Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva chce na české tratě, má zájem o rychlíky do Liberce i Plzně

Stát už letos může začít platit za objednané dálkové vlaky jiným firmám, než jen Českým drahám. O rychlíky mezi Pardubicemi a Libercem a Plzní a Mostem projevila nově zájem společnost Arriva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i66ř10í 82J75o34z52a 3378633650651

Není pravda, např.: Před několika lety se objevily na železnici do Hrádku nad Nisou nové vlaky typu Siemens Desiro. Vítězný německý dopravce si v Hrádku nad Nisou založil českou provozovnu. Pozitivní trend roku 2011 byl potvrzen i v roce 2012 a štíhlé zelenobílé sexy vlaky si stále drží vzrůstající počet cestujících - zdoj:  KORID LK

Jančurův RegioJet na Slovensku poprvé vydělal. Vlakům přibylo půl milionu pasažérů

Byznys Radima Jančury na Slovensku byl loni poprvé výdělečný. Žluté vlaky RegioJetu, které jezdí na trati mezi Bratislavou a Komárnem, přinesly podle předběžných výsledků zisk v řádu desítek tisíc eur.Počet pasažérů mezi slovenskou metropolí a Komárnem se loni zvýšil na 1,76 milionu. V roce 2012 to bylo 1,25 milionu lidí.

0/0
20.6.2014 9:21

J35i42r56k83a 12D96v98o61ř10á12k 4875400473418

Tak tak. Soukromník strašlivě prodělává na lukrativních tratích, protože tam cenově válčí. Na "prodělečných" tratích, kde získá smlouvu na veřejné peníze a určitý druh lokálního monopolu, samozřejmě vydělává. Paradox jen na první pohled.

+1/0
20.6.2014 13:40

M82a55t78ú74š 34B67e34n13a77k 9298934932343

medzi Bratislavou a Komárnom riadne osekali autobusy, pričom od štátu dostali dvojnásobok  vlakokilometrov, takže nárast cestujúcich je logický. Mimochodom umiestnim sa tie "kvalitné" motoráky nepáčia, ono sa nedá čudovať kto by nenadával na plechovku v ktorej nejde klíma a ani otvoriť okno.

Regiojet nedostáva peniaze len od štátu, ale aj od jednotlivých krajov, čo na Slovensku nieje bežné, dokonca dostal peniaze aj od Mesta Bratislava, pričom nieje nijako integrovaný s inými formami dopravy...

+1/0
20.6.2014 16:34
Foto

O67t59a 43L11ö48b45l 8949689416688

To všechno nepomůže, to chce nové tratě a koleje a tím rychlejší spojení. Samotný komfor nestačí.!!

+3/−1
19.6.2014 9:14

M27a14r81t88i55n 93Š77v68a45n43c50a96r 5572873

No a nebylo by lepší postavit pořádnou dálnici Liberec-Pardubice a na ten železnej šrot se vykašlat... na dálnici 130 km/h na drncavým šrotu 60 km/h.. to je docela rozdíl.

0/−8
19.6.2014 8:37
Foto

J40i96ř10í 39Š77r64á18m12e73k 3508427519541

Říká Vám něco R35?

0/0
19.6.2014 10:38

J39i98r95k87a 85D47v15o69ř50á30k 4305880723108

R35 není dálnice a nedá se moc předpokládat, že na ní bude 130 km/h.

0/0
19.6.2014 16:23

L26u65k74á33š 19Š46m52a59h14e96l 2677124902984

Když do trati dáte stejné peníze jako do dálnice (která taky nestojí), budete jezdit Liberec - Praha hl.n. dvojkolejně za hodinu...

0/−1
19.6.2014 10:54

J19i11r18k47a 23D51v33o38ř46á47k 4615200203828

Dálnice tímhle směrem je naprosto zbytečná. R35 tam bude stačit až až. Otázka je, jestli by některé části nebylo lepší postavit zatím v polovičním profilu a zbytek dostavět až později. Tak by se obchvaty natáhly rychleji.

0/0
20.6.2014 9:24

M70a56r79t19i87n 90Š17v85a18n74c18a42r 5182853

Dokud se tam bude jezdit 60 km/h, tak je mi jedno, kdo tam bude jezdit. Trať je třeba zmodernizovat aspoň na 100 km/h

+1/0
19.6.2014 8:33

A48l91e90n28a 44J24a69n41d28o22v50á 7599578921365

No jasně, však Deutsche Bahn si také na svých tratích v Německu nechávají podnikat jiné státní podniky, třebas České dráhy,že?;-€

Nebo ne?Rv

+8/0
19.6.2014 7:19

V38i85k56t35o42r 76N42á49r86o92ž13n18ý 3119252988

Nevím , jak v osobní dopravě. Ale v nákladní dopravě podniká v Německu cca 300 firem

0/0
19.6.2014 8:56

J71i15ř18í 25H52o96r55á70k 5904745685100

ČD jezdí i do Berlína

0/0
19.6.2014 9:05

V25i61k95t46o40r 59N92á81r46o31ž85n81ý 3539712588

Kdo v tomto případu figuruje jako dopravce ? Teď myslím z úředního hlediska ?

0/0
19.6.2014 9:13

M50a41r51t20i61n 40S12t22ř78e53š48t76í83k 7405406847

ČD do Berlína nejezdí. ČD jsou dopravcem po státní hranici, od státní hranice je dopravcem DB.

+1/0
19.6.2014 11:19

J43i66r18k42a 34D35v95o65ř76á50k 4325270353828

Zajímalo by mě, jestli stejně je to s TGV mezi Paříží a Německem. Prostě jestli existuje (dejme tomu v EU) dopravce, který jezdí úředně  mezinárodně. Mám takový dojem, že snad ani ne, že si to ti "národní" dopravci takhle předávají všude, a pokud přes čáru jezdí soukromník, tak nevím - možná přecijen ve spolupráci s tím národním (nebo nanejvýš jiným soukromníkem) té druhé země.

0/0
19.6.2014 15:50

D32a42v97i34d 96Č29e59r33n57o48h83o58r83s67k85ý 1206254966156

třeba RJ jezdí na slovensko pořád jako RJ sám za sebe :-) a nebo rychlíky Moskva - Nice jsou pořád pod hlavičkou Ruska :-)

+1/0
19.6.2014 16:48

M90i11l47a86n 63L25a26š15ť55o54v83k88a 8792944533698

Jasně, Trilex, StädteBahn, Vogtlandbahn, možná i další.

0/0
29.6.2014 7:16

V26l43a84d16i42m64í82r 42F59i93b49i75g22e97r 5894401171294

To jsem zvědavý jak to dopadne, ono v té soutěži samozřejmě podmínkou mít nové soupravy. Trasa Pardubice Liberec je tragická. Ty vozy jsou v pořádku a interíér není nejhorší, ale není tam klima a wc jsou stará tedy mísa-pražec. A jsou pomalé to uznávám. Párkrát jsem jel a nechtělo se mi věřit že se jedná o rychlík na spoustě míst se to sune jako šnek.

+2/−1
19.6.2014 6:10

J29a91r30o94m20í70r 80K13r54á77l 4120639944789

A jak pomůže nová souprava, když je tam omezená rychlost ?

+3/0
19.6.2014 7:02

V88i24k25t92o80r 21N98á57r45o63ž53n13ý 3319752398

Rychlostně 030 ta trať na tom není až tak špatně.

Problém vidím spíše ve sklonových poměrech a v tom , že se ty rychlosti tam dost razantně mění... Takže pokud budete mít motorově výkonnější soupravu s lepší akcelerací..může to pomoci dost razantně

+1/0
19.6.2014 8:55

P43e56t92r 57M72a74l34ý 7772947488747

Moderní motorák dokáže jezdit (zejména do kopečka) poněkud svižněji. Ale to už bylo zjištěno během ověřovacích jízd před deseti lety (tehdy za účasti Connexu) a následného vložení návrhu jízdního řádu do VŘ, který nebyl akceptován (vyhlásilo se druhé kolo s podáním upravených nabídek) a jezdí se dle současného modelu s nynějšími vozidly.

0/0
19.6.2014 14:15

J44i61r61k38a 64D57v39o53ř96á32k 4825730473368

Jasně. Tam co bývala zubačka, tam se dnes bez zubů víceméně vyšplhá regionova a moderní motorák tam jezdí bez zubů celkem v pohodě.

0/0
20.6.2014 13:43

V17l29a43d84i40m65í66r 59F37i24b44i55g70e47r 5164231891474

Ono hodně pomůže i když se ta souprava na tu povolenou rychlost rychleji rozjede a samozřejmě je u nové soupravy plus klimatizace. Alespoň v letních měsících se to hodí.

0/0
19.6.2014 19:25

J96i41r46k63a 95D83v34o88ř55á90k 4315410203728

Pokud se na trať nasadí nová jednotka místo něčeho se zastaralými podvozky, dá se ze SŽDC vyrazit formální zvýšení v obloucích o trošku - tak 5-10 km/h. Také vyšší akcelerace má svůj význam. V celkovém součtu je to pár minut, což nemusí být nijak ohromující, ale někdy to může znamenat rozdíl mezi mít a nemít přípoj na konci lokálky. A to je důležité, může to zvednout obsazenost o desítky nebo stovky procent.

0/0
20.6.2014 14:00

M28a20r46e67k 14V44y20m18a18z77a11l 5338246302110

To je ale věc SŽDC, že se tam jezdí pomalu a ne vlaku. Jelikož se jedná o jednokolejnou trať, tak z důvodu křižování v přesně daných stanicích, nedojde ke zkrácení jízdních doby ani kdby tam jezdili Japonci z Šikanzenem...

+1/0
19.6.2014 7:22

J67i16r90k19a 92D36v49o93ř69á64k 4465110153768

Podmínkou samozřejmě NEBUDE aby byly soupravy nové. Otázka je, jestli ostatní podmínky budou takové, že si novou soupravu vynutí nebo ne, nebo jestli to splní třeba nějaké bazarové Desiro nebo Talent.

0/0
20.6.2014 13:34

M20a67t15ú81š 34B82e52n36a69k 9558844122863

tak to tam Desiro classic jazdiť nebude môcť, tie sa už nevyrábajú.

0/0
20.6.2014 16:40

J33i37r85k94a 59D20v68o54ř32á25k 4505100783908

Leda by někomu přebývalo.

0/0
23.6.2014 13:14

D69a51v96i49d 96G19a12j41d66a 5420289412941

Velký oči.O tom jak soukromník spasí Českou železnici jsem už četl.Dnes prodělávají i na nejlukrativnějších tratích.Buďto stát zaplatí více,nebo to zaplatí cestující.ČD ale ztratí možnost  a motivaci modernizovat vozový park.

+9/−3
18.6.2014 22:55

J27a25r78o31m62í18r 33K62a70p42l78a51n 7508944172654

Eh.. nevybírá se O TOM....

0/0
18.6.2014 22:47
Foto

T45o89m41á33š 14K60i65r27o58v 1455158775307

Pokud by "klaplo", že by na těchto dvou tratích jezdil "soukromník", tak je škoda že nasadí "jen" jednotku DESIRO. Mám takový pocit, že Arriva přemýšlela na trati Plzeň - Most i o tzv. "BAVORSKÉM PENDOLINU" (motorová jednotka 610 s naklápěcí skříní). Neříkám, že DESIRO je špatná jednotka, to ne, ale na rychlíkovou trať mi 610 připadá vhodnější.

0/0
18.6.2014 22:06

V95i28k61t41o78r 72N36á16r45o29ž47n70ý 3669172798

Všechno je to o penězích. A výběrové řízení nevyhraje ten , kdo nabídne nejlepší vozidlo.... ale ten , kdo nabídne nejlepší "mix" všeho...vozidlo+služby+se spokojí s co nejmenšími platbami státu.... 

A přiznejme si to...pokud na těchto dvou tratích bude jezdit Desiro , bude to znamenat posun vpřed...

0/0
18.6.2014 22:39

J63i70ř54í 67P17r34ů11š96a 7385102715239

Výběrko má jediné zadání, dané požadavky (počet spojů, a pár požadavků na vozidlo) a jediné rozhodující kriterium je cena.  Žádný mix, navíc náklady na použití dopravní cestu mají všichni stejné, jediné v čem se mohou lišit jsou náklady na vozidla (pořízení a hlavně údržba) a personální náklady. Pokus o výběrko na trati Opava - Olomouc, ukázal že rodil v ceně za vlakový kilometr je minimální.

0/0
19.6.2014 6:16

V64i22k13t14o72r 28N83á49r46o59ž88n19ý 3259432388

Výběrko zatím nebylo vyhlášeno. Takže nevíte co bude tvořit podmínky...

Apropo , pochybuji o tom , že by výběrko vyhrál ten , kdo by tyto rychlíky chtěl jezdit třeba s 810...

0/0
19.6.2014 8:53

J38i53r21k85a 43D92v58o46ř93á73k 4595200233708

Dá se předpokládat, že v podmínkách bude částečná nízkopodlažnost, která 810 diskvalifikuje předem.

0/0
19.6.2014 16:01

L26u64k12á78š 11Š23m51a32h26e42l 2977484322404

Náklady na dopravní cestu nejsou stejné. Poplatek je dle hmotnosti, počtu náprav... např. Pendolino, Regiojet a Leo Express se poplatkově na Praha - Ostrava liší až o 50 %.

0/0
19.6.2014 10:48

J27i20r65k57a 90D89v72o68ř83á87k 4855790703638

Tyhle vlaky mají ale také velký rozdíl v kapacitě.

0/0
19.6.2014 16:10

J65i19ř97í 67K73o36c74u42r34e17k 6465424245858

Jenže pro naklápěcí vlak je také potřeba mít odpovídající koleje. Neznám tamní tratě, ale mám silné pochybnosti o přítomnosti bezstykové kolejnici v celé délce trati. Jestli jsou tam šroubové spoje (běžné i na mnohem vytíženějších dvoukolejných tratích) tak tam klopit nelze. A pořádný svršek by pomohl i tomu Desiru získat 10 km/h navíc. Jenže tohle stojí €€ a ty nejsou ...

+3/0
18.6.2014 22:45

J30a93n 52L44a54k35o16m75ý 7621935615314

Fér by bylo dát jednu trať jednomu a druhou druhému. Pak by za rok mohli porovnat komu to jde líp a podle toho se pak rozhodnout dál a nebo vypsat řádné výběrko a nezrušit ho se slibem, že příště bude ještě víc tratí. Most bych osobně dal Arrivě, Liberec nechal ČD.

+1/−4
18.6.2014 21:29

A80d53a94m 27S89e24i43f79e68r59t 2327981798570

No úplně jednoduché by bylo kompletně dráhy privatizovat, nemusel by pak něco někdo rozhodovat (asi vláda), dělat výběrová řízení , protože to by bylo zase výhodné tak že by to nejvíc odnesli cestující (daňový poplatníci).

0/−4
18.6.2014 21:53

J13i52ř76í 40K50o54c56u57r81e62k 6925434445268

V soukromém sektoru je naprosto běžné srovnávat více nabídek = dělat výběrové řízení.

+1/0
18.6.2014 22:46

J37i59ř43í 44E73r22b15e92n 1883394886567

Víte vůbec, co znamená slovo "privatizovat"?

+2/0
18.6.2014 23:27

A28d80a16m 61S44e29i45f73e77r13t 2337851638210

No v tomto případě by to znamenalo, že by stát pustil akcie ale jestli tu chcete rozebírat slovíčka tak vám tu můžu zkopírovat text z wikipedie...teda jestli už jste to nechtěl udělat vy :)

0/0
19.6.2014 0:25

J75i33r94k23a 63D95v80o97ř62á40k 4105880643168

Kopírovat můžete cokoli, ale to nezajistí, aby ministerstvo nemuselo dělat výběrová řízení - mezi soukromníky.

0/0
19.6.2014 16:16

J45i96r58k87a 11D61v97o38ř76á75k 4115580233988

Aha - ne, špatně jsem to pochopil. Tady opravdu chtěl někdo privatizovat i koleje.

0/0
19.6.2014 16:18

A52d59a56m 20S58e19i11f38e68r93t 2267341598460

Ano opravdu

0/0
19.6.2014 20:43

J81i52r30k43a 39D79v66o41ř15á73k 4965620583778

Mimochodem, JHMD privatizovaly i koleje. A finančně jim to fungovalo dost dobře, dokud to vedl zakladatel a ne ti podivní manageři. Ale: na ty koleje dostával dotace. Tím tedy myslím skutečné dotace, ne jen to co běžně dostávají dopravci na provoz vlaků.

0/0
20.6.2014 14:05

J94o27s46e62f 46H67á98j20e80k 6538780169952

Ano zprivatizovat a pak následně zdevastovaný odkupovat zpět a opět investovat miliardy aby se na tom dalo vůbec jezdit jako v tý opěvovaný Anglii :-/

+6/0
19.6.2014 7:35

J43i68r89k92a 84D37v47o90ř94á33k 4805240823288

Dopravci se tam zpět neodkupovali. Jen zdevastované "koleje". Takže tady je to trochu mimo téma.

0/0
19.6.2014 16:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.