Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slováci vzdali spolupráci s Leo Express, linku do Košic si zajistí sám

Plány soukromého železničního dopravce Leo Express na to, že bude vozit pasažéry na Slovensko s tamním partnerem, padly. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) s ním nebude od začátku příštího jízdního řádu oproti původním plánům spolupracovat na lince mezi Prahou a Košicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L92u97c77i81a22n 10P87a87p72a80z89i48a36n 5104637831205

Nadpis článku je paskvil. Slováci vzdali spolupráci, linsku si zajístí SÁM! Orpavdu krásná čeština! Snížit plat, případně rovnou vyhodit!

+1/0
16.6.2014 10:33

J54i29r52k78a 70D76v84o89ř12á66k 4555930153458

Česky by bylo "ten si linku do Košic zajistí sám".

0/−1
16.6.2014 11:12

I72v72a35n 84H28o75l82a75s 5227907488427

Ale houby, česky je to správě i takto, dokonce i správnější, než tam cpát redundantní ukazovací zájmeno.

0/0
16.6.2014 16:18

J84i61r91k55a 15D40v20o16ř68á38k 4625840813538

Vy se dejte na novinařinu, také nevíte co je podmět řídící věty.;-)

0/−1
16.6.2014 17:07

I58v38a43n 39H20o13l82a77s 5327917428947

No a vy si pro změnu zopakujte alespoň základy syntaxe a stylistiky, abyste teoretické poučky neaplikoval totálně blbě a neztrapňoval se dalšími pseudbohemistickými "moudry".

0/0
16.6.2014 17:20

J27i21r47k28a 44D34v12o86ř10á71k 4975630343708

Jo, a ještě odkdy se název české firmy neskloňuje?

+1/0
16.6.2014 11:14

M41i22r89o66s42l25a77v 59Z47i29k90m39u46n89d 7139513314803

V češtině se skloňuje i název cizí firmy - např. se Siemensem, od Stadlera  ...

0/0
17.6.2014 10:55

M43i45r73o44s34l23a14v 41Z51i20k40m83u24n96d 7309103814363

Nějak mi uniká, čím by se do Košic 2x denně mělo jezdit. Turnusová potřeba dvě soupravy, za předpokladu, že se tam pojede na otočku, tak někdy v 5,00 z Prahy, v nejlepším případě 13,00 Košice, zpátky ve 13,30 - 14,00 (takový obrat může dělat jen šílenec), Praha 21,30 - 22,00. Kdy by jel druhý vlak ???

Reálně tedy 3 soupravy, dá se kombinovat i Bohumínem nebo Starým Městem ... ale tohle se nedá vyjezdit s pěti soupravami bez zálohy ...

0/0
16.6.2014 9:11

J53i15r13k66a 73D63v67o19ř41á60k 4725300293198

Mě to až tak nemožné nepřijde. Tři soupravy na Košice, dvě na Starák, s konečnou na Ostravsku nic nebo jen nějaký okrajový spoj. Ještě je tu další možnost, že by z/do Košic nejely oba páry vlaků až do/z Prahy. Formulace v článku tomu sice nefandí, ale technicky vzato to vysloveně neblokují.

+1/0
16.6.2014 10:48

J40i47r45k79a 37D62v34o14ř83á27k 4945220753988

Také by mohl posílat jeden pár na noc, pro masochisty.

0/0
16.6.2014 11:37

J20i79r70k21a 46D46v89o92ř35á60k 4185290393318

Ještě doplněk: Na rozdíl od RegioJetu v návrhu slovenského jízdního řádu na příští rok Leo Express ještě zapsaný nevidím.

0/0
16.6.2014 15:09

Z55d39e76n83ě10k 97H33r51u75b11ý 5895518881176

LE se vrací do Pardubic? Nevím, jestli to trochu neprokoučovali. Já jsem s ním jezdil pravidelně, ale když Pce zrušili, zkusil jsem Relax třídu RJ a do LE mě už nikdo nedostane.

+6/−1
13.6.2014 22:45

M34i74r13o49s59l82a91v 46Z48i95k31m19u39n69d 7359973434463

Pardubice prokaučovali. Ráno jede modrý v 6,52 zastaví Libeň, Kolín, Pardubice ... všude solidní nástupy, za ním černý a skrze okna je vidět "celkem prázdno".

+1/0
16.6.2014 9:12

J68i97r53k75a 96D65v89o29ř68á42k 4945700233238

Moc jsem nepochopil výhody systému, kdy během 35 minut jedou všechny 4 expresy a pak ve zbytku do 2 hodin žádný. Ráno je to sice pochopitelné, ale jinak by přece víc cestujících nabagrovali, kdyby si to trochu rozložili.

0/0
16.6.2014 14:13

A94n24n91a 44T19v29a21r15ů56ž52k89o27v11á 4181616835548

Co je na tom k nepochopení?  To je přece ta konkurence.  Kdyby byl dopravce jeden, tak, pojede jeden expres za cca hodinu. Teď jsou dopravci tři, tak jedou za sebou tři poloprázdné vlaky, půl dne nic a pak zase všechny najednou. Do jednoho vlaku by se všichni vešli, jízdné by bylo levnější. Nejhorší na tom je ale to, že tak je to se vším. Zbytečný nadbytek nabídky obrovsky zvyšuje ceny. Jsou dvě možnosti, buď vyšší cena, nebo větší odbyt. Rovněž lékáren je obrovský nadbytek a nejsou samy.

0/−1
16.6.2014 14:33

J54i91r60k80a 62D18v89o37ř43á50k 4165170933798

Nejde o to, že jich je moc (jako lékáren), ale že zvolili časy co vyhovují agresivitě jejich podnikání ale ne cestujícím. Tím vyrobili ztrátu sami sobě. Mají kvůli tomu určitě méně cestujících celkově (narozdíl od lékáren).

0/0
16.6.2014 15:13

A58n75n61a 75T44v98a22r84ů48ž32k76o63v43á 4551846605438

To je samozřejmé, že soukromí dopravci nebudou jezdit mimo špičky. Některé soupravy však ani nezastavují v rychlíkových stanicích. Nejvíce elektřiny se přece spotřebuje při rozjezdu vlaku. Stejně tak nikdy nebudou mít nic jiného než rychlíkové soupravy. To by si měli uvědomit ti, kteří s nima jezdí. Tím, že vyžrali ČD ziskové tratě, tím na ně doplácejí ti, kteří musí vlak používat denně. Ztráta zisku je pro ČD jistě dost velká

0/−1
16.6.2014 16:00

J76i77r25k93a 61D61v39o50ř69á98k 4835370653128

No jasně, a proto u nás jezdí několik soukromníků v regionální dopravě... A co se týče "špiček", ten dvouhodinový pa-takt takhle funguje skoro celý den. Vaše argumenty nefungují.

+1/0
16.6.2014 16:07

L24u28c18i49a21n 92P23a80p34a77z91i25a25n 5814507331515

Znalce to nepřekvapí. České dráhy jsou lepším partnerem jak soukromníci, co zajímá jen zisk a je jim jedno, jak se cestující cítí při jejich jízdách.

+6/−8
13.6.2014 16:24

A15l66a86n 71Ř60e19p29k25a 4985826

Tak o cestující se starají i soukromíci.. ;-)

+2/−5
13.6.2014 19:15

T60o50m46a59s 55N96o62v76o78t16n88y 3811456248689

;-D;-D;-DR^

+1/−1
13.6.2014 21:02

T38o14m10á48š 80M14o71r76a83v67č54í25k 3787726233515

To je panečku logika:-P

+1/−1
14.6.2014 4:01
Foto

M61a48r42t14i60n 19C77u18g64e74r45e89a77n 1539517888171

Jistě... a proto ČD ustupují od kupé vozů, které dávají cestujícím jisté soukromí a mění se na kolejové autobusy v čele s RailJety a Pendoliny

+1/0
15.6.2014 19:35

J64a71r36e82k 10K39a54l55i50v97o78d50a 7356843921216

Mi zase vyhovuje Pendolino....

0/0
15.6.2014 20:33

J61i73r13k72a 11D27v75o64ř67á43k 4295940933688

Kupéčka nevyhovují každému. Možná vyhovují jen menšině.

+1/0
16.6.2014 11:01

V28i91k19t35o10r 28N70á61r54o83ž69n77ý 3769182488

Nedivím se , že Slováci do společného projektu s LEO nechtějí....

Pro ně je nejdůležitější trasa Bratislava-Košice. A proč participovat na projektu , který jim systém na této nejdůležitější trase naruší.

+4/0
13.6.2014 14:26

J62i18r34k47a 20D36v28o65ř94á95k 4135960323208

Jestli jim opravdu přepustí vyjednanou dopravní cestu, tak se tím ústupem stejně žádného "narušení" nezbaví. Důvod bude jiný.

0/0
16.6.2014 10:53

R97o22m77a90n 81P63o59l55á41č26e74k 1280526480125

Slováci by byli blázni měnit spolupráci s ČD. Když např. Praha - Žilina jezdí slovenské vagony a táhne to česká lokomotiva atd. Ale co s tou tramvají co má Leoš?

+13/0
13.6.2014 13:39
Foto

M54a39r64t31i79n 96C65u52g85e54r15e19a66n 1709247728101

Souhlas, RJ má alespoň soupravy, s těma si jde i hrát... co dělají ucelené jednotky v dálkové dopravě opravdu nikdy, ale nikdy nepochopím

0/−2
15.6.2014 19:33

J14a66n 58H79o72r54a 6667201356

To není o ucelených jednotkách viz Německo,Francie atd.,ale o typu.....

0/0
16.6.2014 9:24

J83i26r51k82a 60D80v86o49ř29á76k 4605580303648

Nepochopíte to vy, nepochopí to spousta železničářů v téhle železničně zaostalé zemi, ale v západní Evropě i východní Asii se tak jezdí zcela běžně. Je to tak trochu součást železničního boomu, který se u nás jaksi nekoná.

+1/0
16.6.2014 15:16
Foto

B67r56o56n20i84s97l16a69v 85G21a64b61r80y33š 2382549351

Stačí mi, když jedu tramvají z Divoké Šárky na Podbabu. Ještě tak z Prahy na Slovensko... ;-D

+14/−4
13.6.2014 13:15

J96i72ř98í 34K20o84c74u28r30e91k 6245864635918

Tak určitě. Leo musel DÚ evidnetně uplatit aby TRAMVAJ schválil pro provoz na ŽELEZNICI. Jen tu tramvaj u Štadlera jakýmsi omylem vyrobili tak, že umí 160 km/h (naco proboha!) a ještě tak blbě, že by se do jízdního profilu tramvaje nevešla.

+4/−3
13.6.2014 13:34

R22o64m47a80n 29P23o34l11á51č78e37k 1160666840535

Tramvaj je trochu nadnesená, ale v podstatě má pravdu... Ano je to vlak, vyprojektovaný pro příměsto ne pro dálkové tratě...

+10/−1
13.6.2014 13:37

J21a11n 37K64u25t78m35a90n 9204429590

Vy navrhujete kolejová vozidla?

0/−5
14.6.2014 11:04

J83i20r60k86a 31D93v66o89ř71á46k 4925690463418

Pro příměsto je vyprojektovaná jiná varianta toho Flirtu. Tohle je něco jako "expresní regio" s jízdní dobou do 3 hodin. Čili Praha - Ostrava dobrá, Praha - Košice nevhodné. Ne, nepozastavujte se nad tím, že rychlost 160 km/h nebo 3 hodiny jízdy je v Evropě normálně ještě regio (byť z těch delších), i když u nás je to Praha - Ostrava.

0/0
16.6.2014 11:00

A69n59n90a 79T20v85a83r33ů49ž92k85o57v12á 4191806215368

Ale co s tím. Soukromí dopravci přece nebudou provozovat příměstskou dopravu. Ti berou jen výdělečné tratě. Kdyby zůstali jen soukromníci, tak do malých obcí, do škol, do zaměstnávńí a to už nemluvím o cestování z divadla apod, nás budou zase vozit formani.

0/−1
16.6.2014 14:38

J81i65r49k87a 42D89v18o28ř52á94k 4155970323268

Příměstské trati jsou samozřejmě výdělečné, pokud je na ně smlouva, a proto ně soukromníci usilují. Opakuji, že stávající leoexpressí vlak je zcela nevhodný pro příměsto, je to expresní regio. Pro příměsto by musel mít např. cca 3x tolik dveří.

+1/0
16.6.2014 15:01

A47n91n77a 85T64v53a77r72ů98ž92k40o49v10á 4461696265968

Pane Dvořáku. Na co pak asi dostávají ČD dotace?  Je to právě proto, že tratě do malých měst v době, kdy jezdí méně cestujících, jsou prodělečné. Tak je to v celém světě, nejsme výjimkou. Kdyby se zrušily ČD, tak se vlakem dostanete jen do velkých měst a ve špičkách. Ti soukromí dopravci nezastavují ani ve všech rychlíkových stanicích, protože nejvíce elektřiny spotřebuje vlak při rozjezdu.

0/−1
16.6.2014 16:07

I85v87a90n 60H65o30l42a76s 5347397328527

>Kdyby se zrušily ČD, tak se vlakem dostanete jen do velkých měst a ve špičkách.

Kdyby se zrušily ČD, tak ty "dotace" (ve skutečnosti to nejsou žádné dotace, ale normální platba za objednávku dopravní obslužnosti) nesmí dostat jiný dopravce, který tu dopravu zajístí taky???????

0/0
16.6.2014 16:17

P92e25t30r 49F89o51l13t85y63s 7765881890878

Takhle jezdí na Slovensku RegioJet po jedné lokálce a nejsou s ním cestující příliš spokojení (o nedodržení slibů o některých službách, se kterými tam šel, ač nikoho to nenapadlo zakotvit je do smlouvy, nemluvě).

0/0
16.6.2014 18:06

A63n32n87a 22T44v29a58r64ů65ž96k84o55v26á 4491166885948

Klidně je dostat může. Jde jen o to, že za pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného by se tím ani nezabývaly.

0/−1
17.6.2014 8:29

I14v87a57n 40H31o68l10a26s 5567537548957

> za pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného by se tím ani nezabývaly

A vy si snad myslíte, že ČD to dělají jen za "pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného"????? Prosím vás, už toho fakt nechejte, co příspěvek, to "perla" - ovšem jasně prokazující, že o tom financování veřejné dopravy fakt nevíte vůbec nic a ještě si vymýšlíte totální nesmysly.

0/0
17.6.2014 15:49

A56n94n46a 86T73v11a52r52ů86ž45k75o10v64á 4801796115898

Ano, souhlasím, všechno zprivatizovat. Jediný výsledek té slavné privatizace je neuvěřitelné snížení kvality při až nemravném zvýšení cen.

0/−1
17.6.2014 17:46

J35i85r16k11a 17D60v48o82ř97á68k 4275980633148

Opakuji, že příměstské trati jsou samozřejmě výdělečné, pokud je na ně smlouva. Těmi svými "dotacemi" vyjadřujete přibližně totéž, jen chybnou (novinářskou) terminologií. V regionální dopravě u nás s motoráky jezdí kromě ČD ještě několik menšinových firem, i soukromých.

+1/0
16.6.2014 17:12

A96n89n63a 48T50v41a11r30ů92ž21k52o17v40á 4861156865448

Vydělečné sotva, spíše nejsou prodělečné. A ta smlouva jim právě zajišťuje platbu mezi skutečnými náklady a příjmem z prodeje jízdenek.

0/−1
17.6.2014 8:25

I32v34a26n 91H72o73l93a65s 5687607808727

Jasně - a České dráhy to podle vás provozují se ztrátou, protože chtějí lidem pomáhat .-)))))). A aby si to náhodou nerozmyslely, tak na tu regtionální dopravu, kterou by jinak nikdo nedělal, zavřeli exluzivní smluuvu s kraji na 10 let, že jo??? Nešlo by u toho příště trochu myslet???

0/0
16.6.2014 16:07

A92n91n14a 13T47v16a81r64ů26ž75k14o10v71á 4461646685168

Na ty smlouvy bylo výběrové řízení. Proč , když se jedná o konkurenci, nemuseli si vzít na procento výdělečných tratí i příslušné % tratí prodělečných a příslušné % dotaci? Lidem nechtěji pomáhat. Jestli jste si toho ještě nevšiml, tak osobní vlaková doprava je téměř v celém světě považována za službu veřejnosti a všude dostává dotace.

0/−1
16.6.2014 16:16

I39v55a71n 55H60o86l22a58s 5267617678387

> když se jedná o konkurenci, nemuseli si vzít na procento výdělečných tratí i příslušné % tratí prodělečných a příslušné % dotaci?

A k čemu? Náklady se stejně nevyčíslují na určitý segment sítě, ale na jednotlivé tratě (a to pro každý druh vlaků zvlášť). Takže i když ČD jezdily na trase Praha-Ostrava monopolně, tak stejně žádný "zisk" z této trati nepřelévaly do regionální dopravy, aby byla pro objednavatele levnější.

> Lidem nechtěji pomáhat

A ČD jim pomáhají??? A jak asi tak - popusťe uzdu své fantazii ještě víc, ale s realitou se těžce míjíte.

> a všude dostává dotace.

Znovu opakují (snad napodruhé pochopíte) - nejde o dotace (alespoň ne v této rovině) - objednatavel si objedná určité spoje, dopravce vyčíslí náklady, odečte jízdné a zbytek objednavatel uhradí jako normální cenu na něco konkrétního, co si objednal (případně hradí veškeré náklady a jízdné pak nedostává dopravce, ale objednavatel). A zkuste uvést jediný použitelný argument (zatím bohužel nepadl ani jeden), proč se takový systém podle vás bez ČD zhroutí.

0/0
16.6.2014 16:24

I32v57a67n 37H36o36l51a90s 5367677938227

> Na ty smlouvy bylo výběrové řízení

O tomhle si taky nejprve zjistěte podrobnosti - stačí z otevřených zdrojů - jak to obvykle bývá s "férovostí" nabídky. ze strany ČD - hlavně jak jde najednou z jejich strany cena obrovsky dolů ve chvíli, kdy se do výběrka přihlásil i někdo jiný.

0/0
16.6.2014 16:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.