Diskuze

Studie prověří smysl stavby rychlodrah v Česku. První má být za 15 let

Problematikou budování vysokorychlostních tratí se má zabývat studie příležitostí, na jejíž zpracování vyhlásil správce tuzemské železniční sítě - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) veřejnou soutěž. Materiál má sloužit jako předpoklad pro budoucí přípravu železničních tratí pro rychlosti 250 až 350 kilometrů v hodině.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

rychlodráhy pročesko jsou nesmysl a k tomu aby sloužily  na trati  např. Berlín Moskva a my se staly tím obětním beránkem co dodá pozemky to nepotřebujem a musel by být extra velký úplatek,zvaný dnes provize abych obrátil ve svých názorech

0 0
možnosti
JJ

J47i49ř22í 68J95i98r44s59a

3. 6. 2014 16:18

Dají 20 mega za to, aby zjistili, že z Prahy do Brna je to 200 km a že na 350 km/h to nemá šanci se ani rozjet (k tomu se zastávkou v Benešově, což je mimochodem přesně ta metropole pro zastávku rychlovlaku).

0 7
možnosti
IH

I80v55a58n 44H54o83l42a77s

3. 6. 2014 16:19

>  že na 350 km/h to nemá šanci se ani rozjet

No, oni toho naštěstí budou vědět o VRT podstatně víc, než ty (což mmch. není žádný problém, protože ty nevíš evidentně vůbec nic).

6 0
možnosti
JJ

Nedávno se mi dostala lobbykniha (stavebních firem a dalších nadšenců). Zajimavé.  Dnes se neivestuje do elektrifikace příměstských tratí - vypadají jak z 1950 často s  rychlostním průměrem 30Km/h. Modernizované se staví jen na rychlost 100Km/h.  Problém není limit 160 nebo 200 Km/h, ale to, že na Praha Ostrava jede vlaktouto rychlostí jen na značně omezené části. Ostrava Brno se jezdí často jen 90Km/h atd.   A druhý extrém - oni najednou plánují Brno Praha na 350 Km/h:-)) ( to asi nemají  ani Francouzi ) dále naplánované rychlovlaky všemi různýmisměry, včetně Liberce,  chybně vedené Olomouc Slovensko(nevede přes Ostravu). Prostě totální scifi,na které ČR evidentně  nemá. Dopadne to stejně jako s dálnicemi - spoustarozestavěných a zakreslených  dálnic z Prahy nikam. Ve výsledku není dokončenaani na Drážďany, ani nevede za  HK, do Ostravy (na Polsko) ale defakto povedouvelkoryse praralelně 2 dálnice atd. Za B)  trochu tam lehce zmínili, že údajně rychlovlaky(nad 200 K/h) mají jiný rozchod ! C)  Mělo by se na rovinu říct, kolik bude státlístek. Jen pořizovací cena soupravy je  tuším 1.7 mld proti třeba 400 mil.Takže je třeba asi na rovinu říct, že Praha Brno  bude třeba za 800. PrahaOstrava za 1300 (bude se jezdit přes Brno) atd. Takže ve  výsledku část lidípojede zase levným autem, autobusem - jako ve Francii... Už vidím jak nadšeně platí studenti na trase Ostrava Brno za vlak 600..

2 5
možnosti
JJ

Jo a ještě v té knize je tuším uvedeno, že náklad na postavení km je srovnatelný s dálnicí. Pokud se nepletu..

0 0
možnosti

Snílkům o vysokorychlostních železnicích bych doporučoval zamyslet se nad tímhle:

Liberec - Pardubice: 170 km, 3 hod,  rychlost 60 km/h

Liberec - Praha: 120 km, 2,30 hod, rychlost cca 50 km/h

Liberec - Česká Lípa, 5 km, rychlost 50km/h

ata dále

většina lidí má na háku, jestli budou v Brně za dvě hodiny nebo za hodinu a půl, myslím, že jasné, kde by se mělo investovat. To co se tady řeší je sci-fi

1 2
možnosti
HK

Realita je jiná než píšete. Dnes: jízdní doba EC mezi Brnem a Prahou okolo 2,5 hodiny (ve sktutečnosti ještě o něco více, ale O. K., tam jsou rozvolněné jízdní doby kvůli modernizaci Ústí nad Orlicí + hlavně úseku Úvaly - Praha-Běchovice); při existenci vysokorychlostní trati pod 1 hodinu. P. S. se zvyšováním traťové rychlosti v relaci Liberec - Česká Lípa se v brzké době počítá.

2 0
možnosti
DM

Výborně, takže 2040 budeme mít to, co mají v západní Evropě od roku 1980.. 

Už navždy musíme mít 60 let zpoždění za vyspělým světem?

0 0
možnosti
JD

K tomu by se možná slušelo doplnit, že před válkou některé vlaky jezdily skoro 200 km/h. ;-D Ne u nás samozřejmě. První kusy VRT u nás ve velmi optimistickém případě zprovozní 2030. Takže to berte tak, že se "zpoždění" někdy v roce 2030 zkrátí ze 100 let na 50. ;-D

0 0
možnosti
JS

J97a64n 64S25o29u43k88u43p

3. 6. 2014 11:26

Studie má být za 15 let? No, uspěchat se to nesmí.;-D

0 0
možnosti
JD

To víte, titulek je z článku vždycky nejhorší blábol. ;-D

1 0
možnosti

Zeleznice ma opodstatneni pouze tehdy, je/li rychlejsi nez autobus. Mela by vzniknout studie, ktere useky nemaji sanci na takove zrychleni a tyto nesmyslne  a nerentabilni trate urychlene rozebrat.

0 4
možnosti
HK

Které veličiny v jízdních dobách "vlak vs. autobus" byste uvažoval? Počítal byste s cestovními dobami i v relacích, kde jsou nutné přestupy (kdy přestupní doby mezi vlaky navzájem i mezi autobusy navzájem mohou být kratší než přestupní doby mezi vlaky a autobusy)? Mohou se vyskytnout případy tratí, které jsou samy o sobě pomalejší než případné autobusové spojení, ale díky kratší přestupní době od vlaků na hlavní trati (např. přestup tzv. hrana-hrana na rozdíl od přestupu na autobus stojící před nádražím) může být (při jízdě s přestupem) o něco rychlejší vlak...

0 0
možnosti

Studie za 20 Mega je evidetnim tunelem. Vystupem budou zbytecny papiry. Kazdymu je prece jasny, ze kdyz se nepodarilo za 20 let opravit hlavni tahy alespon na 160 km/h a vedlejsi aspon na 120 km/h, tak rychlodraha  u nas nikdy nebude

0 2
možnosti
OU
HK

Předpokládám, že máte na mysli úsek Choceň - Ústí nad Orlicí? Ano, to je jeden jediný úsek mezi Prahou a Olomoucí, kde je traťová rychlost zatím takto nízká. Ano, i zrychlení tohoto úseku se předpokládá.

6 0
možnosti
MB

A co když nějaká paní Havránková bude proti?

2 0
možnosti
JS

J24a27n 82S90o11u21k60u58p

3. 6. 2014 11:26

Havránková byla PRO.

1 0
možnosti