Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéfové TPCA: Nestydíme se za to, že naše auta mají stejné motory

Vyrábět auta tří značek na jednom místě se nám osvědčilo, tvrdí v exkluzivním rozhovoru pro MF DNES zástupci majitelů automobilky TPCA: šéf evropské Toyoty Didier Leroy a výkonný viceprezident PSA Jean-Christophe Quémard. Prodeje malých aut podle nich v příštích letech příliš neporostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a54r84o69s41l28a88v 44K26o85š50e73k 4439745290964

pěkný desing frantíků... za to nová Fabka ;-(

0/0
30.5.2014 0:01

T29o79m64a66s 25V66a28r31g67a 1705314326195

oba pánové v rozhovoru plkají. potvrzuje se že TPCA málo inovuje a nestojí jim zato se snažit. je z toho cítit jak málo se zajímají o stav svýho trhu. sami si kazí svý perspektivy :-P

0/−1
29.5.2014 8:11

A57u97g29u25s96t 42F18o31r81m18á23n28e25k 6895669380166

Proč by se měli stydět, že používají stejné motory, jestli jsou kvalitní. Mercedes se taky nestydí za to, že používá motor Renaulta Kangoo.

+3/0
28.5.2014 12:59

D28a57v42i96d 73B10r22u32c57k91n32e27r 5972194959785

A nejenom, byla a je to běžná praxe u GM nebo u Fordu

0/0
28.5.2014 14:43

J85a28n 66F34r76o10l65í96k 6256200665454

Je jen dobře, že nová generace rozlišuje alespoň částečně karosérií ty tři značky. Je to auto, které nezvyšuje ego majitele, ale pro městský provoz ideální, na dálnici těch 130 udělá a jednotně montovaný litrový atmosférický tříhrnek Toyota je docela povedený motor. Jen je potřeba koupit pětidveřové provedení a pak odveze v pohodě 4 dospělé, kteří mají dost místa. Do kufru ovšem dáte jen nákup. Také je tvrdé a na tankodromu D1 je jízda v pravém pruhu utrpení, stejně jako u všech aut s krátkým rozvorem. Mám první generaci C1, jezdím svižně, lřevážně ve městě  a dlouhodobá spotřeba je 5,11 v benzínu. Po 6 letech žádná závada.

+5/0
28.5.2014 10:49

D50a34v10i88d 25B49r23u87c34k44n57e85r 5952674149205

a já myslím, že když takovéhle auto nějaký taťka své dceři koupí, letí její ego nahoru přímo raketově.

+1/0
28.5.2014 14:45

D90a33v71i22d 43B42r96u32c41k61n15e62r 5592274859175

Autodíly se ale vždy budou dělat pro jeden konkrétní model originální, byť v jedné továrně a na jedné lince. Navíc 30 - 50 procent dílů se vyrobí samozřejmě jinde a ano některé z nich mohou být pro více značek shodných vozů, ale zase většinou ne.

0/0
28.5.2014 10:06
Foto

M64i70r96o56s12l17a76v 83S30t70e43i38n41e69r 6658714893735

Budoucnost je v unifikaci, normalizaci. Nač stovky různých startérů, alternátorů, a vlastně i motorů. Podobně i sedadla, přístroje spínače atd by bylo možno normalizovat a tím snížit výrobní náklady. Většina prodaných vozů slouží především místní dopravě, zejména těch malých. Do práce, z práce, na nákup, k lékaři, do školky, na úřad a pod.

Doby, kdy se auto kupovalo jako reprezentace jsou už za námi. Pro muže s malým přirozením budou vždy různá Porsche nebo Lamborghini, těch je však potřeba v jednotlivých kusech.

+4/−2
28.5.2014 9:52

P72a52v96e32l 12Z53a12j68í37č20e85k 8624700476370

protoze vyvoj sel do predu kdyz nebude existovat soutez a vsichni to budou bastlit ze stavebnice tak to bude sice levne ale nikam dal se to moc nebude posouvat

0/−1
28.5.2014 9:54

D92a25v98i21d 11P12r24a48ž51á51k 6104132652626

Proč pro muže s malým přirozením?

0/0
28.5.2014 10:51

J74i88ř25í 88K85o73c88u84r61e27k 6945874745968

Jedno auto pro všechny, i tu normalizaci jsme tu měli. Skončilo to špatně.

+1/0
28.5.2014 13:04

J89a31r59o32s16l45a26v 69B54r69ü86m59m34e11r 7554323986

Ovšem to je rozdíl, dnes může kdokoliv udělat alternativní a konkurenční řešení. Dříve to nešlo.

0/0
28.5.2014 15:26
Foto

M86i48r92o48s93l96a75v 95S58t51e40i96n14e33r 6368154333275

Neskončilo. Normalizace postupuje stále dál. Zvenku to vidět není, ale ůspěšné motory od BMW nebo VW se montují do vozů, u kterých byste to nečekal, třeba i do  malé Toyoty teď přijde BMW čtyřválec.

0/0
31.5.2014 7:24

P91a28v92e67l 48Z91a29j28í37č38e61k 8724420626620

jak mono pohovorit o nicem.. jake emoce je to auto na popojizdeni... stejny motor zadne extremni rozdily... kupa slov aby si lidi koupili to stejne s jinym znakem

+1/−1
28.5.2014 9:47

D39a55v93i36d 12B92r54u62c72k63n14e28r 5652314439805

Jen tak dálR^

+2/0
28.5.2014 9:43

A36l17e19š 37J38a40n48á56č73e29k 3663684246333

Nejvíc se mi z těch nových líbí kupodivu peugeot. Minulá trojka z Kolína byli sice sociální auta až hrůza ale zase neměli problémy s kvalitou (ono taky co v autě není neporouchá se), takže to nebyla špatná koupě. Nicméně já zůstanu o svojí 25 letý terénní toyoty s benzínovým šestiválcem, zatím jezdí, fungujou i všechny elektrický serepetičky a že jich tam není málo a je to poctivej kus auta. To co automobily vyrábí posledních 15 -  20 let mě vůbec neláká.

0/0
28.5.2014 9:37

J26á88n 77B67a58d38i10o13v39s71k39ý 2549394636296

Česko je v Evropě. To není problém.

0/0
28.5.2014 9:27

J35a97n 84P55i12r54k63l 2153338314904

Protože v Kolíně platí dělníkům podstatně menší mzdy nežli ve Francii, tak se chlubí "nízkými náklady".  Po roce 1989 jsme se stali pracovním táborem pro západní státy, které nás osvobodili. A drátěné zátarasy tu již ani nemusí být, protože většina obyvatel na cestu do USA nemá. To je přece jen pro "vyvolené".

+1/−7
28.5.2014 8:57

Z97b29y16n44ě34k 40K38o56ř73í35n60e16k 9914423779952

Co vám brání brát stejně jako dělník ve Francii a do USA se podívat?

+4/−1
28.5.2014 9:00

P44e79t81r 97R76e28m30e75š 5441205652

No co asi, nenažraní kapitalisti, kteří bohatnou právě díky nízkým mzdám, které platí svým otrokům.

0/−4
28.5.2014 9:27

Z68b69y21n65ě55k 75K60o18ř93í67n15e40k 9104973659372

A co mu brání se stát tím nenažraným kapitalistou?

+1/−1
28.5.2014 9:36

P68e29t15r 51R77e16m19e83š 5321355542

Seš vážně tak blbej nebo se jen děláš??? A kdo by pak na ně asi tak makal nevíš???

0/0
28.5.2014 10:26

Z72b76y53n70ě33k 67K71o68ř45í18n79e83k 9554823489192

Tak pro ty kapitalisty přestaňte dělat a jim nezbyde nic jinýho než vám přidat. Kdo vás nutí dělat za tu almužnu, kterou vám údajně nabízej?

0/0
28.5.2014 10:39
Foto

I89v14a78n 83K42o49p59t11a 5697922421597

Tak se odstehujte treba do francie. Mimochodem zpatecni letenka do NY nestoji o nic vic nez dovolena na lipne.

0/0
16.6.2014 11:37

M59a84r87t40i11n 13S82e64d32o43n47a 2685416616569

Pisete nesmysly. V CR je velke mnozstvi lidi bez vyssiho vzdelani, nebyt delnickych profesi tak jsou tito lide na pracaku nebo socialnich davkach, jak se deje ve Francii nebo Spanelsku (nezamestnanost nad 20%).

Cesta do US stoji min nez prumerna cista mzda v CR, kdo si muze dovolit Chorvatsko ci Recko tak ma i na tyden pobytu na Floride. Vyjma turistiky ale nevim co by nekvalifikovana sila z CR v US delala, prace neni dost pro mistni a mzda je zalostna.

+5/−1
28.5.2014 9:06

V56i83k73t31o12r 67N25á15r14o48ž91n15ý 3239752828

Víte , mzdy u automobilek nehrají až tak velkou roli , jde o nějakých 15-18% nákladů celé firmy. Podnikání , kdy se automobilky spojí a vyrábí více modelů je velice zajímavé...neboť žádná z těch tří značek by sama o sobě nikdy nedokázala vyprodat kapacitu takového závodu.

A průměrný plat v takové TPCA vysoce převyšuje celorepublikový průměr. Na cestu do USA má takřka každý ...ona je to hlavně otázka priorit. Někdo dává všechny svoje peníze do chlastu a kouření , jiný zase do svého plechového miláčka a někdo jiný celý rok šetří a dopřeje si špičkovou dovolenou...

+1/0
28.5.2014 9:39

J77i89ř18í 22E82r57b77e78n 1803714286267

Nic proti, ale ty priority bych doplnil o čtvrtou možnost: utrácet peníze za bydlení, za jídlo, za oblečení, za školní potřeby, za drogerii a za cestu do práce. A takových lidí, kteří nemají na nic víc než na toto, je u nás bohužel hodně - aktuálně cca 1,5 milionu...

0/0
29.5.2014 15:25

A74l52e44š 47J31a85n91á74č37e48k 3893744436533

Prd stačí se sebrat zajet do reichu (francie, anglie, holandska, atd.) a makat za západní plat. Není to žádná věda, stačí zvednout zadek a vyrazit.

+1/0
28.5.2014 9:39

J80i48ř47í 94K89o17c80u54r53e38k 6565574145788

Vyženeme je teda do francie a dělníkům z kolínské fabriky nabídneme co? Pracák? Hůř placenou práci? Nebo jim dokážete vy sám nabídnout lepší práci?

Nebo "nabídnete" zaměstnavateli sérii stávek a skončíte po vzoru Detroitu? Příčemž fabrika emigruje do Rumunska a budete řvát, že Rumuni berou (stávkujícím) odborářům práci?

0/0
28.5.2014 13:16

J77a13n 11M12a85t91ú72š 5697660275166

Samozřejmě že to je špatný přístup a vede do záhuby. Místo soutěže o lepší auto se dohodli na úkor zákazníka. Snížili sice náklady, ale zisk nepoužijí na rozvoj, ale půjde do spotřeby. Je to přesně jak píše kolega Aleš Lisovský.

+1/−2
28.5.2014 8:43

V23i47k47t44o86r 25N74á67r12o19ž39n82ý 3899632478

Já nevidím žádný problém v tom , pokud se dvě automobilky domluví na nějaké spolupráci . Spolupracují všichni a všude. Tak to bývalo , je a bude...

Apropo , tady je zajímavá jedna problematika..Tyto automobilky spolu spolupracují v Kolíně ...nicméně všude jinde to jsou obrovští konkurenti , kteří si své "soukromí" dokonale střeží . Takže Toyota má  sice na starosti v Kolíně výrobu , nicméně "svoje klasické technologie" tam nepoužívá...

+2/0
28.5.2014 9:55

A71l31e23š 87L88i26s16o23v71s35k45ý 9142814693838

Časem se bude vyrábět jen jedno auto a na přání vám na ně nalepí jakou značku si budete přát. Porsche, Maybach a podobné budou za příplatek, Dacia a Lada budou se slevou.

+3/−1
28.5.2014 8:33

M23a30r41t81i52n 69S46e66d37o63n87a 2555946496949

To je vse otazka trhu. Pokud to lidem bude vyhovovat tak je to mozne. Ale moc tomu neverim, je plno lidi se chteji odlisit, takze poptavka po necem vyjimecnem bude vzdy.

Role auta se podle mne hodne zmenila, drive to byla znamka luxusu a zamoznosti, dnes je to bezna spotrebni vec dostupna masam. Auto dnes primarne slouzi na dopravu (prace, vylety) nez na dokazovani si neco vuci okoli.

+2/0
28.5.2014 9:12

V22i47k64t24o69r 58N80á77r10o98ž10n75ý 3229972828

Dle mého názoru to mají v hlavě srovnané a jdou správným směrem.

A zamlouvá se mi i to , že u této nové generace vypadá Toyota jinak než Citroen a jinak než Peugot..narozdíl od předešlé generace , kde se auta lišila pouze v detailech...

+2/−1
28.5.2014 8:18

V42i14k83y87r 87B96o10h47u93m10i14l 93S59t98r42a31n66s27k58y 9867808896219

Více výrobců a stejný motor? Nic nového pod Sluncem. Od 1. světové do 2. světové války toto bylo zcela běžné u motocyklů /příkladem budiž montáž motorů JAP/. Takže zač se stydět /viz "koncernové motory VW" ve škodovkách, VW, Seatu/. Konzum stejně směřuje k tomu, že za pár let bude unifikace taková, že si budeme jen kupovat různě "luxusně" vybavený plechovo plastový kabát na 4 kolech.

+5/0
28.5.2014 7:50
Foto

D20a12v44i29d 42M81a76t56ě48j82ů 2935582147668

To nove Aygo je nazivo docela pekne a motorem Toyota by mohlo byt i motorove spolehlive.

+3/0
28.5.2014 7:20

M16a51r93e74k 53V64y19m75a98z80a44l 5788426812260

Potvrzuji mám tři roky Aygo a jsem spokojený. Živý rozjezd, nízká spotřeba, dálnice v pohodě 130 Km/h.R^[>-]

+1/0
28.5.2014 7:25

T34o27m92á31š 92F81i52r67b64a28c70h46e61r 9310980114940

To ale není Toyotou, ale tím francouzkým motorem co tam montují ;-)

0/−2
28.5.2014 7:40

J75a24n 24S32a83l43o25m79o45n 4219300101505

Ale jestliže měla i před tím motor na starost Toyota, tak asi moc francouzský nebude nemyslíte? ;-D

+2/0
28.5.2014 7:47
Foto

D10a98v59i32d 30M89a72t64ě32j23ů 2475862757148

"Některé části, třeba motor, jsou odpovědnost Toyoty." - proto pisu o spolehlivosti, kdyby ty motory delali francouzi, tak teda potes koste...

+1/0
28.5.2014 7:56

P16e12t87r 76N97i85v68n63i27c58k41ý 3892114225847

Kolik je ta nízká spotřeba?

0/0
28.5.2014 8:12

M81a60r52e27k 64V28y20m24a40z40a35l 5458726612750

4.7 na 100Km a po dálnici při zapnuté klimě 5.5 na 100Km

0/0
18.6.2014 13:33

J37a56n 79J37o23š91t 9679237431402

Je až děsivé, že stavu neznalý člověk si kdekoliv na světě kupuje v hávu spolehlivé japonské Toyoty z více jak 50-ti% francouzskou srač.u :-/!!!

+3/−15
28.5.2014 7:06

T85o81m49á27š 41F29i76r86b82a70c70h30e31r 9560920914700

Francouzký s.r.á.č motor 1.6HDi patří mezi nejlepší v téhle kategorii. Nejdříve si zjisti fakta a pak dělej chytrého ;-D

+5/0
28.5.2014 7:42
Foto

P56a50v61e23l 16K87a88l12u61s 6614866306262

A do vozů ho dávají i Japonci.

+3/0
28.5.2014 8:28

V68a26c21l40a81v 78W91a81n21d63e48r62e11r 8908556169102

A jakou srac.u by jste chtel? Nechapu. Ja mel nemeckou srac.u a mel i francouzske srac.y. A i korejske srac.y. A dokonce jako sluzebni auto i japonce. A kazde auto ma sve mouchy. Vsechny audiny a passaty a podobni jsou tak haklive na napravu, az se mi z toho delalo zle. Oproti tomu u citroenu ci Peugeotu jsem tyhle problemy nikdy nezazil. Korejske auta zase vesmes sidily na rychlomeru i o vic jak 10% a ve vyssich rychlostech nesedely na ceste. Proste nechapu, co tim chcete naznacit. Asi to, ze vy mate doma to sve vysnene auticko na ktere jstes si po letech dokazal usetrit a vsechno ostatni je srac.a!

+6/0
28.5.2014 7:45

A85l45e51x44a27n60d30r 34C97h92y47t65i78l 2414562695231

A vite jak je to v elektronice? Uplne stejne. Kupujete si televizi jakekoliv znacky, rozeberete ji a jsou tam komponenty i od konkurencnich vyrobcu. Neni vzacne, ze v TV Samsung najdete karty od LG a dalsich. A naopak v LG najdete karty Samsung.

Siemens nebo Bosch - dokonce stejna firma, jen jina nalepka.

+2/−1
28.5.2014 8:28

J53i58ř88í 49K77o11c19u59r92e11k 6985224255418

Och ten slepý nacioanlismus. Škodovka z Bratislavy je česká kvalita, Audi z té samé fabriky dokonce německá kvalita. Peugeot s motorem Toyota vyrobený v Kolíně (nad Labem) je francouzská sračka. Kdyby na to dali cedulku Praga Picollo ...

0/0
28.5.2014 13:12

I12v74a26n 45Č84u98k17a 3952864421882

takhle se dělá reklama

+8/0
28.5.2014 6:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.