- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Není pravda, např.: Před několika lety se objevily na železnici do Hrádku nad Nisou nové vlaky typu Siemens Desiro. Vítězný německý dopravce si v Hrádku nad Nisou založil českou provozovnu. Pozitivní trend roku 2011 byl potvrzen i v roce 2012 a štíhlé zelenobílé sexy vlaky si stále drží vzrůstající počet cestujících - zdoj: KORID LK
Jančurův RegioJet na Slovensku poprvé vydělal. Vlakům přibylo půl milionu pasažérů
Byznys Radima Jančury na Slovensku byl loni poprvé výdělečný. Žluté vlaky RegioJetu, které jezdí na trati mezi Bratislavou a Komárnem, přinesly podle předběžných výsledků zisk v řádu desítek tisíc eur.Počet pasažérů mezi slovenskou metropolí a Komárnem se loni zvýšil na 1,76 milionu. V roce 2012 to bylo 1,25 milionu lidí.
Tak tak. Soukromník strašlivě prodělává na lukrativních tratích, protože tam cenově válčí. Na "prodělečných" tratích, kde získá smlouvu na veřejné peníze a určitý druh lokálního monopolu, samozřejmě vydělává. Paradox jen na první pohled.
To všechno nepomůže, to chce nové tratě a koleje a tím rychlejší spojení. Samotný komfor nestačí.
No a nebylo by lepší postavit pořádnou dálnici Liberec-Pardubice a na ten železnej šrot se vykašlat... na dálnici 130 km/h na drncavým šrotu 60 km/h.. to je docela rozdíl.
Dokud se tam bude jezdit 60 km/h, tak je mi jedno, kdo tam bude jezdit. Trať je třeba zmodernizovat aspoň na 100 km/h
No jasně, však Deutsche Bahn si také na svých tratích v Německu nechávají podnikat jiné státní podniky, třebas České dráhy,že?
Nebo ne?
Nevím , jak v osobní dopravě. Ale v nákladní dopravě podniká v Německu cca 300 firem
To jsem zvědavý jak to dopadne, ono v té soutěži samozřejmě podmínkou mít nové soupravy. Trasa Pardubice Liberec je tragická. Ty vozy jsou v pořádku a interíér není nejhorší, ale není tam klima a wc jsou stará tedy mísa-pražec. A jsou pomalé to uznávám. Párkrát jsem jel a nechtělo se mi věřit že se jedná o rychlík na spoustě míst se to sune jako šnek.
A jak pomůže nová souprava, když je tam omezená rychlost ?
Velký oči.O tom jak soukromník spasí Českou železnici jsem už četl.Dnes prodělávají i na nejlukrativnějších tratích.Buďto stát zaplatí více,nebo to zaplatí cestující.ČD ale ztratí možnost a motivaci modernizovat vozový park.
Pokud by "klaplo", že by na těchto dvou tratích jezdil "soukromník", tak je škoda že nasadí "jen" jednotku DESIRO. Mám takový pocit, že Arriva přemýšlela na trati Plzeň - Most i o tzv. "BAVORSKÉM PENDOLINU" (motorová jednotka 610 s naklápěcí skříní). Neříkám, že DESIRO je špatná jednotka, to ne, ale na rychlíkovou trať mi 610 připadá vhodnější.
Všechno je to o penězích. A výběrové řízení nevyhraje ten , kdo nabídne nejlepší vozidlo.... ale ten , kdo nabídne nejlepší "mix" všeho...vozidlo+služby+se spokojí s co nejmenšími platbami státu....
A přiznejme si to...pokud na těchto dvou tratích bude jezdit Desiro , bude to znamenat posun vpřed...
Fér by bylo dát jednu trať jednomu a druhou druhému. Pak by za rok mohli porovnat komu to jde líp a podle toho se pak rozhodnout dál a nebo vypsat řádné výběrko a nezrušit ho se slibem, že příště bude ještě víc tratí. Most bych osobně dal Arrivě, Liberec nechal ČD.
No úplně jednoduché by bylo kompletně dráhy privatizovat, nemusel by pak něco někdo rozhodovat (asi vláda), dělat výběrová řízení , protože to by bylo zase výhodné tak že by to nejvíc odnesli cestující (daňový poplatníci).