Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína bojuje proti smogu. Letos sešrotuje pět milionů aut

Největší automobilový trh světa přitvrzuje v zatím neúspěšném boji proti škodlivinám z motorových vozidel. Země letos sešrotuje až 5,3 milionu vozidel, které nesplní čínské normy na pohonné hmoty. Čínská veřejnost je naštvaná kvůli znečišťování životního prostředí automobilismem. Špatná je situace zejména v okolí Pekingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V68l21a31d83i67m70í94r 89V33o58n83d43r87á66k 5923472974135

Nějak nevidím smysl v tom, že letos 5 milionů starých aut a vyrobí 18 milionů nových. 1. spousta z těch aut mohla ještě sloužit, 2. nové auto není zas o tolik víc ekologické než staré, 3. výroba nových aut vyprodukuje sama o sobě obrovské množství škodlivin. Takže se asi chtěla vláda jenom zalíbit občanům...

0/−1
27.5.2014 14:19

P41e57t57r 71S58t67e33j60s21k53a53l 3139188194776

Pokud sesrotuji neco jako je Skoda 1000 na olovnaty benzin bez katalyzatoru a vyrobi neco jako EU4 bezin nebo EU5/6, tak je to markatni rozdil.

+1/0
27.5.2014 18:05

D45á20v86i93d 78H39a27j58d84u53č19í95k 1803500585435

Znečištění životního prostředí se stalo jednou z hlavních priorit čínského komunistického vedení.

- tak jak je to teda, som z toho volajaky zmäteny

+2/0
26.5.2014 19:20

P24e81t12r 57Z21a80s95k62o63č59i17l 2585502468309

Vrátí se na nižších emisích nového ICE vozu ekologická zátěž jeho výroby a likvidace starého vozu? I ten nový ICE má emise, jen nižší. Neznám čísla, ale nějak mi to nepříjde pravděpodobné.

0/0
26.5.2014 17:35

V49l73a65d51a 55S16i53m28o72n24i97k 3729283483715

Číslo, po kterém pátráte,  Vám bude úplně fuk, pokud budete stát v dopoledním provozu na té ulici v Šanghaji.

0/0
26.5.2014 22:39

P51a20v62e20l 38M30a16t60o65u64š24e34k 5400297328674

V tomto ohledu se Čína bohužel, za vydatné "pomoci" Západu, přesně dostala do problému, který Západ velmi dobře zná a který stále není schopen účinně řešit - do problém masového automobilismu. Je hezké, že LIDÉ chtějí omezit automobilismus,  který je na každém kroku obtěžuje, ale problém je v tom, že mnohdy právě titíž LIDÉ se nehodlají vzdát svého pofiderního "pohodlí" (které obvykle ve skutečnosti žádným velkým pohodlím není, jenže to už si tito lidé nepřipustí) a nehodlají začít s omezováním automobilismu právě sami u sebe. Přitom právě asijské země včetně Číny jsou průkopníky v hromadném zavádění elektrických skútrů, kol i elektromobilů a jedněmi z hlavních průkopníků výkonné a rychlé železniční dopravy. Jak je vidno, ani v Asii si lidé nedokázali včas uvědomit, jaké dopady bude mít, když se lidstvo nekriticky zahledí do lákavých tvarů osobních automobilů.

+4/−1
26.5.2014 16:09

P17e47t33r 68S31t25r97a12k37a 9707637385423

Problem je to, ze když cely život jezdíte na skútru, nemá to zádný status výjimečnosti. Auto ano... Navíc velká města mají motocykly zakázané. Na pidi elektro skútru daleko nedojedete a v Pekingu to na tom v zimě nebude žádná slast. Metro je tam úžasné hlavně v době ranní a odpolední špičky.

0/0
26.5.2014 16:46

M17i77c23h90a17l 95P95a40v17l98á42t 9233983864419

Byl jste aspon jednou v zivote v Asii? :o)

0/0
27.5.2014 11:15

J81a23k97u49b 56S89u34c94h79ý 2494367212

Pocita se tam Slovensko? :-/

+1/0
28.5.2014 1:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.