Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další průvan na kolejích. Šéfem železnic bude místo Koláře Surý

Sociální demokraté budou mít svého člena přímo ve vedení jedné z nejbohatších státních organizací. Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) povede od 31. května namísto Jiřího Koláře (ODS) Pavel Surý, který dosud vedl oblastní ředitelství SŽDC v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a90v82e55l 61H88a38l96b87i44c51h 6399612606179

Pro odvolání nebyl důvod. Takže ten zlatý padák dostane vlastně jen tak, bez důvodně, že?

0/0
22.5.2014 9:30

J61a34k98u30b 45S57t39a64n78ě12k 8790636384201

Důvodem je údajná změna koncepce... Jinými slovy, změnili se akcionáři, mění se vedení...

0/0
22.5.2014 10:18

R75a44d90e64k 33P36r50o41c38h25á78z71k65a 2203459428

Já chci taky dělat ředitele ČD! Už ho dělali všichni, tak teď jsem na řadě. Já přece taky umím rozfofrovat 10 miliard ročně, zaměstnat veškeré příbuzenstvo na dobře placených místech nebo prodat vagóny, které ale hned příští týden budu zase potřebovat :-)

0/0
22.5.2014 8:50

J18i98r90k78a 91D93v67o58ř86á44k 4285350133538

Tohle není článek o ČD ale úplně jiné organizaci.

+1/0
22.5.2014 9:33

R81a35d10e85k 21P98r59o74c38h33á65z30k94a 2833519728

Není? Ale to nevadí. Tu SŽDC bych samozřejmě zvládnul taky ;-D

+1/0
22.5.2014 9:55

M90i28r29o45s93l80a72v 58Z27i81k76m42u77n88d 7189253374843

A jste osobou odporně způsobilou podle zákona 266/1994 Sb,

0/0
22.5.2014 12:00

J42i53ř71í 78J97a46n82o43t70a 2679225713

Myslím že výměna "strejců" nepomůže, je to na dráze průšvih

0/0
22.5.2014 6:37

J97a82n 16L23i52b98i16c66h 9592108615503

To by bylo, aby se škatulata nehýbala.

0/0
22.5.2014 2:49
Foto

T67o39m31á26š 95K48i24r50o91v 1205508975117

Dobrý den pane Sůro. Promiňte mi ten dotaz, ale máte i jiný obor žurnalistiky než železniční dopravu obecně?:-) Nemějte mi to za zlé já se ptám jen pro zajímavost;-) Já jen, že jsem od Vás ještě nic nečetl, komě oboru železniceR^

0/0
21.5.2014 23:48

J22a30n 81S62ů59r20a 4155463553832

Mám a jistě jste natolik inteligentní, že to zjistíte sám :-)

+1/0
22.5.2014 6:25

J93i35r63k45a 18D19v69o35ř42á90k 4315200683248

Občas píše i o jiné dopravě. A je dobře, že se na dopravu soustředí. Sice má dost mezery (nebo to tak aspoň vypadá) a o oběktivitě by se dalo říct leccos, ale mezi těma ostatnímá 8-o:-P je pořád jak jednooký králem.

0/0
22.5.2014 9:37

J65a46k31u52b 71S78t86a42n18ě21k 8400786334141

Tak pan Sůra je jeden z mála zde, který když napíše nějakou řekněme nepřesnost, tak ji neprodleně opraví a ještě vám v diskuzi poděkuje za upozornění. Objektivita je u těchto ekonomických témat sporná, velmi záleží na ekonomickém "vyznání" čtenáře, bohužel ekonomie není exaktní věda a na každou teorii existuje opačná.

+1/0
22.5.2014 10:22

M98i89c56h14a22l 55S37e90d41l13á16č40e31k 7843181174796

Dobrý den pane Sůra, nevíte, jak je na tom nový šéf s pohledem na VRT? Všichni víme, jak předchozí vedení bylo v přípravě VRT naprosto nekompetentní, pamatuji, jak minulý hospodářský výbor PSP byl zděšen přístupem SŽDC k jejich pohledu budování VRT, takové diletanty pohledat. Myslím, že je to dost skandální, když politická reprezentace veřejně deklaruje, jak budování VRT je strategickou prioritou, hospodářský výbor jim dá miliony, aby se už konečně začalo s konkrétními kroky vedoucími k výstavbě a na SŽDC ani nejsou schopni tyto peníze utratit a vrací je zpět do rozpočtu...protože prostě tam není nikdo, kdo by pro to chtěl něco udělat, připadá mi, že oni tam jsou zastaveni ještě v dobách socialismu, kdy zítra znamenalo včera...

+1/0
21.5.2014 21:41

J11a60n 66S95ů22r88a 4625733753952

Dobrý večer, nevim,ale určitě se ho budu ptát i na tuto problematiku.

+3/0
21.5.2014 21:43

V60i27k52t15o39r 85N65á35r51o43ž27n97ý 3239862748

Stavba VRT v českých podmínkách je ekonomický nesmysl...proto přístup SŽDC k této problematatice byl moudrý

0/−5
22.5.2014 7:29

L15u28b46o41s 56K11a34p11l41a38n 6278659171856

Zkuste napsat nějaké objektivní argumenty proč by to měl být ekonomicky nesmysl.

+1/−1
22.5.2014 7:39

V11i93k39t45o58r 75N73á88r96o75ž54n65ý 3599652728

Zkuste se zamyslet nad tím co to bude stát a co to přinese.

Pokud usilujete o VRT , pak je třeba toto všechno říci daňovým poplatníkům , kteří to zatáhnou... Je třeba říci , připravte si desítky či stovky miliard na výstavbu a každý rok dalších x miliard , abyste tuto trať udrželi v chodu...Vize , že by se něco takového samo dokázalo uživit je naprostá utopie...

Myslím , že v této zemi se tyto miliardy dají investovat mnohem účelněji...

0/−3
22.5.2014 8:01

J62i12ř47í 79K31v17ě69š 1253426282931

Co to přinese: VRT ve srovnání se silniční dopravou je podstatně rychlejší, pohodlnější a ekologičtější. Vhodně trasovaná VRT tedy odlehčí silnicím , zvýší mobilitu obyvatelstva včetně podstatného zlepšení možností dojíždění za prací, sníží ekologickou zátěž. Nemluvě o napojení na evropskou síť VRT a zlepšení dopravního spojení se světem.

Veřejná doprava se sice sama nezaplatí, přínosy jsou ale zřejmé.

+3/0
22.5.2014 8:26

V36i25k20t75o21r 29N57á49r50o49ž86n61ý 3639202108

Bla , bla , bla...

Víte jak to říkal bývalý prezident o tom , že peníze jsou až na prvním místě.... Pokud i přes stavbu VRT zůstanou platby státu do železniční dopravy stejné jako dnes...proč ne , ať se staví...

Nicméně , toto je o obrovském navýšení plateb státu .....

0/−4
22.5.2014 8:46

L25u30b69o85s 90K51a68p38l78a36n 6798859841776

Pokud zůstanou platby na železniční infastrukturu stejné jako dnes bude oproti silniční dopravě trpět velkým investičním deficitem.

+1/0
22.5.2014 8:58

J40i77r96k27a 63D49v57o78ř30á64k 4355170203248

Jen opakujete staré bláboly. Výstavba VRT samozřejmě nebude ročně stát víc než dnešní koridory, spíš míň jak to s nepřipraveností vypadá.

+1/0
22.5.2014 9:40

V32i74k50t83o69r 31N91á49r55o55ž37n52ý 3669862408

Výstavba nebude stát více , než dnešní koridory ?

Člověče , vy jste blázen.

Tato trať bude muset mít daleko lepší parametry ...takže počítejte více umělých staveb..

0/−1
22.5.2014 10:21

J49i41r42k71a 70D20v71o89ř44á98k 4695520463108

Spíš si zjistěte, co to v zahraničí běžně stojí. Stejně nebo dvojnásobek našich koridorů. A nejen kvůli ekonomickému rozhodnutí ale i kvůli naprosto katastrofální (ne)připravenosti staveb se bude sotva postupovat aspoň tou poloviční rychlostí kilometráže ročně. Takže ty blázny si nechte pro sebe. Jo a nezapomeňte, že dotace EU kolem 70-85% pořád platí.

+1/0
22.5.2014 14:01

M15i60r82o41s54l15a13v 85Z95i26k63m85u89n31d 7509883214813

Jeden nebo dva vlaky za hodinu, jako v Německu mezi Köln Hbf a FFM zcela nepochybně odlehčí silnicím ...

Zlepšit dopravní spojení se světem lze i bez VRT ... zejména se jedná o Polsko, dále řadu česko-slovenských železničních přechodů, Německo - konkrétně Vojtanov, Vejprty, Česká Kubice taky nic moc, Rakousko zejména Summerau, Znojmo, Břeclav v podobě osobních vlaků rovněž ...

Dojíždění za prací do zahraničí příhraničním vlakem nebo vlakem VRT je úsměvné, ruší se vnitrospoje ...

+1/−1
22.5.2014 12:08

J70i47r80k33a 91D44v48o13ř60á84k 4155830983788

Kapacita VR dvoukolejky je taková, že by se tam celý osobní provoz D1 vešel několikanásobně, kdyby v extrému musel. Když do extrému zacházet nebudem, je ta kapacita VRT zhruba stejná nebo jen dvojnásobná. Jen na % těch cestujících co budou ochotni využít VR dopravu záleží, jak často a jak kapacitní vlaky by tam pak jely, případně nakolik by je využívaly i vlaky jiných kategorií.

0/0
22.5.2014 14:15

J55i49r50k94a 53D20v22o80ř37á63k 4445260183838

Nevím co vám připadá úsměvného na tom, že příměstské vlaky, kterými se dojíždí do práce, pro velký zájem tolik zvýšily kapacitu, že se už nevejdou na koleje. Oddělení rychlé dopravy na nové koleje je potřebné už jen pro to. To nemá nic společného s rušením nějakých lokálek nebo okrajových spojů kodrcavých rychlíků.

+1/0
22.5.2014 14:37

V29i49k49t54o87r 86N81á97r28o80ž67n47ý 3919502548

R^

0/0
22.5.2014 15:30

L28u79b21o26s 84K40a50p80l54a45n 6118689881206

Proč tedy s touto logikou jakou popisujete investujeme stovky miliard do dálnic, které se taky nikdy nevrátí? Z tohoto pohledu by se taky dalo efektivněji investovat do silnic prvních tříd a obchvatů měst a bylo by to levnější. Údržba dálnic je také dražší než vynese jejich mýto.

+3/0
22.5.2014 8:55

V27i87k74t36o64r 82N20á45r60o95ž21n95ý 3569302688

Jenže ty dálnice narozdíl od VRT tato země ke své prosperitě skutečně potřebuje....Do těžce dopravně přístupného místa (po stránce silniční dopravy) žádný investor nepůjde...

0/−3
22.5.2014 9:07

L37u16b27o71s 36K18a82p32l98a32n 6528779681936

Pokud by bylo místo dostupné kvalitní silnici 1.třídy vedoucí mimo obce, tak je to levnější alternativa k dálnici a požadavky investora to také splní. Stačí se podívat do Bavorska nebo Rakouska, kde je spostu takových firem a neleží přímo na dálnici.

VRT nejsou prioritně určeny k lákání investorů, ale k mobilitě pracovní síly. Je to snad málo?

+2/0
22.5.2014 9:20

V19i85k28t91o87r 11N92á91r21o37ž66n43ý 3819282258

Kdyby platilo , že v takové Praze bude nezaměstnanost nula a počet volných míst pracovních míst 50.000... a tato pracovní místa by mohla být obsazena nezaměstnanými , kteří dnes každý den nemohou do Prahy dojíždět a díky VRT by mohli...pak by to bylo o něčem jiném. Stát by na jednu stranu musel investovat , na druhou by ušetřil na dávkách...Jenže to neplatí...

A pro pár desítek lidí , kterým to zlepší život ,  nemá cenu realizovat miliardovou investici

0/−1
22.5.2014 9:32

L15u87b83o30s 21K27a38p82l96a61n 6118439641756

Je vidět, že nepoužíváte objektivní argumenty. Ve Francii se využívá VRT masově, není to žádný luxusní dopravní prostředek, stejné je to v Německu nebo Itálii. Dalším přínosem je uvolnění přetížených železničních koridorů, což se zase dotkne desetitisíců cestujících.

A např. dálnice D1 dnes z velké míry slouží jako tranzit pro nákladní dopravu. Pro osobní je čím dál hůře využitlená. A časem to bude jen horší!

+3/0
22.5.2014 9:38

V13i21k14t51o50r 51N19á92r13o68ž28n75ý 3449942898

Zamyslete se nad přepravními proudy ve Francii a u nás.

Ve Francii nebyla a není jiná možnost řešit vnitrostátní dopravu jinak než vysokorychlostní tratí. Kolik tam máte měst o více obyvatelích než 0,5 mega ? Kolik jich máte u nás ? Jaké máte vzdálenosti na vnitro relacích v těchto zemích ? Německo a Itálie jsou takté v diametrálně odlišné sitauci , než jsme my..

Hlavně , že vy používáte objektivní argumenty ;-D.

Typoval bych Vás na schoto ultras...apropo , ať máme VRT , to že bude k ničemu je jedno , že si díky ní budou muset všichni lidé (95% jich tuto trať využívat nebude) utáhnout opasky...tak ať..hlavně , že budu spokojený já

0/−1
22.5.2014 10:17

J14i91ř36í 63K17v93ě43š 1683576562761

Pan Kaplan tady věcně popsal obecné přínosy VRT. Váš jediný argument jsou miliardové cifry, které ale nejste schopen ničím podložit.

Pokud se bavíme o našem území, tak pro VRT se nabízí tratě Praha-Ostrava (která spojuje dvě milionové aglomerace) a Praha-Brno, kde by v podstatě fungovaly jako příměstské tratě, čili tratě pro každodenní dojíždění. Ostravsku, jež trpí dlouhodobě vysokou nezaměstnaností, by to mohlo výrazně pomoci.

+2/0
22.5.2014 10:37

V79i13k30t40o85r 67N38á26r17o25ž61n91ý 3419762168

Ano , připouštím , že Ostravsku by to mohlo trochu pomoci. Nikoliv však výrazně. Z Ostravy dojíždět  každý den do Prahy je dnes takřka nemožné... poté by již i to mohlo jít. Každopádně představa , že se najde na Ostravsku tisícovka lidí , kteří by díky VRT dojížděli každý den do Prahy je lichá.... Většina lidí v této zemi odmítá trávit ve veřejné dopravě v souvislosti s denním dojížděním hodně času. A těch pracovních nabídek v Praze pro nezaměstanané horníky také moc není....

0/−1
22.5.2014 10:48

J22i83ř24í 11K45v81ě43š 1913926692741

Většina lidí nemá problém dneska dojíždět do práce tu hodinku, hodinku a půl, což by tak odpovídalo VRT Pha-Ostrava. 

A jestli se najde tisícovka lidí ochotných denně dojíždět do Prahy? Na milionovou aglomeraci je to nízké číslo.

+1/0
22.5.2014 11:02

R78a57d81e69k 51P56r93o73c70h15á71z72k81a 2603469288

Lidi u nás raději budou nezaměstnaní, než by dojížděli hodinu do práce nebo se nedej bože stěhovali. Samozřejmě, ti, po kterých je velká sháňka, se už do Prahy odstěhovali, takže Ostrava se pomalu zahušťuje přesně takovými lidmi, kteří to rychlé spojení nebudou používat ;-D

0/0
22.5.2014 11:35

L86u73b51o10š 93K86r10i80m59l 4547554200935

Možná ano, možná ne, ale zcela jistě Ostrava není milionovou aglomerací, možná celý kraj. Jen pro zájímavost si zkuste jet z Karviné do Ostravy, tam přestoupit a jet do Prahy a nakonec se v Praze přesunout na pracoviště.

A když čtu srovnání VRT v ČR a v západní Evropě, tak se nějak nemohu zbavit dojmu, že vzdálenost mezi zastávkami je tam v průměru 300 km. Dalším problémem je cena výstavby, protože by muselo dojít k úplně novému profilování trati, tj. výkupy pozemků, mosty, tunely atd. Kde na to chcete vzít peníze? Problém následně bude stejný jako u pendolín, jen o něco dražší.

0/−1
22.5.2014 12:47

J45i20r37k69a 21D87v80o44ř47á72k 4155960673158

Ve statistice EU se Ostravsko skutečně považuje za milionovou aglomeraci, i když má nižší hustotu.

0/0
22.5.2014 14:42

J10i49r20k41a 50D97v63o55ř27á50k 4685790913568

... čili měst/aglomerací nad 0,5 mega máme 3x tolik než v Rakousku.

0/0
22.5.2014 15:40

J10i20r96k11a 82D78v35o94ř44á12k 4705710653828

Co se týče průměrné vzdálenosti mezi VRT zastávkami, tak třeba v Japonsku je to 30 km. V Evropě je to víc ale už nevím kolik přesně, možná 50 km, rozhodně ale pod 100 km.

0/0
22.5.2014 15:33

L49u11b46o12s 36K80a10p41l48a22n 6158229391886

Vy teda házíte cifry! Přečtěte si odhady přepravních proudů na VRT Praha-Brno http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

Přímo ve městech na celé VRT Praha - Brno - Ostrava, kde budou zřízená nádraží bydlí 21% populace, v blízkém okolí těchto měst 1/3 populace ČR. To vám přijde málo?

+1/0
22.5.2014 12:17

M91i86r10o40s95l33a43v 36Z75i14k23m87u79n15d 7149173704773

No jo, jenže Francie je poněkud větší než Česko, dále lokality,  které vlaky TGV spojují jsou demograficky výrazně větší než česká města, mnohá TGV jezdí do turisticky atraktivních oblastí, nicméně jeden nebo dva páry spojů za den ... Na druhou stranu počet vlaků ve Francii je ve srovnání s tuzemskem velmi malý. Na řadě tratí jeden nebo dva páry spojů za den, pochybné návaznosti přípojů ...

0/0
22.5.2014 12:14

J42i79r15k26a 13D66v53o20ř55á67k 4705840943708

Však u nás také neplánujeme tolik tisíc km VRT jako ve Francii, ani nebudeme mít zapotřebí více než tisícimístné vlaky, že...

+1/0
22.5.2014 14:51

J49i45r12k57a 11D40v75o41ř48á22k 4345420873488

V zahraničí je lístek na VR vlak jen o málo dražší než na konvenční IC. Dejme tomu o 30-40%.

0/0
22.5.2014 9:45

V10i94k36t40o50r 37N78á58r82o75ž82n43ý 3869842778

Já se nebavím o tom , co bude stát lístek. Já se bavím o tom , kolik ta sranda bude stát komplexně

0/0
22.5.2014 10:18

J75i65r90k18a 51D47v43o12ř56á15k 4405110103418

Komplexně? Komplexně v horizontu 50-100 let se dá očekávat naopak ziskovost.

+1/0
22.5.2014 15:43

J91i91r69k77a 14D19v60o40ř40á43k 4675900893618

VRT ke své prosperitě potřebuje také, pokud se nechce ekonomicky zaseknout. A na rozdíl od dálnic si na sebe VRT vydělá. Ne v horizontu 20-30 let, ale spíš 50, takže na čistě soukromou investici se to nehodí.

+2/0
22.5.2014 9:43

V36i73k67t52o89r 63N72á56r43o34ž46n10ý 3669912798

V této zemi jsou regiony , které prosperují špičkově.

A žádná VRT do nich nevede...

Ta VRT si na sebe nevydělá ani za 50 let. Zkuste se zamyslet nad tím , kolik ji denně využije cestujících..

0/0
22.5.2014 10:24

J34i20ř35í 78K27v89ě82š 1223656812741

Mezi Prahou a Brnem, resp. Prahou a Ostravou? Desetitisíce..

+1/0
22.5.2014 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.