Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Hamburku budou dál jezdit České dráhy, RegioJet prohrál

České dráhy uzavřely novou smlouvu s německým dopravcem Deutsche Bahn na provoz vlaků mezi Prahou a Hamburkem. Na linku, kam původně měl vstoupit soukromý dopravce RegioJet, plánují nasadit modernizované vozy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R36a39d69o37v33a30n 13K46ň97a30ž27k44o 2909803273490

Know how ekonomického zázraku Čúrajúceho Janka, (ktoré tak či tak v ČR len generuje stratu) aplikované v Nemecku vo vlakoch do Hamburgu - absolútne nepreplácanie odpracovaných a nariadených  nadčasov, tak ako v ČR, a za každé kyselé tvárenie  strhávanie 3000 korunových "bonusov", by sa asi príliš nepáčilo nemeckým odborovým zväzom..

+1/−1
14.6.2014 10:44

L29u47c51i74a91n 32P52a20p40a25z65i76a13n 5874547121605

Blahopřeji! Vítězství je to zasloužené! Státní České dráhy jsou lepší než soukromý kapitál. Soukromý sektor není automatický lepším hospodářem než jak se nám snaží namluvit neználci a fetišisti soukroméhho vlastnictví. Důležitější než forma vlastnictví je totiž fungující tržní hospodářství, tržní prostředí.

+4/−5
23.5.2014 19:58

P23e64t65r 30H55o79r39á44l10e37k 8693839268

DB nikdo nemůže podezírat, že zvýhodňují České dráhy. A přesto jim daly přednost před Regiojetem, ikdyž původně to ohlásily jinak. Proč pan Jančura mlčí? Jeho komentář by mě hodně zajímal. Žlutá bublina splaskla.

+12/−1
23.5.2014 7:09

K24a13r69e67l 72N80e62d18o88p45i12l 7148816619714

Vzdyt to psali, pane Ajznbon, v clanku.Jancura nedostal penize na vlaky. Proc? Protoze RegioJet nevydelava, anzto proti statnimu rozpoctu se tezko soutezi. Jak je mozne, ze CD jezdi podnakladove do Ostravy?

+3/−7
24.5.2014 20:02

J15i96r73k34a 59D64v61o71ř29á45k 4745450903608

Neště jste nepobral, že ČD nejsou státní rozpočet.

+4/−1
26.5.2014 8:55
Foto

P37e66t32r 64P59a84v31l76í75č28e69k 5849463205930

No tak si Jančura najde jiné destinace, ale vlastně mě teď vůbec nenapadá kam či kterým směrem. To je ale prekérní situace . . .

+3/0
23.5.2014 6:28

A96l56a74n 27Ř31e54p63k34a 4645126

Už si přeci našel, Bratislava - Košice ;-)

0/0
24.5.2014 9:38

J52i97r72k93a 48D30v96o56ř26á26k 4665390453698

Necháme se překvapit, jaké mašiny na tu sežene.:-)

+1/−1
26.5.2014 8:52

M20a76r40e51k 68H98r78u40b94y 6527272141608

Smutne je, ze i pres proklamovanou rychlost je vlak pomalejsi a drazsi varianta k autu :-/

+2/−6
23.5.2014 0:15

M54a50r43t68i74n 89H42o63u75b22a 6513621679298

kazdy nechce ci nemuze jet autem. a vzheldem k obsazenosti dalkovych vlaku v nemecku je to porad jeste hooodne lidi

+1/−1
23.5.2014 9:29

Ř92e21h30o13ř 18V53l30a74s37á47k 2664354651936

Auto s řidičem je samozřejmě výborná věc, ale kdo na to má?

Jestli mám čtyři hodiny kroutit volantem, nebo pět hodin relaxovat/číst si/pracovat na noutbuku/svačit/podřimovat ... tak je volba, alespoň pro mne, jasná.

+5/0
23.5.2014 9:58

P41a30v42e51l 78O30b27d25r31ž72á48l34e84k 6256694438702

K tem 5 hodinam elegantne zapominate pripocist cas dopravy na nadrazi, cekani, dopravu z nadrazi...

+1/0
9.6.2014 0:26

J75i77r66k25a 63D82v11o63ř46á41k 4605380223648

Pokud jedete sám, vlak dražší nebývá.

0/0
23.5.2014 15:42

K66r45y21š87t47o74f 83L37a11n34í61k 1909870605395

proč tam nepošlou aspoň jedno pendolino?

0/0
22.5.2014 17:15

J32a12n 58S16ů73r28a 4105803783712

Protože ho Němci nechtějí:)

+8/0
22.5.2014 17:23

J85i70r75k10a 63D12v60o48ř71á84k 4875520643408

Němci ho nechtějí, zjevně především pro jeho malou kapacitu. Ale našly by se i jiné důvody.

+4/0
22.5.2014 17:28

T31o16m19á41š 54H36a26v17e26t36t44a 5163974460331

Protože nesplňuje normy pro IC vlaky (prostor v 1. třídě, prostor pro zavazadla, ...)

+1/−1
22.5.2014 17:48

J13i36r23k18a 39D40v10o65ř37á30k 4555890153278

Nějakou normou pro IC bych si nebyl jist, ta asi ani neexistuje. Spíš půjde o měřítko pro EuroCity.

0/0
23.5.2014 15:44

J84i38r68k10a 96D67v12o42ř21á37k 4235400633638

O jedno pendolino v Německu nikdo nestojí. Oni chtějí celodenní takt. A teď není doba, aby si je ČD dráždily.

+1/0
22.5.2014 17:59

J66a67r18o74s44l40a54v 57T52í46n66e92k 4974128810282

Kdyby tenkrát ČD daly přednost dodavateli Siemens, tak ty vlaky mohly bez problémů jezdit do Německa i Rakouska.Jenže Pendolina, vyrobené jiným výrobcem ,nesplňovaly podmínky pro provoz na německých tratích. Tady nějak vedení drah podcenilo tuto geografickou záležitost...

0/0
24.5.2014 18:40

J46i96r85k16a 60D98v24o60ř18á41k 4155280973538

Spíš ministerstvo a vláda. Tehdy se víc rozhodovalo jinde než ve vedení ČD. Bohužel, politikum bylo důležitější.

0/0
26.5.2014 8:54

T18o41m71a97s 32N25o92v42o58t50n62y 3271696608359

To budou mít dneska modrogumídci a šoutoši Vánoce, možná bude i dort a oslavné chorály ;-D;-D;-D

+2/−26
22.5.2014 16:51

R62o37m57a83n 68P90o56l47á65č61e83k 1480716760585

Zato zastánci Jančury pověsí černé vlajky? ;-D Jste směšný;-D

+29/0
22.5.2014 16:55

J33i92r58k38a 84D57v61o91ř83á83k 4745370643238

Jak kteří. Fůra šotoušů se těšila, že tam pojede Žlutej.

0/−5
22.5.2014 17:29

P18e37t83r 30J28u58r90č52e10k 4379914810

On by žádnej žlutej nebyl. Jezdil by v barvách DB tedy bílá a červená, podobně jako busy do Mnichova a Norimberka.

0/0
22.5.2014 21:49

J78i43r49k47a 56D11v84o21ř84á11k 4425310883578

To ale nic nemění na tom, že se na to šotouši těšili. ;-)

0/0
23.5.2014 15:46

P14a14v63e35l 39M15a97t84o72u76š10e72k 5430217448244

Až po Berlín může jezdit skoro cokoli. Problém je dál na Hamburg, kde mají vlaky EC cestovní rychlost okolo 150 km/h (ICE ještě o dost vyšší). Mám obavy, že tam budou mít problémy i ČD. Ale hlavně by se u těchto vlaků měla zredukovat zpoždění (především u těch, co jedou od Budapešti), protože jinak se na ně vůbec nedá spoléhat (např. cca sedmiminutové plánované časy na přestup v Berlíně jsou doopravdy úsměvné).

+1/−4
22.5.2014 15:56

P64e74t17r 66U98l69l49m83a55n82n 2557858787672

Ty soupravy minimálně na 160kph budou a nevidím důvod, proč by nemohly být i na 200kph. Škodovka to zvládne a exOBB vozy také.

+9/−1
22.5.2014 15:59

J89i37r29k42a 47D15v50o66ř16á12k 4335730393848

Přesně tak. Celý vlak na 200 km/h a velmi dobrý výkon. To Němci budou na trati na 230 km/h tolerovat jako doposud.

+2/0
22.5.2014 17:32

R22o26m95a86n 35P21o34l42á57č55e46k 1680886980595

Když tam jezdí doted, tak můžou i dál ne?

+1/0
22.5.2014 16:46

J31i48r97k25a 33D92v54o89ř87á34k 4645550743478

Pojedou tam jiné trochu jiné vozy. Ale jízdní vlastnosti budou stejné.

0/0
22.5.2014 17:44

P87e33t61r 63U97l26l49m80a31n21n 2487828767202

Jančura už asi stárne, nevidím tu jeho rozhořčení nad tím, jak špatně to dopadlo, jak špatně na tom díky tomu linka bude, jaké proti tomu podnikne kroky, za co zažaluje ČD či DB, a nakonec, že DB k tomu nepotřebuje a bude ten Hamburg jezdit na své vlastní triko.

+17/−2
22.5.2014 15:56

M32a54r21t93i26n 34H57o55u86b15a 6503851619948

Jancura bude jezdit bus do Norimberka, to je pro nej asi zajimavejsi nez vlaky, na ktere by ted stejne nemel

+4/0
22.5.2014 16:30

R56o87m20a86n 40P86o67l67á21č13e42k 1330216420245

Ono je otázka až se ČD probere a začne reagovat jako DB a budou jezdit i busy :-)

+1/−1
22.5.2014 16:47

J46i60r34k76a 14D18v65o22ř26á72k 4965370643788

ČD by těžko provozovala busy Pha - Mnichov. i když i takové nápady tu byly.

0/0
22.5.2014 17:33

P49e69t81r 91M90a34r43e16š 8970956

Tohle by měl být hodně ziskovej podnik pro ČD, když se toho najezdí tolik po Německu bez nějaké velké vyrovnávky. No hlavně, že to tak dopadlo.

Ilustrační obrázek je pěkný. ;-D

+3/0
22.5.2014 15:55

T25o24m 75J65u10r16e85č46k89a 6875752115175

"Představa, že pan Jančura jezdí do Hamburku s tím svým cirkusem, je docela srandovní."

Za tenhle výrok, který řekl v rozhovoru pro ihned.cz ( http://tinyurl.com/nuk7d5x)  Petr Žaluda, si kdysi sklidil mnoho posměšků. No a nakonec měl pravdu. ;-)

+18/−2
22.5.2014 15:37

P61e50t62r 42U50l59l62m63a82n58n 2117978867692

Tak ty posměšky asi nebyly kvůli tomu, kdo měl nakonec tu linku dostat, ale kvůli tomu, že právě soupravy ČD, kde co vůz to jiný svět, si vysloužily u mnoha lidí pojmenování cirkus. Kdo se vyzná, tak jede za cenu X ve vlaku Y v superluxusním voze a kdo se nevyzná(obyč. cestující) tak za stejnou cenu X ve stejném vlaku Y sedí v hnusném šrotu. Samozřejmě doufám, že tohle pro soupravy Praha-Hamburg platit nebude a jsem rád, že to vyhrály právě ČD i když se z tohoto příspěvku může zdát, že je nemusím.

+5/−1
22.5.2014 15:53

T36o83m 76J45u96r89e52č83k22a 6835322165275

Tak na této trase do DE už dávno zajišťují ČD spojení v tlakotěsných vagonech od Siemensu, takže pro tyhle vlaky to dávno neplatilo.

+7/0
22.5.2014 16:03

P76e81t22r 88U22l48l62m95a54n11n 2467668157892

Ano na této trase. Těch vozů je bohužel žalostně málo.

+2/−1
22.5.2014 16:09

T43o74m 61J43u25r50e53č31k63a 6405852775245

No za poslední roky se situace dost zlepšila, ať už nákupy nových vozů (railjety apod.), tak modernizacemi vozů na 160 km/h. Ale chce to nepolevit a pokračovat...

+5/−1
22.5.2014 16:32

P47e35t65r 84U95l53l68m20a78n69n 2747788907682

tak v tom se shodneme

+2/0
22.5.2014 16:36

J91i54r70k86a 33D57v37o56ř39á21k 4465640113368

Ale právě o tuhle trasu a o tyhle vozy šlo a jde. A přestože je jich zhruba tolik co má celý slavný Regiojet dohromady (a pak mají ČD ještě další z druhé ruky z Rakouska), máte pravdu že jich je zoufale málo.

0/0
22.5.2014 17:40

M43i17l60a55n 96L97a19š73ť89o69v60k88a 8902524183188

Spoje budou jezdit jednou za dvě hodiny, potáhne je česká lokomotiva Škoda řady 380, až získá patřičná povolení pro provoz v Německu.

Sakra, neměly ty krámy z Plzně mít ta povolení už před 5 letyRv

+3/−8
22.5.2014 15:21

P75e46t70r 80N43o52v93o65t16n85y 3549542799942

Přetlačit německého byrokrata není legrace.

+6/0
22.5.2014 15:32

T97o72m 94J41u62r48e57č37k24a 6895412585475

Tak stejné lokomotivy si nedávno objednaly i DB. Takže to by bylo aby nebyly včas schváleny.

+8/0
22.5.2014 15:37

M19a41r36t59i28n 81H49o50u85b74a 6203831349978

Myslim, ze to tak uplne neni. DB Regio neobjednaly lokomotivy, ale cele soupravy. To by mohlo vypadat, jako stejne, ale neni. SOurpavy budou mit rychlsotni limit do 190km/h a v tom je ten hlavni rozdil. Lokomotiva z teto soupravy nikdy nebud moci tahnout jiny vlak vyssi rychlosti nez 190.  Skoda 380 ma problem ziskat povoleni prave pro rychlosti 200km/h. Kdyby skode stacilo povoleni na nizsi rychlosti, tak uz ho maji

+1/0
22.5.2014 16:37

M84a19r35t26i74n 31H95o13u54b13a 6453961379238

a ted jsem jeste dohledal, ze je to vlastne uplne jina masina - neni 3-systemova, ale jen 1 soustava, zrejme 25kV

0/0
22.5.2014 17:02

J77i73r74k49a 79D13v45o38ř91á94k 4225950423848

1 střídavá soustava 16 kV. 25 kV v Německu není.

+1/0
22.5.2014 17:49

M66a45r44t23i80n 98H17o51u48b79a 6573331489348

jasne ze jo, diky

0/0
23.5.2014 9:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.