Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MF DNES: Zpoždění mají nejčastěji lety aerolinek Travel Service

Statistiky společnosti EUclaim, které má MF DNES exkluzivně k dispozici, mapují délku zpoždění leteckých spojů. Vyplývá z nich, že k nejčastěji zpožděným patří lety do turecké Antalye a největší podíl zpoždění ze všech dopravců na ruzyňském letišti má Travel Service.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43i91c63h88a31e39l 79K63o26n81e78č17n50ý 6822903439639

No co se týče Trevlu tak musím říct, že jsou to borci . Dovedou poskládat daleko víc sedaček do stejného typu letadla jak konkurence. S jejich "dálkovým speciálem" jsme jednou letěli do Thajska  a zpět, těch 2 x  13 hodin v letadle bylo fakt nezapomenutelných. Od té doby hledám vždy jinou společnost. Jejich letadla jsou dobrá tak max.d do Egypta to je do 4 hodin letu. Třeba ČSA má na nohy tak o 10cm víc a to už je hodně poznat (a to se nebavím třeba o Emirates) Taky palubní servis nic moc.RvRvRv

0/0
25.5.2014 13:16

L47u87c84i53a22n 46P35a36p75a46z58i25a60n 5344277711115

Ještě dobře, že s nimi nikam nelétám. Hned je mi lépe, že nemusím využívat služeb fimy nad hrobem. Čím dříve zkrachuje, tím méně zpoždění nad naším nebem! Dočkáme se?

+1/−3
24.5.2014 23:06

V46á90c13l91a64v 93P70a69v78l58í24k 9732160944264

Nebudu tu tvrdit, že je TVS úžasně přesné, ale srovnávat prakticky výhradně charterovou společnost pro lety turistů s pravidelnýma linkama je a bude pro TVS nevýhodné. Jejich byznys spočívá v pronájmu letadel cestovkám, pravidelná linka má úplně jinak nastavené podmínky, časy atd. Chartery se mnohem hůř plánují, než když lítáte X let tu samou trasu a máte dávno vychytané (jak někdo psal níže) konkrétní dispečery, cisterny s palivem, handling apod... U chartru se vám něco zasekne na provinčním africkém letišti na ranním letu a můžete z hlediska zpoždění odepsat u letadla celý den....

+1/0
24.5.2014 17:12

J91a24n 72S23ů46r96a 4305543383612

TVS není výhradně charterová společnost, čím dál větší podíl letů je pod pravidelnými linkami SmartWings. A i na cestující na charterech se vztahují stejná pravidla pro kompenzace.

+1/−1
24.5.2014 21:25
Foto

P54a91v30e47l 64Č57e60r44n49í45k 1108395700810

Nebude to opět klasická mystifikace pomocí špatného výkladu statistiky? Pokud chceme porovnávat cestovky, podle počtu zpoždění, je jasné, že musíme spočítat nejdřív poměr zpožděných letů vůči všem letům pro jednotlivé aerolinky a teprve poté tyto čísla porovnat.

Ve článku je však podán výklad takový (aspoň tak to chápu ze slov "největší podíl zpoždění ze všech dopravců na ruzyňském letišti má Travel Service"), při kterém byl dán do poměru počet zpožděných letů dané aerolinky vůči všem letům na letišti.

Na první pohled to vypadá v pořádku, ale stačí jednoduchý příklad, aby každému došel ten nesmysl:

Dejme tomu, že by na PRG létaly jen dvě aerolinky. Celkem sto letů týdně, z toho 90 bude TravelService a 10 bude PutinAir. Dejme tomu, že TravelService bude mít každý týden 20 letů zpožděných a PutinAir bude pravidelně vždy se zpožděním všech 10 letů.

Výklad dle MF Dnes: "TravelService je nejhorší dopravce protože má největší počet zpožděných letů. PutinAir je mnohem lepší, protože má pouze polovinu zpožděných letů"

Výklad dle mě: "PutinAir je nejhorší dopravce, protože má 100% zpožděných letů, TravelService je mnohem lepší protože má pouze 22% zpožděných letů"

+1/−3
24.5.2014 11:22

A93l24b83e42r87t 21V61l69a50c42h 8326461618142

PutinAir? Na co pořád myslíte? 8-o

+1/0
24.5.2014 11:45
Foto

P35a13v25e46l 74Č40e19r11n49í32k 1238105620390

Na co pořád myslím? To raději nechtějte vědět. Cenzor by mě smazal protože ještě není po desáté večer ;-D

0/0
24.5.2014 12:12

J66a59n 26S61ů52r89a 4285313233872

Zkuste si ten text a statistiku přečíst :-)pracujeme s % zpožděných letů, nikoliv abs.čísly.

0/0
24.5.2014 11:58
Foto

P65a26v98e84l 50Č87e24r28n95í56k 1198455290630

Rád bych. Naneštěstí je článek zamýšlen jen jako reklama na tištěnou/placenou verzi MF Dnes. V článku odkaz nebo jakékoliv detaily ke statistice nejsou. Kdyby byly, rád se do nich ponořím. Z toho, co v článku je proto nic nenaznačuje, jakým způsobem je statistika zpracovaná.

Přesto díky za reakci a uvedení na pravou míru. Není moc redaktorů, kteří by aktivně reagovali na námitky čtenářů. :-)

+1/0
24.5.2014 12:12

J64a40n 72S91ů73r60a 4295863583322

Ano,reklama to je:-)nejsme veřejnoprávní médium a za informace se obvykle platí:-)mf dnes stojí dnes 16 Kč a najdete tam spousty jiného zajímavého čtení :-)

+2/−1
24.5.2014 16:12

M12a90r26e70k 93V70y84m13a89z37a79l 5588406332600

To bude tím, že se na MFdnes zajímají o bulvrání informace jako Blesk a podobně...JÁ S NIMI LÉTÁM ČASTO A NENÍ TO NEJHORŠÍR^

0/−3
24.5.2014 13:15

J61a17n 94S14ů16r30a 4305403623962

Co je na tom bulvárního,pane Vymazale?

+2/−2
24.5.2014 16:08

M21a26r35e56k 61V67y77m67a76z81a59l 5718536332340

Způsob, jakým je článek napsán, pane Sůro

0/0
26.5.2014 18:00

J70a15n 54S90ů82r15a 4105483413222

Asi máte bulvár v oblibě, když sem neustále chodíte. A konkrétně je tam co bulvárního?

0/−1
26.5.2014 18:04

J53a33n82a 51S12t81e60h63l72í82k53o58v55á 2389680110896

tak to jste šťastný muž, s TS jsem snad nikdy neletěla na čas, nejhorší bylo 6 hodin čekání na Krétě ... :-/

+1/0
24.5.2014 19:44

F63r50a10n88t62i71s79e45k 24H75o48n78s90a 7219774926448

Mluvčí TS říkal, že v létě musí lítat chartery pro cestovky, na kterých vydělají minimum, aby měli vytížená letadla. V tom případě ale nechápu, proč jich tolik kupovali...

Hlavně když se podíváte, jak má TS rozplánovaný právě ty charterový linky, tak tam nepočítá s větším než 15 min zpožděním na každém letu. A najednou se stane, že na vzlet čeká 10 letadel, při letu fouká protivítr a pak se několik minut nedaří seznat volnou cisternu s palivem - a rázem je tam zpoždění 30 minut na jednom letu. A pak to samozřejmě nejvíce odnáší večerní lety, kdy se to zpoždění za celý den "nakumuluje"

+1/0
24.5.2014 9:59
Foto

R17i44c94h25a73r10d 97S18n80a50h79a 4211587266318

Hlavně že měl Travel service nyní branding ve zprávách a určitě zato zaplatil nemalou částku. šikovní to klucí a slečny v marketingu ;-D;-D;-D Rv

0/0
24.5.2014 9:17

Š90i61m13o16n 86F15r22a83n80c 8705753646214

Já si například pamatuji, že naši příbuzní museli čekat 10 hodin, než se rozhodli zda porouchané letadlo opraví, nebo přivezou další.

+1/0
24.5.2014 9:00

R30a34d15o74m88í49r 12K80r80u30p98i33č65k58a 9264962750745

Tak to je jiste blbe, ale leteli byste radeji tim porouchanym?

+1/0
24.5.2014 9:05

H79o61n21z26a 82B91o19b85u93l85a 9336989783139

Evidentně jste to nepochopil. Nikdo nechtěl letět porouchaným, jen to rozhodnutí trvalo poněkud dlouho.

0/0
24.5.2014 9:27

L55u46k94á96š 75H49l56o57u38c51a19l 6402130811314

těch charteru fotbalových mužstev v Česku ale je, co? tolik, že to ovlivňuje statistiky zpoždění stále rostoucích aerolinek... to je alibismus :(

0/0
24.5.2014 8:50

L56u94k86a15s 95N95o12v10a14k 4519239643128

Mila redakce, loni se opravovala hlavni RWY v Praze, vzhledem k tomu, ze letiste neprijimalo v noci, tak vyly vsechny charterove lety planovany na 23:45-23:55 ovsem vsechny mely zpozdeni, ale zpozdene lety se musely prijmout i ve 3:00.

Ne vzdy je zpozdeni opravdu zpozdeni.

+4/−1
24.5.2014 7:23

J54a25n 56S81ů50r94a 4775283623292

Pokud se podíváte na statistiky za tři roky,velké rozdíly tam nejsou.

+2/−1
24.5.2014 9:29

L30u35k27a31s 33N69o16v51a88k 4379649473908

Tak ono i preďoni se delala draha. Je jasny ze charterove lety budou snaz ve zpozdeni nez pravidelne linky.

0/0
28.5.2014 1:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.