Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéfové TPCA: Nestydíme se za to, že naše auta mají stejné motory

Vyrábět auta tří značek na jednom místě se nám osvědčilo, tvrdí v exkluzivním rozhovoru pro MF DNES zástupci majitelů automobilky TPCA: šéf evropské Toyoty Didier Leroy a výkonný viceprezident PSA Jean-Christophe Quémard. Prodeje malých aut podle nich v příštích letech příliš neporostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a71r11o85s10l57a97v 50K62o37š31e81k 4189475430664

pěkný desing frantíků... za to nová Fabka ;-(

0/0
30.5.2014 0:01

T33o68m83a91s 42V61a80r15g20a 1245374296955

oba pánové v rozhovoru plkají. potvrzuje se že TPCA málo inovuje a nestojí jim zato se snažit. je z toho cítit jak málo se zajímají o stav svýho trhu. sami si kazí svý perspektivy :-P

0/−1
29.5.2014 8:11

A78u67g16u59s85t 66F62o46r97m59á61n28e15k 6755879400246

Proč by se měli stydět, že používají stejné motory, jestli jsou kvalitní. Mercedes se taky nestydí za to, že používá motor Renaulta Kangoo.

+3/0
28.5.2014 12:59

D34a42v63i48d 38B16r43u90c95k74n85e30r 5772544549485

A nejenom, byla a je to běžná praxe u GM nebo u Fordu

0/0
28.5.2014 14:43

J15a12n 49F41r82o80l65í16k 6466930815984

Je jen dobře, že nová generace rozlišuje alespoň částečně karosérií ty tři značky. Je to auto, které nezvyšuje ego majitele, ale pro městský provoz ideální, na dálnici těch 130 udělá a jednotně montovaný litrový atmosférický tříhrnek Toyota je docela povedený motor. Jen je potřeba koupit pětidveřové provedení a pak odveze v pohodě 4 dospělé, kteří mají dost místa. Do kufru ovšem dáte jen nákup. Také je tvrdé a na tankodromu D1 je jízda v pravém pruhu utrpení, stejně jako u všech aut s krátkým rozvorem. Mám první generaci C1, jezdím svižně, lřevážně ve městě  a dlouhodobá spotřeba je 5,11 v benzínu. Po 6 letech žádná závada.

+5/0
28.5.2014 10:49

D61a98v44i35d 96B14r71u75c35k76n49e60r 5712684899905

a já myslím, že když takovéhle auto nějaký taťka své dceři koupí, letí její ego nahoru přímo raketově.

+1/0
28.5.2014 14:45

D75a26v29i15d 17B79r10u72c48k98n41e52r 5752564129445

Autodíly se ale vždy budou dělat pro jeden konkrétní model originální, byť v jedné továrně a na jedné lince. Navíc 30 - 50 procent dílů se vyrobí samozřejmě jinde a ano některé z nich mohou být pro více značek shodných vozů, ale zase většinou ne.

0/0
28.5.2014 10:06
Foto

M34i44r39o95s40l59a32v 73S81t78e23i38n61e87r 1685235898733

Budoucnost je v unifikaci, normalizaci. Nač stovky různých startérů, alternátorů, a vlastně i motorů. Podobně i sedadla, přístroje spínače atd by bylo možno normalizovat a tím snížit výrobní náklady. Většina prodaných vozů slouží především místní dopravě, zejména těch malých. Do práce, z práce, na nákup, k lékaři, do školky, na úřad a pod.

Doby, kdy se auto kupovalo jako reprezentace jsou už za námi. Pro muže s malým přirozením budou vždy různá Porsche nebo Lamborghini, těch je však potřeba v jednotlivých kusech.

+4/−2
28.5.2014 9:52

P39a30v73e76l 91Z81a98j70í85č96e71k 8284980776740

protoze vyvoj sel do predu kdyz nebude existovat soutez a vsichni to budou bastlit ze stavebnice tak to bude sice levne ale nikam dal se to moc nebude posouvat

0/−1
28.5.2014 9:54

D15a36v37i39d 93P60r26a92ž54á32k 6384662702206

Proč pro muže s malým přirozením?

0/0
28.5.2014 10:51

J60i39ř27í 62K11o27c80u69r57e51k 6575964685728

Jedno auto pro všechny, i tu normalizaci jsme tu měli. Skončilo to špatně.

+1/0
28.5.2014 13:04

J35a12r63o78s44l63a56v 60B41r83ü95m23m23e36r 7294533636

Ovšem to je rozdíl, dnes může kdokoliv udělat alternativní a konkurenční řešení. Dříve to nešlo.

0/0
28.5.2014 15:26
Foto

M67i53r64o97s60l92a44v 78S84t81e96i90n52e67r 1525675588313

Neskončilo. Normalizace postupuje stále dál. Zvenku to vidět není, ale ůspěšné motory od BMW nebo VW se montují do vozů, u kterých byste to nečekal, třeba i do  malé Toyoty teď přijde BMW čtyřválec.

0/0
31.5.2014 7:24

P17a62v98e97l 43Z66a86j13í53č50e13k 8874420676180

jak mono pohovorit o nicem.. jake emoce je to auto na popojizdeni... stejny motor zadne extremni rozdily... kupa slov aby si lidi koupili to stejne s jinym znakem

+1/−1
28.5.2014 9:47

D46a66v57i98d 80B83r69u22c81k55n12e97r 5322694689765

Jen tak dálR^

+2/0
28.5.2014 9:43

A85l14e92š 30J96a36n69á20č97e20k 3563484936753

Nejvíc se mi z těch nových líbí kupodivu peugeot. Minulá trojka z Kolína byli sice sociální auta až hrůza ale zase neměli problémy s kvalitou (ono taky co v autě není neporouchá se), takže to nebyla špatná koupě. Nicméně já zůstanu o svojí 25 letý terénní toyoty s benzínovým šestiválcem, zatím jezdí, fungujou i všechny elektrický serepetičky a že jich tam není málo a je to poctivej kus auta. To co automobily vyrábí posledních 15 -  20 let mě vůbec neláká.

0/0
28.5.2014 9:37

J95á49n 38B81a15r10d93i68o77v47s46k50ý 6265519409673

Česko je v Evropě. To není problém.

0/0
28.5.2014 9:27

J64a43n 84P72i26r83k48l 2473218194964

Protože v Kolíně platí dělníkům podstatně menší mzdy nežli ve Francii, tak se chlubí "nízkými náklady".  Po roce 1989 jsme se stali pracovním táborem pro západní státy, které nás osvobodili. A drátěné zátarasy tu již ani nemusí být, protože většina obyvatel na cestu do USA nemá. To je přece jen pro "vyvolené".

+1/−7
28.5.2014 8:57

Z47b10y69n36ě30k 27K16o59ř62í69n49e63k 9674823269362

Co vám brání brát stejně jako dělník ve Francii a do USA se podívat?

+4/−1
28.5.2014 9:00

P55e83t55r 20R27e78m39e55š 5231635302

No co asi, nenažraní kapitalisti, kteří bohatnou právě díky nízkým mzdám, které platí svým otrokům.

0/−4
28.5.2014 9:27

Z58b22y10n90ě70k 95K13o55ř67í17n20e25k 9324203919772

A co mu brání se stát tím nenažraným kapitalistou?

+1/−1
28.5.2014 9:36

P96e24t78r 26R89e10m56e92š 5621645982

Seš vážně tak blbej nebo se jen děláš??? A kdo by pak na ně asi tak makal nevíš???

0/0
28.5.2014 10:26

Z78b67y69n23ě23k 66K96o56ř46í61n78e78k 9674643369582

Tak pro ty kapitalisty přestaňte dělat a jim nezbyde nic jinýho než vám přidat. Kdo vás nutí dělat za tu almužnu, kterou vám údajně nabízej?

0/0
28.5.2014 10:39
Foto

I28v44a67n 33K98o35p11t42a 5417432461407

Tak se odstehujte treba do francie. Mimochodem zpatecni letenka do NY nestoji o nic vic nez dovolena na lipne.

0/0
16.6.2014 11:37

M58a64r17t37i15n 95S33e87d96o92n96a 5577353630549

Pisete nesmysly. V CR je velke mnozstvi lidi bez vyssiho vzdelani, nebyt delnickych profesi tak jsou tito lide na pracaku nebo socialnich davkach, jak se deje ve Francii nebo Spanelsku (nezamestnanost nad 20%).

Cesta do US stoji min nez prumerna cista mzda v CR, kdo si muze dovolit Chorvatsko ci Recko tak ma i na tyden pobytu na Floride. Vyjma turistiky ale nevim co by nekvalifikovana sila z CR v US delala, prace neni dost pro mistni a mzda je zalostna.

+5/−1
28.5.2014 9:06

V25i27k45t21o61r 63N50á38r57o94ž41n10ý 3539662378

Víte , mzdy u automobilek nehrají až tak velkou roli , jde o nějakých 15-18% nákladů celé firmy. Podnikání , kdy se automobilky spojí a vyrábí více modelů je velice zajímavé...neboť žádná z těch tří značek by sama o sobě nikdy nedokázala vyprodat kapacitu takového závodu.

A průměrný plat v takové TPCA vysoce převyšuje celorepublikový průměr. Na cestu do USA má takřka každý ...ona je to hlavně otázka priorit. Někdo dává všechny svoje peníze do chlastu a kouření , jiný zase do svého plechového miláčka a někdo jiný celý rok šetří a dopřeje si špičkovou dovolenou...

+1/0
28.5.2014 9:39

J81i78ř30í 65E97r81b54e51n 1723714406487

Nic proti, ale ty priority bych doplnil o čtvrtou možnost: utrácet peníze za bydlení, za jídlo, za oblečení, za školní potřeby, za drogerii a za cestu do práce. A takových lidí, kteří nemají na nic víc než na toto, je u nás bohužel hodně - aktuálně cca 1,5 milionu...

0/0
29.5.2014 15:25

A47l20e96š 45J79a84n24á95č32e83k 3763174366593

Prd stačí se sebrat zajet do reichu (francie, anglie, holandska, atd.) a makat za západní plat. Není to žádná věda, stačí zvednout zadek a vyrazit.

+1/0
28.5.2014 9:39

J73i94ř79í 30K68o20c27u37r68e64k 6725704755718

Vyženeme je teda do francie a dělníkům z kolínské fabriky nabídneme co? Pracák? Hůř placenou práci? Nebo jim dokážete vy sám nabídnout lepší práci?

Nebo "nabídnete" zaměstnavateli sérii stávek a skončíte po vzoru Detroitu? Příčemž fabrika emigruje do Rumunska a budete řvát, že Rumuni berou (stávkujícím) odborářům práci?

0/0
28.5.2014 13:16

J48a31n 24M88a13t19ú84š 5437640725806

Samozřejmě že to je špatný přístup a vede do záhuby. Místo soutěže o lepší auto se dohodli na úkor zákazníka. Snížili sice náklady, ale zisk nepoužijí na rozvoj, ale půjde do spotřeby. Je to přesně jak píše kolega Aleš Lisovský.

+1/−2
28.5.2014 8:43

V23i85k56t45o88r 89N54á93r19o98ž75n60ý 3279912248

Já nevidím žádný problém v tom , pokud se dvě automobilky domluví na nějaké spolupráci . Spolupracují všichni a všude. Tak to bývalo , je a bude...

Apropo , tady je zajímavá jedna problematika..Tyto automobilky spolu spolupracují v Kolíně ...nicméně všude jinde to jsou obrovští konkurenti , kteří si své "soukromí" dokonale střeží . Takže Toyota má  sice na starosti v Kolíně výrobu , nicméně "svoje klasické technologie" tam nepoužívá...

+2/0
28.5.2014 9:55

A30l81e37š 79L17i24s48o33v82s62k61ý 9282334503568

Časem se bude vyrábět jen jedno auto a na přání vám na ně nalepí jakou značku si budete přát. Porsche, Maybach a podobné budou za příplatek, Dacia a Lada budou se slevou.

+3/−1
28.5.2014 8:33

M39a40r16t48i55n 34S69e91d79o74n28a 5757653720719

To je vse otazka trhu. Pokud to lidem bude vyhovovat tak je to mozne. Ale moc tomu neverim, je plno lidi se chteji odlisit, takze poptavka po necem vyjimecnem bude vzdy.

Role auta se podle mne hodne zmenila, drive to byla znamka luxusu a zamoznosti, dnes je to bezna spotrebni vec dostupna masam. Auto dnes primarne slouzi na dopravu (prace, vylety) nez na dokazovani si neco vuci okoli.

+2/0
28.5.2014 9:12

V70i95k96t88o87r 12N16á83r65o66ž73n62ý 3739812368

Dle mého názoru to mají v hlavě srovnané a jdou správným směrem.

A zamlouvá se mi i to , že u této nové generace vypadá Toyota jinak než Citroen a jinak než Peugot..narozdíl od předešlé generace , kde se auta lišila pouze v detailech...

+2/−1
28.5.2014 8:18

V71i31k53y61r 68B45o53h78u45m88i60l 89S57t15r87a47n81s60k20y 9917648306439

Více výrobců a stejný motor? Nic nového pod Sluncem. Od 1. světové do 2. světové války toto bylo zcela běžné u motocyklů /příkladem budiž montáž motorů JAP/. Takže zač se stydět /viz "koncernové motory VW" ve škodovkách, VW, Seatu/. Konzum stejně směřuje k tomu, že za pár let bude unifikace taková, že si budeme jen kupovat různě "luxusně" vybavený plechovo plastový kabát na 4 kolech.

+5/0
28.5.2014 7:50
Foto

D62a54v33i55d 50M80a80t70ě94j19ů 2525122957328

To nove Aygo je nazivo docela pekne a motorem Toyota by mohlo byt i motorove spolehlive.

+3/0
28.5.2014 7:20

M13a13r36e26k 27V61y98m36a22z58a78l 5768296902110

Potvrzuji mám tři roky Aygo a jsem spokojený. Živý rozjezd, nízká spotřeba, dálnice v pohodě 130 Km/h.R^[>-]

+1/0
28.5.2014 7:25

T63o89m71á50š 86F89i17r45b88a12c96h63e28r 9650800144120

To ale není Toyotou, ale tím francouzkým motorem co tam montují ;-)

0/−2
28.5.2014 7:40

J91a24n 78S57a82l74o47m68o44n 4359420741765

Ale jestliže měla i před tím motor na starost Toyota, tak asi moc francouzský nebude nemyslíte? ;-D

+2/0
28.5.2014 7:47
Foto

D72a61v89i68d 41M28a80t61ě19j41ů 2955662467238

"Některé části, třeba motor, jsou odpovědnost Toyoty." - proto pisu o spolehlivosti, kdyby ty motory delali francouzi, tak teda potes koste...

+1/0
28.5.2014 7:56

P29e96t80r 70N41i53v76n84i14c22k53ý 3792244345817

Kolik je ta nízká spotřeba?

0/0
28.5.2014 8:12

M51a64r74e70k 22V39y45m73a58z34a61l 5338496812810

4.7 na 100Km a po dálnici při zapnuté klimě 5.5 na 100Km

0/0
18.6.2014 13:33

J81a89n 46J61o27š70t 9639637111302

Je až děsivé, že stavu neznalý člověk si kdekoliv na světě kupuje v hávu spolehlivé japonské Toyoty z více jak 50-ti% francouzskou srač.u :-/!!!

+3/−15
28.5.2014 7:06

T10o87m56á76š 25F60i14r56b79a66c76h30e94r 9330830834330

Francouzký s.r.á.č motor 1.6HDi patří mezi nejlepší v téhle kategorii. Nejdříve si zjisti fakta a pak dělej chytrého ;-D

+5/0
28.5.2014 7:42
Foto

P31a46v78e30l 36K12a32l39u63s 6424626166202

A do vozů ho dávají i Japonci.

+3/0
28.5.2014 8:28

V22a50c88l96a43v 72W56a75n69d25e15r61e93r 8228766439472

A jakou srac.u by jste chtel? Nechapu. Ja mel nemeckou srac.u a mel i francouzske srac.y. A i korejske srac.y. A dokonce jako sluzebni auto i japonce. A kazde auto ma sve mouchy. Vsechny audiny a passaty a podobni jsou tak haklive na napravu, az se mi z toho delalo zle. Oproti tomu u citroenu ci Peugeotu jsem tyhle problemy nikdy nezazil. Korejske auta zase vesmes sidily na rychlomeru i o vic jak 10% a ve vyssich rychlostech nesedely na ceste. Proste nechapu, co tim chcete naznacit. Asi to, ze vy mate doma to sve vysnene auticko na ktere jstes si po letech dokazal usetrit a vsechno ostatni je srac.a!

+6/0
28.5.2014 7:45

A41l27e31x10a73n84d34r 46C61h27y51t49i68l 2784762565541

A vite jak je to v elektronice? Uplne stejne. Kupujete si televizi jakekoliv znacky, rozeberete ji a jsou tam komponenty i od konkurencnich vyrobcu. Neni vzacne, ze v TV Samsung najdete karty od LG a dalsich. A naopak v LG najdete karty Samsung.

Siemens nebo Bosch - dokonce stejna firma, jen jina nalepka.

+2/−1
28.5.2014 8:28

J21i42ř93í 36K87o73c32u53r65e86k 6265774685308

Och ten slepý nacioanlismus. Škodovka z Bratislavy je česká kvalita, Audi z té samé fabriky dokonce německá kvalita. Peugeot s motorem Toyota vyrobený v Kolíně (nad Labem) je francouzská sračka. Kdyby na to dali cedulku Praga Picollo ...

0/0
28.5.2014 13:12

I65v64a59n 80Č54u15k36a 3102454381142

takhle se dělá reklama

+8/0
28.5.2014 6:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.