Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na trhu ojetin se točí miliardy, prodejci chtějí marži aspoň pět procent

Nižší kupní síla Čechů se projevuje i v prodeji aut. Vozový park stárne, loni průměr přesáhl čtrnáct let. Důvodem jsou nízké prodeje nových vozidel, dovozy starých ojetin ze Západu a rostoucí zájem o ojeté vozy mezi českými motoristy. Trh ojetin je u nás třiapůlkrát větší než trh nových vozidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a82n 53G97a11z27d28a 6122808663717

Na co se zapomíná, že výrazné procento aut na trhu jsou nabořené ojetiny. Pokud by někdo chtěl spočítat kolik procent ekonomiky tvoří dopravci a opraváři těchto aut, asi by se divil. V opravárenství  se prodává hlavně práce, minimum materiálu. Jde o odvětví kde pracuje i dost lidí. Tím, že jsme hodně blízko západu a máme hodně šikovných lidí to docela funguje. Navíc je určitě jiný standart jezdit poměrně spolehlivým ojetým PSA či Toyotou, než se plácat podivným a poruchovým novým korejcem či rumunem.

0/0
21.5.2014 6:52

J68i43ř92í 54N75o97s62e27k 7216822355554

Můj názor je že poctivý prodejce ojetin neexistuje...jsou to podvodníci a zloději ...náš systém udělá zloděje z každýho....poctivý zkrachujou Rv

0/0
20.5.2014 15:53

J56a72n 81G62a89z40d85a 6222248813457

To je vidět na statistikách. Ojetin se prodává víc než nových aut. Možná mj. proto, že daleko větší podvodníci a zloději jsou někteří producenti nových aut.

Stáčení tachometrů je český folklór. Na tachometry, nový věnec volantu a nové koberečky  se nemusím dívat, stačí se podívat na auto zespodu, podívat se pod víčko olejové náplně (pokud ho nevyměnili) a trochu se s tím projet. Stačí přejet pár nerovností a zkusit studený motor, popř. za pomoci znalce a víte vše.

0/0
21.5.2014 6:56

A23n30t61o81n85í90n 24S52e69b47e33r72a 7243698900709

Jasně že se ojetiny točí. Pořád raději koupím 4 letou ojetinu za 130 tisíc než stejné nové auto za 360 tisíc. Užitek je z toho stejný, když to prodám za 5 let tak ztratím max 50 tisíc a pořád mi zůstane dalších 180 tisíc rezerva na opravy. R^

+1/0
20.5.2014 14:21

I80v32o 85Z19d79e49b57o97r50s38k44ý 3643221500801

Koupím za 400, prodám za 500. Mně ta marže sto procent stačí.

0/−1
20.5.2014 10:09

J58i53ř60í 56H41o55l45ý 5802410293683

Za korunu koupím, za dvě prodám.

Vaše "xxxxxxxxx" pobočka AAA auta.

P.S.: Za xxxxxxxx si dosaďte dle libosti například "oblíbená";-D;-D;-D;-D

0/0
20.5.2014 8:10

P81e84t18r 48Š19í47p30e48k 5242419919

"prodejci chtějí marži aspoň pět procent"

Cha, že ONI chtěj, to nás má jako dojmout? Připadaj mi jak Marfuša z Mrazíka: JÁ CHCÍÍÍ!!!

Sami maj máslo na hlavě, kolikrát člověk může číst o všelijakejch čachrech v bazarech, přetáčením kilometrů počínaje....

0/0
19.5.2014 19:02

T95o36m42á80š 14V82a44l62d78e86r 7573960529

Klidně bych si koupil nový vůz. Politici tohoto státu jsou proti. Když započtu poškození nefungující justicí , policií, administrativou, špatné zákony a korupcí v tomto státě. Nechtějte, abych se likvidoval nákupem nového vozu. Nový by stál minimálně 600000,- Krabičky(kabelky) pro rodinu neberu.

0/0
19.5.2014 18:12

Z23d70e18n44ě39k 35Z85a15b77a59v80a 1742224426884

prodejci chtějí marži aspoň pět procent - a před nebo po stočení tachometru ;-O?

0/0
19.5.2014 16:25

J35i26n91d11ř65i26c60h 64Š29k97o74p41e96k 4955661880935

samozřejmě po stočení, částka je vyšší

0/0
19.5.2014 17:20

J37o20s95e94f 76B21r13o84ž15k16a 6904582828107

Nechybí tam u té 5 ještě náké číslo. Výkup auta protiúčtem 86 t. Kč, prodejní cena na place 132 t. Kč. AUTO Plus.

0/0
19.5.2014 20:07

J38o70s12e72f 53B70r64o95ž86k95a 6194532248407

A ještě jeden příklad z AAA výkup 79 t. Kč, prodej na place 126 t. Kč.

0/0
19.5.2014 20:10
Foto

J60a53k17u80b 91S90o79b83o31t92k39a 6494798967796

Marže jen 5% na autech? Tak mizerné marže nemají ani hypermarkety na rohlících. 

Navíc pokud tedy vezmu tu nejnižší hladinu z uvedeného příkladu, tak když koupí za 100.000,- a prodají za 120.000 tak marže mi dělá 17%.

Já nevím, školy nemám a v byznyse jsem samouk, ale myslím, že za 5% marži by ten byznys nikdo nedělal :)

+3/0
19.5.2014 14:38

J21i54ř73í 69E24r74b13e36n 1923934446337

Já kupoval auto v AAA za 120.000 (+ přes 3 tisíce za nějakou "přípravu smlouvy", což jsem se dozvěděl až při podepisování - moje chyba) a po měsíci mi poslali originální papíry, ze kterých jsem vyčetl, že to auto vykoupili za nějakých 83.000 Kč...

Takže ne 5 %, ale 50 %.

0/0
19.5.2014 15:00

J71o24s18e97f 66V67o87m53á54č61k82a 5763894183574

31 %. U výpočtu marže není ve jmenovateli nákupní cena, ale prodejní cena.

+1/0
19.5.2014 16:13

J85i79ř78í 24E31r84b97e16n 1843644786537

OK, díky, spletl jsem si pojmy :-)

0/0
19.5.2014 21:05

M25a85r50e80k 86H97r55u56b22y 6177842401818

"Dnes se pomalu bojim rict, ze se zivim jako zlodej a podvodnik" ;-);-D Autobazary proste nejsou ferovy obchod, a to bez ohledu na velikost bazaru :-/

0/−2
19.5.2014 12:32

J22a18n 35M65o91h89y92l34a 6652549499231

Nesuďte ostatní podle sebe a svého omezeneckého vidění.

0/0
19.5.2014 15:30

M24a30r12e86k 25H11r22u12b87y 6437372681218

Jiste dokazete dat odkaz na bazar, kde vas povazuji za zakaznika a ne za kafku k oskubani ;-):-P

0/0
19.5.2014 16:34

J12i88ř91í 61Z11ý73k72a 9939823481710

autokrs

0/0
19.5.2014 20:31

M88i79c29h71a88l 60T90o29m95i40n73s82k35ý 9531345907824

10 let stará škoda fábia se v AAA vykupuje za 40 tisíc Kč. Prodávají jí tam za 75.000,- Ale lidi jí přesto kupují. !!VVVVRv

Já jí na internetu prodávám o 20 tisíc levnější - tj. za 55 tisíc.

Nikdo mi ani nepíše!!

TAKŽE LIDI NESTÉŽUJTE SI NA ŽE V BAZARU JE PŘEDRAŽENO, KDYŽ LEVNĚJŠÍ AUTA ODMÍTÁTE KUPOVAT !!!!!!!!!!!!

+7/0
19.5.2014 12:18

M27a78r33e73k 97H95r80u87b13y 6417132521758

Podezrele levne? ;-) Nebo mozna spatny inzertni server..

0/0
19.5.2014 12:32

P49e30t46r 62N24i36v31n92i39c98k82ý 3452494255707

No jo, ale podívej se na to očima nakupujícího:

bazar: 75

Inzerát: 55 - to je nějaké divné, má to nějaké levné, v tom bude nějaký háček...

0/0
19.5.2014 12:34

M24i19c36h57a48l 81T21o64m69i47n24s81k32ý 9901105577594

Ano, to je možné, ale to je problém, že si lidé navzájem nevěří. Mohou mít pěkné, servisované auto o 20 tisíc levnější než za kolik ho koupí v bazaru. Já s prodejem nechvátám, než ho prodávat za 40 tisíc, tak ho mám jako rezervní. povinné ručení na 1,2 fábku zas není tak drahé.

0/0
19.5.2014 13:14

P25ř52e63m34y61s87l 89H19r63o61m34a49d34a 2904616568651

Deset let stará fábie se  dá koupit už za 27 tisíc!! Všechno to záleží v jakém stavu ji máte. Dneska lidi jenom jezdí - tlumiče nemění, o brzdy se nestarají, nástřik podvozku a dutin nedělají, rozvody mění pozdě - no a pak se diví

0/0
19.5.2014 12:54

P27a87t31r76i94k 36S67v19o81b92o75d21a 3489691476975

nástřik dutin a podvozku?????

+1/0
19.5.2014 12:59

P34ř85e33m71y16s89l 57H47r66o38m27a59d40a 2304236328301

To neznáte? Neošetřujete spodek a dutiny? No tak pak se nedivte, že vám to sežere rez!!

+2/0
19.5.2014 13:26

M75i35c82h68a38l 47T56o36m66i52n16s96k43ý 9521225647114

Já porovnávám to co mám přesně s tím co prodávají v autobazaru. Najeto 100 tisíc km. A výbava podobná.

0/0
19.5.2014 13:11

P36ř65e74m32y92s20l 97H73r38o38m97a49d58a 2514726628871

Tak asi porovnáváte s áčkama - to je nesrovnatelné, tam mají o polovinu předraženo, aby měli z čeho dávat slevu, když si to vezmete na úvěr!!

+1/0
19.5.2014 13:25

M27i92c22h24a65l 56T85o24m78i32n14s41k69ý 9941745467744

Ano mají tam předraženo, já prodávám levně, ale lidé si raději koupí předražené auto....s tím se holt nic dělat nedá.

0/0
20.5.2014 1:30

J28o85s66e54f 53V42o72m70á64č19k28a 5383264923644

Nejspíš máte špatně napsaný inzerát, to je vše. Nebuďte příště tak stručný, uveďte, proč auto prodáváte o 20 tisíc levněji, než je běžné, jakou má auto historii, přesný technický stav vozidla atp. Rovněž nezaškodí poznámka, že se nejedná o podvod, že nechcete žádné peníze předem, že si lidé mohou přivést mechanika ke kontrole stavu vozu. Prostě se snažte rozptýlit obavy potenciálních kupců.

Budete mít auto hned pryč, pokud samozřejmě využíváte dobrý inzertní server.

0/0
19.5.2014 16:17

M33i79c63h94a70l 88T22o10m27i46n77s40k74ý 9681955677124

sauto.cz na seznamu.

Lidé se prostě bojí, věří reklamám, že v áčkách je 100% záruka na původ Áčka mají právníky. atd. mě jako fyzické osobě nevěří, já jim mohu dát pouze své slovo že auto je v perfektním stavu a že nebylo kradené, že papíry jsou originál atd,

0/0
20.5.2014 1:35
Foto

M74a22r75e53k 76C31e71r49n79y 5518946917

Nojo, ono taky rozhodovani mezi novym autem a stejne dobrou ojetinou vyssi tridy celkem logicky dopadne spatne pro nove auto.

0/0
19.5.2014 11:52

P75e95t49r 16N20i76v45n25i20c51k13ý 3392734655367

Co znamená "stejně dobrá ojetina"? Ona je nějaká ojetina stejně dobrá jako nové auto?

+2/0
19.5.2014 12:14

I16v63a41n94a 94N22o59v36a51k80o87v78a 2132422329312

tak pokud je nove auto za 500k stejne dobre jako to za 300k tak logicky nemuze byt nikdy ojetina stejne dobra jako nove auto.

0/0
19.5.2014 12:36

J19i69ř15í 35K69o81c89u68r57e29k 6315854635708

Pokud zastáváte názor, že libovolné nové auto je vždy (tj. za všech podmínek) lepší než libovolné ojeté auto, tak jste poněkud vedle.

Další otázkou je plánovaný nájezd, očekává-li majitel, že najede do 10.000 ročně, tak nové auto vyjde nevýhodně.

+2/0
19.5.2014 12:50

K71a23r12e64l 45M42a25t19o98u96š63e45k 7238632390876

A jaký význam má cena auta po vyjetí z auotsalonu, on někdo takové auto prodává? Když si koupím nové auto, tak mě bude zajímat cena tak nejdřív za 2 roky. A taky co mě to auto bude za tu dobu stát.

+3/0
19.5.2014 11:32

P66e21t77r 28N81i30v13n60i11c46k81ý 3502364465917

To je jen laciný argument autobazaristů...

0/0
19.5.2014 12:15

P38ř49e86m19y26s64l 11H76r86o87m92a60d15a 2374156458761

Pro pana Škopka a škopky určené na vrakoviště. 

To není pravda, tento EKO poplatek není určen rokem výroby, ale emisní zátěží E1 - E3:-P Platí se i na auta, kde už dávno výrobce zaplatil likvidaci vraků. No a co je ještě víc zarážející, jsou  další poplatky od vrakovišť - například za chybějící části vozidla - to pak vlastně platíme likvidaci autovraku potřetí!!

Každopádně hodně aut už dávno mělo být na vrakovištích a neohrožovat lidské životy na silnicích.

0/0
19.5.2014 11:07

J28i40n64d74ř85i51c88h 92Š97k13o43p94e43k 4685711590705

- rozhodující je EURO norma, r.v. je orientační a běžně se (i v médiích) uváděl

- Euro III je bez poplatku

Ze zákona musí autovrakoviště přijmout zdarma na likvidaci pouze kompletní auto. Co se považuje za kompletní autovrak je uvedeno v zákoně.

Pokud někdo přiveze na vrakáč nějaký zbytky, je v pořádku (dle zákona), že to není grátis

P.S..Evidentně bylo jednodušší stanovit poplatek EURO normou než vypisovat značky, kterých se to netýká (protože výrobci již zaplatili) a kterých se poplatek týká

0/0
19.5.2014 11:36

P17ř72e76m30y71s11l 20H10r41o92m37a52d54a 2734416458721

uváděl se - říká se - je to v zákoně

;-D

Pravdou prostě je, že tzv. EKO poplatek je čistou daní. Není nijak určen na likvidaci autovraků a nijak se neeviduje a nesleduje. Je to prostě čistý příjem státního rozpočtu. 

No a co je to ten autovrak by mne tedy zajímalo - v jakém zákoně je to definováno ?

+1/0
19.5.2014 11:59

P32ř28e61m72y74s11l 66H36r71o12m72a53d92a 2594916438761

a) autovrakem – každé úplné nebo!! neúplné!! motorové vozidlo, které bylo určeno k provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí (dále jen “vozidlo”) a stalo se odpadem podle § 3,

b) vybraným autovrakem – každé úplné nebo !!neúplné !!motorové vozidlo vymezené zvláštním právním předpisem31a) jako vozidlo kategorie M1 nebo N1 anebo tříkolové motorové vozidlo31b) s výjimkou motorové tříkolky31b) (dále jen “vybrané vozidlo”), které se stalo odpadem podle § 3,

0/0
19.5.2014 12:04

P43ř38e14m36y96s67l 63H63r84o20m95a64d55a 2574696638961

(1) Provozovatel zařízení ke sběru autovraků je povinen

a) plnit povinnosti podle § 14 odst. 1 a § 18,

b) převzít v souladu s provozním řádem veškeré autovraky nebo jejich části a převzít veškeré použité části vyjmuté při opravách vozidel,

c)! bezúplatně! převzít vybrané autovraky z vozidel poprvé uvedených na trh po dni 1. července 2002, pokud obsahují podstatné části a neobsahují odpad nemající původ ve vybraném vozidle; pro vybrané autovraky z vozidel uvedených

0/0
19.5.2014 12:07

P94ř48e41m19y43s97l 75H62r45o38m18a37d87a 2104776608211

To znamená, že autovrakoviště může chtít poplatek například za chybějící katalyzátor. Protože z prodeje některých součástí do šrotu má platit likvidaci ostatních částí autovraku.

Za likvidaci autovraku platíme tedy třikrát: poprvé v ceně  vozidla, podruhé při platbě tzv. EKO poplatku a potřetí hodnotou samotného autovraku - v případě jejího snížení - například o chybějící díly - to musíme doplatit hotově!

0/0
19.5.2014 12:12

J95i96n17d68ř95i30c92h 19Š21k25o56p39e17k 4565241820385

jasně, vzít mustí každý autovrak, zadarmo jen ten úplný

0/0
19.5.2014 12:13

J61i96n94d45ř34i93c15h 60Š44k31o35p54e57k 4325941860935

v zákoně o odpadech

samozřejmě,že kvůli tomu neudělají nový, zvláštní vázaný účet.

0/0
19.5.2014 12:04

V46l72a66d89i35m51í20r 25F34i86b59i16g15e31r 5614221141714

Mělo a mnoho už být mohlo, kdyby nebyly ty tzv EKO poplatky. To pak někdo kdo by si koupil novější bezpečnější ojetinu raději hobluje to co má dokud to drží pohromadě, protože dávat několik tisíc za přepis mu přijde nesmyslné.

+2/0
19.5.2014 11:38

M25i63c25h60a72l 22B62o45c85k 3707830650670

Jaký je Vás názor na auta značky Kia?

0/0
19.5.2014 10:44

J33a43n 29F61r77o20l70í70k 6706520345184

Lepší nová KIA než 12 let stará plechovka.

+1/0
19.5.2014 11:30

M68i28l10a38n 26K13r92á45l 8283338711401

Ale zase horší než 4 letý auto (nesmí být z dovozu)

0/0
19.5.2014 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.