Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zeman: snaha o slevu na dani pro pracující důchodce je daňový podvod

Prezident Miloš Zeman označil snahu několika desítek tisíc pracujících důchodců udržet si o 25 tisíc korun ročně nižší daň za daňový podvod. Řekl to v debatě s libereckými zastupiteli při své pondělní návštěvě na tamní radnici. Sám takovou možnost, kterou zákon umožňuje, využívat nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a54n 98V82ě14n69e31č32e51k 4297752431892

Já mám jen jedno - nebo vlastně tři "ksindle dobytci hajzlové " , tedy pro ty kdo tu slevu pro důchodce odmítají(včetně pana p. Zemana)!;-€:-/ Dál nemám co bych dodal!! P. S. Možná jen jedno: je mi z toho všeho na blití!!!

0/0
26.9.2014 15:34

A89n17n22a 89P27r38o91c34h72á19z97k59o62v56á 9127670270292

Zlatí komunisti! Za komunistů a ještě nějaký čas po roce 89 platilo - máš důchodový věk,jsi zdravý, stačíš pracovnímu tempu, ale chceš pracovat dále, tak pracuj, ale bez nároku na důchod, pouze si ho budeš zvyšovat o určitá procenta. Pokud ale chceš pobírat důchod a pracovat, slevu na dani nedostaneš. Pak se ale objevili vyžírkové, hlavně na ministerstvech jako různí poradci, kteří se drží židlí jako cosi košile a přitom sotva udrží prd a vydupali si nejen slevu na dani, ale i zvyšování důchodu za každých 365 dní pojištění. A samozřejmě do této kategorie se nyní zařadili i páni soudci - jak se říká: kapři si rybník nevypustí.

+1/0
30.7.2014 20:12

P52e19t45r 10G21r64e17g28o83r 4299352721156

Vážená paní, asi jste byla minimálně členkou okresního výboru zločinecké KSČ, že pro Vás byli komunisti "zlatí". Ale paměť máte špatnou. I za komunistů platilo, že kdo pracoval i po splnění podmínek pro starobní důchod a tento nepobíral, zvyšoval se mu výpočet důchodu za každé 3 odpracované měsíce.

0/−1
31.7.2014 11:20

P19e68t75r 49G60r57e24g20o72r 4949942881176

Nebo důchod pobíral a normálně pracoval a příjem mu zaměstnavatel zdanil jako ostatním. Ale v tomto případě je to něco jiného. Důchodce když pracuje, nemá daně stejné jako ostatní, ale až o 25.000,.- Kč/rok vyšší než ostatní

0/0
31.7.2014 11:24

A43n78n57a 35P37r68o42c84h23á39z25k17o82v78á 9157560190802

Za 1.: jen primitiv  zastává názor, že každý, kdo nesouhlasí,  byl automaticky členem KSČ

Za 2.: pokud rozumíte psanému textu, tak jsem psala, že za komunistů a ještě po roce 89 si člověk pracující bez nároku na důchod i po dosažení důchodového věku  budoucí důchod zvyšoval o určitá procenta

Za 3.: tím zlatí komunisti jsem  myslela to, že toto opatření bylo rozumné a po roce 89 bylo řadu let převzato bez problémů, až nenažraná část pracujících důchodců (ne ti, co pracují při důchodu za minimální mzdu, ale ti lehkožilové na různých úřadech)  chtěla stále víc.

+2/0
31.7.2014 19:32

L35u74c85i13a41n 72P68a50p37a81z24i38a98n 5714147261745

Ústavní soud je jiného mínění, pane Zemane.

0/0
30.7.2014 18:08

T98o83m 15B70ř10í45z45a 6754837628206

Přihlašte se k platbě daní v Monaku, to prý je v pořádku...

+1/0
25.7.2014 10:52

B45o50h40u41m67i48r 84M18a80l68ý 6912546937642

Platíte si pojistku a když splníte veškeré podmínky a mělo by dojít k vyplácení, tak pojišťovna řekne ne! Ty ještě pracuješ tak nic nedostaneš. Tak tohle já nazývám podvodem, neboť já splnil veškeré podmínky.  Kdy si už uvědomíte že důchod je vlastně pojištění které je mi vypláceno na základě splnění všech podmínek při dosažení určitého věku. Ale žádná podmínka neříká že už nemám pracovat. A nezapomeňte, jednou v tom budete také.

Hezký den

+1/0
25.7.2014 10:34

P10e91t56r 41M24o85t18y20č73k87a 2812198960309

Evidentně jste všechny podmínky nesplnil, protože pokud ano a jste si tím jistý, pak půjdete k soudu a pojišťovna to prohraje. Jenže vy sám dobře víte, že to tak není, že?

Ale věřím, že budete bojovat a zkusíte to. Pak nám sem nezapomeňte přijít říct, kde byla ve vašich úvahách chyba a na čem jste to prohrál.

0/0
25.7.2014 10:38

B13o85h67u94m95i84r 87M27a46l73ý 6962676147652

Já jsem všechny podmínky splnil a jsem již v důchodu.

0/0
25.7.2014 11:27
Foto

J40i66ř28í 25B22a25b16i79n45s82k36ý 4303942588413

jako  OSVČ  mám nárok podle důchodové kalkulačky na  důchod 3000Kč , světe div se pracuji  dál prostě z lásky k práci a pracovat budu dokud nepadnu a nestěžuji si beru  naše důchodové zabezpečení  jako  vtip  z  dikobrazu ,když skončil pracovní  terorismus komančů  šel jsem makat sám na sebe s radostí že už nemusím  živyt tu bandu  která tu vládla ,no  ukázalo se   že  ,,demokracie,, je  daleko  hladovější než komančové :-) iluze mne opustily v okamžiku kdy se začal odchod do důchodu prodlužovat a důchody snižovat ,byl jsem  datumem narození předem odsouzen k  budování  socialismu , lituji  ty kdo jsou  datumem narození odsouzeni  k  budování kapitalismu ,je 25 let   od  podvodné pseudorevoluce veksláků  a STBáků a já  si  dodnes nedokázal zvyknout  na bezdomovce ,žebráky ,narkomany a nemakčenky z profese a všelijaké jiné  dojiče systému a vládnoucí  systém už nazývám  jen zoufalým hyenismem , rád bych  se dožil  skutečné  svobody ale  dokud budou  vládnout  persony zlatoústé schopné  pro vlastní prospěch naslibovat cokoliv svoboda tu nikdy nebude jen čím dál tím  tužší teror takzvaného  ,,státu,, dnešní  stav je kopie ,,mein kampf,, dovedená  až k  absurditě , lidé už mají nárok jen  poslušně  souhlasit , makat a na  konci  poslušně a včas zemřít , dokonce už máme i nařízeno věřit že ,,nepřítel ,, je na východě :-) přeji  všem optimistům krásný  den a pesimistům stejně  není pomoci :-) usmívejte se protože ,,dobře už bylo ,,  a určitě bude  hůř :-)

+5/0
25.7.2014 9:49

P30e66t78r 66P74á20l59k64a 6163866970672

něco mi říká, že tu výměru 3000 Kč máte proto, že jako OSVČ odvádíte na sociálním "pojištění" zákonné minimum.

Pokud to nazýváte pracovním terorismem, jak byste si ideálně představoval? Z minimální sociální daně nadprůměrný důchod?

+1/0
25.7.2014 11:49

V24o14j39t94ě50c87h 50K15r18á57l24í90k 5801183872782

Na pana prezidenta evidentně působí pokročilý věk a jeho přehnané ego. Pokud by snad byl tak bláhový a chtěl to zkusit při dalších prezidentských volbách, tak mu říkám otevřeně, že naše hlasy již v žádném případě nedostane.

+5/−1
25.7.2014 7:45

P86e58t23r 57M66o31t86y41č76k11a 2352988650559

Ano. A to přesně demonstruje, na základě čeho vlastně hlasuje lůza.

Teď ale táhnou koblihy, že?

+1/0
25.7.2014 10:39

J67o59s16e37f 18Š21p30a78č96e35k 2542693900240

Když bude pracující důchodce mít příjem jako má povalující se hradní kastelán tak jistě o slevu na daních zájem mít nebude. Zvláště, když k tomu bude mít i žrádlo a chlast zdarma a veškerou ostatní péči. Že už ta odporná obluda někam nezaleze a nemlčí!!!

+7/−2
2.7.2014 11:05

E57v31a 51Z83a39g51o76r36e10c48o54v66á 2474188173184

No to je vrchol pane Zemane,že se nestydíte ...rovnat se k nám svými příjmy atd....;-€

+10/−1
16.6.2014 11:16

J21a48n 79J19u90r68n32í31č11e59k 7707740384434

Pan prezident se nám snaží sdělit, že ač starobní důchodce, necítí se býti sociálně handicapován.

+4/0
16.6.2014 13:37

J60o40s75e27f 50Š62p52a13č56e81k 2262253820790

Už aby ho ten chlast odrovnal....

+2/−1
2.7.2014 11:06

J68a66n 63K41o87t27t46a58s 5514439480399

Všichni OSVČ si mohou odepisovat na sebe s daně. Jen podnikající nebo zaměstnaný důchodce to podle Kalouska nesmí, protože za celoživotní práci pobírá zasloužený důchod.

Kocourkov je slabé slovo a odírání důchodců je tak v ČR středověkou specialitou, za kterou se nikdo nestydí. Však ve výhledech se běžně statisticky počítá s vymíráním důchodců a přestárlých a podle toho se navrhuje i plánování rozpočtu - to je známá věc! Ještě schází zákonem nařízená eutanazie, sběrné tábory, selekce....RvRvRv

+7/−1
15.6.2014 10:43

J82a60r18k49a 26P64r34o20s20e15c16k41á 1895671589953

za komančů se kdysi buď pobíral důchod, nebo pobírala mzdu. Souběh důchodu a mzdy byl nemyslitelný. Buď si na zaslouženém odpočinku, a nemůžeš pracovat, nebo můžeš pracovat a tudíž nejsi důchodce. Tak to kdysi brali.

Měli by to vrátit v tento stav, nebo  příjmy z důchodu přičíst k výdělkům, mzdám či ziskům podnikatelů-důchodců, použít slevu a zdanit to sakumprásk celé.. To by bylo logické.

+4/−1
2.7.2014 16:43

A76l61e19n51a 16S47e31d32l12a18č73k12o71v23á 1396680972289

Za komunistů všichni pracovali ve státním a soukromě podnikali jenom komunisti nebo jejich kamarádi a žádné daně neplatili.Teď je to tak v číně.

+1/−2
2.7.2014 16:57

A13l73o73i30s 18K74o65r24y12n58t55a 3572353560374

Buď důchodový příjem nebo příjem z výdělečné činnosti řádně zdaněný...brát oba příjmy není správné.

+4/−3
14.6.2014 21:33

J77a98n 55K66o86t29t40a53s 5694289930629

Můžete prozradit svůj věk?Rv

+2/−1
15.6.2014 10:33

J26a45n 18J43u92r11n31í69č39e91k 7127860884434

Proč?

+1/−1
15.6.2014 13:57

A40n81n16a 30T52v61a26r76ů25ž84k61o68v52á 4611266535428

Pane Korynto. V tomto případě by se mělo hlavně rozlišovat. Určitě bude téměř každý souhlasit s tím, aby úředníci a podobné profese, dostávali důchod nebo se rozhodli dále pracovat bez nároku na něj. Pak je tady druhá skupina důchodců, kteří pracují na zkrácené úvazky, velmi často za mnohem nižší než minimální mzdu a vykonávají práce, které by mladí stejně nemohli dělat. Buď z časových důvodů nebo právě proto, že z těch pár korun by nevyžili ani týden.

+5/0
16.6.2014 15:44

J76i48ř56í 71P61l84a23v47s24k42ý 9540166181699

dusledne dodrzovani zakona je povazovano za obchazeni ? to jsou veci, to jsou veci ...

+6/0
14.6.2014 19:21

J62a63n 98S40l96e22z87á21k 3734196649291

Takže prezident, kterého jsem volil mne označil za podvodníka. Důchod za 1 den mi strhli okamžitě. V poslední době mi opakovaně telefonuje Finanční úřad, že Ústavní soud rozhodl (i když to není pravda) a že mám přijít dplatit daně ... Může mi někdo poradit jak se mám zachovat? Rád bych emigroval s čistým štítem.

+7/−2
14.6.2014 18:31

J40a27n 17J49u62r26n76í75č58e53k 7217940834194

To není holt jen pro ty, kteří si nedokáží stát za svým.

Takhle: Ten finanční úřad vám to musí dát vědět rozhodnutím v doměřovacím řízení. Rozhodnutí se předává poštou, nesděluje se po telefonu. Rozhodnutí má být doplněno poučením o lhůtě pro odvolání a proti rozhodnutí se můžete odvolat v poučení uvedené lhůtě. Pokud finanční ředitelství nevyhoví odvolání, musíte doměrku zaplatit a pak se s finančním ředitelstvím můžete soudit. První instancí je krajský soud, druhou instancí je Nejvyšší správní soud.

Pan Hron, ale, pokud vím, pro OSVČ a ty, kteří si podávají přiznání sami doporučoval jiný profit, který maximalizoval zisk a minimalizoval rizika: V první fázi slevu neuplatnit, daň zaplatit bez slevy a pak podat opravné daňové přiznání, kde bude sleva uplatněna s tím, že k opravnému daňovému přiznání je přiloženo rozhodnutí ČSSZ o přerušení poskytování důchodu na 1 den. Pokud správce daně slevu uzná a slevu vrátí, je vše v pořádku.

Ale správce daně nejspíš vrátit slevu odmítne, finanční ředitelství odvolání zamítne a pak bude načase obrátit se na soud.

Tento postup by vám v případě prohry ušetřil úroky (myslím, že jsou 14 % p.a.) a v případě výhry u soudu byste byl o úroky v téže výši bohatší.

+3/0
14.6.2014 20:46

J54a44n 39J23u11r44n69í78č52e97k 7897970264234

To, že ÚS rozhodl, samozřejmě není pravda. Sledujte to pod spisovou značkou Pl. ÚS 31/13.

+5/0
14.6.2014 20:55

J45a64n 59J44u96r52n29í93č16e95k 7347150534904

Takže pokud chcete radu, jak se zachovat, tak při příštím telefonátu jim řekněte, že jste nedostal žádné oznámení o doměřovacím řízení, natož rozhodnutí o jeho výsledku (pokud je to ovšem pravda).

A zeptejte se, co ten telefonát znamená a odkdy používá finanční úřad metodu spamovaných výzev k uhrazení doměrku daně, která ještě nebyla doměřena v řádném doměřovacím řízení, že vám není známo a v daňovém řádu jste se o tom nikde nedočetl. A pokud to nevědí, tak řízení mívá povinně písemnou formu, tak ať se laskavě vrátí ke standardům.

+5/0
15.6.2014 11:39

J91a85n 15J55u28r12n37í77č66e38k 7787500274954

Jo, a ještě bych dodal, že se bavíme o dvou různých věcech:

1. Ustanovení vyjímající starobní důchodce ze slevy na poplatníka je nelegitimní (protiústavní, nepřípustně diskriminační)

2. Ustanovení vyjímající starobní důchodce je břídilsky formulované; je formulované  tak, že je nepoužitelné pro ty, kteří si nechali přerušit vyplácení důchodu na 1 den 1. ledna, neboť tito lidé nejsou 1. ledna starobními důchodci.

Ústavní soud řeší 1. I kdyby zamítl stížnost směřovanou k 1., tak pořád tu zůstává 2., totiž, že vy jste nebyl 1. ledna starobním důchodcem. Vy se nedovoláváte nelegitimity toho ustanovení, ale toho, že na vás nedopadá.

Pochopitelně, pokud Ústavní soud vyhoví stížnosti na nelegitimitu, tak se stane irelevantním, zda na vás toto protiústavní ustanovení, které ÚS zruší, dopadá, či nedopadá.

+2/0
16.6.2014 13:36

P57e37t95r 63R36ö78g58n44e18r 5566442497215

Pane Jurníčku, děkuji za přesné a věcné rady, je vidět, že dané problematice dobře rozumíte a jsem rád, že jste se zapojil do diskuze. Díky.

0/0
25.7.2014 8:55

A11n24n45a 17T14v19a63r35ů60ž16k13o92v70á 4931436365818

Ukrást více milionů, případně nějakou tu miliardu. Pak ještě budete uznáván jako VIP.

+1/0
16.6.2014 15:46

J76a68n 72F78i75e20d48l96e19r 3883644237376

Jak obejit zravotni a socialni to bych vedel ,ale je mi pouze 34 a ziji v zahranici. Skusil bych jestli nejde vystavit nake potvrzeni ze pracujete a zijete v zahranici odhlasit si trvaly pobyt spetne k nakemu datu a nazdar mila CR.

0/0
25.7.2014 4:39

F69r46a71n66t87i65š64e23k 42K43l22i85k93a 6122440573338

Aspoň vidíte co jste volil za vola ;-D

0/0
25.7.2014 10:47

L84u86d50v73í30k 62G71a52j38d45o69š95í65k 2225543454952

Takže pan prezident je teď i nejvyšším soudcem?

Řekl bych, že rozhodnutí o tom jestli je něco podvod a nebo ne je na nezávislém soudu. Nikoliv na nějakém Zemanovi.

Spekulativní to jistě je, ale to ještě neznamená, že to je na rozdíl od podvodu trestný čin. A vzhledem k tomu, že FÚ, pokud vím, ještě za toto nikomu žádné penále nevyměřil, soud zatím tento problém řešit nemusel. Přitom je dosti pravděpodobné, že by to soud za podvod neuznal a stát by případnou při prohrál.

+7/0
14.6.2014 16:41

J91i74ř33í 33V32o75t47o25u21p54a40l 6457629335534

Podvod je to na pracujících důchodcích. Pracuji, ze mzdy platí daně, odvody na sociální a zdravotní pojištěni. Cely život pracovali, platili si na důchod a byli to politici, jako pan Zeman, kteří zadlužili stát, čímž prošustrovali důchody. Důchodci Tedy platí přesně to, co ostatní pracující, tudíž maji nárok na stejné úlevy. Vždyť oni si vlastné ten důchod platí.

+4/−2
14.6.2014 14:22

R93o73s41t41i37s49l28a72v 51S14a26b23o 6367777728468

Pracující důchodce má mzdu i důchod.Většinou se jedná o státní úředníky na dobrých pozicích.(Sedřený dělník je rád,že si může konečně v důchodu opočinout).Když už ty místa nepustí mladším,tak by si mohli odpustit tu slevu a být rádi,kde jsou.

+3/−6
14.6.2014 9:18

J55i73ř48í 65V48o64t57o61u63p28a96l 6817479595964

Znám spousty důchodců, kteří pracuji za 10 a méně tisíc měsíčně. Nejsou to žádní státní úředníci, ale lidé, jejichž důchod je nízký, takže si musí přivydělávat.

+6/−2
14.6.2014 14:25

M96i10r16o72s22l27a79v 14H64ý64l 5355147609799

A v tom je ten problém, díky souběhu důchodu s příjmem si pak mohou dovolit pracovat za nížší mzdu, než ostatní nedůchodci.

+4/−3
15.6.2014 0:32

M71a31r11t83i76n 66R97a16m 9591144381352

Bohužel, v mém okolí pracuje za mzdu do 10 000,- lidí spousta! A jsou rádi, že vůbec práci mají.

+4/0
16.6.2014 9:50
Foto

K76a82r74e85l 10C74a69c66h 8659264385764

Problém je spíše v tom, že zaměstnavatel při stanovování mzdy pro důchodce, kterého zaměstnává, přímo počítá s tím důchodem a stanoví mzdu přiměřeně ( někdy i nepřiměřeně ) nižší. Důchodce se pak pro něj stává levnou pracovní silou. Čili ve většině případů ne, že si to důchodce může dovolit, ale  nic jiného mu nezbývá, než přijmout i tu nízkou mzdu, chce-li pracovat.

+1/0
2.7.2014 6:23

K66a73r43e55l 68J61a83r10o31s57l12a47v 34P59r45o74c29h40á12z98k22a 7176886542364

Pane prezidente, když pominu text článku, fandíte důchodcům kteří ještě vytvářejí hodnoty, nebo těm co mají 100 tísíc čistá ruka každý měsíc? Asi by to chtělo upřesnit Váš postoj v této otázce tak, abych věděl koho příště VOLIT A NEVOLIT.

Děkuji.

+5/−3
14.6.2014 5:25

J80a88n 49J13u84r20n15í64č84e54k 7987100334724

Zeman v příštích volbách nejspíš kandidovat nebude.

+2/0
14.6.2014 8:10

J13i45ř76í 50V75o61t27o82u62p49a19l 6307909955974

Vypadá to, že se jich ani nedožije.

+4/0
14.6.2014 14:26

E74v66a 60Z36a66g23o34r13e21c81o53v27á 2364298943594

K Jiřímu Votoupalu R^R^R^R^R^R^R^!!

0/0
16.6.2014 11:21

E29v29a 39S77e36h19n70a21l13o60v28á 2701661506448

Votoupal-spadl jste na hlavu?Trpíte?:-/

0/0
24.7.2014 18:44

P11e83t73r 88N56o33v42a71k 3450457329517

Vůbec nechápu, proč se tohle řeší. Důchod má být odměna za celoivotní práci. A důchodce by samozřejmě měl mít možnost i ve stáří pracovat. A ty by spolu měli souviset jen tak, že pracuje-li důchodce, zvedá se mu důchod.

+7/0
14.6.2014 0:11

J47i64ř78í 73V64o35t30o23u70p70a75l 6677969405514

Důchod není žádná odměna. Důchod je to, co člověku stát sebral z jeho výdělku. Protože být to odměna, pak by nemakačenkové nedostávali nic.

+4/0
14.6.2014 14:28

J65i55ř19í 73P83l49a25v12s82k34ý 9440306701729

duchod neni odmena, duchod je vyplata pojistneho plneni. pri havarijnim pojisteni vam po nehode taky pojistovna nerekne, ze mate penez dost, tak ze to pojistne plneni vyplatit vlastne ani nepotrebujete.

+7/0
14.6.2014 19:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.