Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda vyrobí pro Turecko 12 tramvají na baterie. Ujedou tři kilometry

Škoda Transportation dodá do tureckého města Konya 12 tramvají s bateriovým pohonem za více než 800 milionů korun. Naváže tak na dodávku 60 klasických tramvají, které skupina vyrábí pro stejné město. Půjde také o vozy ForCity Classic, ale tentokrát s přídavným bateriovým pohonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L88u60k75á95š 73Š65l62e57h74o74f26e42r 1803539515509

Super, Škodovka jede [>-]R^

+1/0
7.5.2014 17:46

V93i98k96y65r 95B46o51h21u30m46i66l 12S27t43r40a10n86s43k78y 9597228186479

Nevím komu se tu nelíbi design. Je nová, krásná, elegantní, bez spoutání trolejemi, taková Hirem sultan;-D

+1/0
7.5.2014 15:29

V37i97k97y19r 82B29o21h25u43m25i32l 49S22t75r22a54n52s19k64y 9757368976599

Je fajn, že licence je v ČLR, brzy budou jezdit po světe jejich a ne naše.:-P

+1/0
7.5.2014 15:26

Z40b40y44n25ě54k 47P73o91p37o84v60s69k67ý 9966368677903

Nový Žabotlam? 8-o

+1/0
7.5.2014 13:33

L18a31d33i86s93l92a27v 33K74a88l35o50u57s 7425206381470

Trochu mě uniká, na co tramvaj na baterky. Snad jedině tam, kde nejsou, ani nejdou namontovat dráty.  Jinak proč v Praze nejezdí alespoň trolejbusy, když v Plzni, a.j. jezdí normálně ?  Ale je to určitě zajímavé taková tramvaj na baterky. Rád bych si jednu koupil, ale nemám u sebe drobné, t.j. těch ~67 mio.;-D.

0/−11
6.5.2014 14:50

M67a77r47t13i66n 77N68e33v93r64l60a 2167541564257

Asi jste ten článek přeletěl moc rychle...

+5/0
6.5.2014 16:11

J51o73s66e15f 74C72í45s46a26ř 7917782580470

zkus si přečíst článek :-)

+8/0
6.5.2014 16:57

T40o29m39á57š 29S86o50u53k64u62p 4103385660270

Příklad: Place Masséna a Place Garibaldi v Nice. Náměstí v historické části města nezničená dráty a sloupy.  Tak třeba k tomu.

+10/0
6.5.2014 17:22

R30a41d20e97k 82P74r15o63c74h31á41z30k21a 2873299308

V Praze nejezdí trolejbusy od doby, co rada obrany usoudila, že by pomocí trolejbusů nebylo možné v případě války evakuovat Prahu. Později se zjistilo, že by to nešlo ani autobusy, ale trolejbusy se už naštěstí nevrátily :-)

+2/−3
6.5.2014 19:10

J81á23n 22K20o75t35ú27č 2676314868266

IMHO trolejbusy boli v Prahe zrušené preto, lebo v tom čase bola extrémne lacná ropa, oproti ktorej sa elektrická energia javila ako neperspektívna. Vedenie mesta rozhodlo, že trolejbusy nemajú zmysel. Podľa mňa je to škoda, trolejbusy majú obrovský význam a nielen preto, lebo ropa je dnes drahá. Trolejbusy sú tichšie, neznečisťujú mesto výfukovými plynmi a oveľa lepšie zvládajú stúpania na kopcovitých sídliskách. Výstavba trolejových tratí je smiešne lacná oproti výstavbe električkových tratí alebo metra, preto sa trolejbusy výborne hodia ako doplnok k "páteřní síti" MHD všade tam, kde je nezmysel ťahať električku, nedajbože metro. Myslím, že Praha môže ľutovať.

+5/0
7.5.2014 14:18

K61a19r19e45l 18F59a73i58t 1268373528962

Třeba proto, že když dojde k poruše na trolejovém vedení, nebo nejde proud, tak tramvaj třeba nezůstane stát ve Zbrojnické ulici pod plzeňským náměstím a nebude blokovat dopravu 2 hodiny, jako se to stalo nedávno. Auta se nemohla dostat z náměstí a celé centrum zkolabovalo. Takto si tramvaj krásně odjede na zastávku a stojí.

+6/0
7.5.2014 11:24

K76r44y76š53t17o26f 97L74a61n33í43k 1809850265555

dobra zprava. ale ten cumak...

0/0
6.5.2014 14:12

R50o94s23ť51a 76J95a57n52č53a65r 4857339701466

Tři kilometry a pak co? Oprava, šrot? co změnit titulek na

Škoda vyrobí pro Turecko 12 tramvají, na baterie ujedou tři kilometry

+3/−2
6.5.2014 14:09

L39a12d92i39s26l45a74v 97K80a20l50o32u21s 7635376751370

Sedadla jsou opatřena USB konektory. V případě, že dojde energie, řidič vyzve cestující, aby připojili své mobily přes USB, aby se pohnuli o chlup dál, kde už  je normální rozvod el. dráty.;-D

+8/−1
6.5.2014 14:53

M59a91r13t32i63n 12Š84t74r10o28s 4909327860308

Zajímavý technologický nápad, myslím, že by to mohla být i inspirace pro Prahu, leckde by mohly být tramvaje bez těch drátů

0/0
6.5.2014 13:38

R92a37d37o32s31l50a51v 68K79l79a52u23d13a 5104538834932

Tenkrát byl problém na Karlově mostě. Dneska už by to podle mě nemělo smysl. Bylo by to drahé a zbytečné.

0/0
6.5.2014 13:54

R25a77d37e36k 40P66r24o75c98h17á63z25k26a 2833759928

Ježíšmarjá, kdo dělal té tramvaji design?!8-o:-/

+4/−7
6.5.2014 13:02

M88a57r94t83i40n 16K34o85m89i21n32e79k 5490987841312

Me se libi. Vsechny tramvaje nemuzou vypadat jak T3 :)

+4/0
7.5.2014 9:46

J25i34r75k54a 59K93o61c69h 7234564313435

"Ten umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení"

nechci byt stoura, ale nemela by ta veta spravne znit

"Ten umožňuje vozidlům pohyb nezávislý na trakčním vedení"

podle me prohozeni slov pohyb a nezavisly meni vyznam vety, v prvnim pripade se jedna o nezavisly pohyb, ale stale na trakcnim vedeni (nezavisly pohyb sice taky nedava smysl, ale slovicko sem slovicko tam)

+9/0
6.5.2014 12:39

J86a52n 62K95o76t29l24í51n 9589104625187

jste šťoura :-) ale máte pravdu R^

+11/0
6.5.2014 12:44
Foto

M52a50r45t29i43n 43K35o10p32e42j10t91k17o 3303432938955

nezávislý pohyb na trakčním vedení je pro mě trolejbus ... třeba to tak v Turecku funguje ... :-)

0/0
6.5.2014 13:14

M34a69r82t83i90n 97F47r57a36n13t30i83š42e71k 7245700663115

ale to nafukování pneumatik, když sjedou z kolejí, děsně zdržuje.

+2/0
6.5.2014 13:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.