Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express žaluje Dráhy o 380 milionů. Tvrdí, že jezdily příliš levně

Soukromý železniční dopravce Leo Express podává žalobu na státní České dráhy o 380 milionů korun kvůli cenové válce mezi Prahou a Ostravou. Leo Express loni prodělal na této trase 159 milionů korun. Škoda mu údajně vznikla tím, že dráhy nasadily podnákladové ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i22r10o28s88l94a37v 90P89a25v19l82í59č15e86k 7933240565954

Soukromníci by měli bejt rádi že je stát pustil na koleje!

0/−1
25.5.2014 11:39

H87o11n75z15a 34H49r32o62m53a18s 1965787947462

Je I mozne, ze leo tuto kauzu vyhraje, ale jakou reklamu si tim udela? Agresivne se chce zbavit konkurence statniho podniku a bude se snim soudit o sve ztraty ktere si zavinil sam. to pak zaplatime ne? Jestli to tak bude do lea ani nevpachnu. A myslim, ze nebudu sam.

+1/0
21.5.2014 10:55
Foto

R19a74d12e16k 43P28o59l68i83c35k52ý 6161133541204

Konečně jsem pochopil podstatu podnikání LEO Expresu-pumpnout stát v soudních sporech

+8/−1
20.5.2014 20:41

J79i35r82k53a 65D73v64o17ř87á60k 4945360513288

ČD nejsou stát.

+2/−3
21.5.2014 9:26
Foto

R93a21d29e72k 72P84o12l80i59c94k96ý 6371143751324

Kdo asi vlastní ČD?

Každou korunA co ČD ZAPLATÍ JE kORUNOU CO ZAPLATIL STÁT

Pro natvrdlé-pokud jsou ČD v + odvedou o to menší dividendu, pokud jsou v mínusu-dostanou dotaci.

+1/−3
21.5.2014 10:03

M98a31r94t21i81n 28N35o52v23o31t80n11ý 3866516201174

Říkáte nesmysly. Pokud jsou ČD v mínusu, tak od státu nedostanou nic. Pokud by nakonec něco platily LEO Expresu, tak od státu na to nedostanou ani korunu navíc. Všechny peníze, které ČD má jsou za dopravu, kterou si od nich stát či kraje objednaly.

+2/−1
21.5.2014 11:27
Foto

R76a40d74e72k 15P79o42l28i52c39k29ý 6391843261604

A kdo ten mínus zaplatí?

To si myslíte, že stát nechá ČD zbankrotovat?8-o

Pokud se to zaplatí ze zisku z předešlých nebo následných let tak o to méně dostane stát na dividendách

0/0
21.5.2014 12:22

J97i41r18k65a 64D83v53o33ř91á50k 4965970903708

1) Stát riskuje bankrot ČD už dost dlouho, ale ČD to zatím ustála. Vlastně je na tom finančně líp, než leckteří západoevropští národní dopravci.

2) Nějakých 0,38 miliardy ČD nepoloží. Jen by se muselo odložit pár modernizací. Je to  5-10% každoročních investic.

+1/−1
21.5.2014 22:13
Foto

R96a59d69e52k 28P65o62l41i69c52k65ý 6121523811624

1/ To je nepodstatné jak jsou n tom v porovnání s dalšími dopravci

2/ To nic nemění na tom, že ČD jsou majetkem státu a tudíž by stát přišel  o 380 milionů-byť  třeba v investicích do modernizace ČD

0/−1
21.5.2014 22:18

J87i49r36k61a 33D49v92o30ř86á36k 4625530483338

3) Stát žádné dividendy od ČD nečeká. Všechno jde stejně na reinvestice.

+1/−1
21.5.2014 22:15
Foto

R74a17d88e70k 30P91o69l76i21c29k62ý 6291373881514

pOŘÁD SE ALE SNÍŽÍ HODNOTA MAJETKU čd O 380 MILIONŮ TUDÍŽ STÁT PŘÍJDE O 380 MILIONŮ-ČEMU NA TOM NEROZUMÍTE?

SORY ZA CAPS LOCK

0/−1
21.5.2014 22:22

J63i22r12k90a 44D51v23o45ř74á51k 4775760723428

Vy nerozumíte tomu, že státni kasa o peníze nepřijde. To cestující se budou vozit ve starých vagónech déle.

+1/0
21.5.2014 22:26

M89a73r26t38i65n 61N62o93v81o60t21n85ý 3766306721424

Stát o nic nepřijde.

0/0
23.5.2014 10:03

J94i59r50k66a 73D34v70o19ř95á20k 4395420463928

Máte v zásadě pravdu, ale se 2 výhradama. Z objednávek mají ČD necelé dvě třetiny peněz, víc než třetina je z jízdného. Ne všechna doprava co ČD provozuje je objednaná státem nebo kraji. Nicméně váš argument platí.

+1/0
21.5.2014 22:52

P53a28v36e85l 46D12o34l62n75í35č57e81k 3618893154671

Proč by měl vůbec někdo někomu kecat do toho, za kolik má prodávat svoje služby nebo zboží?

+4/−1
20.5.2014 15:38

J49i12r78k90a 36D20v98o18ř28á64k 4305280363298

Nebo kdo tvoří jakýkoli dumping, kartel nebo monopol? Myšlení z předminulého století - tam se to ale neosvědčilo.

+3/−2
20.5.2014 16:17

A26l11a37n 41Ř84e98p39k27a 4485786

Proto, aby si měl Jančura i Novotný na co stěžovat;-D

+2/0
20.5.2014 17:07

A29l33a92n 84Ř22e44p64k50a 4735696

Jistě ,Dráhy jezdily příliš levně, ale hlavně, že LE jezdil i za 137,-Kč, dával stovkové slevy na jízdenky... pak kdo jezdil levně. Ať si zametou oba dva soukromí dopravcí před vlastním prahem. Chápu, že nejradši by byli aby dráhy jezdily stále za draho a pak potupně vyklidily trh na pha-ova, ale to se nestane ;-) A vůbec Jančura byl přeci ten, kde první velice snížil cenu, dráhy jen dorovnali cenu na úroveň konkurence což je logické a musel s tím počítat:-) (když se otevře kaufland ve městě kde doteď bylo jen Tesco, tak taky tesco zlevní i když v tom v městě bylo třeba dominantní).

+14/0
20.5.2014 15:12

B36e62n 55P65a43v29k28a 1677813817151

Jak jste přišel na to, že když se otevře Kauf, tak Tesco zlevní? To si fakt myslíte, že jsou všichni v businessu pitomci?;-D

0/0
20.5.2014 15:14

A36l55a19n 55Ř53e29p14k16a 4385146

Tak je to logické, přeci si nenechá odlákat zákazníky jinam, když předtím bez konkurence rozhodně mělo vyšší ceny. I když zlevnění v supermarketech bývá často spíš jen na oko vlastně;-D

0/0
20.5.2014 15:17

J11i33r59k66a 43D34v86o72ř62á24k 4555580983668

Jo jo, to bude ono, že?;-D

0/0
20.5.2014 15:51

R70o44m93a22n 66N40o57v44á42č51e72k 6245462404915

Leoš je rozmazlený chlapeček, který nezvládl svou drahou hračku a teď pláče. Ve skutečnosti měl radši makat někde ve firmě od nuly a propracovat se. Pak by možná v životě byl úspěšnější.

+9/0
20.5.2014 15:08

B39e58n 22P69a68v12k12a 1877323187421

Však táta koupí jinou hračku;-D

0/0
20.5.2014 15:13

J54i14r67k36a 56D36v88o48ř21á59k 4175460743808

Spíš mu finančně teče do bot tak se snaží hrát podobně ostře jako jeho konkurent, vůdči kterému se kvůli tomu předtím vymezoval. Já nějak nevěřím tomu, že dělá dobře, lepší (nebo méně špatná) spolupráce s ČD měla být jeho deviza a zdroj úspor.

0/0
20.5.2014 15:53

J69o67s80e86f 52H95o93n94e42š 7141112840883

Představa je, aby dráhy jezdily za 600 ,a my budeme jezdit za 300.S cenami letenek se také čachruje a stěžuje si někdo?

+15/0
20.5.2014 13:30

M96i63r81o21s84l79a22v 36Z88i17k85m25u83n75d 7359803834913

Pokud je Leo ve ztrátě, tak počty, které jsem se naučil na základní škole mi říkají, že on sám jezdil pod náklady ... Pokud chce s ČD jednat, tak leda o tom, že by se stal dceřinou společností ČD a jezdil na trase Kolín - Mělník - Ústí nad Labem (- Most - Chomutov), kde by se stávající kapacitou pokryl přepravní náklady ...

+10/0
20.5.2014 12:30

J82i41r10k10a 30D25v45o36ř24á46k 4215100653508

LEOvi být ve ztrátě a jezdit pod náklady právo umožňuje.

+2/0
20.5.2014 13:16

J66o39s35e65f 98H73o37n34e48š 7901612810653

To je sice zajímavé,ale kdo zaplatí rozdíl mezi nákladovými cenami a podnákladovými?Hádejte kdo?

+1/0
20.5.2014 13:26

M13a75r69t22i20n 49K30a69r84á88s75e47k 9468843708428

No plati si je firma sama - tzn v konecnem dusledku invetori na uslem zisku - v krajmi pripade zmarene inventici, ale docela by me zajiam vas nazor :-D

+2/0
20.5.2014 13:41

J10o35s33e66f 28H84o57n20e36š 7171552670443

Zaplatí to stát-vlaky se 4,5vagony jsou ekonomický nesmysl,takže LEO si za to může sám

0/−3
20.5.2014 19:04

J49i48r28k64a 22D68v65o11ř36á70k 4785940653778

Stát nic takového nezaplatí a nemá pro to důvod. Také vlak se 4 nebo 5 vagony není žádný nesmysl, kde na to chodíte? LEOšův problém je, že koupil vlaky trochu drahé na sedadlo (1,27 MKč/sedadlo), ve kterém se stejně u stolku mačkáte, a nasadil drastické akční slevy.

+1/0
21.5.2014 9:34

J86o28s23e12f 93H33o22n67e93š 7631802540653

Jezdit na železnici se 4 vagonkama je to samé jakoby jste nahradil dálkové autobusy mikrobusy na 10 pasažérů nebo současné Boeingy JAKem 40 pro 40 lidí.To vám řekne ekonom pracující na diplomové práci,že doprava málého počtu lidí nemůže být ekonomické

0/0
21.5.2014 11:03

J43i15r63k81a 85D29v46o69ř20á35k 4775280693168

Přirovnáním nebo odvoláním na někoho jiného kdo tomu možná rozumí víc to nevylepšíte. Tušíte, že ty Leošovy vlaky nemají lokomotivu a tedy mají úplně jiná poměr tun na sedadlo? Ekonomický nesmysl tu provozoval naopak Jančura, když vozil lokomotivu za kterou se krčily 3 vagóny. Ne vagónky, ale těžké expresní vagóny, každý jen pro 48 cestujících (nebo méně).

+1/0
21.5.2014 22:22

J39i55r37k11a 49D30v70o91ř22á14k 4615430313818

Hádat není třeba. Od toho je byznisplán, aby se to z cestujících vytáhlo potom. A když to selže, když se toho potom ne a ne dobrat, zaplatí to investor.

No, od prosince se pojede zas jinak.

0/0
20.5.2014 14:22

P53e64t82r 67N13o32v94o71t88n92y 3759282179522

Ale povinnost to není, takže ať si ceny klidně zvýší. ;-D

0/0
20.5.2014 13:28

J60i49r93k41a 87D93v66o39ř92á23k 4595820733308

Však to postupně dělají celý letošek, ne? Ale možná málo razantně.

0/0
20.5.2014 14:24

J12a48k64u47b 91K15o37r67e74c 6954740441503

Proč tedy RJ a LE po svém nástupu nasadily tak nízké ceny? ČD na ně logicky reagovaly. Přitom před jejich nástupem měly základní jízdné relativně vysoké. Dopravci se snahou získat hned co nejvíce cestujících dostali do bludného kruhu, ze kterého teď nejde ven, aniž by nenastal úbytek cestujících.

+19/0
20.5.2014 11:53

B62e61n 81P41a77v20k51a 1277713727481

Jo, jo.R^

Leoš vlastně již zkrachoval. Kombinace nových souprav a podstřelení ceny je smrtící koktejl. Jenom naprostý blázen mu dá další kapitál. Všimněte si, že i přes extrémně levné bankovní peníze, to bere od "investora". Už z toho bych čmuchal, že mu na tu jeho párty banky nechtějí půjčit.

+10/0
20.5.2014 12:25

P63e51t60r 50N33i83v38n12i93c68k49ý 3372374365117

Skoro KAŽDÝ nový subjekt na trhu nejdříve nasazuje nízké ceny (propagace, nalákání prvních zákazníků, aby to nové vyzkoušeli, ...). To sis ještě nikdy nevšiml?

Tady jde ale o to, že dominant na trhu (ČD) jsou obviněny, že jezdily pod náklady - a to zákon zakazuje. Naopak firmů s malým podílem klidně mohou pod náklady jezdit, jak se jim zamane, To je oč tu běží.

+2/0
20.5.2014 12:26

B25e92n 74P97a66v53k53a 1137773207801

Johohohoho. To jsou novinky. A já vždycky myslel, že při podstřelené cenotvorbě se krachuje.

To jako že začnete péci rohlíky zadarmo, nalákáte zákazníky a pak si to další rok budete kompenzovat tím, že optimální cenu přestřelíte 2x?

Můžete uvést jediný příklad toho, že někdo při podstřelení nezkrachoval? Osobně nic takového neznám.

0/0
20.5.2014 12:30

T81o72m31a12s 38N39o98v10o94t41n64y 3131826458939

Kaufland prodával po otevření konkurence rohlíky za 10h když jsme u těch rohlíků. Nezkrachoval, stojí tam dodnes, konkurence taky. Co tam máš dál?

+2/0
20.5.2014 18:34

H79o74n10z34a 33H55r40o61m26a76s 1285157297932

A kaufland prodava JEN rohliky?

0/0
21.5.2014 10:48

J59i73r49k68a 50D21v16o98ř65á39k 4495360413948

A LE prodává JEN akční jízdenky do economy?

0/0
21.5.2014 22:17

J46a21k19u38b 14K85o77r53e78c 6534640501293

je rozdíl nasadit nižší ceny než zavedená konkurence a nasadit pro ně samé devastující nízké ceny. Tím, že nasadily až takto nízké ceny (jako zákazníkovi mi to samozřejmě nevadí :-)) stáhly i ČD. Snad si nemyslely, že ČD nebude reagovat. Sice jsou ČD vlastněny státem, ale oni normálně musí reagovat na vývoj trhu. A naopak by asi nebylo něco v pořádku, kdyby nereagovaly.  Jak se bude prokazovat, že jezdily podnákladově?

+5/0
20.5.2014 12:36

B55e54n 83P33a20v15k49a 1317903947611

Kdyby v ČD neseděli politruci a naprosté haluze, tak na ten boj nikdy nepřistoupili. Je to totiž porušení tzv. Nashovi rovnováhy, která nekončí nikdy hezky. Obecně vzato to vždy končí naprostou devastací daného trhu. Něco podobného by se stalo třeba u mobilních operátorů, ale tam zafungovaly data jako brzda.

0/−2
20.5.2014 12:40

K70r39y93š24t45o59f 96L90a60n92í49k 1179470245285

kdyby na to nepristoupili tak by soupravy z teto trati mohli poslat jinam nebo odstavit uplne, protoze vozit vzduch take neni uplne trzni opatreni.

0/0
20.5.2014 13:12

B50e50n 80P29a84v27k30a 1657613257411

Ano, přesně tak. Je mně naprosto jasné, jak to vypadá. Ale jediné řešení, jestliže se to takhle hraje, je vůbec nehrát. A ono se to vyřeší. Většinou prostě vouhnout zkrachuje a je po problému a může se frčet dále. Leoš prostě přijde za fotrem, řekne že ho obralo kasíno, ve vedení ČD se zatlemí a nasadí si mašiny zpět za normální ceny. Nebo ještě dříve Leoš pochopí, že je trouba, dá ceny zpět a problém je také vyřešen.

0/0
20.5.2014 13:15

K28r44y86š20t13o50f 58L48a98n19í71k 1429920805625

dalo se predpokladat, ze pokud by CD nereagovaly, oba konkurenti budou ceny postupne upravovat smerem nahoru. ten proces vlastne pomalu probiha i ted. mne se ale na druhe strane (i jako cestujicimu) tato lekce libi (pokud ty pokuty pak nebudeme muset zatahnout zase vsichni).

+3/0
20.5.2014 13:26

B14e56n 79P48a16v68k14a 1697633677121

Ale jasně, to víte, že i já chci jezdit... nejlépe zadara;-D

0/0
20.5.2014 13:29

B16e76n 40P15a76v78k81a 1267243207801

Dalším takovým vohnoutem v systému je např. Air banka a spol. (na tu si vždycky vzpomenu díky reklamě).

Kdyby v ČS seděli stejní experti jako sedí v ČD, tak už se to tady sanuje. Samozřejmě, že mě poplatky taky sejří, ale na druhou stranu chápu, že to je něco za něco a že to fakt nemůže být 0,-.

0/0
20.5.2014 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.