Diskuze

Auta budeme sestavovat jako kostičky lega, říká šéf Tatry

Petr Karásek loni na podzim převzal automobilku Tatra a snaží se ji spolu s dalšími manažery opět vzkřísit. Firmu chce směřovat hlavně na okrajové segmenty trhu, jež největší automobilky tolik nezajímají. Výrobce náklaďáků se pustil například do produkce agrotraktorů, podařilo se mu také vrátit na důležitý ruský trh.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J87a46n 80Č66e41r95m28á65k

20. 5. 2014 15:29

no, zdá se, že Tatra má konečně majitele s reálnými plány a střízlivým viděním skutečnosti... 

 Dobu, kdy se Tatra mohla stát světovým výrobcem terénních nákladních automobilů firma i společnost propásly, takže nyní se musí snažit vybudovat značku na okrajových segmentech oboru a věřit, že přijde den, kdy se situace změní... A na tu dobu být připraven... 

A nebo udělat z onoho okrajového segmentu své hájemství a stát se jedničkou v této části trhu...

2 0
možnosti

Na trhu je Mercedes UNIMOG a pak ... skoro nikdo. Takže zaměření na tahle speciální užitková vozidla vidím pozitivně. Držím palce, ať se jim daří. Bylo by to hezké kdyby i na německých silnicích pracovaly Unimogy A Tatry :-)

0 0
možnosti

P80e26t45r 96L34a10n30d89a

24. 5. 2014 10:26

Ve Wörthu vedle sebe stojí 40 Mercedesů a každý je jiný. V Gentu vedle sebe stojí 40 Volv, ale jsou to v podstatě jen 4 základní modely. Nechápu, jak to Mercedes dokáže. V Tatře jsou slyšet jen výkřiky do tmy...

Na východě Německa na opravách dálnic opravdu občas zahlédnu starou Tatru nebo Ifu, ale vetšinou jen kvůli speciální nástavbě. Na opravě D1 se jich podílí hodně, ale denně tam potkávám nějakou porouchanou. Škoda, že už tam nepotkávám Foxe.

Dřív jsem si myslel, že se Tatry konkurence bojí, ale dnes je situace obrácená, kdyby Tatra byla k něčemu, naopak by s ní rádi spolupracovali. Třeba se to v Kopřivnici taky jednou naučí dělat tak jak se to má a budou se o spolupráci s nimi prát ostatní automobilky...

0 0
možnosti

Čím se Tatra proslavila ?

 - lidovým vozem T11 (vzduchem chlazený motor, páteřová konstrukce podvozku = nezničitelnost), 

aerodynamické prvně na světě sériově vyráběné (!!!) vozy T77, T87, T97,

v podstatě inspirací( a následně i za války Ferdinandem Porsche dokonané špionáže) vedoucí ke vzniku firmy VW - dnes paradoxně faktického majitele Škody-Auto, "nezničitelné" nákladní T111, 

následované poválečně v kategorii osobních vozůTatraplánem, T 603, T 613 (označované za Rolls-Royce východu), 

nákladní T138, T 148, T 813 a následně T 815...,  jestli tohle, co nemá ve svém automobilovém  portfóliu většina zemí, hodíme jen tak do "koše", nejsme hodni odkazu tvrdé práce našich předků a tudíž i nároku na podílu z jejich slávy...Ba právě naopak, bude to jen znak ostudy, který tímto přístupem zanecháme našim dětem.  Omlouvám se za určitou patetičnost, ale jsou to fakta, které je prostě důležité donekonečna obemílat..., jakožto obrana proti krátkodobě hamižné lhostejnosti...

2 0
možnosti
Foto

J69i41ř56í 38E26r13b26e81n

19. 5. 2014 5:53

A on to někdo háže do koše?

Jenže pouze z historie se žít nedá, sotvakdo si koupí tatru jen proto, že bývala slavnou. Zákazník si koupí auto, které musí být lepší než konkurence i dnes - a mnozí tatrováci dodnes nepochopili, že situace se změnila a ve většině zemí jsou zpevněné silnice, na které se dostanete i s výrobně levnějším žebřiňákem...

Patnáct tisíc jednotek ročně už nikdy dělat nebudou. Patnáct set ročně jich ale prodají bezproblémově.

1 0
možnosti
Foto

Lubomír Štrogal měl kdysi výbornou myšlenku- normovat a unifikovat, zmenšit počet nestandartních dílů a tím zhospodárnit výrobu.

Já mám k Tatře zvláštní vztah, na Tatře 57B jsem ve Svazarmu ve Střešovicích 1957 udělal autoškolu. Bez synchronizace, celá elektronika spočívala v přepínači na ovládání směrových vyklápěcích ramének s elektromagnetem.

Vidím, že Tatra chce oživit trh bývalého Mercedesu UNIMOG. To byl malý náklaďáček s pohonem na všechna kola, tahač a nosič různého nářadí- třeba na zametání komunikací nebo sekání trávy v příkopech a podobně. Velikostí podobný T815.  Hasičské sbory je mívaly v celém Německu. Ještě dnes poslední zachovalé Unimogy docilují vysokých cen na trhu pro milovníky historické zemědělské techniky.

V oblasti osobních vozů nevidím žádný prostor pro nové výrobce. Pokud se Tatrovákům podaří, přesvědčit kvalitou, přídavným nářadím a užitnou hodnotou  svých užitkových vozů zejména obecní zastupitelstva, správy velkých průmyslových oblastí, pak  přežijí.

6 1
možnosti

Při nákupu z veřejných peněz rozhoduje výběrové řízení a  zpravidla nejnižší nabídka. A těch několik obcí co by využily přidané hodnot Tatry je minimum. Stejně tak průmyslové oblasti kde převládají zpevněné komunikace či lehčí terén.

Trh je celkem zasycený četnými značkami s kvalitním zázemím. Prostě a jednoduše - Tatru ze staveb vytlačily nákladní auta s levnějším provozem a zbytek je již jen několik drobků.

1 0
možnosti

Jako mladej jsem se učil jezdit v Tatře 603 a později v Tatře 613. Oba tyto vozy byly skvělé! 

Je mi velmi smutno z toho, kam Tatru dostali komunisti a co nedodělali komunisti, odstřelili tuneláři...

4 0
možnosti

Ono už nebylo moc co dodělávat :-(

3 0
možnosti

"Tatra " už bohužel nikdy nebude Tatra ;-( Poslední a konkurebční byla 815!

0 5
možnosti
Foto

J12i74ř46í 77E83r78b93e15n

19. 5. 2014 5:55

Vsadím se, že jsi nikdy neseděl v TerrNu. To je jiné kafe než T815.

3 0
možnosti

Největší nepřítel Rusko je pro tento podnik klíčový:-)... ach jo. A to není jediný podnik , který na tomto našem nepříteli závisí... a náš přítel USA či EU nám v tomto asi nepomůže... kšeft je kšeft a jak jsme četli trh je plný...

2 3
možnosti

Když už to musí být skládačka, tak ať je aspoň z dílů spolu vzájemně vyzkoušených v provozu

Krásný příklad na dakaru. Když se speciály stavěly dřív, měly na Dakaru šanci, protože jako celek to pocházelo z dílů vyzkoušených a odladěných v provozu.

Aktuálně Dakar skoro vždy propad, protože nějak neplatí, že když vezmu sice vyzkoušené díly z celého světa a poskládám z toho speciál, výsledek bude spolehlivý.

Nebude.

2 2
možnosti

L49u93k51a36s 10N73o90v39a19k

18. 5. 2014 19:27

Blbost. Lopraisova nejslavnejsi Puma mela cca.500koni, dnes se motaj mezi 800-1000koni. Ten pokrok sel neskutecne dopredu. Driv to byla vytrvalostni soutez, dnes je to 14jednodennich rallye, kde se vysledek secte az na konci ;)

Dakar pred 15 lety a dnes je neco uplne jinyho.

4 0
možnosti

Je to velká škoda. Když si člověk uvědomí jak měla Tatra po váoce dobře našlápnuto ve všechohledech ve srovnání se světem, pak prakticky 40 let ztracených let a nepovedená privatizace tomu nasadila korunu. Opravdu zbytečně promarněný potenciál. Ale takových příkladů jsou u nás snad stovky. Na co komouši hrábli, to pokazili.

10 5
možnosti

Nesmysl... až po 89 roce se to rozvalilo... Tatra byla vždy světová značka ... privatizace do zahraničních rukou - ty odstranily svou konkurenci...:-/

4 8
možnosti

Je to těžké zvrátit, i když jim moc fandim. Konkurence má desítky let vývoje náskoku. Jestliže to nekoupil zahraniční koncern, který by investoval do kvalitního vývoje i efektivní výroby, dnes to sami nedoženou. Finančníci tam můžou nalít miliardy, ale nemají techologické know-how a zkušenosti či vlastní reference na trzích. Se státní podporou je to stejné.

8 0
možnosti

Desítky let snad ne :-) Navíc Tatra dělala terénní auta se specifickým podvozkem, docela unikání mezi světovými výrobci. Problém byl, tak jako ve všem, s kvalitou. Za socialismu se na ní tak nekoukalo.

4 1
možnosti