Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstva vytrvale tají, kolik berou manažeři státních firem

Vládě se nedaří zjistit, zda ministerstva dodržují pravidla odměňování manažerů ve státních firmách, které před čtyřmi roky zavedla vláda Petra Nečase. Některé resorty podklady ministerstvu financí vůbec nezaslaly, navíc jim za to nehrozí ani žádný postih.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58a76v23e95l 85O98d52r17a29z89i33l 6324519977330

Ředitel státní tiskárny cenin 4 mega ročně? Za co? Monopolní firmy se zaručenými zakázkami, jako je tato a třeba ČT, vyžadují od vedení zlomek schopností, než firmy v syrovém tržním prostředí.

+1/0
18.6.2014 9:18

P65e66t89r 34N28o57v18o55t70n61y 4939735542374

1. Ministerstva to nemájí pod kontrolou

2. platy se zamlčují

3. výsledky státních firem jsou žalostné

Je třeba komentář ?

+1/0
17.6.2014 13:40

P60e21t25r 11S58k86o62u40p12ý 7750534516522

proč když není problém zveřejnit plat ministra, poslance, prezidenta......tak kdo má zájem na tom utajovat platy 2. a 3. politické ligy...Proč???

+2/0
17.6.2014 13:01

P26e22t98r 97S70k42o44u80p67ý 7440884796602

taková Naggyová to je hodná holka, ale manažeři státních firem... miliony!!! dva miliony berou!!!

+1/0
17.6.2014 12:58

P49a31v51e43l 91M34o96r78a68v77e18c 3312919212698

To neustálé zatajování na co jdou mé daně vyřeší snad jen PirátiV. Možná ještě tak Svobodní.

+1/0
17.6.2014 11:23

H35e63l23e80n76a 14M91a42c71k63o33v40á 6191566916

To bylo jen takové Sobotkovsko-Babišovské předvolební tlachání když slibovali lůze průzračnost jejich vládnutí. Přeci nebudou někomu sdělovat kolik si hrabou jejich kamarádíčkové a rodinní příslušníci.

+4/−1
17.6.2014 10:28

P75a35v31e97l 46M41o87r68a83v28e53c 3722569442898

Njn, už i ten Babiš je holt klasický politik. Slibuje (hlavně před volbami), ale skutek utek.

Ale hlavně že hodně maká (na sebe). A že se má líp (on).

0/0
17.6.2014 11:24

V75á77c30l74a54v 13Š31u18b12r55t 9577873798797

Vládě se nedaří zjistit, co dělají ministerstva...myslel jsem si, že vláda je složená z ministrů a ti šéfují ministerstvům. Ale asi je to spíš obráceně jako v "Jistě, pane ministře." Takže sumasumárum tu vládu ani nemusíme mít:-P

+4/0
17.6.2014 10:02

L67i93b86o32r 75J11a81n10e92č74e38k 4465945385611

A s novym zakonem o stat sluzbe to bude jeste horsi.

+1/0
17.6.2014 10:35

A33l40e44š 97P80r86o54k20o44p 7112877547272

Asi už nemá smysl víc tady už psát. Zastánci utajování neustále obviňují všechny okolo, aniž by tady někdo, něco jako závist deklaroval. Jen tady lidé chtějí vědět za co a jak jsou utráceny veřejné finance.

+7/0
17.6.2014 9:49

K28a51r88e52l 17M87a26r34č65a50n 4804423182752

a taky se tomu dá říkát veřejná kontrola,ono se těm neziskovým státním firmám pak špatně obhajuje nějaké ty vysoké odměny za nic,jak je to doposud

+5/0
17.6.2014 9:52

S83t55a45n17i18s91l55a78v 25S22r88b98a 4915234828514

veřejné peníze není to samé jako majetek například českých drah. převedeno do vašich slov: asi už nemá smysl tady víc psát, protože zastánci zveřejnění zjevně nemají základní vzdělání v tom, jak fungují veřejné finance a firmy. pak totu tak vypadá, chodíte pro koleje, které pak vozíte do sběru, protože je to veřejné...

0/−2
17.6.2014 10:09

K30a87r56e63l 80M51a84r84č38a16n 4224373662882

ja psal pro vzdělaného v uvozovkách,,veřejná kontrola ne veřejné peníze:-),po lopatě=těžko se firmám bude obhajovat nesmyslné odměny,pokud je firma ve ztratě,mediláni tlak by byl na politiky, politici by museli zatlačit na své lidi v dozorčích radách atd systém padajícího h....Prostě odměny si musí obhájit ne utajit:-)U firem ,které vlastni stát,včetně vysokých úředníku

0/0
17.6.2014 10:40

S63t65a71n20i69s63l97a92v 79S62r71b49a 4365754628184

nejsem zastánce vysokých odměn. jsem nepřítel zveřejňování odměn. pro mě to jsou dvě různé věci. mimochodem, kdo chce, výše odměn si dohledá, takže se až tak úplně neutajují, jak se někomu zdá. že jsou mnohdy vysoké a placené i amatérům v dané oblasti, v tom spor nevidím.

0/0
17.6.2014 12:53

J95o12s50e23f 29C91í85s53a94ř 7427692600770

u některých příspěvků zde vládne rozhořčení, kolik že to ti zlí páni berou a jak si to vůbec dovolujou... tato mince má však dvě strany - pokud má i ta státní firma fungovat smysluplně a nebýt jen černou dírou na peníze, pak v jejím managementu nemůže sedět zoufalec beroucí 10 000 brutto měsíčně, ale někdo schopný, kdo je i adekvátně ohodnocen... na druhou stranu jeho ohodnocení by mělo být jasně vázáno na výsledky té onné firmy - tzn. u firem jako ČD nebo Lesy ČR na ziskovost oněch firem, u firem jako ŘSD či SŽDC na kvalitu infrastruktury a v případě ztrátového hospodaření či nekvality zmiňované infrastruktury, vyplácet pouze základ, než dojde k náravě

+4/0
17.6.2014 9:45

J11a78r27o21m35í58r 33K36r80á52l 4290539364179

V pořádku.  Jenomže on bohužel tam často sedí zoufalec za 300 tisíc a podnik jde do kytek. :-/

+5/0
17.6.2014 9:47

J92o91s40e24f 19C31í30s20a19ř 7867522680700

to už je pouze výsledek zdejších kamarádšoftů, trafikantství a kdejakého jánabráchismu... a je pravdou, že tito zoufalci tam bývají i zadarmo drazí :-/

+2/0
17.6.2014 9:49

P78a28v25e37l 92K47o24p77e83č53n37ý 8100268393810

V téhle zemi je nejlepší PR vždycky o závisti, žejo babiško...

0/0
17.6.2014 9:41

M24a59r30e69k 92K84a91l61i63n27a 3609394575908

Mně osobně zajímá, kolik dává nějaký podnik na platy, třeba i na platy managementu, proti výkonu tohoto podniku. Jestli ale z toho má finanční ředitel tolik a obchodní tolik, to si myslím, že je zcela nepodstatné a v rámci ochrany soukromí bych to zvláště u nás nesděloval... Většina veřejnosti je nesoudná a neschopná chápat ty částky v souvislostech... Chápal bych kritiku, když je někam jmenovaný špatný manažer, kritizovat ale a priori platy v tomto sektoru jako domněle vysoké, to je směšné a zcela mimo realitu...

0/−3
17.6.2014 9:31

A68l40e68š 65P86r53o18k65o25p 7352157227392

Tak bych je právě zveřejnil, abychom se bavili o realitě a ne o mlze. A jestli je někdo soudný nebo ne, to je jeho věc a o tom to není. Penězi však do státní kasy přispívá, tak má právo vědět na co a za co.

+1/0
17.6.2014 9:45

M19a47r13e23k 91K91a47l95i59n65a 3819754855868

A v čem je nedostatečná informace, že např. šestičlenný top management dostal na platech a bonusech tolik a tolik...?

0/−1
17.6.2014 9:48

A66l61e19š 42P18r66o85k24o23p 7682447387842

Mě ale nezajímá jen 6 členný mngt., mě zajímá i každá položka. Když se ve finančních analýzách hledají úspory, slabší místa tak se jde až do základních dat. Kdy mám nízkou marži na kečupu nebo se blbě prodává, tak vedle jiného, zkoumám jednotlivé náklady až to na úroveň kolik mě stojí rajčata do omáčky, ne kolik stojí omáčka jako celek. 

Když i ten jeden z nich bude trubka a bude brát 300t, tak je to stále hodně peněz.

+1/0
17.6.2014 9:54

J73a57n 44F94r63o79l54í81k 6236590145674

Každá soukromá firma která má kotované akcie na burze zveřejňuje svoje hospodaření vč. objemu mzdových prostředků, ale nikoliv plat jednotlivce. Lze třeba zjistit kolik dostalo představenstvo nebo dozorčí rada jako celek. U státní firmy by měl být postup adekvátní tomuto úzusu. Jinak chápu, když akcionář nebo majitel (zde stát) zná obsah konkrétní manažerské smlouvy, ale rozhodně jej nemůže zveřejńovat v Blesku nebo babišově Blesku ač si to dav lačnící po krvi žádá.

0/−1
17.6.2014 9:52

R46o20b93b19e74r85t 88B11e66r50g14e16r 2915964549

Tady si dovolím nesouhlasit. Manažer jde do státního podniku, a tedy musí apriori počítat s tím, že jeho příjmy budou zveřejněny, protože svým způsobem je majitelem každý občan státu, protože platí daně. Nechce-li, aby jeho příjem byl zveřejněn, nemusí místo přijímat. Je to obdobné jako bulvár. Nikoho nezajíma Pepa z Horní Dolní, ale téměř každý si přečte článek třeba o Beckhamovi...

+2/0
17.6.2014 9:56

A52l94e34š 44P78r62o17k73o47p 7252697277942

Dav lačnící po krvi, babišův blesk....zase jen argument o závisti

0/0
17.6.2014 9:56

P41a14v52e11l 14O74d70r56a90z15i48l 6814549377270

Soukromé firmy běžně uvádějí příjmy jednotlivých členů vedení viz třeba

http://in.reuters.com/finance/stocks/officerProfile?symbol=TYC.N&officerId=290029

0/0
18.6.2014 9:20

A32l53e37š 12P66r34o11k86o88p 7252347147392

Vůbec také nechápu, jak je možné, že politici tak houfně ignorují zákon o svobodném přístupu k informací, že trvá něco zjisti 1 rok a někdy vůbec. Asi by se měl doplnit o lhůty a sankce.

+3/0
17.6.2014 9:18

R45o56b93b14e67r92t 69B61e96r12g11e27r 2355974609

Takže Sobotka, který od mládí dře v parlamentu, jako předseda Vlády pohořel, neb jak vidno na něj jeho ministři z vysoka ...

Jen tak dál...

0/0
17.6.2014 9:17

J88a85k61u33b 35S88u50c93h86á67n60e70k 4391266635840

No jasný :D .. My ty lidi platíme a ani nemůžeme zjistil kolik ? Tohle už dávno přestal být stát ...Rv Češi by neměli mít právo vládnout sobě samotným...

+1/0
17.6.2014 9:16

J78a70n 41J20a44n21e44č23e61k 9660643340516

To vaše nový písmo je hrozný!!! ;-€

0/−1
17.6.2014 9:13

M36i84c40h36a49l 96P13a63v11l77á50t 9943613164459

Kdyz si ctu ten festival zavisti nize, vubec se nedivim, ze se to nikomu nechce zverejnovat. Ale je to potreba, to je neoddiskutovatelne.

0/−3
17.6.2014 9:06

A17l32e40š 45P43r26o31k55o93p 7872267777502

Kde vidíte festival závisti? Tady nikdo nepláče, ten se má (oprávněně) je chci taky. Tak je jen poptávka po informacích. Ostatní je Vaše interpretace.

+1/0
17.6.2014 9:09

P47e71t67r 33S25k52o59u81p29ý 7430884286602

Já jakožto jeden ze zaměstnavatelů státních úředníků jsem oprávněn jejich příjmy znát. Stejně tak jako akcionáři znají odměny představenstva...tam je to dokonce i zákonem danné....ale zde to nejde?

0/0
17.6.2014 13:04

M31i77c91h89a24l 81P14a97v16l38á36t 9293903344149

Panove, vzdyt pisu, ze informovat danove poplatniky o platech techto lidi je "neoddiskutovatelne potrebne". Zajem verejnosti je zde zcela legitimni. Ale nektere kecy nize jsou opravdu k bliti. Pokud to pan Prokop nevidi, musi byt slepy.

0/0
17.6.2014 15:19

M38i46c47h33a29l 61P25a39v20l27á78t 9193563634879

PS: Treba "pakaz prizivnicka" je prekrasny slovni obrat, ktery svedci o naproste absenci zavisti (zato vsak o premire inteligence) laskaveho pisatele. Atd..

0/0
17.6.2014 15:23

S87t50a26n81i93s53l63a13v 72S43r72b52a 4415424408134

Ráno se probudím, venku je ošklivě, že by psa nevyhnal. Přečtu si kolik bere šéf českých drah a hned je venku lépe. Umřel mi pes, jsem smutnej, přečtu si, kolik bere šéf ČEZu a rázem se směji od ucha k uchu. Feťáci mi ukradli auto, chce se mi nadávat, přečtu si kolik bere šéf Čepra a rázem je mi auto šumafuk. Před domem mi do výhledu schválili postavit čističku, co si počnu, přečtu si, kolik bere šéf české pošty a jdu navrhnout, ať postaví ještě jednu. Chci dát dcerku do školky, nikde mi je nevzali, přečtu si, kolik bere šéf lesů čR a nacházím pochopení hlavně že se do školky dostali ostatní děti. V obchodě mi prodaji místo rumu metanol, přečtu si kolik bere šéf exportní banky a jsem, že celníci si mohli přividělat. atd atd. Takže: komu bude lépe, až budete mít v ruce seznam 100 lidí a jejich platů?

+2/−2
17.6.2014 9:04

A34l27e54š 53P82r95o65k98o98p 7162487807722

Vy to stále nechápete. Neřešte naše psychologické stavy. My chceme jen jasně vidět za co se utrácí naše peníze.

+2/−1
17.6.2014 9:07
Foto

R45a71d57e44k 28P50o85l13i18c40k60ý 6731423731894

Nikoliv vy si chcete plivnout

Od kontroly státních podniků je tady volená politická reprezentace

0/−2
17.6.2014 9:09

A55l18e83š 96P78r23o54k91o11p 7192147917842

Jak víte co chci? To je Vaše pojetí demokracie, že volič přijde jednou 4 roky k urnám a pak jen šoupe nohami pod stolem.

+1/−1
17.6.2014 9:10
Foto

R26a82d87e15k 81P40o37l70i25c18k23ý 6911543101254

Je zcela nepodstatné kolik bere ten který manager-rozhodující je výkon podniku jako celku

A u státních podniků néjde jen o ekonomický výkon-takže nějaké srovnávání platů a zisků je nesmyslné

0/−2
17.6.2014 9:12

A86l93e78š 49P31r75o52k89o32p 7512127597902

Jasně, že jde o i to kolik bere. Když můžu mít stejný výkon, tak ho chci za méně peněz. V druhé větě je pravda v tom, že právě proto, že jejich úkolem často není uspět v konkurenčním prostředí, ale zajistit "jen" dobrou veřejnou služby, měly by tam být ty odměny mnohem nižší. Je to jednodušší.

+1/−1
17.6.2014 9:15
Foto

R79a56d34e23k 57P10o85l35i51c55k91ý 6121463281404

To je samozřejmě nesmysl

kvalitní řízení je základ pro ekonomiku ale i pro dobré fungování veřejné služby

0/−2
17.6.2014 10:05

L10i69b14o34r 23J38a15n17e40č63e69k 4195735915641

To co pisete se samozrejme nesmysl. Naprosto KAZDOU sluzbu je mozne ocenit. Vzdy existuji meritelne prinosy a podle nic by mel byt ohodnocen i management. Obzvlaste u non-profit sluzeb je nakladovost sluzby jednim z hlavnich kriterii. Podivejte se napriklad na odmeny v nekomercni sfere. Projektaci nadaci pracujici i v zahranicich misich (a jsou velmi kvalifikovani) pracuji "za hubicku". Nerikam, ze management statnich firem ma taky pracovat za hubicku, ale jejich mzda je casto zasadni polozkou rozpoctu a to je SPATNE.

0/−1
17.6.2014 10:49
Foto

R63a79d79e45k 89P68o82l98i43c53k23ý 6891443471864

Přečtěte si co jsem napsal a vlákno

nikde nepíšu, že nelze službu ocenit jde jen o to, že ne vše lze měřit penězi a logicky nemůže být manažer posuzován jen podle míry zisku-když zisk není jedinou prioritou.

Do nadací chodí lidi z přesvědčení-ukažte mi kvalitního managera, který půjde dělat za hubičku pro stát

0/0
17.6.2014 11:26

P47a83v56e22l 89O61d46r77a45z62i74l 6484939587870

Ukažte mi kvalitního managera ve státní firmě, komiku.

0/0
18.6.2014 9:23

J90i22ř42í 86S91t21e31j11s37k70a26l 8702709798983

U kterých státních podniků nejde "jen" o ekonomický výkon?

+1/0
17.6.2014 9:31

J48a70r68o52m26í85r 61K60r12á13l 4260129434829

Třeba u ČD.  Pokud chcete zajistit dobrou dopravní obslužnost,  těžko budete v plusu.  Ale právě v tom případě záleží ještě více na tom, aby se zbytečně neplýtvalo.

0/−1
17.6.2014 9:44

J25i29ř88í 49S55t62e11j56s56k54a74l 8262829288503

Ano, to máte pravdu. Ale nenapadá mi žádný jiný.

+1/0
17.6.2014 9:53

L72i90b74o96r 46J23a13n79e50č42e12k 4385605405831

Opak je pravdu. CD je typickou firmou, ktera by mela vytvaret zisk, protoze pracuje v komercni sfere. Na zajisteni obsluznosti jsou tu organy statni spravy (kraje). Neni jediny duvod, proc by CD mely byt ve ztrate.

0/0
17.6.2014 10:54
Foto

R74a19d86e27k 21P51o37l30i25c27k97ý 6901233241774

ČD, SDŽC, LESY ČR, ČEZ...........

otázka spíš je ve kterém státním podniku jde jen o zisk-takový podnik nemá být státní.

Státní podniky mají smysl pouze v případě kdy má stát na provozování toho podniku i jiný než ekonomický zájem

ČD-dopravní obslužnost

SDŽC-správa kolejí

lesyČR-krajinotvorba ČEZ-kontrola energetického trhu

0/−1
17.6.2014 10:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.