Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na německých dálnicích se bude platit od roku 2016, navrhuje ministr

Pokud projde návrh německého ministra dopravy Alexandera Dobrindta, řidiči osobních aut si budou muset od roku 2016 kupovat dálniční známky. Média spekulují o tom, že by mohly vyjít na sto eur. O zpoplatnění dálnic v Německu se hovoří již delší dobu. Také současný návrh by zasáhl zejména cizince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M42i42r39o68s52l35a94v 96S79t56e28i43n61e55r 1785805868773

Slevu by měly mít vozidla podle váhy- váha totiž rozhoduje o opotřebení silnice. Takže mimo kategorie do 3,5 tuny by měla být i kategorie do 2 tun. Přechod k zpoplatnění nákladní dopravy by tak mohl být pozvolnější.

Ekologické aspekty se mohou lehko zhodnotit v dani z motorového vozidla, pro vinětu je to zbytečná zátěž kontrolorů, není to zatím nikde.

0/0
18.6.2014 9:10

P74e11t19r 61M77i16c68h91a73l 2610184571602

Předpokládám, že jako všechny civilizované země zavedou také měsíční a desetidenní známky v odpovídající cenové relaci.

0/0
10.6.2014 15:28

J43a17n 69S92l78o46v48í28k 3739637980808

Proti mýtnému nic nemám, ale co mi vadí, je u každých hranic zastavovat kvůli známce nebo u každé mýtnice. Prostě Evropa by měla zavést univerzální elektr.krabičku, která by fungovala na všech mýtnicích v Evropě a i tam kde je známka. Kredit si dobijete, nastavíte země, jejichž dálniční známky tam chcete mít nahrané a vyrazíte napříč kontinentem ...

+4/0
10.6.2014 12:10

J67i87ř31í 21S73v10i73t31á47k 6526943457807

Jen doufám že naše dálnice  budou zpoplatněny pro německé turisty stejnou částkou jakou budeme muset platit my v Německu i když v to při análním průjmu našich politiků příliš nedoufám.

+2/−1
10.6.2014 9:45

I63v32a98n60a 60N43o88v31a94k83o36v91a 7610982439483

Na kilometr dalnice? Nebo podle ceho to chcete porovnavat?

0/0
10.6.2014 9:48

M58a10r46t20i79n 19K28a47r80á10s61e44k 9368233908228

A ze ted nemecti tursti plati zatimco cesti ne vam nevadi?

+1/−1
10.6.2014 12:45

S33t22a25n23i48s67l22a30v 20M58o72k13r94ý 8297212106392

Ti Nemci jiz plati. Ale to vas asi nezajima ze? Rv

0/−1
10.6.2014 16:56

A81n87t51o57n35i10n 53N14e61m79e60c 8801540941806

Nechapu, proc by Nemecko nemelo vybirat penize, kdyz je vybira Slovensko (asi 200 km dalnice), Slovinsko i Cesko (asi 600 km ?).

Nemecko ma totiz pres 12000 km dalnice a i silnice statni a okresni jsou ve vybornem stavu, na rozdil od Ceska, Slovenska atd. V Nemecku plati kazdy za vozidlo dan, nejenom podnikatele jako v Cesku.  Na pr. 2 l naftove auto plati kolem 300,-€ rocne - asi 8.000 Kc.  Bylo by pchopitelne,. kdyby Nemecko vybiralo kolem 5000,- Kc za znamku vzhledem k delce dalnic a stavu vozovek.

+2/0
10.6.2014 0:57

J92i24n67d49ř83i29c98h 90M86i26t98t31e46r 6241510603873

Pokud budou dálniční známky v každé zemi EU, pak řidič cestující po celé Evropě neuvidí přes čelní sklo, bude mít třeba 40 známek:-). To je problém , který nikdo neřeší, ale navigace v zorném poli je průšvih (Slovensko).

+3/0
9.6.2014 20:14

P61e14t53r 34R48o63h97á21n70e19k 1863879617486

tak dálniční známky jsou jen v postkomunistických zemích a rakousku. max. 10 států, takže nemusíte mít noční můry o polepenym čelnim skle ;-)

0/0
9.6.2014 20:35

P90e20t80r 61R71o25h20á82n96e63k 1413359787176

a pokud chcete cestovat jen po EU, jak píšete, tak se  Vám to ještě o 2-3 státy zmenší.

0/0
9.6.2014 20:44

J19i28n71d29ř49i51c56h 54M59i68t37t22e20r 6221120353763

I 10 není málo a já komentoval tendenci k rozšiřování tohoto systému . Takže obavy jsou na místě. Jako by nestačila spotřebka a DPH na paliva. Stát už neví , kde by bral, je to hnus. A nově vzniklé státy např. v bývalé Jugoslávii budou chtít rejžovat taky viz Slovinsko.

+1/0
9.6.2014 22:17

P43e67t54r 13R70o98h25á45n93e70k 1363839327716

tak dálnice nejsou zadarmo jako ostatně nic a státy jsou v permanentnim mínusu, a někde se na tu  výstavbu musí brát. ještě by mě zajímalo kdo autem křižuje celoročně celou evropu zkrz na zkrz :) jinak ve spoustě míst už funguje systém mýta a na známky určitě přecházet nebudou.  no a jako poslední, pokud nechcete platit za dálnice, pořád můžete jezdit po okreskách zadarmo ;)

+1/0
9.6.2014 22:40

J42i63n28d76ř68i89c29h 25M21i43t65t30e91r 6441130103693

A otázku, proč jsou státy v permanentním mínusu si nekladete ? Asi ne . A to navzdory tomu, že nám bere stále větší část příjmů. A jak s tím hospodaří, to snad víte sám. Třeba Key Investments, Opecard, dálnice, Pandury, Tatra, Rath, Janoušek, Rittig,   každý týden nějaká kauza , víte mě se nechce na tyhle rejdy platit. A proč u nás dálnice stojí násobky toho co třeba v Německu ? A jezdit po okreskách, to tak akorát na kole a to horském. Ty jsou v takovém stavu, že je to na zničení auta.  Nejsem chudý a na dálniční známku mám, ale nechce se mi ty darmožrouty živit , to je vše.

+1/−1
9.6.2014 23:19

P94e38t63r 91R20o61h85á47n29e56k 1833559807306

uff, začlal jste že by Vám vadilo 40 známek u článku s tématem dalničních známek v německu a skončil jste u Janouška s Rittigem :D co se týče dluhů, tak to, že je 95 % států zadlužených je opravdu na jinou a hodně dlouhou diskuzi.

+2/0
9.6.2014 23:38

J69i37n96d93ř58i90c44h 42M44i56t27t56e20r 6471490173793

Ano ono to souvisí. A debilní nápady se šíří rychle.Kde vidíte záruku, že těch známek nebude v Evropě třeba 40 ?  A to, že je 95% států zadlužených jen potvrzuje moje tvrzení, že politici jsou zločinci, kteří nás stále okrádají a nemají nikdy dost. A co říkáte mýtům pro kamióny. A další známky mohou být za vjezd do měst-ekologie, takže se na těch 40 můžeme klidně dostat, že ?

0/0
9.6.2014 23:43

P42e92t10r 41R54o67h79á32n11e41k 1393499437456

jééé, jste nejdřív zkusil být jako vtipnej z počtem 40 známek na čelnim skle, to jsem vám hned jednoduchym argumentem rozbil.  teď už jen tak kolem sebe kopete a vymýšlíte už totální pí....

0/0
10.6.2014 4:41

J69i39n23d94ř92i93c50h 53M18i35t61t92e16r 6731620503483

Tak to jste mi moc nerozbil, protože města v Německu mají ekologické známky pro vjezd zo měst. To je jasná tendence k rozšiřování tohoto způsobu zpoplatnění. Takže jaké rozbití. Praha o tom uvažuje taky. Co vy na to ?

0/0
10.6.2014 9:17

J96a22n 75S51l61o80v88í25k 3689277710568

ta německá eko známka by měla být uznávána i u nás a v dalších zemích, co to zavedou, takže eko známka by měla být na skle jen jedna.

0/0
10.6.2014 12:13

J58i15n92d11ř21i57c26h 96M51i56t22t39e87r 6841740783603

TAkže zaplatíte Němcům a jezdíte všude ? Nevěřím.

0/0
10.6.2014 21:17

J60a15n 68S60l92o41v37í67k 3939177580348

Platíte v zemi, kde si tu eko  známku necháte nalepit. Já např. platil tu německou eko známku na STK v Česku a platí do konce životnosti auta.

0/0
11.6.2014 6:24

J79i34n76d78ř95i59c29h 68M91i94t26t46e53r 6951500103453

A ty peníze jdou kam ? Německu ? Je jedno, kde platím, rozhodující je kam jde příjem z té známky. Rakouskou dálniční známku si mohu koupit tady v každé směnárně a prachy dostane Rakousko a směnárna má marži. A pokud peníze dostane Německo, bude to platit i v jiných zemích, kde to budou muset uznávat a prachy nedostanou ? Není mi jasný ten princip.

0/0
11.6.2014 7:32

J62a76n 15S19l63o17v21í12k 3959657730648

Už je mi jasné kam míříte. No předpokládám, že za eko známku jdou peníze určitě Německu, když ty známky vytisknuli Němci. Ale poplatek za vyřízení (strávil jsem tam asi 15 minut) zase zůstává české STK., takže netuším, kdo z toho má větší podíl. Pokud si vytiskneme eko známky sami, zůstanou nám i peníze za tisk a distribuci.

0/0
11.6.2014 8:47

P43e27t49r 67Z71a71c31h44r60d90l35a 2546191688658

S dálniční známkou souhlasím. Problém vidím v ceně. Jestli chtějí být opravdu ti nejspravedlivější z nejspravedlivějších, pak by cizinec měl platit jen takovou částku, kterou tam skutečně projede a sto EUR to podle mě není. Buď jsem cizinec, který pouze projíždí a pak je to lichva, nebo jsem cizinec, který tam žije a pak platím do rozpočtu více než tuzemec.

Pak ovšem přestává dávat smysl platit pro každou zemi v EU dálniční známku, protože když jsem se svým autem v Česku, nejedu po Německé dálnici, pokud jsem v Německu, nejedu po Maďarské dálnici atd. atd.

Kdybych tedy platil v EU všechny dálniční známky jen proto, že si chci udělat výlet a utratit peníze za ubytování, restaurace a památky (nebo jiné aktivity), přestával by mi tento systém dávat smysl a působil by na mě jako regulace. Jinými slovy budu dobře volit jestli si koupím českou, slovenskou, maďarskou, rakouskou nebo jinou známku a stejně tak budu volit, kam pojedu peníze utratit.

Mám pocit, že politici asi nikdy nepochopí důsledky svých, na první pohled zajímavých,  nápadů.

+5/0
9.6.2014 17:28

I88v32a17n95a 89N37o31v40a40k52o25v25a 7260652759103

Cizinec, ktery zije v nemecku plati stejne jako Nemec zijici v nemecku.

0/−1
10.6.2014 0:03

R92a54d13o57s76l75a77v 80K33l28a64u83d70a 5504608984942

On má na mysli vyčůraný cizinec, který má auto přihlášené v ČR, protože nemusí platit jejich silniční daň a tuším že i STK a jiné poplatky jsou tam dražší. :-)

+1/0
10.6.2014 7:41

I31v78a88n68a 82N37o21v85a19k24o56v56a 7150772839903

to si moc nepomuze, s cizi SPZ smi jezdit 3 mesice. Leda by tu byl ilegalne, ale to pak nema narok vubec na nic. Vzhledem k tomu, ze jsou nemci celkem puntickari, dodrzujici zakony, tak si myslim, ze by ho stejne nekdo behem tydne udal - ceska SPZ je napadna.

0/−1
10.6.2014 9:26

M41a98r16t20i87n 23N53e35r71m71u71t 9467697898919

Zajímalo by mě, jakou ekovýhodu skýtá hybridní auto jedoucí po dálnici

+1/0
9.6.2014 16:21

P21e34t71r 75T45á90b66o63r34s76k23ý 6860986791197

By mě zajímalo, jak by to fungovalo, kdyby každá země zavedla tento systém. Daň z vozidla a známky v podstatě jen pro cizince. Já bych byl docela pro.

+2/−1
9.6.2014 15:57

G60e92n84e 62H18a35m62m95o21n64d 9748261286314

A nějaké známky na měsíc / 14 dní nebudou?

+2/0
9.6.2014 14:52

B40l37a39ž43e87j 78M16o37t39y73č96k55a 8897107945570

nevěřím že se to stane, přeci nezničí poslední zemi, kde je svoboda pohybu.

+2/−3
9.6.2014 14:00

K84a46r88e79l 41D32o44h22n35a70l 2571389594202

verim ze se to stane - penize nesmrdi...

+2/0
9.6.2014 14:15

F70r74a47n41t93i49š83e52k 21K10u12l32d62a20n 5656617454624

Německo není poslední zem kde je svoboda pohybu. Pokud vím tak výpalné se neplatí ani v Nizozemí, Belgii a Lucembursku....

+1/0
9.6.2014 14:16

A10n63t79o37n36í48n 89K18a92t26z17e26r 8302773776290

A jaké tam mají platy proti Němcům.;-)

0/0
9.6.2014 16:11

I13v31a18n57a 16N55o72v41a35k87o77v19a 7680332569733

Nekdo vyssi, nekdo nizsi. Zalezi na tom co umi a jak se snazi.

0/0
10.6.2014 0:04

J35a94n 37S95l40o43v47í98k 3519847550668

neplatí se za dálnice také v Dánsku, Švédsku a na některých, "státních" dálnicích v Polsku a Francii ...

0/0
10.6.2014 12:17

V44l93a79d33a 54S43i17m43o52n86i55k 3549893473125

Proč byste měl mít výhodu při užívání dálniční sítě  před Němcem, který platí nemalou daň z auta. Svobodu pohybu Vám nikdo nebere - když budete mít za sklem známku za € 100.

+4/0
9.6.2014 15:06

J47a69n 79K48o68l69o43m90a35z 3507815883682

ano, pan "redaktor" má trochu problémy se svým řemeslem

0/0
9.6.2014 13:57

J83a19n 15B30a98r16t96o40š 6185537643359

Nelze nic jiného, nežli souhlasit a údivně se dívat, jak to všechno může jednoduše fungovat. Veškerý výnos půjde na rozvoj infrastruktury, dálniční známky budou odečitatelné z daní,  bude zvýhodnění pro vozidla plnící ekologické normy.   Výstavba a údržba infrastruktury je již nyní kvalitnější a levnější nežli v ČR.  Předpokládám, že tunely typu Kapsh/ŘSD se tam také konat nebudou.

+3/−1
9.6.2014 13:48

M26a22r30t47i49n 81B15l91a40s10s 3381709466861

"Zvýhodněny budou ekologická auta" ?

+9/−1
9.6.2014 13:45

J95a10n 13J54a81n72e54č47e59k 9430803350546

Ano, je to takový nepěkná věc ;-D

+1/0
9.6.2014 16:41

V82o49j70t38ě25c25h 23R52ů56ž22e52k 1847672754952

Ta, jež mají nízké emise CO2 a ostatních chujovin => mají nízkou spotřebu paliva.

0/0
9.6.2014 21:17

D38a83n80i44e83l 21S19o95b37o63t71a 9909804776620

Hm, nepochopil...

0/−1
9.6.2014 22:08

V86l66a23d37a 31S51i68m70o22n54i32k 3449493873595

Jenom se divím, že to neudělali už dávno. Dodneška dotovali Němci cestování ostatním, teď to bude nastejno.

+2/−1
9.6.2014 13:39

K68a23r95e57l 19N74a62s46t50o42u73p53i43l 3740531340421

Měli bysme vyslat protestní nótu, přece nebudeme platit neměcké dálnice...:-P

0/0
9.6.2014 13:32

J73a92r35o85s70l40a53v 54Ž68á22č67e88k 6609763699186

no jistě, a zpoplatnění jízdy po našich pseudodálnicích pro cizince zrušíme, to přece není fér ;-D

0/0
9.6.2014 13:47

A76n94t57o93n32í68n 86K34a30t72z93e57r 8972353956670

No to přeci už chtěla EU u nás zrušit z důvodu neodpovídající typ dálnice.U nás je i dálnice se sklonem 12%,ale u nich jen 4%.Tak proto to u nás chtěli zrušit.A měli to udělat.R^

+1/0
9.6.2014 16:16

A30n89t69o55n61i73n 96N82e52m13e49c 8621930561896

Ceska dalnice byla za komunistu planovana na 120 km/hod, kvuli usporam a tehdy to vyhovovalo. Dnes je povolena 130 a velka cast silnych aut jezdi kolem 180 a vynucuji si uvolneni dalnice, policie nedela nic.

V Nemecku pozbude ridic za dojizdeni na kufr a blikani ridicak az na

 3 mesice za nebezpecnou jizdu, v Cesku se to povazuje ze aktivni jizdu.

+1/0
10.6.2014 1:02

P65e14t45r 66M78i95c39h19a15l 2160114651972

V Německu ten rychlejší blikat nemusí, tam kromě Poláků každý uvolní levý pruh hned po předjetí. To jenom u nás kdejaký ňouma jede 110 v levém pruhu, předjeda kamion, další má před sebou půl kilometru ale dál ejede  levém jako nejrychlejší vozidlo v čele kilometrové kolony. ... Mimochodem, troubení i blikáná dálkovými je legální věc, slouží k upozornění předjížděného řidiče.

0/−1
10.6.2014 15:25

P46e95t55r 43M26i10c68h69a16l 2230564131972

Sakra, už píšu jak jantar, měl bych jít po noční konečně spát. :-)

0/0
10.6.2014 15:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.