Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vyrobí pro Turecko 12 tramvají na baterie. Ujedou tři kilometry

Škoda Transportation dodá do tureckého města Konya 12 tramvají s bateriovým pohonem za více než 800 milionů korun. Naváže tak na dodávku 60 klasických tramvají, které skupina vyrábí pro stejné město. Půjde také o vozy ForCity Classic, ale tentokrát s přídavným bateriovým pohonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L13u37k27á20š 82Š81l47e56h33o26f83e45r 1673319835589

Super, Škodovka jede [>-]R^

+1/0
7.5.2014 17:46

V19i42k47y85r 61B10o35h79u16m17i13l 76S31t70r27a83n87s81k33y 9637348146299

Nevím komu se tu nelíbi design. Je nová, krásná, elegantní, bez spoutání trolejemi, taková Hirem sultan;-D

+1/0
7.5.2014 15:29

V24i28k36y47r 83B71o92h32u80m90i76l 95S75t78r55a92n26s74k26y 9837128756409

Je fajn, že licence je v ČLR, brzy budou jezdit po světe jejich a ne naše.:-P

+1/0
7.5.2014 15:26

Z52b55y94n23ě28k 83P43o11p34o55v17s42k66ý 9466808987423

Nový Žabotlam? 8-o

+1/0
7.5.2014 13:33

L31a45d20i54s50l79a49v 87K22a13l77o70u18s 7385126401260

Trochu mě uniká, na co tramvaj na baterky. Snad jedině tam, kde nejsou, ani nejdou namontovat dráty.  Jinak proč v Praze nejezdí alespoň trolejbusy, když v Plzni, a.j. jezdí normálně ?  Ale je to určitě zajímavé taková tramvaj na baterky. Rád bych si jednu koupil, ale nemám u sebe drobné, t.j. těch ~67 mio.;-D.

0/−11
6.5.2014 14:50

M60a16r40t25i97n 19N61e16v43r93l50a 2337481594587

Asi jste ten článek přeletěl moc rychle...

+5/0
6.5.2014 16:11

J37o45s84e69f 54C94í42s11a53ř 7427782950310

zkus si přečíst článek :-)

+8/0
6.5.2014 16:57

T97o56m83á98š 13S63o16u64k47u35p 4893295220450

Příklad: Place Masséna a Place Garibaldi v Nice. Náměstí v historické části města nezničená dráty a sloupy.  Tak třeba k tomu.

+10/0
6.5.2014 17:22

R88a72d16e92k 71P78r39o20c58h11á66z54k56a 2163219978

V Praze nejezdí trolejbusy od doby, co rada obrany usoudila, že by pomocí trolejbusů nebylo možné v případě války evakuovat Prahu. Později se zjistilo, že by to nešlo ani autobusy, ale trolejbusy se už naštěstí nevrátily :-)

+2/−3
6.5.2014 19:10

J23á53n 75K82o20t21ú95č 2926484488556

IMHO trolejbusy boli v Prahe zrušené preto, lebo v tom čase bola extrémne lacná ropa, oproti ktorej sa elektrická energia javila ako neperspektívna. Vedenie mesta rozhodlo, že trolejbusy nemajú zmysel. Podľa mňa je to škoda, trolejbusy majú obrovský význam a nielen preto, lebo ropa je dnes drahá. Trolejbusy sú tichšie, neznečisťujú mesto výfukovými plynmi a oveľa lepšie zvládajú stúpania na kopcovitých sídliskách. Výstavba trolejových tratí je smiešne lacná oproti výstavbe električkových tratí alebo metra, preto sa trolejbusy výborne hodia ako doplnok k "páteřní síti" MHD všade tam, kde je nezmysel ťahať električku, nedajbože metro. Myslím, že Praha môže ľutovať.

+5/0
7.5.2014 14:18

K94a30r79e46l 43F63a74i30t 1658633698722

Třeba proto, že když dojde k poruše na trolejovém vedení, nebo nejde proud, tak tramvaj třeba nezůstane stát ve Zbrojnické ulici pod plzeňským náměstím a nebude blokovat dopravu 2 hodiny, jako se to stalo nedávno. Auta se nemohla dostat z náměstí a celé centrum zkolabovalo. Takto si tramvaj krásně odjede na zastávku a stojí.

+6/0
7.5.2014 11:24

K12r59y28š27t72o50f 12L95a60n18í41k 1239910155675

dobra zprava. ale ten cumak...

0/0
6.5.2014 14:12

R68o16s62ť93a 96J77a39n89č63a62r 4797869181226

Tři kilometry a pak co? Oprava, šrot? co změnit titulek na

Škoda vyrobí pro Turecko 12 tramvají, na baterie ujedou tři kilometry

+3/−2
6.5.2014 14:09

L51a46d76i57s89l15a19v 17K61a76l75o75u97s 7535976681710

Sedadla jsou opatřena USB konektory. V případě, že dojde energie, řidič vyzve cestující, aby připojili své mobily přes USB, aby se pohnuli o chlup dál, kde už  je normální rozvod el. dráty.;-D

+8/−1
6.5.2014 14:53

M14a29r70t68i62n 95Š57t17r77o15s 4809887360188

Zajímavý technologický nápad, myslím, že by to mohla být i inspirace pro Prahu, leckde by mohly být tramvaje bez těch drátů

0/0
6.5.2014 13:38

R86a32d19o52s94l88a76v 24K57l77a63u95d54a 5414308114632

Tenkrát byl problém na Karlově mostě. Dneska už by to podle mě nemělo smysl. Bylo by to drahé a zbytečné.

0/0
6.5.2014 13:54

R91a20d63e20k 25P13r91o80c76h24á61z41k97a 2413129798

Ježíšmarjá, kdo dělal té tramvaji design?!8-o:-/

+4/−7
6.5.2014 13:02

M87a49r66t21i30n 88K26o75m24i52n55e21k 5840427601612

Me se libi. Vsechny tramvaje nemuzou vypadat jak T3 :)

+4/0
7.5.2014 9:46

J45i84r79k34a 44K97o32c22h 7934494133185

"Ten umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení"

nechci byt stoura, ale nemela by ta veta spravne znit

"Ten umožňuje vozidlům pohyb nezávislý na trakčním vedení"

podle me prohozeni slov pohyb a nezavisly meni vyznam vety, v prvnim pripade se jedna o nezavisly pohyb, ale stale na trakcnim vedeni (nezavisly pohyb sice taky nedava smysl, ale slovicko sem slovicko tam)

+9/0
6.5.2014 12:39

J98a10n 94K45o64t64l52í61n 9429614965797

jste šťoura :-) ale máte pravdu R^

+11/0
6.5.2014 12:44
Foto

M89a74r93t48i87n 49K34o64p39e28j79t45k94o 3263102628155

nezávislý pohyb na trakčním vedení je pro mě trolejbus ... třeba to tak v Turecku funguje ... :-)

0/0
6.5.2014 13:14

M68a88r18t94i75n 72F16r52a55n25t48i76š95e19k 7835520273375

ale to nafukování pneumatik, když sjedou z kolejí, děsně zdržuje.

+2/0
6.5.2014 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.