Diskuze

Čína bojuje proti smogu. Letos sešrotuje pět milionů aut

Největší automobilový trh světa přitvrzuje v zatím neúspěšném boji proti škodlivinám z motorových vozidel. Země letos sešrotuje až 5,3 milionu vozidel, které nesplní čínské normy na pohonné hmoty. Čínská veřejnost je naštvaná kvůli znečišťování životního prostředí automobilismem. Špatná je situace zejména v okolí Pekingu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VV

Nějak nevidím smysl v tom, že letos 5 milionů starých aut a vyrobí 18 milionů nových. 1. spousta z těch aut mohla ještě sloužit, 2. nové auto není zas o tolik víc ekologické než staré, 3. výroba nových aut vyprodukuje sama o sobě obrovské množství škodlivin. Takže se asi chtěla vláda jenom zalíbit občanům...

0 1
možnosti
PS

Pokud sesrotuji neco jako je Skoda 1000 na olovnaty benzin bez katalyzatoru a vyrobi neco jako EU4 bezin nebo EU5/6, tak je to markatni rozdil.

1 0
možnosti
DH

Znečištění životního prostředí se stalo jednou z hlavních priorit čínského komunistického vedení.

- tak jak je to teda, som z toho volajaky zmäteny

2 0
možnosti
PZ

Vrátí se na nižších emisích nového ICE vozu ekologická zátěž jeho výroby a likvidace starého vozu? I ten nový ICE má emise, jen nižší. Neznám čísla, ale nějak mi to nepříjde pravděpodobné.

0 0
možnosti
VS

Číslo, po kterém pátráte,  Vám bude úplně fuk, pokud budete stát v dopoledním provozu na té ulici v Šanghaji.

0 0
možnosti
PM

V tomto ohledu se Čína bohužel, za vydatné "pomoci" Západu, přesně dostala do problému, který Západ velmi dobře zná a který stále není schopen účinně řešit - do problém masového automobilismu. Je hezké, že LIDÉ chtějí omezit automobilismus,  který je na každém kroku obtěžuje, ale problém je v tom, že mnohdy právě titíž LIDÉ se nehodlají vzdát svého pofiderního "pohodlí" (které obvykle ve skutečnosti žádným velkým pohodlím není, jenže to už si tito lidé nepřipustí) a nehodlají začít s omezováním automobilismu právě sami u sebe. Přitom právě asijské země včetně Číny jsou průkopníky v hromadném zavádění elektrických skútrů, kol i elektromobilů a jedněmi z hlavních průkopníků výkonné a rychlé železniční dopravy. Jak je vidno, ani v Asii si lidé nedokázali včas uvědomit, jaké dopady bude mít, když se lidstvo nekriticky zahledí do lákavých tvarů osobních automobilů.

4 1
možnosti
PS

P33e25t35r 94S11t91r50a61k13a

26. 5. 2014 16:46

Problem je to, ze když cely život jezdíte na skútru, nemá to zádný status výjimečnosti. Auto ano... Navíc velká města mají motocykly zakázané. Na pidi elektro skútru daleko nedojedete a v Pekingu to na tom v zimě nebude žádná slast. Metro je tam úžasné hlavně v době ranní a odpolední špičky.

0 0
možnosti