Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová tramvaj z Plzně už brázdí koleje turecké Konye. A příjemně chladí

V březnu 2013 vyhráli tendr, v říjnu už v Turecku prezentovali hotovou soupravu. Nyní si mohou práci plzeňských konstruktérů na vlastní kůži otestovat i obyvatelé tureckého města Konya. První exemplář tramvaje Forcity Classic, která vychází z v Praze provozovaného modelu 15T, už brázdí tamní moderní tratě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L82u25k79á23š 42H55l89o43u49c66a84l 6682330911854

schází mi tam cenové porovnání s obdobnými vozy pro pražský DPP

z toho totiž vyplývá, že jedna tramvaj pro turky stojí cca 43 milionů, zatímco pro pražský dopravní podnik (při násobně větším objemu, což by mělo přinést zlevnění ceny) dodává škodovka jednu tramvaj za asi 76 milionů :-/

0/0
11.6.2014 13:08

J28i29ř25í 73K33r60e59j98č18í73k 2937178404486

Holinky nejsou totéž co hodinky.

15T pro Prahu je podstatně vyšší model než 28T pro Konyu, nehledě na to, že 15T byla pro Prahu přímo vyvíjena, zatimco 28T je už jen odvozený model.

Kromě toho ty zakázky dělí 9 let a ceny za tu dobu značně poklesly.

0/0
11.6.2014 13:33

M78a30r34t75i88n 63R60u66z15i54c59k34a 1742638346457

28T je odvozeny model od 14T a ne od 15T jak se pise v clanku... 15T je jina koncepce...

+1/0
11.6.2014 13:38

J53i30ř57í 59K86r97e54j30č77í92k 2587638304246

To já vim, však o tom píšu... ;-)

+1/0
11.6.2014 13:40

P33a80v95e35l 19O28d16r47a98z25i96l 6644689587680

Tím tu cenu vyšší o 77% neokecáte, sorry.

0/0
13.6.2014 13:06

J77i11ř34í 33K53r49e57j63č20í89k 2287438354306

Nechyběl jste v matice ? 

Mimochodem nic neokecávám, nemám to zapotřebí...

0/0
13.6.2014 22:55

Š67t84ě67p17á50n 33S44e10k92a66n97i36n34a 2239194604705

Za 1. Proč nejezdíme v tramvajích s wi-fi?! Protože bez wi-fi se musí zakázka dokončit, aby pak s wi-fi mohli nakoupit zase a zdražovat jízdné??! 2. Proč bych měl brát ohled na tohoto exportéra, který evidentně nijak netrpí s přijetím/nepřijetím eura?? Proč bych měl snášet slabou českou korunu, když se mnohým daří podobně?!;-O;-€

0/0
11.6.2014 13:01

H11o89n61z29a 34M80a62y95e90r 7790412473713

Vedle toho je Porsche omyl prirody

+1/0
11.6.2014 12:28

I97v37o 86J14a72n93á38č79e11k 8503283541662

Přitom kdyby se tam dala klima s reverzí, tak to může v chladném období topit. Ale to už asi nikomu nedojde.

0/−1
11.6.2014 10:46

J34i39n85d50ř31i38c95h 79Š67k71o34p40e16k 4645421360875

Ti se připravují na výrobu až 400 nízkopodlažních tramvají v Číně, kam Škoda Transportation poskytla desetiletou licenci na výrobu těchto vozidel.

A teď okénko z budoucnosti:

Rok 2014 byl posledním, kdy Škoda získala významnější zakázku na výrobu tramvají. Krok poskytnutí licence a tech. dokumentace Číně se ukázal jako chybný a pro začátek konce firmy s dlouholetou tradicí jako zásadní.

+1/−1
11.6.2014 8:53

M37a52r30t61i29n 36K37o95m36i15n86e75k 5710207601782

Bud to muzete cinanum dat za poplatek, nebo Vam to ukradnou zadarmo. Rozhodnuti nastesti neni na Vas. Skoda Auto ohyba hrbet jak VW kaze, Skoda Transportation zatim dela rozhodnuti sama za sebe :-)

0/0
11.6.2014 14:10

J16i35n94d70ř60i92c89h 26Š42k12o57p29e42k 4485631320245

když jim to dám grátis, těžko si pak můžu stěžovat, že mi něco ukradli

0/0
11.6.2014 20:40

T67o23m39á26š 23B13a77r66á24k 1923412680746

Je smutné, že Praha jako jediná si objednává tramvaje bez klimatizace... Ve škodovce vyvinuli tramvaj s klimatizací a speciálně pro Prahu jí musí upravovat a vyrábě bez klimatizace. Při tom úspora je naprosto zanedbatelná.

+2/−1
11.6.2014 7:06

J79i94ř61í 30K55r84e36j11č91í65k 2917378704126

To ovšem není pravda.

+2/−1
11.6.2014 7:22

T92o34m48á17š 71B48a22r49á94k 1913652750196

Tak nás poučte ;-)

+2/−1
11.6.2014 7:25

J81i67ř81í 35K75r32e10j42č82í48k 2467868424756

Už se stalo, napsal jste lež...

+1/−1
11.6.2014 11:55
Foto

J38a41r22o47s60l31a75v 17V63o31j67t92ě61c12k40ý 4823218344626

Spíše upřesním, Praha už pozměnila smlouvu a od roku 2014 se dodávají tramvaje s Wi-Fi a klimatizací;-)

Jinak má prvadu, že úspora je v celkové sumě už zanedbatelná. Stejně jako když kupujete nové auto za 800tis. tak vás nějaký doplněk za dalších 20tis. moc netrápí, protže se to v celkové sumě už ztratí.

Z otázky finanční psychologie, je poukazováno na fakt, že člověk podvědomně, JE ochoten zaplatit za doplňky ( služby i věci ) k hlevnímu nákupu ( tedy k hlavní věci či službě ) max. do 20% základní ceny. Z toho vyplívá, že pokud kupujete auto za 800tis. jste podvědomně ochoten připlatit za modernější vybavení a služby v hodnotě 80 000 na 90% a v hodnotě 160 000 ( tedy 20% ) v pravděpodobnosti na 85%

Pokud ale doplňky jsou dražší o 25% tak vaše pravděpodobnost dokoupení těchto produktů klesne k 20%

Ono to opravdu má smysl v těch obchodech :-/

+1/−1
11.6.2014 12:35

J29i59ř90í 19K97r19e11j93č78í91k 2907648674346

Taky upřesním, že wifi a klima se týká až dodávky roku 2015 a novějších.

Má reakce se týkala hlavně tvrzení, že byla vyvinuta tramvaj s klimatizací a speciálně pro Prahu se musí upravovat, což není pravda.

Smlouva na 15T pro Prahu byla uzavřena v roce 2005, zatímco první 15T s klimatizací byla objednána až v roce 2008 pro Rigu.

Klimatizace do 15T by v cenách roku 2005 navýšila cenu zakázky o 1,5 mld a tehdejší vedení města prostě klimu nepovažovalo za důležitou...

0/0
11.6.2014 13:29

T61o78m73á65š 60B53a37r57á60k 1913742700546

Netvrďte mi, že 15T vyvíjeli bez klimatizace. Nebyl jsem u toho, ale když by vývoj klimatizace stál 1,5 mld, tak jak to udělala Riga, že objednala 20 tramvají s klimatizací za 1,3 mld?

Třeba nemám pravdu, jak říkám, nebyl jsem u toho, ale co vím, tak s klimatizací se prostě od začátku počítalo. Máte pravdu, že to není speciální úprava pro Prahu, to nebyla nejlepší formulace. Ale Praha je jediná, pro koho se tramvaje bez klimatizace vyrábí.

0/0
11.6.2014 15:33

J64i17ř80í 79K18r63e75j17č22í18k 2807308374626

Nepsal jsem o vývoji klimatizace, ale o vybavení 250 ks vozů 15T klimatizací.

15T byla samozřejmě vyvíjená s možností instalace klimy, ale není pravda co jste napsal, že "speciálně pro Prahu jí musí upravovat a vyrábět bez klimatizace".

A Praha rozhodně není jediná, z produkce Škody namátkou třeba Brno nebo Wroclaw, z dalších třeba první série Ulfu taky není klimatizovaná...

0/0
11.6.2014 15:56

J21a73n 22J84í38c76h37a 8930760788141

Úspora není žádní, stačí kouknout na cenu pro Prahu a pro turky. Dodávka do Turecka je menší co do počtu kusů ale přitom mají tramvaj, která má klimošku a je levnější :))

+1/−1
11.6.2014 9:32

J46i67n12d75ř32i43c58h 16Š43k40o49p24e83k 4205831590705

ale z hlediska tech. parametrů to jsou 2 neporovnatelné modely

+1/−2
11.6.2014 10:00

V84á70c60l56a79v 32Z10e94l48i27n62k85a 2252870793852

No, tak si zkuste vít jednu tuhle tramvaj sem do Prahy a zajezdit si tady s ní. Jsem zvědav, jak Vám budou lidi chválit klimatizaci a wifinu, když neprojedete nespočetné ostré oblouky v centru a nebo zůstanete trčet v některém ze strmých pražských stoupání. Nemám v úmyslu se nějak zastávat DP nebo magistrátu, ale věřte, že tramvaje pro Prahu jsou oříšek, na kterém si natloukají hubu i renomované zahraniční značky.

+1/0
11.6.2014 10:32

O13n38d59ř38e49j 20R42a58t86a77j 4550778426711

krom toho, se zbytek tramvají bude dodávat s wifi a klimatizací pořád za stejnou cenu.

0/−1
11.6.2014 11:00

L65u52k44á16š 92H42l85o20u32c52a32l 6472200871804

ale to si muselo nové vedení pražské radnice "vykřičet", v původní smlouvě to nebylo

0/0
11.6.2014 13:10

V53á33c36l14a33v 80K30r21č56m31á50ř 1245318452315

Jenže ona to není samostatná 28T, ale "rodina" čítá 26T,  28T,  29T,  30T a v budoucnu i další modely, které sdílí nemálo prvků, takže porovnávat počet kusů 28T s 15T je trošku mimo mísu.

0/0
12.6.2014 20:40

J48a70k83u89b 26Ř71í31h36a 4515959442261

Čtu nadpis a říkám si. To je provokace.

Zdraví Pražák cestující MHD.

+6/−1
11.6.2014 0:18

M52a38r87e88k 36D49e67m67č95á88k 9485424486415

Škoda, že v tom článku není ta pražská a turecká varianta porovnána jinak než velmi povrchně na základě zbytného wifi (dobré pro turisty do zrušení poplatků za roaming, tedy ne moc dlouho) a klimatizace (ta v Praze moc potřebná není, těch pár dní se dá přežít). Při letmém pohledu vidím mezi těmi tramvajemi dva podstatné rozdíly, kvůli kterým chápu, že je ta pražská dražší - výkon 720 kW vs. 400 kW (aneb bůhví, jestli by ta turecká vyjela plná třeba z Malostranské ke Hradu), otočné podvozky vs. pevné (tzn. v Praze by ta turecká zase ničila koleje a nemohla by jezdit přes centrum).

Takže - jsem rád, že se Škodovce podařilo prodat povedenou tramvaj do zahraničí, ale současně jsem rád, že v Praze máme její pokročilejší variantu.

+12/−1
10.6.2014 23:39

M45a21r44e95k 10V17y10m97a49z13a90l 5378616152770

Souhlasím s Vámi.Bohužel novináři vždy budou pomlouvat a hledat chyby na všem co je spojené s Českem.Je to bohužel smutný národní sport, ukazovat naše nedostatky. Přitom právě úspěchy českých firem v zahraničí dokazují, že se umíme v ostré konkurenci prosadit i v zahraničí.

0/0
11.6.2014 10:03

M80a84r84t93i14n 92K61o34m94i95n62e80k 5730947511822

Uz samotnej fakt ze v clanku srovnavaj dve absolutne rozdilne koncepce tramvaji a nejvetsim rozdilem shledaji wifi a klimosku je dukazem ze autor o tom nevi zhola nic a ani se nenamaha si neco zjistit. Bohuzel to je ale na iDnesu naprosto bezne ;-(

+1/0
11.6.2014 14:17

V32á88c64l37a11v 97K15r17č41m86á81ř 1355508272645

Zaklínadlo pro masy zvané klimatizace. Kvůli dvaceti horkým dnům v roce. Do vozu, který každé 3 minuty zastaví, otevře všechny dveře. Na druhou stranu proč si neudělat dobře klikáním na Ano ;-D

+8/−12
10.6.2014 22:35

F15r60a85n37t70i60š85e38k 11M41o28s82s 8702153219479

Na západ od nás klimatizace v MHD docela dobře funguje. Samozřejmě za předpokladu automatického zavírání dveří, což určitě tato tramvaj umí.

+5/−1
10.6.2014 23:12

M26a75r17e49k 53D38e25m22č53á83k 9855884966605

"Docela dobře" = člověk kolikrát z těch autobusů vyleze promrzlej a současně mokrej, protože z té klimatizace kape kondenzovaná pára. Češi by měli spíš investovat do kvalitnější stravy - čím méně obezity, tím menší koláče ;-)

+2/−6
10.6.2014 23:42

V74á52c69l54a44v 26K68r44č64m55á61ř 1385788982105

Na západ od nás se dělají všelijaké zbytečnosti. Nic to ale nemění na mizivém počtu opravdu horkých dní. "Na západ od nás" jich mají třeba víc, proto klimatizaci do vozů montují.

0/−5
10.6.2014 23:43

T66o86m33á70š 80B70a86r34á51k 1563642160576

Ale oni ji tam montují i na východ, na jih a na sever od nás. Klimatizace není jenom o 35° vedrech, ona je příjemná i ve dvaceti. Stejně tak můžete říct, že nejsou potřeba sedačky, vždyť stát se dá taky, ne? Tak proč utrácet za nějaký zbytečný komfort.

+5/−1
11.6.2014 7:41

V21á57c16l12a51v 22K43r66č17m27á45ř 1655128102165

Příjemná, komfortní, ale tomu pak bude odpovídat i cena. S montováním klimatizací poletí nahoru provozní náklady. DP Praha už nyní hospodaří jak hospodaří. Rostoucí provozní náklady budou jen další kartou do ruky těch, co chtějí zdražovat jízdné.

Něž začne bezhlavě kritizovat, měl by si dle mého měl trošku utřídit priority. Má volba je jasná - raději kratší intervaly, než klimatizace.

0/0
11.6.2014 15:38

M72i84c97h75a86l 42C54h83a28l11u72p89a 6928810819303

Otevírají se jenom dveře, u kterých cestující zmáčkl tlačítko. Nebo může řidič otevřít všechny.

0/0
10.6.2014 23:30

V91á69c13l37a16v 43K13r31č76m56á87ř 1325298262525

Samozřejmě, což se uplatní pro pár stanic na periférii. V případě frekventovaných stanic v centru cestující využívají všechny dveře současně. Zbytek města zároveň zůstane rozpálený, takže co vyřeší pár "chlazených" minut?

+1/0
10.6.2014 23:39

M45i14c84h33a45l 82C79h18a80l34u24p61a 6278320209703

Ono to nebude tak horké, v nákupních centrech se taky pořád otevírají dveře a je tam chladněji i hned za vstupem. Víc času se stráví mezi zastávkami než v nich.

+1/−1
10.6.2014 23:46

V75á24c45l63a45v 19K40r13č44m77á63ř 1715648652965

Provozní náklady nákupních center jsou dle mého názoru věcí soukromého subjektu, ten ať si klidně chladí pánu bohu do oken. V MHD raději uvidím kratší interval, než klimatizaci opravdu užitečnou 14 dní v roce.

+2/−1
11.6.2014 0:00

M95i95c80h56a47l 57C76h96a95l56u85p33a 6298350199883

Já jezdím MHD jenom chvíli, ale kdybych jezdil hodinu busem nebo tramvají, tak bych klimatizaci určitě ocenil.

0/0
11.6.2014 11:04

P69e58t33r 76N61ě52m11e16c 4810683740927

lepší je ten "wifi přijímač". Jestli má ta tramvaj wifi přijímač,tak zřejmě přijímá signál z okolních budov a downloaduje si service packy :-)

0/−2
10.6.2014 22:26

P42a47v12e53l 18H69a58l64b31i36c38h 6239382666679

Lepší klimu? Blbost. V těhle vedrech jsem do T15 nastoupil a skoro jsem si říkal, jestli to neomarodím, z 35 do 20 stupňů bo kolik tam bylo. Spíš naučte řidiče, jak se správně taková klima ovládá, tu pro svoji kabinu se jistě rychle naučili ovládat, tak by to neměl být problém...

+3/−11
10.6.2014 21:50

J65o48s62e53f 78N25o51v54á82k 9949162730288

A tady jezdime ve 40 let starych tramvajich plnych smradlavych bezdaku.

+7/−4
10.6.2014 21:34

M43i38l54a40n 74K18r32á13l 8243478301741

a kde bydliš?

0/0
10.6.2014 22:09

E26v49ž39e14n 36P95o48l47á24k 3448488251303

ForCity obsahují nějakou speciální ochranu proti bezďákům, kterou zhruba desetkrát méně poruchové T3 neobsahovaly?

+4/−1
10.6.2014 23:26

L21a48d62i32s59l98a35v 73K52o89l13a91č10k68o96v90s59k43ý 5443481169571

Škoda ze dnes jezdil po Praze ve skleníku na kolečkách :-(

+8/0
10.6.2014 21:29

J49a35r15o53s89l78a76v 78K95o23v20á91ř59í87k 4208633600240

Skoda ze u nas v Plzni nejezdi.

0/0
10.6.2014 21:28

M70i75l90a74n 86K24r33á13l 8483788271521

jezdí, v továrně

+1/0
10.6.2014 22:09

J87a81r84o72s41l14a81v 34K93o80v83á72ř23í33k 4958853570140

V tovarne se ale nesvezu.

+1/0
10.6.2014 22:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.