- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
rychlodráhy pročesko jsou nesmysl a k tomu aby sloužily na trati např. Berlín Moskva a my se staly tím obětním beránkem co dodá pozemky to nepotřebujem a musel by být extra velký úplatek,zvaný dnes provize abych obrátil ve svých názorech
Dají 20 mega za to, aby zjistili, že z Prahy do Brna je to 200 km a že na 350 km/h to nemá šanci se ani rozjet (k tomu se zastávkou v Benešově, což je mimochodem přesně ta metropole pro zastávku rychlovlaku).
> že na 350 km/h to nemá šanci se ani rozjet
No, oni toho naštěstí budou vědět o VRT podstatně víc, než ty (což mmch. není žádný problém, protože ty nevíš evidentně vůbec nic).
Nedávno se mi dostala lobbykniha (stavebních firem a dalších nadšenců). Zajimavé. Dnes se neivestuje do elektrifikace příměstských tratí - vypadají jak z 1950 často s rychlostním průměrem 30Km/h. Modernizované se staví jen na rychlost 100Km/h. Problém není limit 160 nebo 200 Km/h, ale to, že na Praha Ostrava jede vlaktouto rychlostí jen na značně omezené části. Ostrava Brno se jezdí často jen 90Km/h atd. A druhý extrém - oni najednou plánují Brno Praha na 350 Km/h:-)) ( to asi nemají ani Francouzi ) dále naplánované rychlovlaky všemi různýmisměry, včetně Liberce, chybně vedené Olomouc Slovensko(nevede přes Ostravu). Prostě totální scifi,na které ČR evidentně nemá. Dopadne to stejně jako s dálnicemi - spoustarozestavěných a zakreslených dálnic z Prahy nikam. Ve výsledku není dokončenaani na Drážďany, ani nevede za HK, do Ostravy (na Polsko) ale defakto povedouvelkoryse praralelně 2 dálnice atd. Za B) trochu tam lehce zmínili, že údajně rychlovlaky(nad 200 K/h) mají jiný rozchod ! C) Mělo by se na rovinu říct, kolik bude státlístek. Jen pořizovací cena soupravy je tuším 1.7 mld proti třeba 400 mil.Takže je třeba asi na rovinu říct, že Praha Brno bude třeba za 800. PrahaOstrava za 1300 (bude se jezdit přes Brno) atd. Takže ve výsledku část lidípojede zase levným autem, autobusem - jako ve Francii... Už vidím jak nadšeně platí studenti na trase Ostrava Brno za vlak 600..
Jo a ještě v té knize je tuším uvedeno, že náklad na postavení km je srovnatelný s dálnicí. Pokud se nepletu..
Snílkům o vysokorychlostních železnicích bych doporučoval zamyslet se nad tímhle:
Liberec - Pardubice: 170 km, 3 hod, rychlost 60 km/h
Liberec - Praha: 120 km, 2,30 hod, rychlost cca 50 km/h
Liberec - Česká Lípa, 5 km, rychlost 50km/h
ata dále
většina lidí má na háku, jestli budou v Brně za dvě hodiny nebo za hodinu a půl, myslím, že jasné, kde by se mělo investovat. To co se tady řeší je sci-fi
Realita je jiná než píšete. Dnes: jízdní doba EC mezi Brnem a Prahou okolo 2,5 hodiny (ve sktutečnosti ještě o něco více, ale O. K., tam jsou rozvolněné jízdní doby kvůli modernizaci Ústí nad Orlicí + hlavně úseku Úvaly - Praha-Běchovice); při existenci vysokorychlostní trati pod 1 hodinu. P. S. se zvyšováním traťové rychlosti v relaci Liberec - Česká Lípa se v brzké době počítá.
Výborně, takže 2040 budeme mít to, co mají v západní Evropě od roku 1980..
Už navždy musíme mít 60 let zpoždění za vyspělým světem?
K tomu by se možná slušelo doplnit, že před válkou některé vlaky jezdily skoro 200 km/h. Ne u nás samozřejmě. První kusy VRT u nás ve velmi optimistickém případě zprovozní 2030. Takže to berte tak, že se "zpoždění" někdy v roce 2030 zkrátí ze 100 let na 50.
Studie má být za 15 let? No, uspěchat se to nesmí.
To víte, titulek je z článku vždycky nejhorší blábol.
Zeleznice ma opodstatneni pouze tehdy, je/li rychlejsi nez autobus. Mela by vzniknout studie, ktere useky nemaji sanci na takove zrychleni a tyto nesmyslne a nerentabilni trate urychlene rozebrat.
Které veličiny v jízdních dobách "vlak vs. autobus" byste uvažoval? Počítal byste s cestovními dobami i v relacích, kde jsou nutné přestupy (kdy přestupní doby mezi vlaky navzájem i mezi autobusy navzájem mohou být kratší než přestupní doby mezi vlaky a autobusy)? Mohou se vyskytnout případy tratí, které jsou samy o sobě pomalejší než případné autobusové spojení, ale díky kratší přestupní době od vlaků na hlavní trati (např. přestup tzv. hrana-hrana na rozdíl od přestupu na autobus stojící před nádražím) může být (při jízdě s přestupem) o něco rychlejší vlak...
Studie za 20 Mega je evidetnim tunelem. Vystupem budou zbytecny papiry. Kazdymu je prece jasny, ze kdyz se nepodarilo za 20 let opravit hlavni tahy alespon na 160 km/h a vedlejsi aspon na 120 km/h, tak rychlodraha u nas nikdy nebude
Předpokládám, že máte na mysli úsek Choceň - Ústí nad Orlicí? Ano, to je jeden jediný úsek mezi Prahou a Olomoucí, kde je traťová rychlost zatím takto nízká. Ano, i zrychlení tohoto úseku se předpokládá.
A co když nějaká paní Havránková bude proti?