Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slováci vzdali spolupráci s Leo Express, linku do Košic si zajistí sám

Plány soukromého železničního dopravce Leo Express na to, že bude vozit pasažéry na Slovensko s tamním partnerem, padly. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) s ním nebude od začátku příštího jízdního řádu oproti původním plánům spolupracovat na lince mezi Prahou a Košicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L74u31c95i32a40n 73P72a23p59a48z47i47a83n 5314477401575

Nadpis článku je paskvil. Slováci vzdali spolupráci, linsku si zajístí SÁM! Orpavdu krásná čeština! Snížit plat, případně rovnou vyhodit!

+1/0
16.6.2014 10:33

J50i97r29k74a 60D27v25o12ř32á81k 4895290513858

Česky by bylo "ten si linku do Košic zajistí sám".

0/−1
16.6.2014 11:12

I16v28a59n 22H50o65l26a58s 5427767938717

Ale houby, česky je to správě i takto, dokonce i správnější, než tam cpát redundantní ukazovací zájmeno.

0/0
16.6.2014 16:18

J43i60r90k92a 43D69v25o90ř75á54k 4425670243138

Vy se dejte na novinařinu, také nevíte co je podmět řídící věty.;-)

0/−1
16.6.2014 17:07

I80v30a18n 90H81o92l17a61s 5417297348187

No a vy si pro změnu zopakujte alespoň základy syntaxe a stylistiky, abyste teoretické poučky neaplikoval totálně blbě a neztrapňoval se dalšími pseudbohemistickými "moudry".

0/0
16.6.2014 17:20

J96i74r40k91a 65D52v79o87ř83á63k 4205390483308

Jo, a ještě odkdy se název české firmy neskloňuje?

+1/0
16.6.2014 11:14

M13i60r20o60s85l90a96v 46Z84i94k49m50u93n10d 7639803284713

V češtině se skloňuje i název cizí firmy - např. se Siemensem, od Stadlera  ...

0/0
17.6.2014 10:55

M67i34r72o50s60l82a87v 89Z86i35k29m26u20n77d 7529613884563

Nějak mi uniká, čím by se do Košic 2x denně mělo jezdit. Turnusová potřeba dvě soupravy, za předpokladu, že se tam pojede na otočku, tak někdy v 5,00 z Prahy, v nejlepším případě 13,00 Košice, zpátky ve 13,30 - 14,00 (takový obrat může dělat jen šílenec), Praha 21,30 - 22,00. Kdy by jel druhý vlak ???

Reálně tedy 3 soupravy, dá se kombinovat i Bohumínem nebo Starým Městem ... ale tohle se nedá vyjezdit s pěti soupravami bez zálohy ...

0/0
16.6.2014 9:11

J51i79r42k42a 21D59v88o44ř51á24k 4575790343128

Mě to až tak nemožné nepřijde. Tři soupravy na Košice, dvě na Starák, s konečnou na Ostravsku nic nebo jen nějaký okrajový spoj. Ještě je tu další možnost, že by z/do Košic nejely oba páry vlaků až do/z Prahy. Formulace v článku tomu sice nefandí, ale technicky vzato to vysloveně neblokují.

+1/0
16.6.2014 10:48

J45i47r70k24a 57D62v98o36ř71á95k 4135710273678

Také by mohl posílat jeden pár na noc, pro masochisty.

0/0
16.6.2014 11:37

J84i71r96k42a 20D17v39o47ř38á35k 4235220603258

Ještě doplněk: Na rozdíl od RegioJetu v návrhu slovenského jízdního řádu na příští rok Leo Express ještě zapsaný nevidím.

0/0
16.6.2014 15:09

Z41d73e41n17ě11k 26H80r71u16b38ý 5135368561256

LE se vrací do Pardubic? Nevím, jestli to trochu neprokoučovali. Já jsem s ním jezdil pravidelně, ale když Pce zrušili, zkusil jsem Relax třídu RJ a do LE mě už nikdo nedostane.

+6/−1
13.6.2014 22:45

M17i46r38o48s41l31a58v 79Z26i25k68m26u72n96d 7189453104443

Pardubice prokaučovali. Ráno jede modrý v 6,52 zastaví Libeň, Kolín, Pardubice ... všude solidní nástupy, za ním černý a skrze okna je vidět "celkem prázdno".

+1/0
16.6.2014 9:12

J12i83r93k97a 64D95v70o11ř86á22k 4645680383838

Moc jsem nepochopil výhody systému, kdy během 35 minut jedou všechny 4 expresy a pak ve zbytku do 2 hodin žádný. Ráno je to sice pochopitelné, ale jinak by přece víc cestujících nabagrovali, kdyby si to trochu rozložili.

0/0
16.6.2014 14:13

A59n23n40a 91T95v73a79r39ů65ž61k56o25v48á 4831536835638

Co je na tom k nepochopení?  To je přece ta konkurence.  Kdyby byl dopravce jeden, tak, pojede jeden expres za cca hodinu. Teď jsou dopravci tři, tak jedou za sebou tři poloprázdné vlaky, půl dne nic a pak zase všechny najednou. Do jednoho vlaku by se všichni vešli, jízdné by bylo levnější. Nejhorší na tom je ale to, že tak je to se vším. Zbytečný nadbytek nabídky obrovsky zvyšuje ceny. Jsou dvě možnosti, buď vyšší cena, nebo větší odbyt. Rovněž lékáren je obrovský nadbytek a nejsou samy.

0/−1
16.6.2014 14:33

J69i37r68k33a 72D30v18o81ř42á77k 4405430463248

Nejde o to, že jich je moc (jako lékáren), ale že zvolili časy co vyhovují agresivitě jejich podnikání ale ne cestujícím. Tím vyrobili ztrátu sami sobě. Mají kvůli tomu určitě méně cestujících celkově (narozdíl od lékáren).

0/0
16.6.2014 15:13

A57n85n83a 65T58v65a26r49ů36ž63k72o27v42á 4511486565858

To je samozřejmé, že soukromí dopravci nebudou jezdit mimo špičky. Některé soupravy však ani nezastavují v rychlíkových stanicích. Nejvíce elektřiny se přece spotřebuje při rozjezdu vlaku. Stejně tak nikdy nebudou mít nic jiného než rychlíkové soupravy. To by si měli uvědomit ti, kteří s nima jezdí. Tím, že vyžrali ČD ziskové tratě, tím na ně doplácejí ti, kteří musí vlak používat denně. Ztráta zisku je pro ČD jistě dost velká

0/−1
16.6.2014 16:00

J57i12r58k93a 41D69v60o86ř91á31k 4195620953498

No jasně, a proto u nás jezdí několik soukromníků v regionální dopravě... A co se týče "špiček", ten dvouhodinový pa-takt takhle funguje skoro celý den. Vaše argumenty nefungují.

+1/0
16.6.2014 16:07

L94u29c47i97a38n 63P27a93p27a46z30i11a14n 5594547871665

Znalce to nepřekvapí. České dráhy jsou lepším partnerem jak soukromníci, co zajímá jen zisk a je jim jedno, jak se cestující cítí při jejich jízdách.

+6/−8
13.6.2014 16:24
Foto

A43l84a91n 82Ř40e86p29k26a 4265336

Tak o cestující se starají i soukromíci.. ;-)

+2/−5
13.6.2014 19:15

T78o66m44a16s 85N40o24v77o97t94n52y 3191916678629

;-D;-D;-DR^

+1/−1
13.6.2014 21:02

T84o21m72á39š 65M10o42r14a63v75č77í13k 3657636413275

To je panečku logika:-P

+1/−1
14.6.2014 4:01
Foto

M81a22r40t48i37n 81C40u44g70e88r81e56a92n 1239337918331

Jistě... a proto ČD ustupují od kupé vozů, které dávají cestujícím jisté soukromí a mění se na kolejové autobusy v čele s RailJety a Pendoliny

+1/0
15.6.2014 19:35

J29a55r74e55k 85K60a32l46i61v79o39d18a 7366583231656

Mi zase vyhovuje Pendolino....

0/0
15.6.2014 20:33

J76i69r95k61a 28D35v12o80ř38á68k 4755270843218

Kupéčka nevyhovují každému. Možná vyhovují jen menšině.

+1/0
16.6.2014 11:01

V49i52k84t79o45r 17N66á70r95o61ž18n12ý 3749122108

Nedivím se , že Slováci do společného projektu s LEO nechtějí....

Pro ně je nejdůležitější trasa Bratislava-Košice. A proč participovat na projektu , který jim systém na této nejdůležitější trase naruší.

+4/0
13.6.2014 14:26

J36i44r40k67a 90D25v53o36ř40á14k 4935530933278

Jestli jim opravdu přepustí vyjednanou dopravní cestu, tak se tím ústupem stejně žádného "narušení" nezbaví. Důvod bude jiný.

0/0
16.6.2014 10:53
Foto

R26o83m14a60n 50P39o86l33á55č22e16k 1980156730445

Slováci by byli blázni měnit spolupráci s ČD. Když např. Praha - Žilina jezdí slovenské vagony a táhne to česká lokomotiva atd. Ale co s tou tramvají co má Leoš?

+13/0
13.6.2014 13:39
Foto

M53a26r60t10i79n 12C34u44g59e92r94e95a25n 1539747518631

Souhlas, RJ má alespoň soupravy, s těma si jde i hrát... co dělají ucelené jednotky v dálkové dopravě opravdu nikdy, ale nikdy nepochopím

0/−2
15.6.2014 19:33

J71a53n 78H76o13r50a 6347711236

To není o ucelených jednotkách viz Německo,Francie atd.,ale o typu.....

0/0
16.6.2014 9:24

J13i87r28k61a 91D19v78o91ř86á87k 4425530233248

Nepochopíte to vy, nepochopí to spousta železničářů v téhle železničně zaostalé zemi, ale v západní Evropě i východní Asii se tak jezdí zcela běžně. Je to tak trochu součást železničního boomu, který se u nás jaksi nekoná.

+1/0
16.6.2014 15:16

B91r48o54n66i54s43l70a78v 80G69a51b36r60y93š 6665504740

Stačí mi, když jedu tramvají z Divoké Šárky na Podbabu. Ještě tak z Prahy na Slovensko... ;-D

+14/−4
13.6.2014 13:15

J36i37ř66í 98K46o26c96u11r84e26k 6325664855188

Tak určitě. Leo musel DÚ evidnetně uplatit aby TRAMVAJ schválil pro provoz na ŽELEZNICI. Jen tu tramvaj u Štadlera jakýmsi omylem vyrobili tak, že umí 160 km/h (naco proboha!) a ještě tak blbě, že by se do jízdního profilu tramvaje nevešla.

+4/−3
13.6.2014 13:34
Foto

R20o57m38a86n 38P57o83l78á38č51e33k 1170576190645

Tramvaj je trochu nadnesená, ale v podstatě má pravdu... Ano je to vlak, vyprojektovaný pro příměsto ne pro dálkové tratě...

+10/−1
13.6.2014 13:37

J58a84n 34K46u23t16m25a56n 9254559310

Vy navrhujete kolejová vozidla?

0/−5
14.6.2014 11:04

J57i65r69k26a 47D22v93o60ř41á77k 4315160383918

Pro příměsto je vyprojektovaná jiná varianta toho Flirtu. Tohle je něco jako "expresní regio" s jízdní dobou do 3 hodin. Čili Praha - Ostrava dobrá, Praha - Košice nevhodné. Ne, nepozastavujte se nad tím, že rychlost 160 km/h nebo 3 hodiny jízdy je v Evropě normálně ještě regio (byť z těch delších), i když u nás je to Praha - Ostrava.

0/0
16.6.2014 11:00

A90n56n98a 24T74v39a68r86ů45ž36k41o97v29á 4721126935108

Ale co s tím. Soukromí dopravci přece nebudou provozovat příměstskou dopravu. Ti berou jen výdělečné tratě. Kdyby zůstali jen soukromníci, tak do malých obcí, do škol, do zaměstnávńí a to už nemluvím o cestování z divadla apod, nás budou zase vozit formani.

0/−1
16.6.2014 14:38

J23i41r16k98a 27D19v21o13ř21á22k 4955770853368

Příměstské trati jsou samozřejmě výdělečné, pokud je na ně smlouva, a proto ně soukromníci usilují. Opakuji, že stávající leoexpressí vlak je zcela nevhodný pro příměsto, je to expresní regio. Pro příměsto by musel mít např. cca 3x tolik dveří.

+1/0
16.6.2014 15:01

A77n95n53a 32T59v25a42r50ů26ž62k69o29v42á 4831496915318

Pane Dvořáku. Na co pak asi dostávají ČD dotace?  Je to právě proto, že tratě do malých měst v době, kdy jezdí méně cestujících, jsou prodělečné. Tak je to v celém světě, nejsme výjimkou. Kdyby se zrušily ČD, tak se vlakem dostanete jen do velkých měst a ve špičkách. Ti soukromí dopravci nezastavují ani ve všech rychlíkových stanicích, protože nejvíce elektřiny spotřebuje vlak při rozjezdu.

0/−1
16.6.2014 16:07

I58v46a76n 18H74o31l91a72s 5477877208627

>Kdyby se zrušily ČD, tak se vlakem dostanete jen do velkých měst a ve špičkách.

Kdyby se zrušily ČD, tak ty "dotace" (ve skutečnosti to nejsou žádné dotace, ale normální platba za objednávku dopravní obslužnosti) nesmí dostat jiný dopravce, který tu dopravu zajístí taky???????

0/0
16.6.2014 16:17

P26e72t19r 59F10o63l11t75y49s 7525781670718

Takhle jezdí na Slovensku RegioJet po jedné lokálce a nejsou s ním cestující příliš spokojení (o nedodržení slibů o některých službách, se kterými tam šel, ač nikoho to nenapadlo zakotvit je do smlouvy, nemluvě).

0/0
16.6.2014 18:06

A25n52n39a 97T75v37a62r29ů89ž46k40o18v27á 4121736605598

Klidně je dostat může. Jde jen o to, že za pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného by se tím ani nezabývaly.

0/−1
17.6.2014 8:29

I21v37a31n 86H98o89l59a69s 5417307488257

> za pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného by se tím ani nezabývaly

A vy si snad myslíte, že ČD to dělají jen za "pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného"????? Prosím vás, už toho fakt nechejte, co příspěvek, to "perla" - ovšem jasně prokazující, že o tom financování veřejné dopravy fakt nevíte vůbec nic a ještě si vymýšlíte totální nesmysly.

0/0
17.6.2014 15:49

A81n16n67a 19T45v59a78r62ů73ž70k59o57v43á 4361356785508

Ano, souhlasím, všechno zprivatizovat. Jediný výsledek té slavné privatizace je neuvěřitelné snížení kvality při až nemravném zvýšení cen.

0/−1
17.6.2014 17:46

J60i36r24k89a 40D50v46o84ř25á62k 4785380433168

Opakuji, že příměstské trati jsou samozřejmě výdělečné, pokud je na ně smlouva. Těmi svými "dotacemi" vyjadřujete přibližně totéž, jen chybnou (novinářskou) terminologií. V regionální dopravě u nás s motoráky jezdí kromě ČD ještě několik menšinových firem, i soukromých.

+1/0
16.6.2014 17:12

A24n13n18a 39T71v98a80r52ů94ž96k84o49v76á 4731526725638

Vydělečné sotva, spíše nejsou prodělečné. A ta smlouva jim právě zajišťuje platbu mezi skutečnými náklady a příjmem z prodeje jízdenek.

0/−1
17.6.2014 8:25

I80v28a58n 69H21o10l90a75s 5267727608437

Jasně - a České dráhy to podle vás provozují se ztrátou, protože chtějí lidem pomáhat .-)))))). A aby si to náhodou nerozmyslely, tak na tu regtionální dopravu, kterou by jinak nikdo nedělal, zavřeli exluzivní smluuvu s kraji na 10 let, že jo??? Nešlo by u toho příště trochu myslet???

0/0
16.6.2014 16:07

A25n83n44a 37T53v43a40r27ů95ž16k50o12v17á 4411276145898

Na ty smlouvy bylo výběrové řízení. Proč , když se jedná o konkurenci, nemuseli si vzít na procento výdělečných tratí i příslušné % tratí prodělečných a příslušné % dotaci? Lidem nechtěji pomáhat. Jestli jste si toho ještě nevšiml, tak osobní vlaková doprava je téměř v celém světě považována za službu veřejnosti a všude dostává dotace.

0/−1
16.6.2014 16:16

I73v72a41n 52H97o97l19a84s 5457127128267

> když se jedná o konkurenci, nemuseli si vzít na procento výdělečných tratí i příslušné % tratí prodělečných a příslušné % dotaci?

A k čemu? Náklady se stejně nevyčíslují na určitý segment sítě, ale na jednotlivé tratě (a to pro každý druh vlaků zvlášť). Takže i když ČD jezdily na trase Praha-Ostrava monopolně, tak stejně žádný "zisk" z této trati nepřelévaly do regionální dopravy, aby byla pro objednavatele levnější.

> Lidem nechtěji pomáhat

A ČD jim pomáhají??? A jak asi tak - popusťe uzdu své fantazii ještě víc, ale s realitou se těžce míjíte.

> a všude dostává dotace.

Znovu opakují (snad napodruhé pochopíte) - nejde o dotace (alespoň ne v této rovině) - objednatavel si objedná určité spoje, dopravce vyčíslí náklady, odečte jízdné a zbytek objednavatel uhradí jako normální cenu na něco konkrétního, co si objednal (případně hradí veškeré náklady a jízdné pak nedostává dopravce, ale objednavatel). A zkuste uvést jediný použitelný argument (zatím bohužel nepadl ani jeden), proč se takový systém podle vás bez ČD zhroutí.

0/0
16.6.2014 16:24

I63v55a36n 29H19o78l23a50s 5227327408227

> Na ty smlouvy bylo výběrové řízení

O tomhle si taky nejprve zjistěte podrobnosti - stačí z otevřených zdrojů - jak to obvykle bývá s "férovostí" nabídky. ze strany ČD - hlavně jak jde najednou z jejich strany cena obrovsky dolů ve chvíli, kdy se do výběrka přihlásil i někdo jiný.

0/0
16.6.2014 16:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.