Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MF DNES: Zpoždění mají nejčastěji lety aerolinek Travel Service

Statistiky společnosti EUclaim, které má MF DNES exkluzivně k dispozici, mapují délku zpoždění leteckých spojů. Vyplývá z nich, že k nejčastěji zpožděným patří lety do turecké Antalye a největší podíl zpoždění ze všech dopravců na ruzyňském letišti má Travel Service.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54i79c31h91a79e73l 20K54o63n46e25č42n21ý 6562213409659

No co se týče Trevlu tak musím říct, že jsou to borci . Dovedou poskládat daleko víc sedaček do stejného typu letadla jak konkurence. S jejich "dálkovým speciálem" jsme jednou letěli do Thajska  a zpět, těch 2 x  13 hodin v letadle bylo fakt nezapomenutelných. Od té doby hledám vždy jinou společnost. Jejich letadla jsou dobrá tak max.d do Egypta to je do 4 hodin letu. Třeba ČSA má na nohy tak o 10cm víc a to už je hodně poznat (a to se nebavím třeba o Emirates) Taky palubní servis nic moc.RvRvRv

0/0
25.5.2014 13:16

L35u28c62i36a81n 84P38a89p83a74z87i51a23n 5534827571235

Ještě dobře, že s nimi nikam nelétám. Hned je mi lépe, že nemusím využívat služeb fimy nad hrobem. Čím dříve zkrachuje, tím méně zpoždění nad naším nebem! Dočkáme se?

+1/−3
24.5.2014 23:06

V78á81c53l10a47v 12P64a59v41l72í87k 9332180294394

Nebudu tu tvrdit, že je TVS úžasně přesné, ale srovnávat prakticky výhradně charterovou společnost pro lety turistů s pravidelnýma linkama je a bude pro TVS nevýhodné. Jejich byznys spočívá v pronájmu letadel cestovkám, pravidelná linka má úplně jinak nastavené podmínky, časy atd. Chartery se mnohem hůř plánují, než když lítáte X let tu samou trasu a máte dávno vychytané (jak někdo psal níže) konkrétní dispečery, cisterny s palivem, handling apod... U chartru se vám něco zasekne na provinčním africkém letišti na ranním letu a můžete z hlediska zpoždění odepsat u letadla celý den....

+1/0
24.5.2014 17:12

J76a51n 33S51ů70r72a 4725943913122

TVS není výhradně charterová společnost, čím dál větší podíl letů je pod pravidelnými linkami SmartWings. A i na cestující na charterech se vztahují stejná pravidla pro kompenzace.

+1/−1
24.5.2014 21:25
Foto

P94a97v31e13l 49Č91e41r84n97í76k 1388865640860

Nebude to opět klasická mystifikace pomocí špatného výkladu statistiky? Pokud chceme porovnávat cestovky, podle počtu zpoždění, je jasné, že musíme spočítat nejdřív poměr zpožděných letů vůči všem letům pro jednotlivé aerolinky a teprve poté tyto čísla porovnat.

Ve článku je však podán výklad takový (aspoň tak to chápu ze slov "největší podíl zpoždění ze všech dopravců na ruzyňském letišti má Travel Service"), při kterém byl dán do poměru počet zpožděných letů dané aerolinky vůči všem letům na letišti.

Na první pohled to vypadá v pořádku, ale stačí jednoduchý příklad, aby každému došel ten nesmysl:

Dejme tomu, že by na PRG létaly jen dvě aerolinky. Celkem sto letů týdně, z toho 90 bude TravelService a 10 bude PutinAir. Dejme tomu, že TravelService bude mít každý týden 20 letů zpožděných a PutinAir bude pravidelně vždy se zpožděním všech 10 letů.

Výklad dle MF Dnes: "TravelService je nejhorší dopravce protože má největší počet zpožděných letů. PutinAir je mnohem lepší, protože má pouze polovinu zpožděných letů"

Výklad dle mě: "PutinAir je nejhorší dopravce, protože má 100% zpožděných letů, TravelService je mnohem lepší protože má pouze 22% zpožděných letů"

+1/−3
24.5.2014 11:22

A25l97b76e49r22t 49V65l75a55c57h 8736701308412

PutinAir? Na co pořád myslíte? 8-o

+1/0
24.5.2014 11:45
Foto

P86a50v16e86l 60Č97e52r13n42í55k 1908795560480

Na co pořád myslím? To raději nechtějte vědět. Cenzor by mě smazal protože ještě není po desáté večer ;-D

0/0
24.5.2014 12:12

J20a51n 11S89ů86r45a 4355713943322

Zkuste si ten text a statistiku přečíst :-)pracujeme s % zpožděných letů, nikoliv abs.čísly.

0/0
24.5.2014 11:58
Foto

P81a52v45e29l 52Č73e38r77n71í10k 1968575700510

Rád bych. Naneštěstí je článek zamýšlen jen jako reklama na tištěnou/placenou verzi MF Dnes. V článku odkaz nebo jakékoliv detaily ke statistice nejsou. Kdyby byly, rád se do nich ponořím. Z toho, co v článku je proto nic nenaznačuje, jakým způsobem je statistika zpracovaná.

Přesto díky za reakci a uvedení na pravou míru. Není moc redaktorů, kteří by aktivně reagovali na námitky čtenářů. :-)

+1/0
24.5.2014 12:12

J35a66n 44S22ů64r30a 4585423923272

Ano,reklama to je:-)nejsme veřejnoprávní médium a za informace se obvykle platí:-)mf dnes stojí dnes 16 Kč a najdete tam spousty jiného zajímavého čtení :-)

+2/−1
24.5.2014 16:12

M64a13r56e83k 83V83y16m24a54z83a15l 5188616322590

To bude tím, že se na MFdnes zajímají o bulvrání informace jako Blesk a podobně...JÁ S NIMI LÉTÁM ČASTO A NENÍ TO NEJHORŠÍR^

0/−3
24.5.2014 13:15

J68a27n 22S17ů56r51a 4625793583632

Co je na tom bulvárního,pane Vymazale?

+2/−2
24.5.2014 16:08

M29a11r23e17k 74V72y49m58a28z63a49l 5278536932870

Způsob, jakým je článek napsán, pane Sůro

0/0
26.5.2014 18:00

J92a81n 12S86ů45r27a 4155213613952

Asi máte bulvár v oblibě, když sem neustále chodíte. A konkrétně je tam co bulvárního?

0/−1
26.5.2014 18:04

J13a45n34a 46S75t12e33h96l30í63k81o91v17á 2799200650586

tak to jste šťastný muž, s TS jsem snad nikdy neletěla na čas, nejhorší bylo 6 hodin čekání na Krétě ... :-/

+1/0
24.5.2014 19:44

F42r68a20n50t72i28s29e62k 68H59o91n23s45a 7249894606218

Mluvčí TS říkal, že v létě musí lítat chartery pro cestovky, na kterých vydělají minimum, aby měli vytížená letadla. V tom případě ale nechápu, proč jich tolik kupovali...

Hlavně když se podíváte, jak má TS rozplánovaný právě ty charterový linky, tak tam nepočítá s větším než 15 min zpožděním na každém letu. A najednou se stane, že na vzlet čeká 10 letadel, při letu fouká protivítr a pak se několik minut nedaří seznat volnou cisternu s palivem - a rázem je tam zpoždění 30 minut na jednom letu. A pak to samozřejmě nejvíce odnáší večerní lety, kdy se to zpoždění za celý den "nakumuluje"

+1/0
24.5.2014 9:59

R24i22c52h60a25r30d 32S39n15a11h74a 4321767796678

Hlavně že měl Travel service nyní branding ve zprávách a určitě zato zaplatil nemalou částku. šikovní to klucí a slečny v marketingu ;-D;-D;-D Rv

0/0
24.5.2014 9:17

Š51i50m54o39n 27F14r83a16n52c 8405833836494

Já si například pamatuji, že naši příbuzní museli čekat 10 hodin, než se rozhodli zda porouchané letadlo opraví, nebo přivezou další.

+1/0
24.5.2014 9:00

R91a40d94o18m82í50r 46K88r18u93p30i50č87k23a 9604932360255

Tak to je jiste blbe, ale leteli byste radeji tim porouchanym?

+1/0
24.5.2014 9:05

H42o77n51z47a 20B66o41b18u20l38a 9466189843469

Evidentně jste to nepochopil. Nikdo nechtěl letět porouchaným, jen to rozhodnutí trvalo poněkud dlouho.

0/0
24.5.2014 9:27

L47u88k23á69š 78H24l93o39u31c82a43l 6552330871394

těch charteru fotbalových mužstev v Česku ale je, co? tolik, že to ovlivňuje statistiky zpoždění stále rostoucích aerolinek... to je alibismus :(

0/0
24.5.2014 8:50

L90u32k22a25s 24N50o16v97a53k 4309389753738

Mila redakce, loni se opravovala hlavni RWY v Praze, vzhledem k tomu, ze letiste neprijimalo v noci, tak vyly vsechny charterove lety planovany na 23:45-23:55 ovsem vsechny mely zpozdeni, ale zpozdene lety se musely prijmout i ve 3:00.

Ne vzdy je zpozdeni opravdu zpozdeni.

+4/−1
24.5.2014 7:23

J40a18n 52S98ů19r83a 4125973983902

Pokud se podíváte na statistiky za tři roky,velké rozdíly tam nejsou.

+2/−1
24.5.2014 9:29

L24u22k31a13s 56N67o13v63a42k 4529789283158

Tak ono i preďoni se delala draha. Je jasny ze charterove lety budou snaz ve zpozdeni nez pravidelne linky.

0/0
28.5.2014 1:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.