Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta budeme sestavovat jako kostičky lega, říká šéf Tatry

Petr Karásek loni na podzim převzal automobilku Tatra a snaží se ji spolu s dalšími manažery opět vzkřísit. Firmu chce směřovat hlavně na okrajové segmenty trhu, jež největší automobilky tolik nezajímají. Výrobce náklaďáků se pustil například do produkce agrotraktorů, podařilo se mu také vrátit na důležitý ruský trh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J64a56n 65Č66e86r48m10á96k 4919898985527

no, zdá se, že Tatra má konečně majitele s reálnými plány a střízlivým viděním skutečnosti... 

 Dobu, kdy se Tatra mohla stát světovým výrobcem terénních nákladních automobilů firma i společnost propásly, takže nyní se musí snažit vybudovat značku na okrajových segmentech oboru a věřit, že přijde den, kdy se situace změní... A na tu dobu být připraven... 

A nebo udělat z onoho okrajového segmentu své hájemství a stát se jedničkou v této části trhu...

+2/0
20.5.2014 15:29

J39i60ř76í 74K95o45c12u22r76e82k 6145694255258

Na trhu je Mercedes UNIMOG a pak ... skoro nikdo. Takže zaměření na tahle speciální užitková vozidla vidím pozitivně. Držím palce, ať se jim daří. Bylo by to hezké kdyby i na německých silnicích pracovaly Unimogy A Tatry :-)

0/0
19.5.2014 13:32

P74e91t25r 44L42a66n32d24a 1839940545634

Ve Wörthu vedle sebe stojí 40 Mercedesů a každý je jiný. V Gentu vedle sebe stojí 40 Volv, ale jsou to v podstatě jen 4 základní modely. Nechápu, jak to Mercedes dokáže. V Tatře jsou slyšet jen výkřiky do tmy...

Na východě Německa na opravách dálnic opravdu občas zahlédnu starou Tatru nebo Ifu, ale vetšinou jen kvůli speciální nástavbě. Na opravě D1 se jich podílí hodně, ale denně tam potkávám nějakou porouchanou. Škoda, že už tam nepotkávám Foxe.

Dřív jsem si myslel, že se Tatry konkurence bojí, ale dnes je situace obrácená, kdyby Tatra byla k něčemu, naopak by s ní rádi spolupracovali. Třeba se to v Kopřivnici taky jednou naučí dělat tak jak se to má a budou se o spolupráci s nimi prát ostatní automobilky...

0/0
24.5.2014 10:26

M13i19c81h39a93l 37F74i68n20s96t94e43r34l84e 7609730173818

Čím se Tatra proslavila ?

 - lidovým vozem T11 (vzduchem chlazený motor, páteřová konstrukce podvozku = nezničitelnost), 

aerodynamické prvně na světě sériově vyráběné (!!!) vozy T77, T87, T97,

v podstatě inspirací( a následně i za války Ferdinandem Porsche dokonané špionáže) vedoucí ke vzniku firmy VW - dnes paradoxně faktického majitele Škody-Auto, "nezničitelné" nákladní T111, 

následované poválečně v kategorii osobních vozůTatraplánem, T 603, T 613 (označované za Rolls-Royce východu), 

nákladní T138, T 148, T 813 a následně T 815...,  jestli tohle, co nemá ve svém automobilovém  portfóliu většina zemí, hodíme jen tak do "koše", nejsme hodni odkazu tvrdé práce našich předků a tudíž i nároku na podílu z jejich slávy...Ba právě naopak, bude to jen znak ostudy, který tímto přístupem zanecháme našim dětem.  Omlouvám se za určitou patetičnost, ale jsou to fakta, které je prostě důležité donekonečna obemílat..., jakožto obrana proti krátkodobě hamižné lhostejnosti...

+2/0
19.5.2014 2:13

J51i94ř51í 70E73r17b80e57n 1563414296247

A on to někdo háže do koše?

Jenže pouze z historie se žít nedá, sotvakdo si koupí tatru jen proto, že bývala slavnou. Zákazník si koupí auto, které musí být lepší než konkurence i dnes - a mnozí tatrováci dodnes nepochopili, že situace se změnila a ve většině zemí jsou zpevněné silnice, na které se dostanete i s výrobně levnějším žebřiňákem...

Patnáct tisíc jednotek ročně už nikdy dělat nebudou. Patnáct set ročně jich ale prodají bezproblémově.

+1/0
19.5.2014 5:53

P75e81t29r 42S42o92j40k46a 8872762949566

Tatra je určena převážně na stavby tam se osvědčila.

0/0
19.5.2014 6:40

J15i76ř96í 81E20r56b15e58n 1173114536587

Jistěže, jenže většina pozemních staveb je se zpevněným povrchem, kde postačí MB a MANy. Těch velkých terénních staveb, kde by se průchodivost Tater prosadila, zas tolik není.

Mimochodem jsem nedávno opět viděl snímek "Kdo hledá zlaté dno". To snad je propagační film na T 148 :-)

+1/0
19.5.2014 8:33

P22e41t44r 73L57a46n79d42a 1489950305234

Ano, Tatra bývala slavná a v historii dělala krásná a často i přelomová auta.

Když chtěl její slávu vzkřísit a propagovat ji Miloš Zeman, dostal modernizovanou vládní Tatru. A jak ta modernizace vypadala? No plastová kapota nalepená na původní plechové. A takhle nějak to s Tatrou vypadá už pár desetiletí! Měl tu někdo chromici? Jo? Co jste říkali zámkům dveří? Co kvalitě plechu? Co vypadávajícím klikám? A co brzdám? Na Tatrách 613 bylo odfláknuté fakt skoro všechno.

0/0
24.5.2014 10:34

M24a90r52t67i42n 69S92k73o10u93m65a95l 1202984467980

Tatru 613 mám a co říkám zámkům dveří,jsou tam ještě původní zcela funkční-výrobce FAB. Vypadávající kliky, nevím jaké. Pokud kliky dveří tak tenhle problém neznám,obě vnitřní  (na jedněch dveřích)  jsou  kovové , nasazeny na tisícihranu a zajištěny šroubem asi M6 . Vnější kliky jsou také bezproblémové.. A brzdy? Nemohly snad být lepší. Na všech kolech kotoučové čtyřpístkové ,všechny  kotouče duté s ventilací. Unikátní je kompletní zdvojení brzdové soustavy. Při poruše jednoho z okruhů nadále brzdí všechna čtyři kola. Kvalita plechů je přiměřená k době vzniku a stupně ochrany před korozí. Nijak výrazně nevybočuje od tehdejší ostatní produkce.  Ještě by mě vážně zajímalo co dalšího bylo podle Vás na T613 odfláknuté. Tady se ale člověk dozví novinky.

0/0
24.5.2014 13:03
Foto

M35i70r16o73s37l69a30v 10S57t65e88i51n95e61r 1175195568833

Lubomír Štrogal měl kdysi výbornou myšlenku- normovat a unifikovat, zmenšit počet nestandartních dílů a tím zhospodárnit výrobu.

Já mám k Tatře zvláštní vztah, na Tatře 57B jsem ve Svazarmu ve Střešovicích 1957 udělal autoškolu. Bez synchronizace, celá elektronika spočívala v přepínači na ovládání směrových vyklápěcích ramének s elektromagnetem.

Vidím, že Tatra chce oživit trh bývalého Mercedesu UNIMOG. To byl malý náklaďáček s pohonem na všechna kola, tahač a nosič různého nářadí- třeba na zametání komunikací nebo sekání trávy v příkopech a podobně. Velikostí podobný T815.  Hasičské sbory je mívaly v celém Německu. Ještě dnes poslední zachovalé Unimogy docilují vysokých cen na trhu pro milovníky historické zemědělské techniky.

V oblasti osobních vozů nevidím žádný prostor pro nové výrobce. Pokud se Tatrovákům podaří, přesvědčit kvalitou, přídavným nářadím a užitnou hodnotou  svých užitkových vozů zejména obecní zastupitelstva, správy velkých průmyslových oblastí, pak  přežijí.

+6/−1
18.5.2014 19:53

P29a14v47e25l 46J18e78ř58á27b75e47k 7631572984797

Při nákupu z veřejných peněz rozhoduje výběrové řízení a  zpravidla nejnižší nabídka. A těch několik obcí co by využily přidané hodnot Tatry je minimum. Stejně tak průmyslové oblasti kde převládají zpevněné komunikace či lehčí terén.

Trh je celkem zasycený četnými značkami s kvalitním zázemím. Prostě a jednoduše - Tatru ze staveb vytlačily nákladní auta s levnějším provozem a zbytek je již jen několik drobků.

+1/0
19.5.2014 0:18

J12i40ř52í 26D55v39o29ř10á97k 5238583618370

Zažil jsem výběrové řízení , kde jeden z požadavků byl vzduchem chlazený motor do V.Kdo to asi vyhrál(a dopředu zaplatil)?

0/0
19.5.2014 19:35

J97a61n 91G56a36z49d37a 6282688423607

Výběrové řízení je mantra veřejné sféry. Často něco potřebuji a nedokážu se k tomu dostat jinak, než podobně mizerně formulovanými požadavky. A ještě to vypadá na korupci. Tím ale nechci říci, že korupce není. Samozřejmě je a administrtivní překážky typu výběrovek ji jenom chabě překážejí.

0/0
6.6.2014 9:49

V16l13a98d58i98m72í15r 22F73i24a70l40a 3366162103209

Jako mladej jsem se učil jezdit v Tatře 603 a později v Tatře 613. Oba tyto vozy byly skvělé! 

Je mi velmi smutno z toho, kam Tatru dostali komunisti a co nedodělali komunisti, odstřelili tuneláři...

+4/0
18.5.2014 19:24
Foto

J80a91k44u37b 73V25a67š48k28o 1828914572983

Ono už nebylo moc co dodělávat :-(

+3/0
19.5.2014 0:15

P96a22v51e66l 26D25o89u76b42e92k 5215861980350

"Tatra " už bohužel nikdy nebude Tatra ;-( Poslední a konkurebční byla 815!

0/−5
18.5.2014 18:33

J37i30ř64í 50E35r38b64e46n 1753974336427

Vsadím se, že jsi nikdy neseděl v TerrNu. To je jiné kafe než T815.

+3/0
19.5.2014 5:55
Foto

J87i40ř19í 79O89p23á63l74k26a 5581880698897

Terrnovka nemá chybu R^

Máme ji již několik let na prvním výjezdu a ve srovnání třeba s Ategem je to jedno a sto ve prospěch Tatry. I když, i terrnovka nás už párkrát vypekla, což je ale vzhledem k využití v JPO logické.

Jsem spíše zvědav, jak se za pár let bude zpětně hodnotit "nová" sedmičková Tatra.

0/0
19.5.2014 8:27

J84i30ř95í 47D98v32o49ř73á89k 5408283638410

A v čem je je jiná?Jiný plast na přístrojové desce a trochu jiné přepínače .Střeva stále s 50.let.

0/0
19.5.2014 19:05

J44i59ř45í 52E43r83b37e58n 1663624126967

Garantuju Ti, že záměnnost dílů mezi T111/141/147 a TerrNem je nulová ;-)

Mají podobnou koncepci, tím to hasne.

0/0
19.5.2014 20:52

J33i34ř18í 78D41v94o60ř49á18k 5688983768740

2014 -50=1964.To už je věk minimálně137/138.

0/0
21.5.2014 19:09

M67a96r10t90i26n 57S57k44o39u66m22a45l 1362154577700

A co má společného řada T138 s řadou Terno,815-7 nebo Phoenix?? Vážený ,věřte , že se od té doby toho změnilo poněkud více než plasty na přístrojové desce a přepínače.

0/0
22.5.2014 9:09

J38i84ř95í 35D25v48o81ř61á86k 5678803258200

A co má společného Phonix s Tatrou?

0/0
22.5.2014 20:16

M75a60r68t77i58n 25S39k57o75u45m54a49l 1872944517650

Co má společného Phoenix s Tatrou? Děláte si legraci? Jednak byl tento vůz projektován a vyrábí se v Kopřivnici a především dále rozvíjí unikátní koncepci páteřového rámu s výkyvnými nápravami. Je to snad málo?  V současném globalizovaném světě výroby čehokoliv  , dopravních prostředků nevyjímaje je skutečným uměním si udržet vlastní jedinečnou koncepci. Jenom zapátrejte v paměti kolik slavných a originálních výrobců již zaniklo nebo bylo nuceno se vzdát své originality.

0/0
24.5.2014 12:50

J94i68ř54í 91E46r39b24e80n 1493674296257

Píšeš o 50. letech, a potom o roce 1964. Nauč se počítat a psát, jinak se fakt nemáme o čem bavit.

0/0
5.6.2014 9:26

J48i14ř57í 76L41a34n63g15w53e67i76l 3890284238629

Největší nepřítel Rusko je pro tento podnik klíčový:-)... ach jo. A to není jediný podnik , který na tomto našem nepříteli závisí... a náš přítel USA či EU nám v tomto asi nepomůže... kšeft je kšeft a jak jsme četli trh je plný...

+2/−3
18.5.2014 18:33

J48i51n84d37ř53i40c94h 90Š98k36o33p72e45k 4455861370905

Když už to musí být skládačka, tak ať je aspoň z dílů spolu vzájemně vyzkoušených v provozu

Krásný příklad na dakaru. Když se speciály stavěly dřív, měly na Dakaru šanci, protože jako celek to pocházelo z dílů vyzkoušených a odladěných v provozu.

Aktuálně Dakar skoro vždy propad, protože nějak neplatí, že když vezmu sice vyzkoušené díly z celého světa a poskládám z toho speciál, výsledek bude spolehlivý.

Nebude.

+2/−2
18.5.2014 18:24

L95u24k19a70s 86N76o18v63a41k 4459229373908

Blbost. Lopraisova nejslavnejsi Puma mela cca.500koni, dnes se motaj mezi 800-1000koni. Ten pokrok sel neskutecne dopredu. Driv to byla vytrvalostni soutez, dnes je to 14jednodennich rallye, kde se vysledek secte az na konci ;)

Dakar pred 15 lety a dnes je neco uplne jinyho.

+4/0
18.5.2014 19:27

J63i73ř33í 76D74v39o64ř40á74k 5848533238570

Koně u nákladního auta nejsou podstatné.podstatný je kroutící moment.

0/0
19.5.2014 19:32

F49r17a60n27t69i65š39e84k 92M13o13s90s 8612733769729

To se přeci nedá srovnávat. Dakar před 15ti lety jezdily upravené sériové kamiony, zatímco dneska to musí být na míru stavěné speciály, jinak se na špičku nechytají.

+4/0
18.5.2014 19:53

J22i94n82d62ř17i71c59h 49Š68k69o57p72e60k 4305391650575

ano, jenže pokud ty speciály vychází ze vzájemně odzkoušených dílů, celků, je to vždy  plus

0/0
19.5.2014 6:55

T38o36m10á13š 23M74a55c97e16j69k69a 6291842237647

Je to velká škoda. Když si člověk uvědomí jak měla Tatra po váoce dobře našlápnuto ve všechohledech ve srovnání se světem, pak prakticky 40 let ztracených let a nepovedená privatizace tomu nasadila korunu. Opravdu zbytečně promarněný potenciál. Ale takových příkladů jsou u nás snad stovky. Na co komouši hrábli, to pokazili.

+10/−5
18.5.2014 17:13

J86i66ř62í 89L69a59n50g77w57e20i58l 3100184668349

Nesmysl... až po 89 roce se to rozvalilo... Tatra byla vždy světová značka ... privatizace do zahraničních rukou - ty odstranily svou konkurenci...:-/

+4/−8
18.5.2014 18:35

P72a73v47e43l 32J46e76ř69á97b29e36k 7641112114897

Světová značka bez servisu.

Tatru utopilo RVHP, protože jí stačil její trh. A když se východní blok rozpadl a my jsme s Ruskem přestali obchodovat, tah se tam prakticky obsadil Kamaz a světové značky kamiónů. 

Brečet nemá cenu - je to jen globalizace výroby. A zkusit tedy být zajímaví specializací.

+3/0
18.5.2014 18:44

A29n82t55o91n84i92n 67B49l94a96z87e58k 4518912647741

Tatra nikdy nebyla svetova znacka. Jeji auta se prodavala ve vychodnim bloku, kde nebyla temer zadna konkurence. A nebo ze by se vyvazela tenkrat i do Zapadniho Nemecka, USA, Svedska ?? :-)

+2/−2
18.5.2014 18:52

J47i40ř80í 96E94r80b51e90n 1283204966637

Vyvážela, ale v minimálních objemech. A když to v 80. letech začal ve Francii rozjíždět pan Strager, tak Tatra nebyla schopna dodržet emisní limity a po roce 1989 se na něj vykašlala stejně jako LIAZ. Přišlo nové vedení firmy a vše, co udělali a připravili jeho předchůdci, šlo do koše...

0/0
19.5.2014 5:57

M69a42r93t48i75n 67S90k74o53u25m80a40l 1152344527450

Ano, konkrétně Západní Německo Tatry dováželo.

0/0
19.5.2014 13:20

J43i86ř34í 76D43v53o88ř33á30k 5148933478400

Jestli tvým světem je Rusko , tak určitě.

+2/0
18.5.2014 19:15

J63i73ř73í 95K13o78c61u12r49e81k 6835114885318

Ale notak. Výrobu lidových osobáků v Tatře ukončili komunisti (jediným správným výrobcem byly stanoveny AZNP a basta). Výrobu dodávek komunisti ukončili tak nějak po celé ČSSR, neboť živnostník i malá firma byly pro komanče totéž jako žid pro nácka = nežádoucí, určeno k likvidaci.

Krom toho komunisti Tatru ukradli původním vlastníkům.

Po '89 se to rozvalilo proto, že v bývalém SSSR nebyl nikdo kdo by jakékoliv nové náklaďáky ZAPLATIL. Soudruzi internacionalisti totiž dovedli ke krachu celé slavné RVHP.

+1/0
19.5.2014 13:13

J32i58ř49í 91E69r38b16e56n 1403854296297

Za prvé, Tatra patřila baronu Ringhofferovi a ten se za války otevřeně přihlásil k Říši, takže poválečná konfiskace jeho majetku byla jednou z válečných reparací, které jsme jinak po Německu nepožadovali.

A za druhé, ty statisíce vyrobených dodávek a pikapů Š 1101/1102, Š 1200/1201, Š 1202, Š 1203 nebo TAZ 1500 ve skutečnosti neexistovaly?

0/0
19.5.2014 20:58

J26i53r70k27a 71H72o52n44c88ů 2504174441118

V tomhle případě je svalování viny na bolševiky opravdu dětinské.

+4/−7
18.5.2014 18:36

T55o90m42á93š 15M50a75c54e32j66k73a 6791212347197

Orpavdu, a proč teda když se zhroutily RVHP trhy, tak o produkci Tatry nebyl nikde jinde ve světě zájem, když byla tak dobrá? Protože ty zastaralý krámy nikdo nechtěl. Na Západě totiž za těch 40 let například postavili silnce, takže náklad se nemusel převážet v takových autech. A navíc snad až na podovozek a jeho specifické využití Tatra nemohla knokurovat vůbec ničím. Počínaje designem a motory konče.

+7/0
18.5.2014 18:46

M34a17r43t86i75n 82S62k18o41u31m19a20l 1572544417800

A kdo jsou potom ti "blázni",kteří Tatru nakupují,když je tedy tak zastaralá. Uvědomte si ža v devadesátých letech tatra uspěla v tendru na dodávku více než 1000 vozidel pro armádu SAE,dále 300 vozů pro Izrael. A v současnosti s úspěchem prodává speciální aplikace pro australský trh se vzduchem chlazenými motory Tatra. Všechna tahle výše uvedená vozidla vychází z původní Tatry 815.

+1/0
19.5.2014 13:18

J51i15ř89í 24E47r72b62e34n 1453534746927

Ale byl zájem, jenomže to by se Tatra v těch 90. letech musela trochu snažit a ne ze sebe dělat dámu, za kterou mají zákazníci chodit s prosíkem.

Dodneška uchovávám v pracovním stole dodací list z roku 1999, kde je hlavička o.p. Tatra, nositel Řádu Vítězného února nebo co to bylo. Deset let po pádu režimu byli schopni takový canc poslat do oběhu. To o něčem shnilém v její administrativě taky vypovídá.

0/0
19.5.2014 21:01

J85i95ř47í 60L48a43n19g81w17e29i68l 3270914818109

Ahojte Jirko. Je to hrůza. Co dokázali ti hajzlíci po 89 zničit . Tatrovky a  Liazky  byly výborné. Tady u nás také tzv. zprivatizovali Italové sklárny a dnes zůstala jen jedna výrobna... :-/.. Někdy mne napadá tento vtip: Je po druhé světové válce a v Londýně na velitelství se objeví Hitler. Zasalutuje a hlásí agent XY splnil úkol a zničil půlku světa.... a když to doplním tak Klaus a hlásil se v Berlíně a místo války je Velká privatizace a zničení průmyslu Československa..

+1/−4
18.5.2014 18:46

J71i94n39d28ř10i89c84h 32L74u30k19á71š 8617531180515

no tak zrovna Klaus se spíše hlásí v Moskvě...

0/0
18.5.2014 19:16

J31i18ř68í 31H45r82a58d71e24c 9448597730324

Tatrovky a Liazky nebyly výborné, byly nejlepší... Celý svět se pral o to, kdo v nich bude jezdit...;-D;-D;-D

+5/0
18.5.2014 19:21

A45n71t31o64n71í89n 39H15o35s74t13i11n72s72k39ý 6381701575384

Je to těžké zvrátit, i když jim moc fandim. Konkurence má desítky let vývoje náskoku. Jestliže to nekoupil zahraniční koncern, který by investoval do kvalitního vývoje i efektivní výroby, dnes to sami nedoženou. Finančníci tam můžou nalít miliardy, ale nemají techologické know-how a zkušenosti či vlastní reference na trzích. Se státní podporou je to stejné.

+8/0
18.5.2014 16:31

M98i76r46o19s33l60a63v 87Š45i67m13k64o 7405213102385

Desítky let snad ne :-) Navíc Tatra dělala terénní auta se specifickým podvozkem, docela unikání mezi světovými výrobci. Problém byl, tak jako ve všem, s kvalitou. Za socialismu se na ní tak nekoukalo.

+4/−1
18.5.2014 16:39

J57i87ř17í 88D62v78o45ř95á42k 5658303728200

Minimálně 30.let.

+1/−1
18.5.2014 16:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.