Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva chce na české tratě, má zájem o rychlíky do Liberce i Plzně

Stát už letos může začít platit za objednané dálkové vlaky jiným firmám, než jen Českým drahám. O rychlíky mezi Pardubicemi a Libercem a Plzní a Mostem projevila nově zájem společnost Arriva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52i49ř51í 18J95o67z61a 3828553800511

Není pravda, např.: Před několika lety se objevily na železnici do Hrádku nad Nisou nové vlaky typu Siemens Desiro. Vítězný německý dopravce si v Hrádku nad Nisou založil českou provozovnu. Pozitivní trend roku 2011 byl potvrzen i v roce 2012 a štíhlé zelenobílé sexy vlaky si stále drží vzrůstající počet cestujících - zdoj:  KORID LK

Jančurův RegioJet na Slovensku poprvé vydělal. Vlakům přibylo půl milionu pasažérů

Byznys Radima Jančury na Slovensku byl loni poprvé výdělečný. Žluté vlaky RegioJetu, které jezdí na trati mezi Bratislavou a Komárnem, přinesly podle předběžných výsledků zisk v řádu desítek tisíc eur.Počet pasažérů mezi slovenskou metropolí a Komárnem se loni zvýšil na 1,76 milionu. V roce 2012 to bylo 1,25 milionu lidí.

0/0
20.6.2014 9:21

J88i19r19k39a 53D89v19o63ř36á78k 4745550573198

Tak tak. Soukromník strašlivě prodělává na lukrativních tratích, protože tam cenově válčí. Na "prodělečných" tratích, kde získá smlouvu na veřejné peníze a určitý druh lokálního monopolu, samozřejmě vydělává. Paradox jen na první pohled.

+1/0
20.6.2014 13:40

M32a20t23ú74š 82B65e58n94a60k 9578814962133

medzi Bratislavou a Komárnom riadne osekali autobusy, pričom od štátu dostali dvojnásobok  vlakokilometrov, takže nárast cestujúcich je logický. Mimochodom umiestnim sa tie "kvalitné" motoráky nepáčia, ono sa nedá čudovať kto by nenadával na plechovku v ktorej nejde klíma a ani otvoriť okno.

Regiojet nedostáva peniaze len od štátu, ale aj od jednotlivých krajov, čo na Slovensku nieje bežné, dokonca dostal peniaze aj od Mesta Bratislava, pričom nieje nijako integrovaný s inými formami dopravy...

+1/0
20.6.2014 16:34
Foto

O17t86a 40L85ö66b30l 8779279746698

To všechno nepomůže, to chce nové tratě a koleje a tím rychlejší spojení. Samotný komfor nestačí.!!

+3/−1
19.6.2014 9:14

M16a77r60t70i65n 14Š18v76a93n92c97a72r 5572483

No a nebylo by lepší postavit pořádnou dálnici Liberec-Pardubice a na ten železnej šrot se vykašlat... na dálnici 130 km/h na drncavým šrotu 60 km/h.. to je docela rozdíl.

0/−8
19.6.2014 8:37
Foto

J17i72ř25í 91Š93r58á60m57e56k 3868127759951

Říká Vám něco R35?

0/0
19.6.2014 10:38

J92i18r34k79a 90D57v49o16ř95á32k 4945920893528

R35 není dálnice a nedá se moc předpokládat, že na ní bude 130 km/h.

0/0
19.6.2014 16:23

L80u87k13á14š 44Š38m91a78h93e15l 2847334262194

Když do trati dáte stejné peníze jako do dálnice (která taky nestojí), budete jezdit Liberec - Praha hl.n. dvojkolejně za hodinu...

0/−1
19.6.2014 10:54

J58i31r73k67a 88D17v25o68ř68á23k 4165250173418

Dálnice tímhle směrem je naprosto zbytečná. R35 tam bude stačit až až. Otázka je, jestli by některé části nebylo lepší postavit zatím v polovičním profilu a zbytek dostavět až později. Tak by se obchvaty natáhly rychleji.

0/0
20.6.2014 9:24

M20a49r29t98i13n 16Š79v69a53n81c67a47r 5142243

Dokud se tam bude jezdit 60 km/h, tak je mi jedno, kdo tam bude jezdit. Trať je třeba zmodernizovat aspoň na 100 km/h

+1/0
19.6.2014 8:33

A24l29e93n67a 40J40a57n74d57o36v13á 7829368221285

No jasně, však Deutsche Bahn si také na svých tratích v Německu nechávají podnikat jiné státní podniky, třebas České dráhy,že?;-€

Nebo ne?Rv

+8/0
19.6.2014 7:19

V88i97k28t31o59r 67N53á84r84o29ž20n38ý 3879762908

Nevím , jak v osobní dopravě. Ale v nákladní dopravě podniká v Německu cca 300 firem

0/0
19.6.2014 8:56

J10i51ř13í 10H53o49r28á48k 6847767823455

ČD jezdí i do Berlína

0/0
19.6.2014 9:05

V91i92k94t30o78r 67N50á63r83o48ž25n53ý 3559702438

Kdo v tomto případu figuruje jako dopravce ? Teď myslím z úředního hlediska ?

0/0
19.6.2014 9:13

M19a47r30t11i68n 96S66t35ř61e78š36t67í78k 7695586437

ČD do Berlína nejezdí. ČD jsou dopravcem po státní hranici, od státní hranice je dopravcem DB.

+1/0
19.6.2014 11:19

J53i76r32k61a 91D88v98o41ř69á47k 4235170613358

Zajímalo by mě, jestli stejně je to s TGV mezi Paříží a Německem. Prostě jestli existuje (dejme tomu v EU) dopravce, který jezdí úředně  mezinárodně. Mám takový dojem, že snad ani ne, že si to ti "národní" dopravci takhle předávají všude, a pokud přes čáru jezdí soukromník, tak nevím - možná přecijen ve spolupráci s tím národním (nebo nanejvýš jiným soukromníkem) té druhé země.

0/0
19.6.2014 15:50

D58a54v81i15d 19Č11e63r74n23o47h34o66r43s50k51ý 1986714936346

třeba RJ jezdí na slovensko pořád jako RJ sám za sebe :-) a nebo rychlíky Moskva - Nice jsou pořád pod hlavičkou Ruska :-)

+1/0
19.6.2014 16:48

M15i71l76a33n 19L51a29š47ť87o40v31k83a 8582734363308

Jasně, Trilex, StädteBahn, Vogtlandbahn, možná i další.

0/0
29.6.2014 7:16

V81l85a73d59i57m78í78r 62F83i36b34i55g57e88r 5704741281814

To jsem zvědavý jak to dopadne, ono v té soutěži samozřejmě podmínkou mít nové soupravy. Trasa Pardubice Liberec je tragická. Ty vozy jsou v pořádku a interíér není nejhorší, ale není tam klima a wc jsou stará tedy mísa-pražec. A jsou pomalé to uznávám. Párkrát jsem jel a nechtělo se mi věřit že se jedná o rychlík na spoustě míst se to sune jako šnek.

+2/−1
19.6.2014 6:10

J55a63r81o30m71í62r 89K62r75á43l 4910639754929

A jak pomůže nová souprava, když je tam omezená rychlost ?

+3/0
19.6.2014 7:02

V16i30k69t23o97r 43N76á36r91o24ž48n82ý 3279722898

Rychlostně 030 ta trať na tom není až tak špatně.

Problém vidím spíše ve sklonových poměrech a v tom , že se ty rychlosti tam dost razantně mění... Takže pokud budete mít motorově výkonnější soupravu s lepší akcelerací..může to pomoci dost razantně

+1/0
19.6.2014 8:55

P98e69t55r 64M75a27l71ý 7472607238207

Moderní motorák dokáže jezdit (zejména do kopečka) poněkud svižněji. Ale to už bylo zjištěno během ověřovacích jízd před deseti lety (tehdy za účasti Connexu) a následného vložení návrhu jízdního řádu do VŘ, který nebyl akceptován (vyhlásilo se druhé kolo s podáním upravených nabídek) a jezdí se dle současného modelu s nynějšími vozidly.

0/0
19.6.2014 14:15

J69i93r12k44a 69D30v59o40ř48á36k 4285560763848

Jasně. Tam co bývala zubačka, tam se dnes bez zubů víceméně vyšplhá regionova a moderní motorák tam jezdí bez zubů celkem v pohodě.

0/0
20.6.2014 13:43

V15l29a70d66i80m88í45r 27F71i76b72i45g97e10r 5754441811194

Ono hodně pomůže i když se ta souprava na tu povolenou rychlost rychleji rozjede a samozřejmě je u nové soupravy plus klimatizace. Alespoň v letních měsících se to hodí.

0/0
19.6.2014 19:25

J10i86r72k81a 33D56v53o28ř33á85k 4335620793238

Pokud se na trať nasadí nová jednotka místo něčeho se zastaralými podvozky, dá se ze SŽDC vyrazit formální zvýšení v obloucích o trošku - tak 5-10 km/h. Také vyšší akcelerace má svůj význam. V celkovém součtu je to pár minut, což nemusí být nijak ohromující, ale někdy to může znamenat rozdíl mezi mít a nemít přípoj na konci lokálky. A to je důležité, může to zvednout obsazenost o desítky nebo stovky procent.

0/0
20.6.2014 14:00

M78a78r70e96k 11V80y78m34a73z52a31l 5358716342310

To je ale věc SŽDC, že se tam jezdí pomalu a ne vlaku. Jelikož se jedná o jednokolejnou trať, tak z důvodu křižování v přesně daných stanicích, nedojde ke zkrácení jízdních doby ani kdby tam jezdili Japonci z Šikanzenem...

+1/0
19.6.2014 7:22

J59i64r14k53a 19D56v88o21ř32á95k 4235220623658

Podmínkou samozřejmě NEBUDE aby byly soupravy nové. Otázka je, jestli ostatní podmínky budou takové, že si novou soupravu vynutí nebo ne, nebo jestli to splní třeba nějaké bazarové Desiro nebo Talent.

0/0
20.6.2014 13:34

M58a92t19ú96š 59B65e29n39a78k 9428114392743

tak to tam Desiro classic jazdiť nebude môcť, tie sa už nevyrábajú.

0/0
20.6.2014 16:40

J23i30r60k96a 84D29v96o72ř31á29k 4185690653888

Leda by někomu přebývalo.

0/0
23.6.2014 13:14

D67a47v10i86d 67G26a68j24d58a 5220389212671

Velký oči.O tom jak soukromník spasí Českou železnici jsem už četl.Dnes prodělávají i na nejlukrativnějších tratích.Buďto stát zaplatí více,nebo to zaplatí cestující.ČD ale ztratí možnost  a motivaci modernizovat vozový park.

+9/−3
18.6.2014 22:55

J12a30r85o70m52í79r 80K75a89p71l98a38n 7928644912374

Eh.. nevybírá se O TOM....

0/0
18.6.2014 22:47
Foto

T73o10m36á93š 75K60i90r77o55v 1425228165977

Pokud by "klaplo", že by na těchto dvou tratích jezdil "soukromník", tak je škoda že nasadí "jen" jednotku DESIRO. Mám takový pocit, že Arriva přemýšlela na trati Plzeň - Most i o tzv. "BAVORSKÉM PENDOLINU" (motorová jednotka 610 s naklápěcí skříní). Neříkám, že DESIRO je špatná jednotka, to ne, ale na rychlíkovou trať mi 610 připadá vhodnější.

0/0
18.6.2014 22:06

V70i47k67t73o61r 94N52á45r57o65ž89n83ý 3239762758

Všechno je to o penězích. A výběrové řízení nevyhraje ten , kdo nabídne nejlepší vozidlo.... ale ten , kdo nabídne nejlepší "mix" všeho...vozidlo+služby+se spokojí s co nejmenšími platbami státu.... 

A přiznejme si to...pokud na těchto dvou tratích bude jezdit Desiro , bude to znamenat posun vpřed...

0/0
18.6.2014 22:39

J10i57ř74í 61P75r86ů84š21a 7125272905509

Výběrko má jediné zadání, dané požadavky (počet spojů, a pár požadavků na vozidlo) a jediné rozhodující kriterium je cena.  Žádný mix, navíc náklady na použití dopravní cestu mají všichni stejné, jediné v čem se mohou lišit jsou náklady na vozidla (pořízení a hlavně údržba) a personální náklady. Pokus o výběrko na trati Opava - Olomouc, ukázal že rodil v ceně za vlakový kilometr je minimální.

0/0
19.6.2014 6:16

V39i17k25t19o67r 74N76á28r33o40ž63n41ý 3699492918

Výběrko zatím nebylo vyhlášeno. Takže nevíte co bude tvořit podmínky...

Apropo , pochybuji o tom , že by výběrko vyhrál ten , kdo by tyto rychlíky chtěl jezdit třeba s 810...

0/0
19.6.2014 8:53

J25i44r46k19a 62D83v24o76ř96á67k 4605390213858

Dá se předpokládat, že v podmínkách bude částečná nízkopodlažnost, která 810 diskvalifikuje předem.

0/0
19.6.2014 16:01

L36u65k56á69š 53Š23m37a42h55e32l 2197454572524

Náklady na dopravní cestu nejsou stejné. Poplatek je dle hmotnosti, počtu náprav... např. Pendolino, Regiojet a Leo Express se poplatkově na Praha - Ostrava liší až o 50 %.

0/0
19.6.2014 10:48

J69i93r43k90a 36D93v68o76ř65á18k 4385650243398

Tyhle vlaky mají ale také velký rozdíl v kapacitě.

0/0
19.6.2014 16:10

J27i51ř16í 44K65o42c96u74r17e70k 6255354635828

Jenže pro naklápěcí vlak je také potřeba mít odpovídající koleje. Neznám tamní tratě, ale mám silné pochybnosti o přítomnosti bezstykové kolejnici v celé délce trati. Jestli jsou tam šroubové spoje (běžné i na mnohem vytíženějších dvoukolejných tratích) tak tam klopit nelze. A pořádný svršek by pomohl i tomu Desiru získat 10 km/h navíc. Jenže tohle stojí €€ a ty nejsou ...

+3/0
18.6.2014 22:45

J88a24n 98L26a36k71o17m13ý 7341685135264

Fér by bylo dát jednu trať jednomu a druhou druhému. Pak by za rok mohli porovnat komu to jde líp a podle toho se pak rozhodnout dál a nebo vypsat řádné výběrko a nezrušit ho se slibem, že příště bude ještě víc tratí. Most bych osobně dal Arrivě, Liberec nechal ČD.

+1/−4
18.6.2014 21:29

A26d58a10m 47S41e87i98f97e25r14t 2257741788240

No úplně jednoduché by bylo kompletně dráhy privatizovat, nemusel by pak něco někdo rozhodovat (asi vláda), dělat výběrová řízení , protože to by bylo zase výhodné tak že by to nejvíc odnesli cestující (daňový poplatníci).

0/−4
18.6.2014 21:53

J54i94ř85í 71K74o10c40u85r87e51k 6185214395518

V soukromém sektoru je naprosto běžné srovnávat více nabídek = dělat výběrové řízení.

+1/0
18.6.2014 22:46

J32i23ř26í 46E40r49b26e47n 1733684396377

Víte vůbec, co znamená slovo "privatizovat"?

+2/0
18.6.2014 23:27

A36d65a67m 83S97e34i46f21e26r22t 2277611938120

No v tomto případě by to znamenalo, že by stát pustil akcie ale jestli tu chcete rozebírat slovíčka tak vám tu můžu zkopírovat text z wikipedie...teda jestli už jste to nechtěl udělat vy :)

0/0
19.6.2014 0:25

J84i39r70k58a 39D29v57o56ř74á11k 4865770433388

Kopírovat můžete cokoli, ale to nezajistí, aby ministerstvo nemuselo dělat výběrová řízení - mezi soukromníky.

0/0
19.6.2014 16:16

J97i17r30k26a 42D46v73o73ř28á13k 4525830733278

Aha - ne, špatně jsem to pochopil. Tady opravdu chtěl někdo privatizovat i koleje.

0/0
19.6.2014 16:18

A35d20a95m 64S52e38i64f85e75r25t 2397191798790

Ano opravdu

0/0
19.6.2014 20:43

J89i65r96k30a 89D18v23o19ř91á10k 4295560373208

Mimochodem, JHMD privatizovaly i koleje. A finančně jim to fungovalo dost dobře, dokud to vedl zakladatel a ne ti podivní manageři. Ale: na ty koleje dostával dotace. Tím tedy myslím skutečné dotace, ne jen to co běžně dostávají dopravci na provoz vlaků.

0/0
20.6.2014 14:05

J21o67s15e54f 55H39á30j64e14k 6318340149732

Ano zprivatizovat a pak následně zdevastovaný odkupovat zpět a opět investovat miliardy aby se na tom dalo vůbec jezdit jako v tý opěvovaný Anglii :-/

+6/0
19.6.2014 7:35

J21i40r14k86a 33D66v92o83ř61á15k 4325920653148

Dopravci se tam zpět neodkupovali. Jen zdevastované "koleje". Takže tady je to trochu mimo téma.

0/0
19.6.2014 16:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.