Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express žaluje Dráhy o 380 milionů. Tvrdí, že jezdily příliš levně

Soukromý železniční dopravce Leo Express podává žalobu na státní České dráhy o 380 milionů korun kvůli cenové válce mezi Prahou a Ostravou. Leo Express loni prodělal na této trase 159 milionů korun. Škoda mu údajně vznikla tím, že dráhy nasadily podnákladové ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i88r58o30s67l94a27v 87P60a77v76l26í20č35e35k 7903160405194

Soukromníci by měli bejt rádi že je stát pustil na koleje!

0/−1
25.5.2014 11:39

H17o59n35z67a 63H75r37o15m64a84s 1145487527132

Je I mozne, ze leo tuto kauzu vyhraje, ale jakou reklamu si tim udela? Agresivne se chce zbavit konkurence statniho podniku a bude se snim soudit o sve ztraty ktere si zavinil sam. to pak zaplatime ne? Jestli to tak bude do lea ani nevpachnu. A myslim, ze nebudu sam.

+1/0
21.5.2014 10:55
Foto

R17a74d32e57k 54P73o73l88i45c15k68ý 6291483861534

Konečně jsem pochopil podstatu podnikání LEO Expresu-pumpnout stát v soudních sporech

+8/−1
20.5.2014 20:41

J70i38r70k65a 40D55v27o96ř31á94k 4545400893618

ČD nejsou stát.

+2/−3
21.5.2014 9:26
Foto

R12a56d38e33k 22P13o60l13i43c61k66ý 6441283231294

Kdo asi vlastní ČD?

Každou korunA co ČD ZAPLATÍ JE kORUNOU CO ZAPLATIL STÁT

Pro natvrdlé-pokud jsou ČD v + odvedou o to menší dividendu, pokud jsou v mínusu-dostanou dotaci.

+1/−3
21.5.2014 10:03

M97a43r36t49i61n 93N56o43v82o22t56n88ý 3766106611984

Říkáte nesmysly. Pokud jsou ČD v mínusu, tak od státu nedostanou nic. Pokud by nakonec něco platily LEO Expresu, tak od státu na to nedostanou ani korunu navíc. Všechny peníze, které ČD má jsou za dopravu, kterou si od nich stát či kraje objednaly.

+2/−1
21.5.2014 11:27
Foto

R42a83d37e43k 58P39o95l36i83c91k66ý 6931193971944

A kdo ten mínus zaplatí?

To si myslíte, že stát nechá ČD zbankrotovat?8-o

Pokud se to zaplatí ze zisku z předešlých nebo následných let tak o to méně dostane stát na dividendách

0/0
21.5.2014 12:22

J37i13r76k32a 60D27v89o38ř66á54k 4225550213658

1) Stát riskuje bankrot ČD už dost dlouho, ale ČD to zatím ustála. Vlastně je na tom finančně líp, než leckteří západoevropští národní dopravci.

2) Nějakých 0,38 miliardy ČD nepoloží. Jen by se muselo odložit pár modernizací. Je to  5-10% každoročních investic.

+1/−1
21.5.2014 22:13
Foto

R23a82d12e80k 61P34o60l89i79c70k67ý 6471103651684

1/ To je nepodstatné jak jsou n tom v porovnání s dalšími dopravci

2/ To nic nemění na tom, že ČD jsou majetkem státu a tudíž by stát přišel  o 380 milionů-byť  třeba v investicích do modernizace ČD

0/−1
21.5.2014 22:18

J36i62r34k83a 26D28v85o98ř77á11k 4815510543708

3) Stát žádné dividendy od ČD nečeká. Všechno jde stejně na reinvestice.

+1/−1
21.5.2014 22:15
Foto

R87a45d83e84k 69P69o19l64i22c57k73ý 6441473331164

pOŘÁD SE ALE SNÍŽÍ HODNOTA MAJETKU čd O 380 MILIONŮ TUDÍŽ STÁT PŘÍJDE O 380 MILIONŮ-ČEMU NA TOM NEROZUMÍTE?

SORY ZA CAPS LOCK

0/−1
21.5.2014 22:22

J63i22r27k34a 69D39v91o87ř70á93k 4465370823348

Vy nerozumíte tomu, že státni kasa o peníze nepřijde. To cestující se budou vozit ve starých vagónech déle.

+1/0
21.5.2014 22:26

M79a78r81t15i29n 90N34o83v62o39t94n58ý 3716496751204

Stát o nic nepřijde.

0/0
23.5.2014 10:03

J80i80r61k92a 23D87v63o27ř84á40k 4955560233898

Máte v zásadě pravdu, ale se 2 výhradama. Z objednávek mají ČD necelé dvě třetiny peněz, víc než třetina je z jízdného. Ne všechna doprava co ČD provozuje je objednaná státem nebo kraji. Nicméně váš argument platí.

+1/0
21.5.2014 22:52

P33a41v35e40l 42D77o91l38n27í41č80e79k 3598863384201

Proč by měl vůbec někdo někomu kecat do toho, za kolik má prodávat svoje služby nebo zboží?

+4/−1
20.5.2014 15:38

J67i52r21k60a 22D64v74o89ř20á90k 4255640303878

Nebo kdo tvoří jakýkoli dumping, kartel nebo monopol? Myšlení z předminulého století - tam se to ale neosvědčilo.

+3/−2
20.5.2014 16:17
Foto

A94l77a69n 71Ř16e63p33k41a 4175976

Proto, aby si měl Jančura i Novotný na co stěžovat;-D

+2/0
20.5.2014 17:07
Foto

A28l52a63n 29Ř22e43p37k76a 4875736

Jistě ,Dráhy jezdily příliš levně, ale hlavně, že LE jezdil i za 137,-Kč, dával stovkové slevy na jízdenky... pak kdo jezdil levně. Ať si zametou oba dva soukromí dopravcí před vlastním prahem. Chápu, že nejradši by byli aby dráhy jezdily stále za draho a pak potupně vyklidily trh na pha-ova, ale to se nestane ;-) A vůbec Jančura byl přeci ten, kde první velice snížil cenu, dráhy jen dorovnali cenu na úroveň konkurence což je logické a musel s tím počítat:-) (když se otevře kaufland ve městě kde doteď bylo jen Tesco, tak taky tesco zlevní i když v tom v městě bylo třeba dominantní).

+14/0
20.5.2014 15:12

B72e52n 45P62a76v67k65a 1447293507621

Jak jste přišel na to, že když se otevře Kauf, tak Tesco zlevní? To si fakt myslíte, že jsou všichni v businessu pitomci?;-D

0/0
20.5.2014 15:14
Foto

A46l13a19n 87Ř80e74p85k35a 4455236

Tak je to logické, přeci si nenechá odlákat zákazníky jinam, když předtím bez konkurence rozhodně mělo vyšší ceny. I když zlevnění v supermarketech bývá často spíš jen na oko vlastně;-D

0/0
20.5.2014 15:17

J42i69r11k55a 76D76v63o48ř75á55k 4255510423178

Jo jo, to bude ono, že?;-D

0/0
20.5.2014 15:51

R93o47m96a87n 21N65o45v90á44č34e82k 6195332494945

Leoš je rozmazlený chlapeček, který nezvládl svou drahou hračku a teď pláče. Ve skutečnosti měl radši makat někde ve firmě od nuly a propracovat se. Pak by možná v životě byl úspěšnější.

+9/0
20.5.2014 15:08

B23e87n 46P17a31v30k16a 1667203677521

Však táta koupí jinou hračku;-D

0/0
20.5.2014 15:13

J86i23r60k61a 23D93v70o12ř92á43k 4765960233788

Spíš mu finančně teče do bot tak se snaží hrát podobně ostře jako jeho konkurent, vůdči kterému se kvůli tomu předtím vymezoval. Já nějak nevěřím tomu, že dělá dobře, lepší (nebo méně špatná) spolupráce s ČD měla být jeho deviza a zdroj úspor.

0/0
20.5.2014 15:53

J76o51s35e75f 71H67o53n23e52š 7621672770433

Představa je, aby dráhy jezdily za 600 ,a my budeme jezdit za 300.S cenami letenek se také čachruje a stěžuje si někdo?

+15/0
20.5.2014 13:30

M20i86r87o80s86l30a68v 78Z31i39k81m21u87n48d 7319563614453

Pokud je Leo ve ztrátě, tak počty, které jsem se naučil na základní škole mi říkají, že on sám jezdil pod náklady ... Pokud chce s ČD jednat, tak leda o tom, že by se stal dceřinou společností ČD a jezdil na trase Kolín - Mělník - Ústí nad Labem (- Most - Chomutov), kde by se stávající kapacitou pokryl přepravní náklady ...

+10/0
20.5.2014 12:30

J89i32r38k54a 78D79v89o47ř10á98k 4725700963928

LEOvi být ve ztrátě a jezdit pod náklady právo umožňuje.

+2/0
20.5.2014 13:16

J25o15s62e89f 76H53o98n54e21š 7521642820283

To je sice zajímavé,ale kdo zaplatí rozdíl mezi nákladovými cenami a podnákladovými?Hádejte kdo?

+1/0
20.5.2014 13:26

M31a66r90t27i77n 54K15a64r17á17s89e48k 9308693168608

No plati si je firma sama - tzn v konecnem dusledku invetori na uslem zisku - v krajmi pripade zmarene inventici, ale docela by me zajiam vas nazor :-D

+2/0
20.5.2014 13:41

J42o88s76e38f 87H15o50n97e55š 7231782380983

Zaplatí to stát-vlaky se 4,5vagony jsou ekonomický nesmysl,takže LEO si za to může sám

0/−3
20.5.2014 19:04

J67i37r34k63a 80D76v15o78ř78á25k 4885540943178

Stát nic takového nezaplatí a nemá pro to důvod. Také vlak se 4 nebo 5 vagony není žádný nesmysl, kde na to chodíte? LEOšův problém je, že koupil vlaky trochu drahé na sedadlo (1,27 MKč/sedadlo), ve kterém se stejně u stolku mačkáte, a nasadil drastické akční slevy.

+1/0
21.5.2014 9:34

J97o71s50e55f 83H92o92n77e63š 7871542400253

Jezdit na železnici se 4 vagonkama je to samé jakoby jste nahradil dálkové autobusy mikrobusy na 10 pasažérů nebo současné Boeingy JAKem 40 pro 40 lidí.To vám řekne ekonom pracující na diplomové práci,že doprava málého počtu lidí nemůže být ekonomické

0/0
21.5.2014 11:03

J26i91r71k63a 75D75v64o49ř79á64k 4835480923108

Přirovnáním nebo odvoláním na někoho jiného kdo tomu možná rozumí víc to nevylepšíte. Tušíte, že ty Leošovy vlaky nemají lokomotivu a tedy mají úplně jiná poměr tun na sedadlo? Ekonomický nesmysl tu provozoval naopak Jančura, když vozil lokomotivu za kterou se krčily 3 vagóny. Ne vagónky, ale těžké expresní vagóny, každý jen pro 48 cestujících (nebo méně).

+1/0
21.5.2014 22:22

J81i62r73k86a 82D92v97o52ř36á14k 4665930453158

Hádat není třeba. Od toho je byznisplán, aby se to z cestujících vytáhlo potom. A když to selže, když se toho potom ne a ne dobrat, zaplatí to investor.

No, od prosince se pojede zas jinak.

0/0
20.5.2014 14:22

P89e72t46r 19N50o60v88o85t17n60y 3229772399662

Ale povinnost to není, takže ať si ceny klidně zvýší. ;-D

0/0
20.5.2014 13:28

J28i16r66k17a 89D92v21o24ř89á10k 4715460273728

Však to postupně dělají celý letošek, ne? Ale možná málo razantně.

0/0
20.5.2014 14:24

J65a66k95u80b 40K58o59r16e27c 6744960421203

Proč tedy RJ a LE po svém nástupu nasadily tak nízké ceny? ČD na ně logicky reagovaly. Přitom před jejich nástupem měly základní jízdné relativně vysoké. Dopravci se snahou získat hned co nejvíce cestujících dostali do bludného kruhu, ze kterého teď nejde ven, aniž by nenastal úbytek cestujících.

+19/0
20.5.2014 11:53

B94e54n 22P74a15v62k40a 1347293467591

Jo, jo.R^

Leoš vlastně již zkrachoval. Kombinace nových souprav a podstřelení ceny je smrtící koktejl. Jenom naprostý blázen mu dá další kapitál. Všimněte si, že i přes extrémně levné bankovní peníze, to bere od "investora". Už z toho bych čmuchal, že mu na tu jeho párty banky nechtějí půjčit.

+10/0
20.5.2014 12:25

P14e52t93r 74N82i46v46n13i43c26k30ý 3502634405477

Skoro KAŽDÝ nový subjekt na trhu nejdříve nasazuje nízké ceny (propagace, nalákání prvních zákazníků, aby to nové vyzkoušeli, ...). To sis ještě nikdy nevšiml?

Tady jde ale o to, že dominant na trhu (ČD) jsou obviněny, že jezdily pod náklady - a to zákon zakazuje. Naopak firmů s malým podílem klidně mohou pod náklady jezdit, jak se jim zamane, To je oč tu běží.

+2/0
20.5.2014 12:26

B79e17n 21P88a90v19k57a 1817253687761

Johohohoho. To jsou novinky. A já vždycky myslel, že při podstřelené cenotvorbě se krachuje.

To jako že začnete péci rohlíky zadarmo, nalákáte zákazníky a pak si to další rok budete kompenzovat tím, že optimální cenu přestřelíte 2x?

Můžete uvést jediný příklad toho, že někdo při podstřelení nezkrachoval? Osobně nic takového neznám.

0/0
20.5.2014 12:30

T34o66m83a85s 48N45o29v46o76t86n64y 3831336798379

Kaufland prodával po otevření konkurence rohlíky za 10h když jsme u těch rohlíků. Nezkrachoval, stojí tam dodnes, konkurence taky. Co tam máš dál?

+2/0
20.5.2014 18:34

H43o66n81z33a 22H40r54o49m55a69s 1775157157222

A kaufland prodava JEN rohliky?

0/0
21.5.2014 10:48

J51i78r55k30a 42D42v37o53ř70á49k 4165510163698

A LE prodává JEN akční jízdenky do economy?

0/0
21.5.2014 22:17

J37a39k46u75b 55K56o74r20e37c 6204460731393

je rozdíl nasadit nižší ceny než zavedená konkurence a nasadit pro ně samé devastující nízké ceny. Tím, že nasadily až takto nízké ceny (jako zákazníkovi mi to samozřejmě nevadí :-)) stáhly i ČD. Snad si nemyslely, že ČD nebude reagovat. Sice jsou ČD vlastněny státem, ale oni normálně musí reagovat na vývoj trhu. A naopak by asi nebylo něco v pořádku, kdyby nereagovaly.  Jak se bude prokazovat, že jezdily podnákladově?

+5/0
20.5.2014 12:36

B57e62n 81P84a81v90k22a 1757693107201

Kdyby v ČD neseděli politruci a naprosté haluze, tak na ten boj nikdy nepřistoupili. Je to totiž porušení tzv. Nashovi rovnováhy, která nekončí nikdy hezky. Obecně vzato to vždy končí naprostou devastací daného trhu. Něco podobného by se stalo třeba u mobilních operátorů, ale tam zafungovaly data jako brzda.

0/−2
20.5.2014 12:40

K87r82y43š50t96o72f 57L19a98n76í25k 1419130395945

kdyby na to nepristoupili tak by soupravy z teto trati mohli poslat jinam nebo odstavit uplne, protoze vozit vzduch take neni uplne trzni opatreni.

0/0
20.5.2014 13:12

B58e94n 49P52a75v73k28a 1157133477981

Ano, přesně tak. Je mně naprosto jasné, jak to vypadá. Ale jediné řešení, jestliže se to takhle hraje, je vůbec nehrát. A ono se to vyřeší. Většinou prostě vouhnout zkrachuje a je po problému a může se frčet dále. Leoš prostě přijde za fotrem, řekne že ho obralo kasíno, ve vedení ČD se zatlemí a nasadí si mašiny zpět za normální ceny. Nebo ještě dříve Leoš pochopí, že je trouba, dá ceny zpět a problém je také vyřešen.

0/0
20.5.2014 13:15

K36r73y61š41t31o78f 54L85a41n26í35k 1279340465685

dalo se predpokladat, ze pokud by CD nereagovaly, oba konkurenti budou ceny postupne upravovat smerem nahoru. ten proces vlastne pomalu probiha i ted. mne se ale na druhe strane (i jako cestujicimu) tato lekce libi (pokud ty pokuty pak nebudeme muset zatahnout zase vsichni).

+3/0
20.5.2014 13:26

B77e40n 12P97a73v66k77a 1777913587121

Ale jasně, to víte, že i já chci jezdit... nejlépe zadara;-D

0/0
20.5.2014 13:29

B75e51n 31P45a70v36k86a 1227463537521

Dalším takovým vohnoutem v systému je např. Air banka a spol. (na tu si vždycky vzpomenu díky reklamě).

Kdyby v ČS seděli stejní experti jako sedí v ČD, tak už se to tady sanuje. Samozřejmě, že mě poplatky taky sejří, ale na druhou stranu chápu, že to je něco za něco a že to fakt nemůže být 0,-.

0/0
20.5.2014 13:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.