Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hladovka stavbařů končí. Železnice jim pošle na zakázkách miliardy

Stavbaři si pochvalují příval zakázek od Správy železniční dopravní cesty. Správa od začátku dubna uzavřela smlouvy na stavební práce v hodnotě 5,4 miliardy korun, současně vyhlásila i další nové zakázky v řádech miliard korun. Stavbaři se tak po letech stížností na málo práce radují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74a94r97c62e68l 62B72í93l10ý 2313782932759

Kolik by to všechno asi stálo bez "malých domů" :-/

0/0
30.6.2014 19:07

V64l90a10d10i51m88í60r 14V26o46n20d68r66á38k 5983882754175

Je hezký, že se zvyšují investice do železnic, ale je otázka, jak se s penězi naloží a jestli vůbec firmy, které opravdu vykonávají stavby, dostanou peníze. Už hodně krát se stalo, že firma vyhrála zakázku, dostala zaplaceno, měl to dělat někdo jiný a ten nic to postavil prakticky zadarmo, jelikož vítězná firma mezitím zkrachovala a nikomu nic nevyplatila...

0/0
3.6.2014 11:15

S88t74a59n56i80s85l78a12v 94B24í18l14e26k 8664806923820

Jak je možný, že nebyla že všech i tak podivných soutěží vyřazena EUROVIA!!! To co předvedli u Ostravy by je mělo na desítky let vyřadit z možnosti stavět státní zakázky. Ono je asi důležitější kolik usypou bokem.Rv

0/−1
2.6.2014 13:25

M64a89r93e38k 32D45e18m57č57á87k 9935114336725

Víc bych věřil tomu, že tu za 20 let žádný Google nebude, než že budou v Evropě jezdit auta bez řidiče - vytvořit pro ně infrastrukturu by bylo nákladné (např. dobíjecí stanice, pro které by se jen v ČR musely postavit 3 další temelíny, recyklace akumulátorů,...), nemáme legislativu (odpovědnost za nehodu bude mít kdo?) a kromě pár frikulínů, co by s tím jezdili ze satelitu do centra (= krátké vzdálenosti s nízkou rychlostí) o ta auta stejně nikdo moc nemá zájem - kdo vyloženě chce auto, chce si buď užít pocit z jízdy (= většinou jet jako prase), nebo je pro něj veřejná doprava pomalá/málo komfortní. Až se kvůli emisím omezí letadla, budou rychlovlaky jako tradiční evropský dopravní prostředek nejpohodlnější (WC, wifi, občerstvení, klid a prostor na práci), nejrychlejší a při rozumné míře dotací i nejlevnější.

0/0
2.6.2014 9:22

M14a33r23e88k 29D26e18m20č23á30k 9495924466955

Mělo být jako reakce níže.

0/0
2.6.2014 9:24

V21i29k52y86r 73B55o44h98u80m78i65l 38S51t97r33a97n83s10k71y 9507138806139

Železnice vždy uměla dobř stavět. Vidím-li Eurovia, vybaví se mi zvlněná dálnice, 50metrové kousky opravy tramvajové trati do Zahradního Města a další povedené akce. Ovšem stále máme co dohánět proti tunelu vedoucího na most inteligence z 50. let z velkochuchelské strany. Prostě železnice vždy uměla stavět...../parafrázuji Haška:"to se nám to staví, když nám to lidi dotujou".;-D;-)

+2/−3
2.6.2014 8:03

J76i60ř76í 74E53r75b72e88n 1383984216467

Ze slohu máte za čtyři, žáku Lorenci! Celkově zmatené a opakujete stejné věty u témat, která spolu nesouvisejí, natož aby navazovala!

+2/0
2.6.2014 8:40

K37a44m16i37l 77K37o15l51á44ř 7324907743193

To zas někdo nazval článek. Stavbaři jsou ti co staví jen pro železnici.

0/0
2.6.2014 6:42

V86o24j45t48a 31S94u92k 3407265757361

Tak kde se ty tunely budou stavet..............V[>-]

0/−1
2.6.2014 3:21

J96a80n 89K32o18s 6888373393397

No kdyz tam vidim ten Viamont, tak se nam tu toho moc nezmenilo....

+1/0
1.6.2014 23:50

P61a94v63e77l 72J93a23r96o38š 5685537696113

Každý ať si jezdí čím chce. Proč zvýhodňovat jedny na úkor druhých?

0/−2
1.6.2014 21:01

M64a66r60e37k 49Š17i13m28o15n 2214677798408

Skvělý nápad. Přestaneme dotovat silnice. Ať si je zaplatí ti, co po nich jezdí.

+8/−1
1.6.2014 23:14

J95i46r81k43a 54D94v60o45ř56á90k 4605670753378

Přesně tak! ;-D Plus ne za to že souhlasím, ale protože pan Jaroš plácnul blbost.

0/0
2.6.2014 10:51

M80a94r12e57k 31D65e94m25č32á71k 9795494296355

Bylo by dobré říci, že ten seznam prací není zdaleka kompletní. Vlakem jezdím docela dost, a tak vím, že trať Zdice-Příbram je už několik týdnů mimo provoz kvůli rekonstrukci, nové nádraží Praha-Běchovice už se taky nějakou dobu staví, na trati Olomouc-Praha jsou momentálně minimálně 3 rozsáhlé rekonstrukce/modernizace trati (někde mezi Kolínem a Pardubicemi se mi zdá, že přidávají třetí kolejiště)... Kéž by se vláda rozhodla pro VRT Německo-Praha-Brno-Rakousko (Polsko) - je jasné, že si to na sebe jen tak hned nevydělá, ale určitě to bude lepší "hladová zeď" než nějaký plavební kanál nebo rozšíření Temelína a naši vnuci aspoň budou opravdu v Evropě, ne někde mimo hlavní trasy.

+5/0
1.6.2014 20:43

J20a56n 83S94ů96r41a 4965753253932

Jsou to zakázky zasmluvněné za poslední dva měsíce. To, co píšete, bylo zasmluvněno dříve.

+4/0
1.6.2014 20:46

J23a58n 19B65u18r75i10a68n 2733789314330

"VRT Německo-Praha-Brno-Rakousko" - a kdo tím bude jezdit? Máte jistotu, že to za 20 let (doba stavby) bude využívat deset a vice tisíc lidí denně? Nemáte! Tou dobou tu pravděpodobně budou po silnici jezdit automatizované  auta a busy - bez řidiče. Zavezou Vás kamkoli, nejenom na nádraží a rychle.

A to nemluvím o tom, co bude za let padesát.

0/−7
2.6.2014 8:11

J13i62ř46í 23E45r80b23e20n 1623154756347

Oni ti Němci jsou asi blbci, když to sami u sebe stavějí, že?

Mimochodem, deseti tisíc lidí denně je dejme tomu pět tisíc aut, která musí někudy projet, někde zaparkovat a někdo se o ně musí strachovat, že mu ho ukradnou...

+5/0
2.6.2014 8:42

J34a10n 17B64u69r43i40a14n 2793189434720

Vtip je právě v tom, že ta auta stát ve městě nebudou - jak dnes funguje kamionová přeprava? Myslíte, že jezdí prázdná auta? Nikoli - složí, popojede pár km a znovu je naložen. Podobné to bude i s automatickými osobními auty.

0/−1
2.6.2014 12:11

J56i38r17k56a 70D21v74o50ř14á86k 4525300583838

auta stát ve městě nebudou = bude jich stát o něco méně

0/0
2.6.2014 15:24

M95a26r62e14k 40D18e82m83č41á17k 9685454986395

Víc bych věřil tomu, že tu za 20 let žádný Google nebude, než že budou v Evropě jezdit auta bez řidiče - vytvořit pro ně infrastrukturu by bylo nákladné (např. dobíjecí stanice, pro které by se jen v ČR musely postavit 3 další temelíny, recyklace akumulátorů,...), nemáme legislativu (odpovědnost za nehodu bude mít kdo?) a kromě pár frikulínů, co by s tím jezdili ze satelitu do centra (= krátké vzdálenosti s nízkou rychlostí) o ta auta stejně nikdo moc nemá zájem - kdo vyloženě chce auto, chce si buď užít pocit z jízdy (= většinou jet jako prase), nebo je pro něj veřejná doprava pomalá/málo komfortní. Až se kvůli emisím omezí letadla, budou rychlovlaky jako tradiční evropský dopravní prostředek nejpohodlnější (WC, wifi, občerstvení, klid a prostor na práci), nejrychlejší a při rozumné míře dotací i nejlevnější

+3/0
2.6.2014 9:23

J48a26n 53B94u29r73i66a16n 2723669484510

Hádejte proč do automatizace řízení na silnici neinvestují automobilky, ale firma jako je Google, která má s auty pramálo společného? Protože až se to prosadí, bude aut zapotřebí řádově méně. Ví se, že průměrné auto drtivou většinu svého času prostojí v garáži nebo na parkovišti. Proč ho tedy vlastnit? Protože potřebujete být mobilní a mít ho kdykoli k dispozici. A když se najde služba, která Vám na požádání přistaví auto před vchod a odveze Vás kam budete chtít a bude to cenově srovnatelné jako by jste jel svým vlastním vozem - budete pořád vlastnit SVÉ auto?

U VRT se budu muset nějak dopravit na nádraží, pak mě odveze do nějaké metropole a opět se z nádraží budu muset dostat na samotné místo určení. Je to prostě dlouhé a složité a nemá to budoucnost.

0/−1
2.6.2014 12:07

J39i34r30k47a 56D85v16o85ř47á23k 4515740763358

Vysvětlete západoevropanů, že by těmi VR vlaky neměli tak jezdit, protože nemají budoucnost. Že návazné vlakové spoje, MHD a taxíky jsou k ničemu.

+3/0
2.6.2014 12:29

J89a71n 96B98u87r35i22a45n 2113869434570

Ta trať, pokud se s ní nyní začne, tu bude za cca 20 let. Jsem přesvědčen, že v té době už automatická auta (a pro p. Demčáka, nikde jsem nepsal, že to musí být elektroauta) budou běžné.

Proto se naopak ptám, proč bych třeba z Prahy do Berlína (350 km) měl jet VR vlakem - cca hodina jízdy mezi oběma nádražími (pokud nebudou mezizastávky) + cca 2x 45 min přesun na nádraží + časová rezerva (aby mi to náhodou neujelo) = 2,5 - 3 hodiny?

Autonomní automobil (nebo jak to nazveme) zvládne skoro ten samý čas a jen zadám do systému, vyzvedni mě v 8 před vchodem a vylož mě na Peter-Vischer-strasse.

Cena, dle mého názoru, nebude rozdílná.

0/−1
2.6.2014 13:31

J11i83r27k88a 52D94v64o87ř77á57k 4635930603818

Autonomní automobil (dejme tomu) by mohl vylepšit dvě velké nevýhody auta, totiž že se člověk musí soustředit na řízení a že automobilismus jako takový má mnohonásobně větší smrtelnou nehodovost. O kolik to ale bude lepší, to si netroufám odhadovat. V každém případě to ale bude dražší než dnes, ta infrastruktura nebude zadarmo.

0/0
2.6.2014 15:16

M38a22r90e34k 74D77e27m92č82á93k 9195734776235

Na základě čeho usuzujete, že budou za 20 let "autonomní automobily" běžné? Já tady vidím prototyp od Googlu (který je zřejmě nejdál) + možnou akvizici Tesla Motors Googlem (která je zřejmě nejdál v elektromobilech) + fakt, že v EU u mladých lidí klesá zájem o pořízení vlastního vozidla. Z čehož mi vyplývá, že bude-li mít někde Google s auty úspěch, tak v USA, kde je kultura automobilismu zakořeněná přecejen hlouběji než u nás.

+1/0
2.6.2014 17:04

J39i93r33k43a 13D97v84o31ř68á57k 4705550193878

Nezapomínejte, že ta auta nemusí kupovat jen jednotliví řidiči a o to právě jde. Taková automatizovaná auta by mohla mít opravdu velký podíl, pokud budou kýmsi na pomezí taxikářského dispečinku a autopůjčovny půjčovat na jednotlivé jízdy takové taxíky bez taxikáře právě lidem, co nemají zájem o koupi vlastního auta, protože nejezdí až tak často. určitá logika v tom je. Teoreticky.

0/0
6.6.2014 13:49

J56a42n 18B13u48r16i95a98n 2533759214640

A nebo to řeknu ještě jinak - jak jste vy, nebo Vaše firma telefonovala před 10 lety? Pevnou linkou. A dnes? Buď přes mobil, protože je to pohodlné nebo přes internet, protože je to levné. Kdybych Vám před 10 lety řekl, ať přes tu pevnou nevoláte, opáčil byste - a čím mám volat?

Podobné to bude i s dopravou.

0/0
2.6.2014 13:34

J40i17r11k32a 79D78v26o51ř58á83k 4335300893618

Zas tak rychle se to nevyvíjí. Před 10 lety už jsme si už pořizovali spíš druhou "várku" mobilů, i když pevnou se ještě telefonovalo hodně, ale houfně se už rušily. A doprava se zdaleka nevyvíjí tak rychle jako telefony, které se před tím 100 let postupně vyvíjely, ale takévý zlom tam dlouho nebyl.

U vlakové dopravy u nás se dá očekávat právě jen to, že se snad konečně začne stavět VRT i u nás, když všude okolo už bude a v pokročilejších zemích se bude jezdit 350 km/h a začínat stavět tratě na 400 km/h. (A tím to zvyšování rychlosti asi plus mínus skončí.) Jedno je ale jisté. V nejbližších 10 letech u nás žádná VRT v provozu nebude, nanejvýš nějaký "zkušební" kousíček. Jsme železničně zaostalá země.

+1/0
2.6.2014 14:56

J95i17r53k42a 63D28v67o38ř45á50k 4855160343718

Pevnou linku kvůli internetu (potažmo telefonování) máme pochopitelně dodnes.

0/0
2.6.2014 15:05

M26a40r49e56k 31D48e67m77č30á45k 9775904386675

VRT se nejlépe hodí na vzdálenosti cca 200 - 600 km, při předpokládaném omezení letecké dopravy (z ekologických důvodů) se budou vlaky hodit asi i na dvojnásobné vzdálenosti. Pokud by se už z nějakého důvodu měly uchytit elektromobily (a teď ani nemluvím o automobilech bez řidiče, které těžko budou masově využívané - maximálně si je dokážu představit tam, kde jsou nyní segwaye, tedy pomalý pohyb po pěších zónách), tak snad jedině na té "poslední míli" mezi nádražím a satelitem, kam nepovede MHD.

Google investuje do spousty pochybných projektů a upřímně řečeno, kromě vyhledávání+adwords zatím nevidím oblast, ve které by se mu významně ekonomicky zadařilo (ani ten Android Googlu negeneruje nějaké významné příjmy) - prostě zkouší všechno a když se to neuchytí, tak to pohřbí a jede se dál. Díky Snowdenovi a NSA bych si spíš tipnul, že postavení Google mimo USA bude v blízké budoucnosti nižší než dnes a že do jeho "online aut" lidi masově sedat nebudou. Auto, které je levnější než vlastní, je sdílené mezi více lidmi a které nemusím řídit, již existuje desítky let - jmenuje se taxi.

Mimochodem - taxikářská lobby mezi sebe nepustí ani Uber, proč by pustila nějaká "nebezpečná vozítka napojená na cloud, šmírující pohyb všech přepravovaných lidí a odesílající video celého okolí vozidla neznámo kam"?

+1/0
2.6.2014 12:37

J39i72r18k87a 22D86v19o88ř54á20k 4225920953128

V souvislosti s VRT se kdysi uváděla vzdálenost 200-600 km, teď spíš 160-800 nebo 160-1000 km jako taková, kdy je VRT rychlejší než auto i letadlo. Ale rychlost není jediný parametr, celkem dobře se využívá už od vzdálenosti 30 km.

0/0
2.6.2014 13:21

J70i59r46k73a 54D54v34o27ř43á75k 4975500933288

Spíš to vyppadá na 20 tisíc než 10 tisíc. A ten váš sen o automatizovaných autech - jistě, silniční doprava bude svým způsobem bezpečnější, pokud se přiblíží vlakové v automatizaci a řazení aut do "vláčků" - softwarově nebo i fyzicky. Jenže to znemožní spoustě lidem jezdit tak, kvůli čemu si pořídili auto. Tak nevím, jestli se to masově prosadí...

+1/0
2.6.2014 10:56

J85a18n 64B71u88r10i97a72n 2413969924470

Prosadí - na kole taky málokdo jezdí do práce a přesto má spousta lidí doma kolo za desetitisíce a vyráží s ním ven pro zábavu max. 2x týdně.

Tak bude mít doma spousta lidí auto, které potřebuje řidiče také jen pro zábavu.

Jinak do vláčků se ta auta řadit budou, ale jen z důvodu nižší spotřeby. To auto bude schopné jet i samostatně.

0/0
2.6.2014 12:17
Foto

R62o37b84e38r44t 37P51l65o16c70h 4976142461833

Netušíte někdo kdy se má začít s modernizací tratě Praha Smíchov - Radotín - Beroun a dále na Plzeň o které se už taky hodně dlouho mluví?

0/0
1.6.2014 18:54

A42l21e39x41a88n71d92r 90K12o45s55t49k14a 5949136979276

Někdy po třetí defenestraci. Do té doby budou jen výmluvy, proč to nejde.

+2/−1
1.6.2014 20:11

M48a80r17e90k 96D42e14m41č70á97k 9375214256195

Tam není moc co modernizovat. Pokud vím, tak buď tunel Praha-Beroun (+-), nebo Pendolino, jinak to v těch obloucích bude jezdit pořád pomalu.

0/0
1.6.2014 20:44
Foto

R60o35b14e67r85t 42P98l18o31c54h 4716342481823

Tunel Praha - Beroun to je taky velká utopie. Modernizace trati ANO jen prosím NE tu hrůzostrašné protihlukové betonové stěny viz. trať 221 Praha - Benešov ;-€;-O;-€

0/0
1.6.2014 23:23

M93a32r56e61k 18D52e58m32č39á92k 9455784346985

Utopie byl tunel na Jadran, jak tady o něm před časem psali. Tunel do Berouna by určitý smysl dával, pokud by se našel stavitel, co by garantoval, že se do odhadnuté ceny 30 mld vejde...

+4/0
2.6.2014 0:08

J27i72r64k78a 85D35v94o24ř10á37k 4265640273398

Tunel na Beroun je v podstatě nutnost, jen není jasné která generace se k tomu odhodlá. Stávající trati se dá trochu zvýšit kapacita, ale rychlost vpodstatě ne.

+3/0
2.6.2014 11:02

J59i62r29k71a 92D30v47o47ř51á75k 4135720603378

Ta trať samozřejmě po modernizaci zoufale volá. Nejen že se co do životnosti poněkud rozpadá (pravda, leccos se už v poslední době opravilo), ale je tam hrozně zastaralé zabezpečení a chybí tam některé kolejové spojky (výhybky pro přejíždění z jedné koleje na druhou na dvoukolejné trati). Výsledkem by byla větší kapacita trati a možnost posílat tam o něco víc vlaků a hlavně by mohly jezdit dál a spolehlivěji.

0/0
2.6.2014 11:00

P94a21v31e17l 17Ř98a90p57e88k 7912476229875

Konečně se snad bude pořádně investovat do železnice, namísto mrhání prostředky v nesmyslném systému masového automobilismu...

+15/−3
1.6.2014 18:46

M78i32r28e45k 52V34o28d72i76c72k72a 9857139610785

Taknějak mi to postrádá logiku. Skanska nabídla nejnižší cenu a kratší termín, proto byla vyřazena. Jsou to ty Strakonice. Tím se páni ze SŽDC chlubí? Zvláštní..

+2/−1
1.6.2014 18:36
Foto

R30o88b74e23r74t 66P28l87o15c19h 4566272481113

To jsem taky trochu nepobral tuhle informaci. Asii jiná doba no R^

0/0
1.6.2014 18:53

R72a36d34e79k 42J67a25n33a39t60a 9475416634282

Je logické, že celková kratší doba výstavby výchází levněji. Ale má pak větší vliv na provoz. Třeba ta nabídka byla taková, že by kvůli vyšší intenzitě prací musela být celá stanice mimo provoz, zatímco při etapizaci by vždycky alespoň nějaké nástupiště fungovalo.

+6/0
1.6.2014 19:09

J47i58ř30í 14P47r21ů36š10a 7265342475309

Byla vyřazena protože nerespektovala daná podmínky. Aby práce byli rychleji a tudíž rychleji, bylo požadováno zastavení provozu na delší dobu než je plánováno a dohodnuto s dopravci. To co by se ušetřilo na samotné stavbě by šlo na zaplacení pokut dopravcům za nedodržení jim přidělené kapacity.

+8/0
1.6.2014 19:14

P59e43t22r 36K94r16e79j71z14e45k 7479166

Já si myslím že investovat by neměl stát ale soukromý sektor,potažmo když chce stát investovat peníze které nemá.Prezident Zeman dnes v rozhovoru s Moravcem použil citát nějakého ekonoma že z krize je třeba se proinvestovat,s tím bych souhlasil,nesouhlasím ale s tím aby náš stát byl tahounem všech těch investic.[>-]

+5/−2
1.6.2014 17:55

D70a92v63i96d 58P24e74t43r 7130106500565

Soukromý sektor je třeba postupně vytlačit ze základní dopravní obslužnosti, z výroby energie a z těžby surovin. Stát by si měl rovněž ponechat v roukou zemědělskou výrobu pro pokrytí základních životních potřeb. Na tyto výkupy bude třeba vybrat peníze na daních.

+3/−3
1.6.2014 18:15

J87o52s79e37f 73K71o19p10e41c22k18y 9804212135

to jako ze by stat stavel silnice a pestoval obili? proc by to proboha delal ;-D

+2/0
1.6.2014 18:25

D64a41v61i91d 24P12e20t23r 7420546560395

Ano alespoň to základní, protože se jinak dáváme všichni strašně na milost tomu, kdo má peníze.

+1/−1
1.6.2014 18:46

J51o12s58e13f 26K59o92p65e47c51k36y 9514962415

jak se presne davame na milost tomu kdo ma penize? ;-)

0/0
1.6.2014 19:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.