Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Hamburku budou dál jezdit České dráhy, RegioJet prohrál

České dráhy uzavřely novou smlouvu s německým dopravcem Deutsche Bahn na provoz vlaků mezi Prahou a Hamburkem. Na linku, kam původně měl vstoupit soukromý dopravce RegioJet, plánují nasadit modernizované vozy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R26a84d29o16v43a34n 66K48ň58a56ž89k62o 2469833373540

Know how ekonomického zázraku Čúrajúceho Janka, (ktoré tak či tak v ČR len generuje stratu) aplikované v Nemecku vo vlakoch do Hamburgu - absolútne nepreplácanie odpracovaných a nariadených  nadčasov, tak ako v ČR, a za každé kyselé tvárenie  strhávanie 3000 korunových "bonusov", by sa asi príliš nepáčilo nemeckým odborovým zväzom..

+1/−1
14.6.2014 10:44

L18u70c50i55a28n 51P52a46p73a77z39i12a23n 5714777371865

Blahopřeji! Vítězství je to zasloužené! Státní České dráhy jsou lepší než soukromý kapitál. Soukromý sektor není automatický lepším hospodářem než jak se nám snaží namluvit neználci a fetišisti soukroméhho vlastnictví. Důležitější než forma vlastnictví je totiž fungující tržní hospodářství, tržní prostředí.

+4/−5
23.5.2014 19:58

P88e79t92r 82H53o45r38á22l78e72k 8193889338

DB nikdo nemůže podezírat, že zvýhodňují České dráhy. A přesto jim daly přednost před Regiojetem, ikdyž původně to ohlásily jinak. Proč pan Jančura mlčí? Jeho komentář by mě hodně zajímal. Žlutá bublina splaskla.

+12/−1
23.5.2014 7:09

K62a54r28e14l 95N19e97d51o93p74i42l 7818416659944

Vzdyt to psali, pane Ajznbon, v clanku.Jancura nedostal penize na vlaky. Proc? Protoze RegioJet nevydelava, anzto proti statnimu rozpoctu se tezko soutezi. Jak je mozne, ze CD jezdi podnakladove do Ostravy?

+3/−7
24.5.2014 20:02

J63i35r86k77a 62D75v56o13ř44á70k 4635350213438

Neště jste nepobral, že ČD nejsou státní rozpočet.

+4/−1
26.5.2014 8:55
Foto

P49e78t42r 57P50a24v84l83í18č74e68k 5399443945150

No tak si Jančura najde jiné destinace, ale vlastně mě teď vůbec nenapadá kam či kterým směrem. To je ale prekérní situace . . .

+3/0
23.5.2014 6:28
Foto

A59l11a22n 79Ř43e57p52k85a 4415356

Už si přeci našel, Bratislava - Košice ;-)

0/0
24.5.2014 9:38

J56i15r50k83a 42D42v83o85ř18á54k 4945980333898

Necháme se překvapit, jaké mašiny na tu sežene.:-)

+1/−1
26.5.2014 8:52

M50a19r79e27k 22H19r33u41b61y 6977832691508

Smutne je, ze i pres proklamovanou rychlost je vlak pomalejsi a drazsi varianta k autu :-/

+2/−6
23.5.2014 0:15

M55a77r84t95i92n 11H32o93u19b43a 6983741419838

kazdy nechce ci nemuze jet autem. a vzheldem k obsazenosti dalkovych vlaku v nemecku je to porad jeste hooodne lidi

+1/−1
23.5.2014 9:29

Ř52e35h50o19ř 60V76l31a38s33á77k 2354724311116

Auto s řidičem je samozřejmě výborná věc, ale kdo na to má?

Jestli mám čtyři hodiny kroutit volantem, nebo pět hodin relaxovat/číst si/pracovat na noutbuku/svačit/podřimovat ... tak je volba, alespoň pro mne, jasná.

+5/0
23.5.2014 9:58

P24a53v52e10l 72O90b37d18r33ž58á12l97e11k 6956404758792

K tem 5 hodinam elegantne zapominate pripocist cas dopravy na nadrazi, cekani, dopravu z nadrazi...

+1/0
9.6.2014 0:26

J51i79r34k79a 16D21v87o33ř92á29k 4265530163698

Pokud jedete sám, vlak dražší nebývá.

0/0
23.5.2014 15:42

K29r79y30š78t65o90f 98L12a49n56í44k 1129910165615

proč tam nepošlou aspoň jedno pendolino?

0/0
22.5.2014 17:15

J75a35n 97S57ů96r82a 4915953313182

Protože ho Němci nechtějí:)

+8/0
22.5.2014 17:23

J41i64r75k79a 71D21v63o26ř87á82k 4285790263748

Němci ho nechtějí, zjevně především pro jeho malou kapacitu. Ale našly by se i jiné důvody.

+4/0
22.5.2014 17:28

T84o80m49á39š 77H45a13v28e80t70t26a 5933284940181

Protože nesplňuje normy pro IC vlaky (prostor v 1. třídě, prostor pro zavazadla, ...)

+1/−1
22.5.2014 17:48

J85i36r82k98a 70D33v35o32ř31á77k 4445790843138

Nějakou normou pro IC bych si nebyl jist, ta asi ani neexistuje. Spíš půjde o měřítko pro EuroCity.

0/0
23.5.2014 15:44

J33i42r95k18a 32D72v26o42ř62á27k 4845140223828

O jedno pendolino v Německu nikdo nestojí. Oni chtějí celodenní takt. A teď není doba, aby si je ČD dráždily.

+1/0
22.5.2014 17:59

J14a62r76o92s68l17a11v 56T44í79n55e50k 4584588280612

Kdyby tenkrát ČD daly přednost dodavateli Siemens, tak ty vlaky mohly bez problémů jezdit do Německa i Rakouska.Jenže Pendolina, vyrobené jiným výrobcem ,nesplňovaly podmínky pro provoz na německých tratích. Tady nějak vedení drah podcenilo tuto geografickou záležitost...

0/0
24.5.2014 18:40

J43i64r28k25a 57D38v30o84ř94á32k 4915520733658

Spíš ministerstvo a vláda. Tehdy se víc rozhodovalo jinde než ve vedení ČD. Bohužel, politikum bylo důležitější.

0/0
26.5.2014 8:54

T23o65m20a52s 27N67o10v51o21t76n11y 3761976258629

To budou mít dneska modrogumídci a šoutoši Vánoce, možná bude i dort a oslavné chorály ;-D;-D;-D

+2/−26
22.5.2014 16:51
Foto

R81o24m67a24n 10P83o30l85á96č35e75k 1420916960465

Zato zastánci Jančury pověsí černé vlajky? ;-D Jste směšný;-D

+29/0
22.5.2014 16:55

J25i58r81k78a 65D88v39o16ř40á59k 4605900533508

Jak kteří. Fůra šotoušů se těšila, že tam pojede Žlutej.

0/−5
22.5.2014 17:29

P23e80t39r 14J31u23r17č33e37k 4729804920

On by žádnej žlutej nebyl. Jezdil by v barvách DB tedy bílá a červená, podobně jako busy do Mnichova a Norimberka.

0/0
22.5.2014 21:49

J79i23r26k50a 35D18v54o73ř61á52k 4935280583738

To ale nic nemění na tom, že se na to šotouši těšili. ;-)

0/0
23.5.2014 15:46

P51a17v37e64l 48M92a75t44o82u54š45e38k 5690837388904

Až po Berlín může jezdit skoro cokoli. Problém je dál na Hamburg, kde mají vlaky EC cestovní rychlost okolo 150 km/h (ICE ještě o dost vyšší). Mám obavy, že tam budou mít problémy i ČD. Ale hlavně by se u těchto vlaků měla zredukovat zpoždění (především u těch, co jedou od Budapešti), protože jinak se na ně vůbec nedá spoléhat (např. cca sedmiminutové plánované časy na přestup v Berlíně jsou doopravdy úsměvné).

+1/−4
22.5.2014 15:56

P30e19t96r 72U18l26l88m88a33n52n 2467788887702

Ty soupravy minimálně na 160kph budou a nevidím důvod, proč by nemohly být i na 200kph. Škodovka to zvládne a exOBB vozy také.

+9/−1
22.5.2014 15:59

J86i21r55k57a 70D98v95o72ř33á87k 4275440393718

Přesně tak. Celý vlak na 200 km/h a velmi dobrý výkon. To Němci budou na trati na 230 km/h tolerovat jako doposud.

+2/0
22.5.2014 17:32
Foto

R14o96m47a69n 45P69o32l83á31č85e64k 1340286470415

Když tam jezdí doted, tak můžou i dál ne?

+1/0
22.5.2014 16:46

J95i55r95k55a 22D66v34o82ř21á22k 4385930573848

Pojedou tam jiné trochu jiné vozy. Ale jízdní vlastnosti budou stejné.

0/0
22.5.2014 17:44

P18e54t72r 86U27l83l36m14a75n43n 2287488127882

Jančura už asi stárne, nevidím tu jeho rozhořčení nad tím, jak špatně to dopadlo, jak špatně na tom díky tomu linka bude, jaké proti tomu podnikne kroky, za co zažaluje ČD či DB, a nakonec, že DB k tomu nepotřebuje a bude ten Hamburg jezdit na své vlastní triko.

+17/−2
22.5.2014 15:56

M91a46r80t58i41n 37H41o30u88b26a 6143791249358

Jancura bude jezdit bus do Norimberka, to je pro nej asi zajimavejsi nez vlaky, na ktere by ted stejne nemel

+4/0
22.5.2014 16:30
Foto

R57o16m74a74n 98P22o40l91á47č11e62k 1140906790625

Ono je otázka až se ČD probere a začne reagovat jako DB a budou jezdit i busy :-)

+1/−1
22.5.2014 16:47

J37i73r64k45a 23D29v75o57ř45á26k 4565750343838

ČD by těžko provozovala busy Pha - Mnichov. i když i takové nápady tu byly.

0/0
22.5.2014 17:33

P69e22t14r 22M77a28r36e52š 8730126

Tohle by měl být hodně ziskovej podnik pro ČD, když se toho najezdí tolik po Německu bez nějaké velké vyrovnávky. No hlavně, že to tak dopadlo.

Ilustrační obrázek je pěkný. ;-D

+3/0
22.5.2014 15:55

T76o37m 10J97u78r94e36č46k61a 6665602525495

"Představa, že pan Jančura jezdí do Hamburku s tím svým cirkusem, je docela srandovní."

Za tenhle výrok, který řekl v rozhovoru pro ihned.cz ( http://tinyurl.com/nuk7d5x)  Petr Žaluda, si kdysi sklidil mnoho posměšků. No a nakonec měl pravdu. ;-)

+18/−2
22.5.2014 15:37

P43e10t16r 80U58l39l57m51a45n16n 2177768877582

Tak ty posměšky asi nebyly kvůli tomu, kdo měl nakonec tu linku dostat, ale kvůli tomu, že právě soupravy ČD, kde co vůz to jiný svět, si vysloužily u mnoha lidí pojmenování cirkus. Kdo se vyzná, tak jede za cenu X ve vlaku Y v superluxusním voze a kdo se nevyzná(obyč. cestující) tak za stejnou cenu X ve stejném vlaku Y sedí v hnusném šrotu. Samozřejmě doufám, že tohle pro soupravy Praha-Hamburg platit nebude a jsem rád, že to vyhrály právě ČD i když se z tohoto příspěvku může zdát, že je nemusím.

+5/−1
22.5.2014 15:53

T90o22m 61J36u83r10e61č67k84a 6295762775495

Tak na této trase do DE už dávno zajišťují ČD spojení v tlakotěsných vagonech od Siemensu, takže pro tyhle vlaky to dávno neplatilo.

+7/0
22.5.2014 16:03

P88e20t24r 67U33l27l72m69a21n71n 2467768237252

Ano na této trase. Těch vozů je bohužel žalostně málo.

+2/−1
22.5.2014 16:09

T60o40m 31J91u31r89e46č44k33a 6985392755515

No za poslední roky se situace dost zlepšila, ať už nákupy nových vozů (railjety apod.), tak modernizacemi vozů na 160 km/h. Ale chce to nepolevit a pokračovat...

+5/−1
22.5.2014 16:32

P86e75t24r 86U13l80l88m68a41n31n 2487838587252

tak v tom se shodneme

+2/0
22.5.2014 16:36

J87i79r50k24a 59D70v84o11ř37á63k 4365550863138

Ale právě o tuhle trasu a o tyhle vozy šlo a jde. A přestože je jich zhruba tolik co má celý slavný Regiojet dohromady (a pak mají ČD ještě další z druhé ruky z Rakouska), máte pravdu že jich je zoufale málo.

0/0
22.5.2014 17:40

M53i85l24a37n 56L75a84š93ť96o83v42k94a 8332554283198

Spoje budou jezdit jednou za dvě hodiny, potáhne je česká lokomotiva Škoda řady 380, až získá patřičná povolení pro provoz v Německu.

Sakra, neměly ty krámy z Plzně mít ta povolení už před 5 letyRv

+3/−8
22.5.2014 15:21

P82e18t72r 74N58o64v82o84t78n15y 3669852479602

Přetlačit německého byrokrata není legrace.

+6/0
22.5.2014 15:32

T59o57m 93J85u24r55e16č20k37a 6815392925815

Tak stejné lokomotivy si nedávno objednaly i DB. Takže to by bylo aby nebyly včas schváleny.

+8/0
22.5.2014 15:37

M65a81r64t46i38n 82H27o79u28b81a 6213541889128

Myslim, ze to tak uplne neni. DB Regio neobjednaly lokomotivy, ale cele soupravy. To by mohlo vypadat, jako stejne, ale neni. SOurpavy budou mit rychlsotni limit do 190km/h a v tom je ten hlavni rozdil. Lokomotiva z teto soupravy nikdy nebud moci tahnout jiny vlak vyssi rychlosti nez 190.  Skoda 380 ma problem ziskat povoleni prave pro rychlosti 200km/h. Kdyby skode stacilo povoleni na nizsi rychlosti, tak uz ho maji

+1/0
22.5.2014 16:37

M39a58r50t19i98n 56H46o34u84b11a 6473411719138

a ted jsem jeste dohledal, ze je to vlastne uplne jina masina - neni 3-systemova, ale jen 1 soustava, zrejme 25kV

0/0
22.5.2014 17:02

J72i79r89k44a 64D81v26o13ř24á67k 4375120293798

1 střídavá soustava 16 kV. 25 kV v Německu není.

+1/0
22.5.2014 17:49

M41a74r81t40i35n 52H75o61u85b72a 6393461459418

jasne ze jo, diky

0/0
23.5.2014 9:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.