Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína bojuje proti smogu. Letos sešrotuje pět milionů aut

Největší automobilový trh světa přitvrzuje v zatím neúspěšném boji proti škodlivinám z motorových vozidel. Země letos sešrotuje až 5,3 milionu vozidel, které nesplní čínské normy na pohonné hmoty. Čínská veřejnost je naštvaná kvůli znečišťování životního prostředí automobilismem. Špatná je situace zejména v okolí Pekingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V88l43a23d84i79m79í40r 86V58o22n98d97r75á94k 5473972624385

Nějak nevidím smysl v tom, že letos 5 milionů starých aut a vyrobí 18 milionů nových. 1. spousta z těch aut mohla ještě sloužit, 2. nové auto není zas o tolik víc ekologické než staré, 3. výroba nových aut vyprodukuje sama o sobě obrovské množství škodlivin. Takže se asi chtěla vláda jenom zalíbit občanům...

0/−1
27.5.2014 14:19

P98e75t28r 22S36t53e28j46s96k22a78l 3799418194796

Pokud sesrotuji neco jako je Skoda 1000 na olovnaty benzin bez katalyzatoru a vyrobi neco jako EU4 bezin nebo EU5/6, tak je to markatni rozdil.

+1/0
27.5.2014 18:05

D37á64v41i54d 82H98a33j20d16u88č11í44k 1733460505345

Znečištění životního prostředí se stalo jednou z hlavních priorit čínského komunistického vedení.

- tak jak je to teda, som z toho volajaky zmäteny

+2/0
26.5.2014 19:20

P42e85t66r 81Z74a61s89k94o47č81i67l 2615172268129

Vrátí se na nižších emisích nového ICE vozu ekologická zátěž jeho výroby a likvidace starého vozu? I ten nový ICE má emise, jen nižší. Neznám čísla, ale nějak mi to nepříjde pravděpodobné.

0/0
26.5.2014 17:35

V28l69a21d62a 91S25i62m15o88n68i39k 3219913793805

Číslo, po kterém pátráte,  Vám bude úplně fuk, pokud budete stát v dopoledním provozu na té ulici v Šanghaji.

0/0
26.5.2014 22:39

P95a72v77e45l 93M73a37t15o74u73š46e16k 5100417708134

V tomto ohledu se Čína bohužel, za vydatné "pomoci" Západu, přesně dostala do problému, který Západ velmi dobře zná a který stále není schopen účinně řešit - do problém masového automobilismu. Je hezké, že LIDÉ chtějí omezit automobilismus,  který je na každém kroku obtěžuje, ale problém je v tom, že mnohdy právě titíž LIDÉ se nehodlají vzdát svého pofiderního "pohodlí" (které obvykle ve skutečnosti žádným velkým pohodlím není, jenže to už si tito lidé nepřipustí) a nehodlají začít s omezováním automobilismu právě sami u sebe. Přitom právě asijské země včetně Číny jsou průkopníky v hromadném zavádění elektrických skútrů, kol i elektromobilů a jedněmi z hlavních průkopníků výkonné a rychlé železniční dopravy. Jak je vidno, ani v Asii si lidé nedokázali včas uvědomit, jaké dopady bude mít, když se lidstvo nekriticky zahledí do lákavých tvarů osobních automobilů.

+4/−1
26.5.2014 16:09

P88e85t81r 73S62t83r57a19k80a 9377957975523

Problem je to, ze když cely život jezdíte na skútru, nemá to zádný status výjimečnosti. Auto ano... Navíc velká města mají motocykly zakázané. Na pidi elektro skútru daleko nedojedete a v Pekingu to na tom v zimě nebude žádná slast. Metro je tam úžasné hlavně v době ranní a odpolední špičky.

0/0
26.5.2014 16:46

M62i69c20h23a51l 19P89a25v23l51á73t 9233943464259

Byl jste aspon jednou v zivote v Asii? :o)

0/0
27.5.2014 11:15

J84a24k31u43b 84S78u52c38h28ý 2264967472

Pocita se tam Slovensko? :-/

+1/0
28.5.2014 1:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.