Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Hamburku budou dál jezdit České dráhy, RegioJet prohrál

České dráhy uzavřely novou smlouvu s německým dopravcem Deutsche Bahn na provoz vlaků mezi Prahou a Hamburkem. Na linku, kam původně měl vstoupit soukromý dopravce RegioJet, plánují nasadit modernizované vozy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R22a97d32o22v91a13n 45K84ň53a88ž85k12o 2709343153970

Know how ekonomického zázraku Čúrajúceho Janka, (ktoré tak či tak v ČR len generuje stratu) aplikované v Nemecku vo vlakoch do Hamburgu - absolútne nepreplácanie odpracovaných a nariadených  nadčasov, tak ako v ČR, a za každé kyselé tvárenie  strhávanie 3000 korunových "bonusov", by sa asi príliš nepáčilo nemeckým odborovým zväzom..

+1/−1
14.6.2014 10:44

L19u76c93i46a76n 65P32a21p96a89z63i81a57n 5314407801345

Blahopřeji! Vítězství je to zasloužené! Státní České dráhy jsou lepší než soukromý kapitál. Soukromý sektor není automatický lepším hospodářem než jak se nám snaží namluvit neználci a fetišisti soukroméhho vlastnictví. Důležitější než forma vlastnictví je totiž fungující tržní hospodářství, tržní prostředí.

+4/−5
23.5.2014 19:58

P20e58t50r 48H85o71r26á23l70e86k 8493209708

DB nikdo nemůže podezírat, že zvýhodňují České dráhy. A přesto jim daly přednost před Regiojetem, ikdyž původně to ohlásily jinak. Proč pan Jančura mlčí? Jeho komentář by mě hodně zajímal. Žlutá bublina splaskla.

+12/−1
23.5.2014 7:09

K33a28r94e92l 68N89e16d21o29p78i59l 7368256449704

Vzdyt to psali, pane Ajznbon, v clanku.Jancura nedostal penize na vlaky. Proc? Protoze RegioJet nevydelava, anzto proti statnimu rozpoctu se tezko soutezi. Jak je mozne, ze CD jezdi podnakladove do Ostravy?

+3/−7
24.5.2014 20:02

J95i66r17k68a 76D90v77o57ř54á20k 4475600803758

Neště jste nepobral, že ČD nejsou státní rozpočet.

+4/−1
26.5.2014 8:55
Foto

P89e26t22r 49P72a71v67l87í88č41e33k 5689153405980

No tak si Jančura najde jiné destinace, ale vlastně mě teď vůbec nenapadá kam či kterým směrem. To je ale prekérní situace . . .

+3/0
23.5.2014 6:28
Foto

A29l55a62n 28Ř72e28p91k74a 4725846

Už si přeci našel, Bratislava - Košice ;-)

0/0
24.5.2014 9:38

J17i18r40k31a 13D66v19o62ř53á75k 4815170343838

Necháme se překvapit, jaké mašiny na tu sežene.:-)

+1/−1
26.5.2014 8:52

M98a71r60e78k 44H31r69u46b41y 6347222701538

Smutne je, ze i pres proklamovanou rychlost je vlak pomalejsi a drazsi varianta k autu :-/

+2/−6
23.5.2014 0:15

M92a57r96t97i82n 41H80o32u91b46a 6113731889598

kazdy nechce ci nemuze jet autem. a vzheldem k obsazenosti dalkovych vlaku v nemecku je to porad jeste hooodne lidi

+1/−1
23.5.2014 9:29

Ř78e73h28o22ř 30V78l28a11s67á23k 2404504241196

Auto s řidičem je samozřejmě výborná věc, ale kdo na to má?

Jestli mám čtyři hodiny kroutit volantem, nebo pět hodin relaxovat/číst si/pracovat na noutbuku/svačit/podřimovat ... tak je volba, alespoň pro mne, jasná.

+5/0
23.5.2014 9:58

P75a83v28e60l 59O72b61d65r54ž92á49l35e12k 6906614698862

K tem 5 hodinam elegantne zapominate pripocist cas dopravy na nadrazi, cekani, dopravu z nadrazi...

+1/0
9.6.2014 0:26

J88i83r51k94a 27D28v13o43ř52á51k 4355430653578

Pokud jedete sám, vlak dražší nebývá.

0/0
23.5.2014 15:42

K32r15y48š73t85o51f 10L37a93n34í80k 1779850285875

proč tam nepošlou aspoň jedno pendolino?

0/0
22.5.2014 17:15

J65a40n 80S34ů56r97a 4295913563792

Protože ho Němci nechtějí:)

+8/0
22.5.2014 17:23

J30i62r26k75a 27D85v60o88ř27á24k 4485420843558

Němci ho nechtějí, zjevně především pro jeho malou kapacitu. Ale našly by se i jiné důvody.

+4/0
22.5.2014 17:28

T53o18m19á58š 47H40a57v68e89t78t44a 5623194940371

Protože nesplňuje normy pro IC vlaky (prostor v 1. třídě, prostor pro zavazadla, ...)

+1/−1
22.5.2014 17:48

J64i70r89k23a 94D73v66o80ř15á52k 4245930383308

Nějakou normou pro IC bych si nebyl jist, ta asi ani neexistuje. Spíš půjde o měřítko pro EuroCity.

0/0
23.5.2014 15:44

J95i92r19k89a 46D86v85o71ř93á36k 4955820333508

O jedno pendolino v Německu nikdo nestojí. Oni chtějí celodenní takt. A teď není doba, aby si je ČD dráždily.

+1/0
22.5.2014 17:59

J93a88r68o87s75l29a83v 95T97í58n44e51k 4774418860432

Kdyby tenkrát ČD daly přednost dodavateli Siemens, tak ty vlaky mohly bez problémů jezdit do Německa i Rakouska.Jenže Pendolina, vyrobené jiným výrobcem ,nesplňovaly podmínky pro provoz na německých tratích. Tady nějak vedení drah podcenilo tuto geografickou záležitost...

0/0
24.5.2014 18:40

J50i88r97k10a 23D81v58o48ř12á67k 4865210783858

Spíš ministerstvo a vláda. Tehdy se víc rozhodovalo jinde než ve vedení ČD. Bohužel, politikum bylo důležitější.

0/0
26.5.2014 8:54

T94o32m95a98s 15N33o49v34o34t66n31y 3221746658499

To budou mít dneska modrogumídci a šoutoši Vánoce, možná bude i dort a oslavné chorály ;-D;-D;-D

+2/−26
22.5.2014 16:51
Foto

R68o54m93a17n 80P82o93l45á50č64e25k 1150316390565

Zato zastánci Jančury pověsí černé vlajky? ;-D Jste směšný;-D

+29/0
22.5.2014 16:55

J67i82r59k75a 41D31v69o25ř94á38k 4265320753878

Jak kteří. Fůra šotoušů se těšila, že tam pojede Žlutej.

0/−5
22.5.2014 17:29

P48e26t18r 79J57u73r78č39e95k 4919584810

On by žádnej žlutej nebyl. Jezdil by v barvách DB tedy bílá a červená, podobně jako busy do Mnichova a Norimberka.

0/0
22.5.2014 21:49

J40i82r10k11a 20D77v70o97ř48á61k 4985330283988

To ale nic nemění na tom, že se na to šotouši těšili. ;-)

0/0
23.5.2014 15:46

P17a35v73e65l 76M33a71t90o10u92š11e48k 5690247838594

Až po Berlín může jezdit skoro cokoli. Problém je dál na Hamburg, kde mají vlaky EC cestovní rychlost okolo 150 km/h (ICE ještě o dost vyšší). Mám obavy, že tam budou mít problémy i ČD. Ale hlavně by se u těchto vlaků měla zredukovat zpoždění (především u těch, co jedou od Budapešti), protože jinak se na ně vůbec nedá spoléhat (např. cca sedmiminutové plánované časy na přestup v Berlíně jsou doopravdy úsměvné).

+1/−4
22.5.2014 15:56

P54e33t37r 35U48l92l88m79a28n73n 2107748457732

Ty soupravy minimálně na 160kph budou a nevidím důvod, proč by nemohly být i na 200kph. Škodovka to zvládne a exOBB vozy také.

+9/−1
22.5.2014 15:59

J11i79r91k74a 73D37v54o11ř47á36k 4565610153318

Přesně tak. Celý vlak na 200 km/h a velmi dobrý výkon. To Němci budou na trati na 230 km/h tolerovat jako doposud.

+2/0
22.5.2014 17:32
Foto

R39o24m24a29n 19P36o88l31á62č54e27k 1550546900755

Když tam jezdí doted, tak můžou i dál ne?

+1/0
22.5.2014 16:46

J26i98r23k19a 72D94v85o39ř57á16k 4955790733438

Pojedou tam jiné trochu jiné vozy. Ale jízdní vlastnosti budou stejné.

0/0
22.5.2014 17:44

P70e19t49r 13U58l80l64m18a83n79n 2277468577282

Jančura už asi stárne, nevidím tu jeho rozhořčení nad tím, jak špatně to dopadlo, jak špatně na tom díky tomu linka bude, jaké proti tomu podnikne kroky, za co zažaluje ČD či DB, a nakonec, že DB k tomu nepotřebuje a bude ten Hamburg jezdit na své vlastní triko.

+17/−2
22.5.2014 15:56

M89a11r39t61i91n 22H17o43u37b84a 6703131409188

Jancura bude jezdit bus do Norimberka, to je pro nej asi zajimavejsi nez vlaky, na ktere by ted stejne nemel

+4/0
22.5.2014 16:30
Foto

R56o28m83a18n 15P50o41l94á92č26e41k 1280956710255

Ono je otázka až se ČD probere a začne reagovat jako DB a budou jezdit i busy :-)

+1/−1
22.5.2014 16:47

J76i14r75k32a 26D93v50o21ř51á57k 4115160743738

ČD by těžko provozovala busy Pha - Mnichov. i když i takové nápady tu byly.

0/0
22.5.2014 17:33

P20e61t77r 75M33a97r61e48š 8220406

Tohle by měl být hodně ziskovej podnik pro ČD, když se toho najezdí tolik po Německu bez nějaké velké vyrovnávky. No hlavně, že to tak dopadlo.

Ilustrační obrázek je pěkný. ;-D

+3/0
22.5.2014 15:55

T96o43m 94J49u91r66e33č18k47a 6855452675445

"Představa, že pan Jančura jezdí do Hamburku s tím svým cirkusem, je docela srandovní."

Za tenhle výrok, který řekl v rozhovoru pro ihned.cz ( http://tinyurl.com/nuk7d5x)  Petr Žaluda, si kdysi sklidil mnoho posměšků. No a nakonec měl pravdu. ;-)

+18/−2
22.5.2014 15:37

P98e74t67r 84U41l48l65m94a97n20n 2757638727542

Tak ty posměšky asi nebyly kvůli tomu, kdo měl nakonec tu linku dostat, ale kvůli tomu, že právě soupravy ČD, kde co vůz to jiný svět, si vysloužily u mnoha lidí pojmenování cirkus. Kdo se vyzná, tak jede za cenu X ve vlaku Y v superluxusním voze a kdo se nevyzná(obyč. cestující) tak za stejnou cenu X ve stejném vlaku Y sedí v hnusném šrotu. Samozřejmě doufám, že tohle pro soupravy Praha-Hamburg platit nebude a jsem rád, že to vyhrály právě ČD i když se z tohoto příspěvku může zdát, že je nemusím.

+5/−1
22.5.2014 15:53

T91o29m 20J52u77r55e17č19k48a 6515642715745

Tak na této trase do DE už dávno zajišťují ČD spojení v tlakotěsných vagonech od Siemensu, takže pro tyhle vlaky to dávno neplatilo.

+7/0
22.5.2014 16:03

P17e87t30r 35U41l23l64m62a54n64n 2447408477962

Ano na této trase. Těch vozů je bohužel žalostně málo.

+2/−1
22.5.2014 16:09

T39o25m 12J60u62r54e65č35k25a 6665302285965

No za poslední roky se situace dost zlepšila, ať už nákupy nových vozů (railjety apod.), tak modernizacemi vozů na 160 km/h. Ale chce to nepolevit a pokračovat...

+5/−1
22.5.2014 16:32

P59e33t12r 22U65l17l58m17a76n84n 2437498177912

tak v tom se shodneme

+2/0
22.5.2014 16:36

J47i64r75k21a 39D58v77o93ř46á89k 4125260183168

Ale právě o tuhle trasu a o tyhle vozy šlo a jde. A přestože je jich zhruba tolik co má celý slavný Regiojet dohromady (a pak mají ČD ještě další z druhé ruky z Rakouska), máte pravdu že jich je zoufale málo.

0/0
22.5.2014 17:40

M31i98l16a44n 63L41a60š41ť97o37v81k40a 8292544803618

Spoje budou jezdit jednou za dvě hodiny, potáhne je česká lokomotiva Škoda řady 380, až získá patřičná povolení pro provoz v Německu.

Sakra, neměly ty krámy z Plzně mít ta povolení už před 5 letyRv

+3/−8
22.5.2014 15:21

P70e17t11r 58N14o36v71o50t12n22y 3429102949562

Přetlačit německého byrokrata není legrace.

+6/0
22.5.2014 15:32

T75o41m 15J65u47r38e98č38k33a 6225832475405

Tak stejné lokomotivy si nedávno objednaly i DB. Takže to by bylo aby nebyly včas schváleny.

+8/0
22.5.2014 15:37

M19a17r56t86i94n 37H64o42u50b97a 6593461519368

Myslim, ze to tak uplne neni. DB Regio neobjednaly lokomotivy, ale cele soupravy. To by mohlo vypadat, jako stejne, ale neni. SOurpavy budou mit rychlsotni limit do 190km/h a v tom je ten hlavni rozdil. Lokomotiva z teto soupravy nikdy nebud moci tahnout jiny vlak vyssi rychlosti nez 190.  Skoda 380 ma problem ziskat povoleni prave pro rychlosti 200km/h. Kdyby skode stacilo povoleni na nizsi rychlosti, tak uz ho maji

+1/0
22.5.2014 16:37

M24a55r52t74i81n 75H76o39u11b44a 6213741379428

a ted jsem jeste dohledal, ze je to vlastne uplne jina masina - neni 3-systemova, ale jen 1 soustava, zrejme 25kV

0/0
22.5.2014 17:02

J89i37r94k68a 85D48v53o79ř89á48k 4235650443768

1 střídavá soustava 16 kV. 25 kV v Německu není.

+1/0
22.5.2014 17:49

M24a52r85t57i39n 18H69o11u18b71a 6453221669948

jasne ze jo, diky

0/0
23.5.2014 9:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.