Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na trhu ojetin se točí miliardy, prodejci chtějí marži aspoň pět procent

Nižší kupní síla Čechů se projevuje i v prodeji aut. Vozový park stárne, loni průměr přesáhl čtrnáct let. Důvodem jsou nízké prodeje nových vozidel, dovozy starých ojetin ze Západu a rostoucí zájem o ojeté vozy mezi českými motoristy. Trh ojetin je u nás třiapůlkrát větší než trh nových vozidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a54n 82G28a88z91d26a 6682508493487

Na co se zapomíná, že výrazné procento aut na trhu jsou nabořené ojetiny. Pokud by někdo chtěl spočítat kolik procent ekonomiky tvoří dopravci a opraváři těchto aut, asi by se divil. V opravárenství  se prodává hlavně práce, minimum materiálu. Jde o odvětví kde pracuje i dost lidí. Tím, že jsme hodně blízko západu a máme hodně šikovných lidí to docela funguje. Navíc je určitě jiný standart jezdit poměrně spolehlivým ojetým PSA či Toyotou, než se plácat podivným a poruchovým novým korejcem či rumunem.

0/0
21.5.2014 6:52

J70i97ř81í 24N49o66s53e85k 7276342385114

Můj názor je že poctivý prodejce ojetin neexistuje...jsou to podvodníci a zloději ...náš systém udělá zloděje z každýho....poctivý zkrachujou Rv

0/0
20.5.2014 15:53

J69a55n 57G57a26z29d35a 6872638873357

To je vidět na statistikách. Ojetin se prodává víc než nových aut. Možná mj. proto, že daleko větší podvodníci a zloději jsou někteří producenti nových aut.

Stáčení tachometrů je český folklór. Na tachometry, nový věnec volantu a nové koberečky  se nemusím dívat, stačí se podívat na auto zespodu, podívat se pod víčko olejové náplně (pokud ho nevyměnili) a trochu se s tím projet. Stačí přejet pár nerovností a zkusit studený motor, popř. za pomoci znalce a víte vše.

0/0
21.5.2014 6:56

A25n33t45o16n54í93n 53S48e59b91e85r85a 7773748900379

Jasně že se ojetiny točí. Pořád raději koupím 4 letou ojetinu za 130 tisíc než stejné nové auto za 360 tisíc. Užitek je z toho stejný, když to prodám za 5 let tak ztratím max 50 tisíc a pořád mi zůstane dalších 180 tisíc rezerva na opravy. R^

+1/0
20.5.2014 14:21

I43v84o 50Z32d14e60b53o22r71s40k43ý 3103481240611

Koupím za 400, prodám za 500. Mně ta marže sto procent stačí.

0/−1
20.5.2014 10:09

J84i82ř71í 66H90o13l60ý 5982910723843

Za korunu koupím, za dvě prodám.

Vaše "xxxxxxxxx" pobočka AAA auta.

P.S.: Za xxxxxxxx si dosaďte dle libosti například "oblíbená";-D;-D;-D;-D

0/0
20.5.2014 8:10

P77e18t83r 68Š78í82p34e90k 5912139239

"prodejci chtějí marži aspoň pět procent"

Cha, že ONI chtěj, to nás má jako dojmout? Připadaj mi jak Marfuša z Mrazíka: JÁ CHCÍÍÍ!!!

Sami maj máslo na hlavě, kolikrát člověk může číst o všelijakejch čachrech v bazarech, přetáčením kilometrů počínaje....

0/0
19.5.2014 19:02

T65o31m63á78š 33V43a23l59d53e10r 7453400119

Klidně bych si koupil nový vůz. Politici tohoto státu jsou proti. Když započtu poškození nefungující justicí , policií, administrativou, špatné zákony a korupcí v tomto státě. Nechtějte, abych se likvidoval nákupem nového vozu. Nový by stál minimálně 600000,- Krabičky(kabelky) pro rodinu neberu.

0/0
19.5.2014 18:12

Z13d16e17n10ě34k 82Z85a57b58a28v81a 1442374126614

prodejci chtějí marži aspoň pět procent - a před nebo po stočení tachometru ;-O?

0/0
19.5.2014 16:25

J59i74n56d31ř57i70c27h 50Š13k21o78p26e84k 4415291840425

samozřejmě po stočení, částka je vyšší

0/0
19.5.2014 17:20

J77o82s65e72f 75B33r66o19ž27k64a 6164122808447

Nechybí tam u té 5 ještě náké číslo. Výkup auta protiúčtem 86 t. Kč, prodejní cena na place 132 t. Kč. AUTO Plus.

0/0
19.5.2014 20:07

J94o40s61e10f 77B53r24o81ž39k85a 6644132888557

A ještě jeden příklad z AAA výkup 79 t. Kč, prodej na place 126 t. Kč.

0/0
19.5.2014 20:10
Foto

J65a10k26u39b 43S49o66b54o46t87k82a 6514898217406

Marže jen 5% na autech? Tak mizerné marže nemají ani hypermarkety na rohlících. 

Navíc pokud tedy vezmu tu nejnižší hladinu z uvedeného příkladu, tak když koupí za 100.000,- a prodají za 120.000 tak marže mi dělá 17%.

Já nevím, školy nemám a v byznyse jsem samouk, ale myslím, že za 5% marži by ten byznys nikdo nedělal :)

+3/0
19.5.2014 14:38

J16i20ř47í 32E75r82b84e33n 1413504406287

Já kupoval auto v AAA za 120.000 (+ přes 3 tisíce za nějakou "přípravu smlouvy", což jsem se dozvěděl až při podepisování - moje chyba) a po měsíci mi poslali originální papíry, ze kterých jsem vyčetl, že to auto vykoupili za nějakých 83.000 Kč...

Takže ne 5 %, ale 50 %.

0/0
19.5.2014 15:00

J94o52s78e17f 72V44o20m53á27č48k75a 5683404773504

31 %. U výpočtu marže není ve jmenovateli nákupní cena, ale prodejní cena.

+1/0
19.5.2014 16:13

J92i72ř26í 36E63r12b51e33n 1743274796237

OK, díky, spletl jsem si pojmy :-)

0/0
19.5.2014 21:05

M71a79r75e83k 88H12r31u70b11y 6677792201168

"Dnes se pomalu bojim rict, ze se zivim jako zlodej a podvodnik" ;-);-D Autobazary proste nejsou ferovy obchod, a to bez ohledu na velikost bazaru :-/

0/−2
19.5.2014 12:32

J78a67n 22M66o43h78y90l97a 6422919599241

Nesuďte ostatní podle sebe a svého omezeneckého vidění.

0/0
19.5.2014 15:30

M23a76r25e53k 29H13r89u91b31y 6487722501638

Jiste dokazete dat odkaz na bazar, kde vas povazuji za zakaznika a ne za kafku k oskubani ;-):-P

0/0
19.5.2014 16:34

J86i65ř19í 16Z48ý35k92a 9169293831440

autokrs

0/0
19.5.2014 20:31

M66i41c48h88a24l 38T87o25m69i75n34s15k27ý 9811645887274

10 let stará škoda fábia se v AAA vykupuje za 40 tisíc Kč. Prodávají jí tam za 75.000,- Ale lidi jí přesto kupují. !!VVVVRv

Já jí na internetu prodávám o 20 tisíc levnější - tj. za 55 tisíc.

Nikdo mi ani nepíše!!

TAKŽE LIDI NESTÉŽUJTE SI NA ŽE V BAZARU JE PŘEDRAŽENO, KDYŽ LEVNĚJŠÍ AUTA ODMÍTÁTE KUPOVAT !!!!!!!!!!!!

+7/0
19.5.2014 12:18

M84a39r93e71k 12H56r22u81b90y 6937652661178

Podezrele levne? ;-) Nebo mozna spatny inzertni server..

0/0
19.5.2014 12:32

P92e92t80r 24N61i71v51n13i16c19k83ý 3342934215407

No jo, ale podívej se na to očima nakupujícího:

bazar: 75

Inzerát: 55 - to je nějaké divné, má to nějaké levné, v tom bude nějaký háček...

0/0
19.5.2014 12:34

M13i88c65h69a13l 87T44o54m49i66n63s83k35ý 9161335447314

Ano, to je možné, ale to je problém, že si lidé navzájem nevěří. Mohou mít pěkné, servisované auto o 20 tisíc levnější než za kolik ho koupí v bazaru. Já s prodejem nechvátám, než ho prodávat za 40 tisíc, tak ho mám jako rezervní. povinné ručení na 1,2 fábku zas není tak drahé.

0/0
19.5.2014 13:14

P58ř61e81m41y34s12l 29H91r47o24m78a30d19a 2464186458801

Deset let stará fábie se  dá koupit už za 27 tisíc!! Všechno to záleží v jakém stavu ji máte. Dneska lidi jenom jezdí - tlumiče nemění, o brzdy se nestarají, nástřik podvozku a dutin nedělají, rozvody mění pozdě - no a pak se diví

0/0
19.5.2014 12:54

P78a12t38r95i63k 29S58v48o40b57o97d86a 3259951826745

nástřik dutin a podvozku?????

+1/0
19.5.2014 12:59

P62ř75e41m38y98s77l 85H45r76o64m73a64d33a 2394296558481

To neznáte? Neošetřujete spodek a dutiny? No tak pak se nedivte, že vám to sežere rez!!

+2/0
19.5.2014 13:26

M54i37c31h16a35l 94T42o33m92i92n54s31k15ý 9321275957554

Já porovnávám to co mám přesně s tím co prodávají v autobazaru. Najeto 100 tisíc km. A výbava podobná.

0/0
19.5.2014 13:11

P56ř69e75m16y81s10l 25H91r28o97m54a92d24a 2114376518481

Tak asi porovnáváte s áčkama - to je nesrovnatelné, tam mají o polovinu předraženo, aby měli z čeho dávat slevu, když si to vezmete na úvěr!!

+1/0
19.5.2014 13:25

M69i68c60h67a36l 80T97o15m15i84n41s23k71ý 9421565687774

Ano mají tam předraženo, já prodávám levně, ale lidé si raději koupí předražené auto....s tím se holt nic dělat nedá.

0/0
20.5.2014 1:30

J81o58s79e41f 72V37o15m23á17č95k87a 5393784903264

Nejspíš máte špatně napsaný inzerát, to je vše. Nebuďte příště tak stručný, uveďte, proč auto prodáváte o 20 tisíc levněji, než je běžné, jakou má auto historii, přesný technický stav vozidla atp. Rovněž nezaškodí poznámka, že se nejedná o podvod, že nechcete žádné peníze předem, že si lidé mohou přivést mechanika ke kontrole stavu vozu. Prostě se snažte rozptýlit obavy potenciálních kupců.

Budete mít auto hned pryč, pokud samozřejmě využíváte dobrý inzertní server.

0/0
19.5.2014 16:17

M78i65c61h58a44l 86T30o88m76i10n75s24k82ý 9771555657974

sauto.cz na seznamu.

Lidé se prostě bojí, věří reklamám, že v áčkách je 100% záruka na původ Áčka mají právníky. atd. mě jako fyzické osobě nevěří, já jim mohu dát pouze své slovo že auto je v perfektním stavu a že nebylo kradené, že papíry jsou originál atd,

0/0
20.5.2014 1:35
Foto

M34a45r28e78k 71C17e96r40n55y 5548296837

Nojo, ono taky rozhodovani mezi novym autem a stejne dobrou ojetinou vyssi tridy celkem logicky dopadne spatne pro nove auto.

0/0
19.5.2014 11:52

P20e75t35r 92N25i43v16n79i96c33k90ý 3612694125407

Co znamená "stejně dobrá ojetina"? Ona je nějaká ojetina stejně dobrá jako nové auto?

+2/0
19.5.2014 12:14

I95v22a31n44a 61N40o88v14a42k71o46v17a 7570632279883

tak pokud je nove auto za 500k stejne dobre jako to za 300k tak logicky nemuze byt nikdy ojetina stejne dobra jako nove auto.

0/0
19.5.2014 12:36

J41i11ř14í 65K34o49c31u67r43e48k 6845104115548

Pokud zastáváte názor, že libovolné nové auto je vždy (tj. za všech podmínek) lepší než libovolné ojeté auto, tak jste poněkud vedle.

Další otázkou je plánovaný nájezd, očekává-li majitel, že najede do 10.000 ročně, tak nové auto vyjde nevýhodně.

+2/0
19.5.2014 12:50

K66a18r69e75l 11M28a33t19o66u53š30e70k 7928302770366

A jaký význam má cena auta po vyjetí z auotsalonu, on někdo takové auto prodává? Když si koupím nové auto, tak mě bude zajímat cena tak nejdřív za 2 roky. A taky co mě to auto bude za tu dobu stát.

+3/0
19.5.2014 11:32

P57e25t79r 44N58i60v64n45i16c55k89ý 3632104225547

To je jen laciný argument autobazaristů...

0/0
19.5.2014 12:15

P88ř13e87m15y38s47l 81H62r97o64m31a43d59a 2454626568111

Pro pana Škopka a škopky určené na vrakoviště. 

To není pravda, tento EKO poplatek není určen rokem výroby, ale emisní zátěží E1 - E3:-P Platí se i na auta, kde už dávno výrobce zaplatil likvidaci vraků. No a co je ještě víc zarážející, jsou  další poplatky od vrakovišť - například za chybějící části vozidla - to pak vlastně platíme likvidaci autovraku potřetí!!

Každopádně hodně aut už dávno mělo být na vrakovištích a neohrožovat lidské životy na silnicích.

0/0
19.5.2014 11:07

J88i17n89d69ř30i65c94h 16Š53k33o69p54e38k 4695191530985

- rozhodující je EURO norma, r.v. je orientační a běžně se (i v médiích) uváděl

- Euro III je bez poplatku

Ze zákona musí autovrakoviště přijmout zdarma na likvidaci pouze kompletní auto. Co se považuje za kompletní autovrak je uvedeno v zákoně.

Pokud někdo přiveze na vrakáč nějaký zbytky, je v pořádku (dle zákona), že to není grátis

P.S..Evidentně bylo jednodušší stanovit poplatek EURO normou než vypisovat značky, kterých se to netýká (protože výrobci již zaplatili) a kterých se poplatek týká

0/0
19.5.2014 11:36

P41ř67e14m24y49s88l 75H61r80o78m37a26d15a 2104526978881

uváděl se - říká se - je to v zákoně

;-D

Pravdou prostě je, že tzv. EKO poplatek je čistou daní. Není nijak určen na likvidaci autovraků a nijak se neeviduje a nesleduje. Je to prostě čistý příjem státního rozpočtu. 

No a co je to ten autovrak by mne tedy zajímalo - v jakém zákoně je to definováno ?

+1/0
19.5.2014 11:59

P73ř92e32m84y68s46l 92H98r83o23m22a18d69a 2944226888601

a) autovrakem – každé úplné nebo!! neúplné!! motorové vozidlo, které bylo určeno k provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí (dále jen “vozidlo”) a stalo se odpadem podle § 3,

b) vybraným autovrakem – každé úplné nebo !!neúplné !!motorové vozidlo vymezené zvláštním právním předpisem31a) jako vozidlo kategorie M1 nebo N1 anebo tříkolové motorové vozidlo31b) s výjimkou motorové tříkolky31b) (dále jen “vybrané vozidlo”), které se stalo odpadem podle § 3,

0/0
19.5.2014 12:04

P13ř94e52m85y49s28l 24H17r48o86m67a88d48a 2334276558481

(1) Provozovatel zařízení ke sběru autovraků je povinen

a) plnit povinnosti podle § 14 odst. 1 a § 18,

b) převzít v souladu s provozním řádem veškeré autovraky nebo jejich části a převzít veškeré použité části vyjmuté při opravách vozidel,

c)! bezúplatně! převzít vybrané autovraky z vozidel poprvé uvedených na trh po dni 1. července 2002, pokud obsahují podstatné části a neobsahují odpad nemající původ ve vybraném vozidle; pro vybrané autovraky z vozidel uvedených

0/0
19.5.2014 12:07

P94ř25e31m24y72s30l 20H25r64o74m63a53d21a 2824246368531

To znamená, že autovrakoviště může chtít poplatek například za chybějící katalyzátor. Protože z prodeje některých součástí do šrotu má platit likvidaci ostatních částí autovraku.

Za likvidaci autovraku platíme tedy třikrát: poprvé v ceně  vozidla, podruhé při platbě tzv. EKO poplatku a potřetí hodnotou samotného autovraku - v případě jejího snížení - například o chybějící díly - to musíme doplatit hotově!

0/0
19.5.2014 12:12

J95i56n55d12ř34i74c18h 77Š30k59o35p19e45k 4885931610305

jasně, vzít mustí každý autovrak, zadarmo jen ten úplný

0/0
19.5.2014 12:13

J10i95n67d45ř40i74c41h 69Š83k52o59p62e36k 4135521610935

v zákoně o odpadech

samozřejmě,že kvůli tomu neudělají nový, zvláštní vázaný účet.

0/0
19.5.2014 12:04

V37l69a10d45i69m50í22r 46F51i70b84i16g29e85r 5684911891824

Mělo a mnoho už být mohlo, kdyby nebyly ty tzv EKO poplatky. To pak někdo kdo by si koupil novější bezpečnější ojetinu raději hobluje to co má dokud to drží pohromadě, protože dávat několik tisíc za přepis mu přijde nesmyslné.

+2/0
19.5.2014 11:38

M28i68c18h64a80l 23B42o50c32k 3577250920550

Jaký je Vás názor na auta značky Kia?

0/0
19.5.2014 10:44

J82a57n 51F61r33o60l83í40k 6546540985874

Lepší nová KIA než 12 let stará plechovka.

+1/0
19.5.2014 11:30

M14i56l63a64n 65K89r69á46l 8303338921851

Ale zase horší než 4 letý auto (nesmí být z dovozu)

0/0
19.5.2014 12:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.