Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V hotovosti půjde platit nanejvýše 270 tisíc, shodli se poslanci

Sněmovní rozpočtový výbor doporučil sněmovně, aby schválila předlohu, která mění zákony týkající se finančního trhu. Jednou z hlavních změn je snížení limitu pro povinné bezhotovostní platby z dosavadních 350 000 Kč na 270 000 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T84o87m69á36š 64Z92e82m31a11n 3815788654635

A jak to pomůže proti Grossovi, který -

100% legálně si půjčil X milionů

100% legálně koupil akcie (žádné anonymní)

100% legálně je pak prodal s N krát vyšší hodnotou..

?

+1/0
6.6.2014 22:34

J19a92n 11H84a82v18r52d35a 4471429654629

... Poslanci dostanou pořádkovou pokutu ve výši 1000,- Kč za přijetí úplatku ve výši nad 270.000,- Kč v hotovosti a nikoliv převodem.

+2/0
5.6.2014 15:00

J48i76ř28í 78Š26i43n67t27á19l 4570360201609

Souhlasím se vším řečeným v této diskusi, ale mě zaujala jiná věc:

"Změna ohledně omezení plateb v hotovosti reaguje na rozsudek Nejvyššího správního soudu z roku 2011"

Tomu říkám reakce R^

0/0
5.6.2014 13:12

M66a89r33c74e41l63a 80S96t87e27i72g87e52n89b86e49r97g76e10r 7120201793165

V Nemecku muzes dat do banky bez predlozeni dokladu max 10.000,- € = 270 Tisic

Nad to musis predlozit doklady. Je to kontrola proti prani spinavych penez.

Ale na hov..o8-o Kdo to chce obejit tak to obejde.Rv

+4/0
5.6.2014 12:26

J85a91r61o34s11l64a16v 37K50a16d72l71e10c 2513703581625

U nás padesát tisíc. No, teď je mi jasné proč určili tuto částku - budou to obcházet prát přes Německo....;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D a já furt, proč je to zrovna 270tis...;-D;-D;-DKulišáci!R^

0/0
5.6.2014 12:31

M35a49r67t85i11n 37K71a73r64á44s49e42k 9478513498858

Todle jaksi nedava smysl....

0/0
5.6.2014 14:00

J83a47r82o79s39l79a41v 81P89e31t81r78i28k 5866970366270

takže musím krást po menších částkách, ach jo;-D;-D;-D

+3/0
5.6.2014 12:10

P47a76v70e22l 29D83o64l88n59í45č30e65k 3938123634331

Já bych spíš chtěl vidět, kolik lidí a jak často reálně platí jednorázové platby vyšší než 270k v hotovosti.

Netvrdím že je správné to omezovat zákonem, nicméně na druhou stranu, kolika lidí se to dotkne v reálu?

0/0
5.6.2014 12:05

M84a25r13t87i78n 33K55a18r84á95s78e55k 9918543768458

Auta nekdo obcas plati hotove .....

+1/0
5.6.2014 14:00

S22t25e10p73a78n 72T63o63t28h 8908789435218

Pred par lety sem v jednom autosalonu videl typka, co nevypadal uplne nerusky a pritom z kozeny bundy vytahnul skoro jeden a pul mega a odjel s autem, papirama, znackama 3U6 3636. Ted to jiste delaji tak, ze se napise uctenka na 5-6x 270k za nejaky sluzby, opravy, upravy nejakeho auta a az castka dosahne 1,5M, odjizdi Kolja Romanov Romanovic s novym autem pro sluhu.

0/0
5.6.2014 14:28

P94e29t27r 55H42a70h93n 1483489246318

Je to debilita,aby poslanci měli pocit, že něco dělají. Nemovitosti se zásadně kupují předáním hotovosti na Katastrálu po zanesení žádosti. Teď se to musí obcházet, aby nebyla pokuta, přitom to z banky vyzvednu a za půl hodiny to do banky jde. Blbečci!!!

+2/−1
5.6.2014 10:32

M61i37c33h14a18l 95H14o68r83á52k 6784119884536

mhm ... "Nemovitosti se zásadně kupují předáním hotovosti na Katastrálu po zanesení žádosti." ... tady je chytráků ...

0/0
5.6.2014 12:50

V22e61r49o68n87i53k21a 95S68k11a59l38o46v22á 1165517728764

Hmm, a ona se "korupce" už platí fakturou?? nevíte od kdy? Abych náhodou nedělala něco nepatřičně... :-P:-P

+4/0
5.6.2014 9:49

A85l52e26š 45J40a58n19á93č73e73k 3363724266273

První kdo to bude porušovat jsou politici. Ty si platí miliony v krabicích vína cash a na nějaké zákony z vysoka....

+5/0
5.6.2014 9:27

M37i12c30h19a54l 78M59o69u19c65h67a 9318549793594

Což o to, úplatek si předají v krabici od vína. Ale pak mají problém si za ty prachy něco koupit, protože hotově to nejde a na převod si jim může posvítit FÚ.

+1/0
5.6.2014 15:59

M91i61c42h78a12l 25M46o37u76c30h90a 9598929793474

Co je v tom za problém? Pokud má někdo nutkání platit třeba auto za milion v hotovosti, ať si ty peníze přinese v igelitce a pak skočí do nejbližší pobočky přísušné banky prodávajícího a vloží mu je tam na účet. Pokud takto nekupuje každý den dvě tři auta, je to zanedbatelný diskomfort.

+2/−2
5.6.2014 8:40

M68a94r84t42i10n 44V91o95j95á92č26e26k 9422608768187

tak to je ta největší pitomost co můžete udělat 1)banka peníze přijme ,ale bude chtít vaši znát vaše nacionále -pak váš vklad nehlásí a vy máte problém musíte doložit příjem toho milionuRvRv zkuste ten zákon nejdřív pochopit proč ho dělají a jak má fungovat - chtějí mít pod kontrolou podobný vklady

+1/0
5.6.2014 9:10

J14a39r44o81m22í93r 93K24r12á89l 4730539884629

Navíc při vkladu na cizí účet zaplatíte bance dost vysoké procento.

+1/0
5.6.2014 9:26

M29i65c89h71a95l 71M46o21u78c25h10a 9658459843844

Samozřejmě, že po vás chce banka potvrdit identitu. Ale vycházím z toho, že těm kdož se nad tím zákonem rozčilují, vadí nemožnost platit hotově větší částky a nikoli to, že nemohou utratit špinavé peníze. Takže pokud chce někdo platit legálními penězmi hotově, může tak učinit vkladem na účet. A pokud má pod podlahou xx milionů z nelegálních zdrojů, tak má problém a je to jedině dobře.

+1/0
5.6.2014 15:55

M98a14r75t98i21n 86P30e57c97i34n74a 4111693

Banka do určité částky identitu vkladatele nevyžaduje. Akorát je opruz to po tak malých částkách vkládat:-)

0/0
6.6.2014 6:46

P39e20t69r 47Č17e42r73n59ý 7353709635

Proč si mám za své peníze kupovat věci přes dalšího prostředníka ??? Né , že bych teď měl co a za co koupit ,ale tomuto postupu se říká salámová taktika. Pomalu , ale jistě , se odkrajuje z práv a svobod člověka. Těm proti kterým to je navenek namířeno , to absolutně nic neudělá . Normálnímu člověku momentálně také ne , ale v budoucnu se tato částka bude zmenšovat jak numericky , tak reálnou hodnotou peněz .

+8/0
5.6.2014 7:57

M15a70r91t59i29n 80V55o58j18á38č13e85k 9962548768757

protože praní špinavých peněz a mimochodem ten zákon dávno funguje s vyšším limitem a třeba i při převodu peněz třeba ze zahraničí

+3/0
5.6.2014 9:12

V97i17k91y46r 31B69o75h80u67m55i61l 57S12t21r34a72n42s22k93y 9497938696389

Především se jedná o další hrubý krok související s osobní svobodou. Mimo možnosti kdykoliv si zjistit kde kdo je podle jeho mobilu, podla platbeních karet a jejich místa užití, podle Opencard a dalších "vymožeností" je toto omezení základního práva, tj. svobody nakládání se soukromým majetkem. Mám-li /jako že nemám;-D/ možnost platit hotově jakoukoliv sumu-třeba 1/2 milionu, mám mít svobodu tak udělat. Je na orgánech finančních úřadů, policie a dalších, aby prokázaly nelegálnost takových peněz. Zde opět zvítězila myšlenka "kolektivní viny".

+12/0
5.6.2014 7:11

P26a78v25e92l 41H36o34r71á92k 8391663745512

Naštěstí mobil a platební karty ještě nejsou povinné. To je jako napsat do této diskuse a divit se, že si příspěvek v USA uloží do počítače. JInak samozřejmě souhlasím. Snem všech vládců je, aby peníze byly jen v elektronické podobě. Pak už budou mít pod kontrolou i žebráky.

+5/0
5.6.2014 7:45

A43l33e42š 44J94a20n90á73č28e96k 3553964146393

Mě to nijak neomezuje. Pro mě je 270 litrů scifi, protože se živím prací. Věřím, že politikům, mafiánům apod. to asi trochu vadí, ale mojí svobodu to nijak neomezuje.

0/−5
5.6.2014 9:28

J52a84r59o37m81í38r 78K74r67á15l 4760449544439

Hm.  A jak k tomu chtějí lidi donutit ?

+2/0
5.6.2014 6:53

V82l68a28d45i45s81l38a19v 78B58u54r83y78š63e96k 3803686952364

typnul bych si že represí, tak jako je nutí jezdit 130 po dálnici

+3/0
5.6.2014 7:32

J95a80r85o42m12í83r 46K72r68á64l 4370679594659

A jak poznají, že jsem někomu zaplatil půl milionu a ne dvakrát po čtvrt ? ;-)

Tohle je jen takové divadlo pro lidi.    Korupce ?  Pokud máte fakturu na milion a zaplatíte milion (ať už v hotovosti, nebo převodem), nic špatného na tom není.  Korupce je ta platba navíc a mimo doklad.  A tu tímhle nesmyslem nikdo neodstraní.

+2/0
5.6.2014 9:25

M56i89c59h78a20l 60H32o11r42á16k 6114819964586

mhm .. typnul .. tady je zas skvadra

0/0
5.6.2014 12:52

J24i76ř86í 45Š80e18v57č62í96k 4354263605

Tak hlavně aby to věděli ty poslanci, že už nemůžou dostávat úplatky v igelitkách:-)

+3/0
5.6.2014 6:40

V97i19k69y53r 50B90o94h28u31m73i47l 11S58t44r14a94n47s78k41y 9297868866579

Přibude "anonymních" kont.....

0/0
5.6.2014 7:12

J90a77n 91L85i51b17i93c91h 9342628595623

EU se stane se svými členy brzy nejtotalitnější strukturou všech dob. Ještě budou lidé na komunisty vzpomínat, kdy nebyli hlídáni na každém kroku (kamery, banky, baráky, kartičky, co kontrolují jejich nákupy, kontrolovaný internet, odposlouchavané telefony a buzerovány milióny předpisů a směrnic EU). Nevím, ale měl jsem pocit, že v roce 1989 lidé zvonili za svobodu a netušili do jaké totality se vlastně ženou.

+10/−3
5.6.2014 3:22

J23i41ř88í 65J19a86k78o37u50b39e84k 4853467138617

K čemu jsou takovéto limity, když politici jako třeba Kraus může beztrestně nakupovat z igelitky kakaové boby za miliony a stejně žádné zákony neporuší.

Jak chtějí politici zamezit korupci snížením hotovostních plateb, když největší korupce probíhá bezhotovostními platbami.  Politici si založí firmu na negramotného zemědělce v Dominikánské republice, který vyhraje výběrové řízení v ČR  a pak si pošlou stamiliony na  jeho konto.

Za předražený pronájem Gripenů si nechají dát na provizích 2 miliardy, Kavan to i přizná do televize a místo kriminálu je vyslán do Bruselu.

Tak takto soudruzi boj s korupcí nevyhrajeme, i kdybychom snížili hotovostní platbu na 30 Kč.

+12/0
5.6.2014 3:55

M24a28r92t95i73n 21P60e77c75i58n14a 4521203

Třeba to ovcím konečně dojde a přestanou ty levičáky volit.

+4/0
5.6.2014 6:36

J36i80t22k48a 98P81a90v63l58í23č31k41o17v59á 6166606926157

Těžko. Pro jejich ovce je to nepředstavitelná částka.

+2/0
5.6.2014 8:24

V49á47c55l79a73v 40Č65e84r50m61á62k 4223160147444

To mel byt plus...

0/0
5.6.2014 6:59

J69a26n 45L86i64b22i97c64h 9142718645653

Přijde mi to diskriminační, neb měna je oběživo a využívat se dá dle svého majitele, tímto lobbují bankám, neb bez nich není moc dobře bezhotovostní platba možná. Na druhou stranu to chápu jako obranu proti praní špinavých peněz, ovšem to se dá udělat stejně jinými způsoby a toto bude pouze dělat potíže lidem, které mají hotovost a žádný účet u banky nevlastní a ani vlastnit nechtějí. Je to tedy jasně diskriminační a dalším hřebíčkem do rakve svobody a demokracie podobně jako různé kauce na benzín apod. Podle mne stát platí megaúředníků a kontrolórů a není schopen tohle ohlídat a místo toho vymýšlí podobné diskriminační zákony. Není to tak dávno, co podobným způsobem vnutili lidem kartičku Opencard na dopravu v Praze a nyní vítězoslavně ji budou nejspíše rušit. Holt zase jen pro prospěch někoho, v tomto případě to budou banky.

+2/0
5.6.2014 3:19

J61a54n 27H82i53n64k 2157645554167

Až se zase bude platit zlatem, tak se tomuto tématu vysmějeme.

+2/0
5.6.2014 1:49

J81a82r23o40s38l11a45v 16T26a96c48h57o46v43s56k27y 2842340564250

Takze 500.000 se musi rozdelit do dvou splatek se splatnosti 5 minut od sebe.

+5/0
5.6.2014 1:37

V68l68a11d29i88s17l45a39v 62B49u38r13y54š62e44k 3623736332824

jenže ono se mluví o penězích v igelitkách, pokud si půjdete koupit auto a bude mít toho půl milionu ve dvou igelitkách a dáte je prodejci ve dvou částech postupně za jedno auto, tak vám to asi neuznají

0/−3
5.6.2014 7:36

M96a28r97t54i66n 27V13o18j82á35č35e78k 9792178408467

tomu prodejci dáte půl milionu a on vám dá auto nikdo neřeší nějaké splátky ,nebo myslíte ,že když při objednání auta řeknete ,že máte hotovost ,že vás pošle pryč?  je jedno jak si to udělá účetně to už není vaše věc.....nebo třeba realitky berou běžně nad rámec nynějších 350000 a nikdo to neřeší

+1/0
5.6.2014 8:58

T22o80m93á50š 31C65h16r53a75s68t44n13ý 2828989939521

Co je komu do toho, že si nasázím nějakou tu hotovost do kufru a půjdu si koupit jachtu, nové lambo či tryskáč? Jednou jsem si to poctivě nakradl, tak to chci i poctivě si užít!

+3/0
5.6.2014 0:37

R51o59b95e70r23t 44M12á85s98l61o 1141361697587

Někdy kolem roku 1990 mě šokovala kolegyně v práci, když mi vyprávěla, že za Německý okupace v roce 1944 byla taková svoboda, že chodili skákat z mostů do Vltavy a nikdo jim v tom nebránil.

Asi před měsícem jsem šokoval kolegy v práci když jsem jim říkal, že za komoušů byly vkladní knížky kde nebylo žádné jméno a k vydání peněz stačilo znát heslo.

Jednou moje děti budou vyprávět, že bývala i taková svoboda že se dalo platit v hotovosti...

Orwell se musí budit hrůzou ...

+8/0
5.6.2014 0:36

M95a23r26t32i80n 79V82r60b41a 1221538772973

R^!!!

0/0
5.6.2014 10:55

M81i98c35h83a40l 82H28o38r57á44k 6754989464916

Tvoji kolegové musí být slušně zabržděný ... co Western Union :) je to na každý poště :)

0/0
5.6.2014 12:55

R63o32b13e11r27t 16M19á48s89l66o 1751231727767

Western union nabízí zřízení anonymního účtu z kterého může vybírat bez dokladů každý kdo zná heslo ??? - pěkný nesmysl...

0/0
5.6.2014 13:12

J89i28n82d26r44a 45H29o86j73e77r 2723532514305

Ten limit samozřejmě nebude platit pro poslance, vůbec politiky, oligarchy a jejich kamarády a sponzory. Zatím když nachytali poslance při překročení toho dosavadního limitu, tak se jim nikdy nic nestalo. Na obyčejný lidi ale musí být přísnost. Vůbec jim pro jistotu peníze nedávat!

+8/0
4.6.2014 23:41

V48l78a49s32t43i87m28i38l 37K20ř36í71ž 9876424197688

Těší mě, že jsou naši poslanci takoví osvícení a pomalu nás učí začít využívat Bitcoin :-)

+3/0
4.6.2014 23:29

M17a27r19t50i47n 38P60e58c63i11n71a 4761583

Platba Bitcoinem ale není zcela anonymní. Každý Bitcoin si v sobě nese kompletní historii provedených transakcí.

0/0
5.6.2014 6:33

V34l38a72s64t88i10m21i26l 52K78ř83í57ž 9616894717898

Ale neexistuje přímé spojení mezi platbou a člověkem. Nese kompletní historii anonymních plateb. Problém samozřejmě nastává, pokud někdo ví kolik jsem kdy kam převáděl, tak tu platbu může vystopovat. A když pak člověk použije ten účet znovu... Takže cílem je aby to nikdo nevěděl :) Navíc každý může mít téměř nekonečně "čísel účtů", a když si na každou platbu nechá vygenerovat jiné (což je otázka 1 kliknutí) a neposílá z nich přesně stejné sumy čísel jako přijal (na jeden účet přijal 256,38 a pak z jiného účtu šla zase platba 256,38 - což samozřejmě dává ušit, že je mezi těmi jinak anonymními účty jistá vazba :) ), tak je to nedohledatelné ;-)

Rozhodně je to v tomto ohledu nesrovnatelně lepší než banka ;-)

0/0
5.6.2014 8:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.