Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obchodníci budou muset uvádět pět zemí, z nichž berou nejvíce zboží

Sněmovna schválila rozsáhlou změnu potravinového zákona, která mimo jiné ukládá řetězcům povinnost informovat o zemích, z nichž odebírají největší část svého sortimentu. Novela také nově rozšiřuje okruh institucí, které budou hlídat restaurace a další stravovací provozy. Návrh nyní projedná senát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a53n 80J17a39r92o38š 3903926769383

no to jsem zvědav, k čemu to bude. Stejně si těch pět zahraničních firem, co nám tu prodávají potraviny budou dělat co chtějí, tak jako celé roky

0/0
20.5.2014 9:33

J93i63ř90í 35D32v17o26ř33á65k 5618433148130

Asi máme stále málo zákonů a dohlížejících státních zaměstnanců

0/0
17.5.2014 4:46

J72a82r65o10s27l34a12v 54H80a31š77e85k 8419810302738

Proč pět, proč ne deset, nebo jedna? Kde je ta správná míra. To ukazuje na to, co to zase vymysleli za blbost, místo jasného a čitelného určení místa původu zboží na výrobku budou po krámech viset cedule s pěti názvy zemí. K čemu to bude sloužit? Může mě něco v našem Kocourkově ještě překvapit? Těžko.

0/0
15.5.2014 23:22

L40i18b10o76r 23J83a37n21e83č39e41k 4215205315261

Zalozi si dcerinou firmu, pres kterou budou nakupovat a na ceduli daji: 1) CR  80%:-/

Do statni spravy se asi vybira podle IQ. Cim nizsi, tim lepsi.

+2/0
15.5.2014 16:56

O55l48d76ř44i55c36h 37T73i67c73h82ý 8231426232497

Další poslanecká debilita. Za chvíli  to nebude už seznam, ale nařízení, že těch pět musí být z EU. a kdo ví, jestli se to tady zastaví!

0/0
15.5.2014 16:17

V89í34ť95a 59K35r52u42t37i89š 1870554535267

Další populistická zbytečnost. K čemu to komu bude,když každý trouba ví, na co si má dávat pozor? A pokud někdo chce z nějakýchdůvodů kupovat levné šizené zboží od našich sousedů, popř. neidentifikovatelnéhoEU původu, tak ať si jej prostě kupuje. V regálech každého super hyper je výběrzboží i druhé strany kvalitativní nabídky.

+2/0
15.5.2014 11:43

K86a92r89e43l 58P15ů31č46e63k 6475733460120

napíšou Polsko a pak pár afrických a asijských zemí. Co se změní? Měl by se zakázat prodej zboží s dětskou prací při výrobě a to by bylo teprve divadlo :-D

+2/0
15.5.2014 10:38

P44e42t12r 39C69i94b96u44l49k16a 1256607959728

soudruzi, lidi nejsou blbci a poradi si sami, co a kde kupovat;-€;-€;-€

+2/0
15.5.2014 10:33

P23e21t86r 55N10i82v21n85i74c82k49ý 3632374915127

Nachápu k čemu takový seznam několmu k něčemu bude. Další ukázka, jak zákonodárci zaplevelují nesmyslu naši legislativu.

.

Supermarkety dlouho prováděly výzvik zákazníků na nízké ceny, za které jim prodávají šmejdy. Zákazníci výcvik zvládli úspěšně, takže to funguje. Navíc si supermarkety zajistily výrobů těchto šmějdů z velké části v zahraničí a podle toho to tak vypadá. Nechápu, že se tomu někdo diví.

+2/0
15.5.2014 9:58

M36a85r31i23a32n 18N10o35v59á28k 2591557811476

Tak nevím zda přehled zemí pomůže... Pořád se vyrábějí šmakulády jen proto, že to lidé jí. Přestaňte se cpát hnusy a hnus brzo skončí. Problém je, že chce každej anglic. slaninu za 10 Kč /dkg ;-D to se pak nedivte že vám jí za tu cenu dodají... ale kvalita je v ....

+1/0
15.5.2014 9:30

R85a74d82o62v41a17n 35K75r91h73o62v90s57k66ý 8287899161676

A bude to tam uvedeno i s procenty nebo ne?

Protože to může být dost zavádějící:

ČR                     27%

Polsko                26%

Španělsko          25%

Maroko               22% vypadá podstatně jinak než: ČR                     95% Polsko                 2% Španělsko           2% Maroko                1%

+1/0
15.5.2014 9:04

K15a41r23e29l 93S47t72r63ž23a84n37o37v49s36k39ý 1488875185

Já si to na zboží dokážu přečíst sám. K čemu mi bude informace, že tam mají 60% polského zboží, když tam hledám belgickou čokoládu?

0/0
15.5.2014 8:52

P65e11t94r 83N76i59v93n56i59c41k60ý 3422164695217

I ta "belgická" čokoláda se beztak vyrábí v Polsku. ;-D

+2/0
15.5.2014 9:46

P91e49t49r 34N66ě79m45e89c 4775932492487

Ted jsem si ji kupoval a byla vyrobena v Nemecku

+2/0
15.5.2014 10:15

M64a34r36t60i19n 77M19a33i14k72s30n63a62r 3344463868402

I na vazenych bonbonech, vazenych salamech, vazenych syrech..... ? :)

0/0
15.5.2014 9:53

O13n79d77ř66e25j 56M85a88r24e31k 2372297212265

hm tak to je jasný 1. polsko 2. polsko 3. polsko 4. polsko 5. EU

0/0
15.5.2014 8:43

J89a37n20a 39S32t33e79h50l63í96k45o17v29á 2289850700416

Vy jste mi to vzal .. z klávesnice R^

0/0
15.5.2014 9:02

J43i57ř58í 73J23i70n80d49r76a 6495719936568

no nejsem jistý, podle mne Německo bude na tom jen o pár procent

1. Polsko 2. ČR 3. Německo

0/0
15.5.2014 10:51

M80i13c92h55a40l 36Š52e94v23č63í59k 8613266804

V Lidlu maji cca 60% CR, ostatni retezce okolo 50%, takze PL muze byt tezko prvni. Budou mit tak 15%, tesně za nimi DE a pak celý svět.

0/0
15.5.2014 13:23

P31e17t37r 66S12p52a89t93z71i61e51r75e65r 7384882555824

V Německu mají takový nepsaný zákon. V potravinových řetězcích se na regály dává nejdříve cca 80% německých výrobků...pak teprve dovoz. Nevím proč u nás tomu je přesně naopak. Kdyby jsme měli dost české výroby a v obchodech se vystavovalo aspoň 70% českých výrobků a teprve pak dovoz tak by to s kvalitou vypadalo lépe. Jen by se muselo zregulovat, aby to bylo opravdu u nás vyrobeno - ne pouze baleno. A aby výrobek který je z více složek, které jsou dovezené byl z hlavní části produktu české výroby. Třeba salám měl hlavní část z masa z ČR. Nějaké koření může být z dovozu.

+3/0
15.5.2014 8:30

J18a55r17o25s41l23a72v 87K59a27d45l29e92c 2983223961885

:-)R^R^R^..........

0/0
15.5.2014 8:36

T59o41m48a81s 68N51o65v86o41t41n13y 3641696238159

;-D;-D;-D

0/0
15.5.2014 8:39

J67a79n 51M15o18t65ů89r93e63k 7780522341549

Odpověď je jasná: protože zákazník! - ono to bude o tom, jak se chová německý zákazník a jak český. Obchod je jen zrcadlo zákazníka.

Pochopitelně kontrolní úřady musí dbát na to, aby obchod nelhal a uváděl jednoznačné a pravdivé údaje odpovídající skutečnosti. Zbytek je ale na zákazníkovi....

+3/0
15.5.2014 8:41

V73i77k62y39r 78B75o78h57u16m11i48l 14S50t37r98a80n69s33k88y 9147398616229

Dejte platy Německa a můžeme se bavit o chování spotřebitele. Samoživitelka s 1 dítětem a příjmem netto kolem 12 tis. se asi těžko může chovat "německy", stejně jako důchodce s důchodem kolem 11 tis. měsíčně. Je to o tom, že se tu za 25 let reálné platy nehnuly ani o píď. Za "totáče" byl průměrný plat 2400 Kč a 10-11x nižší ceny rohodujícíh položek nutných pro život /nehodlám tu tu dobu propagovat, pouze kvůli počtům/. Dnes je průměrný palt kolem 24 tis. a ceny 10-11x vyšší. takže v tomto státě "děláme" prakticky celý život bez výrazného zvýšení reálné mzdy. Pravad je, že si můžeem vybrat (jak svého času avizoval exministr V. Dlouhý) za jaké zboží z plných regálů můžeme dát peníze, které nemáme;-D

+1/0
15.5.2014 9:59

Ř57e16h87o33ř 68V47l83a12s25á26k 2214224621786

Samoživitelka je extrém a problém sám o sobě.

0/0
15.5.2014 10:26

J72o84s93e44f 57B60r78o12ž10e67k 7373895222931

lži a nesmysly.

Se samoživitelkou dejte pokoj, je to její věc, kdyby to nebyla coura, tak není samoživitelka (nebo má vdovský důchod a dohromady má 20 táců a tedy mnohem víc, než průměrná rodina).

Co se týká platů - ano, cca 10-11x vyšší. Co se týká cen, tak lžete - ty jsou v průměru vyšší přibližně 4x (cenový koš), u některých druhů výrobků jsou ceny dnes nominálně nižší než tehdy (elektronika) nebo stejné (auta ve srovnatelné kategorii). U potravin je nárůst cca 5x - ale opět jak u kterých, např. u masa jenom 3x (u drůbeže ještě méně) a u dovozového ovoce jen 2x (např. pomeranče za 13 tehdy a cca 28 dnes). 

Takže výsledek - nejméně 3násobné zvýšení reálných mezd. S tou snůškou lží se jděte vycpat.

+2/0
15.5.2014 13:24

M55i63c30h24a22l 64Š14e32v89č52í19k 8203326984

Souhlas (až na tu couru). Kdyby dnes stálo máslo 80, kuřecí prsa 350, auto nižší střední třídy 2,5M, běžné PC okolo milionu, benzín 70Kč/l, tak bych se stejnými cenami souhlasil. Navíc se nedá mzdy ani porovnávat, když tenkrát byli všichni zaměstnanci, dnes je tu milion podnikatelů a když budu chtít, tak můžu klidně jet pracovat do DE.

+1/0
15.5.2014 13:36

J33o87s38e24f 46B12r95o47ž94e69k 7813105432541

víte já mám dvě dcery, jedna je "samoživitelka", druhá v manželství. Obě mají děti. A vím, proč se jedna nechce žít v manžeství - protože takhle prostě má všechny možné výhody i když s "přítelem" žije.

A nezlobte se na mne, klidně jí říkám že je coura, protože kvůli tomu aby vyrazila víc peněz ze státu tak se raději vdávat nebude a bude svobodná matka a já tohle fakt neuznávám.

0/0
15.5.2014 16:26

K16a30r94e78l 34S89t56r61ž94a96n10o96v73s50k93ý 1508345475

Udělat to tak můžete, ale pak Vám zůstane 80% zboží v regálu a 20% polského levného zboží budete neustále doplňovat.

+2/0
15.5.2014 8:53

P38e78t77r 22N38o22v53a19k 3970177689607

Co třeba uvádět číslo normy, podle které byly potraviny přirpaveny?

0/0
15.5.2014 7:38

J42a21n 30M59o26t69ů57r39e84k 7410522711919

a to pomůže komu? Kolik lidí asi zná normy?

0/0
15.5.2014 8:42

P41e24t48r 38N54i52v53n44i43c70k63ý 3762924905817

Kdo chce, tak si je najde. A časem vejdou ve známost. Alespoň lidem, kteří se zajímají, co jí.

0/0
15.5.2014 9:47

L35u24d90ě48k 91N44o63v88ý 2761249333341

Když něco kupuju poprvé, čtu si složení. Země původu mě nezajímá. A už vůbec mě nezajímá, z jakých zemí je zboží, které leží v regálech kolem věcí, které si kupuju. Když si třeba půjdu koupit konkrétní jogurt od firmy XY, bude chutnat jinak, když ho koupím v obchodě, kde jsou české výrobky v pořadí prodejnosti na 2. místě, než z obchodu, kde jsou na 3. místě?

+1/−2
15.5.2014 7:32

A91l93e61x95a36n16d29r 95K97o15s80t52k64a 5249256979496

Když už jste to zmínil.. Víte o tom, že se xy výrobků vyrábí ve více zemích a jsou u nás třeba ve 2 nebo 3 variantách? A že nejsou stejné?

+3/0
15.5.2014 7:35

L65u81d32ě77k 75N14o69v50ý 2131789573761

Vím. Třeba Coca cola u nás chutná jinak, než například v Německu. A nutno dodat, že hůř. Ale pokud jde o tu novou povinnost zveřejňování TOP5, pořád je podstatné, co je v konkrétním kelímku s jogurtem a ne jestli vedle něj v regále leží jogurt z Polska a nebo ze Španělska..

0/−1
15.5.2014 7:41

J35a71n 23M30o28t60ů50r81e74k 7370692731949

a pro někoho to podstatné je, pro někoho ne. Země původu může hrát stejnou roli, jako značka.

+1/0
15.5.2014 8:45

J82a30n 43M48o82t76ů29r65e48k 7200412111559

btw, neměl by jste to číst jen poprvé, ale pokaždé ;) - bohužel i složení se časem mění....

+1/0
15.5.2014 8:46

M26a88r91i55a32n 37N71o28v72á42k 8664318452625

Ouřada nezná místní zákazníky. I když bude 100% potravin z Číny stejně půjde a bude nakupovat. Důležité je, že zboží bude za hubičku. Jedinou cestou je snížit odvody, DPH na úroveň států ze kterých je zboží dovážené, žádat Brusel o stejnou dotační politiku jakou má například Německo a zavést tvrdou progresivní daň.

+1/0
15.5.2014 7:09

L74u26d74ě38k 22N58o82v91ý 2831369113291

A výsledkem takového řešení (čeho vlastně?) má být co?

0/0
15.5.2014 7:21

M11a38r21i85a61n 81N29o72v44á60k 8894288142425

Více českých potravin v obchodech.

0/0
15.5.2014 7:30

J11a75r19o86m75í27r 47K24r53á48l 4730809284519

Tím, že budete na jedné straně dotovat a na druhé více odrbávat lidi ? 8-o

Vy jste se zřejmě ještě neprobudil. ;-)

0/0
15.5.2014 8:33

P71e34t15r 64C54i13b35u43l17k86a 1806847119728

nebo je to socialista

0/0
15.5.2014 10:36

T28o24m36a55s 34N79o56v17o81t95n59y 3831816868839

Proč?

0/0
15.5.2014 8:40

L72u22d79ě62k 76N10o19v54ý 2341739113161

DPH je u nás stejné jak na věci dovážené, tak na české. Když snížím DPH, zlevním i zahraniční výrobky. Jak to přispěje k prodejnosti českých produktů? Žádat Brusel můžeme, ale jednou kluci z ČSSD v přístupové smlouvě dojednali a podepsali, že naši zemědělci nemají právo nikdy vydělávat tolik, co zemědělci v Německu nebo Francii, tak nepočítám, že s takovými žádostmi uspějeme. A k čemu má sloužit progresivní daň, to nechápu. Když ty české výrobce tvrdě progresivně zdaním, jejich výrobky budou dražší a méně konkurenceschopné..

+1/0
15.5.2014 7:38

L67u67d32ě15k 90N25o74v94ý 2391229273551

ty reakce se tu občas řadí zvláštně..

0/0
15.5.2014 7:42

J48i94n63d51ř18i15c69h 30S48t59r43a73k11o31š 6337713184687

Tak zase vymysleli předpis, který jen generuje nějakou činnost, ale v konečném důsledku je úplně k ničemu (podobně jako energetická známka na budově). Bude vyžadovat jen zásahy do systémů prodávajících a v konečném důsledku o trošku zvedne cenu, nic víc. Jen si představte, že půjdete do obchodu a na prvním místě bude Čína, pak ČR, pak Polsko. Co uděláte? Otočíte se a půjdete vedle, kde bude Čína, Polsko a pak ČR? Může vás zajímat země u konkrétního výrobku (což je tam uváděno již velmi, velmi dlouho) - dejme tomu, ale co když tam bude skoro všude Made in China? Stejně nakonec vyberete dle parametrů a zkušeností se "značkou". A u potravin je to podobné - to, že se vyrábí něco v Polsku neznamená, že je to špatné (viz jejich vlastní obchody), ale spíše jaké požadavky měl kupující supermarket.

+8/0
15.5.2014 6:24

M11a81r33t72i88n 48K58a90r68á67s17e90k 9538593938348

Jaky ma dph a progresivni dan vliv na ceny domacich x dovazenych potravin?

0/0
15.5.2014 10:36

M24i81c45h67a46l 29T13o79m67i18n34s57k14ý 9681905127864

Navíc hrát si na české patrioty je další hloupost. Česká koruna je uzavřený ekosystém a tak když budu preferovat nekvalitní české zboží před kvalitním zahraničním, tak zvyšuju hodnotu české koruny a tak hážu klacky pod nohy českým exportérům kvalitního zboží.

0/−4
15.5.2014 0:33

M70i20c45h31a74l 16T25o91m27i45n12s23k56ý 9151825797754

pane Vlasák, vy jste komunista jak řemen, když vám argumenty nejsou po chuti.;-O

0/0
15.5.2014 0:59

Ř17e51h36o50ř 32V81l77a53s15á79k 2244114861986

Proč zrovna komunista a ne třeba fašista? ;-D

Prostě s Vámi nesouhlasím. Při výběru výrobku zahrnuji jako kritérium i původ. Z různých důvodů, nejen kvůli vlastenectví.

0/0
15.5.2014 8:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.