačkoliv se jízdní doba mezi Prahou a Vídní zkrátí téměř o půl hodiny, cestující mezi Prahou a Břeclaví to téměř nepozná :-P

Neznám sice budoucí jízdní řád, ale z mé zkušenosti se dá zkrátit hlavně stání v Břeclavi, cesta mezi Břeclaví a Vídní a i průjezd samotnou Vídní - třikrát po 10 minutách ;-)

+4/0
7.5.2014 14:37

M33a73r56t56i33n 82O48p15l83o71c14k16ý 5565614282370

Souhlas, vždy když jezdím z Vidně tak to staví v Břeclavi klidně i přes dvacet minut, protože téměř vždy přijede dříve. Zbytečně. Taky když vyjíždí z Wien-Meidling tak staví před stanicí Simmering cca 15 minut kvůli průjezdu regionálních vlaků, taktéž zbytečně ale to se snad vyřeší po dostavbě Hauptbahnhof.

0/0
7.5.2014 23:26

M67i80r31o60s10l41a67v 29Z92i46k33m28u30n79d 7169873214913

Jenže v BV se čeká na přípoj od Bratislavy ....

+1/0
16.5.2014 19:44

O16l97d40ř46i37c66h 82J46a30n68e84č17e23k 8779826363581

Vlaky se třemi třídami už dávno po českých kolejích (a za jízdné ČD) jezdí: EC Vindobona a Gustav Klimt vedená soupravami ÖBB business kupé mají :-) Ale ČD dosud nestálo za to se tím tarifně zabývat...

Je každopádně super (pro mě), že mezi Vídní a Grazem výrazně přibude spojů s přepravou jízdních kol. To railjety ÖBB nemají a to je strašný průšvih. Na druhou stranu jen 6 míst v business nic moc ;-)

0/−4
7.5.2014 14:21

M37a42r68t35i90n 16O37p63l85o59c29k84ý 5145644252930

Což o to, v Business stejně moc lidí cestovat nebude ono i v Rakousku to jezdí prázdné i po nedávném slevnění. Raději měli přidat víc míst v první třídě.

+1/0
7.5.2014 23:27

R64a54d30e96k 31J52a63n77a63t20a 9975436844332

Naopak, myslím, že ČD udělaly správně, když objednaly méně 1. třídy. U nás není mnoho lidí ochotno si za více místa připlatit (muselo by to být minimálně +40%).

+3/−1
8.5.2014 0:04

F45r92a30n77t54i52š66e25k 90K12a81b51r16h62e61l 3265140682238

nemohu souhlasit, díky in100 jezdí I. třídou bez příplatku poměrně hodně lidí ......stačí zasondovat ve spojích ranní a odpolední špičky .....dnes se bez místenky pomalu nechytnete

0/−1
22.5.2014 7:46

M61i39r37o84s78l90a70v 79Z17i92k77m62u15n83d 7909833854703

Sedm míst pro kola ve vlaku s kapacitou 442 místa je směšné.  To je jako dát slonovi jahodu a tvrdit, že je nakrmený ...

Větší kapacitu mají mnohé vlaky v tuzemsku s upravenými vozy ...

Naopak v tom bude "bordel", protože český RJ bude mít kola, rakouský nebude ...

+1/0
16.5.2014 19:43

P57e24t11r 93V93i73n71t73r31l82í63k 3926924751

nejlepší vlaky má asi Leo Expres, Regio Jet zklamal, ČD mají takový průměrný standard

0/−21
6.5.2014 18:07
Foto

P60e94t44r 83P18a14v88l11í78č70e42k 5279973705600

Tak to je velké mínus! Leo Expres se vzhledem nedostatku místa na dálkové spoje vůbec nehodí, jako příměstský vlak dobrý. Já preferuji Regio Jet, pohodlí a ochotný perzonál, nedám na žluté vlaky dopustit . . .!

+5/−2
7.5.2014 6:38

P93e33t45r 87V82i30n76t69r85l22í29k 3156874821

bude to asi o zkušenosti, já měl zatím jen dobré, kdyby ne, tak to nepíšu

+1/−1
8.5.2014 12:34

M11a37r90t91i94n 89N13o93v53o84t44n22ý 3556456401614

LEO je právě jednoznačně nejhorší, strašně málo místa a málo záchodů (jakmile jim některý nefunguje, tak je to průšvih).

+8/0
7.5.2014 8:23

M75a75r10t23i37n 58M27u15r19c54i83n35a 5588716886975

Tak ale... svycarska kvalita... ;-D

+1/0
7.5.2014 23:28

P10e27t76r 42V50i35n13t80r57l98í78k 3596524701

určitě se nechci hádat s vaší zkušeností, já s ním nejel sice mnohokrát, ale nestěžoval jsem si ani jednou

0/−1
8.5.2014 12:34
Foto

P41e38t33r 45S53l14á73d55e51k 8190841813499

No, nevím kolikrát jste jel s Jančurou ale, co se týče Leoše, tramvají jezdím raději po Praze.

+1/0
8.5.2014 5:40

J15a77r45o81m94i46r 21M37a67r97e20s 8500724295650

Furt to jsou dobytcaky ve srovnani s tim co jezi treba v Anglii....

+2/−33
6.5.2014 14:54
Foto

A37l79a67n 61Ř47e79p52k95a 4345356

No až bude cena jízdného jako v Anglii:-P Všichni chtějí západní kvalitu, ale za východní ceny;-D

+38/−3
6.5.2014 15:13

M45a92r36t71i35n 33K64y52p62r 2752795634964

No vidíte. A tuto jednoduchou rovnici mnozí diskutující nemohou pochopit. Někteří začnou argumentovat způsobem, že přece nemají německý plat, tak nemůžou platit německé jízdné. Samozřejmě mají pravdu, ale nějak už jim nedochází, že za české jízdné můžou mít v přeneseném smyslu slova tak zhruba Fabii a ne Audi A8.

+31/−1
6.5.2014 15:35

P64a15v59e46l 72M40a23t94o79u84š17e27k 5710517338434

Třeba v Číně je jízdné nižší než u ČD a kvalita a hlavně rychlost vlaků nesrovnatelně vyšší, a to rozhodně ne pouze vysokorychlostních.

+1/−1
7.5.2014 8:31

J69o61s80e20f 55K59o52p84e64c42k73y 9544972195

A maximalni rychlost vlaku ovlivnuje v CR firma CD? ;-) a napsat, ze kvalita vlaku je v Cine vyssi /nepocitaje ty vysokorychlostni samozrejme/ nez v CR muze jen lhar...

+3/−1
7.5.2014 9:17

P53a85v73e81l 13M55a87t43o79u65š21e40k 5640187288544

ČD donedávna vlastnily i tratě, takže za jejich stav samozřejmě do značné míry mohou. Nevím, kdy jste jel v Číně vlakem, nicméně neznám v ČR trať, kde by se dalo jet souvisle alespoň 50 km rychlostí 160 km/h a vůbec už ne vyšší, což je v Číně naprostý standard. Jiná věc je samozřejmě uspořádání interiérů vozů, které jsou u nás relativně pohodlné. Já jsem jen dával příklad, podobných bych našel jistě více.

+1/−1
7.5.2014 10:04

J62o81s41e18f 91K23o97p52e50c14k61y 9744802405

jiz 11 let spravuje trate SZDC a ani do roku 89 CSD opravdu nebyly ti, co rozhodovaly o kvalite trati, takze trochu soudnosti... a co se tyce rychlosti napr trat Beijing - Datong za cca 6h30min a ze by vzdalenost mezi obema mesty odpovidala rychlosti 160km/h... ;-)

0/0
7.5.2014 13:07

P65a67v95e69l 41M31a52t88o47u76š55e36k 5810247988254

1) Ceny jízdného v západní Evropě jsou při včasném nákupu srovnatelné s českými, někdy i výrazně nižší. Při nákupu na poslední chvíli jsou ceny samozřejmě často několikanásobně vyšší, v našich poměrech takřka neakceptovatelné.

2) Když je u nás východní cena pracovní síly (až na vrcholový management), těžko lze očekávat úspěch od zavádění západních cen za jiné zboží včetně jízdného. To jaksi nejde dohromady. Koneckonců ČD i jiní čeští dopravci mají jistě výrazně nižší mzdové náklady než např. DB, SNCF apod.

+1/0
7.5.2014 8:29

J93o44s65e20f 78K90o22p88e27c39k86y 9314412975

Prumerna cena jizdneho na zapade je samozrejme vyssi nez u nas. Jeste by se sluselo dodat, ze vsechny spolecnosti na zapad od nas dostavaji na platbach za objednane trasy cca 2x vice nez CD za ty same sluzby... ;-)

+6/0
7.5.2014 9:19

M93a23r61t49i10n 52K43y93p75r 2962125724434

1. I ČD mají systém různých slev, včasných nákupů a podobných věcí, takže jak napsal p.Kopecký, ve výsledku jsou průměrné ceny jízdného u nás nižší.

2. Mzdové náklady jsou jen jednou (a ne největší položkou). Vedle toho ostatní náklady (cena elektřiny, nafty, lokomotiv, vozů) jsou pro ČD plně "západní".

+4/0
7.5.2014 9:46

P64a62v65e41l 83M52a34t19o27u18š70e60k 5730547178524

To sice jsou (ostatní náklady), ale v tom je právě zřejmě něco prohnilého, protože ty ceny (energie, lokomotiv, vozů apod.) nejsou úměrné ceně pracovní síly. Dost dobře nechápu, jak může někdo něco takového obhajovat. Jinak já napsal nic o průměrných cenách jízdného, ale o krajních případech. Nicméně zkuste v ČR docílit sazby cca 0,70 Kč/km, které lze docílit například v jinak předraženém Norsku, podotýkám bez jakýchkoli zákaznických či věrnostních karet. Nicméně jsem nechtěl srovnávat naše a západní ceny (což je bez uvažování nákladů nesmysl), ale poukázat na to, že cenová politika ČD není vůči občanům ČR právě z nejvstřícnějších. ČD by spíše měly vymýšlet, jak jízdné zlevňovat, ne jak ho zdražovat. Mizerná obsazenost pendolin (v porovnání s obdobnými vlaky v západní Evropě) je jasným důkazem, že ČD moc prozíravé nejsou.

0/−1
7.5.2014 10:15

R11a43d31e57k 49J82a41n73a41t23a 9565816104672

"To sice jsou (ostatní náklady), ale v tom je právě zřejmě něco prohnilého, protože ty ceny (energie, lokomotiv, vozů apod.) nejsou úměrné ceně pracovní síly."

Proboha proč by měly být? Máme v Evropě volný trh a takže takovéhle zboží, u kterého je cena transportu relativně zanedbatelná, prostě BUDE stát všude stejně. I kdyby dokázala česká firma vyrobit vlak levněji, tak pokud je management příčetný, nebude ji českému dopravci prodávat levně, když ji může prodat na západ dráž. Dtto ta energie.

Výrazně levnější u nás jsou logicky jen věci, kde je vyšší podíl naši levné lidské práce a nejdou exportovat/importovat (například ceny v kadeřnictví).

0/0
7.5.2014 11:55

M68a17r16t57i57n 36H60o97c13h77m16a87n 7753147904883

Ale jděte. Jsou to normální vozy v běžném evropském standartu. A hodnocení kvality je naprosto subjektivní. Někdo z toho bude řičet nadšením a někdo bude zklamán. Ale rozhodně to nejsou žádné dobytčáky...

+17/0
6.5.2014 17:01

M50a74r63e79k 25V93y81m30a91z98a69l 5948526192580

Nevím, co si představujete pod slovem dobytčák pane Mareši? A co se týká Anglie, tam jezdí Pendolína jako v Česku, tak o co Vám jde?

0/0
8.5.2014 20:09

A49d62a53m 26J96a80k91l 3138406523509

Super, ale kdy konečně přestanou jezdit ty žlutý mr*ky - (ne)vlaky Regionova a budou nahrazeny nějakými vlaky?

+4/−14
6.5.2014 14:49
Foto

R61o16m37a81n 52P87o59l55á58č92e14k 1370896620745

Doporučuji řvát na svém kraji. Tam je šance, že zadupou a budou jezdit novější vlaky.

Jinak za současné jízdné nic lepšího nečekejte ;-)

+15/0
6.5.2014 14:54
Foto

A15l68a98n 42Ř81e63p77k27a 4635386

Si tak říkám, jestli by tam, kde nyní jezdí Regionova/810ka od ČD jezdilo třeba pod Jančurou něco lepšího. Zvlášť když si vzpomenu na žluté jaro, řeči o ušetřených miliardách a nových vlacích (Desiro a spol.).

+5/−1
6.5.2014 15:15

J44i18r98k54a 58D71v32o36ř74á42k 4745920193558

Těžko říct. V jedné televizní debatě chtěl Jančura odkoupit právě ty "červené motoráčky".

+3/0
6.5.2014 15:21
Foto

A81l45a96n 60Ř64e44p35k63a 4625316

Myslíte "Hurvínky"? ;-D To se mi první vybavilo, ale o tom vlastně nemluvil přímo Jančura, jen padlo jeho jméno :-)

0/0
6.5.2014 15:26

J74i33r14k97a 70D86v82o87ř72á53k 4185780593108

Jančura řekl vlastní pusou ty "červené motoráčky". Já jsem si pod tím samozřejmě představil 810, co jiného. Jo, někdo jim také říká hurvínky, ale pravé hurvínky byly 801 / M 131.1 a už nejezdí. Ale mylím že si rozumíme.

+1/−1
6.5.2014 15:32

J98a31n 81T10i25c30h98ý 8220592520598

Šukafon se tomu říká :D

+1/0
7.5.2014 0:20

J46i65r27k62a 29D13v79o54ř76á79k 4355660343658

Teda vlastně ne, řekl "ty motoráčky". Koneckonců, tehdy byly kromě regionov červené skoro všechny.

0/0
6.5.2014 15:36

R86o58m86a29n 64S47t12o84n95e60k 1429623349481

Jančura jezdí na regionálních tratích z německými Bombardier Talent viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Talent

0/0
6.5.2014 18:14

T41o31m 61J72u60r47e34č30k65a 6355532505375

Ano, na Slovensku. Dokonce jezdí i víc spojů než původně ZSSK, ale taky Slovensko na dotacích těm vlakům vynakládá dvojnásobnou částku než předtím. Jo a část těch talentů (ve kterých je mimochodem míň místa než v Honeckerově pomstě zvané Bdmtee) už nahradil méně kapacitními Desiry.

+2/−1
6.5.2014 21:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.