Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Student Agency má nové autobusy. Bílo-červená linka bude bez stevardek

Student Agency představila devět nových autobusů Setra, které nasadí v příštích dnech na linky zajišťované pro největšího evropského železničního dopravce Deutsche Bahn. Na rozdíl od stávající flotily nebudou žluté a nebudou se v nich procházet stevardky, na tradičních linkách však zůstanou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38a91v36e47l 44O18d77r66a49z59i29l 6674269727340

A taky budou vytláčet ostatní ze silnice, jezdit na trojpruhu vlevo a udržovat rychlost 20-30 nad limit?

+2/−1
22.5.2014 12:42

Z52b15y52n94ě49k 62L12o38s59k48o50t 7901748168292

Velmi mě potěšila zmínka o možném cestování i vozíčkářů. Tahle vymoženost by měla být i v ČR víc zastoupená v autobusové dopravě.!!!!

0/0
22.5.2014 11:08

B98r40o89n85i73s35l20a18v 73G49a68b45r56y13š 6855934790

Asi bych nevydržel nějakou dálkovou zahraniční cestu autobusem, byť by byl autobus jakkoliv pohodlný. Autobus sice vypadá pěkně, ale já zvládnu maximálně Praha - Liberec. Vlak mi vyhovuje daleko víc.

+7/−1
21.5.2014 15:33

P81e72t59r 60N40i62v20n47i35c62k76ý 3982934265137

Jel jsem Praha - Madrid (a pak zpět) a bylo to maso. ;-) Ale jako studentovi to člověku ani nepříjde. Podívá se po krajině, pokecá se spolucestujícími...

0/0
22.5.2014 13:56

P59e30t59r 87L77a39n98d97a 1429960775544

27 hodin vsedě jen s malými přestávkami nepomůže vydržet sebelepší zábava :-/

0/0
24.5.2014 9:56

R80o26b54i35n 72Ž53i69ž19k12a 2568674686776

Není autobus jako autobus.. moje hranice je tak 4-8 hodin - ale pak už hodně záleží, jestli je to SArdinkárna určená max na cesty Praha Plzeň/Liberec nebo bus Istanbul Ankara jen se třemi řadami sedaček a luxusní roztečí.

0/0
25.5.2014 22:33

B78r48o48n72i43s19l79a33v 65G85a36b53r97y25š 6495824730

Jo, s tím souhlasím. Ale napadlo mě, proč se třeba kloubové autobusy nepoužívají na dálkové cesty. Vždyť jen z hlediska mechaniky trpí ten kloub více v městských uličkách než na dálnicích.

0/0
25.5.2014 23:34

L27u62k62á18š 39Š30m79a37h13e54l 2337164112134

Doufám, že po dokončení železničního koridoru (tunel Rokycany - Ejpovice, průjezd Berounem a Plzní) se zase IC vrátí tam, kam patří, tedy na koleje. Cestování do Norimberka z Plzně přes Prahu je poněkud nepraktické...:-)

+6/0
21.5.2014 14:23

J61i89ř20í 97M89a60n35d97á87t 4977312250406

Ten autobus na fotce není nový ani omylem.

+2/0
21.5.2014 14:17

M28i80c74h38a30l 36J37a38r14o16š 4687496287676

Proč by nebyl?

0/0
21.5.2014 15:29

M45a40r63t56i26n 63V81y74s62k86o27c58i31l 3472288745630

Nejspis je majitel firmy uplny lord z Mentu (de Ment) a koupil to v ackach se stocenym tachometrem, ze? ;-)

0/0
21.5.2014 21:29

J86i24r89k61a 55D37v25o12ř79á72k 4735560833508

Vlastně je celkem fuk co pózovalo pro fotku. Nebylo by to poprvék, kdyby to byla třeba jen kastle bez motoru, eventuelně s částmi z papundeklu...

0/0
21.5.2014 22:37

K57a71r91e89l 67S33c50h14i60e58s53s27e87r 5216702147897

Taky si myslím že to bude second-hand nebo nějaká (ne)povedená repase starého stroje, na volantu je totiž logo "K" - nejedná se o Karosu :-) ale logo firmy Kässbohrer, která Setry produkovala až do svého skoro úplného krachu (stejně jako známé sněhové rolby...) výrobu autobusů od krachujícího Kässbohreru převzal Mercedes tuším už v roce 1995 a nejsem si jistý, zda značku Setra vůbec zachoval, takže je možné že se jedná o skutečného veterána. Každopádně z mé zkušenosti byly Setry tím nejlepším, čím se dalo na delší trasu jet.

+1/0
22.5.2014 8:07

M19i39l51a81n 35L37a16š88ť12o47v53k45a 8892174283788

Kecáte z hladu? http://www.setra.de/fahrzeuge/topclass.html#/exterior/efficiency

0/0
29.5.2014 5:27

M45i68r85e38k 57Z60á50v23o81d62n41ý 7182377490148

Nespolupracovaly DB stejným způsobem i s ČD v oblasti autobusové dopravy? Jinak mi to přijde, jako linka DB. Moc SA toho není.

0/0
21.5.2014 14:09

M41i75c82h63a26l 41J68a32r43o85š 4107646847966

SA je ten autobus a také veškerý personál, to je celkem dost.. :-)

+1/0
21.5.2014 15:30

J68i69r50k35a 48D51v51o83ř74á41k 4585880383108

Je to linka DB a SA je subdodavatelem některých "součástek". To mi přijde podobné, jako když se montuje vlak Siemens a fůra dílů tam jde z fabrik v ČR.

0/0
21.5.2014 22:41

M71i95l96o61s62l42a21v 69K17a52n11t46o76r46e52k 1519577951649

Doufám, že SA najme řidiče Krbce. Ten má praxi s autobusu dvoupatráčky, zejména s jejich otáčením na střechu. Jinak děkuji za pěkný reklamní článek;-D

0/−12
21.5.2014 13:59

P25a22v92e89l 82J87i97ř62í56k 9118507159

Nic proti SA ale nepatri takovyto reklamni a PR clanek nekam jinam ???

+7/−2
21.5.2014 13:52

K37a13r67e59l 47B88l47a12ž52e85k 6980627967336

Kafe už nebude v ceně jízdenky, ale budu muset na něj vystát frontu a pak ho i zaplatit. Nedostanu noviny nebo časopis. No, děkuju pěkně. To je tedy pěkný sešup firmy Student Agency. Vítejte zpátky ve starých časech ČSAD.

0/−14
21.5.2014 13:52

M11a73r15t41i32n 83P62e33t23r 6863782158249

Zase nepřehánějte :-) A i v článku je zmíněno, že toto vychází ze zadání DB, jinak u autobusů, které provozuje podle svého SA, zůstane vše jak je...

+13/0
21.5.2014 13:56

J72i63ř79í 64M67a65n47d72á43t 4197862140626

Zaprvé: O takových věcech se nežetruje

Zadruhé: Chtěl bych vidět vás,kdyby se uvolnilo natáčení zadních kol a autobus se stal de facto neovladatelným.

0/0
21.5.2014 14:23

L19u92k22á39š 23K40r92a58u86s 4348571257770

podle komentáře jednoho starého autobusáka jel pan Krbec s prominutím jak to pra.e a na na těch skocích u Nažidel neudržel volant rovně, takže ho to vyhodilo ven

0/0
21.5.2014 14:31

M66a52r14t89i79n 79H41o73u74b47a 6713301409958

stary autobusaci u nas jezdili tak s karosou nebo ikarusem

0/0
21.5.2014 15:15
Foto

A58l60a67n 64Ř27e36p68k74a 4685216

Nojo, když čecháček nedostane kávu zdarma, tak už remcá;-D Noviny tam počítám taky nebudou zdarma. Noviny a zásuvky a WiFi by zůstat mohli.

0/0
21.5.2014 14:27

J83a72k48u22b 65K85o39r32e49c 6894980941683

chápu správně, že před "uvolněním trhu" zahraniční dopravci mohli do německa cestující dovážet a vysazovat je v jednotlivých městech nebo naopak v jednotlivých městech je nabírat a odvážet do zahraničí, ale nemohli převážet mezi jednotlivými německými městy?

0/0
21.5.2014 13:35

V53i38k17t72o88r 44N55á50r18o82ž43n43ý 3979282688

Přesně tak. Ony i tam nemohly existovat klasické autobusové linky , jak je známe z naší země.Tam fungoval systém , že byly velké DB ,  do kterých stát sypal peníze , perfektní železniční infrastruktura a tak stát programově nepovoloval autobusové linky , které by mohly konkurovat vlakům. Aby těm vlakům se neodčerpávali klienti a stát tak nemusel do DB a infrastruktury sypat více...

0/0
21.5.2014 13:45

R39a87d19e90k 82J92a15n17a40t28a 9185876174482

Tak to stále částečně funguje - tam, kde by případný autobus konkuroval vlaku objednávanému zemskou vládou (kategorie RB, RE, IRE), jezdit nesmí.

Povoleny byly jen autobusy na trasách, kde RB,RE,IRE nejezdí. Tj. konkurovat mohou akrát vlakům IC,EC,ICE, kter jsou v Německu komerční.

0/0
21.5.2014 16:23

J80i50ř95í 63M90a24c35e20k 3625795404231

Ta reklama přes okno, to je na zabití. Člověk se pořádně nemůže koukat ven na krajinu, protože pohled je rozmazaný.

+9/0
21.5.2014 13:24

M69i74c88h15a78l 66J66a69r91o60š 4797176227756

Já v tom autobuse dnes byl a pohled tedy nebyl rozmazaný, protože reklama zasahuje do okna zevnitř asi tak 10 cm.

0/0
21.5.2014 15:31

P47e31t75r 54L79a55n47d11a 1369420465784

A není to ta dírkovaná? Člověku uvnitř to skoro ani nepřijde a zvenčí to přitom vypadá neprůhledně.

0/0
24.5.2014 10:00

P16e14t43r 29Z34w39i60k68i32r39s27c35h 3495502

Obsloužím se sám vším,co budu potřebovat;-D

0/−1
21.5.2014 13:19

V31i47k56t29o69r 88N51á24r76o14ž43n18ý 3989832758

Co se týče těch stevardek v českých autobusech...Jak je to legislativně ?

Dle mého názoru je jejich činnost na hraně zákona. Za jízdy by měl každý sedět , být připoután a svoje místo opouštět pouze na nezbytně nutnou dobu.

A nikoliv trávit celý jízdní čas pobíháním po autobusu...když dojde k nehodě , bude ten stevard mrtvý jako první....

+11/−7
21.5.2014 13:17

M68i48l55a67n 98K59r62a36t72o36c50h55v52i53l 8174134494148

Moc to řešíte. Mimochodem právě proto na to "starání se" EU zdechne.

+7/−7
21.5.2014 13:36

V39i34k98t53o16r 72N57á37r91o37ž38n84ý 3259392758

To není ani tak "starání se" , ale důraz na dodržování pravidel.

A na světě není jediná vyspělá země , která si nedokáže dodržování pravidel vynutit... a s EU to nemá absolutně nic společného.

0/0
21.5.2014 13:41

J91a62n 90N70o67v50á90k 9675208824925

Abyste mohl dodržování nějakých pravidel vynucovat, musíte nejdřív ty pravidla vymýšlet a protlačit do zákonů a vyhlášek - a to je to, co EU přehání.

Příště vám do vyhlášky přidají, že žádná nezbytně nutná doba neexistuje, a že pokud chcete svoje místo opustit, musí autobus stát na bezpečném místě.

0/0
21.5.2014 13:53

V29i42k97t70o68r 10N93á14r69o59ž75n24ý 3419822208

Pravidlo , že člověk musí být za jízdy připoután platí celosvětově.....

To není žádné přehánění...

V USA Vás za nepřipoutání se za jízdy také policajti nepochválí....

0/0
21.5.2014 14:30

J70a67k34u96b 87Š20a20f78a59n89d25a 7415817631471

Opravdu celosvětově? Ani náhodou. Neplatí to ani u nás.

0/0
21.5.2014 15:25

V65i88k70t23o52r 24N39á30r67o37ž90n21ý 3699252268

Ale platí.... Jak zájezdový autobus , který je vybavený pásy zastaví policajti a nebudete připoutaný...dostanete pokutu

+1/0
21.5.2014 15:40

J48a59k87u56b 78Š32a42f23a94n81d18a 7625477801531

No vidíte. Musí být vybaven pásy. Což ne všechny busy jsou.

Jinak pokutu nedostanu neboť policajt tam takto rychle vtrhnout nedokáže. A připoután musím být jen za jízdy.

0/0
21.5.2014 15:42

J68i21n50d31ř93i86c53h 27Š39k94o41p47e66k 4685951980495

ano, autobusy jezdící MHD a starší busy mít pásy nemusí.

Nové na dálkovou přepravu bez vyjímek musí

0/0
21.5.2014 16:30

J63a43k51u65b 53Š35a83f25a32n75d74a 7405447601901

No, a pak jsou i další busy. Nejsou ani dálkové, ani MHD a jezdí po dálnici. Jsou nové a bez pásů.

0/0
21.5.2014 22:00

J49i24r68k79a 69D48v31o38ř93á41k 4575600473838

Zajímavé. Jsou pro veřejnou dopravu? Mají nízkopodlažní část?

0/0
21.5.2014 22:34

J75a53k97u81b 68Š98a13f38a86n24d84a 7665157711211

Jsou pro veřejnou dopravu. A nemají nízkopodlažní část.

0/0
21.5.2014 22:39

J77i86r94k44a 49D97v51o10ř26á38k 4115410153568

Škoda že nemají, jinak by se na takovéhle likky dost hodily. Kde to jezdí?

0/0
21.5.2014 22:43

J34a95k73u45b 40Š55a31f76a57n74d61a 7865207361541

Slaný - Praha. Je to Mercedes.

0/0
22.5.2014 7:47

J93i13n42d58ř27i26c54h 61Š26k96o85p34e53k 4805531660665

to, že jezdí či nejezdí po dálnici, či pouze ve městě není rozhodující fakt, zda autobus musí mít pásy

0/0
22.5.2014 7:15

J97a80k62u27b 21Š30a73f25a88n11d38a 7295817621861

Nezkoumal jsem to, je mi to jedno. Předpokládám, že když busy objednával kraj tak to zákonné podmínky splňuje.

0/0
22.5.2014 7:48

P24a54v32e35l 68O82d87r40a79z43i56l 6474539317770

Viděl jste někdy letadlo? Tak tam jsou stevardi taky. A víte co? Klidně si tam choděj, zatímco ostatní musej sedět s kurtem. To je divný, že? Navíc mají zcela viditelně nadlimitní kabinový zavazadla.

0/0
22.5.2014 12:43

J94a14n 18L93a87k39o73m36ý 7811825675424

To záleží na tom jak si kdo ten zákon vyloží. Nicméně německý automotoklub provozující po Německu také žluté autobusy ADAC POSTBUS umožňuje pobíhání po autobuse za jízdy taktéž. A když je to v pořádku tam, proč by to byla jen kvůli barvě autobusu trága u nás?

0/0
21.5.2014 14:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.