Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová tramvaj z Plzně už brázdí koleje turecké Konye. A příjemně chladí

V březnu 2013 vyhráli tendr, v říjnu už v Turecku prezentovali hotovou soupravu. Nyní si mohou práci plzeňských konstruktérů na vlastní kůži otestovat i obyvatelé tureckého města Konya. První exemplář tramvaje Forcity Classic, která vychází z v Praze provozovaného modelu 15T, už brázdí tamní moderní tratě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L26u74k96á63š 34H71l12o83u88c25a45l 6892820921784

schází mi tam cenové porovnání s obdobnými vozy pro pražský DPP

z toho totiž vyplývá, že jedna tramvaj pro turky stojí cca 43 milionů, zatímco pro pražský dopravní podnik (při násobně větším objemu, což by mělo přinést zlevnění ceny) dodává škodovka jednu tramvaj za asi 76 milionů :-/

0/0
11.6.2014 13:08

J66i72ř98í 24K89r17e29j90č19í31k 2617858404406

Holinky nejsou totéž co hodinky.

15T pro Prahu je podstatně vyšší model než 28T pro Konyu, nehledě na to, že 15T byla pro Prahu přímo vyvíjena, zatimco 28T je už jen odvozený model.

Kromě toho ty zakázky dělí 9 let a ceny za tu dobu značně poklesly.

0/0
11.6.2014 13:33

M34a48r45t67i75n 31R67u84z91i79c73k62a 1462968896677

28T je odvozeny model od 14T a ne od 15T jak se pise v clanku... 15T je jina koncepce...

+1/0
11.6.2014 13:38

J22i19ř54í 14K81r77e82j55č84í30k 2957838874426

To já vim, však o tom píšu... ;-)

+1/0
11.6.2014 13:40

P72a85v70e52l 64O75d10r32a17z70i21l 6804809287490

Tím tu cenu vyšší o 77% neokecáte, sorry.

0/0
13.6.2014 13:06

J37i70ř31í 10K50r18e52j41č35í58k 2567658894826

Nechyběl jste v matice ? 

Mimochodem nic neokecávám, nemám to zapotřebí...

0/0
13.6.2014 22:55

Š54t34ě82p96á58n 17S87e90k92a42n24i66n88a 2119824924115

Za 1. Proč nejezdíme v tramvajích s wi-fi?! Protože bez wi-fi se musí zakázka dokončit, aby pak s wi-fi mohli nakoupit zase a zdražovat jízdné??! 2. Proč bych měl brát ohled na tohoto exportéra, který evidentně nijak netrpí s přijetím/nepřijetím eura?? Proč bych měl snášet slabou českou korunu, když se mnohým daří podobně?!;-O;-€

0/0
11.6.2014 13:01

H95o63n15z56a 58M74a83y46e33r 7300542453933

Vedle toho je Porsche omyl prirody

+1/0
11.6.2014 12:28

I18v19o 20J49a61n45á37č82e31k 8203613451762

Přitom kdyby se tam dala klima s reverzí, tak to může v chladném období topit. Ale to už asi nikomu nedojde.

0/−1
11.6.2014 10:46

J88i85n82d28ř50i57c42h 57Š59k12o83p35e94k 4595981590345

Ti se připravují na výrobu až 400 nízkopodlažních tramvají v Číně, kam Škoda Transportation poskytla desetiletou licenci na výrobu těchto vozidel.

A teď okénko z budoucnosti:

Rok 2014 byl posledním, kdy Škoda získala významnější zakázku na výrobu tramvají. Krok poskytnutí licence a tech. dokumentace Číně se ukázal jako chybný a pro začátek konce firmy s dlouholetou tradicí jako zásadní.

+1/−1
11.6.2014 8:53

M86a42r55t98i34n 14K56o49m48i46n64e27k 5730527531212

Bud to muzete cinanum dat za poplatek, nebo Vam to ukradnou zadarmo. Rozhodnuti nastesti neni na Vas. Skoda Auto ohyba hrbet jak VW kaze, Skoda Transportation zatim dela rozhodnuti sama za sebe :-)

0/0
11.6.2014 14:10

J81i84n96d63ř15i78c96h 12Š45k57o17p35e24k 4665851380335

když jim to dám grátis, těžko si pak můžu stěžovat, že mi něco ukradli

0/0
11.6.2014 20:40

T96o33m28á88š 77B63a81r36á78k 1113202760406

Je smutné, že Praha jako jediná si objednává tramvaje bez klimatizace... Ve škodovce vyvinuli tramvaj s klimatizací a speciálně pro Prahu jí musí upravovat a vyrábě bez klimatizace. Při tom úspora je naprosto zanedbatelná.

+2/−1
11.6.2014 7:06

J84i58ř40í 23K23r73e11j95č29í17k 2457528624756

To ovšem není pravda.

+2/−1
11.6.2014 7:22

T95o30m35á81š 60B36a92r76á28k 1353322130316

Tak nás poučte ;-)

+2/−1
11.6.2014 7:25

J25i37ř35í 76K85r35e15j72č58í94k 2107528214366

Už se stalo, napsal jste lež...

+1/−1
11.6.2014 11:55
Foto

J37a76r26o81s45l24a86v 85V15o52j29t59ě50c46k17ý 4393158904196

Spíše upřesním, Praha už pozměnila smlouvu a od roku 2014 se dodávají tramvaje s Wi-Fi a klimatizací;-)

Jinak má prvadu, že úspora je v celkové sumě už zanedbatelná. Stejně jako když kupujete nové auto za 800tis. tak vás nějaký doplněk za dalších 20tis. moc netrápí, protže se to v celkové sumě už ztratí.

Z otázky finanční psychologie, je poukazováno na fakt, že člověk podvědomně, JE ochoten zaplatit za doplňky ( služby i věci ) k hlevnímu nákupu ( tedy k hlavní věci či službě ) max. do 20% základní ceny. Z toho vyplívá, že pokud kupujete auto za 800tis. jste podvědomně ochoten připlatit za modernější vybavení a služby v hodnotě 80 000 na 90% a v hodnotě 160 000 ( tedy 20% ) v pravděpodobnosti na 85%

Pokud ale doplňky jsou dražší o 25% tak vaše pravděpodobnost dokoupení těchto produktů klesne k 20%

Ono to opravdu má smysl v těch obchodech :-/

+1/−1
11.6.2014 12:35

J52i85ř68í 92K39r59e27j57č13í46k 2357358394486

Taky upřesním, že wifi a klima se týká až dodávky roku 2015 a novějších.

Má reakce se týkala hlavně tvrzení, že byla vyvinuta tramvaj s klimatizací a speciálně pro Prahu se musí upravovat, což není pravda.

Smlouva na 15T pro Prahu byla uzavřena v roce 2005, zatímco první 15T s klimatizací byla objednána až v roce 2008 pro Rigu.

Klimatizace do 15T by v cenách roku 2005 navýšila cenu zakázky o 1,5 mld a tehdejší vedení města prostě klimu nepovažovalo za důležitou...

0/0
11.6.2014 13:29

T98o65m10á12š 52B85a88r43á38k 1313822570366

Netvrďte mi, že 15T vyvíjeli bez klimatizace. Nebyl jsem u toho, ale když by vývoj klimatizace stál 1,5 mld, tak jak to udělala Riga, že objednala 20 tramvají s klimatizací za 1,3 mld?

Třeba nemám pravdu, jak říkám, nebyl jsem u toho, ale co vím, tak s klimatizací se prostě od začátku počítalo. Máte pravdu, že to není speciální úprava pro Prahu, to nebyla nejlepší formulace. Ale Praha je jediná, pro koho se tramvaje bez klimatizace vyrábí.

0/0
11.6.2014 15:33

J84i67ř64í 28K89r19e42j68č50í68k 2827858324286

Nepsal jsem o vývoji klimatizace, ale o vybavení 250 ks vozů 15T klimatizací.

15T byla samozřejmě vyvíjená s možností instalace klimy, ale není pravda co jste napsal, že "speciálně pro Prahu jí musí upravovat a vyrábět bez klimatizace".

A Praha rozhodně není jediná, z produkce Škody namátkou třeba Brno nebo Wroclaw, z dalších třeba první série Ulfu taky není klimatizovaná...

0/0
11.6.2014 15:56

J65a82n 48J78í27c89h20a 8500800178361

Úspora není žádní, stačí kouknout na cenu pro Prahu a pro turky. Dodávka do Turecka je menší co do počtu kusů ale přitom mají tramvaj, která má klimošku a je levnější :))

+1/−1
11.6.2014 9:32

J61i15n30d19ř56i46c20h 81Š32k42o89p48e28k 4445261950795

ale z hlediska tech. parametrů to jsou 2 neporovnatelné modely

+1/−2
11.6.2014 10:00

V57á95c26l26a29v 66Z33e59l89i52n65k66a 2252430853562

No, tak si zkuste vít jednu tuhle tramvaj sem do Prahy a zajezdit si tady s ní. Jsem zvědav, jak Vám budou lidi chválit klimatizaci a wifinu, když neprojedete nespočetné ostré oblouky v centru a nebo zůstanete trčet v některém ze strmých pražských stoupání. Nemám v úmyslu se nějak zastávat DP nebo magistrátu, ale věřte, že tramvaje pro Prahu jsou oříšek, na kterém si natloukají hubu i renomované zahraniční značky.

+1/0
11.6.2014 10:32

O90n37d13ř21e58j 92R32a72t14a98j 4850758446301

krom toho, se zbytek tramvají bude dodávat s wifi a klimatizací pořád za stejnou cenu.

0/−1
11.6.2014 11:00

L43u11k92á39š 91H84l90o20u42c48a96l 6582660931544

ale to si muselo nové vedení pražské radnice "vykřičet", v původní smlouvě to nebylo

0/0
11.6.2014 13:10

V24á16c98l13a90v 36K17r22č83m30á64ř 1735528212295

Jenže ona to není samostatná 28T, ale "rodina" čítá 26T,  28T,  29T,  30T a v budoucnu i další modely, které sdílí nemálo prvků, takže porovnávat počet kusů 28T s 15T je trošku mimo mísu.

0/0
12.6.2014 20:40

J79a56k24u68b 18Ř63í73h85a 4505119652801

Čtu nadpis a říkám si. To je provokace.

Zdraví Pražák cestující MHD.

+6/−1
11.6.2014 0:18

M94a64r24e10k 36D38e28m89č92á86k 9715524936365

Škoda, že v tom článku není ta pražská a turecká varianta porovnána jinak než velmi povrchně na základě zbytného wifi (dobré pro turisty do zrušení poplatků za roaming, tedy ne moc dlouho) a klimatizace (ta v Praze moc potřebná není, těch pár dní se dá přežít). Při letmém pohledu vidím mezi těmi tramvajemi dva podstatné rozdíly, kvůli kterým chápu, že je ta pražská dražší - výkon 720 kW vs. 400 kW (aneb bůhví, jestli by ta turecká vyjela plná třeba z Malostranské ke Hradu), otočné podvozky vs. pevné (tzn. v Praze by ta turecká zase ničila koleje a nemohla by jezdit přes centrum).

Takže - jsem rád, že se Škodovce podařilo prodat povedenou tramvaj do zahraničí, ale současně jsem rád, že v Praze máme její pokročilejší variantu.

+12/−1
10.6.2014 23:39

M87a19r19e37k 20V47y98m22a67z49a43l 5968846892490

Souhlasím s Vámi.Bohužel novináři vždy budou pomlouvat a hledat chyby na všem co je spojené s Českem.Je to bohužel smutný národní sport, ukazovat naše nedostatky. Přitom právě úspěchy českých firem v zahraničí dokazují, že se umíme v ostré konkurenci prosadit i v zahraničí.

0/0
11.6.2014 10:03

M30a57r11t35i54n 21K56o69m30i37n45e34k 5310367921842

Uz samotnej fakt ze v clanku srovnavaj dve absolutne rozdilne koncepce tramvaji a nejvetsim rozdilem shledaji wifi a klimosku je dukazem ze autor o tom nevi zhola nic a ani se nenamaha si neco zjistit. Bohuzel to je ale na iDnesu naprosto bezne ;-(

+1/0
11.6.2014 14:17

V71á74c80l74a63v 76K22r90č27m81á82ř 1965738652395

Zaklínadlo pro masy zvané klimatizace. Kvůli dvaceti horkým dnům v roce. Do vozu, který každé 3 minuty zastaví, otevře všechny dveře. Na druhou stranu proč si neudělat dobře klikáním na Ano ;-D

+8/−12
10.6.2014 22:35

F52r37a49n71t38i69š26e48k 24M40o48s87s 8102743229779

Na západ od nás klimatizace v MHD docela dobře funguje. Samozřejmě za předpokladu automatického zavírání dveří, což určitě tato tramvaj umí.

+5/−1
10.6.2014 23:12

M84a73r64e71k 31D13e24m85č53á45k 9205184726385

"Docela dobře" = člověk kolikrát z těch autobusů vyleze promrzlej a současně mokrej, protože z té klimatizace kape kondenzovaná pára. Češi by měli spíš investovat do kvalitnější stravy - čím méně obezity, tím menší koláče ;-)

+2/−6
10.6.2014 23:42

V59á94c63l97a91v 96K80r64č63m24á54ř 1365668432255

Na západ od nás se dělají všelijaké zbytečnosti. Nic to ale nemění na mizivém počtu opravdu horkých dní. "Na západ od nás" jich mají třeba víc, proto klimatizaci do vozů montují.

0/−5
10.6.2014 23:43

T87o22m25á14š 14B96a32r19á92k 1173492220636

Ale oni ji tam montují i na východ, na jih a na sever od nás. Klimatizace není jenom o 35° vedrech, ona je příjemná i ve dvaceti. Stejně tak můžete říct, že nejsou potřeba sedačky, vždyť stát se dá taky, ne? Tak proč utrácet za nějaký zbytečný komfort.

+5/−1
11.6.2014 7:41

V28á92c58l18a74v 85K80r53č33m11á81ř 1255958302195

Příjemná, komfortní, ale tomu pak bude odpovídat i cena. S montováním klimatizací poletí nahoru provozní náklady. DP Praha už nyní hospodaří jak hospodaří. Rostoucí provozní náklady budou jen další kartou do ruky těch, co chtějí zdražovat jízdné.

Něž začne bezhlavě kritizovat, měl by si dle mého měl trošku utřídit priority. Má volba je jasná - raději kratší intervaly, než klimatizace.

0/0
11.6.2014 15:38

M49i27c94h46a79l 69C65h32a94l13u68p40a 6368840699903

Otevírají se jenom dveře, u kterých cestující zmáčkl tlačítko. Nebo může řidič otevřít všechny.

0/0
10.6.2014 23:30

V52á83c26l45a70v 65K45r60č79m62á70ř 1635218432885

Samozřejmě, což se uplatní pro pár stanic na periférii. V případě frekventovaných stanic v centru cestující využívají všechny dveře současně. Zbytek města zároveň zůstane rozpálený, takže co vyřeší pár "chlazených" minut?

+1/0
10.6.2014 23:39

M17i75c22h69a75l 21C12h41a92l61u69p63a 6158150549533

Ono to nebude tak horké, v nákupních centrech se taky pořád otevírají dveře a je tam chladněji i hned za vstupem. Víc času se stráví mezi zastávkami než v nich.

+1/−1
10.6.2014 23:46

V19á39c40l78a83v 48K83r80č43m66á27ř 1985118212605

Provozní náklady nákupních center jsou dle mého názoru věcí soukromého subjektu, ten ať si klidně chladí pánu bohu do oken. V MHD raději uvidím kratší interval, než klimatizaci opravdu užitečnou 14 dní v roce.

+2/−1
11.6.2014 0:00

M24i61c64h24a24l 93C78h50a51l33u83p11a 6118400559343

Já jezdím MHD jenom chvíli, ale kdybych jezdil hodinu busem nebo tramvají, tak bych klimatizaci určitě ocenil.

0/0
11.6.2014 11:04

P19e12t10r 11N14ě57m37e91c 4730853940777

lepší je ten "wifi přijímač". Jestli má ta tramvaj wifi přijímač,tak zřejmě přijímá signál z okolních budov a downloaduje si service packy :-)

0/−2
10.6.2014 22:26

P87a41v17e96l 10H20a56l65b33i72c49h 6389972116149

Lepší klimu? Blbost. V těhle vedrech jsem do T15 nastoupil a skoro jsem si říkal, jestli to neomarodím, z 35 do 20 stupňů bo kolik tam bylo. Spíš naučte řidiče, jak se správně taková klima ovládá, tu pro svoji kabinu se jistě rychle naučili ovládat, tak by to neměl být problém...

+3/−11
10.6.2014 21:50

J39o32s52e97f 48N11o43v79á58k 9419702240698

A tady jezdime ve 40 let starych tramvajich plnych smradlavych bezdaku.

+7/−4
10.6.2014 21:34

M81i90l37a14n 54K88r13á16l 8953598471551

a kde bydliš?

0/0
10.6.2014 22:09

E35v30ž27e89n 24P70o38l83á60k 3258778931823

ForCity obsahují nějakou speciální ochranu proti bezďákům, kterou zhruba desetkrát méně poruchové T3 neobsahovaly?

+4/−1
10.6.2014 23:26

L11a85d96i37s48l68a48v 41K95o50l80a21č34k53o21v10s30k42ý 5713141529231

Škoda ze dnes jezdil po Praze ve skleníku na kolečkách :-(

+8/0
10.6.2014 21:29

J80a25r88o43s69l42a40v 18K65o23v43á30ř52í12k 4158773570900

Skoda ze u nas v Plzni nejezdi.

0/0
10.6.2014 21:28

M98i23l38a78n 46K77r89á26l 8263828391821

jezdí, v továrně

+1/0
10.6.2014 22:09

J15a88r39o86s15l80a47v 14K97o16v11á86ř83í67k 4778143100180

V tovarne se ale nesvezu.

+1/0
10.6.2014 22:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.