Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Česko, paušálů ráj to na pohled

Kvůli absurdně vysokým výdajovým paušálům platí významná část z milionu podnikatelů - fyzických osob nulovou daň a minimální odvody. Klasické živnostníky, kterými se politici zaštiťují, přitom paušály skoro nezajímají, protože mají vyšší skutečné náklady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A32n69t88o51n61í47n 40N29o65v48á37k 7811177700167

Článek je velmi pravdivý a ten pokles daní je díky extrémnímu zvýšení toho nejpoužívanějšího paušálu z 25 % na 60 % tristní.

Na druhou stranu, když se řekne A, je nutno říci i B. V době, kdy platily ty nižší paušály totiž byl vyměřovací základ pro ZP a SP jen 35 % (dnes 50%) a platby pojistného nebyly zahrnuty v paušálu, takže v DP se z příjmů krom paušálu odečítaly i platby na ZP.

Čili nižší daň způsobená zvýšeným paušálem je IMO z části kompenzována zvýšeným odvodem na pojištění, celkově se tedy odvody tolik nezměnily, ale přesunuly směrem k sociálnímu a zdravotnímu pojištění, což je dobře, to se na rozdíl od daně počítá na důchod a zdravotnictví peníze taky potřebuje. Ale to z článku není vidět, protože se zaměřil pouze na daň z příjmu.

Problém s paušály je ten, že rozdíl mezi paušálem a skutečností je bez odvodů a to v podstatě závisí na typu činnosti. Někdo, kdo zjednodušeně řešeno pracuje papírem a tužkou, tak má i polovinu příjmu bez odvodů a jiný, co má skutečné výdaje přibližně stejné jako paušál, získává jen výhodu nižší administrativy. A to mi přijde obecně nespravedlivé, jak mezi různými činnostmi tak vůči zaměstnancům, kteří vůbec nemohou uplatňovat výdaje vůbec, i vůči firmám.

Proto bych navrhl paušály zrušit a zjednodušit administrativu ať to není taková zátěž, tím se to zespravedlní. Aby dopad nebyl tak tvrdý, může se po analýze zvážit snížení sazby daně a/nebo snížení vyměřovacího základu pro pojištění.

Toto má výhodu, že to nejvíce dopadne na švarcisty, takže by v podstatě švarc nebylo nutno dále řešit jako nelegální práci, byli by prostě zdaněni, a na profese kancelářského typu, kde jsou výdělky typicky vyšší. Naopak u skutečných živnostníků, kde jsou náklady poměrně významné a rozdíl mezi skutečností a paušálem menší, by i dopad na ně by byl menší.

0/0
28.5.2014 15:19

V60í36t18ě55z77s74l56a92v 47K77o11t 5184956787

Ano, autor je opravdu hlupák, jak vyplývá z diskuze. Problém vůbec není ve zdanění živnostníků (mimochodem, co sociální a zdravotní?), ale v naprosto absurdně vysokém zdanění pracujících na HPP. Jen proto spousta lidí jede stylem švarc systém - bez dovolené, bez nemocenské, bez jakýchkoli jistot.

Nezvyšujte daně lidem, kteří se umí o sebe sami postarat a po státu nic nechtějí. Snižte je těm, kteří k tomu potřebují zaměstnavatele!

K vysoké životní úrovni se nelze prodanit. Peníze musí zůstat pracujícím, kteří následně roztáčejí kola ekonomiky. Když jim je stát sebere a tyto zmizí v černé díře třeba na ŘSD, je to pro stát i občany prohra.

+3/0
26.5.2014 1:15

F57r85a61n53t98i50š65e22k 12D58o64h46n36a53l 7384589954765

Máte tu kauzalitu obráceně. Vysoké zdanění práce MUSÍ být a MUSÍ zůstat, jinak vám zhavaruje nejen DPFO, ale i zdravotní a sociální systém, který je živený zaměstnanci. Ale je zřejmé, že to stejně klekne v okamžiku, kdy stoupne počet OSVČ ještě o nějakého půl milionu. Spouštěčem může být třeba další zvýšení sociálních odvodů, o kterém se mluví.

+2/−2
26.5.2014 1:22

V65í64t31ě28z82s26l19a82v 74K75o51t 5734596397

Ano, tak je to správně, zdaňte všechny, co nejvíc! Ať žije socialismus!

+1/0
26.5.2014 1:36

F44r50a18n62t74i37š17e30k 50D47o33h59n90a40l 7484129644875

Nepřekrucujte, prosím. Aby někdo mohl platit nulu, musí někdo zaplatit za něj. Nebo máte něco proti zdravotní péči zdarma, vzdělání zdarma, hasičům, policajtům, učitelům na základní škole, ...?

Buď přispíváte a čerpáte, nebo nepřispíváte a čerpáte.

+1/0
26.5.2014 1:44

P81e34t51r 41N56o38v12o45t44n25y 4749885702384

Ale pane Dohnal, asi tady nežijete,  zdravotnictví zdarma - běžte do lékárny, za návštěvu lékaře se platí, dnes už chtějí zaplatit i za zvážení a změření, o stomatologii ani nemluvme. Hasiči ?   To nevíte, že se hasičům platí výjezd a to formou zvýšeného pojištění ? Je naprosto statisticky dokázané, že  velkými daněmi si jenom zadělává stát na problémy. Sociální pojištění je dnes daň jako prase, zdravotmí také, tak ještě pořádně zvýšit daň z příjmu, daň z nemovitosti, notářské poplatky, silniční daň, spotřební daň, DPH... není tohle už otrokářství ? njvětší průšvih je, že stejně ty daně končí na kontech  vyžírků a stát se jen více a více zadlužuje.

+2/0
26.5.2014 2:15

F97r34a12n85t45i75š83e67k 68D45o23h82n93a33l 7354779444725

Aha, tricet korun za doktora a stovku za amalgam... tak jo, to je strasny, jesteze to rusi...a ty penize na to da stat z kouzelneho mesce :-)

0/0
26.5.2014 2:30

V21í63t91ě35z87s13l92a78v 59K39o92t 5914556617

Ono to zdanění OSVČ je takové ošemetné. Já například platím ročně60 000 Kč na zdravotním + sociálním, k udržení svého zisku navíc zaplatímdalších cca 70 000 Kč ročně za naftu, z čehož jde půlka státu. Takže to máme cca 95000  Kč ročně státu. Na to vše si musímvydělat svou vlastní invencí a aktivitou, neznám dovolenou, pokud dlouhodobě onemocním,zřejmě přijdu o dům, hraji vabank. Nemám za sebou žádné obchodní oddělení,které by se mi staralo o zakázky a neplatiče.

Za zaměstnavatele platí obrovskou sumu zaměstnavatel, což samozřejměneznamená, že to platí zaměstnavatel ze svého, zaměstnanec mu na to musívydělat, jenže zaměstnavatel je firma, má své určité postavení na trhu a svéceny nastavené tak, aby vydělávala. U OSVČ je to ovšem jinak. Základem jenejnižší cena, za živnostníkem se chodí, až když není na firmu - rozdíl mezihodinovou sazbou firmy a živnostníka je cca trojnásobek - výstup je identický. Máme jedno z nejvyšších zdanění zaměstnanců na světě, kdybyste jeho výši a čistou mzdu sdělil Američanovi, vyzve Vás k ozbrojenému občanskému odboji.

Ale OK, jisté služby od státu potřebuji. Otázka je, jakoukvalitu a v jakém rozsahu ji dostávám. Je onou kvalitou jízda po rozbité D2 aD1? Péče ve fakultní nemocnici v Brně, kterou má tříměsíční dcerka málem nepřežila (aťžije Motol!)? Základní školství, které je výskytem šikany životu nebezpečné projakékoliv bystřejší dítě? Městská policie, která mi bleskurychle nasadí botičku,když spěchám se vzorkem krve své dcery do laboratoře a zapomenu zaplatit zatěch 5 minut parkovného? Nebo je tou hodnotou x-leté trvání soudu o každoudrobnost (kéž tuto vymoženost nikdy nevyužiji!)?

Myslím, že je mnoho důležitějších věcí, které je třeba dátdo pořádku. Jak píší předchozí přispěvatelé, ty zásadní úniky nejsou u OSVČ,kdepak, ty jsou na straně státu, např. u ŘSD, které každý, opravdu každý rok znovua znovu opravuje dálniční obchvat Brna a je to opět stát, kdo nedokázal vyčerpatcca 200 miliard  Kč z EU atd., mohl bych pokračovat ještědlouho.

+2/0
26.5.2014 3:12

V76í94t60ě65z38s61l66a87v 13K23o65t 5164276727

PS: to odstranění mezer  mezi některými slovy nemám na svědomí já, ale redakční systém iDnes, snad je to i tak srozumitelné,

0/0
26.5.2014 3:16

A43n77t19o65n80i12n 76N16e45m72e46c 8981910651256

Ten, ktery jezdi do prace, take kupuje naftu, ale pausal nezna.

+1/0
26.5.2014 21:35

V54í74t76ě88z60s16l98a71v 68K49o81t 5154326597

V civilizovaných zemích (Rakousko, Německo) si tuto položku můžou zaměstnanci odečíst z daňového základu. Proč to nejde u nás, a proč to nikdo nikdy ani nenavrhl, na to se zeptejte svých politiků.

Tato možnost by velmi rozhýbala pracovní trh v ČR!

+1/0
26.5.2014 22:30

L77u69c80i84e 29F44o80r29m36á20n53k84o69v58á 8875298387680

Pro představu těm, kdo mají pocit, že OSVČ odečítající paušály jsou vyžírkové a neplatiči: jsem OSVČ podle autorského zákona. Ke své práci potřebuju pouze počítač, internet a kancelářské křeslo, odečitatelné náklady tedy v podstatě mizivé až nulové. Proto využívám paušál, který pro autorské honoráře činí 40 procent. Ano, většinou neplatím daně vyšší než 5000 za rok.

ALE: Můj průměrný měsíční HRUBÝ příjem (jednoduše ty honoráře, které dostanu) zhruba odpovídá průměrné ČISTÉ měsíční mzdě v našem státě. Neboli to, co dostane zaměstnanec čistá ruka, z toho já musím každý měsíc platit zálohy na sociální a zdravotní pojištění a na konci roku zaplatit daně. Nemám žádné zaměstnanecké výhody, nemám placenou dovolenou, nemám placenou nemocenskou (nemocenské pojištění je drahé a nevyplatí se).

Nestěžuji si a od státu nic nechci. Ale rozhodí mě každá snaha lidi jako já ještě trochu zkrouhnout, protože už takhle je to na hranici nějakého slušného života. A pak si přečtu v diskusích jako je tato, jak si my OSVČ žijeme jako prase v žitě a jací jsme paraziti. To opravdu nikdo nevidíte, jak to je? :-/

+2/0
25.5.2014 19:07

M11i72c58h47a88l 26M66a66j44e15r50č26í97k 6953536564672

Tady je spousta hloupých lidí, tak jako všude v reálném životě. S tím nic neuděláte.

0/0
25.5.2014 22:15

A13n64t23o71n30í43n 34N47o65v45á75k 7451497830497

Ale to, že Vaše honoráře jsou jaké jsou s tím nemá co dělat, to je otázka Vaší (ne)schopnosti. Právnické osoby si mohou odečíst pouze skutečné výdaje, zaměstnanci vůbec nic,  jen OSVČ mají paušály, což znamená, že rozdíl mezi paušálem a skutečnými odvody nejen není daněn, ale není z něj odváděno ani SP a ZP.

0/0
28.5.2014 15:01

P20a22v14e59l 11Ř39a80p64e28k 7622106759785

Autor fňuká, že parta, která u něj dělala, zaplatí na dani necelých 10 tisíc. Autore, ty koumáku, byl bys spokojen, kdyby místo toho zaplatili na dani třeba 30 tisíc? Dokáže si tvoje makovice vydedukovat, kdo by tuto částku ve finále zaplatil? Stále ještě jásáš? Rv

Daně je třeba snižovat, jakýmkoli způsobem. Dobrá každá koruna, která zůstane v soukromých rukách, namísto toho, aby ji získal stát a použil ji proti nám.

+4/−1
25.5.2014 18:48

M20a21r56t41i23n 90J84i63r25o95u79s38e34k 7106325795898

Zaměstnanci ročně nacpou státu na odvodech z mezd mezi 750-785 +/- autobus miliardami. Pasažéři bez zaplaceného lístku by měli srazit  podpatky a mlčet.

+2/0
25.5.2014 14:26

M31i94c31h10a15l 85M91a92j55e37r32č10í94k 6193306674542

Nacpou je tam hlavně ti s vysokou mzdou. Ti s nízkou platí málo a naopak ještě natahují ruku, co by si vzali zpět. Řešení je omezit zneužívání paušálů lidmi s vysokými příjmy. Ty ostatní nechat zatím na pokoji..

0/0
25.5.2014 22:17
Foto

V37l53a88d43i31m57í98r 84V94o25l33k31o 6750392577839

jako poradce a lektor mám štredrý paušál. Odkládám si ale několik tisíc na nemoci a důchod a hodně lituji ty osvč, co to nedělají. Stát mi žádné sociální jistoty nedá. Když jsem byl s oboustranným zápalem plic skoro čtvrt roku doma, bylo to pěkně tvrdé....dokonce jsem po tu dobu dál musel platit socku a zdravotko jako bych vydělával. To jšn ať si taky představíte odvrácenou stranu. Vyšší daně by mi nevadili pokud by je nehásledovaly i ty odvody. Nechci platit velké odvody, když mě stát nijak sociálně nechrání.

0/0
25.5.2014 12:56

P37e41t14r 53N77o14v35o63t47n67y 4639625622294

Pro  všechny

Jestliže OSVČ platí sociální a zdravotní "pojištění" ( žádné pojištění, ale daň z hrubého zisku jako prase), tak dřívější poušály 25 % ( resp. 30 % u autorských odměn a 20 % u pronájmů)  + menší soc. a zdrav. kompenzují větší poušály 60 % resp. 50 % a 80 % u zemědělců).

To je ale tak vždy.  Nejprve  jednu výhodu nahradit druhou výhodou a pak tu druhou  výhodu zrušit s poukazem na to, že dříve nebyla.  !!!

Takže to vypadá, že snaha je, aby OSVČ by platitila soc, a zdrav v nezměněné výši a znovu vrátit poušál na 25 % ( resp. 30 %, ,20 % atd.) Doporučuji všem diskutujícím , kteří jsou proti OSVČ a paušálům, nechť začnou pracovat jako OSVČ bez nároku na dovolenou, výpovědní lhůtu, ochranou lhůtu atd., povinnosti platit minimální soc. a zdrav.

V zájmu objektivity je nutné ale napsat, že u pronájmu, pokud není hlavní zdroj příjmu a pokud z něho neplatíte soc a zdrav ( není povinnost), tak tam je jediný případ, kdy původní paušál  ( 20 % + o soc a zdrav.) se jednostranně zvýhodnil ( 30 % + 0 soc. a zdrav.)

Pochopitelně mimo mísu jsou přímy těch, kteří mají příjmy z "poradenství", "konzultace", "právních" služeb, "IT"  služeb, "ochrané známky" a "licence" pro státní podniky. Tam nejde o daně ale o ROZKRÁDÁNÍí, to je ale jiná kapitola, ještě smutnější a ještě žalostnější. Ty největší solokapry jmenovitě známe, ale ono jich je mnohem, mnohem víc.

+1/0
25.5.2014 10:26

F86r59a70n78t72i78š90e56k 98D46o31h24n20a69l 7684719784965

Takové selektivní vyzobávání daňových zákonů mě baví! ;-D

Zapomněl jste, že k tomu byla například progresivní sazba DPFO a končila na 32 procentech a byla minimální daň, kterou aspoň někdo platil. Po jejím zrušení (nepřekvapivě) neplatí 90 až 95 procent vůbec nic a do loňského roku sosali daňový bonus, tedy zápornou daň. Ve skutečnosti totiž těch pět miliard zaplatí těch pět deset procent solidních, dalších několik desítek procent vykazuje nulu a zbytek je z pohledu plateb daně dokonce v mínusu... R^

0/0
26.5.2014 1:41

P73e25t67r 77N25o23v76o32t27n34y 4959625922464

Ale vůbec jsem nezapomněl, poctivý OSVČ  se k té prograeivní dani 32 %  málo kdy nedostal. Mě zase baví, že se zaměřujete na ty, co mají platit milióny, to se ale mýlíte, to jsem napsal v posledním odstavci, že ti vyžírkové, co dojí státní firmy by neměli řešit daně, ale měli by být trestně stíháni za rozkrádání.  

Vůbec jste zapomněl na sociální a zdravotní pojištění :-) - Tam hledejte kde je ona "progresivní daň"  Navíc máme zavedené  MINIMÁLNÍ sociální a zdravotní pojištění ( jedny z největších na světě) Jestli někdo sosá erár, tak  existují skupiny, které sosají erár skrze "sociální " dávky, jiné skrze lobbing a předražené zakázky, jiné co by  již zmínění poradci atd,

J

0/0
26.5.2014 2:05

L32i74n38d73a 59M96r66á78č92k80o41v67á 1328628939

takže zaměstnanci tu daň z hrubého zisku (ZP + SP) jako neplatí nebo jak? A ptá se někdo zaměstnance, jestli chce odvádět daně takové nebo makové? Jaké má nákladdy na dojíždění do práce, kolik investoval do svého vzdělání, aby získal dobré místo apod? 8-o

+2/0
26.5.2014 17:56

M65a94r75i88e 65S87m46e61t18a43n56o12v49á 6600654599451

Autor článku zapomněl na jednu podstatnou věc. V článku chybí, že kdyby se z činnosti jeho dodavatelů oken platily vyšší daně, zaplatil by je KDO ?  On sám jako zákazník ve vyšší ceně dodávky.

+1/−2
24.5.2014 19:51

M52i83c91h44a40l 93R21i81m40b94a32u85e46r 4579905233387

Mily autore, jestli vam to prijde jako takova sranda, pojde na OSVC! Jako autor muzete. Bude to parada, zadna prace, pohoda a penize, jen same penize! R^

+2/−2
24.5.2014 17:53

D61u39š29a73n 37D58i84t23r29i39c13h 3938266283379

To je argument jak noha. Někteří zaměstnavatelé nechtějí okrádat stát. Ne všichni můžou být podnikatelé. Těch živnostníků, kterými se tady zastánci ohánějí je menšina a hlavně na ně to nemá vliv.

+4/0
24.5.2014 19:23

M30i94c24h48a69e58l34a 10K63r17o35u92p24o74v71á 3850650888212

Pořád budou psát o vyžírkách živnostnících. Jen využili příležitost. Stát a naše úžasné vlády.....to je ten pachatel, na kterého se má nadávat.  Pokud někdo odsouhlasí řemeslníkům 80% a ostatním 60% ( vyjma specifických kategorií ), tak jenom blbec by to nevyužil. Celé paušály jsou postavené na hlavu ale dle mého názoru samotná OSVČ není parazit.  Jen optimalizuje, tak, jak jí to dovoluje zákon.

+3/−2
24.5.2014 11:33

D97u35š40a71n 25D35i17t30r20i64c17h 3868236753949

Ale autor neříkal že někdo je parazit. Jenom psal, že tyto zákony jsou nesmyslné.

+5/0
24.5.2014 19:25

R65a50d43o52v52a78n 36B38u65l66i11č64k69a 1487564533473

Velmi tendenční článek. Kde dostanou podnikatelé z daní subvencované stravenky? Může si podnikatel vzít dovolenou? Po padesátce je často pro mnohé lidi jediná možná výdělečná činnost právě jen podnikání. Seberme jim výhody nebo je zatěžujme složitou administativní činností pro odpočty z daní. Stát sice něco navíc vybere, ale pak zaplatí na podporách a sociálních dávkách pro ty, kteří to vzdají. To jaksi autor článku do svých výpočtů nezahrnul. Atd. Více zde již napsali jiní...

+4/−5
24.5.2014 11:10

I15v14a29n11a 89V33e97s22e62l38á 2231453559295

R^

0/−1
24.5.2014 11:22

D21u26š29a18n 31D51i23t45r42i70c96h 3748156243699

V roce 2005 daně platili a nebyl problém. Teď je rozpočet o 20 mld. chudší. Když se to vrátí na stav před rokem 2006, tak najednou budou všichni na pracáku?

Tomu doopravdy věříte. Řemeslníci na tom jsou a budou pořád stejně. Problém je u "Pánů" podnikatelů. Pro které to bylo výhodné již před rokem 2006 ( z důvodů nižších soc. a důch. odvodů) a teď je to prostě super výhodné.

+4/−1
24.5.2014 19:31

F46r81a62n20t69i81š19e55k 92D75o27h45n39a89l 7494229914195

Jj, jeden z nejhloupějších argumentů. Ještě tady nezaznělo, že výsledkem vysokých paušálů jsou minimální platby na veřejné zdravotní pojištění. Když si vemete, že fakticky takový člověk přispívá na další dva členy rodiny v průměru, kteří jsou ekonomicky neaktivní, výsledkem musí být buď schodek nebo nedostatek peněz (nebo oboje)...

+1/0
26.5.2014 1:16

L46i89n48d50a 39M35r11á33č68k71o57v14á 1248278829

stravenky Vám udělají "zvýhodnění" třeba 1000 Kč/měs....což může být třeba tolik, kolik živnostník "zapomene" odvést na daní z příjmu....

a nechápu, co se pořád oháníte nějakou dovolenou. Pokud máte dost zakázek a umíte si práci rozplánovat či fungujete sezóně, pak si můžete dovolenkovat klidně 3 měsíce v kuse....to zaměstnanec sebevíc šikovný může stěží....

0/0
26.5.2014 17:59

M52a25r56t59i34n 85Z47e12m69a35n 2422144164834

Myslím si že živnostníci (montážníci, fakturující pouze práci) by měli být plátci DPH. Protože je to pro ně lepší, když pracují pro plátce DPH.

Dám příklad:Montážník s průměrným platem 30000Kč bude u mě jako plátci DPH vystavovat fakturu na  36300kč. Tj. budemít o 3630kč mít víc peněz,ze kterých bude odečítat DPH za projetou naftu,benzín,nářadí. To znamená že věci potřebné k podnikání bude mít levnější o DPH. Samozřejmě pokud koupí auto pro podnikání, tak cena auta bude nižší o DPH. Chytrý živnostník samozřejmě bude shánět  víc lístku na pohonné hmoty, nebo nářadí (nářadí může zničit kolikrát chce), ať má větší 

odpočty. 

Pokud nebude mít žádné vydání DPH tak za 3 měsíce (berme čtvrletního plátce DPH) státu pošle celkem 10890kč, nebo částku sníženou od DPH kterou si odečetl na lístcích, atd.

Dejme si otázku? Kdo vám dnes půjčí 10890 kč po dobu 25 dnů (to je den v měsíci následující po třech po sobě jdoucích měsících), kdy musíte vrátit státu DPH), nebo 3630kč měsíčně za každý měsíc. Říkáte si, že živnostník musí být pro firmu drahý, ale není. Protože firma, plátce DPH požádá buď stát o vrácení DPH 3630 kč z každé faktury za 30000 Kč, protože je to její výdaj, pokud je v řetězci plátců DPH. Pokud bude fakturovat přímo vaši práci neplátci, tak on to všechno zaplatí,včetně DPH. 

Pokud se firma a neplátce domluví na tom, že nebude vystavena faktura, tak vás jako neplátci to vyjde lépe, protože nemusíte platit DPH státu. Nehledě ta tom, že vám může firma vyúčtovat ještě méně než tech 30000Kč, protože od státu dostala zpět 3630Kč z každé vaší faktury.Každý je rád, když platí mně než musí. Jediný kdo na tom bude škodný je stát. Ale jak si to stát nastavil, takové to má. Teď budete jako neplátci nadávat že my živnostníci vás odíráme, ale není to pravda, protože i ten živnostník neplátce DPH musí platit DPH za projetou naftu, benzín, nářadí. Živnostník neplátce bude fakturovat tímto 36300 Kč, nebo myslíte, že je Mesiáš a doplatí DPH ze svého?

0/0
24.5.2014 8:50

M55a92r58t14i64n 68Z33e31m95a51n 2372194454224

U výše uvedeného příkladu je jasně vidět, proč stát nechce snížit strop na DPH z milionu na 750 000 Kč, protože by by vybral ještě méně. Raději bude chtít aby živnostníci nebyli plátci a pěkně si za všechno, co si koupí v rámci podnikání odvedli DPH.

Na Slovensku to vyřešili rázně. Buď budeš plátce DPH, nebo půjdeš na paušál. Strop tam mají stejný, 30 000 euro (cca. milion Kč).  A to je pohroma pro lidi co mají jen služby a skoro žádné vydání. A nemůžou vystavovat faktury v hotovosti, pěkně všechno na účet, nebo mít registrační pokladnu a přijímat peníze v hotovosti. A ještě taková perlička, pokud si vkládáte peníze na účet, byť vlastní, třeba 1 euro, bez dokladu totožnosti to nejde. Podepisujete doklad na kterém jsou kompletní vaše nacionály. Ať má banka a stát pěkně přehled, kdo kam dává peníze. U nás chtějí občanku od 25 000 Kč (GECB). 

My můžeme být rádi, že máme paušál, můžeme být i plátci DPH a anonymně vkládat peníze na účet. 

Aby toho nebylo málo, tak na Slovensku bez dokladu totožnosti nekoupíte ani dobíjecí telefonní kartu. U nás to jde anonymně.

0/0
24.5.2014 11:25

V47l97a87s60t98i61m85i74l 92H61a67l33b97i87c77h 8243965316938

Známe to.Na fakturu a nebo bez faktury.

+2/0
24.5.2014 7:43

M49i23c78h98a10l 59M58a59j31e29r14č32í25k 6493346644712

Ano známe to - být na pracáku a brát dávky, chodit zadarmo k lékaři atd a ještě si vydělat peníze bokem na černo a to celé jako cílená činnost. Co tento náhled na věc? Kdo je pro společnost horší? Váš příklad, nebo můj? Mimochodem těch mých je taky spousta. Ano, je to špatně obojí - ale obojí se děje - proč ale nepíšete i o tomto "odpadu"?

0/0
24.5.2014 9:48

P47e80t14r 54N96o79v98o95t45n41y 4699455522804

Ano, známe to,  pracovat nebo pobírat dávaky ( a ještě krást).  Kam se podíváte, stát jen z občanů dojí peníze. Sociální a zdravotní "pojištění"  jedny z nejvyšších na světě. ( houby pojištějí, když se počítá z HRUBEHO zisku - je to daň jako prase a ještě ke všemu za ni nic nemáte, podívejte se an ty důchody a na zdravotnictví). Dnes je aktuální, že notáři schrábnou  nejméně 5000 x cca 400 000 ( počet s.r.o. v ČR) za změnu asi 3 vět v listině o zakládání s.r.o.  Neskutečné pooplatky kdekoliv, všude mají jen otevřenou dlaň, nakonec i službu, že vám nikdo na katastru neukradne nemovitost, si musíte PLATIT. nedivte se, že občané už neví kudy kam , hledají cesty. kde se dá a snaží se PŘEŽIT

+1/0
25.5.2014 9:44

P53a15v24e95l 98B67í97n87a 1113495122643

Jak to tady tak čtu, tak mi připadá, že řemeslníci dělají zadarmo a platit si nechávají jenom finanční poradci a kadeřnice není to pitomost?

Copak řemeslník nemá někde ve skříni co vyrobí kromě materiálu započítanou i svou práci? Resp. řemeslník si může odečíst matroš a vercajk, ale snad tam pořád někde je i jeho práce ne? A asi nebude hloupý natolik aby to dělalo 10,- / hodina? Tak mi laskavě vysvětlete, jaký je potom konečný rozdíl mezi překladatelem, který si vydělá 250/hod a stolařem, který vyrobí skříň za 4000,- za 4 hodiny kde 3000,- jsou materiál a zbytek je marže, tedy práce? Možná jsem jenom hloupý...

0/0
24.5.2014 3:19

P55a87v39e51l 82B72í32n15a 1763265262493

A agenturní zaměstnávání je naprosto v pořádku... Prosil bych o podobně lazený komentář...

+1/−1
24.5.2014 3:02

P52a42v78e13l 63K27a88l23e77n47d60a 9264108534353

A Bína zase bije černochy ..... To je tedy argument

+1/0
25.5.2014 1:48

M95i73c58h79a64l 52M42a34j21e66r93č58í95k 6223466144372

Vážený pane, promiňte, ale Váš náhled na věc je strašně černobílý a bohužel jen poštváváte méně inteligentní část národa proti nějaké skupině lidí, která za to z větší části nemůže. Ano, ty paušály jsou dobře i špatně. Na jedné straně je tu skupina lidí, která po nikom nic nechce, nějak si přežívá a je spokojená a na druhé straně jsou tu osoby, které vydělávají velké peníze a paušálů zneužívají. Ta první skupina, pokud jí paušály zrušíte, bude tímto z části zlikvidována a půjde brát dávky. Ze situace, kdy od státu nic nechce, se z ní najednou stane přítěž. Ta druhá skupina - ta jde přece vyřešit nějakým stropem - třeba milion korun ročně. Vadí mi často zmiňované "fakta", jak živnostníci nic neplatí. Podívejte, v této zemi je spousta lidí s podprůměrným platem. Kolik toho prosím zaplatí tito lidé? V této zemi velká část poplatníků neplatí daně z příjmů žádné - včetně mnoha zaměstanců - proč se tedy trefujete jen do jedné skupiny a nezmíníte ty ostatní? Jejich děti přece taky chodí do školy, také navštěvují lékaře.. Nedávno tu na idnesu vyšlo srovnání toho, kolik platí obě skupiny ( http://finance.idnes.cz/danove-zatizeni-zamestnancu-a-osob-samostatne-vydelecne-cinnych-ph5-/p_dane.aspx?c=A140422_154408_p_dane_zuk ) - u nižších příjmů to vyšlo stejně. Proč tedy z článku chápu, že jsou živnostníci paraziti? Proč se vůbec prosím oháníte nějakým výberem daní před x lety? Nevšiml jste si, že se doba změnila? Proč se tu zase řeší problémy odspodu? V této zemi jsou takové úniky na spotřebních daních, DPH a veřejných zakázkách, že se proti tomu můžou živnostníci schovat. Není načase začít řešit opravdové problémy a až budou tyto vyřešeny, tak jít po těchto méně palčivých? Zkuste prosím ve svém komentáři popsat nějaké skutečné daňové úniky.. Nebo se snad bojíte, že by Vám někdo ublížil? Ano, ti, co skutečně kradou ve velkém by si s Vámi asi poradili. Tak se raději trefujete do těch, kteří jsou z většiny normální a nezbranní. Zkuste se nad tím, prosím, zamyslet. Děkuji.

+8/−6
24.5.2014 2:03

D87u74š52a65n 88D93i34t83r59i87c85h 3178376223519

Ne je to přesně obráceně. Nikdo netvrdí že živnostníci jsou paraziti. V článku se tvrdí, že těch kterými se všichni zaklínají, je málo a většině z nich je jedno zda vykazují náklady, nebo jedou na paušál. To znamená že nebude žádný pracák, kterým tu všichni hrozí.

Váš argument že jsou zaměstnanci, kteří také neplatí daně je očividně lichý. Protože suma zaplacených daní, přepočtená na zaměstnance, přesahuje 25 tis, Kč. Suma zaplacených daní na "živnostníka" přesahuje 5 tisk Kč. a to se článek nezmiňuje o zdravotním a sociálním pojištění, kvůli kterým byl Švarc systém zaveden, protože tam je rozdíl ve vybraných penězích ještě větší.

Náklady na moji mzdu pro mého zaměstnavatele jsou cca 2 mil. Kč ročně. Já dostanu "na ruku" 1 mil. Kč. Pokud bych byl "živnostník", tak při stejném příjmu, dostanu cca 1,7 mil a to ještě budu poctivý. Skutečně se Vám to zdá správné? a to je stav po "zastropování".

+5/−2
24.5.2014 8:40

M39i47c36h41a27l 45M61a96j20e18r67č46í69k 6683926104412

Takže jsme se dostali k "jádru pudla". Ano, pokud jen dělíte, tak zaměstnanci zaplatí víc - to je přece jasné. Mezi zaměstnanci je platový průměr, na který však řekněme 70% zamestnanců nedosáhne a mezi zaměstnanci jsou manažeři společností, kteří na živnost nepracují. Jak prosím můžete toto srovnávat? Promiňte, ale nyní jste ukázal, že je to celé jen populismus. 

Vraťme se z základní myšlence - živořící živnostník vs. živořící zaměstnanec = stát toho moc nedostane. Zaměstanců s platama 10-12000 kč je zde spousta - lidí, co vydělávají do 25000 kč měsíčně je většina. Na tohle Vy asi zapomínáte, že ano.. Tito lidé ale opravdu daně neplatí, nebo jen velmi malé. Díval jste se na ten druhý článek na idnesu, kde to dle výpočtů vychází kolem částky 20000 kč u živnostníků i zamestnanců nastejno? Vy se stále oháníte těma, kteří to zneužívají - ano, těm ať se zavede strop - ať je to klidně 600000 kč ročně. Nesahejte ale prosím na ty, kteří jsou rádi, že jsou rádi - těch je totiž většina a pokud je budete hodně dusit, tak na ten pracák půjdou a ne že ne, protože se jim to s prací načerno vyplatí.

Co se týče Vašeho případu - ano, je nesprávné, že pokud byste byl na živnost, tak zaplatíte výrazně méně. V těchto případech je správné, aby se to omezilo. Proč tedy nenapíšete článek jen o tomto? Takto, jak jste to napsal, to zase vyznělo - "no jó, ti živnostníci, to jsou ale prevíti" - toto si řekla většina lidí, co to četla, protože nad tím ani nepřemýšlí. Proto si myslím, že je ten článek defakto štvavý.

Proč prosím nepíšete články o tom, kolik se tu ukrade na podvodech s pohonnými hmotami, s podvody s lihem, podvody s DPH.. To jsou stovky lidí (ne statisíce), které oberou stát podstatně o víc. Neni načase zatočit se stovkama lidí a pak se pustit do statisíců? Nedalo by to míň práce? Máme tu spostu větších problémů - ať se řeší dle priorit.

+4/−1
24.5.2014 10:14

D43u32š38a35n 10D69i16t78r34i94c14h 3638556263839

Nepsal jsem žádný článek. Nikdo neříká že živnostníci jsou podvodníci. říkám že to není nastavené správně. Podívejte se na ta čísla. živnostníků je o něco více, jenom platí na daních o 20 mld. méně. Počet živnostníků vzrostl obdobně jako zaměstnanců. Když nebyly na pracáku tenkrát, proč by byly teď.

Celé je to o tom, že někteří šidí na daních. typicky poslanci a lidé kolem nich, proto nastavují limit na 2 mil. podnikatelské prostředí musí být stejné pro všechny, jinak toho využijí podvodníci a budou argumentovat nejchudšími, kterým je to v konečném důsledku jedno.

V konečném důsledku je to jedno. Jde o 20 mld., ty se dají najít i jinde. Problém je, že to rozděluje společnost.

+4/−1
24.5.2014 19:21

M53i51c28h57a85l 15M85a90j36e77r42č57í31k 6573636254662

Vidíte, Vy jste to nepsal - ani jsem to nekontroloval, protože mi to připadlo jako reakce autora :-)

Já myslím, že právě takové články rozdělují společnost. Pokud někdo napíše takový komentář, pak pro většinu lidí, kteří nad tím nepřemýšlí (a těch je většina) je výsledek jeden - že jsou ti podnikatelé pěkné ...... 

Já vím, že ten systém není správný - já jen říkám, že pokud už je to takto nastaveno a pokud valná část těch lidí opravdu není "v balíku", tak nemá cenu je v této fázi dál ničit. Pojďme nastavit nízký limit - třeba 500-600000 kč, kam se většina těch normálních lidí vleze a čímž odstraníte spekulanty a pojďme řešit skutečné problémy této země - tady se neefektivně rozmrhá a ukrade před 100 miliard ročně - toto je problém. Tady pobírá celá řada lidé dávky neoprávněně a zbytečně a na druhé straně ti, co je potřebují jich dostávají málo, nebo nemají žádné. Tady je třeba zeefektivnit tolik věcí, že mi problém živnostenský, po zavedení nízkých stropů, připadá jako málo významný.

Co se týče těch 20 miliard, které zmiňujete - nemyslím, že se jen tak povede toto vrátit zpět - je jiná doba, jiné podmínky.. Jiné marže.. To reálné číslo by bylo nižší.

+1/−1
24.5.2014 20:12

P87a54v73e14l 83K26a38l76e29n62d92a 9494578424633

Tolik textu na demagogickou obhajobu neobhajitelného, Majerčíku. Přitom nejde o nic jiného, aby byl daňový systém nastaven spravedlivě tj. aby žádná skupina nebyla extrémně zvýhodněna na úkor ostatních. Není možné některé učinit vyvolenými a zbavit je povinnosti platit daně, protože jsou to chráněnci nějáké politické strany, která je považuje za svoje voliče. To jsou principy používané za komunistů. Měl byste se stydět, Majerčíku Rv

+1/−1
25.5.2014 1:47

M90i82c91h27a49l 44M23a35j56e40r11č56í67k 6223846304692

Z Vašeho textu jde vidět, že jste hulvát. Normální člověk si udělá obrázek sám. Mimochodem - já komunisty moc poznamenaný nejsem, Vy ale asi ano, že? Z toho křupanského projevu je to vidět. 

Jinak ano, já nepíšu, že je ten systém spravedlivý. Já se jen snažím vysvětlit, že je třeba řešit větší úniky a pak až ty nicotné malé. Tohle Vy ale asi nepochopíte. Hezký den.

+1/0
25.5.2014 22:27

A79n46t74o11n51i78n 69N35e89m80e65c 8521910501776

V zap.Evrope kazdy  podnikatel i zivnostnik musi naklady prokazat, pausaly neznaji. Proto maji dost penez i na zdravotnictvi a duchody. kdo ma velke naklady, plati male dane a  naopak - kdo ma male naklady plati dane ze zisku. Jak proste - kdo by pak ale volil Kaqlousky a Topolanky, kdyby nezavedli tyto vyhody pro lepe vydelavajici ?

0/0
26.5.2014 21:32

E44v77a 66K47a65š46p74á32r73k28o27v72á 7810681709642

Tak se to vrátí nazpátek na rok 2005....Jenže to politikům moc nevoníRv

+2/0
24.5.2014 1:09

V43á41c32l69a21v 67Z62e48l14i31n90k59a 2632570823642

No prosím, stačilo aby někdo sepsal pár základních celkových čísel a hned začíná být až znepokojivě dobře viditelné, že ten vysmívaný a proklínaný socan bohužel nebyl s těmi parazity zase tak daleko od pravdy. Termíny znepokojivě a bohužel mají své opodstatnění, protože tohle se při správném naservírování nechá velice hezky zneužit ve volební kampani. Chtělo by to tuhle nesmyslnou situaci začít skutečně řešit dřív než někdo přijde s nějakým populistickým jednoduchým "řešením", které v konečném důsledku napáchá víc škody než užitku. Pro začátek by možná postačilo oddělit zrno od plev, tj. ty skutečné živnotníky hodné toho označení od švarcek, které status živnostníka pouze zneužívají k "optimalizaci odvodů".

+10/−6
23.5.2014 23:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.