Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vyrobí pro Turecko 12 tramvají na baterie. Ujedou tři kilometry

Škoda Transportation dodá do tureckého města Konya 12 tramvají s bateriovým pohonem za více než 800 milionů korun. Naváže tak na dodávku 60 klasických tramvají, které skupina vyrábí pro stejné město. Půjde také o vozy ForCity Classic, ale tentokrát s přídavným bateriovým pohonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L45u51k48á15š 68Š32l94e91h72o55f27e15r 1173119305789

Super, Škodovka jede [>-]R^

+1/0
7.5.2014 17:46

V55i80k45y86r 96B97o88h34u53m53i37l 81S50t69r50a40n66s92k33y 9457858316279

Nevím komu se tu nelíbi design. Je nová, krásná, elegantní, bez spoutání trolejemi, taková Hirem sultan;-D

+1/0
7.5.2014 15:29

V10i68k80y85r 39B34o84h58u37m97i61l 51S44t24r41a55n46s61k23y 9607248946229

Je fajn, že licence je v ČLR, brzy budou jezdit po světe jejich a ne naše.:-P

+1/0
7.5.2014 15:26

Z51b13y15n85ě47k 24P77o84p92o34v63s44k27ý 9256228597103

Nový Žabotlam? 8-o

+1/0
7.5.2014 13:33

L68a93d98i83s88l27a15v 26K35a46l85o82u71s 7705126151560

Trochu mě uniká, na co tramvaj na baterky. Snad jedině tam, kde nejsou, ani nejdou namontovat dráty.  Jinak proč v Praze nejezdí alespoň trolejbusy, když v Plzni, a.j. jezdí normálně ?  Ale je to určitě zajímavé taková tramvaj na baterky. Rád bych si jednu koupil, ale nemám u sebe drobné, t.j. těch ~67 mio.;-D.

0/−11
6.5.2014 14:50

M39a81r33t47i46n 44N59e23v68r27l79a 2787241404347

Asi jste ten článek přeletěl moc rychle...

+5/0
6.5.2014 16:11

J12o23s90e30f 94C38í62s85a98ř 7697222760900

zkus si přečíst článek :-)

+8/0
6.5.2014 16:57

T11o30m62á61š 39S69o85u39k35u61p 4313585490690

Příklad: Place Masséna a Place Garibaldi v Nice. Náměstí v historické části města nezničená dráty a sloupy.  Tak třeba k tomu.

+10/0
6.5.2014 17:22

R30a98d34e46k 21P16r61o79c58h78á80z20k28a 2763949348

V Praze nejezdí trolejbusy od doby, co rada obrany usoudila, že by pomocí trolejbusů nebylo možné v případě války evakuovat Prahu. Později se zjistilo, že by to nešlo ani autobusy, ale trolejbusy se už naštěstí nevrátily :-)

+2/−3
6.5.2014 19:10

J77á34n 67K67o21t47ú63č 2286494538536

IMHO trolejbusy boli v Prahe zrušené preto, lebo v tom čase bola extrémne lacná ropa, oproti ktorej sa elektrická energia javila ako neperspektívna. Vedenie mesta rozhodlo, že trolejbusy nemajú zmysel. Podľa mňa je to škoda, trolejbusy majú obrovský význam a nielen preto, lebo ropa je dnes drahá. Trolejbusy sú tichšie, neznečisťujú mesto výfukovými plynmi a oveľa lepšie zvládajú stúpania na kopcovitých sídliskách. Výstavba trolejových tratí je smiešne lacná oproti výstavbe električkových tratí alebo metra, preto sa trolejbusy výborne hodia ako doplnok k "páteřní síti" MHD všade tam, kde je nezmysel ťahať električku, nedajbože metro. Myslím, že Praha môže ľutovať.

+5/0
7.5.2014 14:18

K93a75r60e68l 70F54a67i42t 1868733328112

Třeba proto, že když dojde k poruše na trolejovém vedení, nebo nejde proud, tak tramvaj třeba nezůstane stát ve Zbrojnické ulici pod plzeňským náměstím a nebude blokovat dopravu 2 hodiny, jako se to stalo nedávno. Auta se nemohla dostat z náměstí a celé centrum zkolabovalo. Takto si tramvaj krásně odjede na zastávku a stojí.

+6/0
7.5.2014 11:24

K70r39y30š71t83o79f 28L51a19n43í11k 1839960905805

dobra zprava. ale ten cumak...

0/0
6.5.2014 14:12

R57o81s44ť16a 96J66a62n66č14a96r 4197199641596

Tři kilometry a pak co? Oprava, šrot? co změnit titulek na

Škoda vyrobí pro Turecko 12 tramvají, na baterie ujedou tři kilometry

+3/−2
6.5.2014 14:09

L43a18d59i54s33l95a38v 89K75a79l47o30u12s 7435596731750

Sedadla jsou opatřena USB konektory. V případě, že dojde energie, řidič vyzve cestující, aby připojili své mobily přes USB, aby se pohnuli o chlup dál, kde už  je normální rozvod el. dráty.;-D

+8/−1
6.5.2014 14:53

M71a79r73t19i59n 51Š67t34r43o18s 4729267730738

Zajímavý technologický nápad, myslím, že by to mohla být i inspirace pro Prahu, leckde by mohly být tramvaje bez těch drátů

0/0
6.5.2014 13:38

R69a63d90o74s35l50a39v 73K93l52a67u16d64a 5674768644282

Tenkrát byl problém na Karlově mostě. Dneska už by to podle mě nemělo smysl. Bylo by to drahé a zbytečné.

0/0
6.5.2014 13:54

R16a39d30e47k 39P90r50o83c65h91á29z88k87a 2653739118

Ježíšmarjá, kdo dělal té tramvaji design?!8-o:-/

+4/−7
6.5.2014 13:02

M15a77r66t20i67n 34K33o46m97i84n31e51k 5530867981572

Me se libi. Vsechny tramvaje nemuzou vypadat jak T3 :)

+4/0
7.5.2014 9:46

J78i88r65k85a 52K36o39c71h 7504904683585

"Ten umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení"

nechci byt stoura, ale nemela by ta veta spravne znit

"Ten umožňuje vozidlům pohyb nezávislý na trakčním vedení"

podle me prohozeni slov pohyb a nezavisly meni vyznam vety, v prvnim pripade se jedna o nezavisly pohyb, ale stale na trakcnim vedeni (nezavisly pohyb sice taky nedava smysl, ale slovicko sem slovicko tam)

+9/0
6.5.2014 12:39

J19a83n 16K85o92t14l58í89n 9199534595807

jste šťoura :-) ale máte pravdu R^

+11/0
6.5.2014 12:44
Foto

M16a82r48t54i69n 97K39o78p91e70j20t97k98o 3863572778475

nezávislý pohyb na trakčním vedení je pro mě trolejbus ... třeba to tak v Turecku funguje ... :-)

0/0
6.5.2014 13:14

M93a69r76t65i73n 36F24r78a44n57t48i37š19e48k 7345390833795

ale to nafukování pneumatik, když sjedou z kolejí, děsně zdržuje.

+2/0
6.5.2014 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.