Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta budeme sestavovat jako kostičky lega, říká šéf Tatry

Petr Karásek loni na podzim převzal automobilku Tatra a snaží se ji spolu s dalšími manažery opět vzkřísit. Firmu chce směřovat hlavně na okrajové segmenty trhu, jež největší automobilky tolik nezajímají. Výrobce náklaďáků se pustil například do produkce agrotraktorů, podařilo se mu také vrátit na důležitý ruský trh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J27a13n 37Č74e50r51m71á81k 4709408475977

no, zdá se, že Tatra má konečně majitele s reálnými plány a střízlivým viděním skutečnosti... 

 Dobu, kdy se Tatra mohla stát světovým výrobcem terénních nákladních automobilů firma i společnost propásly, takže nyní se musí snažit vybudovat značku na okrajových segmentech oboru a věřit, že přijde den, kdy se situace změní... A na tu dobu být připraven... 

A nebo udělat z onoho okrajového segmentu své hájemství a stát se jedničkou v této části trhu...

+2/0
20.5.2014 15:29

J66i29ř53í 34K81o92c55u32r85e18k 6155454935268

Na trhu je Mercedes UNIMOG a pak ... skoro nikdo. Takže zaměření na tahle speciální užitková vozidla vidím pozitivně. Držím palce, ať se jim daří. Bylo by to hezké kdyby i na německých silnicích pracovaly Unimogy A Tatry :-)

0/0
19.5.2014 13:32

P94e59t51r 25L71a92n52d44a 1249920655384

Ve Wörthu vedle sebe stojí 40 Mercedesů a každý je jiný. V Gentu vedle sebe stojí 40 Volv, ale jsou to v podstatě jen 4 základní modely. Nechápu, jak to Mercedes dokáže. V Tatře jsou slyšet jen výkřiky do tmy...

Na východě Německa na opravách dálnic opravdu občas zahlédnu starou Tatru nebo Ifu, ale vetšinou jen kvůli speciální nástavbě. Na opravě D1 se jich podílí hodně, ale denně tam potkávám nějakou porouchanou. Škoda, že už tam nepotkávám Foxe.

Dřív jsem si myslel, že se Tatry konkurence bojí, ale dnes je situace obrácená, kdyby Tatra byla k něčemu, naopak by s ní rádi spolupracovali. Třeba se to v Kopřivnici taky jednou naučí dělat tak jak se to má a budou se o spolupráci s nimi prát ostatní automobilky...

0/0
24.5.2014 10:26

M69i26c22h58a33l 47F32i89n42s53t82e23r22l46e 7269950143198

Čím se Tatra proslavila ?

 - lidovým vozem T11 (vzduchem chlazený motor, páteřová konstrukce podvozku = nezničitelnost), 

aerodynamické prvně na světě sériově vyráběné (!!!) vozy T77, T87, T97,

v podstatě inspirací( a následně i za války Ferdinandem Porsche dokonané špionáže) vedoucí ke vzniku firmy VW - dnes paradoxně faktického majitele Škody-Auto, "nezničitelné" nákladní T111, 

následované poválečně v kategorii osobních vozůTatraplánem, T 603, T 613 (označované za Rolls-Royce východu), 

nákladní T138, T 148, T 813 a následně T 815...,  jestli tohle, co nemá ve svém automobilovém  portfóliu většina zemí, hodíme jen tak do "koše", nejsme hodni odkazu tvrdé práce našich předků a tudíž i nároku na podílu z jejich slávy...Ba právě naopak, bude to jen znak ostudy, který tímto přístupem zanecháme našim dětem.  Omlouvám se za určitou patetičnost, ale jsou to fakta, které je prostě důležité donekonečna obemílat..., jakožto obrana proti krátkodobě hamižné lhostejnosti...

+2/0
19.5.2014 2:13

J97i91ř80í 33E55r22b39e54n 1673534556317

A on to někdo háže do koše?

Jenže pouze z historie se žít nedá, sotvakdo si koupí tatru jen proto, že bývala slavnou. Zákazník si koupí auto, které musí být lepší než konkurence i dnes - a mnozí tatrováci dodnes nepochopili, že situace se změnila a ve většině zemí jsou zpevněné silnice, na které se dostanete i s výrobně levnějším žebřiňákem...

Patnáct tisíc jednotek ročně už nikdy dělat nebudou. Patnáct set ročně jich ale prodají bezproblémově.

+1/0
19.5.2014 5:53

P14e60t67r 52S33o39j20k36a 8832662229146

Tatra je určena převážně na stavby tam se osvědčila.

0/0
19.5.2014 6:40

J83i51ř76í 37E13r35b75e56n 1403154946737

Jistěže, jenže většina pozemních staveb je se zpevněným povrchem, kde postačí MB a MANy. Těch velkých terénních staveb, kde by se průchodivost Tater prosadila, zas tolik není.

Mimochodem jsem nedávno opět viděl snímek "Kdo hledá zlaté dno". To snad je propagační film na T 148 :-)

+1/0
19.5.2014 8:33

P57e45t69r 10L28a78n78d77a 1449200495314

Ano, Tatra bývala slavná a v historii dělala krásná a často i přelomová auta.

Když chtěl její slávu vzkřísit a propagovat ji Miloš Zeman, dostal modernizovanou vládní Tatru. A jak ta modernizace vypadala? No plastová kapota nalepená na původní plechové. A takhle nějak to s Tatrou vypadá už pár desetiletí! Měl tu někdo chromici? Jo? Co jste říkali zámkům dveří? Co kvalitě plechu? Co vypadávajícím klikám? A co brzdám? Na Tatrách 613 bylo odfláknuté fakt skoro všechno.

0/0
24.5.2014 10:34

M55a69r23t85i84n 77S35k40o79u76m49a14l 1452114517420

Tatru 613 mám a co říkám zámkům dveří,jsou tam ještě původní zcela funkční-výrobce FAB. Vypadávající kliky, nevím jaké. Pokud kliky dveří tak tenhle problém neznám,obě vnitřní  (na jedněch dveřích)  jsou  kovové , nasazeny na tisícihranu a zajištěny šroubem asi M6 . Vnější kliky jsou také bezproblémové.. A brzdy? Nemohly snad být lepší. Na všech kolech kotoučové čtyřpístkové ,všechny  kotouče duté s ventilací. Unikátní je kompletní zdvojení brzdové soustavy. Při poruše jednoho z okruhů nadále brzdí všechna čtyři kola. Kvalita plechů je přiměřená k době vzniku a stupně ochrany před korozí. Nijak výrazně nevybočuje od tehdejší ostatní produkce.  Ještě by mě vážně zajímalo co dalšího bylo podle Vás na T613 odfláknuté. Tady se ale člověk dozví novinky.

0/0
24.5.2014 13:03
Foto

M77i97r89o98s65l92a93v 86S68t19e17i14n86e43r 6688724113545

Lubomír Štrogal měl kdysi výbornou myšlenku- normovat a unifikovat, zmenšit počet nestandartních dílů a tím zhospodárnit výrobu.

Já mám k Tatře zvláštní vztah, na Tatře 57B jsem ve Svazarmu ve Střešovicích 1957 udělal autoškolu. Bez synchronizace, celá elektronika spočívala v přepínači na ovládání směrových vyklápěcích ramének s elektromagnetem.

Vidím, že Tatra chce oživit trh bývalého Mercedesu UNIMOG. To byl malý náklaďáček s pohonem na všechna kola, tahač a nosič různého nářadí- třeba na zametání komunikací nebo sekání trávy v příkopech a podobně. Velikostí podobný T815.  Hasičské sbory je mívaly v celém Německu. Ještě dnes poslední zachovalé Unimogy docilují vysokých cen na trhu pro milovníky historické zemědělské techniky.

V oblasti osobních vozů nevidím žádný prostor pro nové výrobce. Pokud se Tatrovákům podaří, přesvědčit kvalitou, přídavným nářadím a užitnou hodnotou  svých užitkových vozů zejména obecní zastupitelstva, správy velkých průmyslových oblastí, pak  přežijí.

+6/−1
18.5.2014 19:53

P81a43v21e89l 70J62e78ř63á93b80e95k 7651642264377

Při nákupu z veřejných peněz rozhoduje výběrové řízení a  zpravidla nejnižší nabídka. A těch několik obcí co by využily přidané hodnot Tatry je minimum. Stejně tak průmyslové oblasti kde převládají zpevněné komunikace či lehčí terén.

Trh je celkem zasycený četnými značkami s kvalitním zázemím. Prostě a jednoduše - Tatru ze staveb vytlačily nákladní auta s levnějším provozem a zbytek je již jen několik drobků.

+1/0
19.5.2014 0:18

J46i10ř45í 29D50v65o61ř74á36k 5278743698300

Zažil jsem výběrové řízení , kde jeden z požadavků byl vzduchem chlazený motor do V.Kdo to asi vyhrál(a dopředu zaplatil)?

0/0
19.5.2014 19:35

J52a45n 17G76a12z89d29a 6172308863367

Výběrové řízení je mantra veřejné sféry. Často něco potřebuji a nedokážu se k tomu dostat jinak, než podobně mizerně formulovanými požadavky. A ještě to vypadá na korupci. Tím ale nechci říci, že korupce není. Samozřejmě je a administrtivní překážky typu výběrovek ji jenom chabě překážejí.

0/0
6.6.2014 9:49

V37l29a11d98i22m90í13r 54F89i76a50l42a 3336522603879

Jako mladej jsem se učil jezdit v Tatře 603 a později v Tatře 613. Oba tyto vozy byly skvělé! 

Je mi velmi smutno z toho, kam Tatru dostali komunisti a co nedodělali komunisti, odstřelili tuneláři...

+4/0
18.5.2014 19:24
Foto

J29a67k84u72b 94V91a58š21k57o 1738294622733

Ono už nebylo moc co dodělávat :-(

+3/0
19.5.2014 0:15

P96a29v26e22l 18D91o31u64b62e61k 5445231300780

"Tatra " už bohužel nikdy nebude Tatra ;-( Poslední a konkurebční byla 815!

0/−5
18.5.2014 18:33

J53i12ř12í 82E33r50b11e98n 1483444246417

Vsadím se, že jsi nikdy neseděl v TerrNu. To je jiné kafe než T815.

+3/0
19.5.2014 5:55
Foto

J44i69ř88í 50O48p71á50l80k92a 5561330298257

Terrnovka nemá chybu R^

Máme ji již několik let na prvním výjezdu a ve srovnání třeba s Ategem je to jedno a sto ve prospěch Tatry. I když, i terrnovka nás už párkrát vypekla, což je ale vzhledem k využití v JPO logické.

Jsem spíše zvědav, jak se za pár let bude zpětně hodnotit "nová" sedmičková Tatra.

0/0
19.5.2014 8:27

J60i39ř33í 66D16v50o58ř74á23k 5158193558890

A v čem je je jiná?Jiný plast na přístrojové desce a trochu jiné přepínače .Střeva stále s 50.let.

0/0
19.5.2014 19:05

J94i21ř71í 96E80r81b96e76n 1563604746227

Garantuju Ti, že záměnnost dílů mezi T111/141/147 a TerrNem je nulová ;-)

Mají podobnou koncepci, tím to hasne.

0/0
19.5.2014 20:52

J23i72ř72í 48D85v95o77ř82á67k 5718213778420

2014 -50=1964.To už je věk minimálně137/138.

0/0
21.5.2014 19:09

M42a93r65t65i31n 64S79k94o57u75m38a18l 1952754507310

A co má společného řada T138 s řadou Terno,815-7 nebo Phoenix?? Vážený ,věřte , že se od té doby toho změnilo poněkud více než plasty na přístrojové desce a přepínače.

0/0
22.5.2014 9:09

J47i14ř78í 58D53v92o76ř85á35k 5368193408710

A co má společného Phonix s Tatrou?

0/0
22.5.2014 20:16

M32a32r10t93i63n 48S87k41o20u34m95a93l 1262644967430

Co má společného Phoenix s Tatrou? Děláte si legraci? Jednak byl tento vůz projektován a vyrábí se v Kopřivnici a především dále rozvíjí unikátní koncepci páteřového rámu s výkyvnými nápravami. Je to snad málo?  V současném globalizovaném světě výroby čehokoliv  , dopravních prostředků nevyjímaje je skutečným uměním si udržet vlastní jedinečnou koncepci. Jenom zapátrejte v paměti kolik slavných a originálních výrobců již zaniklo nebo bylo nuceno se vzdát své originality.

0/0
24.5.2014 12:50

J40i89ř29í 36E60r30b67e41n 1283874486267

Píšeš o 50. letech, a potom o roce 1964. Nauč se počítat a psát, jinak se fakt nemáme o čem bavit.

0/0
5.6.2014 9:26

J78i39ř94í 55L48a32n35g52w38e24i41l 3370624898369

Největší nepřítel Rusko je pro tento podnik klíčový:-)... ach jo. A to není jediný podnik , který na tomto našem nepříteli závisí... a náš přítel USA či EU nám v tomto asi nepomůže... kšeft je kšeft a jak jsme četli trh je plný...

+2/−3
18.5.2014 18:33

J79i82n63d36ř38i79c51h 94Š46k88o13p21e12k 4645671740745

Když už to musí být skládačka, tak ať je aspoň z dílů spolu vzájemně vyzkoušených v provozu

Krásný příklad na dakaru. Když se speciály stavěly dřív, měly na Dakaru šanci, protože jako celek to pocházelo z dílů vyzkoušených a odladěných v provozu.

Aktuálně Dakar skoro vždy propad, protože nějak neplatí, že když vezmu sice vyzkoušené díly z celého světa a poskládám z toho speciál, výsledek bude spolehlivý.

Nebude.

+2/−2
18.5.2014 18:24

L98u70k61a80s 39N49o55v93a38k 4539159253578

Blbost. Lopraisova nejslavnejsi Puma mela cca.500koni, dnes se motaj mezi 800-1000koni. Ten pokrok sel neskutecne dopredu. Driv to byla vytrvalostni soutez, dnes je to 14jednodennich rallye, kde se vysledek secte az na konci ;)

Dakar pred 15 lety a dnes je neco uplne jinyho.

+4/0
18.5.2014 19:27

J91i73ř69í 92D87v58o64ř61á20k 5468363448570

Koně u nákladního auta nejsou podstatné.podstatný je kroutící moment.

0/0
19.5.2014 19:32

F66r44a20n33t87i69š49e65k 37M91o37s55s 8502423189429

To se přeci nedá srovnávat. Dakar před 15ti lety jezdily upravené sériové kamiony, zatímco dneska to musí být na míru stavěné speciály, jinak se na špičku nechytají.

+4/0
18.5.2014 19:53

J10i36n46d79ř87i95c39h 50Š18k75o19p20e23k 4875341340465

ano, jenže pokud ty speciály vychází ze vzájemně odzkoušených dílů, celků, je to vždy  plus

0/0
19.5.2014 6:55

T80o82m20á82š 14M64a44c75e90j64k80a 6421462477257

Je to velká škoda. Když si člověk uvědomí jak měla Tatra po váoce dobře našlápnuto ve všechohledech ve srovnání se světem, pak prakticky 40 let ztracených let a nepovedená privatizace tomu nasadila korunu. Opravdu zbytečně promarněný potenciál. Ale takových příkladů jsou u nás snad stovky. Na co komouši hrábli, to pokazili.

+10/−5
18.5.2014 17:13

J55i28ř20í 20L89a63n69g69w15e68i25l 3220604388529

Nesmysl... až po 89 roce se to rozvalilo... Tatra byla vždy světová značka ... privatizace do zahraničních rukou - ty odstranily svou konkurenci...:-/

+4/−8
18.5.2014 18:35

P48a67v12e19l 68J59e96ř58á94b71e11k 7141952414577

Světová značka bez servisu.

Tatru utopilo RVHP, protože jí stačil její trh. A když se východní blok rozpadl a my jsme s Ruskem přestali obchodovat, tah se tam prakticky obsadil Kamaz a světové značky kamiónů. 

Brečet nemá cenu - je to jen globalizace výroby. A zkusit tedy být zajímaví specializací.

+3/0
18.5.2014 18:44

A18n70t38o92n63i93n 77B24l44a81z20e22k 4158242877511

Tatra nikdy nebyla svetova znacka. Jeji auta se prodavala ve vychodnim bloku, kde nebyla temer zadna konkurence. A nebo ze by se vyvazela tenkrat i do Zapadniho Nemecka, USA, Svedska ?? :-)

+2/−2
18.5.2014 18:52

J83i46ř48í 25E23r39b37e77n 1653574696247

Vyvážela, ale v minimálních objemech. A když to v 80. letech začal ve Francii rozjíždět pan Strager, tak Tatra nebyla schopna dodržet emisní limity a po roce 1989 se na něj vykašlala stejně jako LIAZ. Přišlo nové vedení firmy a vše, co udělali a připravili jeho předchůdci, šlo do koše...

0/0
19.5.2014 5:57

M47a87r59t72i38n 56S60k53o83u66m73a57l 1702524677360

Ano, konkrétně Západní Německo Tatry dováželo.

0/0
19.5.2014 13:20

J57i46ř91í 44D16v29o27ř66á57k 5268433778420

Jestli tvým světem je Rusko , tak určitě.

+2/0
18.5.2014 19:15

J59i37ř15í 34K62o75c55u31r47e82k 6575624445678

Ale notak. Výrobu lidových osobáků v Tatře ukončili komunisti (jediným správným výrobcem byly stanoveny AZNP a basta). Výrobu dodávek komunisti ukončili tak nějak po celé ČSSR, neboť živnostník i malá firma byly pro komanče totéž jako žid pro nácka = nežádoucí, určeno k likvidaci.

Krom toho komunisti Tatru ukradli původním vlastníkům.

Po '89 se to rozvalilo proto, že v bývalém SSSR nebyl nikdo kdo by jakékoliv nové náklaďáky ZAPLATIL. Soudruzi internacionalisti totiž dovedli ke krachu celé slavné RVHP.

+1/0
19.5.2014 13:13

J26i71ř89í 53E69r70b11e29n 1283644346177

Za prvé, Tatra patřila baronu Ringhofferovi a ten se za války otevřeně přihlásil k Říši, takže poválečná konfiskace jeho majetku byla jednou z válečných reparací, které jsme jinak po Německu nepožadovali.

A za druhé, ty statisíce vyrobených dodávek a pikapů Š 1101/1102, Š 1200/1201, Š 1202, Š 1203 nebo TAZ 1500 ve skutečnosti neexistovaly?

0/0
19.5.2014 20:58

J28i69r92k25a 22H22o81n20c33ů 2394684321178

V tomhle případě je svalování viny na bolševiky opravdu dětinské.

+4/−7
18.5.2014 18:36

T76o21m14á20š 62M44a80c71e60j10k93a 6661712727177

Orpavdu, a proč teda když se zhroutily RVHP trhy, tak o produkci Tatry nebyl nikde jinde ve světě zájem, když byla tak dobrá? Protože ty zastaralý krámy nikdo nechtěl. Na Západě totiž za těch 40 let například postavili silnce, takže náklad se nemusel převážet v takových autech. A navíc snad až na podovozek a jeho specifické využití Tatra nemohla knokurovat vůbec ničím. Počínaje designem a motory konče.

+7/0
18.5.2014 18:46

M41a39r18t49i98n 54S56k84o38u31m70a44l 1802334447860

A kdo jsou potom ti "blázni",kteří Tatru nakupují,když je tedy tak zastaralá. Uvědomte si ža v devadesátých letech tatra uspěla v tendru na dodávku více než 1000 vozidel pro armádu SAE,dále 300 vozů pro Izrael. A v současnosti s úspěchem prodává speciální aplikace pro australský trh se vzduchem chlazenými motory Tatra. Všechna tahle výše uvedená vozidla vychází z původní Tatry 815.

+1/0
19.5.2014 13:18

J13i67ř45í 92E59r95b19e65n 1303534456677

Ale byl zájem, jenomže to by se Tatra v těch 90. letech musela trochu snažit a ne ze sebe dělat dámu, za kterou mají zákazníci chodit s prosíkem.

Dodneška uchovávám v pracovním stole dodací list z roku 1999, kde je hlavička o.p. Tatra, nositel Řádu Vítězného února nebo co to bylo. Deset let po pádu režimu byli schopni takový canc poslat do oběhu. To o něčem shnilém v její administrativě taky vypovídá.

0/0
19.5.2014 21:01

J68i97ř58í 50L49a74n78g92w31e28i32l 3610304358759

Ahojte Jirko. Je to hrůza. Co dokázali ti hajzlíci po 89 zničit . Tatrovky a  Liazky  byly výborné. Tady u nás také tzv. zprivatizovali Italové sklárny a dnes zůstala jen jedna výrobna... :-/.. Někdy mne napadá tento vtip: Je po druhé světové válce a v Londýně na velitelství se objeví Hitler. Zasalutuje a hlásí agent XY splnil úkol a zničil půlku světa.... a když to doplním tak Klaus a hlásil se v Berlíně a místo války je Velká privatizace a zničení průmyslu Československa..

+1/−4
18.5.2014 18:46

J87i91n98d98ř47i25c23h 90L97u35k79á56š 8457301510295

no tak zrovna Klaus se spíše hlásí v Moskvě...

0/0
18.5.2014 19:16

J55i19ř88í 26H40r72a30d94e16c 9548507650844

Tatrovky a Liazky nebyly výborné, byly nejlepší... Celý svět se pral o to, kdo v nich bude jezdit...;-D;-D;-D

+5/0
18.5.2014 19:21

A44n82t71o33n30í30n 73H30o54s96t51i55n17s59k24ý 6681271425724

Je to těžké zvrátit, i když jim moc fandim. Konkurence má desítky let vývoje náskoku. Jestliže to nekoupil zahraniční koncern, který by investoval do kvalitního vývoje i efektivní výroby, dnes to sami nedoženou. Finančníci tam můžou nalít miliardy, ale nemají techologické know-how a zkušenosti či vlastní reference na trzích. Se státní podporou je to stejné.

+8/0
18.5.2014 16:31

M78i97r76o52s40l19a45v 25Š71i14m92k92o 7745573152635

Desítky let snad ne :-) Navíc Tatra dělala terénní auta se specifickým podvozkem, docela unikání mezi světovými výrobci. Problém byl, tak jako ve všem, s kvalitou. Za socialismu se na ní tak nekoukalo.

+4/−1
18.5.2014 16:39

J52i17ř33í 24D98v77o98ř10á22k 5478693328220

Minimálně 30.let.

+1/−1
18.5.2014 16:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.