Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta budeme sestavovat jako kostičky lega, říká šéf Tatry

Petr Karásek loni na podzim převzal automobilku Tatra a snaží se ji spolu s dalšími manažery opět vzkřísit. Firmu chce směřovat hlavně na okrajové segmenty trhu, jež největší automobilky tolik nezajímají. Výrobce náklaďáků se pustil například do produkce agrotraktorů, podařilo se mu také vrátit na důležitý ruský trh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J34a85n 51Č91e65r21m27á90k 4739548175787

no, zdá se, že Tatra má konečně majitele s reálnými plány a střízlivým viděním skutečnosti... 

 Dobu, kdy se Tatra mohla stát světovým výrobcem terénních nákladních automobilů firma i společnost propásly, takže nyní se musí snažit vybudovat značku na okrajových segmentech oboru a věřit, že přijde den, kdy se situace změní... A na tu dobu být připraven... 

A nebo udělat z onoho okrajového segmentu své hájemství a stát se jedničkou v této části trhu...

+2/0
20.5.2014 15:29

J11i19ř13í 34K59o97c38u13r71e34k 6725644755158

Na trhu je Mercedes UNIMOG a pak ... skoro nikdo. Takže zaměření na tahle speciální užitková vozidla vidím pozitivně. Držím palce, ať se jim daří. Bylo by to hezké kdyby i na německých silnicích pracovaly Unimogy A Tatry :-)

0/0
19.5.2014 13:32

P50e75t26r 98L60a33n94d76a 1469270785954

Ve Wörthu vedle sebe stojí 40 Mercedesů a každý je jiný. V Gentu vedle sebe stojí 40 Volv, ale jsou to v podstatě jen 4 základní modely. Nechápu, jak to Mercedes dokáže. V Tatře jsou slyšet jen výkřiky do tmy...

Na východě Německa na opravách dálnic opravdu občas zahlédnu starou Tatru nebo Ifu, ale vetšinou jen kvůli speciální nástavbě. Na opravě D1 se jich podílí hodně, ale denně tam potkávám nějakou porouchanou. Škoda, že už tam nepotkávám Foxe.

Dřív jsem si myslel, že se Tatry konkurence bojí, ale dnes je situace obrácená, kdyby Tatra byla k něčemu, naopak by s ní rádi spolupracovali. Třeba se to v Kopřivnici taky jednou naučí dělat tak jak se to má a budou se o spolupráci s nimi prát ostatní automobilky...

0/0
24.5.2014 10:26

M59i21c54h93a39l 14F69i46n42s76t52e61r88l21e 7379780123608

Čím se Tatra proslavila ?

 - lidovým vozem T11 (vzduchem chlazený motor, páteřová konstrukce podvozku = nezničitelnost), 

aerodynamické prvně na světě sériově vyráběné (!!!) vozy T77, T87, T97,

v podstatě inspirací( a následně i za války Ferdinandem Porsche dokonané špionáže) vedoucí ke vzniku firmy VW - dnes paradoxně faktického majitele Škody-Auto, "nezničitelné" nákladní T111, 

následované poválečně v kategorii osobních vozůTatraplánem, T 603, T 613 (označované za Rolls-Royce východu), 

nákladní T138, T 148, T 813 a následně T 815...,  jestli tohle, co nemá ve svém automobilovém  portfóliu většina zemí, hodíme jen tak do "koše", nejsme hodni odkazu tvrdé práce našich předků a tudíž i nároku na podílu z jejich slávy...Ba právě naopak, bude to jen znak ostudy, který tímto přístupem zanecháme našim dětem.  Omlouvám se za určitou patetičnost, ale jsou to fakta, které je prostě důležité donekonečna obemílat..., jakožto obrana proti krátkodobě hamižné lhostejnosti...

+2/0
19.5.2014 2:13

J30i74ř85í 24E45r10b90e22n 1303214126647

A on to někdo háže do koše?

Jenže pouze z historie se žít nedá, sotvakdo si koupí tatru jen proto, že bývala slavnou. Zákazník si koupí auto, které musí být lepší než konkurence i dnes - a mnozí tatrováci dodnes nepochopili, že situace se změnila a ve většině zemí jsou zpevněné silnice, na které se dostanete i s výrobně levnějším žebřiňákem...

Patnáct tisíc jednotek ročně už nikdy dělat nebudou. Patnáct set ročně jich ale prodají bezproblémově.

+1/0
19.5.2014 5:53

P90e34t38r 98S86o82j19k42a 8302122289436

Tatra je určena převážně na stavby tam se osvědčila.

0/0
19.5.2014 6:40

J38i96ř24í 36E87r33b53e91n 1253264526917

Jistěže, jenže většina pozemních staveb je se zpevněným povrchem, kde postačí MB a MANy. Těch velkých terénních staveb, kde by se průchodivost Tater prosadila, zas tolik není.

Mimochodem jsem nedávno opět viděl snímek "Kdo hledá zlaté dno". To snad je propagační film na T 148 :-)

+1/0
19.5.2014 8:33

P80e24t20r 63L80a18n91d67a 1819500515234

Ano, Tatra bývala slavná a v historii dělala krásná a často i přelomová auta.

Když chtěl její slávu vzkřísit a propagovat ji Miloš Zeman, dostal modernizovanou vládní Tatru. A jak ta modernizace vypadala? No plastová kapota nalepená na původní plechové. A takhle nějak to s Tatrou vypadá už pár desetiletí! Měl tu někdo chromici? Jo? Co jste říkali zámkům dveří? Co kvalitě plechu? Co vypadávajícím klikám? A co brzdám? Na Tatrách 613 bylo odfláknuté fakt skoro všechno.

0/0
24.5.2014 10:34

M61a12r38t27i46n 81S58k12o40u57m27a31l 1732134887760

Tatru 613 mám a co říkám zámkům dveří,jsou tam ještě původní zcela funkční-výrobce FAB. Vypadávající kliky, nevím jaké. Pokud kliky dveří tak tenhle problém neznám,obě vnitřní  (na jedněch dveřích)  jsou  kovové , nasazeny na tisícihranu a zajištěny šroubem asi M6 . Vnější kliky jsou také bezproblémové.. A brzdy? Nemohly snad být lepší. Na všech kolech kotoučové čtyřpístkové ,všechny  kotouče duté s ventilací. Unikátní je kompletní zdvojení brzdové soustavy. Při poruše jednoho z okruhů nadále brzdí všechna čtyři kola. Kvalita plechů je přiměřená k době vzniku a stupně ochrany před korozí. Nijak výrazně nevybočuje od tehdejší ostatní produkce.  Ještě by mě vážně zajímalo co dalšího bylo podle Vás na T613 odfláknuté. Tady se ale člověk dozví novinky.

0/0
24.5.2014 13:03
Foto

M29i86r48o47s42l57a84v 75S29t38e33i37n44e46r 6918854823615

Lubomír Štrogal měl kdysi výbornou myšlenku- normovat a unifikovat, zmenšit počet nestandartních dílů a tím zhospodárnit výrobu.

Já mám k Tatře zvláštní vztah, na Tatře 57B jsem ve Svazarmu ve Střešovicích 1957 udělal autoškolu. Bez synchronizace, celá elektronika spočívala v přepínači na ovládání směrových vyklápěcích ramének s elektromagnetem.

Vidím, že Tatra chce oživit trh bývalého Mercedesu UNIMOG. To byl malý náklaďáček s pohonem na všechna kola, tahač a nosič různého nářadí- třeba na zametání komunikací nebo sekání trávy v příkopech a podobně. Velikostí podobný T815.  Hasičské sbory je mívaly v celém Německu. Ještě dnes poslední zachovalé Unimogy docilují vysokých cen na trhu pro milovníky historické zemědělské techniky.

V oblasti osobních vozů nevidím žádný prostor pro nové výrobce. Pokud se Tatrovákům podaří, přesvědčit kvalitou, přídavným nářadím a užitnou hodnotou  svých užitkových vozů zejména obecní zastupitelstva, správy velkých průmyslových oblastí, pak  přežijí.

+6/−1
18.5.2014 19:53

P34a59v15e16l 20J65e23ř22á44b63e91k 7461592904417

Při nákupu z veřejných peněz rozhoduje výběrové řízení a  zpravidla nejnižší nabídka. A těch několik obcí co by využily přidané hodnot Tatry je minimum. Stejně tak průmyslové oblasti kde převládají zpevněné komunikace či lehčí terén.

Trh je celkem zasycený četnými značkami s kvalitním zázemím. Prostě a jednoduše - Tatru ze staveb vytlačily nákladní auta s levnějším provozem a zbytek je již jen několik drobků.

+1/0
19.5.2014 0:18

J72i79ř43í 13D19v65o76ř36á19k 5888233538240

Zažil jsem výběrové řízení , kde jeden z požadavků byl vzduchem chlazený motor do V.Kdo to asi vyhrál(a dopředu zaplatil)?

0/0
19.5.2014 19:35

J65a47n 70G43a68z49d53a 6832698183317

Výběrové řízení je mantra veřejné sféry. Často něco potřebuji a nedokážu se k tomu dostat jinak, než podobně mizerně formulovanými požadavky. A ještě to vypadá na korupci. Tím ale nechci říci, že korupce není. Samozřejmě je a administrtivní překážky typu výběrovek ji jenom chabě překážejí.

0/0
6.6.2014 9:49

V34l35a97d93i91m38í68r 46F91i64a63l12a 3886752273849

Jako mladej jsem se učil jezdit v Tatře 603 a později v Tatře 613. Oba tyto vozy byly skvělé! 

Je mi velmi smutno z toho, kam Tatru dostali komunisti a co nedodělali komunisti, odstřelili tuneláři...

+4/0
18.5.2014 19:24
Foto

J96a50k25u92b 66V50a57š73k72o 1308334962163

Ono už nebylo moc co dodělávat :-(

+3/0
19.5.2014 0:15

P17a70v63e57l 18D76o21u70b84e96k 5495521300870

"Tatra " už bohužel nikdy nebude Tatra ;-( Poslední a konkurebční byla 815!

0/−5
18.5.2014 18:33

J60i62ř57í 93E25r83b51e13n 1673754516797

Vsadím se, že jsi nikdy neseděl v TerrNu. To je jiné kafe než T815.

+3/0
19.5.2014 5:55
Foto

J75i60ř35í 73O68p40á62l38k30a 5101150938217

Terrnovka nemá chybu R^

Máme ji již několik let na prvním výjezdu a ve srovnání třeba s Ategem je to jedno a sto ve prospěch Tatry. I když, i terrnovka nás už párkrát vypekla, což je ale vzhledem k využití v JPO logické.

Jsem spíše zvědav, jak se za pár let bude zpětně hodnotit "nová" sedmičková Tatra.

0/0
19.5.2014 8:27

J64i56ř10í 98D10v72o71ř77á89k 5948263778140

A v čem je je jiná?Jiný plast na přístrojové desce a trochu jiné přepínače .Střeva stále s 50.let.

0/0
19.5.2014 19:05

J48i55ř12í 49E93r22b77e42n 1263854956257

Garantuju Ti, že záměnnost dílů mezi T111/141/147 a TerrNem je nulová ;-)

Mají podobnou koncepci, tím to hasne.

0/0
19.5.2014 20:52

J66i85ř23í 10D86v54o68ř45á39k 5678833518120

2014 -50=1964.To už je věk minimálně137/138.

0/0
21.5.2014 19:09

M94a14r72t89i80n 44S56k68o29u84m59a88l 1352874377600

A co má společného řada T138 s řadou Terno,815-7 nebo Phoenix?? Vážený ,věřte , že se od té doby toho změnilo poněkud více než plasty na přístrojové desce a přepínače.

0/0
22.5.2014 9:09

J94i78ř59í 83D42v23o58ř71á89k 5458363798480

A co má společného Phonix s Tatrou?

0/0
22.5.2014 20:16

M46a64r14t98i53n 89S48k86o61u80m38a36l 1952804357340

Co má společného Phoenix s Tatrou? Děláte si legraci? Jednak byl tento vůz projektován a vyrábí se v Kopřivnici a především dále rozvíjí unikátní koncepci páteřového rámu s výkyvnými nápravami. Je to snad málo?  V současném globalizovaném světě výroby čehokoliv  , dopravních prostředků nevyjímaje je skutečným uměním si udržet vlastní jedinečnou koncepci. Jenom zapátrejte v paměti kolik slavných a originálních výrobců již zaniklo nebo bylo nuceno se vzdát své originality.

0/0
24.5.2014 12:50

J74i98ř26í 17E50r59b17e10n 1183884466427

Píšeš o 50. letech, a potom o roce 1964. Nauč se počítat a psát, jinak se fakt nemáme o čem bavit.

0/0
5.6.2014 9:26

J82i54ř54í 64L18a32n64g80w60e45i44l 3490504988239

Největší nepřítel Rusko je pro tento podnik klíčový:-)... ach jo. A to není jediný podnik , který na tomto našem nepříteli závisí... a náš přítel USA či EU nám v tomto asi nepomůže... kšeft je kšeft a jak jsme četli trh je plný...

+2/−3
18.5.2014 18:33

J50i32n87d61ř86i34c95h 90Š28k28o38p87e38k 4645941200175

Když už to musí být skládačka, tak ať je aspoň z dílů spolu vzájemně vyzkoušených v provozu

Krásný příklad na dakaru. Když se speciály stavěly dřív, měly na Dakaru šanci, protože jako celek to pocházelo z dílů vyzkoušených a odladěných v provozu.

Aktuálně Dakar skoro vždy propad, protože nějak neplatí, že když vezmu sice vyzkoušené díly z celého světa a poskládám z toho speciál, výsledek bude spolehlivý.

Nebude.

+2/−2
18.5.2014 18:24

L57u65k42a17s 26N29o14v40a10k 4749879393588

Blbost. Lopraisova nejslavnejsi Puma mela cca.500koni, dnes se motaj mezi 800-1000koni. Ten pokrok sel neskutecne dopredu. Driv to byla vytrvalostni soutez, dnes je to 14jednodennich rallye, kde se vysledek secte az na konci ;)

Dakar pred 15 lety a dnes je neco uplne jinyho.

+4/0
18.5.2014 19:27

J75i18ř36í 19D83v22o56ř11á22k 5458903358350

Koně u nákladního auta nejsou podstatné.podstatný je kroutící moment.

0/0
19.5.2014 19:32

F35r30a92n10t84i50š37e86k 83M17o91s96s 8302283569609

To se přeci nedá srovnávat. Dakar před 15ti lety jezdily upravené sériové kamiony, zatímco dneska to musí být na míru stavěné speciály, jinak se na špičku nechytají.

+4/0
18.5.2014 19:53

J21i45n66d41ř51i20c12h 78Š53k51o48p18e94k 4215731160805

ano, jenže pokud ty speciály vychází ze vzájemně odzkoušených dílů, celků, je to vždy  plus

0/0
19.5.2014 6:55

T89o98m20á40š 25M34a59c51e74j68k25a 6381872657647

Je to velká škoda. Když si člověk uvědomí jak měla Tatra po váoce dobře našlápnuto ve všechohledech ve srovnání se světem, pak prakticky 40 let ztracených let a nepovedená privatizace tomu nasadila korunu. Opravdu zbytečně promarněný potenciál. Ale takových příkladů jsou u nás snad stovky. Na co komouši hrábli, to pokazili.

+10/−5
18.5.2014 17:13

J95i88ř75í 77L58a83n25g33w50e49i57l 3460414428759

Nesmysl... až po 89 roce se to rozvalilo... Tatra byla vždy světová značka ... privatizace do zahraničních rukou - ty odstranily svou konkurenci...:-/

+4/−8
18.5.2014 18:35

P19a11v20e17l 31J17e25ř45á86b84e24k 7651822934727

Světová značka bez servisu.

Tatru utopilo RVHP, protože jí stačil její trh. A když se východní blok rozpadl a my jsme s Ruskem přestali obchodovat, tah se tam prakticky obsadil Kamaz a světové značky kamiónů. 

Brečet nemá cenu - je to jen globalizace výroby. A zkusit tedy být zajímaví specializací.

+3/0
18.5.2014 18:44

A90n87t86o52n28i28n 42B24l32a65z66e58k 4708812787911

Tatra nikdy nebyla svetova znacka. Jeji auta se prodavala ve vychodnim bloku, kde nebyla temer zadna konkurence. A nebo ze by se vyvazela tenkrat i do Zapadniho Nemecka, USA, Svedska ?? :-)

+2/−2
18.5.2014 18:52

J27i75ř65í 66E14r31b65e57n 1483594126907

Vyvážela, ale v minimálních objemech. A když to v 80. letech začal ve Francii rozjíždět pan Strager, tak Tatra nebyla schopna dodržet emisní limity a po roce 1989 se na něj vykašlala stejně jako LIAZ. Přišlo nové vedení firmy a vše, co udělali a připravili jeho předchůdci, šlo do koše...

0/0
19.5.2014 5:57

M63a91r10t30i59n 58S60k70o93u22m24a42l 1932784547490

Ano, konkrétně Západní Německo Tatry dováželo.

0/0
19.5.2014 13:20

J72i46ř43í 66D93v67o48ř10á25k 5888513348390

Jestli tvým světem je Rusko , tak určitě.

+2/0
18.5.2014 19:15

J47i91ř26í 37K78o31c31u45r16e98k 6195214835798

Ale notak. Výrobu lidových osobáků v Tatře ukončili komunisti (jediným správným výrobcem byly stanoveny AZNP a basta). Výrobu dodávek komunisti ukončili tak nějak po celé ČSSR, neboť živnostník i malá firma byly pro komanče totéž jako žid pro nácka = nežádoucí, určeno k likvidaci.

Krom toho komunisti Tatru ukradli původním vlastníkům.

Po '89 se to rozvalilo proto, že v bývalém SSSR nebyl nikdo kdo by jakékoliv nové náklaďáky ZAPLATIL. Soudruzi internacionalisti totiž dovedli ke krachu celé slavné RVHP.

+1/0
19.5.2014 13:13

J12i43ř70í 87E59r80b92e21n 1153924186327

Za prvé, Tatra patřila baronu Ringhofferovi a ten se za války otevřeně přihlásil k Říši, takže poválečná konfiskace jeho majetku byla jednou z válečných reparací, které jsme jinak po Německu nepožadovali.

A za druhé, ty statisíce vyrobených dodávek a pikapů Š 1101/1102, Š 1200/1201, Š 1202, Š 1203 nebo TAZ 1500 ve skutečnosti neexistovaly?

0/0
19.5.2014 20:58

J24i91r83k40a 18H33o31n32c11ů 2954864621718

V tomhle případě je svalování viny na bolševiky opravdu dětinské.

+4/−7
18.5.2014 18:36

T56o19m43á72š 36M31a81c24e64j15k38a 6361392697417

Orpavdu, a proč teda když se zhroutily RVHP trhy, tak o produkci Tatry nebyl nikde jinde ve světě zájem, když byla tak dobrá? Protože ty zastaralý krámy nikdo nechtěl. Na Západě totiž za těch 40 let například postavili silnce, takže náklad se nemusel převážet v takových autech. A navíc snad až na podovozek a jeho specifické využití Tatra nemohla knokurovat vůbec ničím. Počínaje designem a motory konče.

+7/0
18.5.2014 18:46

M27a41r97t18i14n 63S39k46o14u97m74a87l 1872824827250

A kdo jsou potom ti "blázni",kteří Tatru nakupují,když je tedy tak zastaralá. Uvědomte si ža v devadesátých letech tatra uspěla v tendru na dodávku více než 1000 vozidel pro armádu SAE,dále 300 vozů pro Izrael. A v současnosti s úspěchem prodává speciální aplikace pro australský trh se vzduchem chlazenými motory Tatra. Všechna tahle výše uvedená vozidla vychází z původní Tatry 815.

+1/0
19.5.2014 13:18

J79i98ř41í 49E47r29b84e83n 1213924676197

Ale byl zájem, jenomže to by se Tatra v těch 90. letech musela trochu snažit a ne ze sebe dělat dámu, za kterou mají zákazníci chodit s prosíkem.

Dodneška uchovávám v pracovním stole dodací list z roku 1999, kde je hlavička o.p. Tatra, nositel Řádu Vítězného února nebo co to bylo. Deset let po pádu režimu byli schopni takový canc poslat do oběhu. To o něčem shnilém v její administrativě taky vypovídá.

0/0
19.5.2014 21:01

J62i56ř10í 47L91a13n90g13w87e81i97l 3410194148459

Ahojte Jirko. Je to hrůza. Co dokázali ti hajzlíci po 89 zničit . Tatrovky a  Liazky  byly výborné. Tady u nás také tzv. zprivatizovali Italové sklárny a dnes zůstala jen jedna výrobna... :-/.. Někdy mne napadá tento vtip: Je po druhé světové válce a v Londýně na velitelství se objeví Hitler. Zasalutuje a hlásí agent XY splnil úkol a zničil půlku světa.... a když to doplním tak Klaus a hlásil se v Berlíně a místo války je Velká privatizace a zničení průmyslu Československa..

+1/−4
18.5.2014 18:46

J97i48n42d97ř40i49c35h 39L94u88k32á21š 8427571850245

no tak zrovna Klaus se spíše hlásí v Moskvě...

0/0
18.5.2014 19:16

J46i54ř76í 88H13r59a81d83e96c 9788947420804

Tatrovky a Liazky nebyly výborné, byly nejlepší... Celý svět se pral o to, kdo v nich bude jezdit...;-D;-D;-D

+5/0
18.5.2014 19:21

A66n31t44o11n31í45n 51H22o61s27t83i33n61s20k25ý 6791691425264

Je to těžké zvrátit, i když jim moc fandim. Konkurence má desítky let vývoje náskoku. Jestliže to nekoupil zahraniční koncern, který by investoval do kvalitního vývoje i efektivní výroby, dnes to sami nedoženou. Finančníci tam můžou nalít miliardy, ale nemají techologické know-how a zkušenosti či vlastní reference na trzích. Se státní podporou je to stejné.

+8/0
18.5.2014 16:31

M72i45r53o64s29l10a85v 25Š63i44m29k45o 7165533722725

Desítky let snad ne :-) Navíc Tatra dělala terénní auta se specifickým podvozkem, docela unikání mezi světovými výrobci. Problém byl, tak jako ve všem, s kvalitou. Za socialismu se na ní tak nekoukalo.

+4/−1
18.5.2014 16:39

J54i30ř89í 96D16v72o61ř28á70k 5528373928430

Minimálně 30.let.

+1/−1
18.5.2014 16:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.