Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na německých dálnicích se bude platit od roku 2016, navrhuje ministr

Pokud projde návrh německého ministra dopravy Alexandera Dobrindta, řidiči osobních aut si budou muset od roku 2016 kupovat dálniční známky. Média spekulují o tom, že by mohly vyjít na sto eur. O zpoplatnění dálnic v Německu se hovoří již delší dobu. Také současný návrh by zasáhl zejména cizince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M17i18r50o25s39l66a90v 41S57t85e23i92n92e68r 6428134753125

Slevu by měly mít vozidla podle váhy- váha totiž rozhoduje o opotřebení silnice. Takže mimo kategorie do 3,5 tuny by měla být i kategorie do 2 tun. Přechod k zpoplatnění nákladní dopravy by tak mohl být pozvolnější.

Ekologické aspekty se mohou lehko zhodnotit v dani z motorového vozidla, pro vinětu je to zbytečná zátěž kontrolorů, není to zatím nikde.

0/0
18.6.2014 9:10

P81e22t29r 54M93i34c46h20a98l 2120334921772

Předpokládám, že jako všechny civilizované země zavedou také měsíční a desetidenní známky v odpovídající cenové relaci.

0/0
10.6.2014 15:28

J26a64n 78S86l72o78v86í50k 3559187950408

Proti mýtnému nic nemám, ale co mi vadí, je u každých hranic zastavovat kvůli známce nebo u každé mýtnice. Prostě Evropa by měla zavést univerzální elektr.krabičku, která by fungovala na všech mýtnicích v Evropě a i tam kde je známka. Kredit si dobijete, nastavíte země, jejichž dálniční známky tam chcete mít nahrané a vyrazíte napříč kontinentem ...

+4/0
10.6.2014 12:10

J49i24ř30í 89S42v28i45t34á86k 6526743617237

Jen doufám že naše dálnice  budou zpoplatněny pro německé turisty stejnou částkou jakou budeme muset platit my v Německu i když v to při análním průjmu našich politiků příliš nedoufám.

+2/−1
10.6.2014 9:45

I26v78a28n66a 87N18o64v18a95k38o23v81a 2692342889602

Na kilometr dalnice? Nebo podle ceho to chcete porovnavat?

0/0
10.6.2014 9:48

M38a72r25t88i15n 78K14a56r76á79s66e97k 9158353518128

A ze ted nemecti tursti plati zatimco cesti ne vam nevadi?

+1/−1
10.6.2014 12:45

S65t70a93n59i29s62l46a53v 87M44o21k11r48ý 8307182396842

Ti Nemci jiz plati. Ale to vas asi nezajima ze? Rv

0/−1
10.6.2014 16:56

A94n23t36o84n56i43n 22N32e51m86e31c 7208583821530

Nechapu, proc by Nemecko nemelo vybirat penize, kdyz je vybira Slovensko (asi 200 km dalnice), Slovinsko i Cesko (asi 600 km ?).

Nemecko ma totiz pres 12000 km dalnice a i silnice statni a okresni jsou ve vybornem stavu, na rozdil od Ceska, Slovenska atd. V Nemecku plati kazdy za vozidlo dan, nejenom podnikatele jako v Cesku.  Na pr. 2 l naftove auto plati kolem 300,-€ rocne - asi 8.000 Kc.  Bylo by pchopitelne,. kdyby Nemecko vybiralo kolem 5000,- Kc za znamku vzhledem k delce dalnic a stavu vozovek.

+2/0
10.6.2014 0:57

J35i57n20d75ř74i68c96h 90M29i37t53t92e77r 6651350683503

Pokud budou dálniční známky v každé zemi EU, pak řidič cestující po celé Evropě neuvidí přes čelní sklo, bude mít třeba 40 známek:-). To je problém , který nikdo neřeší, ale navigace v zorném poli je průšvih (Slovensko).

+3/0
9.6.2014 20:14

P80e12t91r 98R65o55h32á57n71e18k 1423419367946

tak dálniční známky jsou jen v postkomunistických zemích a rakousku. max. 10 států, takže nemusíte mít noční můry o polepenym čelnim skle ;-)

0/0
9.6.2014 20:35

P15e89t84r 53R37o54h42á69n86e14k 1933979417626

a pokud chcete cestovat jen po EU, jak píšete, tak se  Vám to ještě o 2-3 státy zmenší.

0/0
9.6.2014 20:44

J64i55n95d82ř45i49c17h 66M83i86t78t35e62r 6141660363653

I 10 není málo a já komentoval tendenci k rozšiřování tohoto systému . Takže obavy jsou na místě. Jako by nestačila spotřebka a DPH na paliva. Stát už neví , kde by bral, je to hnus. A nově vzniklé státy např. v bývalé Jugoslávii budou chtít rejžovat taky viz Slovinsko.

+1/0
9.6.2014 22:17

P64e34t32r 62R18o34h38á80n35e79k 1933979967106

tak dálnice nejsou zadarmo jako ostatně nic a státy jsou v permanentnim mínusu, a někde se na tu  výstavbu musí brát. ještě by mě zajímalo kdo autem křižuje celoročně celou evropu zkrz na zkrz :) jinak ve spoustě míst už funguje systém mýta a na známky určitě přecházet nebudou.  no a jako poslední, pokud nechcete platit za dálnice, pořád můžete jezdit po okreskách zadarmo ;)

+1/0
9.6.2014 22:40

J34i92n66d11ř74i34c95h 90M29i38t31t13e15r 6271730503753

A otázku, proč jsou státy v permanentním mínusu si nekladete ? Asi ne . A to navzdory tomu, že nám bere stále větší část příjmů. A jak s tím hospodaří, to snad víte sám. Třeba Key Investments, Opecard, dálnice, Pandury, Tatra, Rath, Janoušek, Rittig,   každý týden nějaká kauza , víte mě se nechce na tyhle rejdy platit. A proč u nás dálnice stojí násobky toho co třeba v Německu ? A jezdit po okreskách, to tak akorát na kole a to horském. Ty jsou v takovém stavu, že je to na zničení auta.  Nejsem chudý a na dálniční známku mám, ale nechce se mi ty darmožrouty živit , to je vše.

+1/−1
9.6.2014 23:19

P43e30t49r 69R75o77h53á40n27e24k 1563649557196

uff, začlal jste že by Vám vadilo 40 známek u článku s tématem dalničních známek v německu a skončil jste u Janouška s Rittigem :D co se týče dluhů, tak to, že je 95 % států zadlužených je opravdu na jinou a hodně dlouhou diskuzi.

+2/0
9.6.2014 23:38

J68i82n62d85ř67i60c38h 41M39i74t44t94e11r 6591120163633

Ano ono to souvisí. A debilní nápady se šíří rychle.Kde vidíte záruku, že těch známek nebude v Evropě třeba 40 ?  A to, že je 95% států zadlužených jen potvrzuje moje tvrzení, že politici jsou zločinci, kteří nás stále okrádají a nemají nikdy dost. A co říkáte mýtům pro kamióny. A další známky mohou být za vjezd do měst-ekologie, takže se na těch 40 můžeme klidně dostat, že ?

0/0
9.6.2014 23:43

P40e59t46r 72R58o36h34á56n48e36k 1833599777416

jééé, jste nejdřív zkusil být jako vtipnej z počtem 40 známek na čelnim skle, to jsem vám hned jednoduchym argumentem rozbil.  teď už jen tak kolem sebe kopete a vymýšlíte už totální pí....

0/0
10.6.2014 4:41

J45i20n68d47ř50i28c59h 23M21i43t14t55e14r 6731740273503

Tak to jste mi moc nerozbil, protože města v Německu mají ekologické známky pro vjezd zo měst. To je jasná tendence k rozšiřování tohoto způsobu zpoplatnění. Takže jaké rozbití. Praha o tom uvažuje taky. Co vy na to ?

0/0
10.6.2014 9:17

J33a63n 83S96l28o81v59í41k 3589157470418

ta německá eko známka by měla být uznávána i u nás a v dalších zemích, co to zavedou, takže eko známka by měla být na skle jen jedna.

0/0
10.6.2014 12:13

J76i78n63d97ř38i34c36h 62M19i83t56t49e29r 6251420263543

TAkže zaplatíte Němcům a jezdíte všude ? Nevěřím.

0/0
10.6.2014 21:17

J62a59n 36S88l44o80v27í46k 3429797150278

Platíte v zemi, kde si tu eko  známku necháte nalepit. Já např. platil tu německou eko známku na STK v Česku a platí do konce životnosti auta.

0/0
11.6.2014 6:24

J97i37n96d54ř57i89c68h 40M88i88t39t96e30r 6511150473483

A ty peníze jdou kam ? Německu ? Je jedno, kde platím, rozhodující je kam jde příjem z té známky. Rakouskou dálniční známku si mohu koupit tady v každé směnárně a prachy dostane Rakousko a směnárna má marži. A pokud peníze dostane Německo, bude to platit i v jiných zemích, kde to budou muset uznávat a prachy nedostanou ? Není mi jasný ten princip.

0/0
11.6.2014 7:32

J61a53n 20S13l50o91v83í57k 3779297500828

Už je mi jasné kam míříte. No předpokládám, že za eko známku jdou peníze určitě Německu, když ty známky vytisknuli Němci. Ale poplatek za vyřízení (strávil jsem tam asi 15 minut) zase zůstává české STK., takže netuším, kdo z toho má větší podíl. Pokud si vytiskneme eko známky sami, zůstanou nám i peníze za tisk a distribuci.

0/0
11.6.2014 8:47

P48e79t42r 64Z94a81c32h44r47d58l39a 2546971238678

S dálniční známkou souhlasím. Problém vidím v ceně. Jestli chtějí být opravdu ti nejspravedlivější z nejspravedlivějších, pak by cizinec měl platit jen takovou částku, kterou tam skutečně projede a sto EUR to podle mě není. Buď jsem cizinec, který pouze projíždí a pak je to lichva, nebo jsem cizinec, který tam žije a pak platím do rozpočtu více než tuzemec.

Pak ovšem přestává dávat smysl platit pro každou zemi v EU dálniční známku, protože když jsem se svým autem v Česku, nejedu po Německé dálnici, pokud jsem v Německu, nejedu po Maďarské dálnici atd. atd.

Kdybych tedy platil v EU všechny dálniční známky jen proto, že si chci udělat výlet a utratit peníze za ubytování, restaurace a památky (nebo jiné aktivity), přestával by mi tento systém dávat smysl a působil by na mě jako regulace. Jinými slovy budu dobře volit jestli si koupím českou, slovenskou, maďarskou, rakouskou nebo jinou známku a stejně tak budu volit, kam pojedu peníze utratit.

Mám pocit, že politici asi nikdy nepochopí důsledky svých, na první pohled zajímavých,  nápadů.

+5/0
9.6.2014 17:28

I98v77a87n51a 12N18o81v33a62k24o30v25a 2302532329972

Cizinec, ktery zije v nemecku plati stejne jako Nemec zijici v nemecku.

0/−1
10.6.2014 0:03

R23a65d89o53s17l38a87v 24K84l40a32u37d22a 5394338524362

On má na mysli vyčůraný cizinec, který má auto přihlášené v ČR, protože nemusí platit jejich silniční daň a tuším že i STK a jiné poplatky jsou tam dražší. :-)

+1/0
10.6.2014 7:41

I61v66a28n28a 28N67o13v89a52k12o88v96a 2852152229232

to si moc nepomuze, s cizi SPZ smi jezdit 3 mesice. Leda by tu byl ilegalne, ale to pak nema narok vubec na nic. Vzhledem k tomu, ze jsou nemci celkem puntickari, dodrzujici zakony, tak si myslim, ze by ho stejne nekdo behem tydne udal - ceska SPZ je napadna.

0/−1
10.6.2014 9:26

M88a31r93t84i74n 54N82e87r84m31u73t 9457547548619

Zajímalo by mě, jakou ekovýhodu skýtá hybridní auto jedoucí po dálnici

+1/0
9.6.2014 16:21

P98e11t15r 49T90á38b78o28r19s97k75ý 6210946361127

By mě zajímalo, jak by to fungovalo, kdyby každá země zavedla tento systém. Daň z vozidla a známky v podstatě jen pro cizince. Já bych byl docela pro.

+2/−1
9.6.2014 15:57

G85e59n68e 85H16a57m80m44o83n12d 9868491796734

A nějaké známky na měsíc / 14 dní nebudou?

+2/0
9.6.2014 14:52

B27l71a89ž40e67j 69M83o58t48y71č13k35a 8327637255350

nevěřím že se to stane, přeci nezničí poslední zemi, kde je svoboda pohybu.

+2/−3
9.6.2014 14:00

K90a21r94e30l 48D96o23h22n68a18l 2181469344292

verim ze se to stane - penize nesmrdi...

+2/0
9.6.2014 14:15

F33r59a65n21t60i45š76e89k 72K29u45l88d73a94n 5356417644104

Německo není poslední zem kde je svoboda pohybu. Pokud vím tak výpalné se neplatí ani v Nizozemí, Belgii a Lucembursku....

+1/0
9.6.2014 14:16

A66n19t35o29n25í54n 20K62a43t32z40e20r 8832523486260

A jaké tam mají platy proti Němcům.;-)

0/0
9.6.2014 16:11

I88v23a66n11a 71N78o61v76a75k35o85v58a 2722742589512

Nekdo vyssi, nekdo nizsi. Zalezi na tom co umi a jak se snazi.

0/0
10.6.2014 0:04

J78a89n 37S15l78o18v14í54k 3579267220458

neplatí se za dálnice také v Dánsku, Švédsku a na některých, "státních" dálnicích v Polsku a Francii ...

0/0
10.6.2014 12:17

V79l88a75d95a 71S83i80m67o39n92i30k 3149413583925

Proč byste měl mít výhodu při užívání dálniční sítě  před Němcem, který platí nemalou daň z auta. Svobodu pohybu Vám nikdo nebere - když budete mít za sklem známku za € 100.

+4/0
9.6.2014 15:06

J39a95n 47K87o84l80o60m29a55z 3477685183842

ano, pan "redaktor" má trochu problémy se svým řemeslem

0/0
9.6.2014 13:57

J68a18n 83B58a42r81t87o98š 6395237733919

Nelze nic jiného, nežli souhlasit a údivně se dívat, jak to všechno může jednoduše fungovat. Veškerý výnos půjde na rozvoj infrastruktury, dálniční známky budou odečitatelné z daní,  bude zvýhodnění pro vozidla plnící ekologické normy.   Výstavba a údržba infrastruktury je již nyní kvalitnější a levnější nežli v ČR.  Předpokládám, že tunely typu Kapsh/ŘSD se tam také konat nebudou.

+3/−1
9.6.2014 13:48

M16a28r57t58i85n 95B55l85a77s17s 3171699416411

"Zvýhodněny budou ekologická auta" ?

+9/−1
9.6.2014 13:45

J84a59n 43J38a37n63e98č21e59k 9550433860326

Ano, je to takový nepěkná věc ;-D

+1/0
9.6.2014 16:41

V52o58j63t26ě31c55h 80R65ů32ž12e43k 1587902824392

Ta, jež mají nízké emise CO2 a ostatních chujovin => mají nízkou spotřebu paliva.

0/0
9.6.2014 21:17

D76a61n47i51e27l 57S31o54b70o11t58a 9749794566710

Hm, nepochopil...

0/−1
9.6.2014 22:08

V24l70a63d52a 95S31i61m85o61n88i74k 3189813263835

Jenom se divím, že to neudělali už dávno. Dodneška dotovali Němci cestování ostatním, teď to bude nastejno.

+2/−1
9.6.2014 13:39

K46a53r33e31l 59N21a13s26t38o10u97p86i61l 3660561740341

Měli bysme vyslat protestní nótu, přece nebudeme platit neměcké dálnice...:-P

0/0
9.6.2014 13:32

J93a18r40o79s16l93a60v 76Ž90á10č58e75k 6199753159706

no jistě, a zpoplatnění jízdy po našich pseudodálnicích pro cizince zrušíme, to přece není fér ;-D

0/0
9.6.2014 13:47

A34n57t35o52n29í44n 68K96a41t62z53e19r 8682943386850

No to přeci už chtěla EU u nás zrušit z důvodu neodpovídající typ dálnice.U nás je i dálnice se sklonem 12%,ale u nich jen 4%.Tak proto to u nás chtěli zrušit.A měli to udělat.R^

+1/0
9.6.2014 16:16

A64n80t98o50n45i76n 51N92e55m40e59c 7628363171620

Ceska dalnice byla za komunistu planovana na 120 km/hod, kvuli usporam a tehdy to vyhovovalo. Dnes je povolena 130 a velka cast silnych aut jezdi kolem 180 a vynucuji si uvolneni dalnice, policie nedela nic.

V Nemecku pozbude ridic za dojizdeni na kufr a blikani ridicak az na

 3 mesice za nebezpecnou jizdu, v Cesku se to povazuje ze aktivni jizdu.

+1/0
10.6.2014 1:02

P94e36t62r 14M40i13c54h88a34l 2210974271612

V Německu ten rychlejší blikat nemusí, tam kromě Poláků každý uvolní levý pruh hned po předjetí. To jenom u nás kdejaký ňouma jede 110 v levém pruhu, předjeda kamion, další má před sebou půl kilometru ale dál ejede  levém jako nejrychlejší vozidlo v čele kilometrové kolony. ... Mimochodem, troubení i blikáná dálkovými je legální věc, slouží k upozornění předjížděného řidiče.

0/−1
10.6.2014 15:25

P84e90t81r 61M23i92c94h19a34l 2680924821642

Sakra, už píšu jak jantar, měl bych jít po noční konečně spát. :-)

0/0
10.6.2014 15:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.