Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hladovka stavbařů končí. Železnice jim pošle na zakázkách miliardy

Stavbaři si pochvalují příval zakázek od Správy železniční dopravní cesty. Správa od začátku dubna uzavřela smlouvy na stavební práce v hodnotě 5,4 miliardy korun, současně vyhlásila i další nové zakázky v řádech miliard korun. Stavbaři se tak po letech stížností na málo práce radují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96a46r81c38e12l 97B62í50l51ý 2153472782629

Kolik by to všechno asi stálo bez "malých domů" :-/

0/0
30.6.2014 19:07

V92l88a40d75i73m43í84r 76V35o11n83d31r78á82k 5143282424965

Je hezký, že se zvyšují investice do železnic, ale je otázka, jak se s penězi naloží a jestli vůbec firmy, které opravdu vykonávají stavby, dostanou peníze. Už hodně krát se stalo, že firma vyhrála zakázku, dostala zaplaceno, měl to dělat někdo jiný a ten nic to postavil prakticky zadarmo, jelikož vítězná firma mezitím zkrachovala a nikomu nic nevyplatila...

0/0
3.6.2014 11:15

S15t54a17n26i54s70l90a63v 40B45í48l35e71k 8464526243920

Jak je možný, že nebyla že všech i tak podivných soutěží vyřazena EUROVIA!!! To co předvedli u Ostravy by je mělo na desítky let vyřadit z možnosti stavět státní zakázky. Ono je asi důležitější kolik usypou bokem.Rv

0/−1
2.6.2014 13:25

M20a39r52e24k 56D21e43m71č45á97k 9165324256585

Víc bych věřil tomu, že tu za 20 let žádný Google nebude, než že budou v Evropě jezdit auta bez řidiče - vytvořit pro ně infrastrukturu by bylo nákladné (např. dobíjecí stanice, pro které by se jen v ČR musely postavit 3 další temelíny, recyklace akumulátorů,...), nemáme legislativu (odpovědnost za nehodu bude mít kdo?) a kromě pár frikulínů, co by s tím jezdili ze satelitu do centra (= krátké vzdálenosti s nízkou rychlostí) o ta auta stejně nikdo moc nemá zájem - kdo vyloženě chce auto, chce si buď užít pocit z jízdy (= většinou jet jako prase), nebo je pro něj veřejná doprava pomalá/málo komfortní. Až se kvůli emisím omezí letadla, budou rychlovlaky jako tradiční evropský dopravní prostředek nejpohodlnější (WC, wifi, občerstvení, klid a prostor na práci), nejrychlejší a při rozumné míře dotací i nejlevnější.

0/0
2.6.2014 9:22

M32a18r17e42k 33D55e76m43č69á84k 9195134486385

Mělo být jako reakce níže.

0/0
2.6.2014 9:24

V98i39k46y77r 64B89o92h87u89m81i57l 43S73t54r19a72n83s40k25y 9867258276639

Železnice vždy uměla dobř stavět. Vidím-li Eurovia, vybaví se mi zvlněná dálnice, 50metrové kousky opravy tramvajové trati do Zahradního Města a další povedené akce. Ovšem stále máme co dohánět proti tunelu vedoucího na most inteligence z 50. let z velkochuchelské strany. Prostě železnice vždy uměla stavět...../parafrázuji Haška:"to se nám to staví, když nám to lidi dotujou".;-D;-)

+2/−3
2.6.2014 8:03

J14i28ř68í 26E76r69b66e14n 1533714146717

Ze slohu máte za čtyři, žáku Lorenci! Celkově zmatené a opakujete stejné věty u témat, která spolu nesouvisejí, natož aby navazovala!

+2/0
2.6.2014 8:40

K16a60m38i67l 35K65o43l28á34ř 7844897813313

To zas někdo nazval článek. Stavbaři jsou ti co staví jen pro železnici.

0/0
2.6.2014 6:42

V34o95j11t78a 87S61u22k 3817745417591

Tak kde se ty tunely budou stavet..............V[>-]

0/−1
2.6.2014 3:21

J94a72n 25K27o32s 6768143703687

No kdyz tam vidim ten Viamont, tak se nam tu toho moc nezmenilo....

+1/0
1.6.2014 23:50

P82a12v21e54l 71J89a31r81o97š 5385297376863

Každý ať si jezdí čím chce. Proč zvýhodňovat jedny na úkor druhých?

0/−2
1.6.2014 21:01

M93a52r72e65k 35Š65i19m90o88n 2404287778718

Skvělý nápad. Přestaneme dotovat silnice. Ať si je zaplatí ti, co po nich jezdí.

+8/−1
1.6.2014 23:14

J61i49r26k94a 56D80v29o22ř48á31k 4845550163978

Přesně tak! ;-D Plus ne za to že souhlasím, ale protože pan Jaroš plácnul blbost.

0/0
2.6.2014 10:51

M40a40r82e45k 22D31e18m78č72á53k 9655514476605

Bylo by dobré říci, že ten seznam prací není zdaleka kompletní. Vlakem jezdím docela dost, a tak vím, že trať Zdice-Příbram je už několik týdnů mimo provoz kvůli rekonstrukci, nové nádraží Praha-Běchovice už se taky nějakou dobu staví, na trati Olomouc-Praha jsou momentálně minimálně 3 rozsáhlé rekonstrukce/modernizace trati (někde mezi Kolínem a Pardubicemi se mi zdá, že přidávají třetí kolejiště)... Kéž by se vláda rozhodla pro VRT Německo-Praha-Brno-Rakousko (Polsko) - je jasné, že si to na sebe jen tak hned nevydělá, ale určitě to bude lepší "hladová zeď" než nějaký plavební kanál nebo rozšíření Temelína a naši vnuci aspoň budou opravdu v Evropě, ne někde mimo hlavní trasy.

+5/0
1.6.2014 20:43

J76a92n 71S91ů76r10a 4375813643122

Jsou to zakázky zasmluvněné za poslední dva měsíce. To, co píšete, bylo zasmluvněno dříve.

+4/0
1.6.2014 20:46

J81a48n 18B73u54r31i87a20n 2283679784600

"VRT Německo-Praha-Brno-Rakousko" - a kdo tím bude jezdit? Máte jistotu, že to za 20 let (doba stavby) bude využívat deset a vice tisíc lidí denně? Nemáte! Tou dobou tu pravděpodobně budou po silnici jezdit automatizované  auta a busy - bez řidiče. Zavezou Vás kamkoli, nejenom na nádraží a rychle.

A to nemluvím o tom, co bude za let padesát.

0/−7
2.6.2014 8:11

J15i94ř16í 55E62r81b75e71n 1393154426677

Oni ti Němci jsou asi blbci, když to sami u sebe stavějí, že?

Mimochodem, deseti tisíc lidí denně je dejme tomu pět tisíc aut, která musí někudy projet, někde zaparkovat a někdo se o ně musí strachovat, že mu ho ukradnou...

+5/0
2.6.2014 8:42

J45a55n 59B92u78r16i69a58n 2753809634730

Vtip je právě v tom, že ta auta stát ve městě nebudou - jak dnes funguje kamionová přeprava? Myslíte, že jezdí prázdná auta? Nikoli - složí, popojede pár km a znovu je naložen. Podobné to bude i s automatickými osobními auty.

0/−1
2.6.2014 12:11

J23i44r34k51a 65D55v33o79ř81á26k 4865750853308

auta stát ve městě nebudou = bude jich stát o něco méně

0/0
2.6.2014 15:24

M46a55r15e92k 72D75e16m49č38á97k 9705944416215

Víc bych věřil tomu, že tu za 20 let žádný Google nebude, než že budou v Evropě jezdit auta bez řidiče - vytvořit pro ně infrastrukturu by bylo nákladné (např. dobíjecí stanice, pro které by se jen v ČR musely postavit 3 další temelíny, recyklace akumulátorů,...), nemáme legislativu (odpovědnost za nehodu bude mít kdo?) a kromě pár frikulínů, co by s tím jezdili ze satelitu do centra (= krátké vzdálenosti s nízkou rychlostí) o ta auta stejně nikdo moc nemá zájem - kdo vyloženě chce auto, chce si buď užít pocit z jízdy (= většinou jet jako prase), nebo je pro něj veřejná doprava pomalá/málo komfortní. Až se kvůli emisím omezí letadla, budou rychlovlaky jako tradiční evropský dopravní prostředek nejpohodlnější (WC, wifi, občerstvení, klid a prostor na práci), nejrychlejší a při rozumné míře dotací i nejlevnější

+3/0
2.6.2014 9:23

J97a30n 84B34u41r42i42a28n 2573339164830

Hádejte proč do automatizace řízení na silnici neinvestují automobilky, ale firma jako je Google, která má s auty pramálo společného? Protože až se to prosadí, bude aut zapotřebí řádově méně. Ví se, že průměrné auto drtivou většinu svého času prostojí v garáži nebo na parkovišti. Proč ho tedy vlastnit? Protože potřebujete být mobilní a mít ho kdykoli k dispozici. A když se najde služba, která Vám na požádání přistaví auto před vchod a odveze Vás kam budete chtít a bude to cenově srovnatelné jako by jste jel svým vlastním vozem - budete pořád vlastnit SVÉ auto?

U VRT se budu muset nějak dopravit na nádraží, pak mě odveze do nějaké metropole a opět se z nádraží budu muset dostat na samotné místo určení. Je to prostě dlouhé a složité a nemá to budoucnost.

0/−1
2.6.2014 12:07

J81i61r85k28a 68D82v16o57ř69á24k 4525820173868

Vysvětlete západoevropanů, že by těmi VR vlaky neměli tak jezdit, protože nemají budoucnost. Že návazné vlakové spoje, MHD a taxíky jsou k ničemu.

+3/0
2.6.2014 12:29

J66a72n 15B35u79r69i23a21n 2813619414620

Ta trať, pokud se s ní nyní začne, tu bude za cca 20 let. Jsem přesvědčen, že v té době už automatická auta (a pro p. Demčáka, nikde jsem nepsal, že to musí být elektroauta) budou běžné.

Proto se naopak ptám, proč bych třeba z Prahy do Berlína (350 km) měl jet VR vlakem - cca hodina jízdy mezi oběma nádražími (pokud nebudou mezizastávky) + cca 2x 45 min přesun na nádraží + časová rezerva (aby mi to náhodou neujelo) = 2,5 - 3 hodiny?

Autonomní automobil (nebo jak to nazveme) zvládne skoro ten samý čas a jen zadám do systému, vyzvedni mě v 8 před vchodem a vylož mě na Peter-Vischer-strasse.

Cena, dle mého názoru, nebude rozdílná.

0/−1
2.6.2014 13:31

J44i52r87k27a 96D80v85o88ř93á53k 4635190393878

Autonomní automobil (dejme tomu) by mohl vylepšit dvě velké nevýhody auta, totiž že se člověk musí soustředit na řízení a že automobilismus jako takový má mnohonásobně větší smrtelnou nehodovost. O kolik to ale bude lepší, to si netroufám odhadovat. V každém případě to ale bude dražší než dnes, ta infrastruktura nebude zadarmo.

0/0
2.6.2014 15:16

M87a82r51e82k 76D12e26m53č74á68k 9235314526465

Na základě čeho usuzujete, že budou za 20 let "autonomní automobily" běžné? Já tady vidím prototyp od Googlu (který je zřejmě nejdál) + možnou akvizici Tesla Motors Googlem (která je zřejmě nejdál v elektromobilech) + fakt, že v EU u mladých lidí klesá zájem o pořízení vlastního vozidla. Z čehož mi vyplývá, že bude-li mít někde Google s auty úspěch, tak v USA, kde je kultura automobilismu zakořeněná přecejen hlouběji než u nás.

+1/0
2.6.2014 17:04

J69i70r79k34a 86D16v48o62ř69á52k 4265700953288

Nezapomínejte, že ta auta nemusí kupovat jen jednotliví řidiči a o to právě jde. Taková automatizovaná auta by mohla mít opravdu velký podíl, pokud budou kýmsi na pomezí taxikářského dispečinku a autopůjčovny půjčovat na jednotlivé jízdy takové taxíky bez taxikáře právě lidem, co nemají zájem o koupi vlastního auta, protože nejezdí až tak často. určitá logika v tom je. Teoreticky.

0/0
6.6.2014 13:49

J91a23n 19B94u94r91i81a39n 2683979834390

A nebo to řeknu ještě jinak - jak jste vy, nebo Vaše firma telefonovala před 10 lety? Pevnou linkou. A dnes? Buď přes mobil, protože je to pohodlné nebo přes internet, protože je to levné. Kdybych Vám před 10 lety řekl, ať přes tu pevnou nevoláte, opáčil byste - a čím mám volat?

Podobné to bude i s dopravou.

0/0
2.6.2014 13:34

J45i89r77k28a 14D75v38o49ř28á33k 4735380323338

Zas tak rychle se to nevyvíjí. Před 10 lety už jsme si už pořizovali spíš druhou "várku" mobilů, i když pevnou se ještě telefonovalo hodně, ale houfně se už rušily. A doprava se zdaleka nevyvíjí tak rychle jako telefony, které se před tím 100 let postupně vyvíjely, ale takévý zlom tam dlouho nebyl.

U vlakové dopravy u nás se dá očekávat právě jen to, že se snad konečně začne stavět VRT i u nás, když všude okolo už bude a v pokročilejších zemích se bude jezdit 350 km/h a začínat stavět tratě na 400 km/h. (A tím to zvyšování rychlosti asi plus mínus skončí.) Jedno je ale jisté. V nejbližších 10 letech u nás žádná VRT v provozu nebude, nanejvýš nějaký "zkušební" kousíček. Jsme železničně zaostalá země.

+1/0
2.6.2014 14:56

J49i34r23k98a 66D15v15o97ř60á60k 4585270353608

Pevnou linku kvůli internetu (potažmo telefonování) máme pochopitelně dodnes.

0/0
2.6.2014 15:05

M64a39r11e80k 49D57e69m57č84á50k 9485504426565

VRT se nejlépe hodí na vzdálenosti cca 200 - 600 km, při předpokládaném omezení letecké dopravy (z ekologických důvodů) se budou vlaky hodit asi i na dvojnásobné vzdálenosti. Pokud by se už z nějakého důvodu měly uchytit elektromobily (a teď ani nemluvím o automobilech bez řidiče, které těžko budou masově využívané - maximálně si je dokážu představit tam, kde jsou nyní segwaye, tedy pomalý pohyb po pěších zónách), tak snad jedině na té "poslední míli" mezi nádražím a satelitem, kam nepovede MHD.

Google investuje do spousty pochybných projektů a upřímně řečeno, kromě vyhledávání+adwords zatím nevidím oblast, ve které by se mu významně ekonomicky zadařilo (ani ten Android Googlu negeneruje nějaké významné příjmy) - prostě zkouší všechno a když se to neuchytí, tak to pohřbí a jede se dál. Díky Snowdenovi a NSA bych si spíš tipnul, že postavení Google mimo USA bude v blízké budoucnosti nižší než dnes a že do jeho "online aut" lidi masově sedat nebudou. Auto, které je levnější než vlastní, je sdílené mezi více lidmi a které nemusím řídit, již existuje desítky let - jmenuje se taxi.

Mimochodem - taxikářská lobby mezi sebe nepustí ani Uber, proč by pustila nějaká "nebezpečná vozítka napojená na cloud, šmírující pohyb všech přepravovaných lidí a odesílající video celého okolí vozidla neznámo kam"?

+1/0
2.6.2014 12:37

J98i68r49k79a 72D71v52o56ř26á69k 4405780333468

V souvislosti s VRT se kdysi uváděla vzdálenost 200-600 km, teď spíš 160-800 nebo 160-1000 km jako taková, kdy je VRT rychlejší než auto i letadlo. Ale rychlost není jediný parametr, celkem dobře se využívá už od vzdálenosti 30 km.

0/0
2.6.2014 13:21

J39i26r68k85a 49D76v84o87ř31á91k 4875730623908

Spíš to vyppadá na 20 tisíc než 10 tisíc. A ten váš sen o automatizovaných autech - jistě, silniční doprava bude svým způsobem bezpečnější, pokud se přiblíží vlakové v automatizaci a řazení aut do "vláčků" - softwarově nebo i fyzicky. Jenže to znemožní spoustě lidem jezdit tak, kvůli čemu si pořídili auto. Tak nevím, jestli se to masově prosadí...

+1/0
2.6.2014 10:56

J49a72n 60B26u71r57i97a90n 2213779534630

Prosadí - na kole taky málokdo jezdí do práce a přesto má spousta lidí doma kolo za desetitisíce a vyráží s ním ven pro zábavu max. 2x týdně.

Tak bude mít doma spousta lidí auto, které potřebuje řidiče také jen pro zábavu.

Jinak do vláčků se ta auta řadit budou, ale jen z důvodu nižší spotřeby. To auto bude schopné jet i samostatně.

0/0
2.6.2014 12:17

R18o17b23e41r49t 70P33l33o27c67h 4806612101653

Netušíte někdo kdy se má začít s modernizací tratě Praha Smíchov - Radotín - Beroun a dále na Plzeň o které se už taky hodně dlouho mluví?

0/0
1.6.2014 18:54

A64l57e84x79a62n89d29r 25K95o93s46t56k14a 5739576779866

Někdy po třetí defenestraci. Do té doby budou jen výmluvy, proč to nejde.

+2/−1
1.6.2014 20:11

M35a61r19e96k 98D88e60m92č50á14k 9865394226755

Tam není moc co modernizovat. Pokud vím, tak buď tunel Praha-Beroun (+-), nebo Pendolino, jinak to v těch obloucích bude jezdit pořád pomalu.

0/0
1.6.2014 20:44

R13o66b25e62r91t 53P92l28o10c78h 4106202901493

Tunel Praha - Beroun to je taky velká utopie. Modernizace trati ANO jen prosím NE tu hrůzostrašné protihlukové betonové stěny viz. trať 221 Praha - Benešov ;-€;-O;-€

0/0
1.6.2014 23:23

M96a59r22e96k 76D68e74m18č23á37k 9645684346865

Utopie byl tunel na Jadran, jak tady o něm před časem psali. Tunel do Berouna by určitý smysl dával, pokud by se našel stavitel, co by garantoval, že se do odhadnuté ceny 30 mld vejde...

+4/0
2.6.2014 0:08

J42i84r83k27a 42D89v87o21ř64á34k 4935170603408

Tunel na Beroun je v podstatě nutnost, jen není jasné která generace se k tomu odhodlá. Stávající trati se dá trochu zvýšit kapacita, ale rychlost vpodstatě ne.

+3/0
2.6.2014 11:02

J88i96r20k94a 90D90v88o61ř52á11k 4945530863968

Ta trať samozřejmě po modernizaci zoufale volá. Nejen že se co do životnosti poněkud rozpadá (pravda, leccos se už v poslední době opravilo), ale je tam hrozně zastaralé zabezpečení a chybí tam některé kolejové spojky (výhybky pro přejíždění z jedné koleje na druhou na dvoukolejné trati). Výsledkem by byla větší kapacita trati a možnost posílat tam o něco víc vlaků a hlavně by mohly jezdit dál a spolehlivěji.

0/0
2.6.2014 11:00

P33a29v15e16l 24Ř46a25p36e72k 7172166709105

Konečně se snad bude pořádně investovat do železnice, namísto mrhání prostředky v nesmyslném systému masového automobilismu...

+15/−3
1.6.2014 18:46

M41i52r74e66k 56V81o40d75i71c23k90a 9317939520325

Taknějak mi to postrádá logiku. Skanska nabídla nejnižší cenu a kratší termín, proto byla vyřazena. Jsou to ty Strakonice. Tím se páni ze SŽDC chlubí? Zvláštní..

+2/−1
1.6.2014 18:36

R40o26b47e46r10t 24P41l14o87c11h 4456932811613

To jsem taky trochu nepobral tuhle informaci. Asii jiná doba no R^

0/0
1.6.2014 18:53

R33a13d88e30k 90J57a19n77a44t47a 9705566304612

Je logické, že celková kratší doba výstavby výchází levněji. Ale má pak větší vliv na provoz. Třeba ta nabídka byla taková, že by kvůli vyšší intenzitě prací musela být celá stanice mimo provoz, zatímco při etapizaci by vždycky alespoň nějaké nástupiště fungovalo.

+6/0
1.6.2014 19:09

J83i30ř92í 91P94r56ů68š69a 7695852985489

Byla vyřazena protože nerespektovala daná podmínky. Aby práce byli rychleji a tudíž rychleji, bylo požadováno zastavení provozu na delší dobu než je plánováno a dohodnuto s dopravci. To co by se ušetřilo na samotné stavbě by šlo na zaplacení pokut dopravcům za nedodržení jim přidělené kapacity.

+8/0
1.6.2014 19:14

P85e65t20r 87K58r23e47j20z12e10k 7139946

Já si myslím že investovat by neměl stát ale soukromý sektor,potažmo když chce stát investovat peníze které nemá.Prezident Zeman dnes v rozhovoru s Moravcem použil citát nějakého ekonoma že z krize je třeba se proinvestovat,s tím bych souhlasil,nesouhlasím ale s tím aby náš stát byl tahounem všech těch investic.[>-]

+5/−2
1.6.2014 17:55

D23a62v81i98d 74P53e92t79r 7970726260255

Soukromý sektor je třeba postupně vytlačit ze základní dopravní obslužnosti, z výroby energie a z těžby surovin. Stát by si měl rovněž ponechat v roukou zemědělskou výrobu pro pokrytí základních životních potřeb. Na tyto výkupy bude třeba vybrat peníze na daních.

+3/−3
1.6.2014 18:15

J10o88s66e76f 43K28o60p14e57c70k90y 9774362815

to jako ze by stat stavel silnice a pestoval obili? proc by to proboha delal ;-D

+2/0
1.6.2014 18:25

D96a17v23i94d 22P83e26t97r 7770426740695

Ano alespoň to základní, protože se jinak dáváme všichni strašně na milost tomu, kdo má peníze.

+1/−1
1.6.2014 18:46

J93o25s92e29f 49K23o49p94e87c68k56y 9704762825

jak se presne davame na milost tomu kdo ma penize? ;-)

0/0
1.6.2014 19:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.