Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čína bojuje proti smogu. Letos sešrotuje pět milionů aut

Největší automobilový trh světa přitvrzuje v zatím neúspěšném boji proti škodlivinám z motorových vozidel. Země letos sešrotuje až 5,3 milionu vozidel, které nesplní čínské normy na pohonné hmoty. Čínská veřejnost je naštvaná kvůli znečišťování životního prostředí automobilismem. Špatná je situace zejména v okolí Pekingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V24l31a86d14i24m85í24r 36V30o61n13d83r85á33k 5493742284885

Nějak nevidím smysl v tom, že letos 5 milionů starých aut a vyrobí 18 milionů nových. 1. spousta z těch aut mohla ještě sloužit, 2. nové auto není zas o tolik víc ekologické než staré, 3. výroba nových aut vyprodukuje sama o sobě obrovské množství škodlivin. Takže se asi chtěla vláda jenom zalíbit občanům...

0/−1
27.5.2014 14:19

P96e56t59r 62S46t32e10j95s78k49a13l 3399648964476

Pokud sesrotuji neco jako je Skoda 1000 na olovnaty benzin bez katalyzatoru a vyrobi neco jako EU4 bezin nebo EU5/6, tak je to markatni rozdil.

+1/0
27.5.2014 18:05

D28á18v94i33d 67H92a26j91d94u17č25í42k 1243460585425

Znečištění životního prostředí se stalo jednou z hlavních priorit čínského komunistického vedení.

- tak jak je to teda, som z toho volajaky zmäteny

+2/0
26.5.2014 19:20

P47e86t27r 31Z13a60s61k84o64č13i28l 2175732338899

Vrátí se na nižších emisích nového ICE vozu ekologická zátěž jeho výroby a likvidace starého vozu? I ten nový ICE má emise, jen nižší. Neznám čísla, ale nějak mi to nepříjde pravděpodobné.

0/0
26.5.2014 17:35

V95l15a45d67a 25S54i51m59o94n79i63k 3649543303885

Číslo, po kterém pátráte,  Vám bude úplně fuk, pokud budete stát v dopoledním provozu na té ulici v Šanghaji.

0/0
26.5.2014 22:39

P85a59v30e17l 64M52a47t75o44u66š55e19k 5670637748194

V tomto ohledu se Čína bohužel, za vydatné "pomoci" Západu, přesně dostala do problému, který Západ velmi dobře zná a který stále není schopen účinně řešit - do problém masového automobilismu. Je hezké, že LIDÉ chtějí omezit automobilismus,  který je na každém kroku obtěžuje, ale problém je v tom, že mnohdy právě titíž LIDÉ se nehodlají vzdát svého pofiderního "pohodlí" (které obvykle ve skutečnosti žádným velkým pohodlím není, jenže to už si tito lidé nepřipustí) a nehodlají začít s omezováním automobilismu právě sami u sebe. Přitom právě asijské země včetně Číny jsou průkopníky v hromadném zavádění elektrických skútrů, kol i elektromobilů a jedněmi z hlavních průkopníků výkonné a rychlé železniční dopravy. Jak je vidno, ani v Asii si lidé nedokázali včas uvědomit, jaké dopady bude mít, když se lidstvo nekriticky zahledí do lákavých tvarů osobních automobilů.

+4/−1
26.5.2014 16:09

P27e70t26r 28S36t77r77a42k87a 9957367325503

Problem je to, ze když cely život jezdíte na skútru, nemá to zádný status výjimečnosti. Auto ano... Navíc velká města mají motocykly zakázané. Na pidi elektro skútru daleko nedojedete a v Pekingu to na tom v zimě nebude žádná slast. Metro je tam úžasné hlavně v době ranní a odpolední špičky.

0/0
26.5.2014 16:46

M48i95c17h64a75l 27P67a85v66l68á47t 9583393114109

Byl jste aspon jednou v zivote v Asii? :o)

0/0
27.5.2014 11:15

J69a44k83u95b 29S69u45c92h37ý 2114617182

Pocita se tam Slovensko? :-/

+1/0
28.5.2014 1:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.