Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

MF DNES: Zpoždění mají nejčastěji lety aerolinek Travel Service

Statistiky společnosti EUclaim, které má MF DNES exkluzivně k dispozici, mapují délku zpoždění leteckých spojů. Vyplývá z nich, že k nejčastěji zpožděným patří lety do turecké Antalye a největší podíl zpoždění ze všech dopravců na ruzyňském letišti má Travel Service.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i80c61h58a85e39l 41K40o77n61e36č68n43ý 6492183599259

No co se týče Trevlu tak musím říct, že jsou to borci . Dovedou poskládat daleko víc sedaček do stejného typu letadla jak konkurence. S jejich "dálkovým speciálem" jsme jednou letěli do Thajska  a zpět, těch 2 x  13 hodin v letadle bylo fakt nezapomenutelných. Od té doby hledám vždy jinou společnost. Jejich letadla jsou dobrá tak max.d do Egypta to je do 4 hodin letu. Třeba ČSA má na nohy tak o 10cm víc a to už je hodně poznat (a to se nebavím třeba o Emirates) Taky palubní servis nic moc.RvRvRv

0/0
25.5.2014 13:16

L72u69c25i18a79n 21P97a16p42a13z11i26a42n 5114857701275

Ještě dobře, že s nimi nikam nelétám. Hned je mi lépe, že nemusím využívat služeb fimy nad hrobem. Čím dříve zkrachuje, tím méně zpoždění nad naším nebem! Dočkáme se?

+1/−3
24.5.2014 23:06

V67á22c89l79a47v 57P68a28v86l96í43k 9702370584534

Nebudu tu tvrdit, že je TVS úžasně přesné, ale srovnávat prakticky výhradně charterovou společnost pro lety turistů s pravidelnýma linkama je a bude pro TVS nevýhodné. Jejich byznys spočívá v pronájmu letadel cestovkám, pravidelná linka má úplně jinak nastavené podmínky, časy atd. Chartery se mnohem hůř plánují, než když lítáte X let tu samou trasu a máte dávno vychytané (jak někdo psal níže) konkrétní dispečery, cisterny s palivem, handling apod... U chartru se vám něco zasekne na provinčním africkém letišti na ranním letu a můžete z hlediska zpoždění odepsat u letadla celý den....

+1/0
24.5.2014 17:12

J93a68n 31S70ů51r12a 4565173903432

TVS není výhradně charterová společnost, čím dál větší podíl letů je pod pravidelnými linkami SmartWings. A i na cestující na charterech se vztahují stejná pravidla pro kompenzace.

+1/−1
24.5.2014 21:25
Foto

P76a58v30e41l 70Č28e33r67n27í17k 1178725540550

Nebude to opět klasická mystifikace pomocí špatného výkladu statistiky? Pokud chceme porovnávat cestovky, podle počtu zpoždění, je jasné, že musíme spočítat nejdřív poměr zpožděných letů vůči všem letům pro jednotlivé aerolinky a teprve poté tyto čísla porovnat.

Ve článku je však podán výklad takový (aspoň tak to chápu ze slov "největší podíl zpoždění ze všech dopravců na ruzyňském letišti má Travel Service"), při kterém byl dán do poměru počet zpožděných letů dané aerolinky vůči všem letům na letišti.

Na první pohled to vypadá v pořádku, ale stačí jednoduchý příklad, aby každému došel ten nesmysl:

Dejme tomu, že by na PRG létaly jen dvě aerolinky. Celkem sto letů týdně, z toho 90 bude TravelService a 10 bude PutinAir. Dejme tomu, že TravelService bude mít každý týden 20 letů zpožděných a PutinAir bude pravidelně vždy se zpožděním všech 10 letů.

Výklad dle MF Dnes: "TravelService je nejhorší dopravce protože má největší počet zpožděných letů. PutinAir je mnohem lepší, protože má pouze polovinu zpožděných letů"

Výklad dle mě: "PutinAir je nejhorší dopravce, protože má 100% zpožděných letů, TravelService je mnohem lepší protože má pouze 22% zpožděných letů"

+1/−3
24.5.2014 11:22

A12l12b27e10r73t 50V46l24a25c13h 8826701728372

PutinAir? Na co pořád myslíte? 8-o

+1/0
24.5.2014 11:45
Foto

P90a28v38e44l 11Č61e36r53n29í83k 1508955860340

Na co pořád myslím? To raději nechtějte vědět. Cenzor by mě smazal protože ještě není po desáté večer ;-D

0/0
24.5.2014 12:12

J10a13n 63S44ů39r11a 4615873413582

Zkuste si ten text a statistiku přečíst :-)pracujeme s % zpožděných letů, nikoliv abs.čísly.

0/0
24.5.2014 11:58
Foto

P58a56v89e34l 14Č18e63r44n45í43k 1458375320130

Rád bych. Naneštěstí je článek zamýšlen jen jako reklama na tištěnou/placenou verzi MF Dnes. V článku odkaz nebo jakékoliv detaily ke statistice nejsou. Kdyby byly, rád se do nich ponořím. Z toho, co v článku je proto nic nenaznačuje, jakým způsobem je statistika zpracovaná.

Přesto díky za reakci a uvedení na pravou míru. Není moc redaktorů, kteří by aktivně reagovali na námitky čtenářů. :-)

+1/0
24.5.2014 12:12

J21a97n 70S38ů49r84a 4865703823972

Ano,reklama to je:-)nejsme veřejnoprávní médium a za informace se obvykle platí:-)mf dnes stojí dnes 16 Kč a najdete tam spousty jiného zajímavého čtení :-)

+2/−1
24.5.2014 16:12

M29a76r50e90k 62V97y86m64a93z15a98l 5988486222690

To bude tím, že se na MFdnes zajímají o bulvrání informace jako Blesk a podobně...JÁ S NIMI LÉTÁM ČASTO A NENÍ TO NEJHORŠÍR^

0/−3
24.5.2014 13:15

J35a93n 16S62ů29r61a 4455673283102

Co je na tom bulvárního,pane Vymazale?

+2/−2
24.5.2014 16:08

M93a72r39e84k 29V60y86m27a49z48a27l 5468806462260

Způsob, jakým je článek napsán, pane Sůro

0/0
26.5.2014 18:00

J66a93n 45S68ů14r33a 4435753323502

Asi máte bulvár v oblibě, když sem neustále chodíte. A konkrétně je tam co bulvárního?

0/−1
26.5.2014 18:04

J84a47n58a 22S71t34e70h87l70í10k62o29v45á 2929210350696

tak to jste šťastný muž, s TS jsem snad nikdy neletěla na čas, nejhorší bylo 6 hodin čekání na Krétě ... :-/

+1/0
24.5.2014 19:44

F62r91a19n48t76i65s23e12k 24H64o31n12s43a 7989364696808

Mluvčí TS říkal, že v létě musí lítat chartery pro cestovky, na kterých vydělají minimum, aby měli vytížená letadla. V tom případě ale nechápu, proč jich tolik kupovali...

Hlavně když se podíváte, jak má TS rozplánovaný právě ty charterový linky, tak tam nepočítá s větším než 15 min zpožděním na každém letu. A najednou se stane, že na vzlet čeká 10 letadel, při letu fouká protivítr a pak se několik minut nedaří seznat volnou cisternu s palivem - a rázem je tam zpoždění 30 minut na jednom letu. A pak to samozřejmě nejvíce odnáší večerní lety, kdy se to zpoždění za celý den "nakumuluje"

+1/0
24.5.2014 9:59
Foto

R95i26c20h93a98r62d 78S87n67a73h90a 4941167736678

Hlavně že měl Travel service nyní branding ve zprávách a určitě zato zaplatil nemalou částku. šikovní to klucí a slečny v marketingu ;-D;-D;-D Rv

0/0
24.5.2014 9:17

Š51i13m96o82n 21F24r25a84n66c 8125333576144

Já si například pamatuji, že naši příbuzní museli čekat 10 hodin, než se rozhodli zda porouchané letadlo opraví, nebo přivezou další.

+1/0
24.5.2014 9:00

R73a68d85o97m96í43r 59K22r97u10p81i94č92k37a 9814652590325

Tak to je jiste blbe, ale leteli byste radeji tim porouchanym?

+1/0
24.5.2014 9:05

H36o95n56z21a 47B91o61b11u39l92a 9286379823839

Evidentně jste to nepochopil. Nikdo nechtěl letět porouchaným, jen to rozhodnutí trvalo poněkud dlouho.

0/0
24.5.2014 9:27

L47u93k31á64š 50H42l90o42u15c81a52l 6162630331974

těch charteru fotbalových mužstev v Česku ale je, co? tolik, že to ovlivňuje statistiky zpoždění stále rostoucích aerolinek... to je alibismus :(

0/0
24.5.2014 8:50

L25u24k12a70s 19N94o75v47a23k 4469589113498

Mila redakce, loni se opravovala hlavni RWY v Praze, vzhledem k tomu, ze letiste neprijimalo v noci, tak vyly vsechny charterove lety planovany na 23:45-23:55 ovsem vsechny mely zpozdeni, ale zpozdene lety se musely prijmout i ve 3:00.

Ne vzdy je zpozdeni opravdu zpozdeni.

+4/−1
24.5.2014 7:23

J32a21n 29S45ů98r52a 4125733103982

Pokud se podíváte na statistiky za tři roky,velké rozdíly tam nejsou.

+2/−1
24.5.2014 9:29

L81u22k37a15s 40N16o77v56a59k 4569289853858

Tak ono i preďoni se delala draha. Je jasny ze charterove lety budou snaz ve zpozdeni nez pravidelne linky.

0/0
28.5.2014 1:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.