Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další průvan na kolejích. Šéfem železnic bude místo Koláře Surý

Sociální demokraté budou mít svého člena přímo ve vedení jedné z nejbohatších státních organizací. Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) povede od 31. května namísto Jiřího Koláře (ODS) Pavel Surý, který dosud vedl oblastní ředitelství SŽDC v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22a36v58e97l 81H11a34l35b68i57c61h 6809382386389

Pro odvolání nebyl důvod. Takže ten zlatý padák dostane vlastně jen tak, bez důvodně, že?

0/0
22.5.2014 9:30

J33a29k95u78b 73S37t17a80n17ě71k 8860426334101

Důvodem je údajná změna koncepce... Jinými slovy, změnili se akcionáři, mění se vedení...

0/0
22.5.2014 10:18

R18a55d75e44k 53P59r15o62c21h44á12z95k51a 2313399648

Já chci taky dělat ředitele ČD! Už ho dělali všichni, tak teď jsem na řadě. Já přece taky umím rozfofrovat 10 miliard ročně, zaměstnat veškeré příbuzenstvo na dobře placených místech nebo prodat vagóny, které ale hned příští týden budu zase potřebovat :-)

0/0
22.5.2014 8:50

J87i37r81k21a 96D79v43o36ř28á63k 4855340913498

Tohle není článek o ČD ale úplně jiné organizaci.

+1/0
22.5.2014 9:33

R23a27d72e64k 44P19r71o57c39h91á67z64k47a 2733659588

Není? Ale to nevadí. Tu SŽDC bych samozřejmě zvládnul taky ;-D

+1/0
22.5.2014 9:55

M92i17r12o10s94l96a24v 35Z61i19k51m87u40n62d 7879713184773

A jste osobou odporně způsobilou podle zákona 266/1994 Sb,

0/0
22.5.2014 12:00

J89i16ř63í 31J59a59n36o13t17a 2239775933

Myslím že výměna "strejců" nepomůže, je to na dráze průšvih

0/0
22.5.2014 6:37

J49a63n 93L20i32b14i19c14h 9272948585303

To by bylo, aby se škatulata nehýbala.

0/0
22.5.2014 2:49
Foto

T92o87m96á46š 64K24i51r71o53v 1455278265617

Dobrý den pane Sůro. Promiňte mi ten dotaz, ale máte i jiný obor žurnalistiky než železniční dopravu obecně?:-) Nemějte mi to za zlé já se ptám jen pro zajímavost;-) Já jen, že jsem od Vás ještě nic nečetl, komě oboru železniceR^

0/0
21.5.2014 23:48

J38a41n 51S87ů67r48a 4585793843162

Mám a jistě jste natolik inteligentní, že to zjistíte sám :-)

+1/0
22.5.2014 6:25

J91i66r43k55a 88D43v84o21ř62á32k 4945610143438

Občas píše i o jiné dopravě. A je dobře, že se na dopravu soustředí. Sice má dost mezery (nebo to tak aspoň vypadá) a o oběktivitě by se dalo říct leccos, ale mezi těma ostatnímá 8-o:-P je pořád jak jednooký králem.

0/0
22.5.2014 9:37

J32a37k71u27b 87S29t93a85n57ě15k 8160836144481

Tak pan Sůra je jeden z mála zde, který když napíše nějakou řekněme nepřesnost, tak ji neprodleně opraví a ještě vám v diskuzi poděkuje za upozornění. Objektivita je u těchto ekonomických témat sporná, velmi záleží na ekonomickém "vyznání" čtenáře, bohužel ekonomie není exaktní věda a na každou teorii existuje opačná.

+1/0
22.5.2014 10:22

M34i45c53h95a74l 50S82e47d87l25á20č70e49k 7153181384496

Dobrý den pane Sůra, nevíte, jak je na tom nový šéf s pohledem na VRT? Všichni víme, jak předchozí vedení bylo v přípravě VRT naprosto nekompetentní, pamatuji, jak minulý hospodářský výbor PSP byl zděšen přístupem SŽDC k jejich pohledu budování VRT, takové diletanty pohledat. Myslím, že je to dost skandální, když politická reprezentace veřejně deklaruje, jak budování VRT je strategickou prioritou, hospodářský výbor jim dá miliony, aby se už konečně začalo s konkrétními kroky vedoucími k výstavbě a na SŽDC ani nejsou schopni tyto peníze utratit a vrací je zpět do rozpočtu...protože prostě tam není nikdo, kdo by pro to chtěl něco udělat, připadá mi, že oni tam jsou zastaveni ještě v dobách socialismu, kdy zítra znamenalo včera...

+1/0
21.5.2014 21:41

J45a16n 87S91ů52r49a 4385283493552

Dobrý večer, nevim,ale určitě se ho budu ptát i na tuto problematiku.

+3/0
21.5.2014 21:43

V54i17k92t72o63r 60N21á61r19o18ž63n64ý 3669862258

Stavba VRT v českých podmínkách je ekonomický nesmysl...proto přístup SŽDC k této problematatice byl moudrý

0/−5
22.5.2014 7:29

L32u43b90o42s 17K26a97p85l54a96n 6768399951746

Zkuste napsat nějaké objektivní argumenty proč by to měl být ekonomicky nesmysl.

+1/−1
22.5.2014 7:39

V79i48k11t75o19r 98N13á18r74o13ž76n11ý 3369612398

Zkuste se zamyslet nad tím co to bude stát a co to přinese.

Pokud usilujete o VRT , pak je třeba toto všechno říci daňovým poplatníkům , kteří to zatáhnou... Je třeba říci , připravte si desítky či stovky miliard na výstavbu a každý rok dalších x miliard , abyste tuto trať udrželi v chodu...Vize , že by se něco takového samo dokázalo uživit je naprostá utopie...

Myslím , že v této zemi se tyto miliardy dají investovat mnohem účelněji...

0/−3
22.5.2014 8:01

J24i67ř60í 62K71v40ě31š 1743536172251

Co to přinese: VRT ve srovnání se silniční dopravou je podstatně rychlejší, pohodlnější a ekologičtější. Vhodně trasovaná VRT tedy odlehčí silnicím , zvýší mobilitu obyvatelstva včetně podstatného zlepšení možností dojíždění za prací, sníží ekologickou zátěž. Nemluvě o napojení na evropskou síť VRT a zlepšení dopravního spojení se světem.

Veřejná doprava se sice sama nezaplatí, přínosy jsou ale zřejmé.

+3/0
22.5.2014 8:26

V67i87k64t15o88r 45N55á39r38o26ž75n34ý 3439582728

Bla , bla , bla...

Víte jak to říkal bývalý prezident o tom , že peníze jsou až na prvním místě.... Pokud i přes stavbu VRT zůstanou platby státu do železniční dopravy stejné jako dnes...proč ne , ať se staví...

Nicméně , toto je o obrovském navýšení plateb státu .....

0/−4
22.5.2014 8:46

L56u68b93o55s 63K52a97p37l39a92n 6458309541786

Pokud zůstanou platby na železniční infastrukturu stejné jako dnes bude oproti silniční dopravě trpět velkým investičním deficitem.

+1/0
22.5.2014 8:58

J11i35r16k92a 35D47v58o70ř83á57k 4815210873178

Jen opakujete staré bláboly. Výstavba VRT samozřejmě nebude ročně stát víc než dnešní koridory, spíš míň jak to s nepřipraveností vypadá.

+1/0
22.5.2014 9:40

V67i48k69t27o59r 78N67á19r87o48ž42n89ý 3839722148

Výstavba nebude stát více , než dnešní koridory ?

Člověče , vy jste blázen.

Tato trať bude muset mít daleko lepší parametry ...takže počítejte více umělých staveb..

0/−1
22.5.2014 10:21

J15i64r97k93a 73D69v30o92ř29á46k 4565340543388

Spíš si zjistěte, co to v zahraničí běžně stojí. Stejně nebo dvojnásobek našich koridorů. A nejen kvůli ekonomickému rozhodnutí ale i kvůli naprosto katastrofální (ne)připravenosti staveb se bude sotva postupovat aspoň tou poloviční rychlostí kilometráže ročně. Takže ty blázny si nechte pro sebe. Jo a nezapomeňte, že dotace EU kolem 70-85% pořád platí.

+1/0
22.5.2014 14:01

M15i32r76o48s52l16a47v 27Z86i95k62m71u85n53d 7549763964263

Jeden nebo dva vlaky za hodinu, jako v Německu mezi Köln Hbf a FFM zcela nepochybně odlehčí silnicím ...

Zlepšit dopravní spojení se světem lze i bez VRT ... zejména se jedná o Polsko, dále řadu česko-slovenských železničních přechodů, Německo - konkrétně Vojtanov, Vejprty, Česká Kubice taky nic moc, Rakousko zejména Summerau, Znojmo, Břeclav v podobě osobních vlaků rovněž ...

Dojíždění za prací do zahraničí příhraničním vlakem nebo vlakem VRT je úsměvné, ruší se vnitrospoje ...

+1/−1
22.5.2014 12:08

J34i98r71k29a 31D49v97o93ř58á89k 4135720663398

Kapacita VR dvoukolejky je taková, že by se tam celý osobní provoz D1 vešel několikanásobně, kdyby v extrému musel. Když do extrému zacházet nebudem, je ta kapacita VRT zhruba stejná nebo jen dvojnásobná. Jen na % těch cestujících co budou ochotni využít VR dopravu záleží, jak často a jak kapacitní vlaky by tam pak jely, případně nakolik by je využívaly i vlaky jiných kategorií.

0/0
22.5.2014 14:15

J57i56r34k83a 47D75v31o42ř44á71k 4285550563368

Nevím co vám připadá úsměvného na tom, že příměstské vlaky, kterými se dojíždí do práce, pro velký zájem tolik zvýšily kapacitu, že se už nevejdou na koleje. Oddělení rychlé dopravy na nové koleje je potřebné už jen pro to. To nemá nic společného s rušením nějakých lokálek nebo okrajových spojů kodrcavých rychlíků.

+1/0
22.5.2014 14:37

V42i61k40t96o65r 98N40á23r81o84ž10n36ý 3499582578

R^

0/0
22.5.2014 15:30

L57u23b24o39s 32K23a39p29l70a38n 6308949911646

Proč tedy s touto logikou jakou popisujete investujeme stovky miliard do dálnic, které se taky nikdy nevrátí? Z tohoto pohledu by se taky dalo efektivněji investovat do silnic prvních tříd a obchvatů měst a bylo by to levnější. Údržba dálnic je také dražší než vynese jejich mýto.

+3/0
22.5.2014 8:55

V20i36k72t84o85r 57N14á26r33o22ž12n42ý 3699672448

Jenže ty dálnice narozdíl od VRT tato země ke své prosperitě skutečně potřebuje....Do těžce dopravně přístupného místa (po stránce silniční dopravy) žádný investor nepůjde...

0/−3
22.5.2014 9:07

L13u48b57o81s 83K34a44p77l96a60n 6978179171716

Pokud by bylo místo dostupné kvalitní silnici 1.třídy vedoucí mimo obce, tak je to levnější alternativa k dálnici a požadavky investora to také splní. Stačí se podívat do Bavorska nebo Rakouska, kde je spostu takových firem a neleží přímo na dálnici.

VRT nejsou prioritně určeny k lákání investorů, ale k mobilitě pracovní síly. Je to snad málo?

+2/0
22.5.2014 9:20

V33i78k64t79o86r 28N93á32r16o77ž51n95ý 3589672588

Kdyby platilo , že v takové Praze bude nezaměstnanost nula a počet volných míst pracovních míst 50.000... a tato pracovní místa by mohla být obsazena nezaměstnanými , kteří dnes každý den nemohou do Prahy dojíždět a díky VRT by mohli...pak by to bylo o něčem jiném. Stát by na jednu stranu musel investovat , na druhou by ušetřil na dávkách...Jenže to neplatí...

A pro pár desítek lidí , kterým to zlepší život ,  nemá cenu realizovat miliardovou investici

0/−1
22.5.2014 9:32

L58u63b88o47s 71K63a59p85l91a64n 6598759571746

Je vidět, že nepoužíváte objektivní argumenty. Ve Francii se využívá VRT masově, není to žádný luxusní dopravní prostředek, stejné je to v Německu nebo Itálii. Dalším přínosem je uvolnění přetížených železničních koridorů, což se zase dotkne desetitisíců cestujících.

A např. dálnice D1 dnes z velké míry slouží jako tranzit pro nákladní dopravu. Pro osobní je čím dál hůře využitlená. A časem to bude jen horší!

+3/0
22.5.2014 9:38

V33i87k49t96o54r 10N42á47r62o81ž49n49ý 3809412798

Zamyslete se nad přepravními proudy ve Francii a u nás.

Ve Francii nebyla a není jiná možnost řešit vnitrostátní dopravu jinak než vysokorychlostní tratí. Kolik tam máte měst o více obyvatelích než 0,5 mega ? Kolik jich máte u nás ? Jaké máte vzdálenosti na vnitro relacích v těchto zemích ? Německo a Itálie jsou takté v diametrálně odlišné sitauci , než jsme my..

Hlavně , že vy používáte objektivní argumenty ;-D.

Typoval bych Vás na schoto ultras...apropo , ať máme VRT , to že bude k ničemu je jedno , že si díky ní budou muset všichni lidé (95% jich tuto trať využívat nebude) utáhnout opasky...tak ať..hlavně , že budu spokojený já

0/−1
22.5.2014 10:17

J24i36ř51í 46K56v82ě89š 1113986142671

Pan Kaplan tady věcně popsal obecné přínosy VRT. Váš jediný argument jsou miliardové cifry, které ale nejste schopen ničím podložit.

Pokud se bavíme o našem území, tak pro VRT se nabízí tratě Praha-Ostrava (která spojuje dvě milionové aglomerace) a Praha-Brno, kde by v podstatě fungovaly jako příměstské tratě, čili tratě pro každodenní dojíždění. Ostravsku, jež trpí dlouhodobě vysokou nezaměstnaností, by to mohlo výrazně pomoci.

+2/0
22.5.2014 10:37

V25i20k10t16o96r 32N81á27r15o61ž77n83ý 3109372368

Ano , připouštím , že Ostravsku by to mohlo trochu pomoci. Nikoliv však výrazně. Z Ostravy dojíždět  každý den do Prahy je dnes takřka nemožné... poté by již i to mohlo jít. Každopádně představa , že se najde na Ostravsku tisícovka lidí , kteří by díky VRT dojížděli každý den do Prahy je lichá.... Většina lidí v této zemi odmítá trávit ve veřejné dopravě v souvislosti s denním dojížděním hodně času. A těch pracovních nabídek v Praze pro nezaměstanané horníky také moc není....

0/−1
22.5.2014 10:48

J35i78ř79í 61K46v35ě49š 1733476542971

Většina lidí nemá problém dneska dojíždět do práce tu hodinku, hodinku a půl, což by tak odpovídalo VRT Pha-Ostrava. 

A jestli se najde tisícovka lidí ochotných denně dojíždět do Prahy? Na milionovou aglomeraci je to nízké číslo.

+1/0
22.5.2014 11:02

R13a34d58e89k 38P86r70o17c14h37á95z11k72a 2223359558

Lidi u nás raději budou nezaměstnaní, než by dojížděli hodinu do práce nebo se nedej bože stěhovali. Samozřejmě, ti, po kterých je velká sháňka, se už do Prahy odstěhovali, takže Ostrava se pomalu zahušťuje přesně takovými lidmi, kteří to rychlé spojení nebudou používat ;-D

0/0
22.5.2014 11:35

L45u52b51o18š 29K56r20i31m46l 4667424740465

Možná ano, možná ne, ale zcela jistě Ostrava není milionovou aglomerací, možná celý kraj. Jen pro zájímavost si zkuste jet z Karviné do Ostravy, tam přestoupit a jet do Prahy a nakonec se v Praze přesunout na pracoviště.

A když čtu srovnání VRT v ČR a v západní Evropě, tak se nějak nemohu zbavit dojmu, že vzdálenost mezi zastávkami je tam v průměru 300 km. Dalším problémem je cena výstavby, protože by muselo dojít k úplně novému profilování trati, tj. výkupy pozemků, mosty, tunely atd. Kde na to chcete vzít peníze? Problém následně bude stejný jako u pendolín, jen o něco dražší.

0/−1
22.5.2014 12:47

J86i71r87k54a 39D57v84o30ř28á42k 4245960553628

Ve statistice EU se Ostravsko skutečně považuje za milionovou aglomeraci, i když má nižší hustotu.

0/0
22.5.2014 14:42

J23i82r60k58a 52D34v52o67ř45á24k 4495190283948

... čili měst/aglomerací nad 0,5 mega máme 3x tolik než v Rakousku.

0/0
22.5.2014 15:40

J94i36r43k56a 42D91v89o74ř55á72k 4975180833828

Co se týče průměrné vzdálenosti mezi VRT zastávkami, tak třeba v Japonsku je to 30 km. V Evropě je to víc ale už nevím kolik přesně, možná 50 km, rozhodně ale pod 100 km.

0/0
22.5.2014 15:33

L46u92b52o56s 21K25a17p81l90a29n 6678349291356

Vy teda házíte cifry! Přečtěte si odhady přepravních proudů na VRT Praha-Brno http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

Přímo ve městech na celé VRT Praha - Brno - Ostrava, kde budou zřízená nádraží bydlí 21% populace, v blízkém okolí těchto měst 1/3 populace ČR. To vám přijde málo?

+1/0
22.5.2014 12:17

M72i15r29o39s89l21a33v 15Z79i49k23m69u32n18d 7149843544253

No jo, jenže Francie je poněkud větší než Česko, dále lokality,  které vlaky TGV spojují jsou demograficky výrazně větší než česká města, mnohá TGV jezdí do turisticky atraktivních oblastí, nicméně jeden nebo dva páry spojů za den ... Na druhou stranu počet vlaků ve Francii je ve srovnání s tuzemskem velmi malý. Na řadě tratí jeden nebo dva páry spojů za den, pochybné návaznosti přípojů ...

0/0
22.5.2014 12:14

J74i51r65k44a 36D51v17o66ř33á20k 4215210693668

Však u nás také neplánujeme tolik tisíc km VRT jako ve Francii, ani nebudeme mít zapotřebí více než tisícimístné vlaky, že...

+1/0
22.5.2014 14:51

J15i96r67k17a 63D41v85o96ř94á35k 4675180933288

V zahraničí je lístek na VR vlak jen o málo dražší než na konvenční IC. Dejme tomu o 30-40%.

0/0
22.5.2014 9:45

V64i86k10t44o39r 48N45á50r38o38ž58n42ý 3859442188

Já se nebavím o tom , co bude stát lístek. Já se bavím o tom , kolik ta sranda bude stát komplexně

0/0
22.5.2014 10:18

J60i47r70k55a 50D37v53o34ř91á23k 4725870543698

Komplexně? Komplexně v horizontu 50-100 let se dá očekávat naopak ziskovost.

+1/0
22.5.2014 15:43

J67i42r23k48a 67D32v20o75ř39á28k 4255630683388

VRT ke své prosperitě potřebuje také, pokud se nechce ekonomicky zaseknout. A na rozdíl od dálnic si na sebe VRT vydělá. Ne v horizontu 20-30 let, ale spíš 50, takže na čistě soukromou investici se to nehodí.

+2/0
22.5.2014 9:43

V40i37k34t72o84r 94N44á92r27o46ž64n35ý 3319702808

V této zemi jsou regiony , které prosperují špičkově.

A žádná VRT do nich nevede...

Ta VRT si na sebe nevydělá ani za 50 let. Zkuste se zamyslet nad tím , kolik ji denně využije cestujících..

0/0
22.5.2014 10:24

J70i57ř56í 69K12v55ě73š 1673346832491

Mezi Prahou a Brnem, resp. Prahou a Ostravou? Desetitisíce..

+1/0
22.5.2014 10:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.