Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva chce na české tratě, má zájem o rychlíky do Liberce i Plzně

Stát už letos může začít platit za objednané dálkové vlaky jiným firmám, než jen Českým drahám. O rychlíky mezi Pardubicemi a Libercem a Plzní a Mostem projevila nově zájem společnost Arriva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55i90ř37í 40J32o34z54a 3448243650461

Není pravda, např.: Před několika lety se objevily na železnici do Hrádku nad Nisou nové vlaky typu Siemens Desiro. Vítězný německý dopravce si v Hrádku nad Nisou založil českou provozovnu. Pozitivní trend roku 2011 byl potvrzen i v roce 2012 a štíhlé zelenobílé sexy vlaky si stále drží vzrůstající počet cestujících - zdoj:  KORID LK

Jančurův RegioJet na Slovensku poprvé vydělal. Vlakům přibylo půl milionu pasažérů

Byznys Radima Jančury na Slovensku byl loni poprvé výdělečný. Žluté vlaky RegioJetu, které jezdí na trati mezi Bratislavou a Komárnem, přinesly podle předběžných výsledků zisk v řádu desítek tisíc eur.Počet pasažérů mezi slovenskou metropolí a Komárnem se loni zvýšil na 1,76 milionu. V roce 2012 to bylo 1,25 milionu lidí.

0/0
20.6.2014 9:21

J36i64r81k92a 96D15v90o45ř46á89k 4635730303788

Tak tak. Soukromník strašlivě prodělává na lukrativních tratích, protože tam cenově válčí. Na "prodělečných" tratích, kde získá smlouvu na veřejné peníze a určitý druh lokálního monopolu, samozřejmě vydělává. Paradox jen na první pohled.

+1/0
20.6.2014 13:40

M46a79t35ú19š 33B13e66n58a57k 9188224852453

medzi Bratislavou a Komárnom riadne osekali autobusy, pričom od štátu dostali dvojnásobok  vlakokilometrov, takže nárast cestujúcich je logický. Mimochodom umiestnim sa tie "kvalitné" motoráky nepáčia, ono sa nedá čudovať kto by nenadával na plechovku v ktorej nejde klíma a ani otvoriť okno.

Regiojet nedostáva peniaze len od štátu, ale aj od jednotlivých krajov, čo na Slovensku nieje bežné, dokonca dostal peniaze aj od Mesta Bratislava, pričom nieje nijako integrovaný s inými formami dopravy...

+1/0
20.6.2014 16:34
Foto

O70t16a 44L91ö91b48l 8519169676898

To všechno nepomůže, to chce nové tratě a koleje a tím rychlejší spojení. Samotný komfor nestačí.!!

+3/−1
19.6.2014 9:14

M83a64r17t90i59n 56Š36v34a22n89c59a95r 5252303

No a nebylo by lepší postavit pořádnou dálnici Liberec-Pardubice a na ten železnej šrot se vykašlat... na dálnici 130 km/h na drncavým šrotu 60 km/h.. to je docela rozdíl.

0/−8
19.6.2014 8:37
Foto

J40i57ř16í 88Š27r52á95m57e36k 3978557529531

Říká Vám něco R35?

0/0
19.6.2014 10:38

J51i21r66k62a 87D61v24o28ř27á73k 4565400333458

R35 není dálnice a nedá se moc předpokládat, že na ní bude 130 km/h.

0/0
19.6.2014 16:23

L27u61k88á30š 49Š74m86a84h13e30l 2987194192624

Když do trati dáte stejné peníze jako do dálnice (která taky nestojí), budete jezdit Liberec - Praha hl.n. dvojkolejně za hodinu...

0/−1
19.6.2014 10:54

J85i19r63k46a 18D44v68o71ř33á38k 4455770963568

Dálnice tímhle směrem je naprosto zbytečná. R35 tam bude stačit až až. Otázka je, jestli by některé části nebylo lepší postavit zatím v polovičním profilu a zbytek dostavět až později. Tak by se obchvaty natáhly rychleji.

0/0
20.6.2014 9:24

M83a26r82t52i10n 90Š16v37a86n33c68a66r 5502313

Dokud se tam bude jezdit 60 km/h, tak je mi jedno, kdo tam bude jezdit. Trať je třeba zmodernizovat aspoň na 100 km/h

+1/0
19.6.2014 8:33

A22l57e52n35a 75J15a63n80d65o21v71á 7609218881255

No jasně, však Deutsche Bahn si také na svých tratích v Německu nechávají podnikat jiné státní podniky, třebas České dráhy,že?;-€

Nebo ne?Rv

+8/0
19.6.2014 7:19

V21i32k91t89o69r 12N59á30r18o13ž81n75ý 3619502958

Nevím , jak v osobní dopravě. Ale v nákladní dopravě podniká v Německu cca 300 firem

0/0
19.6.2014 8:56

J95i85ř32í 21H29o97r61á40k 6237267903725

ČD jezdí i do Berlína

0/0
19.6.2014 9:05

V54i31k41t20o74r 94N14á93r42o97ž64n89ý 3109142538

Kdo v tomto případu figuruje jako dopravce ? Teď myslím z úředního hlediska ?

0/0
19.6.2014 9:13

M69a58r23t64i66n 84S78t88ř60e41š22t36í84k 7975166117

ČD do Berlína nejezdí. ČD jsou dopravcem po státní hranici, od státní hranice je dopravcem DB.

+1/0
19.6.2014 11:19

J27i25r79k28a 19D42v18o76ř80á29k 4515410153858

Zajímalo by mě, jestli stejně je to s TGV mezi Paříží a Německem. Prostě jestli existuje (dejme tomu v EU) dopravce, který jezdí úředně  mezinárodně. Mám takový dojem, že snad ani ne, že si to ti "národní" dopravci takhle předávají všude, a pokud přes čáru jezdí soukromník, tak nevím - možná přecijen ve spolupráci s tím národním (nebo nanejvýš jiným soukromníkem) té druhé země.

0/0
19.6.2014 15:50

D27a66v58i49d 47Č75e55r41n21o83h92o89r29s83k88ý 1956974926246

třeba RJ jezdí na slovensko pořád jako RJ sám za sebe :-) a nebo rychlíky Moskva - Nice jsou pořád pod hlavičkou Ruska :-)

+1/0
19.6.2014 16:48

M81i83l71a90n 70L45a92š76ť93o22v35k78a 8922704933818

Jasně, Trilex, StädteBahn, Vogtlandbahn, možná i další.

0/0
29.6.2014 7:16

V72l87a19d51i74m88í43r 31F89i97b34i53g21e78r 5874141691574

To jsem zvědavý jak to dopadne, ono v té soutěži samozřejmě podmínkou mít nové soupravy. Trasa Pardubice Liberec je tragická. Ty vozy jsou v pořádku a interíér není nejhorší, ale není tam klima a wc jsou stará tedy mísa-pražec. A jsou pomalé to uznávám. Párkrát jsem jel a nechtělo se mi věřit že se jedná o rychlík na spoustě míst se to sune jako šnek.

+2/−1
19.6.2014 6:10

J42a93r56o30m65í71r 53K62r30á61l 4280229984179

A jak pomůže nová souprava, když je tam omezená rychlost ?

+3/0
19.6.2014 7:02

V55i94k79t54o33r 13N80á60r93o72ž65n26ý 3349242878

Rychlostně 030 ta trať na tom není až tak špatně.

Problém vidím spíše ve sklonových poměrech a v tom , že se ty rychlosti tam dost razantně mění... Takže pokud budete mít motorově výkonnější soupravu s lepší akcelerací..může to pomoci dost razantně

+1/0
19.6.2014 8:55

P89e52t77r 46M98a23l72ý 7262107448557

Moderní motorák dokáže jezdit (zejména do kopečka) poněkud svižněji. Ale to už bylo zjištěno během ověřovacích jízd před deseti lety (tehdy za účasti Connexu) a následného vložení návrhu jízdního řádu do VŘ, který nebyl akceptován (vyhlásilo se druhé kolo s podáním upravených nabídek) a jezdí se dle současného modelu s nynějšími vozidly.

0/0
19.6.2014 14:15

J30i22r69k30a 31D81v51o39ř73á65k 4545840323198

Jasně. Tam co bývala zubačka, tam se dnes bez zubů víceméně vyšplhá regionova a moderní motorák tam jezdí bez zubů celkem v pohodě.

0/0
20.6.2014 13:43

V62l68a37d39i94m50í82r 63F20i52b25i29g98e35r 5894551601334

Ono hodně pomůže i když se ta souprava na tu povolenou rychlost rychleji rozjede a samozřejmě je u nové soupravy plus klimatizace. Alespoň v letních měsících se to hodí.

0/0
19.6.2014 19:25

J33i20r42k59a 38D21v30o36ř52á68k 4685130663428

Pokud se na trať nasadí nová jednotka místo něčeho se zastaralými podvozky, dá se ze SŽDC vyrazit formální zvýšení v obloucích o trošku - tak 5-10 km/h. Také vyšší akcelerace má svůj význam. V celkovém součtu je to pár minut, což nemusí být nijak ohromující, ale někdy to může znamenat rozdíl mezi mít a nemít přípoj na konci lokálky. A to je důležité, může to zvednout obsazenost o desítky nebo stovky procent.

0/0
20.6.2014 14:00

M24a76r70e82k 77V74y26m80a44z77a96l 5508316942910

To je ale věc SŽDC, že se tam jezdí pomalu a ne vlaku. Jelikož se jedná o jednokolejnou trať, tak z důvodu křižování v přesně daných stanicích, nedojde ke zkrácení jízdních doby ani kdby tam jezdili Japonci z Šikanzenem...

+1/0
19.6.2014 7:22

J95i78r49k41a 43D51v71o79ř51á47k 4105860363818

Podmínkou samozřejmě NEBUDE aby byly soupravy nové. Otázka je, jestli ostatní podmínky budou takové, že si novou soupravu vynutí nebo ne, nebo jestli to splní třeba nějaké bazarové Desiro nebo Talent.

0/0
20.6.2014 13:34

M79a95t76ú38š 47B57e25n57a25k 9388784872553

tak to tam Desiro classic jazdiť nebude môcť, tie sa už nevyrábajú.

0/0
20.6.2014 16:40

J23i91r38k42a 29D34v57o12ř36á35k 4605930613718

Leda by někomu přebývalo.

0/0
23.6.2014 13:14

D39a69v95i51d 92G46a83j66d48a 5580919162471

Velký oči.O tom jak soukromník spasí Českou železnici jsem už četl.Dnes prodělávají i na nejlukrativnějších tratích.Buďto stát zaplatí více,nebo to zaplatí cestující.ČD ale ztratí možnost  a motivaci modernizovat vozový park.

+9/−3
18.6.2014 22:55

J75a66r98o61m85í29r 59K43a47p32l23a52n 7838984562284

Eh.. nevybírá se O TOM....

0/0
18.6.2014 22:47
Foto

T12o25m65á18š 86K28i15r31o91v 1945308165647

Pokud by "klaplo", že by na těchto dvou tratích jezdil "soukromník", tak je škoda že nasadí "jen" jednotku DESIRO. Mám takový pocit, že Arriva přemýšlela na trati Plzeň - Most i o tzv. "BAVORSKÉM PENDOLINU" (motorová jednotka 610 s naklápěcí skříní). Neříkám, že DESIRO je špatná jednotka, to ne, ale na rychlíkovou trať mi 610 připadá vhodnější.

0/0
18.6.2014 22:06

V10i31k93t52o67r 58N50á50r15o11ž59n24ý 3489262278

Všechno je to o penězích. A výběrové řízení nevyhraje ten , kdo nabídne nejlepší vozidlo.... ale ten , kdo nabídne nejlepší "mix" všeho...vozidlo+služby+se spokojí s co nejmenšími platbami státu.... 

A přiznejme si to...pokud na těchto dvou tratích bude jezdit Desiro , bude to znamenat posun vpřed...

0/0
18.6.2014 22:39

J22i52ř46í 27P81r51ů82š50a 7145862415549

Výběrko má jediné zadání, dané požadavky (počet spojů, a pár požadavků na vozidlo) a jediné rozhodující kriterium je cena.  Žádný mix, navíc náklady na použití dopravní cestu mají všichni stejné, jediné v čem se mohou lišit jsou náklady na vozidla (pořízení a hlavně údržba) a personální náklady. Pokus o výběrko na trati Opava - Olomouc, ukázal že rodil v ceně za vlakový kilometr je minimální.

0/0
19.6.2014 6:16

V73i13k40t78o64r 58N22á53r79o54ž93n42ý 3589502268

Výběrko zatím nebylo vyhlášeno. Takže nevíte co bude tvořit podmínky...

Apropo , pochybuji o tom , že by výběrko vyhrál ten , kdo by tyto rychlíky chtěl jezdit třeba s 810...

0/0
19.6.2014 8:53

J51i10r27k91a 69D15v62o84ř74á22k 4775330243948

Dá se předpokládat, že v podmínkách bude částečná nízkopodlažnost, která 810 diskvalifikuje předem.

0/0
19.6.2014 16:01

L43u61k97á92š 54Š20m70a49h51e47l 2707684702334

Náklady na dopravní cestu nejsou stejné. Poplatek je dle hmotnosti, počtu náprav... např. Pendolino, Regiojet a Leo Express se poplatkově na Praha - Ostrava liší až o 50 %.

0/0
19.6.2014 10:48

J79i92r94k10a 39D51v64o57ř43á80k 4785680983908

Tyhle vlaky mají ale také velký rozdíl v kapacitě.

0/0
19.6.2014 16:10

J61i55ř50í 63K77o90c81u61r49e31k 6865104735138

Jenže pro naklápěcí vlak je také potřeba mít odpovídající koleje. Neznám tamní tratě, ale mám silné pochybnosti o přítomnosti bezstykové kolejnici v celé délce trati. Jestli jsou tam šroubové spoje (běžné i na mnohem vytíženějších dvoukolejných tratích) tak tam klopit nelze. A pořádný svršek by pomohl i tomu Desiru získat 10 km/h navíc. Jenže tohle stojí €€ a ty nejsou ...

+3/0
18.6.2014 22:45

J39a57n 31L46a35k68o88m73ý 7811365675654

Fér by bylo dát jednu trať jednomu a druhou druhému. Pak by za rok mohli porovnat komu to jde líp a podle toho se pak rozhodnout dál a nebo vypsat řádné výběrko a nezrušit ho se slibem, že příště bude ještě víc tratí. Most bych osobně dal Arrivě, Liberec nechal ČD.

+1/−4
18.6.2014 21:29

A60d62a82m 38S93e63i57f25e98r87t 2697781858180

No úplně jednoduché by bylo kompletně dráhy privatizovat, nemusel by pak něco někdo rozhodovat (asi vláda), dělat výběrová řízení , protože to by bylo zase výhodné tak že by to nejvíc odnesli cestující (daňový poplatníci).

0/−4
18.6.2014 21:53

J83i57ř16í 93K35o36c21u17r35e96k 6555194785348

V soukromém sektoru je naprosto běžné srovnávat více nabídek = dělat výběrové řízení.

+1/0
18.6.2014 22:46

J18i34ř86í 84E12r25b18e52n 1673854736717

Víte vůbec, co znamená slovo "privatizovat"?

+2/0
18.6.2014 23:27

A11d85a43m 59S71e22i61f77e62r93t 2477551258600

No v tomto případě by to znamenalo, že by stát pustil akcie ale jestli tu chcete rozebírat slovíčka tak vám tu můžu zkopírovat text z wikipedie...teda jestli už jste to nechtěl udělat vy :)

0/0
19.6.2014 0:25

J39i62r16k72a 58D68v54o33ř37á24k 4855540703428

Kopírovat můžete cokoli, ale to nezajistí, aby ministerstvo nemuselo dělat výběrová řízení - mezi soukromníky.

0/0
19.6.2014 16:16

J50i97r83k44a 92D49v91o60ř44á22k 4455760553838

Aha - ne, špatně jsem to pochopil. Tady opravdu chtěl někdo privatizovat i koleje.

0/0
19.6.2014 16:18

A85d61a19m 35S54e48i18f44e93r97t 2407491438860

Ano opravdu

0/0
19.6.2014 20:43

J10i88r88k38a 71D63v93o28ř11á97k 4635630253268

Mimochodem, JHMD privatizovaly i koleje. A finančně jim to fungovalo dost dobře, dokud to vedl zakladatel a ne ti podivní manageři. Ale: na ty koleje dostával dotace. Tím tedy myslím skutečné dotace, ne jen to co běžně dostávají dopravci na provoz vlaků.

0/0
20.6.2014 14:05

J39o27s73e82f 92H24á11j68e46k 6468360489522

Ano zprivatizovat a pak následně zdevastovaný odkupovat zpět a opět investovat miliardy aby se na tom dalo vůbec jezdit jako v tý opěvovaný Anglii :-/

+6/0
19.6.2014 7:35

J66i43r10k15a 49D13v71o16ř50á80k 4825370823878

Dopravci se tam zpět neodkupovali. Jen zdevastované "koleje". Takže tady je to trochu mimo téma.

0/0
19.6.2014 16:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.