Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéfové TPCA: Nestydíme se za to, že naše auta mají stejné motory

Vyrábět auta tří značek na jednom místě se nám osvědčilo, tvrdí v exkluzivním rozhovoru pro MF DNES zástupci majitelů automobilky TPCA: šéf evropské Toyoty Didier Leroy a výkonný viceprezident PSA Jean-Christophe Quémard. Prodeje malých aut podle nich v příštích letech příliš neporostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a73r55o52s80l37a19v 51K53o17š92e10k 4659725950884

pěkný desing frantíků... za to nová Fabka ;-(

0/0
30.5.2014 0:01

T94o73m55a13s 34V97a92r50g37a 1485544846585

oba pánové v rozhovoru plkají. potvrzuje se že TPCA málo inovuje a nestojí jim zato se snažit. je z toho cítit jak málo se zajímají o stav svýho trhu. sami si kazí svý perspektivy :-P

0/−1
29.5.2014 8:11

A68u60g90u14s48t 48F91o90r30m40á81n75e36k 6455399940286

Proč by se měli stydět, že používají stejné motory, jestli jsou kvalitní. Mercedes se taky nestydí za to, že používá motor Renaulta Kangoo.

+3/0
28.5.2014 12:59

D32a56v33i28d 46B15r93u46c93k23n80e14r 5252424819335

A nejenom, byla a je to běžná praxe u GM nebo u Fordu

0/0
28.5.2014 14:43

J91a83n 55F12r94o26l33í14k 6976730425734

Je jen dobře, že nová generace rozlišuje alespoň částečně karosérií ty tři značky. Je to auto, které nezvyšuje ego majitele, ale pro městský provoz ideální, na dálnici těch 130 udělá a jednotně montovaný litrový atmosférický tříhrnek Toyota je docela povedený motor. Jen je potřeba koupit pětidveřové provedení a pak odveze v pohodě 4 dospělé, kteří mají dost místa. Do kufru ovšem dáte jen nákup. Také je tvrdé a na tankodromu D1 je jízda v pravém pruhu utrpení, stejně jako u všech aut s krátkým rozvorem. Mám první generaci C1, jezdím svižně, lřevážně ve městě  a dlouhodobá spotřeba je 5,11 v benzínu. Po 6 letech žádná závada.

+5/0
28.5.2014 10:49

D36a97v62i62d 55B19r26u96c61k40n31e55r 5952674539355

a já myslím, že když takovéhle auto nějaký taťka své dceři koupí, letí její ego nahoru přímo raketově.

+1/0
28.5.2014 14:45

D21a85v15i97d 98B52r43u60c83k92n32e15r 5332294309725

Autodíly se ale vždy budou dělat pro jeden konkrétní model originální, byť v jedné továrně a na jedné lince. Navíc 30 - 50 procent dílů se vyrobí samozřejmě jinde a ano některé z nich mohou být pro více značek shodných vozů, ale zase většinou ne.

0/0
28.5.2014 10:06
Foto

M71i30r19o95s60l27a58v 15S26t83e71i60n62e98r 6158364723965

Budoucnost je v unifikaci, normalizaci. Nač stovky různých startérů, alternátorů, a vlastně i motorů. Podobně i sedadla, přístroje spínače atd by bylo možno normalizovat a tím snížit výrobní náklady. Většina prodaných vozů slouží především místní dopravě, zejména těch malých. Do práce, z práce, na nákup, k lékaři, do školky, na úřad a pod.

Doby, kdy se auto kupovalo jako reprezentace jsou už za námi. Pro muže s malým přirozením budou vždy různá Porsche nebo Lamborghini, těch je však potřeba v jednotlivých kusech.

+4/−2
28.5.2014 9:52

P91a21v67e44l 73Z82a63j11í77č62e85k 8204730416200

protoze vyvoj sel do predu kdyz nebude existovat soutez a vsichni to budou bastlit ze stavebnice tak to bude sice levne ale nikam dal se to moc nebude posouvat

0/−1
28.5.2014 9:54

D58a82v74i58d 57P74r92a37ž10á81k 6244802822976

Proč pro muže s malým přirozením?

0/0
28.5.2014 10:51

J83i86ř94í 42K35o37c18u14r36e56k 6355424595498

Jedno auto pro všechny, i tu normalizaci jsme tu měli. Skončilo to špatně.

+1/0
28.5.2014 13:04

J94a29r15o20s39l50a13v 25B39r77ü24m32m97e82r 7674623586

Ovšem to je rozdíl, dnes může kdokoliv udělat alternativní a konkurenční řešení. Dříve to nešlo.

0/0
28.5.2014 15:26
Foto

M12i80r12o92s74l90a77v 48S14t11e54i56n28e32r 6258244533415

Neskončilo. Normalizace postupuje stále dál. Zvenku to vidět není, ale ůspěšné motory od BMW nebo VW se montují do vozů, u kterých byste to nečekal, třeba i do  malé Toyoty teď přijde BMW čtyřválec.

0/0
31.5.2014 7:24

P80a75v14e50l 41Z94a68j56í26č27e12k 8384350456730

jak mono pohovorit o nicem.. jake emoce je to auto na popojizdeni... stejny motor zadne extremni rozdily... kupa slov aby si lidi koupili to stejne s jinym znakem

+1/−1
28.5.2014 9:47

D96a33v60i56d 55B30r37u36c71k35n49e58r 5682214559985

Jen tak dálR^

+2/0
28.5.2014 9:43

A17l54e51š 86J85a53n61á49č17e34k 3273734606453

Nejvíc se mi z těch nových líbí kupodivu peugeot. Minulá trojka z Kolína byli sice sociální auta až hrůza ale zase neměli problémy s kvalitou (ono taky co v autě není neporouchá se), takže to nebyla špatná koupě. Nicméně já zůstanu o svojí 25 letý terénní toyoty s benzínovým šestiválcem, zatím jezdí, fungujou i všechny elektrický serepetičky a že jich tam není málo a je to poctivej kus auta. To co automobily vyrábí posledních 15 -  20 let mě vůbec neláká.

0/0
28.5.2014 9:37

J75á75n 18B81a30d98i63o67v96s21k52ý 2499424256906

Česko je v Evropě. To není problém.

0/0
28.5.2014 9:27

J45a98n 45P70i28r93k82l 2823578864524

Protože v Kolíně platí dělníkům podstatně menší mzdy nežli ve Francii, tak se chlubí "nízkými náklady".  Po roce 1989 jsme se stali pracovním táborem pro západní státy, které nás osvobodili. A drátěné zátarasy tu již ani nemusí být, protože většina obyvatel na cestu do USA nemá. To je přece jen pro "vyvolené".

+1/−7
28.5.2014 8:57

Z71b21y49n31ě12k 63K74o35ř59í73n49e85k 9894553449492

Co vám brání brát stejně jako dělník ve Francii a do USA se podívat?

+4/−1
28.5.2014 9:00

P56e40t44r 46R21e45m58e70š 5351815122

No co asi, nenažraní kapitalisti, kteří bohatnou právě díky nízkým mzdám, které platí svým otrokům.

0/−4
28.5.2014 9:27

Z42b50y91n91ě59k 94K77o37ř52í27n75e18k 9874733179642

A co mu brání se stát tím nenažraným kapitalistou?

+1/−1
28.5.2014 9:36

P26e95t22r 54R24e82m54e36š 5521235492

Seš vážně tak blbej nebo se jen děláš??? A kdo by pak na ně asi tak makal nevíš???

0/0
28.5.2014 10:26

Z41b35y62n78ě95k 30K61o42ř84í66n81e88k 9904223289912

Tak pro ty kapitalisty přestaňte dělat a jim nezbyde nic jinýho než vám přidat. Kdo vás nutí dělat za tu almužnu, kterou vám údajně nabízej?

0/0
28.5.2014 10:39
Foto

I31v79a31n 56K71o14p80t41a 5747222371877

Tak se odstehujte treba do francie. Mimochodem zpatecni letenka do NY nestoji o nic vic nez dovolena na lipne.

0/0
16.6.2014 11:37

M59a95r64t48i46n 54S45e12d88o48n79a 2875366416319

Pisete nesmysly. V CR je velke mnozstvi lidi bez vyssiho vzdelani, nebyt delnickych profesi tak jsou tito lide na pracaku nebo socialnich davkach, jak se deje ve Francii nebo Spanelsku (nezamestnanost nad 20%).

Cesta do US stoji min nez prumerna cista mzda v CR, kdo si muze dovolit Chorvatsko ci Recko tak ma i na tyden pobytu na Floride. Vyjma turistiky ale nevim co by nekvalifikovana sila z CR v US delala, prace neni dost pro mistni a mzda je zalostna.

+5/−1
28.5.2014 9:06

V97i44k16t30o41r 94N90á32r55o30ž65n76ý 3379542318

Víte , mzdy u automobilek nehrají až tak velkou roli , jde o nějakých 15-18% nákladů celé firmy. Podnikání , kdy se automobilky spojí a vyrábí více modelů je velice zajímavé...neboť žádná z těch tří značek by sama o sobě nikdy nedokázala vyprodat kapacitu takového závodu.

A průměrný plat v takové TPCA vysoce převyšuje celorepublikový průměr. Na cestu do USA má takřka každý ...ona je to hlavně otázka priorit. Někdo dává všechny svoje peníze do chlastu a kouření , jiný zase do svého plechového miláčka a někdo jiný celý rok šetří a dopřeje si špičkovou dovolenou...

+1/0
28.5.2014 9:39

J14i82ř92í 73E81r87b11e42n 1523454756267

Nic proti, ale ty priority bych doplnil o čtvrtou možnost: utrácet peníze za bydlení, za jídlo, za oblečení, za školní potřeby, za drogerii a za cestu do práce. A takových lidí, kteří nemají na nic víc než na toto, je u nás bohužel hodně - aktuálně cca 1,5 milionu...

0/0
29.5.2014 15:25

A12l82e10š 43J30a40n81á82č95e67k 3903944916683

Prd stačí se sebrat zajet do reichu (francie, anglie, holandska, atd.) a makat za západní plat. Není to žádná věda, stačí zvednout zadek a vyrazit.

+1/0
28.5.2014 9:39

J72i19ř27í 79K76o18c57u67r44e96k 6935614585438

Vyženeme je teda do francie a dělníkům z kolínské fabriky nabídneme co? Pracák? Hůř placenou práci? Nebo jim dokážete vy sám nabídnout lepší práci?

Nebo "nabídnete" zaměstnavateli sérii stávek a skončíte po vzoru Detroitu? Příčemž fabrika emigruje do Rumunska a budete řvát, že Rumuni berou (stávkujícím) odborářům práci?

0/0
28.5.2014 13:16

J95a12n 62M83a65t78ú87š 5497550865456

Samozřejmě že to je špatný přístup a vede do záhuby. Místo soutěže o lepší auto se dohodli na úkor zákazníka. Snížili sice náklady, ale zisk nepoužijí na rozvoj, ale půjde do spotřeby. Je to přesně jak píše kolega Aleš Lisovský.

+1/−2
28.5.2014 8:43

V46i55k71t34o45r 90N97á80r23o24ž91n24ý 3719682678

Já nevidím žádný problém v tom , pokud se dvě automobilky domluví na nějaké spolupráci . Spolupracují všichni a všude. Tak to bývalo , je a bude...

Apropo , tady je zajímavá jedna problematika..Tyto automobilky spolu spolupracují v Kolíně ...nicméně všude jinde to jsou obrovští konkurenti , kteří si své "soukromí" dokonale střeží . Takže Toyota má  sice na starosti v Kolíně výrobu , nicméně "svoje klasické technologie" tam nepoužívá...

+2/0
28.5.2014 9:55

A68l43e47š 13L48i67s81o48v85s93k14ý 9162384223798

Časem se bude vyrábět jen jedno auto a na přání vám na ně nalepí jakou značku si budete přát. Porsche, Maybach a podobné budou za příplatek, Dacia a Lada budou se slevou.

+3/−1
28.5.2014 8:33

M33a63r40t44i40n 62S85e43d97o15n95a 2805446286139

To je vse otazka trhu. Pokud to lidem bude vyhovovat tak je to mozne. Ale moc tomu neverim, je plno lidi se chteji odlisit, takze poptavka po necem vyjimecnem bude vzdy.

Role auta se podle mne hodne zmenila, drive to byla znamka luxusu a zamoznosti, dnes je to bezna spotrebni vec dostupna masam. Auto dnes primarne slouzi na dopravu (prace, vylety) nez na dokazovani si neco vuci okoli.

+2/0
28.5.2014 9:12

V86i90k25t96o20r 54N11á52r47o77ž64n16ý 3849392408

Dle mého názoru to mají v hlavě srovnané a jdou správným směrem.

A zamlouvá se mi i to , že u této nové generace vypadá Toyota jinak než Citroen a jinak než Peugot..narozdíl od předešlé generace , kde se auta lišila pouze v detailech...

+2/−1
28.5.2014 8:18

V83i68k68y43r 90B38o83h37u37m15i82l 98S49t96r51a86n46s29k82y 9177238906419

Více výrobců a stejný motor? Nic nového pod Sluncem. Od 1. světové do 2. světové války toto bylo zcela běžné u motocyklů /příkladem budiž montáž motorů JAP/. Takže zač se stydět /viz "koncernové motory VW" ve škodovkách, VW, Seatu/. Konzum stejně směřuje k tomu, že za pár let bude unifikace taková, že si budeme jen kupovat různě "luxusně" vybavený plechovo plastový kabát na 4 kolech.

+5/0
28.5.2014 7:50

D12a35v32i20d 91M66a75t55ě10j14ů 2665312377218

To nove Aygo je nazivo docela pekne a motorem Toyota by mohlo byt i motorove spolehlive.

+3/0
28.5.2014 7:20

M11a37r74e13k 62V86y91m36a54z61a54l 5948896272850

Potvrzuji mám tři roky Aygo a jsem spokojený. Živý rozjezd, nízká spotřeba, dálnice v pohodě 130 Km/h.R^[>-]

+1/0
28.5.2014 7:25

T11o31m27á92š 36F65i17r67b27a90c70h61e58r 9810940814750

To ale není Toyotou, ale tím francouzkým motorem co tam montují ;-)

0/−2
28.5.2014 7:40

J24a74n 45S91a18l14o60m13o48n 4749790701655

Ale jestliže měla i před tím motor na starost Toyota, tak asi moc francouzský nebude nemyslíte? ;-D

+2/0
28.5.2014 7:47

D96a75v57i68d 97M81a49t37ě10j55ů 2925682567228

"Některé části, třeba motor, jsou odpovědnost Toyoty." - proto pisu o spolehlivosti, kdyby ty motory delali francouzi, tak teda potes koste...

+1/0
28.5.2014 7:56

P90e35t42r 54N59i78v78n80i25c81k93ý 3922274665897

Kolik je ta nízká spotřeba?

0/0
28.5.2014 8:12

M87a89r36e95k 61V93y94m13a89z82a22l 5418476242290

4.7 na 100Km a po dálnici při zapnuté klimě 5.5 na 100Km

0/0
18.6.2014 13:33

J51a33n 60J91o68š76t 9169307301902

Je až děsivé, že stavu neznalý člověk si kdekoliv na světě kupuje v hávu spolehlivé japonské Toyoty z více jak 50-ti% francouzskou srač.u :-/!!!

+3/−15
28.5.2014 7:06

T85o26m60á75š 74F15i64r82b47a22c64h65e71r 9930280954320

Francouzký s.r.á.č motor 1.6HDi patří mezi nejlepší v téhle kategorii. Nejdříve si zjisti fakta a pak dělej chytrého ;-D

+5/0
28.5.2014 7:42
Foto

P52a70v47e47l 40K66a94l40u70s 6424356976222

A do vozů ho dávají i Japonci.

+3/0
28.5.2014 8:28

V80a69c16l15a74v 77W44a37n25d77e57r58e10r 8118646849602

A jakou srac.u by jste chtel? Nechapu. Ja mel nemeckou srac.u a mel i francouzske srac.y. A i korejske srac.y. A dokonce jako sluzebni auto i japonce. A kazde auto ma sve mouchy. Vsechny audiny a passaty a podobni jsou tak haklive na napravu, az se mi z toho delalo zle. Oproti tomu u citroenu ci Peugeotu jsem tyhle problemy nikdy nezazil. Korejske auta zase vesmes sidily na rychlomeru i o vic jak 10% a ve vyssich rychlostech nesedely na ceste. Proste nechapu, co tim chcete naznacit. Asi to, ze vy mate doma to sve vysnene auticko na ktere jstes si po letech dokazal usetrit a vsechno ostatni je srac.a!

+6/0
28.5.2014 7:45

A65l73e71x54a63n58d82r 53C55h58y64t45i14l 2714382835351

A vite jak je to v elektronice? Uplne stejne. Kupujete si televizi jakekoliv znacky, rozeberete ji a jsou tam komponenty i od konkurencnich vyrobcu. Neni vzacne, ze v TV Samsung najdete karty od LG a dalsich. A naopak v LG najdete karty Samsung.

Siemens nebo Bosch - dokonce stejna firma, jen jina nalepka.

+2/−1
28.5.2014 8:28

J93i59ř66í 29K49o61c94u36r92e88k 6875404645408

Och ten slepý nacioanlismus. Škodovka z Bratislavy je česká kvalita, Audi z té samé fabriky dokonce německá kvalita. Peugeot s motorem Toyota vyrobený v Kolíně (nad Labem) je francouzská sračka. Kdyby na to dali cedulku Praga Picollo ...

0/0
28.5.2014 13:12

I54v19a75n 61Č35u66k26a 3202334611292

takhle se dělá reklama

+8/0
28.5.2014 6:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.