Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další průvan na kolejích. Šéfem železnic bude místo Koláře Surý

Sociální demokraté budou mít svého člena přímo ve vedení jedné z nejbohatších státních organizací. Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) povede od 31. května namísto Jiřího Koláře (ODS) Pavel Surý, který dosud vedl oblastní ředitelství SŽDC v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47a78v80e83l 56H35a79l51b18i95c23h 6459462756499

Pro odvolání nebyl důvod. Takže ten zlatý padák dostane vlastně jen tak, bez důvodně, že?

0/0
22.5.2014 9:30

J82a11k97u47b 13S14t61a82n30ě11k 8670286154651

Důvodem je údajná změna koncepce... Jinými slovy, změnili se akcionáři, mění se vedení...

0/0
22.5.2014 10:18

R88a17d85e29k 87P68r74o66c42h90á83z74k36a 2393869908

Já chci taky dělat ředitele ČD! Už ho dělali všichni, tak teď jsem na řadě. Já přece taky umím rozfofrovat 10 miliard ročně, zaměstnat veškeré příbuzenstvo na dobře placených místech nebo prodat vagóny, které ale hned příští týden budu zase potřebovat :-)

0/0
22.5.2014 8:50

J68i94r78k26a 32D93v22o89ř33á67k 4425270963638

Tohle není článek o ČD ale úplně jiné organizaci.

+1/0
22.5.2014 9:33

R55a66d61e45k 51P17r15o59c27h86á79z17k44a 2643559298

Není? Ale to nevadí. Tu SŽDC bych samozřejmě zvládnul taky ;-D

+1/0
22.5.2014 9:55

M39i34r52o43s19l98a32v 36Z49i65k23m72u38n64d 7109413484443

A jste osobou odporně způsobilou podle zákona 266/1994 Sb,

0/0
22.5.2014 12:00

J37i37ř17í 74J92a44n82o62t45a 2619385513

Myslím že výměna "strejců" nepomůže, je to na dráze průšvih

0/0
22.5.2014 6:37

J85a77n 35L76i48b13i92c54h 9292458675383

To by bylo, aby se škatulata nehýbala.

0/0
22.5.2014 2:49
Foto

T19o11m50á91š 85K87i32r78o75v 1945298285907

Dobrý den pane Sůro. Promiňte mi ten dotaz, ale máte i jiný obor žurnalistiky než železniční dopravu obecně?:-) Nemějte mi to za zlé já se ptám jen pro zajímavost;-) Já jen, že jsem od Vás ještě nic nečetl, komě oboru železniceR^

0/0
21.5.2014 23:48

J31a59n 58S97ů36r45a 4855743213242

Mám a jistě jste natolik inteligentní, že to zjistíte sám :-)

+1/0
22.5.2014 6:25

J36i94r12k86a 61D38v55o89ř17á91k 4495450833438

Občas píše i o jiné dopravě. A je dobře, že se na dopravu soustředí. Sice má dost mezery (nebo to tak aspoň vypadá) a o oběktivitě by se dalo říct leccos, ale mezi těma ostatnímá 8-o:-P je pořád jak jednooký králem.

0/0
22.5.2014 9:37

J42a69k59u72b 15S72t20a81n15ě58k 8560816424941

Tak pan Sůra je jeden z mála zde, který když napíše nějakou řekněme nepřesnost, tak ji neprodleně opraví a ještě vám v diskuzi poděkuje za upozornění. Objektivita je u těchto ekonomických témat sporná, velmi záleží na ekonomickém "vyznání" čtenáře, bohužel ekonomie není exaktní věda a na každou teorii existuje opačná.

+1/0
22.5.2014 10:22

M31i19c31h52a44l 89S36e65d90l85á44č26e46k 7493381204986

Dobrý den pane Sůra, nevíte, jak je na tom nový šéf s pohledem na VRT? Všichni víme, jak předchozí vedení bylo v přípravě VRT naprosto nekompetentní, pamatuji, jak minulý hospodářský výbor PSP byl zděšen přístupem SŽDC k jejich pohledu budování VRT, takové diletanty pohledat. Myslím, že je to dost skandální, když politická reprezentace veřejně deklaruje, jak budování VRT je strategickou prioritou, hospodářský výbor jim dá miliony, aby se už konečně začalo s konkrétními kroky vedoucími k výstavbě a na SŽDC ani nejsou schopni tyto peníze utratit a vrací je zpět do rozpočtu...protože prostě tam není nikdo, kdo by pro to chtěl něco udělat, připadá mi, že oni tam jsou zastaveni ještě v dobách socialismu, kdy zítra znamenalo včera...

+1/0
21.5.2014 21:41

J80a24n 74S64ů92r75a 4365123153502

Dobrý večer, nevim,ale určitě se ho budu ptát i na tuto problematiku.

+3/0
21.5.2014 21:43

V25i23k96t38o15r 56N22á94r85o81ž28n91ý 3499522158

Stavba VRT v českých podmínkách je ekonomický nesmysl...proto přístup SŽDC k této problematatice byl moudrý

0/−5
22.5.2014 7:29

L14u67b86o69s 55K72a41p75l47a56n 6108289301656

Zkuste napsat nějaké objektivní argumenty proč by to měl být ekonomicky nesmysl.

+1/−1
22.5.2014 7:39

V25i55k26t42o83r 84N49á77r87o16ž21n89ý 3369432348

Zkuste se zamyslet nad tím co to bude stát a co to přinese.

Pokud usilujete o VRT , pak je třeba toto všechno říci daňovým poplatníkům , kteří to zatáhnou... Je třeba říci , připravte si desítky či stovky miliard na výstavbu a každý rok dalších x miliard , abyste tuto trať udrželi v chodu...Vize , že by se něco takového samo dokázalo uživit je naprostá utopie...

Myslím , že v této zemi se tyto miliardy dají investovat mnohem účelněji...

0/−3
22.5.2014 8:01

J27i62ř31í 34K21v87ě70š 1673246442941

Co to přinese: VRT ve srovnání se silniční dopravou je podstatně rychlejší, pohodlnější a ekologičtější. Vhodně trasovaná VRT tedy odlehčí silnicím , zvýší mobilitu obyvatelstva včetně podstatného zlepšení možností dojíždění za prací, sníží ekologickou zátěž. Nemluvě o napojení na evropskou síť VRT a zlepšení dopravního spojení se světem.

Veřejná doprava se sice sama nezaplatí, přínosy jsou ale zřejmé.

+3/0
22.5.2014 8:26

V52i80k30t90o58r 56N93á74r29o65ž71n75ý 3179672308

Bla , bla , bla...

Víte jak to říkal bývalý prezident o tom , že peníze jsou až na prvním místě.... Pokud i přes stavbu VRT zůstanou platby státu do železniční dopravy stejné jako dnes...proč ne , ať se staví...

Nicméně , toto je o obrovském navýšení plateb státu .....

0/−4
22.5.2014 8:46

L63u89b97o63s 44K81a15p42l22a38n 6468959941546

Pokud zůstanou platby na železniční infastrukturu stejné jako dnes bude oproti silniční dopravě trpět velkým investičním deficitem.

+1/0
22.5.2014 8:58

J37i83r57k27a 48D89v96o96ř67á25k 4615430423688

Jen opakujete staré bláboly. Výstavba VRT samozřejmě nebude ročně stát víc než dnešní koridory, spíš míň jak to s nepřipraveností vypadá.

+1/0
22.5.2014 9:40

V15i61k90t54o27r 52N66á16r77o26ž80n60ý 3699752878

Výstavba nebude stát více , než dnešní koridory ?

Člověče , vy jste blázen.

Tato trať bude muset mít daleko lepší parametry ...takže počítejte více umělých staveb..

0/−1
22.5.2014 10:21

J77i30r19k96a 79D74v37o86ř27á89k 4295400663928

Spíš si zjistěte, co to v zahraničí běžně stojí. Stejně nebo dvojnásobek našich koridorů. A nejen kvůli ekonomickému rozhodnutí ale i kvůli naprosto katastrofální (ne)připravenosti staveb se bude sotva postupovat aspoň tou poloviční rychlostí kilometráže ročně. Takže ty blázny si nechte pro sebe. Jo a nezapomeňte, že dotace EU kolem 70-85% pořád platí.

+1/0
22.5.2014 14:01

M40i48r82o48s72l72a17v 76Z55i51k76m11u69n76d 7799103674383

Jeden nebo dva vlaky za hodinu, jako v Německu mezi Köln Hbf a FFM zcela nepochybně odlehčí silnicím ...

Zlepšit dopravní spojení se světem lze i bez VRT ... zejména se jedná o Polsko, dále řadu česko-slovenských železničních přechodů, Německo - konkrétně Vojtanov, Vejprty, Česká Kubice taky nic moc, Rakousko zejména Summerau, Znojmo, Břeclav v podobě osobních vlaků rovněž ...

Dojíždění za prací do zahraničí příhraničním vlakem nebo vlakem VRT je úsměvné, ruší se vnitrospoje ...

+1/−1
22.5.2014 12:08

J36i31r78k47a 41D34v44o88ř39á33k 4135360373338

Kapacita VR dvoukolejky je taková, že by se tam celý osobní provoz D1 vešel několikanásobně, kdyby v extrému musel. Když do extrému zacházet nebudem, je ta kapacita VRT zhruba stejná nebo jen dvojnásobná. Jen na % těch cestujících co budou ochotni využít VR dopravu záleží, jak často a jak kapacitní vlaky by tam pak jely, případně nakolik by je využívaly i vlaky jiných kategorií.

0/0
22.5.2014 14:15

J36i49r84k85a 42D77v31o12ř24á69k 4525620553128

Nevím co vám připadá úsměvného na tom, že příměstské vlaky, kterými se dojíždí do práce, pro velký zájem tolik zvýšily kapacitu, že se už nevejdou na koleje. Oddělení rychlé dopravy na nové koleje je potřebné už jen pro to. To nemá nic společného s rušením nějakých lokálek nebo okrajových spojů kodrcavých rychlíků.

+1/0
22.5.2014 14:37

V73i66k19t47o88r 60N11á39r70o60ž10n50ý 3239372838

R^

0/0
22.5.2014 15:30

L77u53b52o24s 49K76a43p37l93a23n 6358609151286

Proč tedy s touto logikou jakou popisujete investujeme stovky miliard do dálnic, které se taky nikdy nevrátí? Z tohoto pohledu by se taky dalo efektivněji investovat do silnic prvních tříd a obchvatů měst a bylo by to levnější. Údržba dálnic je také dražší než vynese jejich mýto.

+3/0
22.5.2014 8:55

V63i76k87t70o88r 85N65á65r92o88ž47n71ý 3359192238

Jenže ty dálnice narozdíl od VRT tato země ke své prosperitě skutečně potřebuje....Do těžce dopravně přístupného místa (po stránce silniční dopravy) žádný investor nepůjde...

0/−3
22.5.2014 9:07

L35u41b36o17s 73K40a91p98l20a41n 6628959331816

Pokud by bylo místo dostupné kvalitní silnici 1.třídy vedoucí mimo obce, tak je to levnější alternativa k dálnici a požadavky investora to také splní. Stačí se podívat do Bavorska nebo Rakouska, kde je spostu takových firem a neleží přímo na dálnici.

VRT nejsou prioritně určeny k lákání investorů, ale k mobilitě pracovní síly. Je to snad málo?

+2/0
22.5.2014 9:20

V52i75k35t49o33r 52N95á33r61o52ž48n96ý 3219862588

Kdyby platilo , že v takové Praze bude nezaměstnanost nula a počet volných míst pracovních míst 50.000... a tato pracovní místa by mohla být obsazena nezaměstnanými , kteří dnes každý den nemohou do Prahy dojíždět a díky VRT by mohli...pak by to bylo o něčem jiném. Stát by na jednu stranu musel investovat , na druhou by ušetřil na dávkách...Jenže to neplatí...

A pro pár desítek lidí , kterým to zlepší život ,  nemá cenu realizovat miliardovou investici

0/−1
22.5.2014 9:32

L35u11b14o18s 27K80a87p92l34a97n 6538339841886

Je vidět, že nepoužíváte objektivní argumenty. Ve Francii se využívá VRT masově, není to žádný luxusní dopravní prostředek, stejné je to v Německu nebo Itálii. Dalším přínosem je uvolnění přetížených železničních koridorů, což se zase dotkne desetitisíců cestujících.

A např. dálnice D1 dnes z velké míry slouží jako tranzit pro nákladní dopravu. Pro osobní je čím dál hůře využitlená. A časem to bude jen horší!

+3/0
22.5.2014 9:38

V60i57k33t68o42r 21N45á71r46o84ž85n70ý 3389182738

Zamyslete se nad přepravními proudy ve Francii a u nás.

Ve Francii nebyla a není jiná možnost řešit vnitrostátní dopravu jinak než vysokorychlostní tratí. Kolik tam máte měst o více obyvatelích než 0,5 mega ? Kolik jich máte u nás ? Jaké máte vzdálenosti na vnitro relacích v těchto zemích ? Německo a Itálie jsou takté v diametrálně odlišné sitauci , než jsme my..

Hlavně , že vy používáte objektivní argumenty ;-D.

Typoval bych Vás na schoto ultras...apropo , ať máme VRT , to že bude k ničemu je jedno , že si díky ní budou muset všichni lidé (95% jich tuto trať využívat nebude) utáhnout opasky...tak ať..hlavně , že budu spokojený já

0/−1
22.5.2014 10:17

J63i35ř42í 79K21v60ě15š 1603916252631

Pan Kaplan tady věcně popsal obecné přínosy VRT. Váš jediný argument jsou miliardové cifry, které ale nejste schopen ničím podložit.

Pokud se bavíme o našem území, tak pro VRT se nabízí tratě Praha-Ostrava (která spojuje dvě milionové aglomerace) a Praha-Brno, kde by v podstatě fungovaly jako příměstské tratě, čili tratě pro každodenní dojíždění. Ostravsku, jež trpí dlouhodobě vysokou nezaměstnaností, by to mohlo výrazně pomoci.

+2/0
22.5.2014 10:37

V71i86k41t24o34r 97N71á47r72o90ž90n72ý 3519542478

Ano , připouštím , že Ostravsku by to mohlo trochu pomoci. Nikoliv však výrazně. Z Ostravy dojíždět  každý den do Prahy je dnes takřka nemožné... poté by již i to mohlo jít. Každopádně představa , že se najde na Ostravsku tisícovka lidí , kteří by díky VRT dojížděli každý den do Prahy je lichá.... Většina lidí v této zemi odmítá trávit ve veřejné dopravě v souvislosti s denním dojížděním hodně času. A těch pracovních nabídek v Praze pro nezaměstanané horníky také moc není....

0/−1
22.5.2014 10:48

J88i39ř67í 32K41v20ě58š 1843606432281

Většina lidí nemá problém dneska dojíždět do práce tu hodinku, hodinku a půl, což by tak odpovídalo VRT Pha-Ostrava. 

A jestli se najde tisícovka lidí ochotných denně dojíždět do Prahy? Na milionovou aglomeraci je to nízké číslo.

+1/0
22.5.2014 11:02

R89a15d77e10k 51P72r76o26c56h73á83z14k70a 2603719668

Lidi u nás raději budou nezaměstnaní, než by dojížděli hodinu do práce nebo se nedej bože stěhovali. Samozřejmě, ti, po kterých je velká sháňka, se už do Prahy odstěhovali, takže Ostrava se pomalu zahušťuje přesně takovými lidmi, kteří to rychlé spojení nebudou používat ;-D

0/0
22.5.2014 11:35

L69u11b72o43š 68K37r65i22m26l 4307334920325

Možná ano, možná ne, ale zcela jistě Ostrava není milionovou aglomerací, možná celý kraj. Jen pro zájímavost si zkuste jet z Karviné do Ostravy, tam přestoupit a jet do Prahy a nakonec se v Praze přesunout na pracoviště.

A když čtu srovnání VRT v ČR a v západní Evropě, tak se nějak nemohu zbavit dojmu, že vzdálenost mezi zastávkami je tam v průměru 300 km. Dalším problémem je cena výstavby, protože by muselo dojít k úplně novému profilování trati, tj. výkupy pozemků, mosty, tunely atd. Kde na to chcete vzít peníze? Problém následně bude stejný jako u pendolín, jen o něco dražší.

0/−1
22.5.2014 12:47

J60i37r55k63a 89D79v80o41ř93á90k 4495100743388

Ve statistice EU se Ostravsko skutečně považuje za milionovou aglomeraci, i když má nižší hustotu.

0/0
22.5.2014 14:42

J89i25r54k62a 60D79v48o91ř24á58k 4705830303768

... čili měst/aglomerací nad 0,5 mega máme 3x tolik než v Rakousku.

0/0
22.5.2014 15:40

J21i86r35k51a 53D33v34o22ř55á57k 4165690903848

Co se týče průměrné vzdálenosti mezi VRT zastávkami, tak třeba v Japonsku je to 30 km. V Evropě je to víc ale už nevím kolik přesně, možná 50 km, rozhodně ale pod 100 km.

0/0
22.5.2014 15:33

L38u16b81o93s 68K62a37p31l10a74n 6708419511226

Vy teda házíte cifry! Přečtěte si odhady přepravních proudů na VRT Praha-Brno http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

Přímo ve městech na celé VRT Praha - Brno - Ostrava, kde budou zřízená nádraží bydlí 21% populace, v blízkém okolí těchto měst 1/3 populace ČR. To vám přijde málo?

+1/0
22.5.2014 12:17

M45i40r15o29s95l59a63v 82Z13i24k57m31u14n65d 7139973144543

No jo, jenže Francie je poněkud větší než Česko, dále lokality,  které vlaky TGV spojují jsou demograficky výrazně větší než česká města, mnohá TGV jezdí do turisticky atraktivních oblastí, nicméně jeden nebo dva páry spojů za den ... Na druhou stranu počet vlaků ve Francii je ve srovnání s tuzemskem velmi malý. Na řadě tratí jeden nebo dva páry spojů za den, pochybné návaznosti přípojů ...

0/0
22.5.2014 12:14

J19i56r16k85a 52D88v89o61ř24á83k 4645340753818

Však u nás také neplánujeme tolik tisíc km VRT jako ve Francii, ani nebudeme mít zapotřebí více než tisícimístné vlaky, že...

+1/0
22.5.2014 14:51

J91i81r98k20a 26D11v50o94ř34á73k 4335780783218

V zahraničí je lístek na VR vlak jen o málo dražší než na konvenční IC. Dejme tomu o 30-40%.

0/0
22.5.2014 9:45

V41i32k65t96o76r 65N85á42r64o39ž54n61ý 3409152978

Já se nebavím o tom , co bude stát lístek. Já se bavím o tom , kolik ta sranda bude stát komplexně

0/0
22.5.2014 10:18

J49i97r47k88a 80D48v22o82ř13á87k 4865530673618

Komplexně? Komplexně v horizontu 50-100 let se dá očekávat naopak ziskovost.

+1/0
22.5.2014 15:43

J80i22r29k19a 20D49v82o60ř98á37k 4985260153498

VRT ke své prosperitě potřebuje také, pokud se nechce ekonomicky zaseknout. A na rozdíl od dálnic si na sebe VRT vydělá. Ne v horizontu 20-30 let, ale spíš 50, takže na čistě soukromou investici se to nehodí.

+2/0
22.5.2014 9:43

V44i80k71t48o20r 88N36á33r34o40ž89n40ý 3919202818

V této zemi jsou regiony , které prosperují špičkově.

A žádná VRT do nich nevede...

Ta VRT si na sebe nevydělá ani za 50 let. Zkuste se zamyslet nad tím , kolik ji denně využije cestujících..

0/0
22.5.2014 10:24

J93i87ř77í 42K73v13ě57š 1413426302941

Mezi Prahou a Brnem, resp. Prahou a Ostravou? Desetitisíce..

+1/0
22.5.2014 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.