Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hladovka stavbařů končí. Železnice jim pošle na zakázkách miliardy

Stavbaři si pochvalují příval zakázek od Správy železniční dopravní cesty. Správa od začátku dubna uzavřela smlouvy na stavební práce v hodnotě 5,4 miliardy korun, současně vyhlásila i další nové zakázky v řádech miliard korun. Stavbaři se tak po letech stížností na málo práce radují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15a53r72c87e13l 10B80í69l61ý 2283942902929

Kolik by to všechno asi stálo bez "malých domů" :-/

0/0
30.6.2014 19:07

V58l38a68d21i44m76í88r 37V64o59n39d55r16á38k 5363612284175

Je hezký, že se zvyšují investice do železnic, ale je otázka, jak se s penězi naloží a jestli vůbec firmy, které opravdu vykonávají stavby, dostanou peníze. Už hodně krát se stalo, že firma vyhrála zakázku, dostala zaplaceno, měl to dělat někdo jiný a ten nic to postavil prakticky zadarmo, jelikož vítězná firma mezitím zkrachovala a nikomu nic nevyplatila...

0/0
3.6.2014 11:15

S70t98a68n66i83s85l40a17v 55B75í92l68e54k 8324536663220

Jak je možný, že nebyla že všech i tak podivných soutěží vyřazena EUROVIA!!! To co předvedli u Ostravy by je mělo na desítky let vyřadit z možnosti stavět státní zakázky. Ono je asi důležitější kolik usypou bokem.Rv

0/−1
2.6.2014 13:25

M98a60r29e37k 70D20e66m74č96á65k 9585754486615

Víc bych věřil tomu, že tu za 20 let žádný Google nebude, než že budou v Evropě jezdit auta bez řidiče - vytvořit pro ně infrastrukturu by bylo nákladné (např. dobíjecí stanice, pro které by se jen v ČR musely postavit 3 další temelíny, recyklace akumulátorů,...), nemáme legislativu (odpovědnost za nehodu bude mít kdo?) a kromě pár frikulínů, co by s tím jezdili ze satelitu do centra (= krátké vzdálenosti s nízkou rychlostí) o ta auta stejně nikdo moc nemá zájem - kdo vyloženě chce auto, chce si buď užít pocit z jízdy (= většinou jet jako prase), nebo je pro něj veřejná doprava pomalá/málo komfortní. Až se kvůli emisím omezí letadla, budou rychlovlaky jako tradiční evropský dopravní prostředek nejpohodlnější (WC, wifi, občerstvení, klid a prostor na práci), nejrychlejší a při rozumné míře dotací i nejlevnější.

0/0
2.6.2014 9:22

M61a90r28e35k 33D18e72m96č61á65k 9675834296815

Mělo být jako reakce níže.

0/0
2.6.2014 9:24

V41i15k72y43r 17B77o17h34u57m96i13l 33S70t11r34a19n91s54k92y 9847738426319

Železnice vždy uměla dobř stavět. Vidím-li Eurovia, vybaví se mi zvlněná dálnice, 50metrové kousky opravy tramvajové trati do Zahradního Města a další povedené akce. Ovšem stále máme co dohánět proti tunelu vedoucího na most inteligence z 50. let z velkochuchelské strany. Prostě železnice vždy uměla stavět...../parafrázuji Haška:"to se nám to staví, když nám to lidi dotujou".;-D;-)

+2/−3
2.6.2014 8:03

J24i79ř68í 60E42r91b45e17n 1873774606127

Ze slohu máte za čtyři, žáku Lorenci! Celkově zmatené a opakujete stejné věty u témat, která spolu nesouvisejí, natož aby navazovala!

+2/0
2.6.2014 8:40

K63a58m80i68l 23K14o64l86á93ř 7634327823633

To zas někdo nazval článek. Stavbaři jsou ti co staví jen pro železnici.

0/0
2.6.2014 6:42

V15o16j71t81a 19S85u59k 3277345147811

Tak kde se ty tunely budou stavet..............V[>-]

0/−1
2.6.2014 3:21

J73a84n 70K26o68s 6288513313177

No kdyz tam vidim ten Viamont, tak se nam tu toho moc nezmenilo....

+1/0
1.6.2014 23:50

P51a53v49e77l 49J37a97r78o77š 5985407266633

Každý ať si jezdí čím chce. Proč zvýhodňovat jedny na úkor druhých?

0/−2
1.6.2014 21:01

M54a69r19e35k 30Š38i59m35o96n 2804837948968

Skvělý nápad. Přestaneme dotovat silnice. Ať si je zaplatí ti, co po nich jezdí.

+8/−1
1.6.2014 23:14

J96i45r46k44a 72D56v79o38ř24á36k 4655440833398

Přesně tak! ;-D Plus ne za to že souhlasím, ale protože pan Jaroš plácnul blbost.

0/0
2.6.2014 10:51

M18a60r86e18k 50D37e13m74č45á94k 9405674256335

Bylo by dobré říci, že ten seznam prací není zdaleka kompletní. Vlakem jezdím docela dost, a tak vím, že trať Zdice-Příbram je už několik týdnů mimo provoz kvůli rekonstrukci, nové nádraží Praha-Běchovice už se taky nějakou dobu staví, na trati Olomouc-Praha jsou momentálně minimálně 3 rozsáhlé rekonstrukce/modernizace trati (někde mezi Kolínem a Pardubicemi se mi zdá, že přidávají třetí kolejiště)... Kéž by se vláda rozhodla pro VRT Německo-Praha-Brno-Rakousko (Polsko) - je jasné, že si to na sebe jen tak hned nevydělá, ale určitě to bude lepší "hladová zeď" než nějaký plavební kanál nebo rozšíření Temelína a naši vnuci aspoň budou opravdu v Evropě, ne někde mimo hlavní trasy.

+5/0
1.6.2014 20:43

J35a66n 58S51ů80r14a 4905623163302

Jsou to zakázky zasmluvněné za poslední dva měsíce. To, co píšete, bylo zasmluvněno dříve.

+4/0
1.6.2014 20:46

J28a11n 12B36u87r35i34a95n 2223769724270

"VRT Německo-Praha-Brno-Rakousko" - a kdo tím bude jezdit? Máte jistotu, že to za 20 let (doba stavby) bude využívat deset a vice tisíc lidí denně? Nemáte! Tou dobou tu pravděpodobně budou po silnici jezdit automatizované  auta a busy - bez řidiče. Zavezou Vás kamkoli, nejenom na nádraží a rychle.

A to nemluvím o tom, co bude za let padesát.

0/−7
2.6.2014 8:11

J56i52ř80í 29E61r11b15e77n 1283484316227

Oni ti Němci jsou asi blbci, když to sami u sebe stavějí, že?

Mimochodem, deseti tisíc lidí denně je dejme tomu pět tisíc aut, která musí někudy projet, někde zaparkovat a někdo se o ně musí strachovat, že mu ho ukradnou...

+5/0
2.6.2014 8:42

J79a71n 54B60u52r31i33a86n 2413849164230

Vtip je právě v tom, že ta auta stát ve městě nebudou - jak dnes funguje kamionová přeprava? Myslíte, že jezdí prázdná auta? Nikoli - složí, popojede pár km a znovu je naložen. Podobné to bude i s automatickými osobními auty.

0/−1
2.6.2014 12:11

J49i76r49k49a 82D62v94o97ř76á81k 4855380893788

auta stát ve městě nebudou = bude jich stát o něco méně

0/0
2.6.2014 15:24

M97a22r43e67k 98D16e30m39č80á36k 9815134716355

Víc bych věřil tomu, že tu za 20 let žádný Google nebude, než že budou v Evropě jezdit auta bez řidiče - vytvořit pro ně infrastrukturu by bylo nákladné (např. dobíjecí stanice, pro které by se jen v ČR musely postavit 3 další temelíny, recyklace akumulátorů,...), nemáme legislativu (odpovědnost za nehodu bude mít kdo?) a kromě pár frikulínů, co by s tím jezdili ze satelitu do centra (= krátké vzdálenosti s nízkou rychlostí) o ta auta stejně nikdo moc nemá zájem - kdo vyloženě chce auto, chce si buď užít pocit z jízdy (= většinou jet jako prase), nebo je pro něj veřejná doprava pomalá/málo komfortní. Až se kvůli emisím omezí letadla, budou rychlovlaky jako tradiční evropský dopravní prostředek nejpohodlnější (WC, wifi, občerstvení, klid a prostor na práci), nejrychlejší a při rozumné míře dotací i nejlevnější

+3/0
2.6.2014 9:23

J45a87n 21B43u13r13i79a22n 2283529824300

Hádejte proč do automatizace řízení na silnici neinvestují automobilky, ale firma jako je Google, která má s auty pramálo společného? Protože až se to prosadí, bude aut zapotřebí řádově méně. Ví se, že průměrné auto drtivou většinu svého času prostojí v garáži nebo na parkovišti. Proč ho tedy vlastnit? Protože potřebujete být mobilní a mít ho kdykoli k dispozici. A když se najde služba, která Vám na požádání přistaví auto před vchod a odveze Vás kam budete chtít a bude to cenově srovnatelné jako by jste jel svým vlastním vozem - budete pořád vlastnit SVÉ auto?

U VRT se budu muset nějak dopravit na nádraží, pak mě odveze do nějaké metropole a opět se z nádraží budu muset dostat na samotné místo určení. Je to prostě dlouhé a složité a nemá to budoucnost.

0/−1
2.6.2014 12:07

J71i49r36k51a 81D75v62o40ř87á64k 4865350633758

Vysvětlete západoevropanů, že by těmi VR vlaky neměli tak jezdit, protože nemají budoucnost. Že návazné vlakové spoje, MHD a taxíky jsou k ničemu.

+3/0
2.6.2014 12:29

J41a22n 93B46u76r57i27a16n 2863439774820

Ta trať, pokud se s ní nyní začne, tu bude za cca 20 let. Jsem přesvědčen, že v té době už automatická auta (a pro p. Demčáka, nikde jsem nepsal, že to musí být elektroauta) budou běžné.

Proto se naopak ptám, proč bych třeba z Prahy do Berlína (350 km) měl jet VR vlakem - cca hodina jízdy mezi oběma nádražími (pokud nebudou mezizastávky) + cca 2x 45 min přesun na nádraží + časová rezerva (aby mi to náhodou neujelo) = 2,5 - 3 hodiny?

Autonomní automobil (nebo jak to nazveme) zvládne skoro ten samý čas a jen zadám do systému, vyzvedni mě v 8 před vchodem a vylož mě na Peter-Vischer-strasse.

Cena, dle mého názoru, nebude rozdílná.

0/−1
2.6.2014 13:31

J58i76r60k55a 39D23v94o59ř78á78k 4575150733518

Autonomní automobil (dejme tomu) by mohl vylepšit dvě velké nevýhody auta, totiž že se člověk musí soustředit na řízení a že automobilismus jako takový má mnohonásobně větší smrtelnou nehodovost. O kolik to ale bude lepší, to si netroufám odhadovat. V každém případě to ale bude dražší než dnes, ta infrastruktura nebude zadarmo.

0/0
2.6.2014 15:16

M25a17r47e19k 33D44e11m90č18á42k 9455704356755

Na základě čeho usuzujete, že budou za 20 let "autonomní automobily" běžné? Já tady vidím prototyp od Googlu (který je zřejmě nejdál) + možnou akvizici Tesla Motors Googlem (která je zřejmě nejdál v elektromobilech) + fakt, že v EU u mladých lidí klesá zájem o pořízení vlastního vozidla. Z čehož mi vyplývá, že bude-li mít někde Google s auty úspěch, tak v USA, kde je kultura automobilismu zakořeněná přecejen hlouběji než u nás.

+1/0
2.6.2014 17:04

J43i38r70k53a 92D14v24o16ř10á73k 4695370553848

Nezapomínejte, že ta auta nemusí kupovat jen jednotliví řidiči a o to právě jde. Taková automatizovaná auta by mohla mít opravdu velký podíl, pokud budou kýmsi na pomezí taxikářského dispečinku a autopůjčovny půjčovat na jednotlivé jízdy takové taxíky bez taxikáře právě lidem, co nemají zájem o koupi vlastního auta, protože nejezdí až tak často. určitá logika v tom je. Teoreticky.

0/0
6.6.2014 13:49

J27a35n 47B52u31r69i19a17n 2823519414860

A nebo to řeknu ještě jinak - jak jste vy, nebo Vaše firma telefonovala před 10 lety? Pevnou linkou. A dnes? Buď přes mobil, protože je to pohodlné nebo přes internet, protože je to levné. Kdybych Vám před 10 lety řekl, ať přes tu pevnou nevoláte, opáčil byste - a čím mám volat?

Podobné to bude i s dopravou.

0/0
2.6.2014 13:34

J73i25r41k89a 30D62v79o66ř88á35k 4855530903678

Zas tak rychle se to nevyvíjí. Před 10 lety už jsme si už pořizovali spíš druhou "várku" mobilů, i když pevnou se ještě telefonovalo hodně, ale houfně se už rušily. A doprava se zdaleka nevyvíjí tak rychle jako telefony, které se před tím 100 let postupně vyvíjely, ale takévý zlom tam dlouho nebyl.

U vlakové dopravy u nás se dá očekávat právě jen to, že se snad konečně začne stavět VRT i u nás, když všude okolo už bude a v pokročilejších zemích se bude jezdit 350 km/h a začínat stavět tratě na 400 km/h. (A tím to zvyšování rychlosti asi plus mínus skončí.) Jedno je ale jisté. V nejbližších 10 letech u nás žádná VRT v provozu nebude, nanejvýš nějaký "zkušební" kousíček. Jsme železničně zaostalá země.

+1/0
2.6.2014 14:56

J50i50r46k19a 63D48v27o74ř52á65k 4215740603278

Pevnou linku kvůli internetu (potažmo telefonování) máme pochopitelně dodnes.

0/0
2.6.2014 15:05

M91a90r95e82k 78D77e71m34č84á47k 9935124486295

VRT se nejlépe hodí na vzdálenosti cca 200 - 600 km, při předpokládaném omezení letecké dopravy (z ekologických důvodů) se budou vlaky hodit asi i na dvojnásobné vzdálenosti. Pokud by se už z nějakého důvodu měly uchytit elektromobily (a teď ani nemluvím o automobilech bez řidiče, které těžko budou masově využívané - maximálně si je dokážu představit tam, kde jsou nyní segwaye, tedy pomalý pohyb po pěších zónách), tak snad jedině na té "poslední míli" mezi nádražím a satelitem, kam nepovede MHD.

Google investuje do spousty pochybných projektů a upřímně řečeno, kromě vyhledávání+adwords zatím nevidím oblast, ve které by se mu významně ekonomicky zadařilo (ani ten Android Googlu negeneruje nějaké významné příjmy) - prostě zkouší všechno a když se to neuchytí, tak to pohřbí a jede se dál. Díky Snowdenovi a NSA bych si spíš tipnul, že postavení Google mimo USA bude v blízké budoucnosti nižší než dnes a že do jeho "online aut" lidi masově sedat nebudou. Auto, které je levnější než vlastní, je sdílené mezi více lidmi a které nemusím řídit, již existuje desítky let - jmenuje se taxi.

Mimochodem - taxikářská lobby mezi sebe nepustí ani Uber, proč by pustila nějaká "nebezpečná vozítka napojená na cloud, šmírující pohyb všech přepravovaných lidí a odesílající video celého okolí vozidla neznámo kam"?

+1/0
2.6.2014 12:37

J97i73r44k79a 11D79v32o10ř53á44k 4335650443188

V souvislosti s VRT se kdysi uváděla vzdálenost 200-600 km, teď spíš 160-800 nebo 160-1000 km jako taková, kdy je VRT rychlejší než auto i letadlo. Ale rychlost není jediný parametr, celkem dobře se využívá už od vzdálenosti 30 km.

0/0
2.6.2014 13:21

J13i65r38k12a 69D87v69o15ř56á18k 4805650813138

Spíš to vyppadá na 20 tisíc než 10 tisíc. A ten váš sen o automatizovaných autech - jistě, silniční doprava bude svým způsobem bezpečnější, pokud se přiblíží vlakové v automatizaci a řazení aut do "vláčků" - softwarově nebo i fyzicky. Jenže to znemožní spoustě lidem jezdit tak, kvůli čemu si pořídili auto. Tak nevím, jestli se to masově prosadí...

+1/0
2.6.2014 10:56

J56a44n 69B43u49r52i40a71n 2633419524600

Prosadí - na kole taky málokdo jezdí do práce a přesto má spousta lidí doma kolo za desetitisíce a vyráží s ním ven pro zábavu max. 2x týdně.

Tak bude mít doma spousta lidí auto, které potřebuje řidiče také jen pro zábavu.

Jinak do vláčků se ta auta řadit budou, ale jen z důvodu nižší spotřeby. To auto bude schopné jet i samostatně.

0/0
2.6.2014 12:17
Foto

R73o57b67e40r48t 70P73l16o95c82h 4766162411433

Netušíte někdo kdy se má začít s modernizací tratě Praha Smíchov - Radotín - Beroun a dále na Plzeň o které se už taky hodně dlouho mluví?

0/0
1.6.2014 18:54

A72l89e92x78a96n97d33r 86K39o19s93t79k35a 5719546709236

Někdy po třetí defenestraci. Do té doby budou jen výmluvy, proč to nejde.

+2/−1
1.6.2014 20:11

M77a37r22e30k 39D65e84m43č74á69k 9985364506125

Tam není moc co modernizovat. Pokud vím, tak buď tunel Praha-Beroun (+-), nebo Pendolino, jinak to v těch obloucích bude jezdit pořád pomalu.

0/0
1.6.2014 20:44
Foto

R36o69b58e59r60t 73P64l18o64c30h 4646632861143

Tunel Praha - Beroun to je taky velká utopie. Modernizace trati ANO jen prosím NE tu hrůzostrašné protihlukové betonové stěny viz. trať 221 Praha - Benešov ;-€;-O;-€

0/0
1.6.2014 23:23

M76a26r12e91k 27D54e64m84č11á76k 9875564276185

Utopie byl tunel na Jadran, jak tady o něm před časem psali. Tunel do Berouna by určitý smysl dával, pokud by se našel stavitel, co by garantoval, že se do odhadnuté ceny 30 mld vejde...

+4/0
2.6.2014 0:08

J97i71r82k83a 12D49v45o29ř73á96k 4885620573568

Tunel na Beroun je v podstatě nutnost, jen není jasné která generace se k tomu odhodlá. Stávající trati se dá trochu zvýšit kapacita, ale rychlost vpodstatě ne.

+3/0
2.6.2014 11:02

J72i57r43k35a 88D68v40o81ř51á54k 4705640103588

Ta trať samozřejmě po modernizaci zoufale volá. Nejen že se co do životnosti poněkud rozpadá (pravda, leccos se už v poslední době opravilo), ale je tam hrozně zastaralé zabezpečení a chybí tam některé kolejové spojky (výhybky pro přejíždění z jedné koleje na druhou na dvoukolejné trati). Výsledkem by byla větší kapacita trati a možnost posílat tam o něco víc vlaků a hlavně by mohly jezdit dál a spolehlivěji.

0/0
2.6.2014 11:00

P81a12v42e51l 75Ř92a34p80e27k 7252276669395

Konečně se snad bude pořádně investovat do železnice, namísto mrhání prostředky v nesmyslném systému masového automobilismu...

+15/−3
1.6.2014 18:46

M78i36r48e44k 70V80o16d51i75c87k28a 9257459660535

Taknějak mi to postrádá logiku. Skanska nabídla nejnižší cenu a kratší termín, proto byla vyřazena. Jsou to ty Strakonice. Tím se páni ze SŽDC chlubí? Zvláštní..

+2/−1
1.6.2014 18:36
Foto

R10o28b82e53r66t 42P86l32o30c94h 4376762381573

To jsem taky trochu nepobral tuhle informaci. Asii jiná doba no R^

0/0
1.6.2014 18:53

R40a75d94e19k 41J91a46n80a72t64a 9225346704632

Je logické, že celková kratší doba výstavby výchází levněji. Ale má pak větší vliv na provoz. Třeba ta nabídka byla taková, že by kvůli vyšší intenzitě prací musela být celá stanice mimo provoz, zatímco při etapizaci by vždycky alespoň nějaké nástupiště fungovalo.

+6/0
1.6.2014 19:09

J86i96ř84í 32P92r16ů96š73a 7575842785179

Byla vyřazena protože nerespektovala daná podmínky. Aby práce byli rychleji a tudíž rychleji, bylo požadováno zastavení provozu na delší dobu než je plánováno a dohodnuto s dopravci. To co by se ušetřilo na samotné stavbě by šlo na zaplacení pokut dopravcům za nedodržení jim přidělené kapacity.

+8/0
1.6.2014 19:14

P58e41t20r 67K41r32e75j74z79e78k 7859336

Já si myslím že investovat by neměl stát ale soukromý sektor,potažmo když chce stát investovat peníze které nemá.Prezident Zeman dnes v rozhovoru s Moravcem použil citát nějakého ekonoma že z krize je třeba se proinvestovat,s tím bych souhlasil,nesouhlasím ale s tím aby náš stát byl tahounem všech těch investic.[>-]

+5/−2
1.6.2014 17:55

D97a84v79i44d 15P58e81t13r 7550896460975

Soukromý sektor je třeba postupně vytlačit ze základní dopravní obslužnosti, z výroby energie a z těžby surovin. Stát by si měl rovněž ponechat v roukou zemědělskou výrobu pro pokrytí základních životních potřeb. Na tyto výkupy bude třeba vybrat peníze na daních.

+3/−3
1.6.2014 18:15

J12o30s79e64f 10K54o96p87e60c10k80y 9784492495

to jako ze by stat stavel silnice a pestoval obili? proc by to proboha delal ;-D

+2/0
1.6.2014 18:25

D88a46v53i91d 76P63e97t98r 7520576110475

Ano alespoň to základní, protože se jinak dáváme všichni strašně na milost tomu, kdo má peníze.

+1/−1
1.6.2014 18:46

J90o53s38e87f 69K60o38p89e87c76k32y 9304772915

jak se presne davame na milost tomu kdo ma penize? ;-)

0/0
1.6.2014 19:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.