Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na trhu ojetin se točí miliardy, prodejci chtějí marži aspoň pět procent

Nižší kupní síla Čechů se projevuje i v prodeji aut. Vozový park stárne, loni průměr přesáhl čtrnáct let. Důvodem jsou nízké prodeje nových vozidel, dovozy starých ojetin ze Západu a rostoucí zájem o ojeté vozy mezi českými motoristy. Trh ojetin je u nás třiapůlkrát větší než trh nových vozidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a66n 39G66a87z64d78a 6142828703787

Na co se zapomíná, že výrazné procento aut na trhu jsou nabořené ojetiny. Pokud by někdo chtěl spočítat kolik procent ekonomiky tvoří dopravci a opraváři těchto aut, asi by se divil. V opravárenství  se prodává hlavně práce, minimum materiálu. Jde o odvětví kde pracuje i dost lidí. Tím, že jsme hodně blízko západu a máme hodně šikovných lidí to docela funguje. Navíc je určitě jiný standart jezdit poměrně spolehlivým ojetým PSA či Toyotou, než se plácat podivným a poruchovým novým korejcem či rumunem.

0/0
21.5.2014 6:52

J34i48ř82í 87N83o14s37e19k 7486882355564

Můj názor je že poctivý prodejce ojetin neexistuje...jsou to podvodníci a zloději ...náš systém udělá zloděje z každýho....poctivý zkrachujou Rv

0/0
20.5.2014 15:53

J51a95n 80G45a35z98d66a 6762388643257

To je vidět na statistikách. Ojetin se prodává víc než nových aut. Možná mj. proto, že daleko větší podvodníci a zloději jsou někteří producenti nových aut.

Stáčení tachometrů je český folklór. Na tachometry, nový věnec volantu a nové koberečky  se nemusím dívat, stačí se podívat na auto zespodu, podívat se pod víčko olejové náplně (pokud ho nevyměnili) a trochu se s tím projet. Stačí přejet pár nerovností a zkusit studený motor, popř. za pomoci znalce a víte vše.

0/0
21.5.2014 6:56

A34n70t73o81n56í64n 63S13e58b25e19r76a 7743728650759

Jasně že se ojetiny točí. Pořád raději koupím 4 letou ojetinu za 130 tisíc než stejné nové auto za 360 tisíc. Užitek je z toho stejný, když to prodám za 5 let tak ztratím max 50 tisíc a pořád mi zůstane dalších 180 tisíc rezerva na opravy. R^

+1/0
20.5.2014 14:21

I41v51o 75Z96d89e72b20o86r69s17k28ý 3533141260931

Koupím za 400, prodám za 500. Mně ta marže sto procent stačí.

0/−1
20.5.2014 10:09

J50i69ř33í 57H26o20l32ý 5802540843853

Za korunu koupím, za dvě prodám.

Vaše "xxxxxxxxx" pobočka AAA auta.

P.S.: Za xxxxxxxx si dosaďte dle libosti například "oblíbená";-D;-D;-D;-D

0/0
20.5.2014 8:10

P76e40t41r 28Š15í72p68e33k 5342349629

"prodejci chtějí marži aspoň pět procent"

Cha, že ONI chtěj, to nás má jako dojmout? Připadaj mi jak Marfuša z Mrazíka: JÁ CHCÍÍÍ!!!

Sami maj máslo na hlavě, kolikrát člověk může číst o všelijakejch čachrech v bazarech, přetáčením kilometrů počínaje....

0/0
19.5.2014 19:02

T66o35m61á60š 85V21a48l45d19e97r 7413310689

Klidně bych si koupil nový vůz. Politici tohoto státu jsou proti. Když započtu poškození nefungující justicí , policií, administrativou, špatné zákony a korupcí v tomto státě. Nechtějte, abych se likvidoval nákupem nového vozu. Nový by stál minimálně 600000,- Krabičky(kabelky) pro rodinu neberu.

0/0
19.5.2014 18:12

Z16d51e25n49ě64k 19Z70a30b22a14v94a 1782554506114

prodejci chtějí marži aspoň pět procent - a před nebo po stočení tachometru ;-O?

0/0
19.5.2014 16:25

J55i83n80d91ř68i86c12h 96Š95k64o33p20e41k 4185741860455

samozřejmě po stočení, částka je vyšší

0/0
19.5.2014 17:20

J19o71s22e62f 56B29r67o24ž63k41a 6544302658807

Nechybí tam u té 5 ještě náké číslo. Výkup auta protiúčtem 86 t. Kč, prodejní cena na place 132 t. Kč. AUTO Plus.

0/0
19.5.2014 20:07

J40o69s47e89f 35B27r48o62ž81k13a 6534292838417

A ještě jeden příklad z AAA výkup 79 t. Kč, prodej na place 126 t. Kč.

0/0
19.5.2014 20:10
Foto

J97a38k22u47b 26S59o69b82o38t48k97a 6644228777146

Marže jen 5% na autech? Tak mizerné marže nemají ani hypermarkety na rohlících. 

Navíc pokud tedy vezmu tu nejnižší hladinu z uvedeného příkladu, tak když koupí za 100.000,- a prodají za 120.000 tak marže mi dělá 17%.

Já nevím, školy nemám a v byznyse jsem samouk, ale myslím, že za 5% marži by ten byznys nikdo nedělal :)

+3/0
19.5.2014 14:38

J54i57ř76í 39E82r92b50e93n 1283484696957

Já kupoval auto v AAA za 120.000 (+ přes 3 tisíce za nějakou "přípravu smlouvy", což jsem se dozvěděl až při podepisování - moje chyba) a po měsíci mi poslali originální papíry, ze kterých jsem vyčetl, že to auto vykoupili za nějakých 83.000 Kč...

Takže ne 5 %, ale 50 %.

0/0
19.5.2014 15:00

J55o89s18e18f 37V44o36m25á34č28k17a 5143164213574

31 %. U výpočtu marže není ve jmenovateli nákupní cena, ale prodejní cena.

+1/0
19.5.2014 16:13

J41i97ř90í 70E14r70b57e36n 1553764886117

OK, díky, spletl jsem si pojmy :-)

0/0
19.5.2014 21:05

M47a57r44e93k 97H55r62u23b91y 6307392691298

"Dnes se pomalu bojim rict, ze se zivim jako zlodej a podvodnik" ;-);-D Autobazary proste nejsou ferovy obchod, a to bez ohledu na velikost bazaru :-/

0/−2
19.5.2014 12:32

J84a61n 78M35o50h71y32l71a 6452199949361

Nesuďte ostatní podle sebe a svého omezeneckého vidění.

0/0
19.5.2014 15:30

M77a64r35e97k 63H61r41u48b43y 6877672891348

Jiste dokazete dat odkaz na bazar, kde vas povazuji za zakaznika a ne za kafku k oskubani ;-):-P

0/0
19.5.2014 16:34

J19i57ř52í 96Z64ý20k68a 9309503281190

autokrs

0/0
19.5.2014 20:31

M77i10c14h14a66l 38T12o48m48i66n29s90k37ý 9241385677974

10 let stará škoda fábia se v AAA vykupuje za 40 tisíc Kč. Prodávají jí tam za 75.000,- Ale lidi jí přesto kupují. !!VVVVRv

Já jí na internetu prodávám o 20 tisíc levnější - tj. za 55 tisíc.

Nikdo mi ani nepíše!!

TAKŽE LIDI NESTÉŽUJTE SI NA ŽE V BAZARU JE PŘEDRAŽENO, KDYŽ LEVNĚJŠÍ AUTA ODMÍTÁTE KUPOVAT !!!!!!!!!!!!

+7/0
19.5.2014 12:18

M31a85r96e92k 88H11r41u24b78y 6737792971368

Podezrele levne? ;-) Nebo mozna spatny inzertni server..

0/0
19.5.2014 12:32

P15e37t45r 25N30i62v57n36i80c14k85ý 3292504665887

No jo, ale podívej se na to očima nakupujícího:

bazar: 75

Inzerát: 55 - to je nějaké divné, má to nějaké levné, v tom bude nějaký háček...

0/0
19.5.2014 12:34

M66i25c81h35a51l 70T97o64m31i25n88s98k72ý 9891865647314

Ano, to je možné, ale to je problém, že si lidé navzájem nevěří. Mohou mít pěkné, servisované auto o 20 tisíc levnější než za kolik ho koupí v bazaru. Já s prodejem nechvátám, než ho prodávat za 40 tisíc, tak ho mám jako rezervní. povinné ručení na 1,2 fábku zas není tak drahé.

0/0
19.5.2014 13:14

P49ř22e60m91y54s21l 93H74r20o71m49a80d21a 2734476438511

Deset let stará fábie se  dá koupit už za 27 tisíc!! Všechno to záleží v jakém stavu ji máte. Dneska lidi jenom jezdí - tlumiče nemění, o brzdy se nestarají, nástřik podvozku a dutin nedělají, rozvody mění pozdě - no a pak se diví

0/0
19.5.2014 12:54

P56a63t91r53i55k 64S17v72o24b10o40d63a 3839451936495

nástřik dutin a podvozku?????

+1/0
19.5.2014 12:59

P63ř78e38m15y96s22l 13H86r60o41m97a57d82a 2204516518641

To neznáte? Neošetřujete spodek a dutiny? No tak pak se nedivte, že vám to sežere rez!!

+2/0
19.5.2014 13:26

M31i42c32h72a77l 93T56o53m28i40n21s62k21ý 9361355557404

Já porovnávám to co mám přesně s tím co prodávají v autobazaru. Najeto 100 tisíc km. A výbava podobná.

0/0
19.5.2014 13:11

P57ř94e19m37y53s44l 60H14r92o24m65a58d88a 2134576888981

Tak asi porovnáváte s áčkama - to je nesrovnatelné, tam mají o polovinu předraženo, aby měli z čeho dávat slevu, když si to vezmete na úvěr!!

+1/0
19.5.2014 13:25

M62i13c71h76a84l 84T80o61m77i81n90s34k49ý 9151725127514

Ano mají tam předraženo, já prodávám levně, ale lidé si raději koupí předražené auto....s tím se holt nic dělat nedá.

0/0
20.5.2014 1:30

J62o56s42e37f 76V96o71m67á83č78k89a 5943394363624

Nejspíš máte špatně napsaný inzerát, to je vše. Nebuďte příště tak stručný, uveďte, proč auto prodáváte o 20 tisíc levněji, než je běžné, jakou má auto historii, přesný technický stav vozidla atp. Rovněž nezaškodí poznámka, že se nejedná o podvod, že nechcete žádné peníze předem, že si lidé mohou přivést mechanika ke kontrole stavu vozu. Prostě se snažte rozptýlit obavy potenciálních kupců.

Budete mít auto hned pryč, pokud samozřejmě využíváte dobrý inzertní server.

0/0
19.5.2014 16:17

M72i21c73h32a82l 63T71o19m37i75n74s62k68ý 9781535197924

sauto.cz na seznamu.

Lidé se prostě bojí, věří reklamám, že v áčkách je 100% záruka na původ Áčka mají právníky. atd. mě jako fyzické osobě nevěří, já jim mohu dát pouze své slovo že auto je v perfektním stavu a že nebylo kradené, že papíry jsou originál atd,

0/0
20.5.2014 1:35
Foto

M55a46r49e11k 56C71e84r15n10y 5188116157

Nojo, ono taky rozhodovani mezi novym autem a stejne dobrou ojetinou vyssi tridy celkem logicky dopadne spatne pro nove auto.

0/0
19.5.2014 11:52

P89e65t48r 54N38i60v37n40i49c29k87ý 3902464145607

Co znamená "stejně dobrá ojetina"? Ona je nějaká ojetina stejně dobrá jako nové auto?

+2/0
19.5.2014 12:14

I11v44a12n88a 40N69o96v49a92k85o60v25a 2492872279822

tak pokud je nove auto za 500k stejne dobre jako to za 300k tak logicky nemuze byt nikdy ojetina stejne dobra jako nove auto.

0/0
19.5.2014 12:36

J54i69ř14í 46K19o36c17u40r28e26k 6775524365578

Pokud zastáváte názor, že libovolné nové auto je vždy (tj. za všech podmínek) lepší než libovolné ojeté auto, tak jste poněkud vedle.

Další otázkou je plánovaný nájezd, očekává-li majitel, že najede do 10.000 ročně, tak nové auto vyjde nevýhodně.

+2/0
19.5.2014 12:50

K58a64r52e20l 83M69a96t29o70u44š92e26k 7558672760446

A jaký význam má cena auta po vyjetí z auotsalonu, on někdo takové auto prodává? Když si koupím nové auto, tak mě bude zajímat cena tak nejdřív za 2 roky. A taky co mě to auto bude za tu dobu stát.

+3/0
19.5.2014 11:32

P86e52t32r 45N42i30v41n66i50c73k36ý 3712694235917

To je jen laciný argument autobazaristů...

0/0
19.5.2014 12:15

P53ř23e44m37y95s72l 39H14r56o84m34a98d68a 2534926808491

Pro pana Škopka a škopky určené na vrakoviště. 

To není pravda, tento EKO poplatek není určen rokem výroby, ale emisní zátěží E1 - E3:-P Platí se i na auta, kde už dávno výrobce zaplatil likvidaci vraků. No a co je ještě víc zarážející, jsou  další poplatky od vrakovišť - například za chybějící části vozidla - to pak vlastně platíme likvidaci autovraku potřetí!!

Každopádně hodně aut už dávno mělo být na vrakovištích a neohrožovat lidské životy na silnicích.

0/0
19.5.2014 11:07

J63i82n38d34ř30i89c25h 37Š32k84o68p19e42k 4355581560525

- rozhodující je EURO norma, r.v. je orientační a běžně se (i v médiích) uváděl

- Euro III je bez poplatku

Ze zákona musí autovrakoviště přijmout zdarma na likvidaci pouze kompletní auto. Co se považuje za kompletní autovrak je uvedeno v zákoně.

Pokud někdo přiveze na vrakáč nějaký zbytky, je v pořádku (dle zákona), že to není grátis

P.S..Evidentně bylo jednodušší stanovit poplatek EURO normou než vypisovat značky, kterých se to netýká (protože výrobci již zaplatili) a kterých se poplatek týká

0/0
19.5.2014 11:36

P48ř13e21m39y80s71l 57H47r74o60m17a30d72a 2224576928861

uváděl se - říká se - je to v zákoně

;-D

Pravdou prostě je, že tzv. EKO poplatek je čistou daní. Není nijak určen na likvidaci autovraků a nijak se neeviduje a nesleduje. Je to prostě čistý příjem státního rozpočtu. 

No a co je to ten autovrak by mne tedy zajímalo - v jakém zákoně je to definováno ?

+1/0
19.5.2014 11:59

P17ř85e84m66y33s32l 29H10r72o86m69a94d24a 2584756528261

a) autovrakem – každé úplné nebo!! neúplné!! motorové vozidlo, které bylo určeno k provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí (dále jen “vozidlo”) a stalo se odpadem podle § 3,

b) vybraným autovrakem – každé úplné nebo !!neúplné !!motorové vozidlo vymezené zvláštním právním předpisem31a) jako vozidlo kategorie M1 nebo N1 anebo tříkolové motorové vozidlo31b) s výjimkou motorové tříkolky31b) (dále jen “vybrané vozidlo”), které se stalo odpadem podle § 3,

0/0
19.5.2014 12:04

P14ř89e69m19y81s21l 80H86r54o38m17a16d59a 2724206268551

(1) Provozovatel zařízení ke sběru autovraků je povinen

a) plnit povinnosti podle § 14 odst. 1 a § 18,

b) převzít v souladu s provozním řádem veškeré autovraky nebo jejich části a převzít veškeré použité části vyjmuté při opravách vozidel,

c)! bezúplatně! převzít vybrané autovraky z vozidel poprvé uvedených na trh po dni 1. července 2002, pokud obsahují podstatné části a neobsahují odpad nemající původ ve vybraném vozidle; pro vybrané autovraky z vozidel uvedených

0/0
19.5.2014 12:07

P27ř72e70m84y24s79l 91H39r17o83m86a52d60a 2114416778551

To znamená, že autovrakoviště může chtít poplatek například za chybějící katalyzátor. Protože z prodeje některých součástí do šrotu má platit likvidaci ostatních částí autovraku.

Za likvidaci autovraku platíme tedy třikrát: poprvé v ceně  vozidla, podruhé při platbě tzv. EKO poplatku a potřetí hodnotou samotného autovraku - v případě jejího snížení - například o chybějící díly - to musíme doplatit hotově!

0/0
19.5.2014 12:12

J17i67n32d77ř34i74c14h 79Š78k92o21p92e23k 4245581780675

jasně, vzít mustí každý autovrak, zadarmo jen ten úplný

0/0
19.5.2014 12:13

J40i13n80d41ř89i20c77h 78Š74k37o92p43e93k 4375741380135

v zákoně o odpadech

samozřejmě,že kvůli tomu neudělají nový, zvláštní vázaný účet.

0/0
19.5.2014 12:04

V64l52a92d77i91m96í66r 14F45i85b79i46g93e69r 5374731911694

Mělo a mnoho už být mohlo, kdyby nebyly ty tzv EKO poplatky. To pak někdo kdo by si koupil novější bezpečnější ojetinu raději hobluje to co má dokud to drží pohromadě, protože dávat několik tisíc za přepis mu přijde nesmyslné.

+2/0
19.5.2014 11:38

M38i95c24h27a57l 54B97o59c47k 3207450830650

Jaký je Vás názor na auta značky Kia?

0/0
19.5.2014 10:44

J46a63n 19F59r15o84l89í48k 6156240365534

Lepší nová KIA než 12 let stará plechovka.

+1/0
19.5.2014 11:30

M33i97l41a79n 66K65r69á11l 8663458421881

Ale zase horší než 4 letý auto (nesmí být z dovozu)

0/0
19.5.2014 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.