Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express žaluje Dráhy o 380 milionů. Tvrdí, že jezdily příliš levně

Soukromý železniční dopravce Leo Express podává žalobu na státní České dráhy o 380 milionů korun kvůli cenové válce mezi Prahou a Ostravou. Leo Express loni prodělal na této trase 159 milionů korun. Škoda mu údajně vznikla tím, že dráhy nasadily podnákladové ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89i62r74o45s31l45a32v 86P47a42v24l26í50č33e46k 7503180295714

Soukromníci by měli bejt rádi že je stát pustil na koleje!

0/−1
25.5.2014 11:39

H13o57n25z46a 15H96r61o13m69a17s 1615837207852

Je I mozne, ze leo tuto kauzu vyhraje, ale jakou reklamu si tim udela? Agresivne se chce zbavit konkurence statniho podniku a bude se snim soudit o sve ztraty ktere si zavinil sam. to pak zaplatime ne? Jestli to tak bude do lea ani nevpachnu. A myslim, ze nebudu sam.

+1/0
21.5.2014 10:55
Foto

R39a49d81e68k 52P40o97l63i61c51k87ý 6881893571114

Konečně jsem pochopil podstatu podnikání LEO Expresu-pumpnout stát v soudních sporech

+8/−1
20.5.2014 20:41

J12i55r86k81a 51D44v71o28ř59á27k 4295830403358

ČD nejsou stát.

+2/−3
21.5.2014 9:26
Foto

R34a44d71e17k 64P66o22l60i20c68k47ý 6121593261264

Kdo asi vlastní ČD?

Každou korunA co ČD ZAPLATÍ JE kORUNOU CO ZAPLATIL STÁT

Pro natvrdlé-pokud jsou ČD v + odvedou o to menší dividendu, pokud jsou v mínusu-dostanou dotaci.

+1/−3
21.5.2014 10:03

M81a53r54t73i24n 79N59o59v81o64t97n56ý 3966466961344

Říkáte nesmysly. Pokud jsou ČD v mínusu, tak od státu nedostanou nic. Pokud by nakonec něco platily LEO Expresu, tak od státu na to nedostanou ani korunu navíc. Všechny peníze, které ČD má jsou za dopravu, kterou si od nich stát či kraje objednaly.

+2/−1
21.5.2014 11:27
Foto

R79a79d44e77k 21P62o63l55i84c93k46ý 6881733311404

A kdo ten mínus zaplatí?

To si myslíte, že stát nechá ČD zbankrotovat?8-o

Pokud se to zaplatí ze zisku z předešlých nebo následných let tak o to méně dostane stát na dividendách

0/0
21.5.2014 12:22

J74i33r25k98a 10D12v11o86ř79á60k 4295910563148

1) Stát riskuje bankrot ČD už dost dlouho, ale ČD to zatím ustála. Vlastně je na tom finančně líp, než leckteří západoevropští národní dopravci.

2) Nějakých 0,38 miliardy ČD nepoloží. Jen by se muselo odložit pár modernizací. Je to  5-10% každoročních investic.

+1/−1
21.5.2014 22:13
Foto

R84a57d62e63k 71P10o15l35i46c45k47ý 6751433201604

1/ To je nepodstatné jak jsou n tom v porovnání s dalšími dopravci

2/ To nic nemění na tom, že ČD jsou majetkem státu a tudíž by stát přišel  o 380 milionů-byť  třeba v investicích do modernizace ČD

0/−1
21.5.2014 22:18

J34i73r65k44a 75D33v35o65ř71á72k 4195800793418

3) Stát žádné dividendy od ČD nečeká. Všechno jde stejně na reinvestice.

+1/−1
21.5.2014 22:15
Foto

R75a34d82e12k 35P91o46l41i14c26k68ý 6761133331194

pOŘÁD SE ALE SNÍŽÍ HODNOTA MAJETKU čd O 380 MILIONŮ TUDÍŽ STÁT PŘÍJDE O 380 MILIONŮ-ČEMU NA TOM NEROZUMÍTE?

SORY ZA CAPS LOCK

0/−1
21.5.2014 22:22

J72i63r66k62a 21D45v50o67ř67á81k 4485490813388

Vy nerozumíte tomu, že státni kasa o peníze nepřijde. To cestující se budou vozit ve starých vagónech déle.

+1/0
21.5.2014 22:26

M38a15r38t42i26n 65N65o16v98o19t37n58ý 3976806281124

Stát o nic nepřijde.

0/0
23.5.2014 10:03

J70i16r66k88a 67D49v98o17ř25á74k 4235230463618

Máte v zásadě pravdu, ale se 2 výhradama. Z objednávek mají ČD necelé dvě třetiny peněz, víc než třetina je z jízdného. Ne všechna doprava co ČD provozuje je objednaná státem nebo kraji. Nicméně váš argument platí.

+1/0
21.5.2014 22:52

P66a34v63e92l 63D44o39l48n97í93č76e56k 3978103564211

Proč by měl vůbec někdo někomu kecat do toho, za kolik má prodávat svoje služby nebo zboží?

+4/−1
20.5.2014 15:38

J36i22r19k69a 10D29v46o20ř31á70k 4265690913278

Nebo kdo tvoří jakýkoli dumping, kartel nebo monopol? Myšlení z předminulého století - tam se to ale neosvědčilo.

+3/−2
20.5.2014 16:17
Foto

A57l50a40n 84Ř95e90p95k40a 4565636

Proto, aby si měl Jančura i Novotný na co stěžovat;-D

+2/0
20.5.2014 17:07
Foto

A19l16a71n 36Ř50e69p54k32a 4595266

Jistě ,Dráhy jezdily příliš levně, ale hlavně, že LE jezdil i za 137,-Kč, dával stovkové slevy na jízdenky... pak kdo jezdil levně. Ať si zametou oba dva soukromí dopravcí před vlastním prahem. Chápu, že nejradši by byli aby dráhy jezdily stále za draho a pak potupně vyklidily trh na pha-ova, ale to se nestane ;-) A vůbec Jančura byl přeci ten, kde první velice snížil cenu, dráhy jen dorovnali cenu na úroveň konkurence což je logické a musel s tím počítat:-) (když se otevře kaufland ve městě kde doteď bylo jen Tesco, tak taky tesco zlevní i když v tom v městě bylo třeba dominantní).

+14/0
20.5.2014 15:12

B74e65n 11P20a49v56k64a 1637723277331

Jak jste přišel na to, že když se otevře Kauf, tak Tesco zlevní? To si fakt myslíte, že jsou všichni v businessu pitomci?;-D

0/0
20.5.2014 15:14
Foto

A18l76a81n 33Ř83e39p49k58a 4255356

Tak je to logické, přeci si nenechá odlákat zákazníky jinam, když předtím bez konkurence rozhodně mělo vyšší ceny. I když zlevnění v supermarketech bývá často spíš jen na oko vlastně;-D

0/0
20.5.2014 15:17

J39i31r23k38a 53D64v36o13ř58á44k 4745100463938

Jo jo, to bude ono, že?;-D

0/0
20.5.2014 15:51

R97o33m65a28n 94N79o56v82á91č10e45k 6885472284735

Leoš je rozmazlený chlapeček, který nezvládl svou drahou hračku a teď pláče. Ve skutečnosti měl radši makat někde ve firmě od nuly a propracovat se. Pak by možná v životě byl úspěšnější.

+9/0
20.5.2014 15:08

B87e31n 47P30a76v25k50a 1747793277431

Však táta koupí jinou hračku;-D

0/0
20.5.2014 15:13

J35i20r18k89a 30D58v41o16ř33á47k 4445510353588

Spíš mu finančně teče do bot tak se snaží hrát podobně ostře jako jeho konkurent, vůdči kterému se kvůli tomu předtím vymezoval. Já nějak nevěřím tomu, že dělá dobře, lepší (nebo méně špatná) spolupráce s ČD měla být jeho deviza a zdroj úspor.

0/0
20.5.2014 15:53

J16o44s50e65f 54H61o63n90e23š 7211262110223

Představa je, aby dráhy jezdily za 600 ,a my budeme jezdit za 300.S cenami letenek se také čachruje a stěžuje si někdo?

+15/0
20.5.2014 13:30

M25i56r76o56s50l77a29v 10Z38i48k65m89u37n98d 7279683414813

Pokud je Leo ve ztrátě, tak počty, které jsem se naučil na základní škole mi říkají, že on sám jezdil pod náklady ... Pokud chce s ČD jednat, tak leda o tom, že by se stal dceřinou společností ČD a jezdil na trase Kolín - Mělník - Ústí nad Labem (- Most - Chomutov), kde by se stávající kapacitou pokryl přepravní náklady ...

+10/0
20.5.2014 12:30

J96i10r85k34a 89D91v67o44ř76á77k 4805580533978

LEOvi být ve ztrátě a jezdit pod náklady právo umožňuje.

+2/0
20.5.2014 13:16

J16o47s25e14f 21H31o86n73e77š 7181382250503

To je sice zajímavé,ale kdo zaplatí rozdíl mezi nákladovými cenami a podnákladovými?Hádejte kdo?

+1/0
20.5.2014 13:26

M36a15r94t73i63n 24K92a56r69á39s27e56k 9908313598858

No plati si je firma sama - tzn v konecnem dusledku invetori na uslem zisku - v krajmi pripade zmarene inventici, ale docela by me zajiam vas nazor :-D

+2/0
20.5.2014 13:41

J61o64s61e70f 84H41o82n10e20š 7311252760853

Zaplatí to stát-vlaky se 4,5vagony jsou ekonomický nesmysl,takže LEO si za to může sám

0/−3
20.5.2014 19:04

J77i97r60k21a 82D38v29o35ř50á74k 4625790443918

Stát nic takového nezaplatí a nemá pro to důvod. Také vlak se 4 nebo 5 vagony není žádný nesmysl, kde na to chodíte? LEOšův problém je, že koupil vlaky trochu drahé na sedadlo (1,27 MKč/sedadlo), ve kterém se stejně u stolku mačkáte, a nasadil drastické akční slevy.

+1/0
21.5.2014 9:34

J53o68s43e80f 13H40o82n56e57š 7521622850733

Jezdit na železnici se 4 vagonkama je to samé jakoby jste nahradil dálkové autobusy mikrobusy na 10 pasažérů nebo současné Boeingy JAKem 40 pro 40 lidí.To vám řekne ekonom pracující na diplomové práci,že doprava málého počtu lidí nemůže být ekonomické

0/0
21.5.2014 11:03

J44i20r41k79a 23D81v34o53ř61á41k 4775920703478

Přirovnáním nebo odvoláním na někoho jiného kdo tomu možná rozumí víc to nevylepšíte. Tušíte, že ty Leošovy vlaky nemají lokomotivu a tedy mají úplně jiná poměr tun na sedadlo? Ekonomický nesmysl tu provozoval naopak Jančura, když vozil lokomotivu za kterou se krčily 3 vagóny. Ne vagónky, ale těžké expresní vagóny, každý jen pro 48 cestujících (nebo méně).

+1/0
21.5.2014 22:22

J12i32r44k35a 29D19v78o12ř64á28k 4765560433148

Hádat není třeba. Od toho je byznisplán, aby se to z cestujících vytáhlo potom. A když to selže, když se toho potom ne a ne dobrat, zaplatí to investor.

No, od prosince se pojede zas jinak.

0/0
20.5.2014 14:22

P73e67t76r 64N35o85v65o49t76n39y 3519472639772

Ale povinnost to není, takže ať si ceny klidně zvýší. ;-D

0/0
20.5.2014 13:28

J71i43r88k28a 71D61v88o84ř19á49k 4405500473258

Však to postupně dělají celý letošek, ne? Ale možná málo razantně.

0/0
20.5.2014 14:24

J10a62k76u57b 62K56o96r28e36c 6144350921823

Proč tedy RJ a LE po svém nástupu nasadily tak nízké ceny? ČD na ně logicky reagovaly. Přitom před jejich nástupem měly základní jízdné relativně vysoké. Dopravci se snahou získat hned co nejvíce cestujících dostali do bludného kruhu, ze kterého teď nejde ven, aniž by nenastal úbytek cestujících.

+19/0
20.5.2014 11:53

B76e46n 77P85a52v79k36a 1647103507151

Jo, jo.R^

Leoš vlastně již zkrachoval. Kombinace nových souprav a podstřelení ceny je smrtící koktejl. Jenom naprostý blázen mu dá další kapitál. Všimněte si, že i přes extrémně levné bankovní peníze, to bere od "investora". Už z toho bych čmuchal, že mu na tu jeho párty banky nechtějí půjčit.

+10/0
20.5.2014 12:25

P22e53t85r 12N15i86v79n25i45c35k98ý 3382244505847

Skoro KAŽDÝ nový subjekt na trhu nejdříve nasazuje nízké ceny (propagace, nalákání prvních zákazníků, aby to nové vyzkoušeli, ...). To sis ještě nikdy nevšiml?

Tady jde ale o to, že dominant na trhu (ČD) jsou obviněny, že jezdily pod náklady - a to zákon zakazuje. Naopak firmů s malým podílem klidně mohou pod náklady jezdit, jak se jim zamane, To je oč tu běží.

+2/0
20.5.2014 12:26

B86e30n 18P85a91v98k45a 1577633917361

Johohohoho. To jsou novinky. A já vždycky myslel, že při podstřelené cenotvorbě se krachuje.

To jako že začnete péci rohlíky zadarmo, nalákáte zákazníky a pak si to další rok budete kompenzovat tím, že optimální cenu přestřelíte 2x?

Můžete uvést jediný příklad toho, že někdo při podstřelení nezkrachoval? Osobně nic takového neznám.

0/0
20.5.2014 12:30

T72o92m71a61s 71N30o35v22o56t22n51y 3831746498119

Kaufland prodával po otevření konkurence rohlíky za 10h když jsme u těch rohlíků. Nezkrachoval, stojí tam dodnes, konkurence taky. Co tam máš dál?

+2/0
20.5.2014 18:34

H29o15n13z61a 10H51r85o24m65a85s 1795237297962

A kaufland prodava JEN rohliky?

0/0
21.5.2014 10:48

J35i60r85k65a 57D33v87o87ř72á41k 4365750513308

A LE prodává JEN akční jízdenky do economy?

0/0
21.5.2014 22:17

J58a73k72u94b 44K17o34r94e55c 6434850331203

je rozdíl nasadit nižší ceny než zavedená konkurence a nasadit pro ně samé devastující nízké ceny. Tím, že nasadily až takto nízké ceny (jako zákazníkovi mi to samozřejmě nevadí :-)) stáhly i ČD. Snad si nemyslely, že ČD nebude reagovat. Sice jsou ČD vlastněny státem, ale oni normálně musí reagovat na vývoj trhu. A naopak by asi nebylo něco v pořádku, kdyby nereagovaly.  Jak se bude prokazovat, že jezdily podnákladově?

+5/0
20.5.2014 12:36

B92e29n 75P57a64v49k42a 1427923537581

Kdyby v ČD neseděli politruci a naprosté haluze, tak na ten boj nikdy nepřistoupili. Je to totiž porušení tzv. Nashovi rovnováhy, která nekončí nikdy hezky. Obecně vzato to vždy končí naprostou devastací daného trhu. Něco podobného by se stalo třeba u mobilních operátorů, ale tam zafungovaly data jako brzda.

0/−2
20.5.2014 12:40

K23r63y45š71t81o24f 72L36a20n59í47k 1239640305495

kdyby na to nepristoupili tak by soupravy z teto trati mohli poslat jinam nebo odstavit uplne, protoze vozit vzduch take neni uplne trzni opatreni.

0/0
20.5.2014 13:12

B56e12n 89P53a61v70k12a 1887113647611

Ano, přesně tak. Je mně naprosto jasné, jak to vypadá. Ale jediné řešení, jestliže se to takhle hraje, je vůbec nehrát. A ono se to vyřeší. Většinou prostě vouhnout zkrachuje a je po problému a může se frčet dále. Leoš prostě přijde za fotrem, řekne že ho obralo kasíno, ve vedení ČD se zatlemí a nasadí si mašiny zpět za normální ceny. Nebo ještě dříve Leoš pochopí, že je trouba, dá ceny zpět a problém je také vyřešen.

0/0
20.5.2014 13:15

K48r16y10š92t64o18f 40L39a12n90í58k 1209400205715

dalo se predpokladat, ze pokud by CD nereagovaly, oba konkurenti budou ceny postupne upravovat smerem nahoru. ten proces vlastne pomalu probiha i ted. mne se ale na druhe strane (i jako cestujicimu) tato lekce libi (pokud ty pokuty pak nebudeme muset zatahnout zase vsichni).

+3/0
20.5.2014 13:26

B14e18n 47P65a19v25k19a 1507833217921

Ale jasně, to víte, že i já chci jezdit... nejlépe zadara;-D

0/0
20.5.2014 13:29

B45e50n 67P69a12v73k69a 1917233187741

Dalším takovým vohnoutem v systému je např. Air banka a spol. (na tu si vždycky vzpomenu díky reklamě).

Kdyby v ČS seděli stejní experti jako sedí v ČD, tak už se to tady sanuje. Samozřejmě, že mě poplatky taky sejří, ale na druhou stranu chápu, že to je něco za něco a že to fakt nemůže být 0,-.

0/0
20.5.2014 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.