Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slováci vzdali spolupráci s Leo Express, linku do Košic si zajistí sám

Plány soukromého železničního dopravce Leo Express na to, že bude vozit pasažéry na Slovensko s tamním partnerem, padly. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) s ním nebude od začátku příštího jízdního řádu oproti původním plánům spolupracovat na lince mezi Prahou a Košicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L36u79c10i95a17n 56P64a80p21a50z62i30a24n 5624157941895

Nadpis článku je paskvil. Slováci vzdali spolupráci, linsku si zajístí SÁM! Orpavdu krásná čeština! Snížit plat, případně rovnou vyhodit!

+1/0
16.6.2014 10:33

J17i19r59k67a 59D80v31o88ř72á56k 4215540233778

Česky by bylo "ten si linku do Košic zajistí sám".

0/−1
16.6.2014 11:12

I74v63a24n 42H79o33l73a98s 5167827798217

Ale houby, česky je to správě i takto, dokonce i správnější, než tam cpát redundantní ukazovací zájmeno.

0/0
16.6.2014 16:18

J66i20r17k32a 72D67v54o48ř12á39k 4355670283698

Vy se dejte na novinařinu, také nevíte co je podmět řídící věty.;-)

0/−1
16.6.2014 17:07

I49v37a56n 74H43o90l47a92s 5507747118837

No a vy si pro změnu zopakujte alespoň základy syntaxe a stylistiky, abyste teoretické poučky neaplikoval totálně blbě a neztrapňoval se dalšími pseudbohemistickými "moudry".

0/0
16.6.2014 17:20

J39i40r75k74a 38D36v93o59ř74á48k 4185610883118

Jo, a ještě odkdy se název české firmy neskloňuje?

+1/0
16.6.2014 11:14

M47i89r15o17s19l75a39v 50Z96i16k79m46u42n52d 7639913764263

V češtině se skloňuje i název cizí firmy - např. se Siemensem, od Stadlera  ...

0/0
17.6.2014 10:55

M83i79r26o79s46l28a10v 94Z90i53k40m22u43n96d 7109933814853

Nějak mi uniká, čím by se do Košic 2x denně mělo jezdit. Turnusová potřeba dvě soupravy, za předpokladu, že se tam pojede na otočku, tak někdy v 5,00 z Prahy, v nejlepším případě 13,00 Košice, zpátky ve 13,30 - 14,00 (takový obrat může dělat jen šílenec), Praha 21,30 - 22,00. Kdy by jel druhý vlak ???

Reálně tedy 3 soupravy, dá se kombinovat i Bohumínem nebo Starým Městem ... ale tohle se nedá vyjezdit s pěti soupravami bez zálohy ...

0/0
16.6.2014 9:11

J13i49r36k20a 78D31v31o10ř45á87k 4395870783388

Mě to až tak nemožné nepřijde. Tři soupravy na Košice, dvě na Starák, s konečnou na Ostravsku nic nebo jen nějaký okrajový spoj. Ještě je tu další možnost, že by z/do Košic nejely oba páry vlaků až do/z Prahy. Formulace v článku tomu sice nefandí, ale technicky vzato to vysloveně neblokují.

+1/0
16.6.2014 10:48

J15i65r96k96a 34D30v16o35ř90á38k 4385200493118

Také by mohl posílat jeden pár na noc, pro masochisty.

0/0
16.6.2014 11:37

J24i36r15k30a 19D66v91o81ř44á96k 4755750523368

Ještě doplněk: Na rozdíl od RegioJetu v návrhu slovenského jízdního řádu na příští rok Leo Express ještě zapsaný nevidím.

0/0
16.6.2014 15:09

Z49d77e72n90ě17k 51H81r55u27b70ý 5885258881166

LE se vrací do Pardubic? Nevím, jestli to trochu neprokoučovali. Já jsem s ním jezdil pravidelně, ale když Pce zrušili, zkusil jsem Relax třídu RJ a do LE mě už nikdo nedostane.

+6/−1
13.6.2014 22:45

M25i16r14o52s40l91a70v 34Z47i38k72m51u32n84d 7569403154513

Pardubice prokaučovali. Ráno jede modrý v 6,52 zastaví Libeň, Kolín, Pardubice ... všude solidní nástupy, za ním černý a skrze okna je vidět "celkem prázdno".

+1/0
16.6.2014 9:12

J85i18r59k24a 85D12v70o71ř37á32k 4285630473628

Moc jsem nepochopil výhody systému, kdy během 35 minut jedou všechny 4 expresy a pak ve zbytku do 2 hodin žádný. Ráno je to sice pochopitelné, ale jinak by přece víc cestujících nabagrovali, kdyby si to trochu rozložili.

0/0
16.6.2014 14:13

A48n30n91a 28T18v68a59r46ů32ž95k47o80v30á 4821136535818

Co je na tom k nepochopení?  To je přece ta konkurence.  Kdyby byl dopravce jeden, tak, pojede jeden expres za cca hodinu. Teď jsou dopravci tři, tak jedou za sebou tři poloprázdné vlaky, půl dne nic a pak zase všechny najednou. Do jednoho vlaku by se všichni vešli, jízdné by bylo levnější. Nejhorší na tom je ale to, že tak je to se vším. Zbytečný nadbytek nabídky obrovsky zvyšuje ceny. Jsou dvě možnosti, buď vyšší cena, nebo větší odbyt. Rovněž lékáren je obrovský nadbytek a nejsou samy.

0/−1
16.6.2014 14:33

J75i47r13k68a 58D10v72o30ř94á92k 4255160683638

Nejde o to, že jich je moc (jako lékáren), ale že zvolili časy co vyhovují agresivitě jejich podnikání ale ne cestujícím. Tím vyrobili ztrátu sami sobě. Mají kvůli tomu určitě méně cestujících celkově (narozdíl od lékáren).

0/0
16.6.2014 15:13

A75n10n50a 32T68v47a92r90ů83ž58k66o98v89á 4641496795738

To je samozřejmé, že soukromí dopravci nebudou jezdit mimo špičky. Některé soupravy však ani nezastavují v rychlíkových stanicích. Nejvíce elektřiny se přece spotřebuje při rozjezdu vlaku. Stejně tak nikdy nebudou mít nic jiného než rychlíkové soupravy. To by si měli uvědomit ti, kteří s nima jezdí. Tím, že vyžrali ČD ziskové tratě, tím na ně doplácejí ti, kteří musí vlak používat denně. Ztráta zisku je pro ČD jistě dost velká

0/−1
16.6.2014 16:00

J33i56r12k45a 59D92v80o72ř81á88k 4595590683858

No jasně, a proto u nás jezdí několik soukromníků v regionální dopravě... A co se týče "špiček", ten dvouhodinový pa-takt takhle funguje skoro celý den. Vaše argumenty nefungují.

+1/0
16.6.2014 16:07

L25u36c12i32a74n 61P28a37p52a41z52i78a65n 5744667261245

Znalce to nepřekvapí. České dráhy jsou lepším partnerem jak soukromníci, co zajímá jen zisk a je jim jedno, jak se cestující cítí při jejich jízdách.

+6/−8
13.6.2014 16:24
Foto

A62l94a13n 59Ř65e87p88k51a 4535476

Tak o cestující se starají i soukromíci.. ;-)

+2/−5
13.6.2014 19:15

T86o18m53a22s 27N12o69v17o49t31n77y 3331526718119

;-D;-D;-DR^

+1/−1
13.6.2014 21:02

T81o49m26á32š 49M48o30r12a32v83č91í51k 3717626403985

To je panečku logika:-P

+1/−1
14.6.2014 4:01
Foto

M71a18r72t39i84n 98C92u65g70e22r62e49a23n 1539547548811

Jistě... a proto ČD ustupují od kupé vozů, které dávají cestujícím jisté soukromí a mění se na kolejové autobusy v čele s RailJety a Pendoliny

+1/0
15.6.2014 19:35

J81a42r45e27k 50K70a97l69i85v13o72d96a 7986463331576

Mi zase vyhovuje Pendolino....

0/0
15.6.2014 20:33

J78i15r69k21a 71D38v72o76ř86á46k 4505550643418

Kupéčka nevyhovují každému. Možná vyhovují jen menšině.

+1/0
16.6.2014 11:01

V20i30k52t38o27r 17N85á26r88o74ž37n21ý 3439382948

Nedivím se , že Slováci do společného projektu s LEO nechtějí....

Pro ně je nejdůležitější trasa Bratislava-Košice. A proč participovat na projektu , který jim systém na této nejdůležitější trase naruší.

+4/0
13.6.2014 14:26

J94i83r18k89a 51D24v17o31ř95á13k 4755710333548

Jestli jim opravdu přepustí vyjednanou dopravní cestu, tak se tím ústupem stejně žádného "narušení" nezbaví. Důvod bude jiný.

0/0
16.6.2014 10:53
Foto

R22o96m31a81n 48P62o26l42á66č35e13k 1150506860625

Slováci by byli blázni měnit spolupráci s ČD. Když např. Praha - Žilina jezdí slovenské vagony a táhne to česká lokomotiva atd. Ale co s tou tramvají co má Leoš?

+13/0
13.6.2014 13:39
Foto

M35a55r48t97i49n 74C13u21g60e68r56e12a39n 1109237208851

Souhlas, RJ má alespoň soupravy, s těma si jde i hrát... co dělají ucelené jednotky v dálkové dopravě opravdu nikdy, ale nikdy nepochopím

0/−2
15.6.2014 19:33

J88a23n 22H13o13r66a 6317401736

To není o ucelených jednotkách viz Německo,Francie atd.,ale o typu.....

0/0
16.6.2014 9:24

J23i45r55k73a 19D56v80o27ř90á62k 4885190973988

Nepochopíte to vy, nepochopí to spousta železničářů v téhle železničně zaostalé zemi, ale v západní Evropě i východní Asii se tak jezdí zcela běžně. Je to tak trochu součást železničního boomu, který se u nás jaksi nekoná.

+1/0
16.6.2014 15:16
Foto

B72r98o81n17i44s50l65a73v 19G33a72b15r36y76š 2752469411

Stačí mi, když jedu tramvají z Divoké Šárky na Podbabu. Ještě tak z Prahy na Slovensko... ;-D

+14/−4
13.6.2014 13:15

J35i93ř45í 18K81o80c86u54r21e55k 6655904655398

Tak určitě. Leo musel DÚ evidnetně uplatit aby TRAMVAJ schválil pro provoz na ŽELEZNICI. Jen tu tramvaj u Štadlera jakýmsi omylem vyrobili tak, že umí 160 km/h (naco proboha!) a ještě tak blbě, že by se do jízdního profilu tramvaje nevešla.

+4/−3
13.6.2014 13:34
Foto

R67o96m60a33n 93P15o66l57á40č90e16k 1100146170445

Tramvaj je trochu nadnesená, ale v podstatě má pravdu... Ano je to vlak, vyprojektovaný pro příměsto ne pro dálkové tratě...

+10/−1
13.6.2014 13:37

J47a56n 54K84u35t21m42a60n 9674469150

Vy navrhujete kolejová vozidla?

0/−5
14.6.2014 11:04

J45i97r62k68a 78D28v97o76ř17á23k 4695460173488

Pro příměsto je vyprojektovaná jiná varianta toho Flirtu. Tohle je něco jako "expresní regio" s jízdní dobou do 3 hodin. Čili Praha - Ostrava dobrá, Praha - Košice nevhodné. Ne, nepozastavujte se nad tím, že rychlost 160 km/h nebo 3 hodiny jízdy je v Evropě normálně ještě regio (byť z těch delších), i když u nás je to Praha - Ostrava.

0/0
16.6.2014 11:00

A79n11n10a 40T50v33a50r94ů48ž20k51o58v55á 4281826235218

Ale co s tím. Soukromí dopravci přece nebudou provozovat příměstskou dopravu. Ti berou jen výdělečné tratě. Kdyby zůstali jen soukromníci, tak do malých obcí, do škol, do zaměstnávńí a to už nemluvím o cestování z divadla apod, nás budou zase vozit formani.

0/−1
16.6.2014 14:38

J35i22r60k53a 98D20v35o55ř17á46k 4455370263498

Příměstské trati jsou samozřejmě výdělečné, pokud je na ně smlouva, a proto ně soukromníci usilují. Opakuji, že stávající leoexpressí vlak je zcela nevhodný pro příměsto, je to expresní regio. Pro příměsto by musel mít např. cca 3x tolik dveří.

+1/0
16.6.2014 15:01

A78n46n71a 64T74v35a21r86ů45ž15k14o57v39á 4281836785868

Pane Dvořáku. Na co pak asi dostávají ČD dotace?  Je to právě proto, že tratě do malých měst v době, kdy jezdí méně cestujících, jsou prodělečné. Tak je to v celém světě, nejsme výjimkou. Kdyby se zrušily ČD, tak se vlakem dostanete jen do velkých měst a ve špičkách. Ti soukromí dopravci nezastavují ani ve všech rychlíkových stanicích, protože nejvíce elektřiny spotřebuje vlak při rozjezdu.

0/−1
16.6.2014 16:07

I35v58a67n 51H63o93l36a54s 5887487858507

>Kdyby se zrušily ČD, tak se vlakem dostanete jen do velkých měst a ve špičkách.

Kdyby se zrušily ČD, tak ty "dotace" (ve skutečnosti to nejsou žádné dotace, ale normální platba za objednávku dopravní obslužnosti) nesmí dostat jiný dopravce, který tu dopravu zajístí taky???????

0/0
16.6.2014 16:17

P22e25t48r 41F72o15l30t38y77s 7135751490698

Takhle jezdí na Slovensku RegioJet po jedné lokálce a nejsou s ním cestující příliš spokojení (o nedodržení slibů o některých službách, se kterými tam šel, ač nikoho to nenapadlo zakotvit je do smlouvy, nemluvě).

0/0
16.6.2014 18:06

A46n35n42a 22T74v29a50r58ů17ž26k53o47v61á 4521876135228

Klidně je dostat může. Jde jen o to, že za pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného by se tím ani nezabývaly.

0/−1
17.6.2014 8:29

I20v40a83n 42H55o65l28a16s 5267137448477

> za pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného by se tím ani nezabývaly

A vy si snad myslíte, že ČD to dělají jen za "pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného"????? Prosím vás, už toho fakt nechejte, co příspěvek, to "perla" - ovšem jasně prokazující, že o tom financování veřejné dopravy fakt nevíte vůbec nic a ještě si vymýšlíte totální nesmysly.

0/0
17.6.2014 15:49

A23n30n37a 38T72v59a27r85ů83ž51k23o53v38á 4471946975818

Ano, souhlasím, všechno zprivatizovat. Jediný výsledek té slavné privatizace je neuvěřitelné snížení kvality při až nemravném zvýšení cen.

0/−1
17.6.2014 17:46

J65i87r76k90a 26D60v86o45ř57á36k 4935570783298

Opakuji, že příměstské trati jsou samozřejmě výdělečné, pokud je na ně smlouva. Těmi svými "dotacemi" vyjadřujete přibližně totéž, jen chybnou (novinářskou) terminologií. V regionální dopravě u nás s motoráky jezdí kromě ČD ještě několik menšinových firem, i soukromých.

+1/0
16.6.2014 17:12

A63n32n52a 89T23v18a10r48ů32ž59k74o48v59á 4221966575138

Vydělečné sotva, spíše nejsou prodělečné. A ta smlouva jim právě zajišťuje platbu mezi skutečnými náklady a příjmem z prodeje jízdenek.

0/−1
17.6.2014 8:25

I52v73a76n 78H18o46l64a56s 5417607478567

Jasně - a České dráhy to podle vás provozují se ztrátou, protože chtějí lidem pomáhat .-)))))). A aby si to náhodou nerozmyslely, tak na tu regtionální dopravu, kterou by jinak nikdo nedělal, zavřeli exluzivní smluuvu s kraji na 10 let, že jo??? Nešlo by u toho příště trochu myslet???

0/0
16.6.2014 16:07

A98n40n50a 36T25v28a95r58ů27ž40k75o39v75á 4741676895768

Na ty smlouvy bylo výběrové řízení. Proč , když se jedná o konkurenci, nemuseli si vzít na procento výdělečných tratí i příslušné % tratí prodělečných a příslušné % dotaci? Lidem nechtěji pomáhat. Jestli jste si toho ještě nevšiml, tak osobní vlaková doprava je téměř v celém světě považována za službu veřejnosti a všude dostává dotace.

0/−1
16.6.2014 16:16

I37v36a70n 18H75o80l59a31s 5257217578747

> když se jedná o konkurenci, nemuseli si vzít na procento výdělečných tratí i příslušné % tratí prodělečných a příslušné % dotaci?

A k čemu? Náklady se stejně nevyčíslují na určitý segment sítě, ale na jednotlivé tratě (a to pro každý druh vlaků zvlášť). Takže i když ČD jezdily na trase Praha-Ostrava monopolně, tak stejně žádný "zisk" z této trati nepřelévaly do regionální dopravy, aby byla pro objednavatele levnější.

> Lidem nechtěji pomáhat

A ČD jim pomáhají??? A jak asi tak - popusťe uzdu své fantazii ještě víc, ale s realitou se těžce míjíte.

> a všude dostává dotace.

Znovu opakují (snad napodruhé pochopíte) - nejde o dotace (alespoň ne v této rovině) - objednatavel si objedná určité spoje, dopravce vyčíslí náklady, odečte jízdné a zbytek objednavatel uhradí jako normální cenu na něco konkrétního, co si objednal (případně hradí veškeré náklady a jízdné pak nedostává dopravce, ale objednavatel). A zkuste uvést jediný použitelný argument (zatím bohužel nepadl ani jeden), proč se takový systém podle vás bez ČD zhroutí.

0/0
16.6.2014 16:24

I20v15a70n 44H90o90l98a36s 5917597818567

> Na ty smlouvy bylo výběrové řízení

O tomhle si taky nejprve zjistěte podrobnosti - stačí z otevřených zdrojů - jak to obvykle bývá s "férovostí" nabídky. ze strany ČD - hlavně jak jde najednou z jejich strany cena obrovsky dolů ve chvíli, kdy se do výběrka přihlásil i někdo jiný.

0/0
16.6.2014 16:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.