Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na německých dálnicích se bude platit od roku 2016, navrhuje ministr

Pokud projde návrh německého ministra dopravy Alexandera Dobrindta, řidiči osobních aut si budou muset od roku 2016 kupovat dálniční známky. Média spekulují o tom, že by mohly vyjít na sto eur. O zpoplatnění dálnic v Německu se hovoří již delší dobu. Také současný návrh by zasáhl zejména cizince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M87i86r24o80s30l44a39v 38S94t93e35i56n98e53r 6838604463615

Slevu by měly mít vozidla podle váhy- váha totiž rozhoduje o opotřebení silnice. Takže mimo kategorie do 3,5 tuny by měla být i kategorie do 2 tun. Přechod k zpoplatnění nákladní dopravy by tak mohl být pozvolnější.

Ekologické aspekty se mohou lehko zhodnotit v dani z motorového vozidla, pro vinětu je to zbytečná zátěž kontrolorů, není to zatím nikde.

0/0
18.6.2014 9:10

P44e54t76r 22M36i24c69h66a64l 2640944771662

Předpokládám, že jako všechny civilizované země zavedou také měsíční a desetidenní známky v odpovídající cenové relaci.

0/0
10.6.2014 15:28

J74a15n 93S16l23o90v31í94k 3659567670948

Proti mýtnému nic nemám, ale co mi vadí, je u každých hranic zastavovat kvůli známce nebo u každé mýtnice. Prostě Evropa by měla zavést univerzální elektr.krabičku, která by fungovala na všech mýtnicích v Evropě a i tam kde je známka. Kredit si dobijete, nastavíte země, jejichž dálniční známky tam chcete mít nahrané a vyrazíte napříč kontinentem ...

+4/0
10.6.2014 12:10

J59i39ř40í 76S30v56i19t26á67k 6976843877747

Jen doufám že naše dálnice  budou zpoplatněny pro německé turisty stejnou částkou jakou budeme muset platit my v Německu i když v to při análním průjmu našich politiků příliš nedoufám.

+2/−1
10.6.2014 9:45

I60v10a21n63a 78N74o42v27a37k59o51v14a 2462692699252

Na kilometr dalnice? Nebo podle ceho to chcete porovnavat?

0/0
10.6.2014 9:48

M66a77r97t18i27n 76K83a39r88á44s17e85k 9618983768298

A ze ted nemecti tursti plati zatimco cesti ne vam nevadi?

+1/−1
10.6.2014 12:45

S16t40a62n90i20s40l86a80v 35M77o32k78r87ý 8717822866492

Ti Nemci jiz plati. Ale to vas asi nezajima ze? Rv

0/−1
10.6.2014 16:56

A10n10t29o86n78i56n 83N26e80m73e44c 7668563651380

Nechapu, proc by Nemecko nemelo vybirat penize, kdyz je vybira Slovensko (asi 200 km dalnice), Slovinsko i Cesko (asi 600 km ?).

Nemecko ma totiz pres 12000 km dalnice a i silnice statni a okresni jsou ve vybornem stavu, na rozdil od Ceska, Slovenska atd. V Nemecku plati kazdy za vozidlo dan, nejenom podnikatele jako v Cesku.  Na pr. 2 l naftove auto plati kolem 300,-€ rocne - asi 8.000 Kc.  Bylo by pchopitelne,. kdyby Nemecko vybiralo kolem 5000,- Kc za znamku vzhledem k delce dalnic a stavu vozovek.

+2/0
10.6.2014 0:57

J82i32n97d16ř17i77c15h 35M90i26t82t49e54r 6141500273613

Pokud budou dálniční známky v každé zemi EU, pak řidič cestující po celé Evropě neuvidí přes čelní sklo, bude mít třeba 40 známek:-). To je problém , který nikdo neřeší, ale navigace v zorném poli je průšvih (Slovensko).

+3/0
9.6.2014 20:14

P30e46t60r 97R57o41h36á82n78e74k 1383669517236

tak dálniční známky jsou jen v postkomunistických zemích a rakousku. max. 10 států, takže nemusíte mít noční můry o polepenym čelnim skle ;-)

0/0
9.6.2014 20:35

P77e22t92r 95R65o73h76á78n70e94k 1733379697946

a pokud chcete cestovat jen po EU, jak píšete, tak se  Vám to ještě o 2-3 státy zmenší.

0/0
9.6.2014 20:44

J17i39n21d40ř56i82c46h 19M14i39t34t89e71r 6321380133763

I 10 není málo a já komentoval tendenci k rozšiřování tohoto systému . Takže obavy jsou na místě. Jako by nestačila spotřebka a DPH na paliva. Stát už neví , kde by bral, je to hnus. A nově vzniklé státy např. v bývalé Jugoslávii budou chtít rejžovat taky viz Slovinsko.

+1/0
9.6.2014 22:17

P68e48t12r 14R36o60h17á83n52e83k 1503759657346

tak dálnice nejsou zadarmo jako ostatně nic a státy jsou v permanentnim mínusu, a někde se na tu  výstavbu musí brát. ještě by mě zajímalo kdo autem křižuje celoročně celou evropu zkrz na zkrz :) jinak ve spoustě míst už funguje systém mýta a na známky určitě přecházet nebudou.  no a jako poslední, pokud nechcete platit za dálnice, pořád můžete jezdit po okreskách zadarmo ;)

+1/0
9.6.2014 22:40

J29i71n40d74ř49i62c97h 19M68i76t68t17e63r 6701740123533

A otázku, proč jsou státy v permanentním mínusu si nekladete ? Asi ne . A to navzdory tomu, že nám bere stále větší část příjmů. A jak s tím hospodaří, to snad víte sám. Třeba Key Investments, Opecard, dálnice, Pandury, Tatra, Rath, Janoušek, Rittig,   každý týden nějaká kauza , víte mě se nechce na tyhle rejdy platit. A proč u nás dálnice stojí násobky toho co třeba v Německu ? A jezdit po okreskách, to tak akorát na kole a to horském. Ty jsou v takovém stavu, že je to na zničení auta.  Nejsem chudý a na dálniční známku mám, ale nechce se mi ty darmožrouty živit , to je vše.

+1/−1
9.6.2014 23:19

P50e66t27r 14R88o66h89á80n77e14k 1553139977946

uff, začlal jste že by Vám vadilo 40 známek u článku s tématem dalničních známek v německu a skončil jste u Janouška s Rittigem :D co se týče dluhů, tak to, že je 95 % států zadlužených je opravdu na jinou a hodně dlouhou diskuzi.

+2/0
9.6.2014 23:38

J43i47n15d15ř28i40c56h 88M49i78t59t78e35r 6451290953453

Ano ono to souvisí. A debilní nápady se šíří rychle.Kde vidíte záruku, že těch známek nebude v Evropě třeba 40 ?  A to, že je 95% států zadlužených jen potvrzuje moje tvrzení, že politici jsou zločinci, kteří nás stále okrádají a nemají nikdy dost. A co říkáte mýtům pro kamióny. A další známky mohou být za vjezd do měst-ekologie, takže se na těch 40 můžeme klidně dostat, že ?

0/0
9.6.2014 23:43

P19e50t39r 10R18o47h29á40n14e49k 1933709587516

jééé, jste nejdřív zkusil být jako vtipnej z počtem 40 známek na čelnim skle, to jsem vám hned jednoduchym argumentem rozbil.  teď už jen tak kolem sebe kopete a vymýšlíte už totální pí....

0/0
10.6.2014 4:41

J16i70n80d34ř68i58c65h 56M70i96t61t27e48r 6541190403543

Tak to jste mi moc nerozbil, protože města v Německu mají ekologické známky pro vjezd zo měst. To je jasná tendence k rozšiřování tohoto způsobu zpoplatnění. Takže jaké rozbití. Praha o tom uvažuje taky. Co vy na to ?

0/0
10.6.2014 9:17

J61a81n 67S46l61o67v94í35k 3109847740238

ta německá eko známka by měla být uznávána i u nás a v dalších zemích, co to zavedou, takže eko známka by měla být na skle jen jedna.

0/0
10.6.2014 12:13

J89i61n28d90ř36i52c18h 54M21i59t47t79e61r 6791420483893

TAkže zaplatíte Němcům a jezdíte všude ? Nevěřím.

0/0
10.6.2014 21:17

J97a74n 31S73l94o42v87í89k 3159537130848

Platíte v zemi, kde si tu eko  známku necháte nalepit. Já např. platil tu německou eko známku na STK v Česku a platí do konce životnosti auta.

0/0
11.6.2014 6:24

J97i68n72d90ř43i80c45h 43M35i22t11t10e85r 6421110433873

A ty peníze jdou kam ? Německu ? Je jedno, kde platím, rozhodující je kam jde příjem z té známky. Rakouskou dálniční známku si mohu koupit tady v každé směnárně a prachy dostane Rakousko a směnárna má marži. A pokud peníze dostane Německo, bude to platit i v jiných zemích, kde to budou muset uznávat a prachy nedostanou ? Není mi jasný ten princip.

0/0
11.6.2014 7:32

J84a81n 34S56l44o11v20í52k 3499937280398

Už je mi jasné kam míříte. No předpokládám, že za eko známku jdou peníze určitě Německu, když ty známky vytisknuli Němci. Ale poplatek za vyřízení (strávil jsem tam asi 15 minut) zase zůstává české STK., takže netuším, kdo z toho má větší podíl. Pokud si vytiskneme eko známky sami, zůstanou nám i peníze za tisk a distribuci.

0/0
11.6.2014 8:47

P10e31t98r 14Z68a22c89h73r87d27l97a 2966151648858

S dálniční známkou souhlasím. Problém vidím v ceně. Jestli chtějí být opravdu ti nejspravedlivější z nejspravedlivějších, pak by cizinec měl platit jen takovou částku, kterou tam skutečně projede a sto EUR to podle mě není. Buď jsem cizinec, který pouze projíždí a pak je to lichva, nebo jsem cizinec, který tam žije a pak platím do rozpočtu více než tuzemec.

Pak ovšem přestává dávat smysl platit pro každou zemi v EU dálniční známku, protože když jsem se svým autem v Česku, nejedu po Německé dálnici, pokud jsem v Německu, nejedu po Maďarské dálnici atd. atd.

Kdybych tedy platil v EU všechny dálniční známky jen proto, že si chci udělat výlet a utratit peníze za ubytování, restaurace a památky (nebo jiné aktivity), přestával by mi tento systém dávat smysl a působil by na mě jako regulace. Jinými slovy budu dobře volit jestli si koupím českou, slovenskou, maďarskou, rakouskou nebo jinou známku a stejně tak budu volit, kam pojedu peníze utratit.

Mám pocit, že politici asi nikdy nepochopí důsledky svých, na první pohled zajímavých,  nápadů.

+5/0
9.6.2014 17:28

I72v30a86n61a 41N53o12v30a70k77o38v63a 2662622479932

Cizinec, ktery zije v nemecku plati stejne jako Nemec zijici v nemecku.

0/−1
10.6.2014 0:03

R85a26d13o34s90l12a95v 27K30l20a69u98d66a 5824378514792

On má na mysli vyčůraný cizinec, který má auto přihlášené v ČR, protože nemusí platit jejich silniční daň a tuším že i STK a jiné poplatky jsou tam dražší. :-)

+1/0
10.6.2014 7:41

I24v46a32n61a 41N86o84v97a10k37o35v39a 2572332209502

to si moc nepomuze, s cizi SPZ smi jezdit 3 mesice. Leda by tu byl ilegalne, ale to pak nema narok vubec na nic. Vzhledem k tomu, ze jsou nemci celkem puntickari, dodrzujici zakony, tak si myslim, ze by ho stejne nekdo behem tydne udal - ceska SPZ je napadna.

0/−1
10.6.2014 9:26

M32a22r79t11i39n 94N70e33r68m41u30t 9837127628879

Zajímalo by mě, jakou ekovýhodu skýtá hybridní auto jedoucí po dálnici

+1/0
9.6.2014 16:21

P50e86t83r 52T26á24b41o53r38s28k36ý 6890736691877

By mě zajímalo, jak by to fungovalo, kdyby každá země zavedla tento systém. Daň z vozidla a známky v podstatě jen pro cizince. Já bych byl docela pro.

+2/−1
9.6.2014 15:57

G71e86n58e 58H44a69m57m49o49n29d 9748971926104

A nějaké známky na měsíc / 14 dní nebudou?

+2/0
9.6.2014 14:52

B66l10a94ž47e49j 84M52o73t79y93č35k89a 8687507815130

nevěřím že se to stane, přeci nezničí poslední zemi, kde je svoboda pohybu.

+2/−3
9.6.2014 14:00

K15a95r62e80l 68D42o34h52n28a27l 2911469434322

verim ze se to stane - penize nesmrdi...

+2/0
9.6.2014 14:15

F50r25a48n52t71i27š40e51k 34K84u44l96d16a64n 5336537114164

Německo není poslední zem kde je svoboda pohybu. Pokud vím tak výpalné se neplatí ani v Nizozemí, Belgii a Lucembursku....

+1/0
9.6.2014 14:16

A67n46t24o77n44í22n 41K33a75t51z29e31r 8912163406570

A jaké tam mají platy proti Němcům.;-)

0/0
9.6.2014 16:11

I52v19a51n25a 77N64o71v62a71k77o45v70a 2362692299732

Nekdo vyssi, nekdo nizsi. Zalezi na tom co umi a jak se snazi.

0/0
10.6.2014 0:04

J25a85n 78S96l18o71v79í36k 3219487510878

neplatí se za dálnice také v Dánsku, Švédsku a na některých, "státních" dálnicích v Polsku a Francii ...

0/0
10.6.2014 12:17

V32l12a91d38a 66S58i21m23o12n84i37k 3139733613165

Proč byste měl mít výhodu při užívání dálniční sítě  před Němcem, který platí nemalou daň z auta. Svobodu pohybu Vám nikdo nebere - když budete mít za sklem známku za € 100.

+4/0
9.6.2014 15:06

J66a75n 69K96o16l32o54m16a16z 3377435483802

ano, pan "redaktor" má trochu problémy se svým řemeslem

0/0
9.6.2014 13:57

J38a24n 14B39a22r82t39o68š 6855177143769

Nelze nic jiného, nežli souhlasit a údivně se dívat, jak to všechno může jednoduše fungovat. Veškerý výnos půjde na rozvoj infrastruktury, dálniční známky budou odečitatelné z daní,  bude zvýhodnění pro vozidla plnící ekologické normy.   Výstavba a údržba infrastruktury je již nyní kvalitnější a levnější nežli v ČR.  Předpokládám, že tunely typu Kapsh/ŘSD se tam také konat nebudou.

+3/−1
9.6.2014 13:48

M57a15r71t39i58n 75B32l56a64s23s 3601509516441

"Zvýhodněny budou ekologická auta" ?

+9/−1
9.6.2014 13:45

J65a77n 95J85a11n33e20č40e84k 9860793970896

Ano, je to takový nepěkná věc ;-D

+1/0
9.6.2014 16:41

V90o31j47t79ě67c65h 29R58ů26ž82e75k 1577612214912

Ta, jež mají nízké emise CO2 a ostatních chujovin => mají nízkou spotřebu paliva.

0/0
9.6.2014 21:17

D25a24n63i63e86l 77S26o60b72o10t16a 9809664276300

Hm, nepochopil...

0/−1
9.6.2014 22:08

V83l58a59d84a 40S34i27m43o91n84i31k 3859493943295

Jenom se divím, že to neudělali už dávno. Dodneška dotovali Němci cestování ostatním, teď to bude nastejno.

+2/−1
9.6.2014 13:39

K38a49r21e27l 24N69a33s26t20o21u73p70i73l 3790611840621

Měli bysme vyslat protestní nótu, přece nebudeme platit neměcké dálnice...:-P

0/0
9.6.2014 13:32

J40a95r98o26s96l75a79v 66Ž96á80č71e78k 6649903769656

no jistě, a zpoplatnění jízdy po našich pseudodálnicích pro cizince zrušíme, to přece není fér ;-D

0/0
9.6.2014 13:47

A52n71t66o68n48í12n 59K60a42t49z73e66r 8632533636400

No to přeci už chtěla EU u nás zrušit z důvodu neodpovídající typ dálnice.U nás je i dálnice se sklonem 12%,ale u nich jen 4%.Tak proto to u nás chtěli zrušit.A měli to udělat.R^

+1/0
9.6.2014 16:16

A98n68t54o53n95i13n 40N73e41m60e27c 7888613471540

Ceska dalnice byla za komunistu planovana na 120 km/hod, kvuli usporam a tehdy to vyhovovalo. Dnes je povolena 130 a velka cast silnych aut jezdi kolem 180 a vynucuji si uvolneni dalnice, policie nedela nic.

V Nemecku pozbude ridic za dojizdeni na kufr a blikani ridicak az na

 3 mesice za nebezpecnou jizdu, v Cesku se to povazuje ze aktivni jizdu.

+1/0
10.6.2014 1:02

P30e95t14r 31M17i94c26h23a38l 2450474831562

V Německu ten rychlejší blikat nemusí, tam kromě Poláků každý uvolní levý pruh hned po předjetí. To jenom u nás kdejaký ňouma jede 110 v levém pruhu, předjeda kamion, další má před sebou půl kilometru ale dál ejede  levém jako nejrychlejší vozidlo v čele kilometrové kolony. ... Mimochodem, troubení i blikáná dálkovými je legální věc, slouží k upozornění předjížděného řidiče.

0/−1
10.6.2014 15:25

P12e23t13r 53M27i40c78h95a45l 2330694481402

Sakra, už píšu jak jantar, měl bych jít po noční konečně spát. :-)

0/0
10.6.2014 15:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.