Diskuze
Studie prověří smysl stavby rychlodrah v Česku. První má být za 15 let
Děkujeme za pochopení.
V62l62a88d68i79m91í78r 48H58o42u31z79a59r
rychlodráhy pročesko jsou nesmysl a k tomu aby sloužily na trati např. Berlín Moskva a my se staly tím obětním beránkem co dodá pozemky to nepotřebujem a musel by být extra velký úplatek,zvaný dnes provize abych obrátil ve svých názorech
J71i14ř94í 24J26i57r30s11a
Dají 20 mega za to, aby zjistili, že z Prahy do Brna je to 200 km a že na 350 km/h to nemá šanci se ani rozjet (k tomu se zastávkou v Benešově, což je mimochodem přesně ta metropole pro zastávku rychlovlaku).
I16v42a63n 16H48o38l82a53s
> že na 350 km/h to nemá šanci se ani rozjet
No, oni toho naštěstí budou vědět o VRT podstatně víc, než ty (což mmch. není žádný problém, protože ty nevíš evidentně vůbec nic).
J53a88n 12J20e32m73e55l50k86a
Nedávno se mi dostala lobbykniha (stavebních firem a dalších nadšenců). Zajimavé. Dnes se neivestuje do elektrifikace příměstských tratí - vypadají jak z 1950 často s rychlostním průměrem 30Km/h. Modernizované se staví jen na rychlost 100Km/h. Problém není limit 160 nebo 200 Km/h, ale to, že na Praha Ostrava jede vlaktouto rychlostí jen na značně omezené části. Ostrava Brno se jezdí často jen 90Km/h atd. A druhý extrém - oni najednou plánují Brno Praha na 350 Km/h:-)) ( to asi nemají ani Francouzi ) dále naplánované rychlovlaky všemi různýmisměry, včetně Liberce, chybně vedené Olomouc Slovensko(nevede přes Ostravu). Prostě totální scifi,na které ČR evidentně nemá. Dopadne to stejně jako s dálnicemi - spoustarozestavěných a zakreslených dálnic z Prahy nikam. Ve výsledku není dokončenaani na Drážďany, ani nevede za HK, do Ostravy (na Polsko) ale defakto povedouvelkoryse praralelně 2 dálnice atd. Za B) trochu tam lehce zmínili, že údajně rychlovlaky(nad 200 K/h) mají jiný rozchod ! C) Mělo by se na rovinu říct, kolik bude státlístek. Jen pořizovací cena soupravy je tuším 1.7 mld proti třeba 400 mil.Takže je třeba asi na rovinu říct, že Praha Brno bude třeba za 800. PrahaOstrava za 1300 (bude se jezdit přes Brno) atd. Takže ve výsledku část lidípojede zase levným autem, autobusem - jako ve Francii... Už vidím jak nadšeně platí studenti na trase Ostrava Brno za vlak 600..
J10a51n 85J94e90m79e89l16k82a
Jo a ještě v té knize je tuším uvedeno, že náklad na postavení km je srovnatelný s dálnicí. Pokud se nepletu..
M27a63r84t77i61n 89Š38v41a25n47c95a43r
Snílkům o vysokorychlostních železnicích bych doporučoval zamyslet se nad tímhle:
Liberec - Pardubice: 170 km, 3 hod, rychlost 60 km/h
Liberec - Praha: 120 km, 2,30 hod, rychlost cca 50 km/h
Liberec - Česká Lípa, 5 km, rychlost 50km/h
ata dále
většina lidí má na háku, jestli budou v Brně za dvě hodiny nebo za hodinu a půl, myslím, že jasné, kde by se mělo investovat. To co se tady řeší je sci-fi
H75o13n71z82a 80K78a85r45á56s96e58k
Realita je jiná než píšete. Dnes: jízdní doba EC mezi Brnem a Prahou okolo 2,5 hodiny (ve sktutečnosti ještě o něco více, ale O. K., tam jsou rozvolněné jízdní doby kvůli modernizaci Ústí nad Orlicí + hlavně úseku Úvaly - Praha-Běchovice); při existenci vysokorychlostní trati pod 1 hodinu. P. S. se zvyšováním traťové rychlosti v relaci Liberec - Česká Lípa se v brzké době počítá.
D54u37š26a15n 44M16o24u62r72e98k
Výborně, takže 2040 budeme mít to, co mají v západní Evropě od roku 1980..
Už navždy musíme mít 60 let zpoždění za vyspělým světem?
J64i20r29k68a 75D36v21o80ř90á58k
K tomu by se možná slušelo doplnit, že před válkou některé vlaky jezdily skoro 200 km/h. Ne u nás samozřejmě. První kusy VRT u nás ve velmi optimistickém případě zprovozní 2030. Takže to berte tak, že se "zpoždění" někdy v roce 2030 zkrátí ze 100 let na 50.
J53a33n 48S23o22u20k10u14p
Studie má být za 15 let? No, uspěchat se to nesmí.
J70i36r30k14a 39D50v45o84ř93á35k
To víte, titulek je z článku vždycky nejhorší blábol.
M10a83r33t43i21n 91Š51v23a15n52c73a63r
Zeleznice ma opodstatneni pouze tehdy, je/li rychlejsi nez autobus. Mela by vzniknout studie, ktere useky nemaji sanci na takove zrychleni a tyto nesmyslne a nerentabilni trate urychlene rozebrat.
H65o47n50z10a 82K91a66r30á93s14e62k
Které veličiny v jízdních dobách "vlak vs. autobus" byste uvažoval? Počítal byste s cestovními dobami i v relacích, kde jsou nutné přestupy (kdy přestupní doby mezi vlaky navzájem i mezi autobusy navzájem mohou být kratší než přestupní doby mezi vlaky a autobusy)? Mohou se vyskytnout případy tratí, které jsou samy o sobě pomalejší než případné autobusové spojení, ale díky kratší přestupní době od vlaků na hlavní trati (např. přestup tzv. hrana-hrana na rozdíl od přestupu na autobus stojící před nádražím) může být (při jízdě s přestupem) o něco rychlejší vlak...
M68a38r37t89i24n 38Š34v89a36n86c65a57r
Studie za 20 Mega je evidetnim tunelem. Vystupem budou zbytecny papiry. Kazdymu je prece jasny, ze kdyz se nepodarilo za 20 let opravit hlavni tahy alespon na 160 km/h a vedlejsi aspon na 120 km/h, tak rychlodraha u nas nikdy nebude
O30d19s22t55r71a97n15ě56n39ý 16U70ž81i63v39a66t53e27l
H72o41n95z31a 63K14a82r12á37s83e79k
Předpokládám, že máte na mysli úsek Choceň - Ústí nad Orlicí? Ano, to je jeden jediný úsek mezi Prahou a Olomoucí, kde je traťová rychlost zatím takto nízká. Ano, i zrychlení tohoto úseku se předpokládá.
M61i47r75o10s88l27a78v 72B78á21r58t94a
A co když nějaká paní Havránková bude proti?
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...