Diskuze

Zaměstnanci bank jsou upovídaní, stěžují si klienti na úniky dat

V českých bankách nejsou úniky dat a porušení mlčenlivosti o kontech klientů ničím výjimečným. Klienti i zaměstnavatelé jsou však proti tomu často bezbranní. Porušení diskrétnosti se totiž špatně prokazuje, málokdy tak končí u soudu. Ochranu citlivých dat však řeší i další firmy, které proto stále více dbají na mlčenlivost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mně se tohle stalo také v České spořitelně. Obrátil jsem se ale přímo na interní audit České spořitelny, kteří mi vyzrazení bankovního tajemství o mých účtech třetí osobě písemně potvrdili. Stačilo se podívat na záznamy, kteří zaměstnanci nahlíželi na mé účty. Byla zjištěna zaměstnankyně České spořitelny úplně z jiné pobočky v jiném městě, u které jsem nikdy nebyl. Bohužel ani potvrzení úniku bankovního tajemství bankou ničemu nepomůže. Policie mi na základě trestního oznámení sdělila, že to není trestný čin, neboť zůstatky na účtech nejsou osobní údaje. Soud také nemá smysl kontaktovat, neboť jak mi Česká spořitelna "vysvětlila" musel bych prokázat jaká škoda mi tím vznikla. Není také pravda, že zaměstnankyně na základě toho byla propuštěna. Jak mi ale Česká spořitelna sdělila, byla aspoň upozorněna na to, že už to nemá dělat :-). A osoba, které byly údaje vyzrazeny? Ta byla nedávno přijata jako zaměstnankyně do České spořitelny:-).

0 0
možnosti

No a co potom,když zdravotní sestra od mé praktické lékařky všude vykládala,že jsem těhotná. Chtěli jsme to oznámit až ve 4.měsíci,kdy už je to "skoro" jisté a tak jsme to museli vyklopit hned na začátku. A nebylo to tak,že by to někdo někde slyšel. Troubila to do světa kde komu na potkání.

0 0
možnosti

Mě se tohle stalo asi před rokem u ČS na pobočce v Českých Budějovicích. Byla jsem jejím dlouholetým klientem, když jsem se náhodou dověděla, že bankovní referentka, která byla přítelkyní kamaráda mého exmanžela, vesele doma vykládá o stavu mého soukromého účtu, včetně vkladů a výběrů. Když jsem se obrátila se stížností na ombudsmana, tak mi odpověděl, že situace byla prošetřena a nebylo shledáno žádné pochybení ze strany zaměstnance spořitelny. Tak ono asi, když někdo přijde za dotyčnou slečnou a zeptá se jí "hele, udělalas to?", tak se ta dotyčná určitě přizná:-)

1 0
možnosti

Přístupy se logují, pokud to zaměstnanec nezdůvodní, letí na hodinu (zkušenost příbuzného, exzam. jiné velké banky).

0 0
možnosti

Totéž se děje ve špitálech, kde se konzultuje při otevřených dveřích, na úřadech všeho druhu, etc. To už je taková profesní slepota, jeden úředník (doktor, sestra, etc.) chce něco probrat pracovně s druhým a už nevnímá, že ho slyší i někdo, kdo ho slyšet nemá, až na výjimky bych v tom zlý úmysl nehledal (ano, na obědě by o tom kvákat neměli). Popravdě, kdyby se měla bankovní úřednice trápit nad tím, že někdo vydělává víc, než ona, tak si musí nehty ohryzat až na kůžičku hnedle první den. Kromě zaměstnanců v superhyper a nekvalifikovaných dělníků totiž vydělává víc než ona skoro každý. ;-D

Jiná věc jsou ty moderní otevřené prostory nebo "kiosky" v nákupních centrech, tam je nemožné soukromí udržet. A samozřejmě co nejvíc v systémech bank, úřadů, nemocnic, etc. dodržovat "need to know" přístup, recepční nemá mít k dispozici ty samé údaje co úvěrář nebo doktor.

4 0
možnosti

jj, pulku problemu delaji otevrene prostory v bance, jakoby si clovek kupoval zajezd a ne ze by resil ultra soukrome veci, druha vec je doba, chut a ochota chlubit se vecma na asocialnich sitich o sobe a v zamestnani o cizich lidech...

2 0
možnosti

Tak u nás v ČR kde se neutají ani tajné dokumenty,odposlechy,trestní spisy a to z nejvyšších míst, nelze nějaké bankovní tajemství moc očekávat.

2 0
možnosti

B77e11n 54P94a48v26k21a

7. 5. 2014 9:52

Laskavě si opravte gender unfriendly nadpis. Zaměstnankyně!;-D

5 0
možnosti

Naštěstí jsem se jako klient posunula od přepážek do "kukaně". Od té doby jsem se službami spokojená.

To, že si zaměstnanci kvokají mezi sebou mi zas tak nevadí jako to, že banky vaše data dál prodávají marketingovým společnostem. Je to osobní zkušenost, ale rozebírat to tady nebudu. ;-)

3 0
možnosti

Samy banky tomu napomáhají! Jak? Minimálními příčkami mezi pracovišti, takže když sedíte na jednom pracovišti, slyšíte jasně a zřetelně co probírají vedle a někdy to jsou dost citlivá data. Bohužel to nelze přeslechnout ať se snažíte jak se snažíte.

6 0
možnosti

Přesně! Pokud nejste TOP klient, se kterým se jedná samostatně v kanceláři nebo přímo u něj, sedíte 2 metry od dalších lidí a okolo ještě čekají na obsluhu další.

1 0
možnosti
Foto

A je asi jeden pracovnik viz příspěvky níže (pokud nepracuje v bance tak o chodu banky moc neví) banky háji neschopnost vedení bank udržet si lidi.  Ja osobně jsem vystřídal již 3 banky a jdu vzžy za člověkem, tedy za paní které věřím a která mě vždy dobře poradila s produkty. Je to vždy o vztahu mezi klientem a zákazníkem. Až si vedoucí uvědomí že ONI pracújí pro pracovníky na přepážce a ne naopak tak to bude průlom. Jaký by brali palt pokud by neměli žádné podřízené.

A že je v bankách velká fluktuace na přepážkách - zkuste si to - máte jen prodávat a prodávat uvěry HYPO a další a na řešení problémů klienta je max. 2min času. Neprodáte nemáte premie. A do banky jdete s určitým cílem a většunou to není vzít si úvěr, HYPO. Tak co.

8 0
možnosti