Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová tramvaj z Plzně už brázdí koleje turecké Konye. A příjemně chladí

V březnu 2013 vyhráli tendr, v říjnu už v Turecku prezentovali hotovou soupravu. Nyní si mohou práci plzeňských konstruktérů na vlastní kůži otestovat i obyvatelé tureckého města Konya. První exemplář tramvaje Forcity Classic, která vychází z v Praze provozovaného modelu 15T, už brázdí tamní moderní tratě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L59u30k60á76š 12H13l73o79u15c81a84l 6322190181184

schází mi tam cenové porovnání s obdobnými vozy pro pražský DPP

z toho totiž vyplývá, že jedna tramvaj pro turky stojí cca 43 milionů, zatímco pro pražský dopravní podnik (při násobně větším objemu, což by mělo přinést zlevnění ceny) dodává škodovka jednu tramvaj za asi 76 milionů :-/

0/0
11.6.2014 13:08

J41i14ř88í 75K57r54e84j63č96í93k 2507398664906

Holinky nejsou totéž co hodinky.

15T pro Prahu je podstatně vyšší model než 28T pro Konyu, nehledě na to, že 15T byla pro Prahu přímo vyvíjena, zatimco 28T je už jen odvozený model.

Kromě toho ty zakázky dělí 9 let a ceny za tu dobu značně poklesly.

0/0
11.6.2014 13:33

M76a39r45t17i78n 15R50u87z48i14c15k95a 1702368556497

28T je odvozeny model od 14T a ne od 15T jak se pise v clanku... 15T je jina koncepce...

+1/0
11.6.2014 13:38

J46i23ř75í 95K16r78e50j13č77í73k 2747668634826

To já vim, však o tom píšu... ;-)

+1/0
11.6.2014 13:40

P60a73v17e88l 38O52d48r24a39z12i66l 6524659847690

Tím tu cenu vyšší o 77% neokecáte, sorry.

0/0
13.6.2014 13:06

J61i83ř57í 17K56r56e37j62č69í84k 2967888424396

Nechyběl jste v matice ? 

Mimochodem nic neokecávám, nemám to zapotřebí...

0/0
13.6.2014 22:55

Š15t39ě83p34á65n 53S40e87k81a97n13i11n32a 2829724384625

Za 1. Proč nejezdíme v tramvajích s wi-fi?! Protože bez wi-fi se musí zakázka dokončit, aby pak s wi-fi mohli nakoupit zase a zdražovat jízdné??! 2. Proč bych měl brát ohled na tohoto exportéra, který evidentně nijak netrpí s přijetím/nepřijetím eura?? Proč bych měl snášet slabou českou korunu, když se mnohým daří podobně?!;-O;-€

0/0
11.6.2014 13:01

H23o65n42z26a 89M27a58y16e35r 7320212473133

Vedle toho je Porsche omyl prirody

+1/0
11.6.2014 12:28

I40v63o 16J84a34n71á82č28e98k 8403383731122

Přitom kdyby se tam dala klima s reverzí, tak to může v chladném období topit. Ale to už asi nikomu nedojde.

0/−1
11.6.2014 10:46

J59i14n55d34ř54i88c41h 32Š82k32o98p23e24k 4225351270395

Ti se připravují na výrobu až 400 nízkopodlažních tramvají v Číně, kam Škoda Transportation poskytla desetiletou licenci na výrobu těchto vozidel.

A teď okénko z budoucnosti:

Rok 2014 byl posledním, kdy Škoda získala významnější zakázku na výrobu tramvají. Krok poskytnutí licence a tech. dokumentace Číně se ukázal jako chybný a pro začátek konce firmy s dlouholetou tradicí jako zásadní.

+1/−1
11.6.2014 8:53

M31a29r50t77i66n 48K93o47m57i10n54e43k 5230347141522

Bud to muzete cinanum dat za poplatek, nebo Vam to ukradnou zadarmo. Rozhodnuti nastesti neni na Vas. Skoda Auto ohyba hrbet jak VW kaze, Skoda Transportation zatim dela rozhodnuti sama za sebe :-)

0/0
11.6.2014 14:10

J86i67n53d59ř11i76c31h 15Š80k57o40p16e71k 4195591570105

když jim to dám grátis, těžko si pak můžu stěžovat, že mi něco ukradli

0/0
11.6.2014 20:40

T68o19m19á32š 34B91a65r60á86k 1963882850876

Je smutné, že Praha jako jediná si objednává tramvaje bez klimatizace... Ve škodovce vyvinuli tramvaj s klimatizací a speciálně pro Prahu jí musí upravovat a vyrábě bez klimatizace. Při tom úspora je naprosto zanedbatelná.

+2/−1
11.6.2014 7:06

J68i97ř94í 69K37r54e80j67č38í53k 2977448954196

To ovšem není pravda.

+2/−1
11.6.2014 7:22

T18o87m75á47š 50B96a43r53á24k 1933292620746

Tak nás poučte ;-)

+2/−1
11.6.2014 7:25

J87i98ř23í 79K42r29e92j87č41í21k 2117818144756

Už se stalo, napsal jste lež...

+1/−1
11.6.2014 11:55

J42a40r65o20s87l37a82v 56V72o21j58t47ě87c53k25ý 4823108504736

Spíše upřesním, Praha už pozměnila smlouvu a od roku 2014 se dodávají tramvaje s Wi-Fi a klimatizací;-)

Jinak má prvadu, že úspora je v celkové sumě už zanedbatelná. Stejně jako když kupujete nové auto za 800tis. tak vás nějaký doplněk za dalších 20tis. moc netrápí, protže se to v celkové sumě už ztratí.

Z otázky finanční psychologie, je poukazováno na fakt, že člověk podvědomně, JE ochoten zaplatit za doplňky ( služby i věci ) k hlevnímu nákupu ( tedy k hlavní věci či službě ) max. do 20% základní ceny. Z toho vyplívá, že pokud kupujete auto za 800tis. jste podvědomně ochoten připlatit za modernější vybavení a služby v hodnotě 80 000 na 90% a v hodnotě 160 000 ( tedy 20% ) v pravděpodobnosti na 85%

Pokud ale doplňky jsou dražší o 25% tak vaše pravděpodobnost dokoupení těchto produktů klesne k 20%

Ono to opravdu má smysl v těch obchodech :-/

+1/−1
11.6.2014 12:35

J79i92ř68í 24K73r65e24j12č30í75k 2757738654456

Taky upřesním, že wifi a klima se týká až dodávky roku 2015 a novějších.

Má reakce se týkala hlavně tvrzení, že byla vyvinuta tramvaj s klimatizací a speciálně pro Prahu se musí upravovat, což není pravda.

Smlouva na 15T pro Prahu byla uzavřena v roce 2005, zatímco první 15T s klimatizací byla objednána až v roce 2008 pro Rigu.

Klimatizace do 15T by v cenách roku 2005 navýšila cenu zakázky o 1,5 mld a tehdejší vedení města prostě klimu nepovažovalo za důležitou...

0/0
11.6.2014 13:29

T30o11m23á58š 82B40a34r90á40k 1353122300936

Netvrďte mi, že 15T vyvíjeli bez klimatizace. Nebyl jsem u toho, ale když by vývoj klimatizace stál 1,5 mld, tak jak to udělala Riga, že objednala 20 tramvají s klimatizací za 1,3 mld?

Třeba nemám pravdu, jak říkám, nebyl jsem u toho, ale co vím, tak s klimatizací se prostě od začátku počítalo. Máte pravdu, že to není speciální úprava pro Prahu, to nebyla nejlepší formulace. Ale Praha je jediná, pro koho se tramvaje bez klimatizace vyrábí.

0/0
11.6.2014 15:33

J41i49ř71í 58K21r59e17j34č82í73k 2257908544736

Nepsal jsem o vývoji klimatizace, ale o vybavení 250 ks vozů 15T klimatizací.

15T byla samozřejmě vyvíjená s možností instalace klimy, ale není pravda co jste napsal, že "speciálně pro Prahu jí musí upravovat a vyrábět bez klimatizace".

A Praha rozhodně není jediná, z produkce Škody namátkou třeba Brno nebo Wroclaw, z dalších třeba první série Ulfu taky není klimatizovaná...

0/0
11.6.2014 15:56

J34a61n 79J96í46c92h12a 8660520118331

Úspora není žádní, stačí kouknout na cenu pro Prahu a pro turky. Dodávka do Turecka je menší co do počtu kusů ale přitom mají tramvaj, která má klimošku a je levnější :))

+1/−1
11.6.2014 9:32

J26i20n49d87ř61i42c22h 52Š71k82o62p57e27k 4645241570205

ale z hlediska tech. parametrů to jsou 2 neporovnatelné modely

+1/−2
11.6.2014 10:00

V47á37c97l66a38v 66Z98e38l60i38n64k37a 2902730953702

No, tak si zkuste vít jednu tuhle tramvaj sem do Prahy a zajezdit si tady s ní. Jsem zvědav, jak Vám budou lidi chválit klimatizaci a wifinu, když neprojedete nespočetné ostré oblouky v centru a nebo zůstanete trčet v některém ze strmých pražských stoupání. Nemám v úmyslu se nějak zastávat DP nebo magistrátu, ale věřte, že tramvaje pro Prahu jsou oříšek, na kterém si natloukají hubu i renomované zahraniční značky.

+1/0
11.6.2014 10:32

O34n93d49ř67e45j 31R40a12t48a82j 4890718136621

krom toho, se zbytek tramvají bude dodávat s wifi a klimatizací pořád za stejnou cenu.

0/−1
11.6.2014 11:00

L42u31k44á90š 29H25l13o65u87c52a50l 6592110141564

ale to si muselo nové vedení pražské radnice "vykřičet", v původní smlouvě to nebylo

0/0
11.6.2014 13:10

V24á79c19l66a86v 91K69r74č89m73á25ř 1955948282545

Jenže ona to není samostatná 28T, ale "rodina" čítá 26T,  28T,  29T,  30T a v budoucnu i další modely, které sdílí nemálo prvků, takže porovnávat počet kusů 28T s 15T je trošku mimo mísu.

0/0
12.6.2014 20:40

J75a37k34u96b 94Ř42í91h98a 4535809662671

Čtu nadpis a říkám si. To je provokace.

Zdraví Pražák cestující MHD.

+6/−1
11.6.2014 0:18

M16a95r27e85k 30D35e55m34č12á80k 9155264696725

Škoda, že v tom článku není ta pražská a turecká varianta porovnána jinak než velmi povrchně na základě zbytného wifi (dobré pro turisty do zrušení poplatků za roaming, tedy ne moc dlouho) a klimatizace (ta v Praze moc potřebná není, těch pár dní se dá přežít). Při letmém pohledu vidím mezi těmi tramvajemi dva podstatné rozdíly, kvůli kterým chápu, že je ta pražská dražší - výkon 720 kW vs. 400 kW (aneb bůhví, jestli by ta turecká vyjela plná třeba z Malostranské ke Hradu), otočné podvozky vs. pevné (tzn. v Praze by ta turecká zase ničila koleje a nemohla by jezdit přes centrum).

Takže - jsem rád, že se Škodovce podařilo prodat povedenou tramvaj do zahraničí, ale současně jsem rád, že v Praze máme její pokročilejší variantu.

+12/−1
10.6.2014 23:39

M56a54r27e14k 28V18y47m42a76z22a34l 5138196232310

Souhlasím s Vámi.Bohužel novináři vždy budou pomlouvat a hledat chyby na všem co je spojené s Českem.Je to bohužel smutný národní sport, ukazovat naše nedostatky. Přitom právě úspěchy českých firem v zahraničí dokazují, že se umíme v ostré konkurenci prosadit i v zahraničí.

0/0
11.6.2014 10:03

M80a65r84t29i33n 62K77o72m86i94n69e49k 5920527941322

Uz samotnej fakt ze v clanku srovnavaj dve absolutne rozdilne koncepce tramvaji a nejvetsim rozdilem shledaji wifi a klimosku je dukazem ze autor o tom nevi zhola nic a ani se nenamaha si neco zjistit. Bohuzel to je ale na iDnesu naprosto bezne ;-(

+1/0
11.6.2014 14:17

V18á36c32l85a46v 81K49r61č58m29á73ř 1295148612265

Zaklínadlo pro masy zvané klimatizace. Kvůli dvaceti horkým dnům v roce. Do vozu, který každé 3 minuty zastaví, otevře všechny dveře. Na druhou stranu proč si neudělat dobře klikáním na Ano ;-D

+8/−12
10.6.2014 22:35

F26r41a12n31t25i29š95e45k 19M77o81s39s 8182573689549

Na západ od nás klimatizace v MHD docela dobře funguje. Samozřejmě za předpokladu automatického zavírání dveří, což určitě tato tramvaj umí.

+5/−1
10.6.2014 23:12

M89a80r89e26k 75D85e37m83č97á26k 9335704146885

"Docela dobře" = člověk kolikrát z těch autobusů vyleze promrzlej a současně mokrej, protože z té klimatizace kape kondenzovaná pára. Češi by měli spíš investovat do kvalitnější stravy - čím méně obezity, tím menší koláče ;-)

+2/−6
10.6.2014 23:42

V58á67c35l77a53v 17K90r30č79m12á21ř 1895238172645

Na západ od nás se dělají všelijaké zbytečnosti. Nic to ale nemění na mizivém počtu opravdu horkých dní. "Na západ od nás" jich mají třeba víc, proto klimatizaci do vozů montují.

0/−5
10.6.2014 23:43

T52o40m13á89š 74B83a47r23á44k 1503402140276

Ale oni ji tam montují i na východ, na jih a na sever od nás. Klimatizace není jenom o 35° vedrech, ona je příjemná i ve dvaceti. Stejně tak můžete říct, že nejsou potřeba sedačky, vždyť stát se dá taky, ne? Tak proč utrácet za nějaký zbytečný komfort.

+5/−1
11.6.2014 7:41

V33á98c95l35a41v 30K29r23č13m40á14ř 1605628682115

Příjemná, komfortní, ale tomu pak bude odpovídat i cena. S montováním klimatizací poletí nahoru provozní náklady. DP Praha už nyní hospodaří jak hospodaří. Rostoucí provozní náklady budou jen další kartou do ruky těch, co chtějí zdražovat jízdné.

Něž začne bezhlavě kritizovat, měl by si dle mého měl trošku utřídit priority. Má volba je jasná - raději kratší intervaly, než klimatizace.

0/0
11.6.2014 15:38

M86i14c84h72a30l 29C55h84a29l79u38p14a 6208540909373

Otevírají se jenom dveře, u kterých cestující zmáčkl tlačítko. Nebo může řidič otevřít všechny.

0/0
10.6.2014 23:30

V22á13c73l96a80v 16K85r58č91m86á50ř 1485108972385

Samozřejmě, což se uplatní pro pár stanic na periférii. V případě frekventovaných stanic v centru cestující využívají všechny dveře současně. Zbytek města zároveň zůstane rozpálený, takže co vyřeší pár "chlazených" minut?

+1/0
10.6.2014 23:39

M22i24c46h35a40l 64C66h83a96l76u23p75a 6548130259193

Ono to nebude tak horké, v nákupních centrech se taky pořád otevírají dveře a je tam chladněji i hned za vstupem. Víc času se stráví mezi zastávkami než v nich.

+1/−1
10.6.2014 23:46

V68á22c13l90a57v 88K71r30č80m28á36ř 1795428772165

Provozní náklady nákupních center jsou dle mého názoru věcí soukromého subjektu, ten ať si klidně chladí pánu bohu do oken. V MHD raději uvidím kratší interval, než klimatizaci opravdu užitečnou 14 dní v roce.

+2/−1
11.6.2014 0:00

M84i30c51h25a89l 72C28h60a71l55u28p75a 6298670399413

Já jezdím MHD jenom chvíli, ale kdybych jezdil hodinu busem nebo tramvají, tak bych klimatizaci určitě ocenil.

0/0
11.6.2014 11:04

P54e76t77r 81N36ě96m17e79c 4320513260547

lepší je ten "wifi přijímač". Jestli má ta tramvaj wifi přijímač,tak zřejmě přijímá signál z okolních budov a downloaduje si service packy :-)

0/−2
10.6.2014 22:26

P21a37v85e50l 29H69a37l55b12i86c35h 6459502606409

Lepší klimu? Blbost. V těhle vedrech jsem do T15 nastoupil a skoro jsem si říkal, jestli to neomarodím, z 35 do 20 stupňů bo kolik tam bylo. Spíš naučte řidiče, jak se správně taková klima ovládá, tu pro svoji kabinu se jistě rychle naučili ovládat, tak by to neměl být problém...

+3/−11
10.6.2014 21:50

J45o39s23e51f 61N50o86v81á13k 9639952790878

A tady jezdime ve 40 let starych tramvajich plnych smradlavych bezdaku.

+7/−4
10.6.2014 21:34

M23i70l92a47n 56K73r48á43l 8683768551591

a kde bydliš?

0/0
10.6.2014 22:09

E39v83ž38e66n 50P42o41l74á65k 3708508191983

ForCity obsahují nějakou speciální ochranu proti bezďákům, kterou zhruba desetkrát méně poruchové T3 neobsahovaly?

+4/−1
10.6.2014 23:26

L63a13d34i55s82l86a32v 89K48o41l41a93č86k87o75v22s95k76ý 5613661919321

Škoda ze dnes jezdil po Praze ve skleníku na kolečkách :-(

+8/0
10.6.2014 21:29

J66a57r24o61s31l64a14v 32K52o30v82á47ř91í69k 4238873840890

Skoda ze u nas v Plzni nejezdi.

0/0
10.6.2014 21:28

M33i68l90a51n 96K72r63á53l 8643628691921

jezdí, v továrně

+1/0
10.6.2014 22:09

J88a51r16o41s45l76a41v 30K64o67v84á26ř88í20k 4208483950150

V tovarne se ale nesvezu.

+1/0
10.6.2014 22:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.