Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy vyjely s railjety. Musí kvůli nim vymyslet nový ceník

České dráhy poprvé v běžném provozu svezly své cestující vlastními vlaky railjet, které od prosince začnou naplno vozit lidi mezi Prahou a Vídní. Nejmodernější vlaky na české železnici si užijí zatím cestující hlavně na vnitrostátních vlacích. Poprvé v novodobé historii budou mít ČD vlaky se třemi třídami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F17r36a92n67t43i18š97e28k 42K12a32b83r44h74e95l 3745690772528

II. třída je velké zklamání, co je platné, že je to nové, hezké, velkoprostorové, když se na sedačkách dvprůměrně rostlí lidé mačkají :-(

smysl dává jen I. třída

0/−1
22.5.2014 7:44

L32i77b39o15r 93Z73a34v37ř61e64l 8409176511812

Pěkný,akorát mě v tom schází kupé,takže udělám vše abych s tímto pro mě dobytčákem jezdit nemusel. Chci mít relativní soukromí a klid při cestování na delší tratě a to velkoprostor nenabízí!

+2/−2
11.5.2014 18:20

M97i13r16o98s46l32a83v 56Z28i25k21m20u76n96d 7979593964583

Bohužel ...

0/−1
16.5.2014 19:34

M12a22r71t26i77n 30M97u93r19c80i45n63a 5128946796115

Vieden-Praha za vyse 4 hodiny... na to radsej mohli kupit o 50 ojetin viac a sedem novych lokomotiv od Skodovky.

+1/−4
7.5.2014 23:27

A45l70a89n 74Ř32e54p68k75a 4595246

Nemohli, zaprvé by se zase nadávalo, že kupují ojetiny :-D a zadruhé tu linku myslím provozují ve splupráci s OBB, takže jen tak něco si pořídit nemohli. A navíc Railjety nejedou jen do Vídně. ;-)

+2/−1
9.5.2014 20:20

M93i83r96o37s38l11a66v 80Z14i39k20m80u35n85d 7119523234123

ÖBB jistě nebude vadit, když se jejich modernizované ojetiny (nadále s rakouským registračním číslem) , poskytující vyšší cestovní komfort než je komfort RailJetu,  budou nasazovat na vlacích do Rakouska ...

0/−1
16.5.2014 19:37

A20l64a22n 26Ř39e74p60k36a 4695316

To je věc osobního názoru, že modernizované vozy jsou lepší než ty nové, nesdílí ho ovšem ani zdaleka všichni ;-)

+1/0
16.5.2014 20:00

M35i56r52o95s66l63a36v 23Z96i80k51m44u95n30d 7899503904633

Když máte projetu téměř celou západní Evropu od Pyrenejí až po Narvik , tak můžete posuzovat, jaké vozy jsou šunt a co je cestovní pohodlí ...

0/0
3.7.2014 19:25

A45l13a72n 79Ř41e66p64k93a 4115766

Pro vás, ale nejste tu sám a každý to vnímá jinak ;-)

0/0
3.7.2014 20:50

P54a31v76e12l 41B45l55a56ž85e23k 6241711596871

Tak nevim, rano z Brna jel Drak s obycejnymi vagony...

+1/0
7.5.2014 15:38

R54a41d59e75k 68J91a36n87a82t95a 9905656574552

Railjet jel dneska do Prahy na Fibichovi, z Prahy na Drakovi. Od zítřka na Drakovi v obou směrech.

+1/0
7.5.2014 19:51

O25l85d41ř71i61c58h 67J75a14n49e12č59e74k 8429636773491

Jo a ještě bych dodal, že ačkoliv se jízdní doba mezi Prahou a Vídní zkrátí téměř o půl hodiny, cestující mezi Prahou a Břeclaví to téměř nepozná :-P

Neznám sice budoucí jízdní řád, ale z mé zkušenosti se dá zkrátit hlavně stání v Břeclavi, cesta mezi Břeclaví a Vídní a i průjezd samotnou Vídní - třikrát po 10 minutách ;-)

+4/0
7.5.2014 14:37

M53a84r35t98i16n 87O35p18l50o65c47k79ý 5215744862980

Souhlas, vždy když jezdím z Vidně tak to staví v Břeclavi klidně i přes dvacet minut, protože téměř vždy přijede dříve. Zbytečně. Taky když vyjíždí z Wien-Meidling tak staví před stanicí Simmering cca 15 minut kvůli průjezdu regionálních vlaků, taktéž zbytečně ale to se snad vyřeší po dostavbě Hauptbahnhof.

0/0
7.5.2014 23:26

M41i10r81o51s19l10a29v 78Z36i20k72m18u27n92d 7339153554273

Jenže v BV se čeká na přípoj od Bratislavy ....

+1/0
16.5.2014 19:44

O21l72d29ř25i79c52h 45J53a18n11e37č33e38k 8379726743111

Vlaky se třemi třídami už dávno po českých kolejích (a za jízdné ČD) jezdí: EC Vindobona a Gustav Klimt vedená soupravami ÖBB business kupé mají :-) Ale ČD dosud nestálo za to se tím tarifně zabývat...

Je každopádně super (pro mě), že mezi Vídní a Grazem výrazně přibude spojů s přepravou jízdních kol. To railjety ÖBB nemají a to je strašný průšvih. Na druhou stranu jen 6 míst v business nic moc ;-)

0/−4
7.5.2014 14:21

M63a94r97t63i53n 64O56p72l95o24c27k89ý 5565414412340

Což o to, v Business stejně moc lidí cestovat nebude ono i v Rakousku to jezdí prázdné i po nedávném slevnění. Raději měli přidat víc míst v první třídě.

+1/0
7.5.2014 23:27

R92a62d23e79k 25J29a38n15a65t91a 9285506124802

Naopak, myslím, že ČD udělaly správně, když objednaly méně 1. třídy. U nás není mnoho lidí ochotno si za více místa připlatit (muselo by to být minimálně +40%).

+3/−1
8.5.2014 0:04

F45r44a52n91t69i19š57e63k 67K18a72b52r82h37e28l 3625600682958

nemohu souhlasit, díky in100 jezdí I. třídou bez příplatku poměrně hodně lidí ......stačí zasondovat ve spojích ranní a odpolední špičky .....dnes se bez místenky pomalu nechytnete

0/−1
22.5.2014 7:46

M98i44r73o58s94l84a43v 66Z91i96k61m46u15n69d 7249783824473

Sedm míst pro kola ve vlaku s kapacitou 442 místa je směšné.  To je jako dát slonovi jahodu a tvrdit, že je nakrmený ...

Větší kapacitu mají mnohé vlaky v tuzemsku s upravenými vozy ...

Naopak v tom bude "bordel", protože český RJ bude mít kola, rakouský nebude ...

+1/0
16.5.2014 19:43

P63e71t32r 76V39i93n15t16r71l46í11k 3866134401

nejlepší vlaky má asi Leo Expres, Regio Jet zklamal, ČD mají takový průměrný standard

0/−21
6.5.2014 18:07
Foto

P58e54t13r 45P70a84v57l16í35č52e64k 5659163715670

Tak to je velké mínus! Leo Expres se vzhledem nedostatku místa na dálkové spoje vůbec nehodí, jako příměstský vlak dobrý. Já preferuji Regio Jet, pohodlí a ochotný perzonál, nedám na žluté vlaky dopustit . . .!

+5/−2
7.5.2014 6:38

P82e68t58r 45V24i96n95t72r31l15í79k 3536874221

bude to asi o zkušenosti, já měl zatím jen dobré, kdyby ne, tak to nepíšu

+1/−1
8.5.2014 12:34

M96a65r15t93i30n 86N60o65v77o17t96n88ý 3566466781214

LEO je právě jednoznačně nejhorší, strašně málo místa a málo záchodů (jakmile jim některý nefunguje, tak je to průšvih).

+8/0
7.5.2014 8:23

M72a87r43t47i88n 76M51u51r87c43i61n80a 5808406906415

Tak ale... svycarska kvalita... ;-D

+1/0
7.5.2014 23:28

P68e93t37r 86V59i70n84t83r17l26í90k 3506474351

určitě se nechci hádat s vaší zkušeností, já s ním nejel sice mnohokrát, ale nestěžoval jsem si ani jednou

0/−1
8.5.2014 12:34
Foto

P49e59t93r 20S41l90á20d50e33k 8300231623169

No, nevím kolikrát jste jel s Jančurou ale, co se týče Leoše, tramvají jezdím raději po Praze.

+1/0
8.5.2014 5:40

J86a35r78o84m46i26r 64M30a62r19e90s 8610124125590

Furt to jsou dobytcaky ve srovnani s tim co jezi treba v Anglii....

+2/−33
6.5.2014 14:54

A40l72a85n 11Ř13e62p93k12a 4855706

No až bude cena jízdného jako v Anglii:-P Všichni chtějí západní kvalitu, ale za východní ceny;-D

+38/−3
6.5.2014 15:13

M98a98r31t28i69n 17K73y96p64r 2972575374414

No vidíte. A tuto jednoduchou rovnici mnozí diskutující nemohou pochopit. Někteří začnou argumentovat způsobem, že přece nemají německý plat, tak nemůžou platit německé jízdné. Samozřejmě mají pravdu, ale nějak už jim nedochází, že za české jízdné můžou mít v přeneseném smyslu slova tak zhruba Fabii a ne Audi A8.

+31/−1
6.5.2014 15:35

P53a34v81e14l 85M49a12t57o39u88š60e19k 5600437228584

Třeba v Číně je jízdné nižší než u ČD a kvalita a hlavně rychlost vlaků nesrovnatelně vyšší, a to rozhodně ne pouze vysokorychlostních.

+1/−1
7.5.2014 8:31

J53o92s33e91f 23K47o26p43e11c92k12y 9274642465

A maximalni rychlost vlaku ovlivnuje v CR firma CD? ;-) a napsat, ze kvalita vlaku je v Cine vyssi /nepocitaje ty vysokorychlostni samozrejme/ nez v CR muze jen lhar...

+3/−1
7.5.2014 9:17

P14a11v13e40l 42M76a31t57o18u61š83e22k 5680207708194

ČD donedávna vlastnily i tratě, takže za jejich stav samozřejmě do značné míry mohou. Nevím, kdy jste jel v Číně vlakem, nicméně neznám v ČR trať, kde by se dalo jet souvisle alespoň 50 km rychlostí 160 km/h a vůbec už ne vyšší, což je v Číně naprostý standard. Jiná věc je samozřejmě uspořádání interiérů vozů, které jsou u nás relativně pohodlné. Já jsem jen dával příklad, podobných bych našel jistě více.

+1/−1
7.5.2014 10:04

J19o72s61e47f 20K14o34p44e27c15k17y 9474132915

jiz 11 let spravuje trate SZDC a ani do roku 89 CSD opravdu nebyly ti, co rozhodovaly o kvalite trati, takze trochu soudnosti... a co se tyce rychlosti napr trat Beijing - Datong za cca 6h30min a ze by vzdalenost mezi obema mesty odpovidala rychlosti 160km/h... ;-)

0/0
7.5.2014 13:07

P47a83v92e91l 83M58a16t29o11u44š37e95k 5840707188114

1) Ceny jízdného v západní Evropě jsou při včasném nákupu srovnatelné s českými, někdy i výrazně nižší. Při nákupu na poslední chvíli jsou ceny samozřejmě často několikanásobně vyšší, v našich poměrech takřka neakceptovatelné.

2) Když je u nás východní cena pracovní síly (až na vrcholový management), těžko lze očekávat úspěch od zavádění západních cen za jiné zboží včetně jízdného. To jaksi nejde dohromady. Koneckonců ČD i jiní čeští dopravci mají jistě výrazně nižší mzdové náklady než např. DB, SNCF apod.

+1/0
7.5.2014 8:29

J77o16s72e91f 82K38o65p26e35c98k75y 9674222375

Prumerna cena jizdneho na zapade je samozrejme vyssi nez u nas. Jeste by se sluselo dodat, ze vsechny spolecnosti na zapad od nas dostavaji na platbach za objednane trasy cca 2x vice nez CD za ty same sluzby... ;-)

+6/0
7.5.2014 9:19

M68a82r54t25i24n 98K28y76p35r 2212125894704

1. I ČD mají systém různých slev, včasných nákupů a podobných věcí, takže jak napsal p.Kopecký, ve výsledku jsou průměrné ceny jízdného u nás nižší.

2. Mzdové náklady jsou jen jednou (a ne největší položkou). Vedle toho ostatní náklady (cena elektřiny, nafty, lokomotiv, vozů) jsou pro ČD plně "západní".

+4/0
7.5.2014 9:46

P26a20v24e29l 63M36a26t36o11u74š20e19k 5180287768654

To sice jsou (ostatní náklady), ale v tom je právě zřejmě něco prohnilého, protože ty ceny (energie, lokomotiv, vozů apod.) nejsou úměrné ceně pracovní síly. Dost dobře nechápu, jak může někdo něco takového obhajovat. Jinak já napsal nic o průměrných cenách jízdného, ale o krajních případech. Nicméně zkuste v ČR docílit sazby cca 0,70 Kč/km, které lze docílit například v jinak předraženém Norsku, podotýkám bez jakýchkoli zákaznických či věrnostních karet. Nicméně jsem nechtěl srovnávat naše a západní ceny (což je bez uvažování nákladů nesmysl), ale poukázat na to, že cenová politika ČD není vůči občanům ČR právě z nejvstřícnějších. ČD by spíše měly vymýšlet, jak jízdné zlevňovat, ne jak ho zdražovat. Mizerná obsazenost pendolin (v porovnání s obdobnými vlaky v západní Evropě) je jasným důkazem, že ČD moc prozíravé nejsou.

0/−1
7.5.2014 10:15

R84a82d48e16k 73J75a54n50a68t56a 9185816114792

"To sice jsou (ostatní náklady), ale v tom je právě zřejmě něco prohnilého, protože ty ceny (energie, lokomotiv, vozů apod.) nejsou úměrné ceně pracovní síly."

Proboha proč by měly být? Máme v Evropě volný trh a takže takovéhle zboží, u kterého je cena transportu relativně zanedbatelná, prostě BUDE stát všude stejně. I kdyby dokázala česká firma vyrobit vlak levněji, tak pokud je management příčetný, nebude ji českému dopravci prodávat levně, když ji může prodat na západ dráž. Dtto ta energie.

Výrazně levnější u nás jsou logicky jen věci, kde je vyšší podíl naši levné lidské práce a nejdou exportovat/importovat (například ceny v kadeřnictví).

0/0
7.5.2014 11:55

M61a89r91t67i49n 16H20o78c22h40m95a10n 7673177444153

Ale jděte. Jsou to normální vozy v běžném evropském standartu. A hodnocení kvality je naprosto subjektivní. Někdo z toho bude řičet nadšením a někdo bude zklamán. Ale rozhodně to nejsou žádné dobytčáky...

+17/0
6.5.2014 17:01

M15a80r51e20k 50V37y63m82a96z49a65l 5738596162280

Nevím, co si představujete pod slovem dobytčák pane Mareši? A co se týká Anglie, tam jezdí Pendolína jako v Česku, tak o co Vám jde?

0/0
8.5.2014 20:09

A43d34a30m 22J30a26k50l 3778706543159

Super, ale kdy konečně přestanou jezdit ty žlutý mr*ky - (ne)vlaky Regionova a budou nahrazeny nějakými vlaky?

+4/−14
6.5.2014 14:49

R70o17m20a72n 18P46o16l63á50č36e40k 1890396330355

Doporučuji řvát na svém kraji. Tam je šance, že zadupou a budou jezdit novější vlaky.

Jinak za současné jízdné nic lepšího nečekejte ;-)

+15/0
6.5.2014 14:54

A18l69a98n 49Ř46e28p15k22a 4615746

Si tak říkám, jestli by tam, kde nyní jezdí Regionova/810ka od ČD jezdilo třeba pod Jančurou něco lepšího. Zvlášť když si vzpomenu na žluté jaro, řeči o ušetřených miliardách a nových vlacích (Desiro a spol.).

+5/−1
6.5.2014 15:15

J46i94r23k87a 64D12v80o64ř45á66k 4565720333418

Těžko říct. V jedné televizní debatě chtěl Jančura odkoupit právě ty "červené motoráčky".

+3/0
6.5.2014 15:21

A29l66a95n 65Ř90e13p43k90a 4885936

Myslíte "Hurvínky"? ;-D To se mi první vybavilo, ale o tom vlastně nemluvil přímo Jančura, jen padlo jeho jméno :-)

0/0
6.5.2014 15:26

J17i79r77k30a 17D85v65o94ř57á96k 4705500913748

Jančura řekl vlastní pusou ty "červené motoráčky". Já jsem si pod tím samozřejmě představil 810, co jiného. Jo, někdo jim také říká hurvínky, ale pravé hurvínky byly 801 / M 131.1 a už nejezdí. Ale mylím že si rozumíme.

+1/−1
6.5.2014 15:32

J85a33n 59T34i93c65h78ý 8450452660308

Šukafon se tomu říká :D

+1/0
7.5.2014 0:20

J79i32r48k30a 57D41v55o15ř29á80k 4835330593578

Teda vlastně ne, řekl "ty motoráčky". Koneckonců, tehdy byly kromě regionov červené skoro všechny.

0/0
6.5.2014 15:36

R58o11m60a25n 36S70t77o73n31e78k 1669533189961

Jančura jezdí na regionálních tratích z německými Bombardier Talent viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Talent

0/0
6.5.2014 18:14

T32o25m 71J44u21r98e37č63k26a 6735982655245

Ano, na Slovensku. Dokonce jezdí i víc spojů než původně ZSSK, ale taky Slovensko na dotacích těm vlakům vynakládá dvojnásobnou částku než předtím. Jo a část těch talentů (ve kterých je mimochodem míň místa než v Honeckerově pomstě zvané Bdmtee) už nahradil méně kapacitními Desiry.

+2/−1
6.5.2014 21:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.